** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

äippäHki No joo, mäkin muistin ton vasta kun mun isä sanoi tuovansa puolukkaa vauvalle. Mä olin ihan että miks.. olin unohtanut koko sammaksen. :ashamed: :D

Ja kanttarellit jää muuten metsään kun ohi kävelen--- :D
 
toisaalta mä täällä mietin, että miksi ihmeessä olisi oltava aktiivinen..nämä on minun viimeisiä hetkiä olla täysin itsekäs ja tekemättä yhtään mitään. kukaan muu ei kärsi vielä mun laiskuudesta kuin mä itse ja selluliitit reisissä! :kieh: eli pitäisi minun nyt tajuta nauttia tästä rauhasta ja tekemättömyydestä..huomenna voi olla jo toisin. ;) kai sitä on tässä nykymaailmassa oppinut siihen että pitää vaan olla niin tehokas koko ajan..
 
Harvoin mäkin soppaa keittelen, nyt äippälomalla jo kahesti, miten niin oon ollu tylsiä päiviä :headwall: . Nyt lähinnä keittelen tuota miestä ajatellen kun on niiiiiin kipeenä, tiiättehän te miehet |O

Mä kyllä tykkään marjoja säilöö mutta huono oon poimimaan, mettään en uskalla mennä kun karhut syöpi tai jos ne ei niin eksyn ainaskin. Ja mansikoitten poimiminen ottaa selkään. Mutta onneks saapi ihan ostettuakin. Ens kesänä/syksynä pitäs varmaan luontoa hyödyntää paremmin...köyhä kun on...siitäpä aiheeseen.. ---->

Kuinka moni on aatellut jäädä hoitovapaalle??? :attn: Mä ainaskin yritän sinnitellä niin pitkään kun pystyn..jos vaikka jotain keikkahommaa löytäs sit noille köyhille päiville...Sorppa jos tää asia on jo puitu, mulla menny ohi :whistle:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
7km??? :eek: :eek: Ei onnistuis multa enää.

7 kilsaa tosiaan...mulle riittää 100 METRIÄ ja oikee jalka on poissa pelistä!!! :'( :'(
MUll aselkä.. mutta harkitsen kovasti jos saisi jotenkin kipitettyä meien porukoille 1,5km tänään.. saisi vaikak tuohon meien mussukkaankin vauhtia ;).. siis mikäli löydän etää ulkoilukelpoisia vaatteita johon mahdun.. :LOL:
 
nipsuli Kyllä mä hoitovapaalle jään ja olen todennäköisesti vuoden 2009 syyskuulle asti. Ajankohta siksi että esikoinen saa harjoitella koulusta kotiin tulemista ja välipalan ottamista rauhassa (taas diabetes tekee mutkan) ja sit syyskuussa jotta saadaan seuraavalle kesälle päivähoidosta heinäkuu maksuttomaksi. Jos aloittaisin työt vasta lokakuussa tietyn päivämäärän jälkeen niin heinkuusta menee täysi maksu vaikka pk kiinni, että näin... Jotain oppinut edellisestä hoitovapaasta sentään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsuli:
Kuinka moni on aatellut jäädä hoitovapaalle??? :attn:
Mie olin sillon, kun esikoinen synty, niin 7 vuotta putkeen kotona enneku töihin menin =)
Nyt en ihan samaa ajatellu ;) Mut jään kyllä hoitovapaalle, ainakin vuodeksi. Voi olla että sitten mies jatkaa mun jälkeen puoli vuotta ja minä sit taas siitä loput siihen 3v asti =)
Sen kummemmin ei olla mietitty, kun et jompi kumpi jää =) Meillä on nettotuloissa n. 300e eroa, et ei sinänsäkään väliä, et kumpi jää.... :/ Jompi kumpi kuitenki =)
Kuopus kun oli 1½v niin sillon mie menin töihin ja mun äiti hoiti kuopusta meillä kotona siihen 3v asti...mut nyt kyl tän viimesen kanssa meistä jompi kumpi jää...
Kotihoidontukihan on aivan perseestä, mitään sanomaton summa, mutta korvaako raha kaikkea?? :wave: :wave:
Meillä saa siihen päälle (kuka saa kuka ei) kyl vielä kuntalisän, n. 160e, hiphei hurraa :LOL: :LOL:
 
nipsulijuu..miesten sairastaminen tiedetään! voi jos miehet joutuis odottaa ja vielä synnyttääkin... ei kauan olisi elämää maapallolla. vaikka mun kultainen mies sanookin joka ilta, että ottais minulta kivut itselleen jos vaan vois, mut mä aina isken sille silmää, et kiitti rakas, mut hyvä on sanoo kun ei ole pelkoo että niin voisit tehdä. :heart:

hoitovapaasta ehdottomasti aion jäädä. jotain hyvää tästä "tehdä lapset hieman vanhempana" että työelämää jo takana jonkin verran ja talous siinä kunnossa että se on mahdollista. kyllä se nyt tuntuu, että kannatti jaksaa yliopiston penkkiä kuluttaa aikanaan ja pitkää työpäivää tehdä sen jälkeen..siinä mielessä onnellisessa asemassa olen. tietty pitää sit katsoa miltä se kotona oleminen alkaa tuntua itsestä, mutta ajatuksena kyllä on vaikka ne kaikki kolme mahdollista vuotta.
 
Lisään vielä että alan tekee lyhyttä päivää eli 6 tunti/päivä sitten kun työt aloitan. Ja tosiaan äippäHki samaa olen miettinyt että onneksi talous antaa periksi kotonakin olemisen. Vaikkei yliopistoa olekaan käytynä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
onneksi talous antaa periksi kotonakin olemisen. Vaikkei yliopistoa olekaan käytynä. :D

Juuh, sama täällä :kieh: :kieh: Kauppista käyty hikiset 2 vuotta, jonka jälkeen se 7 vuotta äitiyslomia ja hoitovapaita...ja sen jälkeen kokonaiset 3 vuotta työelämässä :p :LOL: :LOL:
 
Mä en henk. koht. jaksa olla kotona kolmea vuotta. En ole kotiäiti ihminen yhtään. Mies saa olla jos haluaa loput sitten, mut katsotaan. Esikoisen kans olin 3 vuotta kotona ja olin kyllä ihan kypsä menemään töihin silloin.
 
jahvetti 7 vuotta!! mahtava pätkä! :heart: meillä mies vois muuten haluta jäädä kotiin, mutta mä en ehkä halua antaa pois omaa mahdollisuutta :ashamed: ja toisaalta, sen työura ei tosiaan tykkäsi hyvää siitä, vaikka se nyt ei asiaan saisikaan vaikuttaa..ja vielä lisäks, että meillä on kyllä sit vielä iso ero nettotuloissa...eli mies saa jatkaa uran tekoa ja minä mammailen! :whistle:
 
hoitovapaasta ajattelin että yritän pysyä kotosalla n.2 vuotta ja voi olla että joudun olemaan pitempäänkin, kun ei tuota työpaikkaa ole taustalla odottamassa, mutta 2 vuoden jälkeen yritän päästä lopultakin työn makuun
 
En miekään mikään pullantuoksunen kotiäiti oo...en todellakaan...pullaa leiponu viimeks joskus ennen lapsia :LOL: :LOL:
Mutkiireettömistä aamuista mie nautin :D Vaikka herätä pitää jo 7 aikaa laittaan koululaiset matkaan, mut töissä ollessa herätys olis jo ennen klo 5...ei houkuta, ei yhtään :D :kieh:
 
vanamojuuh..yliopisto eikä mikään koulu takaa mitään tässä maailmassa nykyään..se on pitkälle itsestä kiinni kuinka elämänsä järjestää. mut jotain pitää jaksaa tehdä, niin sit se kyllä onneksi voi näkyäkin jossain.

minua toki hiukka mietityttää, et onko minusta siihen 3 vuotta kotona äitiyteen, mutta nyt tuntuu siltä että ON ehdottomasti! aika näyttää! :/
 
Jahvetti No niin, mä olen 4 vuotta ollut nyt työelämässä varsinaisesti esikoisen syntymän jälkeen. Eiku, olinhan ammattikorkeessa vuoden, mut kuitenkin. Sairaanhoitajaksi meinasin mut hitto kun ei niillä palkoilla viiti alkaa mitään tekee. Vaihdoin alaa ihan totaalisesti, viimeinen tikki oli esikoisen sairastuminen astman lisäksi tohon diabetekseen niin olin sh jo kotonakin. Joten laitoin silloin keväällä hakuja kouluihin ja töihin ja pääsin kaikkiin. Taloutta ja tietojenkäsittelyä, mut menin töihin kun en jaksanut opintorahoille jäädä. Haen ehkä uudestaan vielä johonkin yliopistoon mut... katsotaan nyt. Ei paljon tosiaan nappaa opiskelijan budjetilla olo lasten kans. Mukavuuden haluinen... :D
 
Hoitovapaasta aion jäädä itsekin joo ja samalla hoitaa opintojani loppuun. Ihan pikkuista en hoitoon muutenkaan halua, ellei ole taloudellisesti pakko.

Tänään on jotenkin tullut sellainen olo, ettei tämä masuasukas ole täältä tulollaankaan (huoh). Miehelläkin on töissä tulossa tuuraaja kunhan vauva syntyy ja on jo kovasti kysellyt, että joko jää isyyslomalle, mutta ei. On se vähän tylsä tunne herätä joka aamu ihan varmana siitä, ettei se tänään ainakaan synny... |O Jahvettiko muuten sanoi hyvin, että saa olla kyllä onnellinen siitä, että ylipäätään saa lapsia. Tämä meinaa unohtua oman kärsimättömyyden tieltä!

Ja vielä onnea nyyteistä Piijulle :flower:

Hedukka & "muhvi" 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippäHki:
Jahvetti noi on varmaan niitä paljon puhuttuja ruuhkavuosia...3 lasta ja talon rakennus! nostan hattua! =) me ei kyllä selvittäis..lapsista varmaan joo, mut talon rakentaminen...huh huh
'

Joo jotaan sellasta :LOL:
Uusi talonrakennus on kyllä suunnittelilla nyt tämän hoitovapaan ajalle :whistle: :kieh: :kieh: Et ei opittu ekasta kerrasta ;)
 
äippäHki No niin just. Itestään se on kiinni mihin joutuu. Mut tekemättä mitään ei voi mitään saadakaan. Se on huomattu kyllä. Meillä mies on kouluttautunut ja samaa palkkaa saadaan nyt. Tosin mulla ei ole mitään asiaa todennäköisesti esimiestehtäviin samalle tasolle kuin sillä koska paperit jossain vaiheessa merkitsee sitten kuitenkin. Kolme vuotta on muuten piiiitkä aika olla, varsinkin jos mukuloita vain yksi.
 

Yhteistyössä