** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

niin eihän noi avautumiset merkkaa mitään silleen kun ei sitä voi tietää koska sitä tulee lähdettyä mutta oma arvio olis 1-2 viikkkoa niin vois tai siis toivoa saattaa että jos tulis kun noi edelliset muksut on lähteny suunilleen 1-2 viikkoa avautumisesta.olo kyll alkaa olemaan silleen jo että en tykkää huonoa jos syntyis jo! :kieh:
noh sama oli mullakin eilen martzu-70 että eilen oli ihan hyvät supistukset ja jalkojen välissä tuntuu että olis jo joku aika hollilla mutta saapi nähdä se päättää syntyy kuitenkin ihan loppumetreillä,puuh!!!

Päiviä taloon!

Onnittelut mielikille Eino-pojasta!
:flower: :flower:

Äippäpolilla käyty, tarkistuskäynti kun oli raskausmyrkytys edellisessä raskaudessa ja tässäkin raskaudessa oli silloin yks kerta korkeet paineet ja pää kipee yms. Nyt ei kuitenkaan mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Paineet ok ja turvotusta se mitä nyt tässä vaiheessa raskautta tuleekin. Tosta oikeesta jalasta sanoin kun se on turvonneempi ja rasittuneen tuntuinen niin kehoitti ostamaan tukisukat instrusta. Vauva on saman kokoinen kuin esikko hiukan päälle 3kg, kone laski 3400g mut käteen tuntui kuulemma pienemmältä. Pituutta olis reisiluun mukaan taas tulossa se 49cm minkä esikoinenkin oli. Kohdunkaulaa oli jäljellä vielä 2-3 cm ja ulkosuu sormelle auki sisäsuulle ei ylettänyt(????). Pääkin kuulemma heilui vielä, että kiinnittynyt ei ole näin ymmärsin. Eli vauva on sisuksissa ja pysyy nyt toistaiseksi ainakin varmaan sinne LA:n asti. (kuuluisa aamukäynti polilla; kaikki hyvin mut silti illalla synnyttämään) Meniskin noin.
Ihanaa kun tietää missä mennään eikä tarvi jännitellä, vauva on kunnossa ja lapsivettäkin vielä ihan hyvin. Oikeestaan olen hyvin iloinen että tiedän tilanteen kohdun kaulalla niin en odottele turhaan Viltsua syntyväksi ihan lähipäivinä. Esikoinen syntyi 39+6 ja nyt mulla 38+6 eli viikko suunnilleen vielä. :)

Vanamo+Viltsu 38+6
:heart:

Nonni...soitin--->soita huomenna uudelleen :headwall: :headwall: :headwall: Eikä tarvi siitä vedestä olla huolissaan...eikä mistään muustakaan...soita huomenna!! |O |O
Ja perkele varmasti soitan, heti klo 9 reikä reikä mirkkulin kanssa kilpaa :LOL: :LOL:

Hei mites se kerhojuttu toimiikaan? Salasanan Eva lähetti, kiitos vaan, mutta sillä ei vielä pääse keskusteluihin? :ashamed:

Olossa ei mitään muutosta, yöllä ei edes supistellut :headwall:
Kohta olisi neuvolaan lähtö edessä. Tänään ilmeisesti sijainen, eipä haittaa ollenkaan. Oma terkkari on sellainen hymistelijä, ei oikein mihinkään ota kantaa.

39+2

Halloota päivää!
Onnittelut vauvaantuneille :flower:

Meillä mies totesi eilen että eiköhän aleta yrittämään saada vauvaa jo ulos.. Peittoja siis heilutellaan aktiivisesti, tosin aika nihkeetä se on mulla.. :/ . Sit mies mietti että saiskohan oksitosiinia mistään muualta.. Mulla on myös ajatuksena tehä joku 7 kilsan kävelylenkki tänään, siihen menee mun vauhdilla varmaan se 1-1½ tuntia.., lähteminen on vaan kankeeta ku jaloissa tuntuu että ihan maitohapoilla olisi.. Sit jos siivoais.. Mut takuuvarmasti tää on ihan turhaa, saan varmaan vaan selän kipeeksi. Niinku eilen ku kävelin reippaasti koiralenkin :headwall:
Miehellä on kuulemma töissä tylsää, olis mielummin kotona meidän kanssa. Ja parka oli vähän huolestunut, kun kerroin että pitää vähän laskea vauvan liikkeitä. Mutta liikkuihan toi, se on vissiin muuttanut rytmiä niin että on hereillä öisin.

vanamo jeps...kyl miekin, jos oikeesti hätähätä...mut ehkei tää sit ole :whistle: Kai tää joutaa huomiseen oottaa. Mut viimestään perjantaina aijon päässä näytille...ettei sit tarvii viikonlopun yli sentään miettii :ashamed:

Mut mie hilasin jo ittelleni päälle, et myö lähtää käymää vähä ulkona, kun tuolla kuopuksellaki tänään kotipäivä, niin se sa ulkoiluttaa minuu :kieh: :kieh:

Jahvetti 40+5 <--härregyyd miten tuo aika on menny viime toukokuusta, jollon plussasin 4+2 tais olla!!!! :saint:

Moikka!
Mä eilen laittelin siitä limatulpasta viestiä. No yön supistellu, aika kivuttomasti, mut herättyäni aamulla alko supparit koskemaan enemmän ja nyt niitä on tullu kymmenestä asti n.5minsan välein ja kipeitä ovat.
Mulla ois 12 neuvola aika, pystynköhän sinne asti ootella.... en tiiä mitä teen?????

Marie82 ja vauveli 38+5

Alkuperäinen kirjoittaja babygirl:
Musta nimittäin tuntuu ittestä, että maha olis vähän pienentynyt?? Mulla on aiemmissa raskauksissa mitattu masun ympärys säännöllisesti neuvolakäynneillä, mutta tässä ei. Nyt olen sit kotona sitä mittaillu ja pari viikkoa sit se 92cm ja nyt eilen 89cm... Tosin olihan se mun painokin siis tippunut viikossa 1,4kg, et voihan sekin olla syy...
Mun piti kommentoida vielä tähän mahan ympäryksen mittaamiseen. Mulla on mitattu se jo vkolta 29 eteenpäin joka kerta. parin viikon ajan se on ollut 99cm ja sf-mitta on joka kerta noussut. Nyt Sf-mitta on 37! Itse olen 158 cm pitkä ja painan nyt 65kg (painoa tullut 8-9kg). Joten aikamoinen pallomaha!! :LOL:
Katsotaan mitä huomenna saadaan mitoiksi kun neuvolaan oon menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Hei mites se kerhojuttu toimiikaan? Salasanan Eva lähetti, kiitos vaan, mutta sillä ei vielä pääse keskusteluihin? :ashamed:
Jos oot kirjautuneena kaksplussan sivuille, niin meet sinne "helmet 2008", laitat salasanan, niin kyl pitäs päässä sinne sivuille... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Jos oot kirjautuneena kaksplussan sivuille, niin meet sinne "helmet 2008", laitat salasanan, niin kyl pitäs päässä sinne sivuille... :/
Jooh..
Mä oon niin hätäinen näköjään tässäkin asiassa ;) ja tekniikan ihmelapsikin vielä.
kiitos =)

Pikku-prinsessamme syntyi (rv 38+3) 2.2.08 klo 4:11 nopean ja helpon synnytyksen jäljiltä :). Supistukset muuttuivat synnytystä enteileviksi perjantaina illalla klo 22 ja synnärille saapumisajaksi on synnytyskertomukseen kirjattu klo 23.

Syntymäpaino 2685 g
Pipo 34 cm
Pituus 47 cm
Lämpö 36,9 `C
Apgar-pisteet 9/9

Lisää juttua lisään kunhan pääsemme kotiin, joka tapahtuu toivottavasti huomenissa.

Suloinen pirpana :)))) olemme ihan myytyjä!!!

t. Piiju pikku-prinsessa kainalossa para-aikaa :heart:

Mulle kans ennen synnytystä sanottiin, ettei mitään kiirettä, vaikka lapsivesi meneekin, koska sitä kokoajan kehittyy lisää sitä mukaa, kun lorahtelee ulos.
En muuten tiennyt tuota asiaa. aina oon luullut, että lapsi siellä sitten ihan kuivana on mahassa, kun vesi menee.

Onnea ihan kauheesti kaikille, jotka saaneet nyytin kainaloon
:flower: :flower:

onnea Cruellalle, Mielikille ja piijulle vauvoista.
Marie ihan omien tuntemusten mukaan etenet..ja soitat neuvolaan! Tod.näköisesti käskevät odotella kotona ja mennä sit suoraan synnärille..ja jos loppuvat (mitä emme toivo) menet näytille tai uusi aika esim.huomiselle.
Mua on alkanu hirvittään!! Tulis se äippäpoli aika pian, ni sais vähän selvyyttä! sain sen ajan kun mul kans tuota lapsivettä vähän ja istukka kalkkeutunut, vauva onneksi kasvanut hyvin (vastaa viikkoja 37+). Viikkoja alkuultran mukaan vasta 36+5. Jäi mietityttämään et mistähän tuo istukan kalkkeutuminen kertoo? kun yliaikainen tämä ei ole ja tupakoinutkaan en ole..(enkä halua tällä ketään syyllistää/pelotella) käynnistäminenkin hirvittää..toivottavasti ei siihen tartte mennä..mut on paikat vielä mahollisimman epäkypsät :'( Vauva liikkuu, mut rauhoittunut kovasti..saa välistä tosiaan jäädä kuunteleen et liikkuuko se ollenkaan, kun ei ole useampaan tuntiin kuulunu mitään..taitaa pienellä olla tila vähissä! no tää taitaa olla tällanen päivä et on :'( . Jos alkas siivoaan tuota meidän kamaria, ni on etes jotain muuta ajateltavaa..

Vietin tosiaan eilen taysissa koska neuvolassa sanottiin että vettä on vähänlaisesti, näytti kun vauvan ääriviivoja huomais seistessäkin ja vuosin kirkasta nestettä, mutta lääkäri sanoi että tutkittuaan, että loppuvaiheessa sitä on vähemmän ja tulee koko ajan lisää. Eikä ollut lapsivettä.. Tuntuu että täällä on melki jokaiselle nyt sanottu neuvolassa että vettä on vähän, eikä sitten selitetä mitään sihen. Siten googlettamalla asiasta tulee mukavan levoton olo kaikista kauhutarinoista :(

Piijulle ja hänen miehelleen paljon onnea pienen tyttövauvan johdosta ! :flower: :heart:
Joo huomenia kaikille heräsin n.7.30 vessaan ja nukuin uudelleen ja heräsin
vähän ennen klo 10.Jonkin verran on ollut pieniä suppareita ja viiltoja tullut
mut kuulostellaan.
HYVÄÄ LASKIAISTIISTAITA JA RUNEBERGIN PÄIVÄÄ KAIKILLE ! :hug:

Huomenta siskoset =)

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Minä täällä yksin turisen. :LOL:

Juu taas meni yö samalla tavalla kuin viime yökin. Unta sain vasta 00.30 jonka jälkeen heräsin 2.30 käänsin vaivalloisesti kylkeä ja seuraavaksi kelloa kurkistin 3.49 sitten 4.40 ja lopulta nousin ylös 5.20 :D

Niin meillä on 120 levee sänky joten tää unettomuus varmaan johtuu tilanpuutteesta. :LOL:

1. Mut sua onkin hauska lukea :D

2. Vähän samanlaista täällä tuon nukkumisen kans... menin kyl nukkumaan jo "aikaisin" eli oiskohan ollut joskus 22.30, sitten heräisin AIVAN PIRTEÄNÄ klo 00.30 tulin koneellesurffaamaan ja pelaamaan nettipelejä :ashamed: tuonne 3.30 saakka jolloin menin väkisin takasin sänkyyn (edelleen pirteenä) törkittyäni miehen ensi omalle puolelleen. ja sit jossain vaihhees olin nukahtanut... heräsin taas kun mies lähti töihin 6.00 ja sit taisin vähän torkkua ja heräsin lopultakin tuohon ihanaan PARVEKEREMONTIN ääneen klo 10, joka raikuu tuolta käytävästä... mahtaakohan ne oikein katujyrällä ... siis katuporalla irrottaa noita vanhoja parvekkeita?! Olis vähän tehnyt mieli käydä huutamassa niille muutaman hiljaisuutta vaativan sanasen... mut onko se toisaalta niitten vika, jos MÄ en saa nukuttua YÖLLÄ...

3. Meillä myös 120 levee sänky, ei oo helppoa mahtua sinne aina :D

...Kohta tästä on neuvola... kivaa oikeen mennä sinne :headwall: mitään ei tapahdu, ja ei oo tapahtumassakaan, ja se mun terkka on antanut mulle viikon välein käyntikertoja jo MAALISKUULLE SAAKKA!!! :kieh: :LOL: ...en tosiaankaan oo menos sinne enää maaliskuussa...

Eilen tais olla puhetta siitä alapään siistimisestä =) niin tein sen tosiaan herättyäni... :D tunnin sitten vaan sain kulumaan suihkussa jo valmiiksi kuluneen kertakäyttösheiverin kanssa :D Harmi vaan, et täytyy odotella miestä töistä ennen kun voi saada palautetta lopputuloksesta, en meinaan mitenkään taivu näkemään koko settiä itse mitään suunnalta :$

..Hmm, eiköhän tää ollut nyt tässä... tuun luultavasti valittamaan =) sit neuvolan jälkeen (se on siis 13.00)

emmie 38+1

Yhteistyössä