** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Ai vitsi, laskiaistiistai ja runebergin päivä samana päivänä!!! :p pullaa ja torttua!!! :p :p :p JA raskausdiabetes!!!!!!!! :LOL: :LOL: :LOL:
...miks mua näin koetellaan... (myydäänköhän noita pullasia sitten vielä kun meidän tenava on päättänyt ulostautua tuolta...?)

Äippäpolilla käyty.Oli sit niiiin persiistä koko reissu. Hoitaja joka laitto mut sydänkäyrälle ei vastannu kun jotain kysyin ja sit keskeytti jos jotain puhuin..oli kamalan kiireisen oloinen,vaikka siä ei ees ollu kiirus. Sit kun haki mut käyrältä repäs vaan käyrä paperin ja sano et nonii sit mennään huoneeseen 4.Siä oli joku nais kätilö,venäläinen oletan koska huomasi puhetyylistä. Se koitti eka kohdunsuun kun mulla supisteli viime yön ja nukuin tosi huonosti. Viime nla lääkäri käynnillä viime viikolla mulla oli paikat auki 1,5cm ja kanavaa jäljellä 1.5cm. Nyt ton mukaan kanavaa 2.5cm jäljellä ja sormen kärjelle auki. Siis tääh!!! Onko mun paikat menossa kiinni vaikka pitäs aueta!! :LOL:
Sit se kätilö ei osannu käyttää ultraa kun joku oli vaihtanu ultra laitteen ja mittas eka ihan piparilleen ne ja pyys sit apua ja aloitti kaiken alusta.

Painoarvio olis nyt jos sitä on uskominen niin n.3480g.

Sit mä en oo varma kuulinko sen sanovan et sisäsuu on auki sormenkärjelle,mut ei se ainakaan nla kortissa silleen lue.

No anyway,ketähän mun nyt pitäs oikein uskoo kohdunsuun tilanteesta!!?

Onnea vauvaantuneille!!

Nyt laskiaispullia syömään..

Mamitre rv 37

Onnea Piiju! :flower: Ihanaa kun nykyään melkein aina kun tulee lukemaan kuulumisia, niin jollakulla on vauvauutisia! :heart:

Lapsivedestä mullakin viime viikolla neuvolassa th kommentoi että lapsivesi on vähentynyt, kuulemma niin usein tapahtuu loppuraskaudessa ja synnytyksen lähestyessä. Ei se mitenkään kummallisena sitä tuntunut pitävän. :/

Mahanympärytä mulla ei ole koskaan mitattu. Mutta viime raskauteen verrattuna tuntuu aika pieneltä, sf-mittakaan ei ole paljoa kasvanut lopussa.

Mitähän vielä piti? Ei ikinä muista kaikkea mitä piti kommentoida, istukka-aivot :LOL:

Sinne katosi verinen vuoto, ja vihlonnat, sukkapuikkotuikkaisut ja supistukset on vähentyneet :eek: LA:han asti ne tasaisesti lisääntyi ja nyt sitten ei mitään. Ei sen näin pitänyt mennä :LOL: No katsellaan, mulle sopisikin paremmin jos vauva syntyisi vaikka loppuviikosta... :whistle:

Hissukka rv40+1

vitsi että on taas hermoja kiristelly koko päivän, alkaa tuntua siltä että nämä minun hermot ei tule lepäämään ennen ku saan tämän vauvan syliini, ei ookkaan enää ku "parhaimmassa" tapauksessa 5 ja puol viikkoa |O :kieh:

viime yönä repi taas kylkeä ihan kiitettävästi ku ei taas pystyny olemaan ku oikealla kyljellä ja aamullaki peräti supisteli, en tosin ukolle puhunu mitään ku ajattelin että jos suuni aukasen niin ne loppuu ku seinään, mut eipä noita kestäny ku ehkä tunnin,puoltoista ja silleen säännöllisen epäsäännöllisesti tuli..

hitto haluaisin leipoa runebergin torttuja, mutta nyt on rahat niin SAAT*NAN tiukilla että ei oo vara käydä edes leivonta tarpeita..meillä on nyt muka yhtä äkkiä hirveetä pennin venytystä suurin piirtein seuraavat 2 kuukautta vaikka ei nyt ikinä oo silleen ylimäärästä ollu, mut nyt on vielä tiukempaa..en ymmärrä miten tämä nyt näin on menny.. :/

siinäpä oli taas tätä omaa napaa, navasta puheen ollen, onko kenelläkään napa muuttanu väriä? minun napa on ihan tumman harmaa/rusehtava, melkein musta, sellaseksi se kyllä meni jo esikoista odottaessa, esikoinen kyseli ihan kauhuissaan yks päivä että äiti mitä sinun navalle on tapahtunu? =)

piipero86 & pikkujätti 36+5

piipero mulla kanssa napa on ihan tummanruskee |O :LOL:

Mitähän mun muuta piti...no onnittelut vauvautuneille!

Lapsiveden vähyydestä näyttää nyt olevan erilaisia juttuja sit :whistle: Itse kyllä sen tiesin, että se uusiutuu ja lisääntyy kokoajan, ettei se lapsi sinne ihan kuivu :p Mut tosiaan kun viimeksiki se oli yksi syy käynnistykseen, niin... :/ :/ :/

mamitre joo miekin vähä viimeks ihmettelin, et onko mulla paikat menossa kiinni, kun lääkäri vähän ympäripyöreitä höpis :kieh: :kieh:

Joo, ulkoiltiin, syötiin (=minä söin, meidän nirppikselle ei taas kelvannu, olkoot ilman), cruellan kansa vietitellään täs...että normaalia rataa mennään, ei supista tai mitään muutakaan :headwall: :headwall:

Vituttaa vaan |O

Jahvetti 40+5

Piijulle onnittelut pienestä tytöstä! :flower: Kateellinen täälläkin...
;)

Neuvolassa käyty:

rv 38+4
paino + 700g/vko :headwall:
rr 129/82
pissassa proteiinit +
sf 33 (laskenut sentillä viikossa, johtuu kuulemma vauvan painumisesta alaspäin)
turvotus -
liikkeet ++
syke +

Terkkatäti haluaa kattoa vielä perjantaina ton pissanäytteen uudestaan ja ottaa samalla verenpaineet. Sanoi, ettei huolestua tartte, mutta seurata mahdollisia raskausmyrkytyksen oireita tarkasti. Musta on kiva, että se on niin tarkka, tulee olo, että oikeesti välitetään =).

Täksi päiväksi ei taas mitään ohjelmaa loppupäivälle...

t. Piipi + typykkä 38+4

pientä kyselyä taas pukkailen ilmoille..miten muuten teille annetu ohjeet jos lapsivesi menee? ku minusta on jotenki jännä että joka paikkakunnalla on ne omat ohjeet, ku täällä kainuussa esim. menetellään kuulema niin että kun vedet menee soitetaan heti ambulanssi eikä todellakaan saa jäädä odottelemaan mitään supisteluja sun muuta ja pysytään siinä makuuasennossa niin kauan että paareilla viedään sitten autoon ja sairaalaan. neuvolassaki terkka oikein painotti noita ohjeita ja kyllä minä niitä aion kiltisti totella jos vesien menolla homma alkaa :D

Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
c81 mie olen jo raskautumisesta asti tienny, että yli menee...että vaikka kuinka siihen on orjentoinu ja itteään psyykannu, niin...vaikeeta se on :snotty: Etenki kun toiset lähtee synnärille "tosta vaan" :/
No, tää on mun kohtalo ja pitää olla tyytyväinen, että lapsia saa :p

Samanlaisia fiiliksiä täällä. Mä olen kans alusta asti ajatellut tän menevän yliajalle. Esikoinen synty 41+5 ja sillon ei itelläni ollut mitään ongelmia ylipäivien kanssa (myös tuolloin alusta asti arvelin, että yli se menee). Nyt tää toinen raskaus on ollut sen verran tuskanen ja varsinkin nää 40+ päivät, että en muuta odota, kun että pääsen tästä pötsistä eroon.

Mulla oli tänään vika neuvolakäynti ja torstaille sain ajan yliaikaskontrolliin. Toivottavasti ei sinne asti tarvitse odottaa. Aika lupaavia supistuksia on tullut, mutta katsotaan nyt mihin nämä kehittyvät...

Jaksuja kaikille!

Tammikuinen joka yrittää päästä tästä teidän edeltä maleksimasta rv 41+3

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
miten muuten teille annetu ohjeet jos lapsivesi menee?
Eipä ole nyt mitään juttua siitä ollut, mutta 10v sitten esikoisen kanssa sain ohjeeksi, että jos vauva on pää alaspäin, niin rauhassa parin tunnin sisällä laitokselle. Mut jos vauva on jossain muussa asennossa tai kovasti ylhäällä, niin sit lanssilla vaakatasossa...
Noilla aijon mennä nytkin...tai sit ihan ajanvarauksella käynnistykseen ;) :kieh:

shakki juu siekö siellä jarruttelet :LOL:
Ei vaan...mulla kanssa edellisiin verrattuna tää on ollu tosi rankka raskaus ja haluisin sen jo päättyvän synnytykseen, mahollisimman pian :snotty: Jos sulla sit viimeistään viikonloppuna olis nyytti :hug:
Mie huomenna soittelen sinne polille, et millon haluuvat nähdä...itse aijon kyl toivoa, et ennen viikonloppua, jos suinkin vaan mahollista :/

Vesien meno: terkka sanoi, että mitään kiirettä ei vesien mentyä ole. Kunhan muutaman tunnin kuluessa hakeutuu sairaalaan.
Kysyin, että mitä jos esim. kaupassa menee vedet, niin ehtiikö käydä kotona välissä. Kyllä kuulemma ehtii. Että jännältä kuulostaa tuo ambulanssikyyti :eek:

c81
Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
pientä kyselyä taas pukkailen ilmoille..miten muuten teille annetu ohjeet jos lapsivesi menee? ku minusta on jotenki jännä että joka paikkakunnalla on ne omat ohjeet, ku täällä kainuussa esim. menetellään kuulema niin että kun vedet menee soitetaan heti ambulanssi eikä todellakaan saa jäädä odottelemaan mitään supisteluja sun muuta ja pysytään siinä makuuasennossa niin kauan että paareilla viedään sitten autoon ja sairaalaan. neuvolassaki terkka oikein painotti noita ohjeita ja kyllä minä niitä aion kiltisti totella jos vesien menolla homma alkaa :D
Mie kun soitin äippäpolille/synnärille silloin, niin sanoi että rauhassa vaan KOKSiin, ei kiirettä, että saa odottaa miestä kotiin n. 1h verran tms. Mutta kun en ollut 100% varma onko vauva kiinnittynyt, niin sanoi että heti sinne. Mutta ei sanonut mitään tuost amakuuasennosta, mistä olen kyllä muualta lukenut. Yritin sitten olla puoli istuvassa asennossa rauhakseen kun miestä kotiin odotin mua hakemaan.

Hyvää huomenta.

(oikeesti ihan suolesta mut yritetään)

Ilma on ihanan utuinen. Olisi hyvä päivä synnyttää kaikkine äsken vedetyin 6 tunnin unien voimin. Ens yötä en halua kohdata enää vatsan kanssa mutta menköön sitten vielä yks yö eihän tässä ole mitään kiirettä ja mieskin pääsee sitten NEUVOLAAN.

Kädet ovat jälleen turvonneet ja erittäin puuduksissa tekee melkein kipeetä katsoa niitä. Mut hei ei se kestä kuin muutaman tunnin tai sitten koko päivän.

Mieskin on taas jossain hevonkuusessa mutta olkoot ei hänen läsnäolonsa ole tuonut vielä yhtäkään supistusta.

Hengitän sisään hengitän ulos. Otan iisisti tän päivän. Puhelinkin pärisee omiaan varmaan "lehtimyyjät" soittelevat täten en viitsi edes vastata.

(todellisuudessa KOKO VITUN SUKU JA KAVERIT!!!)

Nyt voisinkin nauttia ison vihreän omenan keittää kupposen kahvia. Tai sitten vaan istua toimettomana ameebana tässä koneella.

Piiju PALJON ONNEA!!! :hug: :flower: :heart:

Joo jatketaan.

Sitten vaan hymy korviin ja :headwall: :headwall: :headwall:

Niisku-neiti & rinsessa 39+4

Leivoimpa sitte pitkästä aikaa juustosarvia. En ole varmaan ainakaan kymmeneen vuoteen tehny. Ja ihan hyviä tuli.

Mä olen saanu ja silloin kun esikoista odotin ohjeeksi mennä makuuasennossa sairaalaan tai vähintään takapuoli pystyssä jos vaavi ei ole kiinnittynyt. Ja ei se ollutkaan silloin kiinnittynyt. Mulla ei ole menny vedet kun salissa vasta ihan viime metreillä. Supistuksilla alkanut synnytykset.
Mut mun sisko sai ohjeeksi mennä parin tunnin sisällä vesien menosta ja ihan istualleen sai luvan mennä vaikka kumpakaan ei hänelläkään ollut kiinnittynyt. Ja vesienmenolla hänen kaksi synnytystä alkaneet.
Molemmat on synnytetty KOKSI:ssa, minä vuosina 98 ja 01 ja siskoni 00ja 04 et kai ne ohjeet on ihan antajastakin kiinni.

Vesien meno: Mulla sanottiin neuvolassa, että voi ihan omalla autolla mennä synnärille. Vauva on raivotarjonnassa ja tooosi alas laskeutunut.

Jahvetti: Mulla on kyllä kaasu pohjassa, mutta vauva painaa jarrua! :LOL: Eiköhän tuo nyytti viimestään viikonloppuna ulos hiillosteta, mutta toki toivon, että tää nyt tästä ennen itsekseen käynnistyy. Toivottavasti ne sinut ottavat näytille ennen viikonloppua! :hug:

Yhteistyössä