** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Mielikille lämpimät onnittelut :flower: :flower: :heart:

Afulle toivotan tsempit tälle päivälle, olivat kyllä erittäin tylyjä laittaessaan sut eilen kotia. :hug: =) Mutta tänään sun sylissä taitaa tuhista uusi elämä :heart:

Huonosti nukuttu yö väsyttää täälläkn ihan sikana. Illalla ei meinannut uni tulla sitten millään ja aamulla jouduin ukonketaletta herätellä niin että sen jälkeenkään en meinannut saada uudelleen nukutuksi ja nyt sen huomaa :kieh: |O

No myöhemmin taas lisää, eiköhän tuolla tallilla herää tähän päivään :wave:

äitsy ja pieni 38+3 :heart:

Huomenia!

ONNEA Mielikille nyytistä :flower:

Oma masuasukki on ollut parin päivän aikana hiljaisempi. Sellaisia pieniä, helliä puskuja vaan. Kun aikaisemmin oli masubileet päällä, sellastakin rytkettä oli.

Saatiin pari pahvilaatikollista vauvanvaatteita katsottavaksi että mitä otetaan. Meinas miehen kanssa tulla riita kun hänen mielestään olisi suunnilleen kaikki pitänyt ottaa. Nukkaset, kuluneet ja sen näköiset etten itse ainakaan laittaisi vauvalle päälle. Joitain parempia otin nyt kuitenkin. Tuntuu että noita todella pieniä vaatteita on hirmusti. Nyt tuolla kone pyörittää ja pesee niitä vauvanvaatteita.

Ciba 37+6

c81
Onnea vauvaantuneille! :heart:

Mie kovasti yritän pitää vaan uutta linjaa etten muka edes odota muksun syntyvän. Vyöhyketerapian jälkeen on pistellut kovasti, ja tuntuu kun vauva 'valuu' alaspäin + niistä sukkapuikko pistoja on kiitettävästi. Auttaisiko se teitä yliaikaisia myös? Oletteko harkinneet? Mie en silti luota että meien vaavi vielä tulee, sillä on kai liian kivaa masussa. No, onhan sillä aikaa vielä. Äitihän se kärsimätön vaan on..

Alkuperäinen kirjoittaja julkku:
ei kyllä luulis menevän kauaa kun viime viikolla kaulaa jäljellä oli toi sentti ja paikat sormelle auki.

Ei sitä koskaan tiedä juu...mulla on viikosta 28 asti ollu kaulaa 1,5cm ja 1cm auki :whistle: :kieh: :kieh:
Ilmeisesti nyt ymmärsin viikolla 36, et edelleen oli sama tilanne :kieh:

c81 mie olen jo raskautumisesta asti tienny, että yli menee...että vaikka kuinka siihen on orjentoinu ja itteään psyykannu, niin...vaikeeta se on :snotty: Etenki kun toiset lähtee synnärille "tosta vaan" :/
No, tää on mun kohtalo ja pitää olla tyytyväinen, että lapsia saa :p

Ihan omaa napaa vaan.
Mulla on maha sika kipee :'( Siis ihan kipee kipee...ei nyt varmaan liity tähän raskauteen mitenkään. Ja väsyttää aivan simona |O Yö tuli nukuttuu ihan kohtuu hyvin, mitä nyt tuo lonkka alkaa jo tosissaan sanoo sopimustaan irti (missään muussa asennossa en tod. pysty maata, kun vasemmalla kyljellä, jo pari kk).
Ei mitään synnytykseen viittaavia merkkejä :ashamed:
Tossa ennen puolta päivää aattelin nyt sinne polille sit soittaa ja kysyy, et pitäskö olla huolissaan siitä, kun terkka sanoi veden olevan vähentyny ihan tolleen käsikopelolla :whistle: Miestä se ainakin pisti huolestuttamaan :whistle: Katellaan sit mitä ne sanoo...

Jahvetti jo 40+5

Jahvetti: Tulehan sit soittosi jälkeen kertomaan, mitä kommenttia saat lapsivesiasiaan. Musta nimittäin tuntuu ittestä, että maha olis vähän pienentynyt?? Mulla on aiemmissa raskauksissa mitattu masun ympärys säännöllisesti neuvolakäynneillä, mutta tässä ei. Nyt olen sit kotona sitä mittaillu ja pari viikkoa sit se 92cm ja nyt eilen 89cm... Tosin olihan se mun painokin siis tippunut viikossa 1,4kg, et voihan sekin olla syy...

babygirl tottahan toki tulen...eiköhän tääkin päivä koneella mene :kieh:
Tosiaan mulla ei oo kertaakaan mitattu mahan YMPÄRYSTÄ neuvolassa, ikinä siis :/ Kotona joskus mittaillu, mut en nyt aikoihin.
Mut eilen neuvolassa selkein "mahan pienenemis" huomio kiinnitty sf-mittaan, joka oli viikossa tippunu 2cm. Eli sf-mitta on mulla taas vaan 29cm!! Eli sama kun kakkosesta viikolla 38+4 jollon hän syntyi ja painoi 2590g :/ Ja th sanoi selvästi tuntevansa vauvan, kun vesi oli sen verran vähentynyt :/
Pitää tuos tunnin-parin päästä soitella :whistle:

Huomenia!

Jahvetti: Äitipoli on tänään kiinni, puhelut menee synnytyssalien puolelle. Äippäpoli auki taas huomenna klo 9 jälkeen jolloin käskivät mun taas soitella. Eivät tienneet koska mun pitää mennä. Mut sulla kun on toi lapsivesiasia niin kyllä sunkin kannattaa soittaa jo tänään. Sanoohan ne sit et soita huomen jos eivät sullekaan osaa vastata. Kauhean luotettavalta kuulostaa. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
c81 mie olen jo raskautumisesta asti tienny, että yli menee...että vaikka kuinka siihen on orjentoinu ja itteään psyykannu, niin...vaikeeta se on :snotty: Etenki kun toiset lähtee synnärille "tosta vaan" :/
No, tää on mun kohtalo ja pitää olla tyytyväinen, että lapsia saa :p

Ihan omaa napaa vaan.
Mulla on maha sika kipee :'( Siis ihan kipee kipee...ei nyt varmaan liity tähän raskauteen mitenkään. Ja väsyttää aivan simona |O Yö tuli nukuttuu ihan kohtuu hyvin, mitä nyt tuo lonkka alkaa jo tosissaan sanoo sopimustaan irti (missään muussa asennossa en tod. pysty maata, kun vasemmalla kyljellä, jo pari kk).
Ei mitään synnytykseen viittaavia merkkejä :ashamed:
Tossa ennen puolta päivää aattelin nyt sinne polille sit soittaa ja kysyy, et pitäskö olla huolissaan siitä, kun terkka sanoi veden olevan vähentyny ihan tolleen käsikopelolla :whistle: Miestä se ainakin pisti huolestuttamaan :whistle: Katellaan sit mitä ne sanoo...

Jahvetti jo 40+5
mullekki sano viimeviikolla noin :eek:
mut ei sit mitään erityistoimenpiteitä sen takia :/ tässä parin tunnin päästä neuvoa, mut sielläki on nyt sijainen, liekkö tuumaa mitään.. |O

tää on ärsyttävää :headwall:

Tohon mahanympärysasiaan: Mullakan ei ole koskaan neuvolassa mitattu ympärystä, mut kotona olen huvin vuoksi mittaillu. Mulla oli viimeks kun mittasin niin 113cm ja kun olen näin lyhyt (158 cm) niin näyttää aikasen hurjalta. Ja painoakin löytyy tällä hetkellä 76 kg :D

mirkkuli mie oon samanpitunen ja painoa löytyy 10kg enempi :snotty: |O |O 20kg tullu nyt raskauden aikana ja 10kg oli jo valmiiksi liikaa :/
Pitääkin vissiin sit toi mahakin mittaa. Jep, 109cm oli tosta isoimmasta kohtaa :D

mirkkuli niin tosta äitipolista, niin ei ne kyllä sit ainakaan tänään sinne ketään ota jos ei ihan hätähätä oo :whistle: Noh, ehkä mie soitan kuitenki...vaivaa sen verran ja soittelen sit huomenna uudellee =) Ai sulla on taas tänään neuvola :eek:

Jahvetti: Ei mulla vaan Merbaulla on neuvola tänään. Mä en saanut neuvolaan aikaa enää. Kotkassa pitäis hoitaa tää loppuaika.
Ai sulla suht saman kokoinen maha kun mullakin. Käyn hakemas mitan niin saan päivitetyn version... :LOL:

Pakko tulla sanomaan siulle, että tsemppiä!!! Ite oon varmaan tossa samassa sitten elokuussa, esikko synty 41+6..

Oon välillä lueskellu tätä tein palstaa, ja jahvetti tuntuu jotenki "omalta" ku miulla on parhaalla ystävällä sama lempinimi!!!

Toivotaan että saat nyytin lähiaikoina syliin :heart:

Ja tietysti hirveesti tsemppiä teille muillekin ja onnittelut kaikille ketä on jo saanu vaavi syliin!!

Äiti lpr rv 14 , pitkä on matka vielä!!!

onnittelut kaikille synnyttäneille! :flower: :flower: :flower:
julkku miulla on ollu jo yli kuukauden 1cm. kohdunkaulaa ja sormelle auki,en usko et silä ois mitää tekoo synnytyksen alkamieen lähipäivinä!
täälä yksi tupakoiva mamma.edellisissä raskauksissa en polttanu.niin olin varma tästäkii,mut kaikki ei käynykkää niiku elokuvissa.ikää on tullu jo sen verra ettei sitä sit nii vaa lopetettukaa.aamupahoinvointi aikana tietty ei pystyny!en vetele ihmisten ilmoilla mahapystyssä röökiä,josko kukaan ees huomais oonko raskaana kun on toppatakki!

viime yö meni supareiden kourissa,sit ne saameri loppu.nyt on ala maha niin pirun hellä!mut jospa ne palaisi sieltä joskus!
jahvetti eiö terkka pyytäny soittaa äp:lle lapsvedestä,vittu kaikki mitää ite arvioija ja hoitaa,et saa mielen rauhan.miulla oli pissassa verihiutaleita,mut se oli suppari yön jälkee.kuulemma normaalia kun supistukset muokkaa paikkoja!mikä kuulostaa ihan järkevältä.
kyllä täällä on ahkeria kirjottajia sivuja tullu taas hurumykket!
martzu 39+0

äiti lpr Voi kiitos :D :hug:

marzu ei se mitään kummempaa siitä kommentoinu, muuta kun vauva tuntuu/näkyy selkeesti siitä, kun vesi on niin paljon vähentyny ja varmaan tuo 2cm:n tippuminen sf-ssä on myös osin sen veden vähyyden vailkutusta :/
Mut kun tuos kolmannessaki nimenomaan se oli yksi peruste käynnistykseen, että vesi oli alkanu vähetä (näil samoil viikoilla, huomattiin 40+5 ja käynnistys sitte 41+0) että :headwall: :headwall:

jahvetti: ok! meil meni neuvola lääkäri ihan kalpeeks ku luuli et miul on lapsvesi vähissä,pisti suoraa äp:lle lähetteen.mut se on jotekii niin ihanan herkkä! ultrassa vettä normaalisti kaikissa neljäneksessä!
soita sinne ja sano et sie tuut ny!!!!!!!

Yhteistyössä