HELMIKUUN HELMET 2013 *syyskuu*

minä vaan -84 täälläkin on tuollaisia vihlaisuja hetkittäin. Ei hajuakaan, mistä johtuu, mutta tuskin vaarallisia, jos niitä on meillä molemmilla. Täälläkin istukka edessä ainakin viikolla 15.

Huoh, selkää jomottaa ja alavatsalla on paineentunne. Hiukan huolettaa, mutta pitää toivoa sen olevan normaalia.
 
Täälläkin välillä vihloo ja painetta tuntuu vatsalla (tuntuu että maha painaa tonnin...), mutta tuskinpa on mitään kamalan vaarallista kun ei tohtorikaan mitään vikaa löytänyt. Selkäkipuilun syy varmasti liittyy kropan painopisteen muuttumiseen ja ehkä nivelten löystymiseen? Mulla on jo tukivyö käytössä, helpottaa liikkumista :) Kannattaa ainakin testata, ehkä terveyskeskus lainaisi sen ilmaseksi koekäyttöön jos ei omaa raaski ostaa :)
 
Iltaa kaikille!

Onnittelut kaikille sitä tarvitseville ja tervetuloa uusille! Hirveesti kerenny tekstiä tulemaan parissa päivässä :D

Täällä tosiaan alkanu liikkeitä tuntumaan, ainakin sillon kun syön pitsaa :D Taitaa tulla pitsan ystävä vauvasta :D No tuntuu niitä välillä ihan muutenkin, aamuisin enemmän :heart: Maha onkin jo jonkun verran taas kasvanu, huomaa kun peilin edestä kävelee, että hupsista maha tulee ensin kuvaan :D Semmoistapa tänne lauantai-illan kuluksi...
taidan lähtee unille valmistautumaan väsyttää nimittäin jonkin verran, herättiin aamulla jo puol seiskan aikoihin olevinaan virkeinä...

Heidukka ja Mytty 17+3
 
Wihiii, täällä päästy pyoliväliin! :heart: Raskausviikkoja 20+0

Ja sen kunniaksi iski hirveä herpes huuleen! Nyyh.. Kipeä on kuin mikä! Ja suupielessä, eli kohta siinä on haava joka aukeaa aina kun avaa suun. PAras olla sitten vaan hiljaa :D

JA sitten tossa edellispäivänä, hypähdin sohvalleni kun olin hyvän tuulinen ja halusin miehen kainaloon ja toki sitten löin selkäni sohvan käsinojaan. Ja kun alaselässä on iso ulospäin tuleva luomi, niin sehän sitten hieman repesi sivuista, AUTS ! Noh kysäisin sitten terveysasemalta, että voiko sen leikata raskausaikana kun tosiaan ihan keskellä alaselkää, niin vastattiin; "No miksei muka vois?" Eli törkeää palvelua sieltäkin saan.
Nyt selkä sattuu kävellessäkin, ja luomesta vutaa verta joka päivä, eli koko ajan laastari oltava. :/
Maanantaina soittelen neuvolaan ja kysyn sieltä, että voiko sen oikeasti leikata, koska sehän on puuduttettava ja jotenkin itselleni tuli vaan sillainen olo, että ei ole järkevää. Luomi on siis hieman pikkuhousujen ylärajan yläpuolella, n. 4cm ja siis todella iso. Mitäs mieltä te olette?

Mulle sattuu ja tapahtuu :D Ei maha mittään. Onneks on vauva kunnossa. :heart: Järkyttävän kokoinen mustelmakin pohkeessa! Pystypituudeltaan ainakin 15cm ja leveys 10cm, ja ollu jo viikon! Ei enää satu, mutta siitä on se musta lähtenyt ja on nyt oudon punainen ja siinä on sillaisia viivoja, ei voi kun nauraa kun olen tälläinen kohelo :D

Mutta ONNEKSI on nyt tullut puoliväli ja kaikki on hyvin :heart: Vielä viikko ja 4 päivää ultraan!
 
Bettis Eiköhän sen puuduttaa voi, saahan hammaslääkärissäkin käydessä puudutuksen vaikka raskaana oiskin. Eikä puudutelaastariakaan ole kielletty. Aika paikallisestihan se puudute muutenkin vaikuttaa. Joskus ovat kyl tökeröitä terkkarilla, mutta luulisi niiden tietävän mitä tekevät :) Nappauta pois se vaan, jos noin ikävästi häiritsee.
 
Pikku-yllätys ok, kiitos vastauksesta. :) luulen kanssa ettei siinä haittaa ole vaan jännitti vaan vähän toi paikka. Ja kun ensisynnyttäjä olen niin panikoin kaikkea :D luulenpa että menen sen leikkauttamaan vaan. :)
 
Äiti maa kiitos fb-kirppisvinkistä! Takkia ei vielä sieltä löytynyt, mutta ei tiedä, vaikka jotain muuta tarttuisi mukaan. :) Fb-kirppiksiä olen muita jo paljon käytellytkin, juuri tänään oli treffit yhden lähialueen myyjän kanssa, jolta ostin 5€:lla ihan loistavakuntoisen harmaan äitiysfarkkuhameen! :)

Piia-Liisa, heh, joo, mä taidan olla "hieman" hurahtanut näihin lastentarvikkeisiin... Pitänee laittaa tästedes viesteihini alkuun varoitus "voi sisältää tuotesijoittelua" ;) Ekan kanssa oli ihan sekaisin kaikista ja ihmetteli vain, mutta toisen kohdalla taisi tuo sekopäisyys iskeä... :D Nyt kun on 4. tuloillaan ja voisi kuvitella, että tämä menee niillä samoilla kamoilla, kuin aiemmat, niin minäpä olenkin ehtinyt pistää melkein kaiken kiertoon... Niinpä pääsenkin sitten jälleen kerran shoppailemaan vauvajuttuja. Heh. Onneksi mulla kuitenkin sen verran tolkkua on, että huutis ja kirppikset ovat ensisijaisia ostospaikkojani, vasta sitten ostan uusia, jos käytettynä ei sopivaa löydy.

Liikkeistä; Nyt tuntuu jo ihan kunnolla pienen liikkeet, mieskin on tuntenut pikkuisen möyrintää käteensä vatsan päältä tunnustellessaan. On se vaan niin ihanaa ja uskomatonta, mieskin oli yhtä hymyä. :)

Vatsan muodosta; Jokaisessa raskaudessani äitini on ollut "aivan varma", että poika tulee, kun maha on eteenpäin sojottava pallo. No, kolme tyttöä meillä tosiaan on... Tälläkin kertaa näyttäisi sama vatsanmuoto olevan, joten saas nyt nähdä mitä tällä kertaa olis luvassa. Torstaina se rakenneultra sitten koittaa, ihan alkaa jännittää! :heart:

Tänään kävin "hemmottelemassa" itseäni kampaajalla, nyt on taas kivasti leikatut hiukset ja virkeämpi mieli. :) Ihana paikka tuo vakkarikampaajani, hiustenpesupaikalla hierova tuoli ja kampaaja hieroo päänahan samalla kun hoitoaine vaikuttaa! Ah! Tosin tällä kertaa kampaaja kysäisi, onko mulla paljon stressiä, kun päänahkani oli kuulemma hyvin liikkumaton... Stressiä tai mitä sitten lieneekään, mutta mulla jumittaa aina raskausaikana ihan koko kroppa! Nytkin on hartiat niin jumissa, että tuskaa tekee. Nauroinkin kampaajalle, että voin varmaan miehelle sanoa, että kampaajan määräyksestä miehen on hierottava hartiani joka ikinen ilta! :D

Puoliväli se lähenee täälläkin huimaa vauhtia! Käsittämättömän nopeasti aika onkin kulunut! Joku tuolla kommentoi, ettei vauvavatsaa ole kuvattu vielä kertaakaan. Eipä ole täälläkään. No, on vatsa nyt muutamaan kuvaan mukaan tullut ikään kuin vahingossa, mutta mitään varsinaista mahakuvaa ei kyllä ole otettu. Saapa nähdä tuleeko otettuakaan...

Viikon päästä ollaankin tähän aikaan lentokoneessa! Lähdemme siis lomailemaan Turkkiin viikoksi koko perheen voimin ja äitini lähtee vielä mukaan, onpahan yksi käsipari lisää lapsia kaitsemassa! :) Lasten ehdoilla ollaan matkalle lähdössä ja hotellikin valittu sen mukaan, on vesiliukumäkeä sun muuta huvitusta, tai niin ainakin esitteissä luvataan. ;) Hiukan jo etukäteen ahdistaa ruokailut siellä päin, sillä neuvolasta sun muualta on ohjeistettu kaikenlaisia rajoituksia, voi sentään, taidan ottaa paketin näkkäriä kotoa mukaan ja järsiä sitä viikon. ;) Ja mä kun niiin tykkäisin maistella kaikenlaista kohdemaanherkkua, ihania hedelmiä jne. Pöh. Neuvolan "käskystä" kävin jo toxoplasmoositestissäkin ja negahan se vielä oli huolimatta siitä, että olen asunut kissojen keskellä vuosikausia ja putsannut kissanhiekkalaatikoita ja toisinaan kissankakkoja vähän muualtakin... Eli matkan jälkeen on sitten uusintatestin vuoro. Täytyy vaan toivoa, etten matkalta sitä bakteeria saa, sillä sitten ollaankin tiukassa valvonnassa loppuraskaus. :/

Jälleen tuli kirjoitettua romaani, vaikka ei pitänyt... Heh. Nyt lopetan ja annan muillekin tilaa!

Bliss ja pikkuinen möyrijä 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Näin saunan jälkeen on hyvä lueskella kaikkien kuulumisia ja yrittää kirjoittaa omiaan järkevästi... :)

Ihanaan, kun niin monella on jo puoliväli ylitetty. Perässä tullaan, varmasti. :)

Hupsista heijakkaa, kun meni päivä rattoisasti kampauksia tehdessä - niitä ei kovin usein pääse tekemään, ainakaan niin montaa. Ja oli muutenkin kiva nähdä taas tyyppejä ja hölistä hölmöjä. Mutta kyllä on jalat huutaneet hoosiannaa tuon keikan jälkeen ja selkään koskee. Pitäis ainakin uni tulla nopeaa. :D

Mahasta kun on ollut puhetta niin tuossa ennen saunaa köllöttelin tiukka toppi päällä selälläni sohvalla ja mies katsoi notta "herranjumala, millon tuosta mahasta on noin iso tullu?" :LOL: Yhden päivän aikana toki näin ei tapahdu, mutta ei ole tainnut herra niin tarkkaan mun mahaani katsella, tais tulla yllärinä. :) Mutta kyllähän se tuossa hienosti on, vielä on vaikea sanoa, "kumpaa" mahaa on - eikä kukaan muukaan ole oikein kommentoinut asiaa suuntaan tai toiseen.
Tosiaan, ensimmäistä kertaa eläessäni maha tulee kuvaan ennen tissejä eli et ole Heidukka yksin. :LOL:

Bliss ihanaa, että pääsette reissuun - mäkin niin haluan ulkomaille, onneksi on edes se Stuttgartin reissu jälleen edessä lokakuun lopulla. :)

Ensi viikolla neuvola ja odotan sitä rakenneultraa kuin pikkulapsena jouluaattoa. :D Miten voi olla ihminen näin malttamaton?
Kovin onnellinen olo on ollut tänään, vaikka melkoisen raskas päivä ollukin. Vaikea olla hymyilemättä.

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 18+2 (kohta 18+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Bliss itse raahasin Turkin reissullemme viime raskaudessa mukaan matkalaukullisen vettä :D Meitä, kun oli 5 henkeä ja vaatteita ei niin hirveästi tullut mukaan, niin aattelin ottaa varoiksi kotimaista vettä. Meidän hotelli oli all inclusive ja aattelin ettei sieltä saisi vältämättä pullotettua vettä. Saisi sitä kuitenkin, mutta join omia vesiäni, kun maistuivat paremmille :) Ruokia söin kyllä kaikkea mitä tarjolla oli paitsi en majoneeseja enkä puolikypsää lihaa (kebabit yms. oli kyllä kaikki kypsää lihaa). Hauskaa reissua!

Bettis paikallispuudutus ei haittaa mitään. Tulehtunut luomi sen sijaan voi aiheuttaa antibioottikuurin tarpeellisuuden + sitten ei edes puudutus tehoa vaan joutuu leikkaamaan ilman eli hoida ajoissa pois. Isälleni kävi aikanaan näin ja sai ison miehen kyyneliin, kun iso möntti jouduttiin puuduttamatta leikkaamaan. En tosin tiedä vaikka tässä 20v. ois puudutteet parantuneet.

Vatsan muoto on mulla ainakin aina ollut sama eli kroppatyypistä kiinni ei vauvan sukupuolesta. Tosin kaverillani oli tytöstä ja pojasta aivan erillainen maha ja molemmat olivat tyypilliset "tyttö/poikamahat".

Rakenneultria on monella ensi viikolla ja itsekkin jo malttamattomana odottelen omaani, joka siis 24.9.

Mahassa käy kova myllerrys kuten usein yöllä valvoessani. Pikkuotus heittelee kuperkeikkoja tosissaan ja törmäilee seiniin. Vähän samantyyppistä menoa kuin mitä meidän kuopuksemme harrastaa väsyneenä: Kumma miten jo 2kk kävely pieni ihminen rupeaa kaatuilemaan väsyneenä :heart: Joskos sitä vielä katsoisi jonkun ohjelman ennen kuin menee nukkumaan.

Öitä!
 
Joo, kyllä Bettis puudutuksia tehdään raskaana ollessakin, se täytyy vaan lääkärillä ja hoitajalle muistaa sanoa. :)

Voi että, mäkin voisin ulkomaille lähteä, johonkin ihanaan ja lämpimään. Mutta ihan turha on edes haaveilla. Millä ihmeen apurahalla? :D Jospa ees laivalla käydään ennen kun tää pikku kaveri saapuu. Joten ihanaa reissua Bliss :)

Tervetuloa mukaan poju04typy06 :wave: Toki mukaan mahtuu.

Maarit* Voi hyvänen, miten sä jaksat päivät kun tollai olet yöllä hereillä? :) Vaikka taisit mainita siitä unettomuudesta kyllä, ei kiva :(
Täälä tuntuu, et "usko" nukkuu yöt ja näin herää aamulla kun mä saan sen ekan kahvikupin ja istahdan tähän koneelle, sitten alkaa tuuppiminen :) Illalla sängyssä on viimeiset möyrimiset, voi tietty olla, et se sembaloi siellä yölläkin, nukun vaa niin sikeesti etten tajua mitään :D
Lapset kotona taas :heart:

Menispä tämä viikko nyt sitten äkkiä, mä haluun sinne ultraan nyt enkä perjantaina =)

Äiti maa & Usko 20+1
 
Pojutypy: tervetuloa!

Bliss: ihanaa matkaa! En pahemmin stressaisi ruuista, toki perusvarovainen kannattaa olla, mutta itse olen matkaillut raskaana paljonkin ja nauttinut siitä kovin. Hedelmiäkin voi ihan hyvin syödä, etenkin jos kuorii itse, ja kyllä minä olen aina aamiaispöydästäkin niitä napsinut. Sen toksoplasman kanssa kannattaa kyllä olla varovainen, eli vältä huonosti kypsennettyä lihaa ja salaatteja, jos ei ole tosi huolella pesty. Tosin Turkin kraanavedestä, jolla vihannekset tietty pestään, en kyllä osaa sanoa mitään. Mutta ihan joka paikasta saa pullotettua vettä, eli ei sitä nyt ihan Suomesta asti tarvitse raahata.

Itse olin kesäkuussa ihan alkuraskaudessa Kreikassa ja hyvin meni, joskin sain jonkun parin päivän ripulin, mutta ne eivät yleensä ole vaarallisia sikiölle, paitsi jos on se toksoplasma (joka oireilee käsittääkseni eri tavalla). Jogurttiherkkuja en kyllä uskaltanut syödä (tsatsiki sun muut) kun missää ei osattu sanoa, onko jogurtti pastöroitua.

MrsR: mustakin tuntuu, että masu on pumpsahtanut männä viikolla isommaksi. Miehen mielestä se on iso ja ihana ja hassu :) No, on minustakin.

Liikkeistä: en kyllä vieläkään tiedä tunnenko niitä. Jotain muljahduksia aina välillä tuntuu, etenkin selällä maatessa, mutta en ole ihan varma mistä on kyse. Voi olla suolistoperäistäkin. Mutta en ole asiasta stressaantunut, eihän ensisynnyttäjän niitä vielä tässä vaiheessa kuulukaan tuntea.

Olosta: yleisolo on erinomainen. Unettomuus on väistynyt ja mieli on iloinen ja onnellinen.:heart:

Aurinkoista päivää!

Tuulis ja rakas 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: poju04typy06
Hei,

Viikko on vierähtänyt nopeasti, joskin melko rankkaa on ollut töissä lomalta paluun jälkeen. Vähän jomotellut alaselkää ja vasenta lonkkaa, väsymys on ollut iltaisin aika hurjaa ja pieni flunssakin yrittää nostaa päätään. Tänä aamuna kurkku sitten sellainen, että niellessä sattuu :( Strepsilsejä ei näköjään suositella imeskeltäviksi raskausaikana. Mites muuten ton teen juonnin kanssa, oliko siinä jotain rajoituksia? Tai oliko jotain teetä mitä ei suositella raskaana oleville?

Äitiysvaatekirppis FB:ssa näyttää olevan suljettu ryhmä, joten jos liityn siihen niin, tuleeko kaikkien kavereideni uutisiin, että liityin ryhmään? Eipä sillä toisaalta ole väliä, koska ei tämä raskaus ole salaisuus. Mutta on siellä paljon ihmisiä jotka eivät tiedä vielä mitään :)

Liikkeistä ja masun kasvusta Masu on kasvanut jo ihan kivasti ja tykkään ihastella sitä peilistä :heart: Liikkeitä ei vielä tunnu ja odotan niitä kyllä ihan hirveästi. Saas nähdä kauanko vielä joutuu odottelemaan.

Nyt lähden katsastamaan yhden lähialueen lastentarvikekirppiksen :)

Aurinkoista sunnuntaita!

Bumble ja masukki 17+0 POKS!
 
Mustaa, vihreää ja valkoista teetä saa juoda rajoituksetta. Yrttiteet ei ole suositeltuja. Tavallisia teelaatuja erilaisilla hedelmillä maustettuna olen itse juonut etenkin alussa aika reippaastikin.

Täällä masu kutistuu, erikoista. Kai sieltä alkaa turvotus hävitä. Paino ei ole noussut pariin viikkoon yhtään, kokonaislisäys nyt 3 kg. Ruokahalu, joka oli muutama viikko sitten järkyttävän suuri, on myös normalisoitunut. Onkohan kellekään muulle käynyt näin?

Nyt muuten vauva tuntuu kädelle selvänä möykkynä aina kun on riittävän pinnassa. Joka hetki ei, mutta toisinaan se möyrii tuohon ihan eteen, ja silloin tuntee kyllä hyvin, kummalla puolella se on, vai lojuuko keskellä. Kovin alhaalla se tykkää makoilla, kun monesti bongaan sen tuosta vähän häpyluun yläpuolelta.

Tukivyötä pitäisi ehkä harkita, jotenkin olen vain ajatellut, ettei tuo maha vielä niin paljoa paina, mutta ehkä se tukisi kroppaa muutenkin. Alkaahan tuolla monet liitokset venyä ja paukkua hiljalleen.

Jännittää, ylihuomenna se rakenneultra vihdoin ja viimein on:)

Pilkku_ 20+3
 
Matkustaminen ja ruokailu
Mä kävin alkuraskaudesta lomailemassa pari viikkoa etelän lämmössä, enkä mä kyllä ottanut mitään kamalaa stressiä ruokailun suhteen. Kysyin paikalliselta ystävältä miten siellä neuvotaan raskaana olevia ruuan suhteen toimimaan, eikä siellä esim maitotuotteista kauheesti meteliä nosteta. Ainakin tuolla, missä itse olin oli suurin osa pastoröitua joten hyvällä mielin söin mm. ravintoloissa juustoja jne. Majoneesiakaan en alkanut vältellä kun olen aiemmin syönyt samassa paikassa ilman ongelmia (4 kertaa käynyt samassa kohteessa :) ). Hedelmiä tuli ostettua katukioskeista ja pahimmat pölyt pyyhkäisin paperilla pois ja eiku syömään :D Ja janojuomana paikallinen kraanavesi, sitä joivat myös paikalliset. Kyllähän niitä muksuja muuallakin maailmassa saadaan kuin Suomessa. Välillä ihmetyttää neuvoloiden panikointi, jos mainitsee lähtevänsä maan rajojen ulkopuolelle ruotsinlaivaa kauemmaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Liikkeet Eilen sattui ihana juttu tässä kotisohvalla, kun neuloin pitkillä puikoilla. Maha on sen verran iso ja "tiellä", että toisen puikon pää naputteli koko ajan tuohon mahaan. Hetken kuluttua pikkukaveri rupesi sitten reagoimaan siihen ja naputteli aina samaan kohtaan, mihin puikko osui :heart: Tiedä sitten kuuliko se sen äänen mikä siitä tulee vai tuntuiko sinne mahaan se pieni naputus. Mutta olipa vaan jotenkin herttainen hetki. Hetken aikaa sitä jatkoin ja tunnustelin, kunnes lopetin jos vaikka asukki ei pitänytkään siitä ja siksi siellä koputteli, jotta "Lopetas ny mamma toi ärsyttäminen!" :D
 
Matkustaminen ja ruokailu: Ajattelin minäkin matkalle lähtiessäni, että melko turhia ovat ruokahömpötykset. Kuitenkin käytin vaan pullovettä (hampaitten pesuun ja juomisiin), vältin jäät ja maitotuotteet. Kaupasta ostetut hedelmät pesin pullovedellä huolellisesti. Ei syöty katukeittiöissä, pelkästään ravintoloissa. Silti salmonellatartunta, esikoisella 1v10kk. Kaksi viikkoa ripulissa olevan lapsen hoitoa, yhteensä 9 yötä sairaalassa vietettyäni päätin etten enää lähde reissuun lapsen kanssa tai raskaana. Sairaalan lääkärit olivat sitä mieltä että 50%matkaajista saa jonkunlaisen mahataudin. Olen edelleen vihainen itselleni, että matkaan tuli lähdettyä vaikka minkäs teet..
 
Uusille tervetuloa :wave:!

Nukkuminen on täälläkin mennyt huonompaan suuntaan kun asentoja on rajallisesti. Ennen nukuin aina mahallani ja nyt ei enää onnaa ja unenpäästä kiinni saaminen välillä kestää kun asento ei tunnu hyvältä.

Liikkeet on nyt tuntunut jo masunpäältä käteenkin, mieskin on jo saanut iskuja :heart:.

Hankintalistalla olleet vaunut on nyt löytynyt ja päivää enää sovitaan koska haettais. Samoin pongasin heti fb:ssä seisomalaudan ja nyt on sellanenkin tulossa. Enää pitää hankkia itkuhälytin niin on tärkeimmät hommattu. Muutaman s-kokosen kestonkin hommasin käytettynä.

Matkustelusta ei oo itellä kokemusta, viimeks oon ollu etelässä reilut 15-v sitten. Nyt ollaan suunniteltu ens kesänä reissua legolandiin kun vauva ois noin neljänkuukauden.

Selis ja wotwot 20+2
 
Omppuf Voi pientä :( :hug: itsesyyttely ei kyllä auta mitään. Lapset nyt vaan on niin herkkiä saamaan pöpöjä.
Ja tässäkin, se on niin helppo ihmetellä ja kummastella jos ei koskaan ole saanut mitään ripulia kummempaa. Mutta voisipa olla ääni toinen sitten jos huono tuuri käy. En tiiä, mut en mä ainakaan ehdointahdoin tahtoisi sairastua.



Selis Täälä kans enää oikeastaan puuttuu se itkuhälytin. Mutta ajattelin etten nyt sen kanssa hosu (kaiken muun kanssa tulikin hosuttua) kun meillä sen tarve melkein on vaan, se kun vauva nukkuu ulkona ja se aika koittaa vasta keväämmällä :)

Täälä nukutaan ihan hyvin, muutenkaan en ole mahallani nukkuja, mun alkaa aika pian alaselkään tuntuun, et se on ihan liikaa notkolla. Kyljellä ja selällään, tosin selälläänkään ei paljoa voi nukkua kun sitten alkaa supistaan, onneks kyljellä on paras. :)

Nyt se flunssa tekee näemmä uutta tuloaan, tylsää. Kurkkua karvii ja väsyttää vaikka nukuttiinkin yli puol 8 asti koko jengi. :)
 
Heippuli :)

Onpas ollut kaunnis ilma tänään, ainakin meillä päin :) Eilinen sienireissu meni oikein putkeen, oltiin reilu tunti koko perheen voimin. Sieniä ei ihan täyttä ämpärillistä tullut, mutta sopivasti, löytyi jopa suppilovahveroita :p Mustikoita sen sijaan olisi vaikka muille jakaa, mutten silti jaksanut kerätä kuin poimurillisen. Isoja molloja olivat ja niinpä on nyt suu makeana mustikkapiirakastakin :) Mutta kuten joku siitä kyykkimisestä varoittelikin, niin hyvin varovaisesti ja leppoisasti etenin, mulla on iskiashermot molemmin puolin ilmeisesti jotenkin tulehtuneet ja pakko yrittää liikkua edes vähän, että ne vetreytyisi ja lähtis paranemaan. Yöksi otan kyllä panadolin, että saan nukuttua. Huomenna olis kuitenkin työpäivä. Iskias mulla on tuittuillut edellisissäkin raskauksissa, eli tuttua hommaa eikä siihen auta muu kuin kävely ja särkylääkkeet. Tämä viikon makaaminen teki siis hallaa :(

Ans olla kuule, sain dopplerin sitten viimein minäkin. Urheana sitten kuuntelemaan sydänääniä! Minähän löysin ne heti. Mutta sitä tässä vähän ihmettelen, että kuinka kaukaa sydämestä ne voi oikein kuulua? Kun ne kuuluivat sekä oikealta puolelta napaa että vasemmalta? Ja kun vaihdoin takaisin, niin ne kuuluivat aina vaan samalla lailla...? Kuulenko omiani? Onko ihan normaalia? Voiko se vauveli mennä niinkuin edes takaisin siellä? Arvasin, ettei sitä pirun laitosta kannata hankkia :LOL:

Lapset lähtivät isälleen yökylään ja minä vietän tässä yksin lazy sunday afternoonia. Taidanpa sohvautua parin leivän kera odottelemaan miestä kotiutuvaksi, meni töihin, kun oli niin makea ilma. Herra kolmevee lähti urheasti eväineen aamulla mukaan, mutta sitten kun kävivät hakemassa aitoja kotoa, niin näki mun mustikkapiirakan, ja se taisi voittaa työmaa-ajoneuvot :D jäi sitten kotiin siltä reissulta. Olishan tuo 10 tuntinen päivä ollutkin ehkä vähän liian pitkä :D

Toivottavasti ensi viikostakin tulee näin kaunis :) Mukavaa sunnuntain jatkoa, ja jos joku viitsii vähän kommenteerata tuohon doppleriasiaan niin olishan se kiva tietää, että mitä tuolla mahtaa tapahtua.

Viivi+Tiiti 19+3
 
Viivi Jaa a, multa ei kyllä kerralla kuulu kun yhdestä kohtaa ja vielä pääsee sillai piiloonkin ettei kuulu ollenkaan.
Hassua, en kyllä yhtään tiiä sitten, et miten niitten kuuluu kuulua. Myöhemmin varmaan kuuluukin joka puolelta mistä kuunteleekin, mutten tiiä kuuluuko kuulua nyt. Hyvä, et kuuluu, mitäs jos siä on kummiki kaks? =)
 
Sitä mäkin tässä ihmettelin. Kohta kuunnellaan isännän kanssa yhdessä, josko tulis joku selvyys asiaan. No, pääasia siis, että kuuluu :heart: ei sitä ole kukaan kyllä koskaan kertonut, minne se toinen on kadonnut, mutta edellisessä ultrassa kyllä sanoi, ettei ole kuin yksi. Noh, nähtäväksi jää :D
 
Voi miten ihania löytöjä tein lastentarvikekirppiksellä tänään! Ostin useamman bodyn,potkuhousut,potkupuvun ja leikkimaton :) Sanoinkin äidilleni, että sinne ei voi mennä liian usein jos aina tarttuu jotain mukaan! Sukupuolen jos olisi tiennyt, niin ostettavaa olisi ollut vielä paljon enemmän. Miehen mielestä vauvalla on jo nyt vaatteita enemmän ku hänellä :D Olemme siis jo aikaisemminkin tehneet joitain vaateostoksia.
isommat hankinnat on meillä vielä kaikki ostamatta. Ja meillähän ei siis mitään löydy valmiiksi kun ensimmäinen lapsi on tämä. Vaunut ostetaan uutena ja olen vähän katsellut (melkein päättänyt), että ostamme Emmaljungan city crossit. Niihin otamme luultavasti sen city kopan. Mutta saattaa olla että jos koppa löytyy käytettynä, niin sitten emme osta sitä uutena...Pinnasängyistä en oikein tiedä, että onko niissä paljoakaan eroja. Mitä niissä pitäisi ottaa huomioon? Entä onko kenelläkään kokemusta pinnasängyn päälle laitettavasta hoitotasosta? Meille ei ehkä mahdu hoitopöytää, joten mietinkin, että voisiko se olla hyvä ratkaisu.
 
Ugh, pitäisi tehdä pahempaa ruokaa niin ei tulisi syötyä itseään ähkyyn. :D Lasagne maistui turhankin hyvältä. Nyt on sitten laskettu ruokaa rennosti sohvalla istuen. :)

Tuuliannaliina totta kyllä, että melkeinpä viikossa masu muuttuu kovasti. :) Meilläkin kyllä miehen toimesta masua kovasti ihaillaan, järkyttyi vaan kovasti aluksi koosta. :D Sitten tuumasi, että pitäähän mahan kasvaa, jotta vauvakin kasvaa. :heart:

Matkustus, ruokailu ym. oon itekin monesti miettiny sitä ehdottomuutta ja kaikkea raskauden suhteen... Lapsia syntyy kaikkialla, näin on tapahtunut vuosituhansia. Nykyään on länsimainen lääketiede apuna kyllä, mutta liika pelottelu ym. - en vaan tykkää. Maalaisjärkeä käyttämällä selviää varmasti pitkälle, toki itse ainakin aion kysyä tulevalla viikolla neuvolassa lentojutuista - todennäköisesti joudun kaivamaan lentosukat taas naftaliinista. Turpeat jalat ei oo kiva juttu.

Viivi76 mäkään en dopplerilla kuule kuin tietystä kohtaa sydänäänet, melko alhaalta ja oikealta ne kuuluu. :) Jospa siellä tosiaan on toinen kaiffari piilossa, niin kuin ninja. :)

(.) Lasagnen lisäksi omaan napaan ei juurikaan mitään uutta. Toki odotan ensi viikonloppua, kun näen piiiiiiiitkästä aikaa parhaan ystäväni - lähdetään käymään Tampereella ja Nokialla. Tavataan yhteisiä kavereita ja mölistään urakalla. :) Näitä reissuja sitä kaipaa tässä välissä, kun piakkoin luvassa on vaipparalli ja sotkuinen mamma. :D Sitäkin kyllä odotan kovasti, mutta tässä välissä nautin kavereideni seurasta aina kuin mahdollista. :)
Tekisköhän vielä kaura-omenapaistoksen... se on kyllä hyvää... Hmm... :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 18+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Viivi76 Meillä dopplerilla kuuluu vaan todella pieneltä alueelta. Löytyy aina lopulta vasemmalta puolelta tosi alhaalta. Ja tuntuu että aina juuri kun löytää, pujahtaa mokoma piiloon tai monottaa doppleriin niin että räsähdys meinaa tehdä kuuroksi. Välillä on löytynyt oma syke. Joskus taas kun ei löydy ääniä heti, nousee oma syke niin paljon että kun lopulta löytyy pitää ihan omasta ranteesta mittailla että kummankohan äänet ne nyt sitten ovat. Pahuksen laite. :D

Bumble meilläkin on tehty hyviä kirpparilöytöjä. Pikkuisella on enemmän pelkästään housuja kuin minulla ja miehellä yhteensä. Sukupuolesta ei täälläkään ole vielä tietoa, mutta vahvasti poikaolo, meinaan ihan alitajuntaisesti huomaan aina katselevani pelkästään poikien vaatteita, myös nimet on mietitty vain pojalle. Vaikka sukupuolella ei mitään väliä meille olekaan, kumpi tahansa on enemmän kuin tervetullut, tuntuu vahvasti pojalta.

Vaunuista mekin mietimme Emmaljungia, mutta onhan ne niin hirveen kalliit. Onko kokemusta, kuinka kestäviä ne on, että kannattaako niitä ostaa huutiksesta käytettyinä? Osaako joku vinkata jotain kevyehköä mallia joka olisi jos ei helppoa niin edes mahdollista raahata aina kolmoskerrokseen? Ollaan muuttamassa (jes!!!) mutta talossa on niin huonot säilytystilat etten viitsisi kalliita vaunuja jättää mihinkään kylmänkosteaan varastoon.

Ainiin, pakko hehkuttaa! Pari päivää sitten makoilin sängyllä ja tunsin ensimmäistä kertaa pientä liikehdintää, josta ei kyllä voinut erehtyä. Siellä se meidän pikkuruinen kasvaa, voi vitsit! :heart:

Nyt siis rv 17+3. :)
 

Yhteistyössä