HELMIKUUN HELMET 2013 *syyskuu*

Voin kertoa että on ollu aika synkkä sunnuntai. Aamun ensimmäiset vieraat oli kaksi poliisi-setää jotka toi suru-uutista. Miehen isä oli kuollut viime yönä. Että semmosta tänne. Se pitää alkaa hautajaisia järkkää. Mies on ainut lapsi ja vanhemmat on eronnut, suurin vastuu jää meille. Onneksi Miehen setä vaimoineen lupasi auttaa minkä pystyyvät.

Tästä hyvästä on tänään ihan kivasti supistellu... :(
 
Pink89 voi ei... paljon paljon voimia teille sinne kaiken keskelle ja osanotto. :hug:

Adii ne on ihania ne selvästi tuntuvat liikkeet. :heart: Sitä on niin haltioissaan, ettei meinaa saada mitään sanotuksi. :) Täällä kanssa tyyppi antaa dopplerille monoa ja vilistää alta pois hirveetä kyytiä. :D

Kattois BB:n loppuun ja painelis sitten saunaan - yritettävä siellä venyttää yläselkää, kun se on ihan juntturissa.

Muksaa loppuiltaa!
 
J+
Terkkuja kaikille ja voimia Pink89 :flower:

Liikkeet tuntuu melkoista möyrintää tuolla välillä, joskus jopa istualteen jos olen syönyt pehmistä tai juonut Jaffan Palmaa. Vitsailin että poika taitaa tykätä samoista herkuista kun isänsä :)
Tuolla itämerellä seilatessa ei tuntunut liikkeitä kun paatti keinui ihan kiitettävästi meno ja tulomatkalla! Eipä oo pönttöä tarvinnut halata pitkään aikaan, paitsi perjantaina.

Rakenneultra on VASTA perjantaina. Taas tekisi mieli valittaa että miksi muut pääsee ekana sinne pienimmillä viikoilla kun minä joudun odottamaan :D sama sävel kun ekassakin ultrassa.

Dopplerista on ollut hyötyä. Olen sitä käyttänyt lähes joka ilta. Mielenkiinnolla seuraan missä poika tykkää makoilla. Oikea puoli taitaa olla lähes pakko. Tänään tunsin outoa kipua ja tukalaa tunnetta oikealla. Otin dopplerin ja kappas, sydänäänet kuului oikein pitkälle oikealle.

Miten ihmeessä se sinne mahtu, ei ihme et tuntu pahalta. Nytkin tuli kova tomera potku joten olisi aika vaihtaa yökkäri ja mennä maate.

Kipua/vihlontaa häpyluussa tai itseasiassa hieman oikealla häpyluusta. Joko nää on niitä ns. kasvukipuja?

Maitoa tulee vaihtelevasti päivästä toiseen. Onko tämä hassu sattuma vai mikä mutta mieheni tuoksu saa maidon nousemaan ja rinnoista tihkuu nestettä. Jotenkin miehen niska ja korvantakainen iho tuoksuu niin ihanalle... :ashamed:
 
Huomenta!

Kuunneltiin miehen kanssa illalla niitä ääniä taas ja nyt ei kuulunut enää kuin yhdestä kohti :D Ehkäpä se oli vain joku kaiku siellä :D Tosin miehellä ei tuo kärsivällisyys oikein riitä, hän kuuli äänet ja totes, että no siellä se on, katotaan jo telkkaria :D Saa nähdä, onko lapsella saman sortin hermot...

Pink89 Osanottoni! Jos ei ole kokemuksia aiheesta, niin suosittelen kunnon hautaustoimistoa, joka hoitaa oikeastaan kaiken teidän puolesta! Ekalla kertaa järjestin kaikki itse ja siinä oli hirveä duuni, toisella kertaa otinkin sitten jo toimiston hoitamaan asiat, niin oli nopeammin kasassa ja sai surra rauhassa. Koittakaa jaksaa!

Sairaslomani on toistaiseksi ohitse ja lähden tästä töihin tsekkaamaan, josko se kävely taas luonnistuisi. Ei ainakaan enää pariin päivään ole supistellut :) ja iskias on niin kipeä vasemmalla puolella, että on jo lähes pakko päästä kävelemäänkin :)

Mukavaa maanantaita mammat :)

Viivi+Tiiti 19+4
 
Dopplerista
Meiltäkin toi laite löytyy, ja joskus saa kyl ihan hakemalla hakea. Pikkukaveri kun tykkäää tehdä mamille kiusaa ja mennä karkuun. Eikä omakaan kärsivällisyys ole aina niin huipussaan, mutta kivahan on välillä varmistella ilman neuvolan vaivaamista kaiken olevan kunnossa :)

(.)
Kohta lähden taas vierailemaan lääkärissä. Tukivyöstä huolimatta tuntuu, ettei tämä neito pysy kasassa vaikka miten itsensä köyttäisi ja vyöttäisi ties millä naruilla. Eipä tule työnteosta yhtikäs mitään, kun kokoajan toi särky häiritsee eikä omia mokia viitsi tehdä muiden korjattavaksi. Alkaa kyllä olla kohta mielenterveys koetuksella tän neljän seinän sisällä notkumisen takia, mutta mielummin sitten lepäilen ja otan iisisti kuin lähden urheilemaan. Eipä siitä työn eteen uhrautumisesta taideta muutenkaan mitaleja jakaa :D Iskiasvaiva on tämänkertainen kiusa, ja sepä kun ei parane töissä huonossa asennossa istumalla vaan vaatii kevyttä ja toistuvaa liikkumista rauhallisesti omaan tahtiin.
Ihme kyllä, pomolle kun soitin niin oli jo asiallinen suhtautuminen tilanteeseen. Edellisen kerran kun suhtautuminen oli vähän niin ja näin. Ilmeisesti meni hänelle jakeluun, ettei mikään mahti maailmassa saa mua laittamaan tämän lapsen tulevaisuutta riskialttiiksi ja mahdolliset uhkatekijät raivaan edestä pois tarvittaessa puskutraktorilla!
 
Pink69, osanottoni!:hug: Ja paljon voimia teille kaikille sinne!

Monta sivua oli tekstiä tullut ja kaikki luin vaan mitään ei jäänyt päähän, niin paljon asiaa :D Maitoa ei vielä tule, mulla ei ole koskaan raskausaikana tullut maitoa. Se on noussut kunnolla vasta 3-4pvää synnytyksen jälkeen. Ihan hyvä näin, mulla menisi kyllä hermo jos nyt jo pitäis pelleillä niiden liivinsuojien kanssa.. :D

Mulla on jo 2 hiivasienitulehdusta ehtinyt olemaan tässä raskaudessa.. Kuinkahan monta vielä edessä? Ne on ihan hirveitä :(

Hei siitä facebook-ryhmästä... Maarit? Vieläkö sinne pääsisi? :)
 
Pink89: osanotto ja voimia :hug:

Kengumammalle myös jaksuja epävarmuuteen. Toivotaan, että kaikki kääntyy lopulta parhain päin!

Tervetuloa uusille! Vielä ehtii ja mahtuu mukaan!
Onnea kaikille rakenneultraan! Oma on vielä yli kolmen viikon päässä. Plääh.

Ihana tuo Keltakukan sukkapuikkojuttu. :heart:

(.): täällä vietellään vapaapäivää siivouksen merkeissä. -Täytyy käyttää tää tilapäinen mielenhäiriö hyödyksi, kun kerrankin jaksaa touhuta! :) Viime viikolla oli neuvola ja siellä kaikki ok. Sydän jumputteli vahvasti, syke 145+. Painoa oli tähän mennessä tullu 700 grammaa lähtöpainoon lisää.. Masu kuitenkin kasvaa, että en sitten tiedä, miten paino ei vielä ole tuon enempää noussut. Liikkeitä tuntuu mutta edelleen tosi hentoisina enkä huomaa niitä oikeastaan ollenkaan silloin, kun teen jotain muuta. Pääasia kuitenkin, että päivittäin jotain pientä tuntuu, niin ei tarvi niin kovasti hermoilla...

nessuli & nasu 17+1
 
Äiti maa: Siis otat siitä pinniksestä pois yhden sivulaidan kokonaan ja sitten sängyn viereen? Onks sellaisia pinniksiä paljonkin, joissa on portaaton säätö? Mä mietin vaan sitä, että eihän siihen vaan tuu rakoa väliin vai voisiko sen jotenkin sänkyyn kiinnittää? Vauvan sängyn toisella puolella on patteri ja ikkuna, joten ei ole kiva kiilata sitä patterin ja meidän sängyn väliin. Mä näin siis yhdessä kirjassa piirroksen jostain ihme laatikosta (?) tai sängystä, joka kiinnitettiin parisänkyyn kiinni, mutta en ole sellaista oikeasti nähnyt.

Ila, meillä on myös ensimmäinen mukula tulossa. Mä jossain vaiheessa, jo monta viikkoa sitten, tunsin jotain pientä epämääräistä hipsuttelua, mutta en osannut sanoa, et onko se vauva vai mikä. Nyt tunnen möyrinää iltaisin selälläni ollessa, mutta en ole vielä kertaakaan tunnistanut, että vauva olisi potkaissut. Ja samaa mietin noista vaunuista, tuntuu, että on ihan mahdotonta valita. Me ajateltiin käydä miehen kanssa liikkeessä kuuntelemassa muutama myyntipuhe ja esittely ja sitten etsiä sopivat käytettyinä.

Bumble, teetä voipi juoda kofeiinin määrä huomioiden (nyrkkisääntönä mustassa teessä on puolet kahvin kofeeinimäärästä, eli olisiko kohtuus sitten kuusi kupillista päivässä?), mutta jotain yrttijuomia/haudukkeita suositellaan vältettävän (mutta nehän eivät ole teetä tällaisen teeharrastelijan näkökulmasta :D ). Kamomillahauduketta saa juoda.

Pink89:lle halaus suru-uutisten vuoksi. :hug: Viivi76 ehdotti koko paketin ottamista yhdestä paikasta, minulle itselleni taas oli kauhean tärkeää saada hoitaa jokaikinen yksityiskohta itse, kun ensimmäinen mieheni kuoli 9 vuotta sitten. Jotenkin pysyi paremmin kasassa, kun oli tekemistä. Että hyvin tapauskohtainen asia, mutta on tosiaan hyvä tietää, että tarvittaessa hautaustoimisto hoitaa kuta kuinkin kaiken teidän puolestanne tarvittaessa.

(.) Mulla turposi sormet ja en älynny ottaa sormusta pois ajoissa. Oli jo tossa kesällä jossain välissä vähän turvoksissa ja otin sormuksen pois, mut laitoin sit takaisin. Nyt on ihan nakit sormet ja pari päivää oon kokeillu kaikki mahdolliset niksit (kylmät vedet ja kylmäkallet, kohollaan pitämiset, öljyt, saippuat ja langankiertämiset). Jos ei tässä kohta ala irrota, niin pitääköhän käydä liikkeessä katkaisemassa sormus. Saakohan sitä enää kuntoon? Pahaa oloa on taas ollut, tänä aamuna siirsin aamupalan sitten melko suoraan jääkaapista vessanpyttyyn...

P-L 20+6
 
Hei kaikille, tulisin minäkin taustalta jakamaan kokemuksia!

Eli saa lisätä Halibut / 2. lapsi / LKS LA. 23.2.13

Hmm, mitähän tässä nyt olisi päälimmäisenä mielessä.. Raskaus on sujunu ilman isompia oireita, senkin vuoksi oli vaikea uskoa asiaa todeksi. Eilen viimeksi ihmettelin miehelle kuinka uskomatonta tää on :)

Hankinnoista, ensimmäinen lapsi on jo alakoulussa ja aika paljon saa nyt ostella uusiksi, jee ;) Vielä ei uskaltaisi kovin innostua MUTTA löysin edullisesti rattaat ja oli pakko! Emmaljungan City Crossit kovalla kopalla, pitäisi kulkea hyvin loskassa ja lumessa.

Sukupuolesta, halutaan tietää jos vain mahdollista, sen verran uteliaita ollaan. Rakenneultraan vielä 4 viikkoa, aika matelee täälläkin. Tyttö-/poikaoloja ei ole ollut, mutta dopplerilla on kuunneltu sykkeitä ja arvailtu sen perusteella sukupuolta. On ne korkeemmat entä esikoisella, jolla oli pojalle tyypillisesti matala syke ;) Poikaa oottaessa tuli ahmittua hedelmiä ja kaikkea raikasta, kun taas rasvainen ruoka etoi. Nyt menee kyllä paljon kumpaakin laatua! Mutta on sekin viihdykettä veikkailla =)

(.) Paino on noussut ja sitten laskenut ja nyt oli 3 kiloa plussalla. Turvotusta ei ole enää. Tai sitten olen vain jo niin tottunut turvonneeseen minääni. Maha on noussut todella ylös jo! Ja noin viikon on tuntunu pienet hipaisut ja liikkeet :heart:

Halibut+Oljo 17+2
 
Pink89: jaksamista ja voimia surussa :hug:

Eipä meidän päivään mitään erikoista. Kotihommia pitäis tehdä sisällä ja ulkona :D Nyt kun jaksaa taas puuhailla, niin noita rästihommia tuntuu joka nurkassa odottavan :D Joten eikun pihalle kesäkukat heivaamaan veks ja yks puskan alku istuttamaan kevättä odottamaan --->

Heidukka ja Mytty 17+5

Edit: olihan tässä päivässä kuitennii jotain uuttakin : mulla tuli toisesta rinnasta kirkasta nestettä. Rintaa pakotti ja koitin sitö hieroo, niin sieltä tulvahti sellaista kirkasta nestettä. Lie normaalia???
 
Viimeksi muokattu:
Piia-Liisa: Juu, juurikin niin. Kyllä ne aika pitkälle nykyään ainakin on semmosia, et laidan saa laskettua ja portaattomasti säädettyä. Meidänkin pinniksestä saa laidan alas ja pohjankin lähes samalle korkeudelle meidän sängyn kanssa ja pinnis on vm.88 :) Käytte niistäkin kuuntelemassa myyjän palopuheen =) Vai oliko teille tulossa jostain sukulaisilta, mie en muista. Meillä siis tosiaan pinnis jää seinän ja meidän sängyn väliin, että tasan tarkkaan pysyy paikallaan. Tosin meidän sänky (2x 80cm) onkin nippusiteillä toisissaan kiinni...Tokihan niitä kikkakakkosia sitten keksii jos meiaa, ettei pysy paikallaan :)

Poju04typy06 On meillä, laita yksityisviesti Maarit*:lle :)

Tervetuloa mukaan Halibut :)

:hug: pink89 :(

Tosta sormien turpoamisesta ja sormuksista. Kyllä ne vissiin pitäs saada korjattua jos katkastaa. Ihan varmaksi en mene sanomaan, mutta uskosin näin. Mun meni aikoinaan yks sormus ihan viutuloon ja katkastavaksi kun siirsin semmosta painavaa lipastoa ja se jotenkin lipes ja mun jäi sormi seinan ja lipaston kulman väliin.. Sittemmin se sormus vielä meni ja hukkui :kieh: mut siis, se ainakin saatin kultakaupassa korjattua.
Mun ei muuten kun aamulla oo vähän sormet turvoksissa mutta näin päivällä kädet on aina ihan jääkylmät, ei pahemmin pääse turpoamaan.

maito taispa tulla tääläkin aamulla ekat tipat paidalle. Olin yöpaidassa hakemassa pakastimesta leipää ja huomasin peilin ohi mennessäni, et märkä läntti oikean rinnan kohdalla. Ääh, nytkö iitten liivinsuojien ostaminen alkaa? :snotty:

(.) Eipä sen ihmeitä, ihanat potkut senkun vaan vahvistuu :) Alkaa nyt jo jännittää perjantainen. En tajua miten mä tähän asti oon pystyny odottamaan tänne saakka nähdäkseni vauvan ekan kerran? :O

Mukavaa viikon alkua.
 
Pink89 paljon voimia teille :hug:

Uudet tervetuloo mukaan!

Liikkeitä minä oon tuntenu kaikenkaikkiaan kai semmosen n. kuukauen ajan, alussa niitä ei tietenkään tienny liikkeiks, kun ne oli niin hentosia, mut nyt niitä tuntuu kyllä niin selvästi joka päivä, ettei ainakaan erehtymisen vaaraa oo enää pariin viikkoon tosiaan ollu:heart: Nytki tuntuu muljahtelua, siellä sitä jumpataan:D

Rakenneultra oli siis tänään, kesti vaan 15 minuuttia ja oltiin vähän kumpiki miehen kans hölmöinä, että siinäkö se oli... hoitaja kehui meijän vauvaa nii mannekiiniksi, kun vaihteli asentoja koko ajan, niin sai samantien ihan vaivatta otettua kaikki mitat, ei tarvinnu ootella:heart: Kaikki oli niinku pitääkin, kaikki mitat vastas parin päivän sisällä laskettua aikaa eli tosi sopusuhtainen pikkunen siellä on, painoo hänellä on tällä hetkellä semmonen 340g. Ja istukka ei sitten ookaan edessä niinku luulin ja niin luuli kyllä se neuvolan hoitajaki, se onki siis takaseinämässä:), joten liikkeet tuntuu sen takia nyt "jo" näin vahvasti, sanoi hoitaja. Perjantaina menen sit vielä neuvolaan kertomaan ultrakuulumiset ja päivittämään muun tilanteen.

(.) Joku puhui pahoinvoinnista, mulla on kans sitä ollu parina päivänä eli ilmeisesti se on nyt sitte palannu jostain syystä. Väsymys iskee kans päivittäin jossain vaiheessa, tuntuu että ois pakko nukkua päikkärit, mutta eipä niitä näin viikolla pysty ottamaan, viikonloppusin nukun sit pienet.

minä vaan -84 + juniori 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Pink89 osanottoni ja paljon voimia!

Mulla ois huomenna rakenneultra, jännittää kovin, onneks sisko tulee mukaan kun mies ei pääse, tulee vasta parin viikon päästä kotiin. On kyllä niin ihanaa nähdä että pikkuisella on (toivottavasti) kaikki hyvin...

(.) Täällä iltaisin hurjaa möyrimistä alavatsalla, tänään ekaa kertaa tunsin päivälläkin möyrinät! :heart: Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, saa nähdä tuleeko uni ollenkaan....:)

Leina + Herne 19+3
 
Pink89: osanottoni ja voimia!

Halibut: tervetuloa mukaan!

Leina: onnea ultraan!

Voih, olisi jo ultra jo täälläkin, en millään malta odottaa. Vielä yli kaksi viikkoa...

Eilen kokeiltiin ekan kerran doppleria kotona miehen kanssa. Toimi! Sydänäänet löytyi heti, ja lisäksi pikkuinen rysäytti aikalaisen potkun, tuntui korvatillikalta.

Lihaskuntoliikkeistä: mitä lihasliikkeitä pitää välttää raskaana ollessa? Olen miettinyt jos aloittaisin kuntosalin, vaikken sitä normaalisti harrastakaan. Lihaskunto oli ennen raskautta ainakin oikein hyvä, kiitos tanssin ja joogan. Mutta nyt kun en kumpaakan ole harrastanut, mietin, että jos kävisi kuntosalilla hakemassa raskaana oleville suunnatun kuntosaliohjelman, jotta en ihan plösisty, ihan synnytystäkin ajatellen.

Käykö joku muu salilla? Luin juuri jostain, että vatsalihaksia ei pitäisi tehdä tiettyjen raskausviikkojen jälkeen, itse olen kyllä pari kertaa viikossa tehnyt niin suoria kuin vinojakin. ONko ok? Entä kantsiiko teistä ylipäätään ruveta käymään kuntosalilla tässä vaiheessa, vai onko siellä suurin osa laitteista sellaisia, jotka eivät sovellu raskaana oleville? Nykyään liikunta on melkein yksinomaan kävelyä (n. 5-6 kilsan reipas lenkki ehkä 5 krt viikossa). Mammajoogaa olen myös ajatellut kokeilla.

Pari yötä on nukuttu huonosti, Ikean Malm-parisänky on ruvennyt inhottavasti narisemaan kääntyessä, johtuu joko sälepohjasta tai keskipalkista. Voisikohan ne uusimalla saada narisemattoman sängyn? Jotain pitää kyllä tehdä asialle. Onko muilla kokemusta Ikean sängyistä, narisevatko aina ajan myötä?

Tuulis ja rakas 18+3
 
Moikka taas, pitkästä aikaa!

Kovasti olette kirjoitelleet! Menee aina hyvä tovi lueskellessa.

Nyt alkaa monella olemaan rakenneultrat käsillä. Itsellä vasta 3.10. ja ei yhtään jaksaisi odottaa. Eilen kävin tosin neuvolassa ja siellä kaikki hyvin. Painoakaan ei ole onneksi tullut vielä enempää kuin 2kg. Olisi voinut vannoa, että on enemmänkin kun on niin turvonnut olo.

Kaverin dopplerilla on tullut kotona kuunneltua aina välillä. Varsinkin pieni mies on innoissaan kun masusta kuuluu juttuja ja on aivan varma, että näkee vauvan napani kautta! :)

Liikkeitä olen tuntenut jo useamman viikon ja tuntuu, että koko ajan voimistuvat ja lisääntyvät. Varsinkin syömisen jälkeen! :)

Pahoinvointia ei ole ollut koko raskauden aikana ja muutkin vaivat olleet minimissä paitsi väsymys ja närästys. Juuri kuten minä vaan -84 sanoikin päikkäreitä tarvitsisi kovastikin...

Mitä te syötte närästykseen ? Eilen neuvolassa sain nimittäin sanomista Samarinin käytöstä. Sitä ei suositella raskauden aikana, koska sisältää suolaa ja siten turvottaa.. Minulla se tuntuu olevan ainoa joka auttaa. Rennietä voi vedellä vaikka kuinka, mutta ilman apua.

Hyviä vointeja!

Past ja Sintti 19+1
 
Past, minä oon käyttänyt kaikissa raskauksissa Samarinia närästykseen kun mullakin se on ainoa mikä auttaa. Turvotuksia ei ole ikinä ollut, ollenkaan. En kyllä ole neuvolassa tainnut edes mainita käyttäväni Samarinia, tulisikohan noottia.. :D

Säikähdin viime yönä tosissani kun säpsähdin hereille ja huomasin nukkuvani mahallani. Onkohan siitä vaaraa vauvalle jo näillä viikoilla, kun masu on kuitenkin jo kasvanut? :/

Aurinkoista tiistaita kaikille! Nyt pitää painella kotihommiin :)
 
Lassu En minäkään ole ennen maininnut asiasta. En muista sanoinko mitään ensimmäisen raskauden aikana, mutta tämä tuli kyllä hieman yllärinä! :) Sanoin kyllä, että on ainoa joka toimii ja hoitaja kehotti ottamaan vain jos todella tarvitsee. Noh, en sitä ainakaan kokonaan lopettaa voi, muuten tulee elämisestä kovin hankalaa!

Minä olen aina ennen nukkunut vain ja ainoastaan mahallani. Nytkin huomaa, että välillä on lipsahtanut siihen asentoon kun se niin luontevasti tulee. Tosin sillain hieman kyljellään, ettei ihan suoraan mahan päällä. Minkäs teet kun se on niin mukava asento. Samoin nukuin ensimmäisenkin kanssa kunnes maha tuli todella tielle! :)
 
Pink89: Jaksamisia :flower:

Neuvolasta kotiuduttu. Kaikki ok, mutta verenpaine oli hieman korkea. Luulen sen johtuvan olemattomista yöunista, kun nukuin viime yönä ehkä 4 tuntia. Sf-mitta oli 24cm. Sydänäänet olivat 140 ja 145 ja hb 118. Sairaslomalle laittoivat ennenaikaisten supistusten takia, vaikka kohdunsuu oli onneksi kiinni. Raskas työ verottaa ja väsymys on valtavaa. Oon tämän viikon siis sairaslomalla ja katsellaan sitten viikko kerrallaan, pystynkö olla töissä. Viikosta 28 jään kokonaan pois töistä, joten enää olisi vajaa 9 viikkoa töitä. Jos pidän vielä talviloman aikaisemmin, niin ei menisi ihan niin nopeasti kelan sairaspäivärahoille.
 
FlowerBy Tsemppiä sinne kotiin. Toivottavasti saat aikasi kulumaan jollakin tapaa.

Tuuliannaliina kyselit kuntosaliliikunnasta. Kaikkia sellaisia liikkeitä tuli välttää, joissa paine/puristus kohdistuu suoraan vatsaan. Esimerkiksi vatsalihaksista personal trainer sanoi, että tässä vaiheessa ei enää kannattaisi suoria tehdä, vaan pelkästään vinoja. Meidän salilla on ainakin älyttömästi laitteita, joilla voi nyt raskaanakin treenata, mutta itse en niistä tietäisi ellei pt olisi kädestä pitäen esitellyt, mitä voi tehdä ja mitä ei.

Sitä en kyllä osaa sanoa, että kannattaako sitä salilla käyntiä aloittaa. Siis kai siitä aina hyötyä on, kunhan just varmistaa, mitä saa tehdä. Itse käyn salilla noin kerran viikossa ihan mielenterveyden vuoksi ja tämän lisäksi jumpat. Olen nyt valinnut sellaisia jumppia, että spinnignin lisäksi käyn vain jättipallojumpassa ja niska-hartia-selkä-jumpassa, jotka ovat kummatkin älyttömän kevyitä tunteja. Eli pysyy kroppa vetreänä. Jättipallotunnilla on pari sellaista liikettä, joita en saa tehdä, kun niissä maataan mahallaan pallon päällä. Näissä kohdin ohjaaja näyttää minulle aina jonkun toisen liikkeen minkä voin tehdä. Kyllä siinä tulee aina vähän hölmö olo, mutta nyt onneksi muut tunnilla kävijät jo varmasti tajuavat miksi näin tapahtuu. Kun vatsa ei vielä näkynyt, he varmaan pitivät minua muuten vaan dorkana :D En ole ikinä kokeillut joogaa, mutta tuo mammajooga kuulostaa kyllä tosi hyvältä!

Lapsen sukupuolesta ja ultrasta Aivan kaikki ovat lähiaikoina kysyneet: "noooh, aiottekos te nyt sitä sukupuolta kysyä?". Alkaa vähän jotenkin ahdistaa se kysymys, kun ei sitä tietoa haluaisi sitten kaikille jakaa, vaan pitää ihan omana tietona kunnes lapsi syntyy toivottavasti terveenä. Olen vain vastannut, että eihän sitä aina edes kerrota/ei se edes aina näy. Äitinikin kysyi asiaa viikonloppuna, mutta hänpä jatkoikin "Niin, kun minä olen aivan varma, että se on poika!" :D No, huomenna se toivottavasti ultrassa sitten näkyy, osuiko äidin veikkaus oikeaan.

Keltakukka 19+3
 
Keltakukka minuakin ärsyttää, kun kaikki kyselevät sukupuolesta. Ja oikeastaan vielä enemmän ärsyttävät ne jotka kyselevät että kumpaa sukupuolta me toivotaan. Tulee vähän ikävä olo noista kyselyistä, kun se on kuitenkin ihan oma yksityisasiamme. Ja sitten pyöritellään päätä "mikä klisee" kun rehellisesti vastaan että aivan yks hailee kunhan on terve. Ärsyttää vaan tuokin, mitä se kelleen kuuluu. :)
 

Yhteistyössä