HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

mammis92 Jos epäilet keskenmenoa soita neuvolaan ja pyydä lähete kvalitatiiviseen raskaustestiin (hcg-hormoonin määrä esitettään lukuna, ei ainoastaan positiivinen tai negatiivinen). Pyydä samalla, että laittavat 2 testauskertaa ja käyt toisessa mielellään jo huomenna ja toisessa maanantaina (2-3 päivän välein hcg-arvo tuplaantuu). Tai sitten lähetettä ultraan.
Raskaustestin haaleisiin viivoihin en laskisi paljoakaan.Hcg:n määrä vaihtelee eri vuorokauden aikoina, juominen vaikuttaa asiaa, virtsan rakossa oloaika jne. Ja testit ovat erilaisia.
Oireiden puuttuminen ei sekään välttämättä ole negatiivinen asia. Jos sulla ollut suht lievät oireet voi kroppa hyvin olla tottunut asiaan.

Maarit*
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
mammis92 Mie mieluusti auttaisin jos voisin. Miulla tmraskaudessa oireet hävisi vähitellen viikoa ennen 1. neuvolaa, mutta uutta testiä en uskaltanut tehdä. On varmasti tavallista sekin, ettei oireiden häviäminen mitään meinaa. Tää on niin ihmisestä kiinni.
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Tulin vain huikkaamaan, että ultrassa näkyi vaavi ja syke, rv 7+1. Joten la:n vois päivittää, 13.2

Stressaamisesta täällä onkin puhuttu, itse lukeudun juurikin niihin stressierkkeihin, en vaan voi luonteelleni mitään :whistle: Nyt kun mahasta löytyi tyyppi, ei oloni helpottanut juurikaan, vaan mietin, että viimeksihän se oli mennyt kesken rv 8+4 (siis juurikin oireeton, keskeytynyt keskenmeno joka huomattiin rv 11+5), joten ei tämä nyt vielä mitään tarkoita. 3 viikon päästä on sitten np-ultra, jospas siellä olisi kaikki hyvin ja SEN jälkeen voisi olla rauhallisemmin mielin..ehkä? =) Luulen että itselläni tää "pessimistisyys" ja aina "pahimman odottaminen" on vaan joku suojamekanismi..koitan suojella itseäni suurilta pettymyksiltä. Iän karttuessa olen tosin hiukan jo oppinut relaamaan, että en mahda kaikille asioille mitään, joskus voi jopa sattua jotain kivaa ja kaikki mennä hyvin.

Pysyttelen mukana, mutta ehkä enemmän taustalla, teidän juttuja on kiva lueskella ja huomata, miten ihanan erilaisia odottajia täällä on! :wave:

-Pippari ja tyyppi rv 7+1-
 
Kiitos kiitos. En minä enää testejä ole tehnyt, mutta siis kunhan vain kysyin kun olen lueskellut kaikenlaista. Ei minulla ole viivat mihinkään hävinneet silloin kun viimeksi testasin ja oireitakin siis on. Että ei minulla mitään hätää ole. Olen pyrkinyt olemaan stressaamatta, itseni ja pikkuisen takia.

Ihan totta kyllä tuo, että nyt nautitaan kesästä ja tulevista masuista ja pienistä nyyteistämme :heart:
 
Onnea kaikille pienestä sykkeestä :heart: ja toivon kaikille kovasti tarrasukkia tähän hurjaan menoon. Itsekin olen pienoinen pessimisti, mutta nyt ehkä jo alan uskoa että ehkä tämä vauva on tosiaan tarkoitettu meille tulevaksi.

(.) minua Väsyttää, väsyttää, väsyttää ja palelee. En tiedä onko kellään samoja oireita mut mulle on selkeästi siunaantunut tää järjetön väsymys. On ihan pakko ottaa joka päivä monen tunnin päikkärit enkä oo ees ajatellut jaksavani lähteä salille saati jumppaan ja sitä myötä on alkanut turvottaan ihan kamalasti kaikkialta. Ei pelkästään mahasta vaan mulla turvotus on koko kropassa. Oon yrittänyt juoda mut ku muutenkin saa rampata vessassa vähän väliä niin ei viittis enää lisätä tarvetta...ens viikolla sit eka neuvola jota en millään malttais odottaa.


Annalinnea & 7+6
 
Helmiodottaja85: Normaali raskaudessa eka ultra on n.11+-12 eli np-ultra. Toki yksityiselle voi mennä jos niin haluaa, se sitten maksaa enemmän.

Mammis92: Mun keskenmenossani ei ollut kun ihan muutama oireellinen päivä, tai huomasin pientä huonovointisuutta, se katos yhtä nopeasti kuin tulikin. Myös testin viiva pysyi kontrollia haaleampana kunnes sitten lopussa katosi pois. Plussaa kyllä näytti melkein 3 vkoa.

Kyllä, VÄSYMYS on jotain ihan luonnotonta tääläkin. Ja aivan jatkuvaa, paitsi sitten illalla sänkyyn mennessä. Naureskelin itsekseni, et varmaan jätän sen rappuihin yöksi ja nappaan taas aamulla mukaan :D. Mieskin katseli ennen kun töihin lähti, et oon kun nukkuneen rukous, ihan puoli kuollu ja siltä kyllä tuntuukin. Eikä tosiaan mitään jaksaisi, tänään imuroin ja viikasin hampaat irvessä.. Noo, kyllä se tästä taasen helpottaa. *haukotus*
Mulla on kans vähän tuota pessimistin vikaa, mutta toisaalta löytyy kyllä se optimistinenkin puoli. :)
 
Siis voi apua, nyt mullekin iski se väsymys joka ollut viime onnistuneessakin raskaudessa ekat 12 vkoa ihan kamalaa.:O Nukun pystyyn:|:whistle: Mutta mä niin nautin nyt tästä:heart::heart::heart:
Ei ole kyllä saanu tänään mitään aikaseks, torkkunu kuopuksen kans päikkyjä :D

Ei ole tosiaan aivot pelittäneet oikein lainkaan tänään ja mahakin turvottanut päivän... Oon syöny kyl purkkaa et se voi tehä :D:LOL:

Jos nyt sais kotihommia aloiteltu tän haukotuksen keskeltä...
 
Tervetuloa uudet ja onnea sydänäänistä niitä kuulleille! :heart:

Ruokajutut aiheuttaa nälkää... rrrrrrrakastan rucolaa, kaikki salaatti menee, jos siellä on rucolaa ja kastikkeena (Felixin) tomaatti-chili. Omnomnomnom. Tänäänkin oon syöny vaan leipää, aamupalaksi kyllä vetäisin lasin maitojuomaa ja pikapuuroa hunajan kanssa, se lihaällötys jatkuu edelleen. Tosi outoa. Mä oon paatunut energiajuoma-addikti ja olen ollut jo useamman viikon ilman - no myönnettäköön, että oli pakko puolikas lasillinen yksi päivä juoda, kun se on niin hyvää. :D

(.) ei hyvää päivää tän mahan kanssa. Tänään oli sellaiset housut jalassa, ettei jäänyt kyllä epäselväksi... olivat ainoat housut, mitkä jalkaan meni. Onneksi laitoin päälle paidan, joka peitti tämän. :D Tissit on edelleen herkät ja välillä juilii. Viime yönä oli pakko ottaa särkylääke, sen verran oli parina yönä juilinut selkää. Oli selkeästi hyvä ratkasu, tänään ei oo särkeny selkää ollenkaan. :)

Nimiasioista
täällä kun ei kuuluta kirkkoon alkuunkaan niin onko täällä muita kirkkoonkuulumattomia? Millaisella aikataululla ajattelitte nimiäiset järjestää ja pyydättekö jotain ulkopuolista suorittamaan seremonian vai hoidatteko ihan omalla porukalla? Ja entäpä "kummit"? :) Pari kiperää kysymystä siis. :D
Mä kun mietin, että jos tässä kaikki menee niin kuin pitää niin voisi yhdistää nimiäiset ja ukkokullan kolmekymppiset niin ei tarvi ihmisten reissata montaa kertaa - jos laskettu pitää paikkansa olisi siinä 3vko miehen synttäreihin. Ja ajattelin ihan omalla porukalla hoitaa nämä, julkistaa nimi ja sitten kahvittelua ym. :) Kummit ajattelin nimetä, vaikkei kirkkoon kuulutakaan - pitäähän lapsella olla ympärillä mahdollisimman paljon luotettavia aikuisia, se ei ole keneltäkään pois. :)
 
Iloisia ultrakuulumisia tais olla useammallakin -onnittelut! Ja teretulemast myös uudet masuset joukkoon pulisevaan.

Väsymys iskee aina välillä. Esim. tänään aamulla olisin melkein antanut jo toisen munuaiseni, kun olis vaan saanut jäädä nukkumaan... :LOL: Sitten kun sain revittyä itseni ylös sängystä niin loppupäivä menikin sitten ilman sen kummempia haukotuksia.

Nimiäiset/kaste: meillä tulee olemaan kastetilaisuus. Ei olla erityisen uskonnollisia mutta kuulutaan kuitenkin kirkkoon. Nimikin olis pojalle valmiina mutta tytön nimeä täytyy vielä miettiä...

Ruuasta ja mielihaluista: koska pahoinvointia ei juurikaan ole niin ruoka maistuis. Ihan kaikki menee ja hirveesti tekis koko ajan myös mieli makeaa...:popcorn: Saa olla tosissaan tarkkana, ettei paino lähtis jo nyt nousemaan. Oon normaalipainoinen mutta melko pienikokoisena kilot kyllä sitten aika äkkiä myös näkyy ja tuntuu.. Esikosta tuli painoa 9 kiloa ja niistä jokainen oli lähteny kaks viikkoa synnytyksen jälkeen. Kun pääsis samaan nytkin..

(.) omaan napaan ei kuulu nyt oikein mitään uutta. Varhaisultra olis kahden viikon päästä ja siihen tuntuu olevan ikuisuus. Pessimisti ei pety asenteella mennään mutta salaa toivon yllättyväni positiivisesti ja näkeväni pienen sykkeen.. :heart: No, aika näyttää...

nessuli ja nasu 5+5
 
Miulla ei ole ollut mahan kanssa mitään tavallisesta turvotuksesta poikkeavaa paitsi yhtenä iltana valtavan ihana pallero ja vähän kateellinen olen niille jotka näkee jo ensimmäisiä merkkejä kasvavasta kummusta. Miun kaverilla oli 8. viikosta lähtien ihana kumpu, joka ei jättänyt mitään arvailujen varaan. Kaveri on "normaalina" sellainen pakkasen raiskaaman pulkannarun paksuinen...:LOL: Mie olen muutenkin näyttänyt jo pitkään siltä, että odottaisin, joten ainakin näin alkuun kaikki menee lihomisen ja normaalin turvotuksen piikkiin. Väljiä vaatteita on kaapit täynnä, joten ei se turvotuskaan aina ole näkyvissä. Vaan enpä olisi pahoillani, jos oikeasti alkaisi jo vauvakumpu näkyä :)
 
mä kattelin tänään kateellisena Megan Foxin masukuvia. Mäkin haluun! :D Tätä menoa taitaa semmoinen tullakin melko pian.

Väsymys on aivan jäätävä... torkutin tänään tunnin. Oikeesti. :D
Nytkin tekis mieli päikkärit ottaa, mut kello on jo noin paljon. Ja sit ku pitäs yöunille käydä niin höpöhöpöä semmonen, paljon parempaa pyöriä sängyssä kyllä. :D
Saunaan vois kohta hilppasta, sit vois syödä taas jotain. Jospa jaksais futistakin kattoa. :)

MrsR&MrR ja pikkuärrä 6+5
 
Hei kaikille!

Tänne kertyy niin paljon mielenkiintoisia kirjoituksia ettei tällainen hitaamman puoleinen "nettaaja" pysy millään matkassa. :whistle: =) Ihanan aktiivista porukkaa! Täytyy vissiin ottaa ihan tavaksi käydä kurkkaan teidän kuulumisia ihan joka päivä! =)

Hitaasti on viikko mennyt, mutta vihdoin se perjantaikin koittaa.. aamulla sitten klo 8.20 ultraan jonka tekee tuleva neuvolantätini. =) Toivottavasti :heart: muru on kasvanut niinkuin kuuluu ja kaikki on muutenkin hyvin. Tulen sitten huomenna kertomaan kuulumisia, oli ne sitten hyviä taikka huonoja. Peukkuja saa pitää! :)

Tänään olen nukkunut tämän raskauden ekat päikkärit (2h), joten pikku hiljaan niitä oireita alkaa mullekin ilmestyä, Jihuu!! Myös eilen illalla tuli ensimmäinen mieliteko ja sitähän sit oli pakko tietysti saada, nimittäin mansikoita:LOL: mutta piti tyytyä viime vuoden pakaste mansikoihin joita yllätys yllätys löytyi vielä pakastimen perukoilta. ;) Tänään olen sitten käynyt ostamassa ihan tämän vuoden mansikoita ja punaisia omenoita. (mieliteko myös ja on kuulkaas ihan sama kuin 7v. tytön aikaisessa raskaudessa.. onkohan tuo muru masussa tyttö?) =)

Minkäslaisia mielitekoja teiltä muilta löytyy? :)

Pink89: Mulla taas tässä raskaudessa ei ole tullut niitä kunnon oireita ja siksi sitä sitten heti ajatteleekin ettei kaikki ole kunnossa vaikka tottahan se on ettei kaikki raskaudet ole samanlaisia. Alkuvuoden raskaudessa oli heti kunnon oireet.. pahoinvointia löytyi ja se muka on mulle se joku the oire ja nyt kun sitä ei ole, ei sitten kaikki voi olla tässä raskaudessa hyvin.. :ashamed: On sitä hassu kun tälleen ajattelee, mutta jotain itsensä suojaamistahan tämä on. Kyllä se lääkkeellinen keskenmeno oli niin kamala kokemus, että ei ihme että on jättänyt jälkeensä ikävän pelon.. :(

Mutta nyt herkuttelemaan :)


Sirel ja iltatähtönen :heart: 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Mie olisin jo iloinen siitä, kun ens maanantai tulis äkkiä ;) saati sitten puoleen väliin asti pääsemisestä!

Tervetuloa Helmiäiset! Onnittelut kaksosista! Taidatkin olla ensimmäinen tuplaonninen (ainakin tietoisesti) tässä ketjussa! :flower:
 
Sirel Mie veikkaan, että oon vielä nukkumassa kun siulla ultra on, mutta mie teippaan illalla kädet peukutusasentoon :D Peukuttelen sit siulle ja muillekin huomenna ultrattaville Nukku-Matin vaaleansinisen bemarin kyydissä :)

Helmiäiset Älä suotta välitä jos et vielä kaikkea osaa, siusta tulee varmasti ihan yhtä taitava kuin meistä muistakin mämmikourista :LOL: Harjoitus tekee metsurin ;)
 
Mieliteoista miulla on pahin varmaan nakit ja makkarat ja juustot. Niitä voisin syödä loputtomasti. Alkuun niitä punaisia snöreneitä teki mieli, mutta ei nyt pitkilleen oo tarvinnut haikailla niiden perään. Hedelmänamuja voisin syödä paljon myös, vaikka normaalisti tykkään salmiakista ja lakritsista enemmän. Eilen teki mieli ruisleipää juustolla ja kurkulla ja teetä, kaikkea muuta olis löytynyt paitsi ruisleipää. Kerrankin olisi maistunut sellainen terveellinen ruoka. Illalla yleensä sen jälkeen, kun kaupat on menneet jo kiinni tulee mieliteot, usein siis jää saamatta. Salaatit maistuu myös kun on vaan reilusti kastiketta :D

Miulla alkaa nivelet kipuilla. On ihan normaalia elämää kyllä, kun hermoradat on jumissa yliliikkuvissa nivelissä ja madaltuneita nikamavälejä alaselässä skolioosin keralla. Iskiassuoni potkiuttaa jalkoja, niillä on ihan oma elämä näin illasta ja varsinkin öisin, äidiltä olen perinyt tuon potkiutumisen. Hassua kun tuntee potkun lähtevän ristiselästä jalkaa pitkin ja polven kohdalla se jo sätkii eikä sille vaan mitään voi. Hassulta se näyttääkin, kun yhtäkkiä "potkaisee tyhjää". Olisinkohan ollut hyvä jalkapallossa näillä potkimislahjoilla :LOL:

Mie tein Nökösen salaattia hieman soveltaen (mie en osaa noudattaa ikinä annettuja reseptejä, kun pitää saada säveltää), rucolaa en ostanut kun oli niin surullisen näköisiä, mutta laitoin lisäksi ananasta ja keitettyä kananmunaa, mietin, että viinihöpäleet olisi sopineet myös hyvin sekaan tai tuoreet mansikat tai tuoreet persikat/nektariinit. Ja sinihomejuusto tai suolakurkku.... Näin ruokakokeilut lähtee elämään täällä... Ikinä ei ole jäänyt mikään onneksi syömättä, joten kai miekin voisin hyväksi (kokeilevaksi) kokiksi itseäni tituleerata... (miekin uskallan kun Äiti maakin uskalsi) Taidankin ottaa vielä annoksen salaattia tapettavaksi :p
 
  • Tykkää
Reactions: Nökönen
Kävin äskön vessassa ja mulla tuli semmosta hailakan ruskeaa limaista vuotoa : / Pitää toivoa että on ihan harmitonta vaan. Pitäs töihinki lähtä. Näinkö nää mun kauhukuvat sitten toeutuu. Kipuja ei oo.
 
Huomenta!

Tulin vain pikaisesti infoamaan että pääsin eilen käymään siellä ultrassa ja kyllä siellä pienen pieni SYKE <3 pikkutyypillä näkyi. Oli alkanut lyömään kuulemma joko eilen tai toissapäivänä. Mutta siis kaikki oli kunnossa, mittaa pienellä oli 4.3mm ja tosiaan ei paljon muuta ultralla näkynyt kun tuo syke. Koko vastasi viikkoa 6+1, joten mulla menee kuten esikostakin. Eli punktion ja siirron välinen päivä on 2+0.

Edellinen yö meni esikon kanssa terveyskeskuspäivystyksessä ja eilen sitten lähetteellä lastenpolilla. KOtiin tultiin nukkumaan ja nyt aamulla takaisin sairaalaan että nähdään onko iv-antibiootti laskenut hurjaan nousuun lähteneet tulehdusarvot. Kaikkea mahdollista selittävää eilen tutkittiin, onneksi mitään isompaa ei löytynyt. Kipeä on tuo pieni poikanen =(

Palailen lukemaan muiden kuulumisia kun poikanen taas kunnossa.

Napsis ja pikkutyyppi 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Peukut Sirel:lle! :)

Marlin: Kunhan ei ala vuotamaan kunnolla ja kipuja tulemaan, muuten luulis olevan ihan harmitonta :) Toivotaan kovasti näin.

Oi, onnea tuplalupauksesta helmiäiset :) ja napsuneidille sykkeestä :) Paranemista pienelle :(

Wiitahepon:kinttu oireet ei kuulosta yhtään mukavilta. Itsellä on kans lievää skolioosia ja epämuodostuneet polvilumpiot, toinen leikattu parivuotta sitten, tuloksena ihan yhtä paska polki ja liikakasvua harrastava arpi. Kuopus puhelee, että äitillä on iso mato jalassa.. Juu, no siltä se kyllä näyttääkin! Onneksi en ole hame ihminen. Sinunkin salaattisi kuulostaa herkulta :p

mielitekoja: Jep, täälä kans mansikat,vesimeloni, VIHREÄT omenat :D ne oikein kunnon vihreet Granny smith:tejäkö ne oli? Muistaakseni. Sprite. Ruokamielitekojen takia voisin veikata tyttöä, näppyjä viimeksi tuli vain pojasta ja niitähän on nyt ihan hirveästi.. :D Jomsinkumpsin kumminkin.

Äiti maa & Usko 8+6
 
ulB
Onnea kaikille iloisista ultrakuulumisista! Ja uusille masuille taas tervetuloa!
En tältä jännitykseltä pysy kärryillä kaikesta kirjotetusta, pitää ehkä päivällä perehtyä tarkemmin! ;)

tunnin päästä ultra ja oon iha kipsissä! Sirelin kuulumisia ootellen! :)
 
Pikapikaa naputtelen muutaman rivin ennen terapiaa. Onnea sykkeistä ja tervetuloa uudet! Marlinille tsemppihali, tuota ruskeaa, pientä vuotoa on ollut jo useammallakin (minullakin) eikä ole tässä joukossa kellään osoittautunut vaaralliseksi. Vaikka olisi tullut "väärään aikaan" (eli ei oletettujen menkkojen aikaan). Jos ei muutu tuoreeksi vereksi, niin tuskin on syytä huoleen.

Nimiäisistä kyseli MrsR. Me ei kuuluta kirkkoon eikä yleensäkään tykätä "kopioida" kirkollisia bileitä. Lapsen nimi kerrotaan heti, kun tämä syntyy (tai aikaisemminkin, jos sukupuoli on varma) eikä kummeja pyydetä. Mutta järjestetään sitten jossain vaiheessa juhlat, jossa sukulaiset pääsevät pienokaiseen tutustumaan.

Ja liha (jopa leikkeleet) kuvottavat minuakin. Kalaa olen yrittänyt syödä, mutta sekin meinaa takuta. Joten edelleen Wiitahepon mieliteot kuvottaa. =)

Pahoinvointi on helpottanut. Eilen en oksentanut kertaakaan ja toissapäivänä vain kerran illalla. Siis etoo toki ja silloin tällöin on pitänyt pytyn reunalla arpoa, mutta IHANAA, kun ei tarvitse oksentaa! Väsymys on tullut takaisin.

Eilen kerrottiin anopille, kun nähtiin. Voi sitä itkun määrää. ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

P-L 8+6 (oho, huomenna taas poksuu)
 

Yhteistyössä