HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Tervetuloa uusille :wave:.

Ihanaa kun moni on saanut mukavia ultrakuulumisia =).

Marlin, tiedän tunteen että pelästyttää, mulla vastaavaa ollut jo useaan otteeseen ja runsastakin vuotoa. Juur neuvolassa sanottiin että kirkas runsas vuoto on vasta huolestuttavaa + kivut. Tsemppiä :hug:.

(.) Nuvolassa vierähti parisen tuntia. Väsymykseen syykin vähän selkeentyi kun hemppa oli vaan 111, tosi alhaalla mulle. Verta otettiin molemmista käsistä kun suonet vähän pakeni :LOL:. Sokerirasitukseen meen jo tässä alkuraskaudesta, varailin ajan miehen ekaan lomapäivään niin ei tarvii muksuja ottaa mukaan. Myös lääkäri ja seuraava käynti jo varattu valmiiks. Neuvola täti sanoi että ihan normaalia että masu alkaa jo näin aikasin kolmannesta näkyy, turvotustahan se osin tietty on. Neuvola korttiin oli merkattu viikot 8+6 eilen ja laskettu ois 1.2. Ultrassa se tietty selkeentyy varmuudella. Eletään nyt kuitenkin täällä noilla mun laskemilla tiedoilla toistaseks.

Selis ja wotwot 8+4
 
Kaikki hyvin, sydän :heart: sykki nätisti. :) Ultra näytti kolmen eri mittaus kerran jälkeen 2 x rv 8+0 ja yhden kerran 8+1, mutta päädyttiin tuohon 8+0. (8+0 se tänään pitikin olla)
Muru oli kooltaan 1,58cm =) eli hienosti on pikkuinen viime ultra kerran jälkeen kasvanut. Josko sitä nyt osaisi ottaa jo vähän rennommin, kun on jo pari kertaa nähnyt, että masussa voidaan hyvin. ;)

Kesäloma reissujen takia otin ekan neuvola kerran vasta heinäkuun loppuun, tuolloin mulla viikkoja 12+3.. mikäs kiire tässä on. :) Samoihin aikoihin on sitten tiedossa nt-ultra. Veriseulassa käyn joko ennen rv 11+6 taikka toinen mahdollisuus on sitten rv 15-16. Meillä kun osui juuri parin viikon lomamatka tuohon ensimmäisen veriseulan aikaan, niin onneksi on vielä toinen mahdollisuus.

Kiitos peukutuksista. :)

Miten Wiitahepo nukuit? :LOL:

Marlinille tsemppiä :hug:

Napsuneidille onnittelut sykkeestä. :) ja tupla onnea Helmiäiselle! :)

Nyt jään vuorostani odottelemaan ulBin ultra kuulumisia! =)

Sirel ja iltatähtönen :heart: 8+0 POKS, POKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Ihania uutisia Sirel!:flower:

Oma ultra tuntuu olevan ikuisuuksien päässä. Vaikka loppujen lopuksi on viikot mennyt kyllä huimaa vauhtia, huomenna taas poksuu. :) Maanantaina olisi verikoe, sentään jotain asiaan liittyvää :), siitä seuraavalla viikolla olis jo nla-lääkäri, kovin aikasin on kyllä, ja eri paikassa kun yleensä kun oma on kesäsulussa heinäkuun alun. Ja sitten se ultra jo koittaskin kyllä :), näin ajateltuna se voisi mennä äkkiäkin. Ja hassua, mä en ole edes aiemmissa raskauksissa käynyt kun vain rakenne ultrassa. Miten sillon on jaksanut odottaa??:O

Hienoa, että Piia-Liisan olo alkaa helpottamaan! Oksentaminen on sen verta kamalaa puuhaa kyllä.
 
ulB
Ihanat kuulumiset Sirel ja Napsuneiti! Helmiäiselle tuplaonnea ja muillekin uusille tervetuloa!

Ultrassa käyty ja siellä se pieni sydän sykki, näkyi hentosesti mahan päältäkin, halus kokeilla kun mulla eteenpäin kallistunut kohtu mutta toki tarkempaa kuvaa otettiin sitte alakautta. Onneksi kaikki hyvin! Kystakin oli kadonnut pois! Viikkoja oli muutama päivä vähemmän eli tänään 6+2 ja, LA tarkentui ollen 20.02.2013
Normaali varhaisraskauden uä-löydös. :heart:
Hirveä yrjötys iski jo ennen ultraan menoa, siellä hetkeks helpotti ja nyt taas jatkuu. Hyi hitto ku pitäs jotaki syödä, mut saa nähä kuin pystyy! *örgh*

ulB & helmis 6+2 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Heipsistä! Täälläkin tänään ultrassa käyty (yksityisellä) vielä ei sykettä näkyny, mutta ruskaispussi kohdussa kuitenkin on :) Sanoi, että jos halutaan niin tulla alkuviikosta uudelleen, mutta lysti maksoi 140E, joten taidetaan jaksaa odottaa sitten neuvolaa ja sieltä ultra aikaa :D Pääasia, että oikeassa paikassa on nöttönen kasvamassa! Olettaisin siis, että ollaan viikolla 5+.
(.) Oksentaminen jatkuu ja kokopäiväinen pahaolo. Jotain kevyttä pystyy vähän kerrallaan syömään. Juomia pitäis muistaa enemmän juua. Kahvia ei tee ollenkaan mieli, joten siitä johtuen kauhee päänsärky ollu eilen ja tänään :( Nukun useita kertoja päivässä vajaita tunnin unia ja silti yölläkin unta riittää, joten väsymystä todellakin on.

Onnea kaikille, joilla jo sykkeet löytyivät! :heart:
 
Hei vaan kaikki uudet ja vanhat!
Oon käyny joka päivä ahkerasti lukemassa teidän juttuja, mutta en oo saanu aikaseks kirjottaa tänne mitään omia mietteitä tai kuulumisia. Tosi aktiivinen porukka meillä täällä helmikuisissa ;) Hei ja kohta pitää siirtyä jo heinäkuun pinoon!! Niin se kesäkuu vaan meni...

Monet ovat jo käyneet sykkeitä ihastelemassa varhaisultrissa ja vaikka kaikilla niitä ei vielä näkynytkään... niin uskon, että varmasti sitten vähän myöhemmin näkyy ne sykkeet! Siihen liittyen: meillä kävi tänään hyvä tuuri neuvolassa, kun piti lähetettä laittaa sinne verikokeisiin/seulontaan, niin se neuvolan täti laittoi meidät kuitenkin vielä kerran ultraan varmistamaan ne rv:t, että osuu verikoe oikeille viikoille ELI pääsin yrittämään uudestaan! Viimeiksihän ei tosiaan näkynyt vielä oikein mitään ja oon täällä siitä asti ahdistautunut, kun on epäilyttänyt koko raskaus! Mutta nyt se näkyi jo paremmin ja sykkeet ja kaikki :heart: etukäteen olin ajatellut, että tippa tulee varmasti linssiin sykkeistä, kun muutenkin oon tämmönen vetistelijä, mutta ei tirahtanut...jotenkin se tilanne oli semmosta häsellystä, kun ne merkkaa mulle viikot menkoista alkaen 11+2 ja sit kuitenkin ultran mukaan onkin vasta 7+4 ja sitten sen verikokeen pitää sattua niille 9+0-11+6. Tuntuu, että puolet asioista unohtuu, kun kaikki on niin uutta ja numerot vaan vilistää silmissä. Neuvolassa otettiin verenpaine, joka oli hyvä ja hemoglobiini, joka muuten oli kuulemma tosi hyvä (142)!

Mieliteot: Mulla tekee mieli kaikkia marjoja/hedelmiä, rahkaa/jugurttia/viiliä, JÄÄTELÖÄ, kotiruokaa ja ei oikein mitään roskaruokaa, vaikka muuten kyllä tykkään niistäkin. Hyvä näin, koska muutama kilo on jo nyt ylimääräistä ja pelottaa jos paisuu ihan hirveästi. Mies on ihana, kun se vahtii, että saan terveellistä ruokaa ja että en syö mitään "Kiellettyä" vahingossa :LOL: Kuten: naudan lihaa mediumina :p

Ens viikko ollaankin sitten siellä reissussa, niin en oo netin äärellä! Toivon, että helteet alkavat viimeistään siitä :D

Mansikki ja pikkumuu 7+6 (ultran mukaan 7+4)
 
Ihania ultrakuulumisia teillä! :heart: Ja uusille jälleen tervetuloa!

Voi kun voisikin olla matkimatta kirkollisia bileitä, mut pahoin pelkään, et on pakko mennä sillä kaavalla, minkä aiemmin jo kerroin. Omat vanhemmat ovat turhan tapakristittyjä, joten pidettävä jotenkin rauha maassa. :D

Mielitekoja on jonkin verran - kanamunia voisin syödä ihan hirveästi ja suolakurkkuja. Normaalisti oon kunnon suklaahiiri, mutta nyt munkin tekee mieli kaikkia hedelmäkarkkeja. Ja jos jostain sais noita kirpeitä omenaremmejä... omnomnomnom. Pitänee tilata jostakin. :D Lihaa en voi syödä missään muodossa vieläkään.

(.) tänään ollut aika iisi päivä toistaseks. Heräsin aamulla seittemän aikaan, kauhee nälkä oli. Ja normaalistihan en voi syödä aamulla mitään, mutta nyt oli pakottava tarve nousta ja raahautua jääkaapille. Sitten sohvalle syömään ja lukemaan päivän lehteä ja EM-kisat taustalle pyörimään. Nukahdin sitten jossain välissä sohvalle, kun heräsin ukkokullan tultua töistä vähän aiemmin. Kohta mentävä tekemään jotain evästä taas, kun nälkä painaa. Noin muuten on ollut rauhallista, ei paljoa nipistelyjä, mutta rinnat ne vaan tuntuvat suurenevan. :D
 
Ihania uutisia ultrista! Mie arvasin, että öinen peukuttelu auttoi. Teippiä en kyllä laittanut, mutta kyllähän ne on pystyssä pysyny pelkällä tahdonvoimalla näköjään :LOL:

Piia-Liisa Vieläkö muka ollaan erilaisella ruokavaliolla!?!? :LOL: Hyvä, että siun yökötys on hellittämään päin ja pääset paremmin nautiskelemaan vauvan kasvusta!

äitx2 Ihana muksu sulla! Meinasiko tytär, että on vauvanhoidon salat äidiltä unohtuneet :D

Mie sain nurmikon leikattua! Jee! Keli näyttää korjaantuvan, vaikka kamalan kylmä on. Ensiviikolla olisi tarkoitus tehdä pieni talkoomuotoinen repäisy "mummon ja ukin" kanssa ja leikata orapihlaja-aita siistiksi ja pystyttää mansikkamaalle talo suojaamaan satoa. Paljon on kukkia mansikoissa, säiden armoille jää lopullinen sato.
Aamupalaksi olisi maistunut suklaavanukas. Tosi terveellistä...

Noin 3,5 tuntia vajaa 3 vuorokautta vielä ultraan... Olisinpa ollu fiksu ja ottanu sittenkin sen tämän päivän ajan :headwall: Eilen murnatin miehelle samaisesta aiheesta ja sieltä tuli taas miesten logiikalla höystetty vastaus: "maanantaina saa paremmat tulokset" ja tottahan se on, piru vie... : /

Taidan käyttää pojat lenkillä ja laitella itselleni myöhäiseksi lounaaksi Piia-Liisan :LOL: herkkua: lihapiirakkaa nakeilla, paistetulla kananmunalla, juustolla ja suolakurkuilla, vielä lisäksi sinappia ja ketsuppia ja ehkä vähän myös majoneesia :p

Wiitahepo
 
Kiitos kaikille haleista ja tuesta :hug:

Kävin aamulla ennen työvuoron alkua vessassa ja sillon paperiin tuli jo verta. Siitä asti tuota verta on tullut, aika reippaastikin pyyhittäessä, mutta vielä ei oo kunnolla siteeseen asti valunu. Eikä mulla edelleenkään oo kipuja, eikä hyytymiä. Ihan niinku ois kuukautiset. Jos tää ei tästä kummemmaksi muutu, niin maanantaina selviää että onko ketään enään kyydissä.
 
Marlin Toivottavasti ei ole kysymys mistään vakavasta! Mie olen ymmärtänyt, että niin kauan kun kipuja ei ole, verenvuoto on vaaratonta. Joillakin kuukautiset tulee vaikka olisikin raskaana. Toisin sanoen kipu ja vuoto yhdessä on merkki ikävyyksistä, molemmat erikseen normaalia. onhan mahdollista, että pieni pintaverisuoni on rikkoutunut jostain syystä ja nyt vuotaa. Voimia ja vauvaliimaa sinne :hug:
 
Kovasti jaksamista Marlinverenvuotoon voi olla niin monta eri syytä, kaikki ei onneksi tarkoita keskenmenoa. Toivotaan tosiaan, että kaikki olisi siellä hyvin ja selvitään vain säikähdyksellä. :)

(.)Joo, vetelin siinä sitten melkein 2h "pikku" nokoset.. Ja arvatkaa auttoiko mitään, joo ei. Meitä kutsuttiin sukulaisiin grillaamaan tai miehen mukaan katsomaan hänen vanhaa mummulaa, kumpaankaan en jaksanut lähteä :ashamed: jotenkin ihan pois pelistä koko akka. Syötyäkään en ole saanut juuri mitään, muutaman voileipä keksin ja vähän puuroa, ettei ole ihmekkään ettei voimia ylimääräisiin löydy. Ja tajusin aamulla, siinä pönttöä taas halatessani ettei se ole sappinestettä vaan sulanut vitamiinipilleri! Mä olen sen nyt kolmena aamuna meinaan päästellyt pihalla. Päätin, että huomenna otan sen vasta illalla, jos pysyisi paremmin sisällä. Muuten ei hyvä heilu...

Valivalivali ja Äiti maa & Usko 8+6
 
Marlin :hug: tarrasukkia täältä, eiköhän kyseessä ole jokin normaali pieni vuoto, juuri pintaverisuonen purkaus kuten Wiitahepo tuossa sanoi. :heart:

ARGH.
Menee niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin järki. Kaveri jauhaa FB:ssa ihan kaiken statuksissaan ja on kirjaimellisesti kiittämätön nulikka kaikesta. Hänellä on 2 lasta, tyttö kohta 1v2kk ja poika vajaan 1kk ikäinen. Siitä asti, kun alkoi tuota tyttöään oottaa, on valittanut AIVAN kaiken FB:ssa - miten mies on p*ska, kun ei tee sitätätätuota ja kuinka on p*skaa olla raskaana, kun ei saa syödä salmiakkia tai juoda alkoholia blablaa. Joskus harvoin on joku asia kivasti, mutta pääasiassa kaikki on aina päin honkia. :mad: On niin monta kertaa käynyt mielessä kommentoida noita statuksia, että ensinnäkin miten on aikaa KOKO ajan valittaa FB:ssa, jos on kaksi pientä lasta ja toisekseen jos se elämä perheellisenä on niin kamalaa, oisko pitäny hetki vielä miettiä sitä perheen perustamista... Grr. Kaikkein eniten korpesi tuossa taannoin se, että kehtasi valittaa, kun ei ole rahaa edes ruokaan, mutta oli aiemmin kuitenkin tuhlannut itseensä (vaatteisiin, kenkiin, laukkuihin) 300e... :headwall:
Tää ei ny pelkästään johdu näistä omista hormooneista, kun asia on korvennut jo pidempään, mutta nää omat hormoonit saattaa nyt sitten edesauttaa asiaa...

(.) Söin katkarapusalaatin hetki sitten. Oli hyvää. :D Ja kun muuten koko päivä on mennyt iisisti niin nyt alkoi sitten juilinnat ja turvotus. Phuuh. Pitäisi lähteä anoppilassa käymään, pitänee laittaa meikkiä naamaan, kun muuten näytän juuri siltä, etten ole kovin hyvävointinen. :D Mentävä katsomaan miehen siskon koiruutta, bichon frisé-uros 13v, kun oli eilen ell löytänyt sydämestä sivuäänen. :( Pitää käydä rapsuttelemassa, siitä kun karvaturri kovasti tykkää - ja mun miehestäni. Ukkokulta on tän karvaturrin lempi-ihminen. :heart:

MrsR&MrR ja pikkuärrä 6+6
 
Marlin Täälläkin toivotaan että kaikki olisi siellä hyvin :hug: Mulla kanssa ollut aika pahaolo mutta onneksi ei oo vessaan tarvinnu lähtee, lähellä on kyllä ollut. Hurjastuttaa kovast kun kätilö ultran jälkeen sanoi että kaksosia odottavalla voi olla "tuplavaivat" ... toivottavasti ei :D Mielitekoja on vaikka ja mitä, mut ei mitään tiettyä, alkaa vaan tekemään ykskaks mieli sitä jotain. Väsymystä ollut mullaki kovasti, töitten jälkeen ei jaksaisi mitään tehdä : / Hienoa että muutkin Helmikuun-vavvat on sykkeitä näytelleet jo :heart: Meillä eka neuvola torstaina, sitä odotellessa =) Ihanaa viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin :wave:
 
Piinistelijä miun kone ilmoittaa tuon siun linkin olevan "405 Not Allowed". Toisaalta varmaan siun onni, jos varsin nätti masu on niin siaksi nimittelisin :stick:. Miulla ei näy yhtään mitään muuta kuin rahalla hankittu pelastusrengas...
 

Yhteistyössä