HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Hoblaa! Täällä käytiin jo töissä väkertämässä kampaus. Tosin töihin mennessä oli jännää, kun matkalla oli yks liikekiinteistö palanu niin oli kylä täynnä paloautoja ja -miehiä. :D Ilmeisesti vielä tuhopoltto kyseessä. Hmph. Mihin on mualima menossa, kun näinkin pienessä kylässä tuhopolttoja harrastetaan... :(

Ruokaa huutaa maha, muttei mikään tunnu kelpaavan. Siis ei oikeasti meinaa maistua mikään. Pakko jossain vaiheessa käydä kaupassa, mutta mitä sieltäkin ostaa, jos ei tee mitään mieli? Raivostuttavaa. Aamulla väkipakolla kiskasin pikapuuron, ettei tule töissä huono olo.

Uniongelmainen ilmoittautuu. Katoin vikan kerran kelloa kahden aikaan, heräsin neljältä ja puoli kuudelta. Kello herätti seittemältä. Kohta varmaan alkaa päikkäröinti, sen verran kuitenkin väsyttää.

Onpas nyt vähän omanapainen postaus, mutta tällaista tällä kertaa. Ei meinaa ajatus pysyä kasassa ollenkaan. :D

MrsR&MrR ja pikkuärrä 7+0 *POKS POKS POKS*
 
Ristiäiset Ei kuuluta kirkkoon. Nimiäisiä ollaan vietetty lähipiirin kanssa ja kummeja lapsilla on. Nyt on jo mielessä pari kummia ja luulen, ettei enempää pyydetäkkään. Kaikki joita halutaan kummeiksi/ ovat tarpeeksi läheisiä siihen on sitten käytetty. Hieman mietin kyllä joskos en olisi enää viidennen kanssa jaksanut nimiäisrumbaa, mutta luulen sen olevan tärkeä sisarruksille. Kiirettä ei juhlan pitämiselle ole, kun nimi kuitenkin ilmoitettaan kaavakkeella väestörekisteriin varsin pian syntymän jälkeen. Meillä on nimet olleet aina valmiina jo joko vauvaa jo yrittäessä tai varsin pian raskauden alettua. Nyt on hieman mietinnässä. Tytölle olisi etunimi (viimeksi vaihdettiin viime tingassa ja nyt voisi sen käyttää). Pojalle ei vielä varmaa nimivalintaa, jokunen ehdokas vain.

Maarit
 
Mie jaksoin raivailla nurkista noin 13 kiloa koiran karvaa, joista 12,9 kiloa on lähtöisin herra kermaperseestä. Mie olen sille yrittänyt tolkuttaa, että tiputtelisi karvansa ulos tai siivoaisi jälkensä, mutta ei mee jakeluun. Jahka saadaan piha joskus aidattua niin saavat elukat olla aamusta iltaan pihalla.

Tuntuu jotenkin typerältä tehdä aitausta omiin tarpeisiin pihaan, kun eroon haluttais päästä kiinteistöstä ja muuttaa oikeasti maalle. Jospa se aitaus olisi se viimeinen niitti, joka tämän töllin myisi. Ollaan remontoitu talo kuitenkin sellaiseksi, että ei seuraavan tarvitse edes ajatella isoja remontteja ainakaan seuraavaan 15 vuoteen. Seiniin saa väriä muutettua helposti ja lattiakin voidaan vielä tarvittaessa vaihtaa muuton yhteydessä. Puuverhous pitää ehkä maalata parin vuoden päästä, mutta ei sekään äärettömän kallista tai vaivalloista ole. Talo on hyvä ja tilava, mutta aivan väärässä paikassa meidän nykyisiin ja tuleviin tarpeisiin katsottuna.

Ristiäiset meillä pidetään ortodoksisen kaavan mukaan, kummit onkin sitten ihan oma lukunsa. Suurin osa kavereista ei kuulu kirkkoon ja miehellä on tiukat, mutta täysin perustellut kriteerit kummille, saa nähdä löytyykö sopivia vai pitääkö joustaa jostain. Me ollaan äitien puolelta sekaliittolaisia ties monennessako polvessa, mie olen ev.lut ja mies ortodoksi. Miun isä ortodoksi ja äiti ev.lut. Miehen isä ev.lut ja äiti ortodoksi. Molemmat uskontokulttuurit on siis pääpiirteittäin tuttuja. Meitä ei voi sanoa uskovaisiksi, mutta omalla tavallaan tapakristittyjä kuitenkin ja perinnettä näin ollen jatketaan.

48 ja puoli tuntia ultraan :D miekö malttamaton...?

Wiitahepo
 
Huomenta!

Kasaripunkkarityylini pääsee siis näkemään, jos lähettää yveenä sähköpostiosoitteensa, minä en muuten sitä näyttele ;)

Iho-ongelmat mulla on ollut pitkän aikaa naama kuin petolinnun pee, mutta sain polttareissa lahjaksi sellaista mineraalisuolaa kuin MeineBase ja olen nyt pessyt, oli meikkiä tai ei, naamani sillä aamuin illoin, ehkä tavallinenkin merisuola käy, mutta luulen, että tuossa on jotain muutakin kuin vaan suolaa, ehkä. Sitten annan naamani hetken aikaa hengittää, jonka jälkeen laitan perusvoidetta, ihan apteekkikamaa, mulla se on Abobasea, koska on atooppinen iho.

(.) Aivan mahtava aamu! Valvottiin hirmumyöhään (ainakin puoli kahteen) ja mulla oli aamulla krapula! Siis tosi makeeta! Syksyn raskauksissa tätä ilmiötä ei ollut, mutta kahdesta lapsestanipa oli. Eli todellisuudessa täällä on ihan varmasti vieläkin Tiiti, joka ehkäpä helmikuussa oikeasti syntyy :) Ja mies kuuli työtilanteestani, niin sanoi heti, että haeppas saikkua maanantaina ja pikaisesti... täytyy nyt katsoa. Mutta oli eilisillan kyllä maha ihan kipeänä :( että pottuilun lisäksi maha on jatkuvasti töitten jälkeen kipeänä, niin ei se kyllä ole mistään kotoisin.

Sienistä vielä että tosiaan korvasienet on kiellettyjä ja punikkitatteja ei suositella, jos niitä ei ole ennen syönyt, koska ne voi aiheuttaa jopa terveelle ihmiselle jotain allergista reaktiota/myrkytystilaa, tosin sain tietää tästä vasta viime syksynä, kun löysin niitä kahmalokaupalla ja hämmästelin, että miten niitä voikin kasvaa noin paljon täällä päin. Olen syönyt niitä lapsesta saakka tietämättä koko asiasta, eli minuun ne ei vaikuta siten. Mutta kai se lähinnä on muutenkin sienissä se pahin, että jos maaperä on saastunut eli katsoa netistä radioaktiivisuuspitoisuudet, siellä on ihan karttakin. Vaikka kyllä meilläpäinkin kait on sitä aktiivisuutta, että ei pitäisi kauheasti muka syödä suppilovahveroita, niin ei niitä nyt muutenkaan tule syötyä kuin kerran kuussa ehkä... järki mukaan kaikessa :)

Mutta, hauskaa päivää, minä lähden nyt ensin kipinävahdiksi siipalle ja sen jälkeen käyttämään naapureita markkinoilla :)

Viivi+Tiiti 7+6 :) (joilla on ilmeisesti kovin karvaiset kädet ;) )
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Täällähän on ollu viime aikoina paljon iloisia ultra-kuulumisia, onnea niistä :) En oo jaksanu oikeen kirjotella, mutta oon kyllä lueskellu teidän höpinöitä.

Meidän lähipiiristä jo moni tietää raskaudesta vaikka tarkoitus oli pimittää tietoa vielä vähän pidempään, mutta minkäs teet kun olen tälläinen lörppö ettei mitään osaa pitää salassa :D Sekä mun että miehen vanhemmat on ihan innoissaan, kaikille niille ensimmäinen lapsenlapsi olis tulollaan, ja ne kovasti jo pohtii että tuleeko niistä nyt sitten mummoja vai mummuja vai mammoja / vaareja vai pappoja.. Parille läheiselle ystävällekin ollaan jo paljastuttu, kai sen sitten vaan näkee naamasta kun jatkuvasti typerä hymy huulilla :D

Täällä mennään melkosen oireettomana, mitä nyt järkyttävä väsymys on, voisin nukkua oikeesti vaikka vuorokauden ympäri jos ei tartteis käydä töissä. Jotain satunnaista etomista on nyt alkanut ilmaantua, mutta ei kyllä läheskään niin pahana kun monella teistä tuntuu olevan. Ja ruoka ei tosiaan oikeen maistu, saa väkisin tunkea jotain suuhunsa ja yrittää saada nielaistua. Toisaalta taas tekis koko ajan mieli sipsejä ja kunnon grillimättöä, vaikken niistä aiemmin ole niin kauheesti välittäny.

Kovasti tekis mieli jo alennusmyynneistä ostella pieniä vaatteita, mutta ei kyllä uskalla vielä kun matkaa on niin hurjasti vielä edessä. Ens viikolla eka neuvola ja siitä kai viikon-parin päästä neuvolalääkärin olis tarkoitus ultrata, sit vihdoin nähdään onko siellä masussa ketään kasvamassa.

Tää rupee valmistautumaan töihin lähtöön, vaikka sängynpohja kyllä houkuttelis huomattavasti enemmän! Jotenkin ei toi työnteko jaksais nyt yhtään kiinnostaa, mutta ei auta.. Tuli aika omaan napaan keskittyvä postaus näköjään, mutta yleisesti tsempit kaikille jotka niitä kaipaa! :)

Hepa_ 7+0
 
Maarit* kiitos vinkistä, voisinkin hyvin kysäistä, jos neuvolan kautta pääsisi varhaisultraan. Tosiaan kierrot ovat vaihdelleet mennen tullen ja edellisessäkin raskaudessa la muuttui reippaasti ultratessa.

Ristiäiset esikoisesta pidettiin ev.lut. kaavan mukaan, eiköhän tämän kohdalla tehdä samoin. Kummiasiaa olemme vähän miettineet, mutta katsotaan nyt. On yksi pariskunta, josta haluaisimme vain toisen kummiksi, mutta saamme kuitenkin sodan sillä aikaiseksi, mikäli molempia ei pyydetä. Huoh. Vaikeaa :D

Yökukkumisesta Täällä joku muukin sitä pohti, että onko tuo yökukkuminen jokin oire. Itse nyt viikon sisällä olen myös alkanut kukkumaan. Normaalisti painelen petiin viimeistään puoliltaöin, nyt on saattanut mennä jopa kahteen :attn: Kiva sitten aamulla herätä seitsemältä, kun herra 2v. herättää..

(.) Tänään grillaillaan kaveriporukalla meillä, tottakai illaksi on luvattu sadetta ja ukkosta. No miehet saavat seistä sateenvarjojen kanssa grillaamassa sitten :kieh:

Tige 5+2
 
Hei taas kaikille!

Täällä mennään nyt kymmenettä viikkoa (ihanaa, miten aika kuluu!), ja oireita tulee ja menee. Pahoinvointia on joinain päivinä, ja toisina ei. Helpolla olen siis itse päässyt. Syke on nähty ultrassa 7+0 :heart:

Ihmeellisiä murheita sitä vain keksii. Söin reilu viikko sitten vahingossa ihan vähän (ehkä haarukallisen tai kaksi) salaattia, missä oli kuumentamatonta herne-maissi-paprikaa, ja nyt tietenkin murehdin, että sainkohan tuosta listerian... Rauhoittakaas nyt vähän, että murehdin turhia:|

Ei millään jaksaisi odotella nt-ultraan, vielä pari, kolme viikkoa pitää kärvistellä, sitten varmaan uskaltaa nauttia ihan eri tavalla raskaudesta. Tällä hetkellä voi välillä oikein unohtaa koko asian. Maha saattaa olla iltaisin turvonneen pinkeä, mutta päivällä ei huomaa mitään, eli salassa saa pysyä vielä tovin:) Muutamilla on kyllä jo aika muhkeat masut:D Itse luulen, että koko mahaan ehtii vielä kyllästyä odotuksen edetessä. Ensin sitä odottaa innolla, että kasva jo, ja sitten jo toivoo, että vauva syntyisi ja pääsisi normaalitilaan.

Sykkeitä nyt näkyviin muillekin helmimasuille, todella monihan on jo onnellisesti omansa nähnnyt:)
 
Maarit* Niin just. Ois kyllä toisaalta typerää jos käännyttäsivät takas. Yksityiselle oon ma menossa. Enköhän pärjää sinne asti kun en kuitenkaan oo mitenkään erityisen masentunu tän tilanteen takia. Oon melkeen pari viikkoa ollu sitä mieltä että kaikki ei kuitenkaan oo kunnossa kun ei oireitakaan ole, niin en sitten oo kerenny vielä asennoitua ja innostua tästä "raskaudesta".
 
Marlin Toivottavasti kaikki on kuitenkin ok! Toisaalta, jos sua asia epäilytyttää ja joku olisi vialla, niin yksityine lähettää sut kuitenkin sairaalaan, joten sinäänsä yksityiselle meneminen on tavallaan rahan ja ajan haaskausta. Siksi itse menisin enemmin yleiselle ja peruisin yksityisen. Mene vaikka yksityiselle rakenneultraan sitten säästyneillä rahoilla, jos siltä tuntuu :)

Mä notkun koneella, kun olen levossa. En tiedä kirjoittelinko siitä, että ultrassa näkyi verilammikko kohdussa. Tullut istukan reunasta ja vuotaa pikkuhiljaa pois. Tästä syystä nostelu/ liikuntakielto eli käytännössä olen sitten viettänyt aikani sohvalla loikoillen. Maanantaina ois tarkoitus lähteä kesälomareissuun muutamaksi yöksi. Pitää katsoa miten jaksan. Mä, kun en kuitenkaan saa mennä kylpylään uimaan niin tuntuu turhauttavalta lähteä kylpylään. Matka kuitenkin maksettu ja lapset odottaa, joten enpä taida kehtaa perua reissua.

Maarit
 
Huh huh, olipas kauppareissu! Ihan hirveesti porukkaa! Lauantai on täällä ns. vaihtopäivä. Meidän kylä elää matkailulla ja lauantaisin yleensä vaihtuu uudet lomalaiset. Noh, mulla oli kauppaan lähtiessä jo huono olo, eikä se kaupassa ainakaan helpottanu. KUKAAN kaupassa olija ei varmasti ollu laittanu deodoranttia. Aivan järkyttävä hien haju! Yöks.

Mulle on tullu uus himo. Mustikkapiirakka. <3 En aikasemmin oo ollu mustikan ystävä, mutta nyt, ai että! :p Oikeeta ruokaa ei oikeen tee mieli, pakko yrittää syödä ees jotain. Muuten tulee tosi huono olo. Lihapiirakoita ja nakkeja oli pakko ostaa! :D Ja maha paisuu. Painoa on tullu nyt 2kg. :/

Pink 8+2
 
Grrrrrrrr... Koirankarvoille. Meillä oli lapsuudessa kultsin ja lapinkoiran mix ja voi tsiisus kun siitä kans lähti villaa. Siihen vielä se, ettei meillä tosiaan kukaan harrastanut siivoamista.. Yökyökyök! Päätin jo nuorena etten ikinä ota koiraa, no pyörsin sitten kyllä päätökseni :D mutta käytössä ja ahkerassa käytössä oli imuri ja kuivausrumpu. Tosiaan vanha mamma vaihtoi hiippakuntaa viime vuonna, koira siis, siis.

Mie oon ihan tillintallin, aamulla ajeltiin motonettiin, mies seilas siellä varmaan tunnin, taivaan kiitos tajuttiin lasten kans jäädä autoon odottaan! Sieltä heselle ja cittariin ja kotio. Sitten soittaa anoppi, et heille grillaamaan, et norjan sukulaisetkin tulee. Siellä sitten solkotettiin ihan kuin Räikkönen englantia ja nyt mie oonkin ihan tööt jo. Vatsa tietty turpos siinä syödessä, koskahan anoppi kysyy laskettua...En meinaan ihmettelin yhtään :D

Ompa aika tylsää jos ei saa mennä uimaan? Maarit* miksi sulta on se kielletty? Mä mietin kans, et uskallanko tohon kylpytynnyriin kavuta, mutta kai sitä vielä kun paikatkin on kiinni. Täytyy sitä vielä nla-lääkäriltä kysästä. Harmi kyllä jos ei saa, se on niin ihanan rentouttavaa siellä mulia. :)

Äiti maa & Usko 9+0
 
Heippa vaan kaikki helmimasut! Tervetuloa uusille!!!

Pahaolo on ollut tänään siedettävämpi, ei ole tarvinnut oksentaa tänään, ainakaan vielä :/ Oltiin koko päivä anoppilassa ja siellä se tuleva mummo pesi vauvalle jo lakanoita (oli löytänyt mieheni vanhoja lakanoita) :D Väsyttää kauheesti, en oo nukkunut yksiäkään päiväunia tänään, huhuh!
Ristiäiset tulee meille. Mieheni on ortodoksi ja minä ev.lut. vauvasta tulee ev.lut ja ristiäiset menevät sillä kaavalla. Nimiä on mietitty jo pidemmän aikaa, hahmotelmia on, mutta varmoja nimiä ei vielä ole. Kummit on valittu jo pidemmän aikaa sitten, vauvalle tulee se sallittu 5 kummia.
Naaman kukkiminen: mulla vissiin päinvastoin kuin muilla, kaikki finnit ja näpyt ovat kadonneet raskauden myötä. Ihanaa!
 
Hihhei, mä nukuin kevyesti semmoset neljän tunnin päikkärit. :D Väsytti ihan hirveesti, nytkin kyllä vähän, mutta ehkä pysyttelen hereillä kiltisti. :) Jälleen kerran katsellaan Supernaturalia. :heart:

Nimistä
Mä oon kovasti pyöritelly kans tiettyjä nimiä päässäni, osa on paperillakin, mutta katsotaan kuinka homma etenee. :) Kyllä ajateltiin ukkokullan kanssa, että nimi on jo syntyessä valmiina.

Kukkimisesta kun manasi niin olipa tänä aamuna suurin osa jo pois naamasta. Onneks. :) Tukka kyllä edelleen rasvoittuu ihan liikaa, menee järki. Yleensä on voinut mennä keposesti sen pari kolme päivää eikä tarvi kuin otsahiuksia vähän kuivashampoolla fiksailla, mutta nyt menee joka päivä korvalta korvalle ja niskaan tököttiä, ettei näytä Oivariinilla kammatulta...

Ruokahaluista sen verran, että oikeastaan ei tee mieli syödä, mutta on pakko, ettei tuu huono olo. Sitten kun se huono olo helpottaa, tekee mieli syödä. Ja sitten tulee umppalumppa-olo, kunnes taas on nälästä johtuva huono olo. :D
Oli pakko kaupasta ostaa broileripyöryköitä ja sienisalaattia, kun täällä puhuttiin sienistä. :D

(.) selkää juilii inhottavasti. Nukun varmaan tosi hölmöissä asennoissa ja siitä sit seurauksena toi juiliminen. Muuten on saanut olla ihan iisisti, mutta nälästä johtuvan huonon olon takia sit monesti koskee vatsaankin, mutta se saattaa johtua lievästi ummetuksesta. Nyt ei enää hirvittävästi turvota, vähän kyllä. Maha on aika selvä, tänään huomasi jo ihan selvästi, kun aamulla heitin päälle pitkän tiukan topin ja leggarit - siihen vielä toki tunikan ennen kuin töihin lähdin, mutta piti ihastella pienen pientä kumpua peilistä kotona. :heart:
 
Miulla on ollu tänään hauska iltapäivä. Kaveri soitti ja houkutteli miut elokuviin, käytiin katsomassa Ice Age 4 3d:nä. Ihan hauska elokuva oli. Karkkia ja popcornia tietenkin syötiin ja sitten käytiin kiinalaisessa syömässä. Maha on niiin täynnä, että tuntuu poksahtavan hetkenä minä hyvänsä, mutta silti kun jämät otettiin mukaan suunnittelen syöväni vielä... Lihapiirakkaa ja lettuja tekisi myös mieli...

Ensimmäistä kertaa olivat "lapset" keskenään niinkin pitkän ajan (n.7 tuntia) ja paikat oli kunnossa. Pienet pissit oli junnu (5kk) tehnyt keittiön lattialle, mutta muuten tosi hieno suoritus, mie kun odotin että vähintäänkin sohvan vanut tulee ovelle vastaan ja pissaa ja kakkaa paikat pullollaan. Ihmeiden aika ei ole ohi :D Karvoja on kyllä taas joka nurkassa, joten leikitty ja ravattu on. Se on ihan normaalia.

Olo on väsynyt, mutta seesteinen. Juteltiin kaverin kanssa näistä jännitystiloista, että mahtaako sykettä maanantaina löytyä. Kaveri yritti nätisti sanoa, että ei se etukäteen miettiminen ja murehtiminen mitään hyödytä. Tottahan se on... Odottavan aika vaan on hirrrveeen pitkä ja piinainen...
 
Äiti maa vuodon takia on kylpylässä kylpeminen kielletty. En tiedä mitä ois sanonut omaan ammeeseen, jos sellainen ois vielä ollut. Sehän ei tietty yhtä epähygieninen, mutta onhan se aina pahempi kuin suihku tai järvi/meri. Jos sulla kaikki kunnossa, niin ei varmasti vielä alkuraskaudesta tarvitse varoa. Mä olen kyllä käynyt vesijumpassakin alkuraskauden. Lopetin sen vaan saatuani pariin kertaan hiivatulehduksen (ei ole tullut muulloin, ett selkeesti limakalvot altiimpia pöpöille).

Maarit
 
Ei juma, toi mielipidetutkimus vainoaa! Oon klikannu sen varmaan 20 kertaa pois ja vastannu, etten halua osallistua ja silti se pamahtaa tohon ruudulle!

Ok, Maarit* Toivottavasti tulisi kuitenkin kiva kylpyläreissu. :)

Wiitahepo: Mä haluan kans ihan ehdottomasti sen ice agen nähdä, meillä on ne kaikki dvd:t ja lasten kanssa niitä tulee katseltua :) Hienoa, että "pojat" olivat olleet kunnolla :) Tiäks mitä, huomenna on maanantai! =) Moneltakos sulla se aika olikaan?

Kaste ja kummit: Ihan tavan kaste kotona, niin on edellisilläkin ollu ja tulee olemaan nytkin. Kummit onkin sitten asia ihan erikseen :confused: tuntuu, että kaikki ketkä on haluttu on jo käytetty! Tämä on varmaan asia mistä saankin vielä aihetta stressata.

Mun naamani kukkii edelleen kuin kesäinen kukkapelto. Rintakehästä, kaulasta asti naamaan.. Oikea teenage dirtbag täälä taas :D

(.) Oltiin tosiaan eilen siellä anoppilassa, söin makkaran ja 2 laatua eri salaattia, mun on vatsan toiminta nyt ollu aika stopissa. Ilman tuota "uskoa" kävisin nro 2:lla 3-4 kertaa päivässä, nyt en välttis ees kertaakaan. No, mun sitten vatsani yöllä villiintyi ja tarvi lähteä lähinnä piereskelemään vessaan ja vatsassa kiersi. Kamalan teki tästä, että unisilla silmillä näin, että olisi ollut pikkarit veressä ja pyyhkiessä tullu kans. Nukuin sitten tämän takia todella huonosti, odotin oikein semmosta hulahdusta, että herään sitten siihen. No, ei sitä tullut, eikä vertakaan ole missään. Mä taisin nähdä jotain valveunta tai kuvitella tai jotain.. Ihan hullua. :xmas:
Muutenkin näin todella utopisia unia... taas..

Äiti maa & Usko 9+1
 
Huomenta naiset

*V-Ä-S-Y* Mikä siinä on, että jälkikasvun pitää herätä aamulla viikonloppuisin viimeistään kuudelta, kun taas arkena sitten saa olla herättelemässä, että ehditään töihin ja hoitoon... Päikkärit kutsuvat kyllä tänään ihan satavarmasti.

Muutenkin on ihan tapettu mato -olo. Tänä aamuna oli huonoin olo kertaakaan tähän mennessä. :x Olen kyllä ihan mielissäni, että tuota huonoa oloa puskee. Jospa siellä masussakin jotain eloa sitten olis... :confused:

Nukkuma-asennosta: olettekos vatsallaan nukkujat muuttaneet nukkuma-asentoanne jo joksikin muuksi? Mä oon aina nukkunut parhaiten vatsallani ja toistaiseksi se vielä onnistuu. Saas nähdä, koska täytyy siirtyä kyljelleen..

Äiti maa: kamala toi sun yöllinen vessaepisodi. Eiköhän se kuitenkin ollut puoliunessa nähtyä harhaa, jos ei kerran verta missään enää aamulla näkynyt...

Saiskohan sitä vedettyä pikkutirsat sohvalla sillä aikaa, kun esikoinen katsoo pikkukakkosta?

Ai niin. Wiitahevolle ISO tsempitys huomiseen ultraan!

nessuli & nasu 6+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Täällähän on taas turistu kaikkea! Ensimmäisenä poimin sieltä lihapiirakat, nakit ja broileripyörykät... :x Teoriassa sellainen Kuopion torilta ostettu, superrasvainen oikea Partasen lihapiirakka voisi olla hyvä, parin haukkauksen verran.

Äiti maan tapaan mullakin on elimistö sekaisin. Normaalisti tyhjennys on hyvin säännöllistä eikä kauheasti ole vatsavaivoja. Nyt olen pahan olon takia syönyt jo monta viikkoa koko ajan. Luonnollinen ruokarytmi on mennyt sekaisin, ja ei tunnista enää nälkää. Saattaa olla yhtä aikaa nälkä ja vatsa niin turpeena ja täynnä, että ei pysty syömään. Ei onneksi ummeta (tosin sitä vaivaa ei kai ole koskaan muutenkaan ollut). Liha ei vieläkään maistu ja tämä hiilaripitoinen ruokavalio saa tosi väsyneeksi. Ja vatsa toimii miten sattuu. Mutta oksentelu on pysynyt edelleen poissa. Etominenkin on ihan kohtuuden rajoissa. Väsyttää kyllä taas tuhottomasti.

Kukkii naama täälläkin, otsa on pientä näppyä täynnä. Ja MsrR harmittelee rasvoittuvaa tukkaa. Luultavasti tämä minun liipittyvä tukkani ei enää nopeammin pysty rasvoittumaan ja haaveilen, että raskaus keikauttaisi asian toisinpäin. Että joskus olisi sellainen aamu, että ei tarvitsisi pestä tukkaa.

Pakasteherneitä ja -maisseja olen syönyt kuumentamatta salaatissa. Tässä kätilö vastaa, että listerian riski on häviävän pieni.

Minä soitin perjantaina äidille ja sanoin, että hän voisi alkaa neuloa sellaisia 50-60 senttisiä nuttuja ja pöksyjä. Kovin oli pitkät piuhat, kun kysymys oli, että kuka on lapsen äiti... :LOL:

Huomenna neuvola. En oo saanut palkkiksesta vastausta, että kuuluuko jo eka neuvola tuohon ryhmään: sairausvakuutuslain mukaisesta äitiysrahan saamisen edellytyksenä olevasta terveyskeskuksen todistuksen hankkimiseksi välttämättömästä tarkastuksesta tai muista synnytystä edeltävistä lääketieteellisistä tutkimuksista Että saako neuvolassa käynnin ajalta palkkaa.

P-L 9+1 (kyllä nää viikot lähtee tästä vilistämään)

(Muoks ymmärrettävämpään muotoon...)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Piia-Liisa!

Olen käsittänyt, että neuvolakäynnit kuuluu useissa työehtosopimuksissa työaikaan. Ihan varmaa tietoa ei ole, mutta näin olen ymmärtänyt. Meidän alalla ainakin saa käydä neuvolatarkastukset työajalla. Ja ensimmäinen neuvolahan on pakollinen, ennen 14. viikkoahan neuvolassa on käytävä avustusten takia.
 
:LOL: voi että, ihan ääneen sai nauramaan tuo Piia-Liisan äidin kommentti. Ihana! :D

nessuli: Juu, ei ollut yhtään hauskaa se :( mistähän semmonenkin tosiaan tuli? Kai se keskenmenon pelko vaan on niin kova vaikka sen koettaa taka alalle työntää, se sitten sieltä väkisin pyrkii esiin.

(.) Olipa huono idea siivota pojan huone. Kun nyt tekis mieli heittäytyä sänkyyn loppupäiväksi. Poika rakastaa pikkulegoja ihan ylikaiken ja voitte vaan kuvitella kun siellä rakentelee ja tietysti kaikki just sillä hetkellä tarvittavat palat on laatikoiden pohjalla joten menee nanosekunti kun kaikki on lattialla ja oikeaa lattiaa ei enää näe. Ja jälkien siivoaminen on tähän asti ollut aivan onnetonta kun kloppi unohtaa ja alkaakin rakennella ja mistään ei tuu mitään, ja mun hermojen pimahdus on ihan varmaa. Nytkin tehtiin sopimus, et hän siivoilee alakerran lasten huoneen ja minä hänen huoneen. Kamala homma..:kieh: onneksi huone on pieni.
nukkuma asento: mä en normaalistikkaan nuku vatsallani, selkään alkaa sattumaan heti, tulee semmonen olo, että selkä on liian notkolla. Nyt sitä tosiaan alkaa oleen jo muissakin asennoissa. Kyljelläni nukkuja olen ja nyt on jo tarvinnut ottaa tyyny ton röllykän alle :D

Mä en omalla alallani tiedä kyllä, luulen et on palkatonta aikaa nla käynnit. Tai en ainakaan yhtään ihmettelis, et olis. Ja koska "työt" täytyy viedä siksi aikaa toiselle hoitajalle joka tietysti saa korvauksen siitä ajasta.. En tiiä, täytyypä kysyä jahka uskallan pomolle mainita koko raskaudesta.
 
Huomenta!

Kylläpäs nukuin hyvin! Tosin näin ihan pöllöjä unia; yhdessä matkailin ulkomailla siipan kanssa ja yhtäkkiä huomasin, että tili oli 11 tonnia miinuksella, mikä ei kyllä tietääkseni ole visa electronilla edes mahdollista :D sit mun lompsasta kuitenkin löytyi mukaas neljä sataa... lisäksi uni päättyi siihen, että olin Tampereella Sammonkadulla ja yritin päästä bussilla Tammelaan baariin XD Mutta tulette vielä huomaamaan erikoiset uneni, niissä harvoin on päätä tai häntää, mutta hitosti jännittäviä käänteitä ja dekkarimainenkin fiilis usein :D

Uimisesta Kyllä uida saa ja pitääkin, mutta jos on jotain vuotoja, kuten tässä oli Maaritilla tai sitten vähän ennen synnytystä, kun kohdunkaula avautuu, niin silloin ei passaa kyllä uida. Tosiaan jotkut saa siitä vedes helposti hiivatulehduksen, mutta jos on sellaisia taipumuksia, suosittelen Pascoen PH-Balancea, se on turvallinen raskausaikanakin, ja minä ainakin olen päässyt koko hiivasta eroon sillä + että voin muutenkin paremmin. Sitä saa ihan luontaistuotekaupasta.

Ummetus on ollut mulla aina sellainen ongelma, viime aikoina ennen tätä raskautta tilanne parantui, kun aloin ryystään tuota Regulatia (myös luontaistuotekaupasta), mutta nyt se ei tunnu enää auttavan. Ja on ihan sama, kuten on aina ennenkin ollut, syönkö marjoja ja hedelmiä ja ylipäänsä hillittömästi kuituja vaiko enkö. Luumuja kun syön, voi mennä helposti viikkokin ilman kakkoshätää :( Mulla on ilmeisesti vähän vinksallaan tuo hommeli tuolla... mutta huomio, jos kärsit moisista vaivoista nyt jo, kannattaa yrittää hoitaa hommeli kuntoon, koska nimimerkillä kokemusta on, synnytyksen jälkeiset peräpukamat on sitten niin pain in ass, että niitä ei halua kukaan. Minä saan ne aina vaan ja henkisesti siihen jo varaudun :(

Taidan lähteä tekemään yhden siivouskeikan ja sen jälkeen shoppailemaan uusia rintsikoita, vanhoista lähti se hitsin kiinnike eilen, ovat yhdellä hakasella vain kiinni :D Toivottavasti pysyvät (ks. Suuri Tissikeskustelu :D)ylhäällä XD

Viivi+ Tiiti 8+0 POKS
 
mä taas kärsin liian nopeasta ruuansulatuksesta ennemmin kun ummetuksesta. nyt on onneks muutaman päivän ollu melko normaalitilanne, sitä ennen oli ihan vatsa sekaisin :(

aamulla en meinannu päästä tänne kun ilmoitti et ip-osoite on bannattu. mä sit siinä et mikähän mun kirjoittamista jutuista on ollu jotenkin sopimaton, mutta ilmeisesti se johtukin siitä et mulla on muuttuva ip-osoite et olisko se sit ollu eilen jollain joka on jotain törttöilly :D nyt pääsin normaalisti tänne :)
 
Mut voi poistaa listalta.

Vuoto jatkuu edelleen, eikä ole minkäänlaisia raskausoireita. Jopa rintojen turvotus on hävinnyt, joten oon aika varma että raskaus on mennyt kesken.

Ihanaa odotusaikaa teille kaikille!
 
Voi ei Marlin jos näin nyt on. :hug: kovasti voimia.

Ei mulla ole ikinä tullut peräpukamia vaikka joka kerta ruuan sulatus on hidastunut. Ja toivotaan ettei nytkään. Kyllä joka kerta kun sairaalassa tuodaan ensimmäinen onnittelu kahvee ja pulla niin pelkkä kahvin tuoksukin tuo tarpeen kakkoselle. :)
Rintatulehduksen koen omalla kohdallani kamalimmaksi vaivaksi, sitäkään ei ole ollut kun kerran. Mutta ihmiselle jolla kuume ei nouse kirveelläkään ja sitten nouseekin yhtäkkiä taivaisiin, voin kertoa, et olo on aika kuutamolla ja pirun kipeä.
Aijonkin ruskovillalta tilata ne rinnanlämmittimet ja kutoa silti sen tissiliinan :D

Luulempa, että meillä tuo kuopus jotenkin aistii ettei ehkä tulekkaan olemaan äitin vauva. Tyttö on nyt ollut tosi takertuva, sylissä koko ajan, isi ei kelpaa. Äiti vaan. Vaikka ainapa nuo kaikki mun vauvoja ovat vaikka kasvavatkin.:heart:
 
Lettuja ja suklaavanukasta olisi pitänyt saada aamupalaksi...

Marlin Käy siinä ultrassa vielä tarkistuttamassa, huomennahan se siullakin oli? Jos siulla ei oo kipuja niin ei kannattais tehdä johtopäätöksiä ennen varmistusta. :hug: Voimia!

Äiti maa Inha yökokemus siulla! Mieli tekee tepposia välillä miullekin. Miullakin on ne kaikki jo ilmestyneet Ice Aget dvd:nä ja paljon muita Pixarin ja Disneyn leffoja, mie katson niitä ihan yksinkin, kun alkuperäiskielellä ovat parempia :popcorn: Jeei! Huomenna ultra-aika klo 12.00 Harmittaa miehen puolesta, jos (kun) syke nyt löytyy, kun ei mukaan pääse, mutta loppuihin ultriin ja neuvoloihin tulee varmasti mukaan :D

Kiitos nessulille tsempistä! Tuntuu, että huomiseen on vielä kamalan pitkä aika! :headwall: Ei edes ole...

Piia-Liisa Voisin kuvitella, että meillä käy samoin, ettei äiti heti ymmärrä mistä on kysymys :LOL:

Miulla on aina ollut "laiska suoli", ja välillä oikeasti tukala olo. Olen posliiniuskollinen, joten vaan tutut posliinit kelpaa. Tutustuminen vie yleensä ainakin vuoden tai pitempään. En voi myöskään asioida, jos meillä on vieraita talossa joitain poikkeuksia lukuun ottamatta, pitää odotella, että menevät ulos ennen kuin pystyn toimittamaan tarpeeni :LOL: pitänee käydä apteekista Levokakkia (hyi!) jo hyvissä ajoin hankkimassa, jos siitä saisi apua. Pissillä voi käydä missä tahansa.

Nukkumiseen ei ole tullut vielä asentomuutoksia. Nukun kyllä ihmeellisissä asennoissa ja paikoissa, mutta eiköhän ne muokkaudu ajanmyötä tarpeiden mukaisiksi. Mie olen aika hyväuninen yleensä, en häiriinny pienistä tai oikeastaan isommistakaan äänistä, kunhan mies on lähellä ja viileää. Nyt kun mies on kaukana niin nukkuminen on vaikeaa.

Kamalan kehtuuttava olo. Oli kaverin kanssa eilen puhetta, että kokeiltaisiin pyöräillä herra ADHD:n ja heidän neiti ADHD:n kanssa ja pestä pari mattoa, jos ei sada. Eihän täällä tietenkään sada silloin kun pitäis eli nyt... Mur... Tekis mieli vaan vetää peitto korviin ja unta palloon...

Wäsynyt Wiitahepo...
 
  • Tykkää
Reactions: Taikamaailma

Yhteistyössä