HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Marlinille voima :hug:

Piinistelijä: aivan ihana masu :)

(.): tänään on ollu väsypäivä ja tosi aikaansaamaton meininki kaikella tapaa. Kun töistä pääsi kotiin niin juuri ja juuri jaksoin ruuan laittaa ja sen jälkeen en ookkaan oikein mitään jaksanu. Isäntäkin sai mennä yksikseen saunaan, kun en jaksanu lähtee pojan kanssa kaveriksi. Ei vaan jaksa nyt. Antakee mun olla.. *kaivautuu omaan kuoppaansa kuorsaamaan* |O

nessuli ja nasu 5+6 (jaksaiskohan huomenna poksahtaa)
 
Vuoto pysyny ennallaan, ehkä hieman niukempaa ku päivällä, eikä oo kipujakaan ilmaantunu. Kovin on ristiriitaset tunteet, kun toisaalta tuntuu että tää on vaan jotain vaaratonta, ja toisaalta taas tuntuu että ei meidän pikkunen jaksanu kasvaa. Kun ei oo niitä oireitakaan ollut ja koko ajan on tuntunu siltä että kaikki ei oo kunnossa. No, eletään nyt päivä kerralla, ja onneksi maanantai on pian :)
 
Täällä 8+1. Samaa tahtia tuntuu kasvavan kuin edellisellä kerralla. Esikoisesta oli tän kokonen lähempänä puoliväliä. Ihan selkeesti on siis turvotusta, mutta on mulla aamullakin pieni pallo alamasulla.
 
Hellurei,

en ole viittiny kirjoitella, kun olis ollu vaan valivaliosastoa... toisaalta, ei se taida tänään siitä kummentua, tämä oli päivistä pahin tällä viikolla :D

Alkuviikosta hokasin, että laitanpa mammahousut duuniin (taisin tästä jo mainitakin), niin näytänhän lähinnä siltä, että on jo useampi kuukausi takana :D Mutta työtä on helpompi tehdä; ne ilmeisesti tukee lantiota siten, etten väsy niin helposti. Kun ei väsy, ei pitäisi vituttaakaan... Tiistaina kävin kampaajalla, jonka kanssa saatiin joku kohtaus ja vetastiin mulle sellanen hauska kasaripunk-tyylinen lookki :D noh, sen lisäksi, että lähenen neljääkytä, näytän teinipunkkarilta :LOL: eipä siinä, itselle tuli hyvä mieli ja asiakkaiden mielestä aivan loistava kampaus (asiakkaa ovat lähinnä vanhoja mummuja) ja sillä saralla siis ei valittamista, olo on siis kuin teinillä :) Mutta työkaverilla ei oo menny kai ihan putkeen ja se on sitten pottuillu koko viikon siis ihan älyvapaista jutuista ja teki jo mieli sanoa, että pää kiinni, eihän kukaan jaksa hymyillä, jos yks on tollanen! Eilen sitten sanoin, että haluaisikko lähteä huomenna aikasemmin, kun on perjantaikin, niin ei vastannu mitään siihen koskaan. Tänään sitten vuoronvaihdossa totesin viittä vaille vuoron loppumisen, että voisinko lähteä, että ehdin bussiin (monimutkainen juttu, tännehän ei busseja kulje ja jouduin tulemaan kuorma-autolla töihin eikä sitä saa kaupungissa parkkiin, joten tulin loppumatkan bussilla :D, olen monimutkainen tyyppi) niin eukko totesi siihen, että mene vaan, ja perään, että 'koskahan sitä minä pääsisin aikaisemmin lähtemään'. Kele! Olis lähteny! Ja ton tyylistä hölynpölyä koko päivän, aina jostain sellasta pientä napinaa, että mua syä! Ja hän on siis mua varmaan kymmenen vuotta jopa vanhempi, että luulis, että osais käyttäytyä. Mutta narisee vain :D Noh, sainpas purkautua, anteeksi taasen :D

No kun mun elämästäni ei sitten sitä vauhtia ja vaarallisia tilanteita puutu, niin aamuhan alkoi jo tosi reippaasti :D lähdin siis kuorma-autolla viemään kaivinkoneen kauhaa hitsattavaksi ja kas kummaa, en olekaan koskaan aiemmin purkanut kuormaliinoja.. no sehän mallikkaasti tupsahti se päässä oleva koukku mun huuleen. Että kasaripunkkari näyttää siltä, että on viettänyt hyvinkin railakkaan viime yön :D Sen lisäksi, että lähdin matkalle jo kuudelta aamulla... niin näytin kuulemma ysiltä jo siltä, että nukun pystyyn :D Että sellanen perjantai. Mutta ihana viikonloppu tulossa: lapset ovat isällään kesälomalla ja minä menen ystäväni kanssa huomenna ulos syömään, muutoin ajattelin olla vain! Tehkää samoin! Ollaan vain! Mahtavaa!

Että ei muuta kuin hyvää viikonloppua, taian kaatua sänkyyn :D

Viivi+Tiiti 7+5
 
Koitin tirkistellä, joko olen itseni ilmoittanut tänne, mutta en löytänyt.
Siis moulinrouge, LA 13.2. SATKS
Kauanko teillä meni siellä varhaisultrassa? Olin torvelo ja varasin sen 1h ja 15 min ennen neuvolaa ja pitäis kuitenkin 20 km ajaakki siinä välissä. Mietein vaan et ehdinkö vai koitanko siirtää jompaakumpaa.
 
ulB selkee vauvakumpu ;)

Viivi senkus purkaudut vaan eikös se kuulu teinipunkkarien käytökseen muutenkin :D Mie olen pistänyt merkille kans sen, että monilta nykyajan keski-iän ylittäneiltä naisihmisiltä on käytöstavat unohtuneet, ei kaikilta, mutta useilta jotka mie tunnen.

moulinrouge Tervetuloa kööriin! Meillä tais mennä noin 20-30 minuuttia viimeksi. Ei varmaan olis menny niinkään pitkään, jos ois ollu kunnon näkymät. Milloin siulla on aika? Miulla maanantaina uusintakatsaus niin voin infota sen jälkeen tarkemman ajankulun. Eihän siellä ultrassa turhia löpistä, "housut pois ja hoitoon" -tyylillä mennään hyvin pitkälti. Eipä taidettu edes kätellä ennen tutkimusta, se niistä esileikeistä :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Marlin tsemppiä! Eikö sairaalassa voi käydä vkl aikana tarkistamassa tilanteen? Toivottavasti vuoto helpottuu. Voitko nostaa vain jalat ylös ja lepäillä?

Varhaisultrassa meni aikaa ehkä pari minuuttia + papereiden kirjoitus (neuvolakortti n. 5min) ja laskunmaksu eli 15min. oot ulkona, jos on ajoissa.

Mulla kukkii iho. Piti käydä esikoisen finniaineita hiplaamassa ja aika hyvään kuntoon oon parilla kerralla saanut ihon.

Maarit ja Hattivatti 7+1
 
Te ootte niin onnekkaita kun saatte nauttia näin aikaisin jo vatsoista. Jos miun epäilys kohdun taaksekallistumisesta pitää kutinsa, voi olla että ei kasvua huomaa vielä piiiiitkään aikaan. Mie oon niin odottanut juurikin sitä isoa mahaa, jonka päälle voi varastoida tavaroita :LOL:
 
Perjantaita!

Kävin eilen varhaisultrassa yksityisellä ja kyllähän siellä löytyi sydämen syke. Laskettu aikakin muuttui viikolla aikaisemmaksi. Mulla on aina ollut niin lyhyt kierto, että varmaan ovulaatio on ollut tosi aikaisin, mutta neuvolassahan lasketaan vaan sen 28 päivän mukaan. Onneksi sain heti tänään muutettua seuraavan ultran aikaa, että sattuu sitten oikealle viikolle. Meilläkään ei kestänyt varmaan 15 min kauempaa.

Listaan voi siis päivittää: Laskettu aika 3.2.

Ultran jälkeen tuli sitten kerrottua anopille uutiset. Hän oli meillä lapsenvahtina niin sai sitten vähän kuin palkkioksi kuulla, missä olimme olleet. Sain heti kamalan pitkän ohjelistan, mikä kaikki on kiellettyä (esim. nostaminen ja 3 kuukautta ennen synnytystä ei saa sitten lähteä kotoa mihinkään). Meillä oli viime raskaudessa jo anopin kanssa vähän erimielisyyksiä näistä ohjeista, jotka ovat ehkä vähän muuttuneet hänen raskausaikojensa jälkeen. Olin jo ihan unohtanut, millaista tämä taas on. Onneksi osaan pitää oman pääni. Kenellekään muulle ei ole vauvasta vielä kerrottu.

Väsymys tuntui olevan monella oireena. Täytyy sanoa, että täällä ei väsytä yhtään. Viime raskaudessa nukahdin joka ilta jo viimeistään yhdeksältä, mutta nyt tuntuu, että on vähän liikaakin energiaa.

Turvotusta on itselläkin jo paljon. Aluksi tuntui, että sitä on vain illalla, mutta nyt vatsa on aikamoinen pallo jo heti aamusta. Varmaan kesäkin lisää vähän turvotusta.

Meille tulee ristiäiset, ja nimiäkin on mietitty jo vähän. Olen aika nirso nimien suhteen, mutta poika olisi helppo tapaus, koska vain yksi pojannimi on hyvä. Tytön nimestä emme varmaan saisi miehen kanssa koskaan päätöstä aikaan. Kummiasia tuottaa myös hankaluuksia. Meillä on kaikki parhaat kummit jo käytetty enkä ehkä haluaisi sellaista kummia, jolla on jo tosi monta kummilasta. Muistaako kukaan, käykö ortodoksi kummiksi?

Vilperi 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Vielä pitää vähän kommentoida :D

Raskausohjeista mun äitipuoleni (vanhempani eivät siis ole elossa) on vähän sellanen hömppä ja sehän soittelee, kun sille kerroin (meistä tuli ns. läheisiä vasta isäni kuoleman jälkeen, tosin lähinnä siksi, ettei hänen oma tyttärensä halua auttaa asioissa) niin sieltähän tuli juurikin näitä: ota rennosti, lepäilet nyt vaan, ei saa käydä töissä ja ties vaikka mitä. Tuota noin, kukas laskut maksaapi? Eikä ne ehkä työpaikalla ymmärrä, että en tule töihin, koska olen raskaana ellen hae saikkua eikä sitäkään voi hakea vain siksi, että äitipuoli on sitä mieltä :LOL: kaunis ajatus toki ja silleen, hyväähän hän vain tarkoittaa.

Minun äitini on kirjoittanut kirjan siitä, kuinka hän odotti minua ja veljeäni, ja jotenkin ihanaa, kun on odotuksessa läsnä, vaikkei ole lapsenlapsiaan ehtinyt nähdä koskaan. Kirjaa saa ainakin akateemisesta, odottavan äidin päiväkirja on nimeltään :) aika vanha opus siis, joskus mietinkin, että pitäisiköhän se päivittää, mutten ole sitten jaksanut. Siinä kirjassa sanottiin näillä viikoilla, lähinnä Wiitahevolle :LOL: että: malta mielesi äitiysvaatteiden ja telttojen kanssa, kohta saat pukeutua niihin kyllästymiseen asti :D Itse odotan, että olisin turvallisilla vesillä, vaikken mikään riuku olekaan, vaan rehevä naikkonen, tykkään silti pukeutua varsinkin raskausaikoina tiukkoihin paitoihin, koska muulloin se ei ole mahdollista, kun sitä vatsaa on :D

Noniiin, nyt kaadun sinne sänkyyn, piti vaan viettää tovi tuolla kasvihuoneessa, kun sinne on ampiaiset löytäneet tiensä ja tehneet kodon, nyt mietin, eletäänkö kesä sulassa sovussa heidän kanssaan vai mitä tehdään. Toisaalta, jos siellä on pesä, lapset ei ehkä mene syömään ominpäin kaikkia mun salaatteja :D

Viivi masuineen (ehkä vielä pientä iltapalaa, naudan ribsejä ja mansikkarahkaa? :p )
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Täällä yksi uusi olisi tulossa joukkoon :) La 28.2 / Tige / 2.lapsi / TYKS

Maaliskuussa jätettiin kierukka pois ja nyt keskiviikkona plussattiin kaksi erittäin vahvaa plussaa :) Ensimmäisen kanssa tuli melkein vuosi täyteen yritystä ennen tärppiä, nyt ei sentään mennyt niin kauaa. Plussakin olisi varmasti tullut jo aikaisemmin testiin, mutta kiertoni on aina ollut (ilman ehkäisyä ollessa) epäsäännöllinen, joten en tiennyt milloin uskaltaisi testata.

Maanantaina soittelen neuvolaan ja katsotaan milloin mennään. Alkuraskauden ultrassa houkuttaisi käydä, mutta katsotaan nyt. Esikoisesta käytiin Savonlahdella ja oli kyllä oikein asiantuntevaa ja dvd mukava lisä :)

Hieman on tullut oireita, esikoisesta pääsin helpolla, joten katsotaan tämän kanssa. Vatsa on kuin pallo ja rinnat aristavat. Lisäksi olen todella hermoheikko ja itken milloin mistäkin :D Myös vatsaa nipistelee, mutta ei menkkamaisesti ollenkaan.

Nyt tuli aika omanapainen kirjoitus, mutta katson paremmalla ajalla lisää ja kirjoittelen enemmän.

Tige 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Voi mitä ihania vauvakumpuja täällä jo on! :heart:
Uusille tervetuloa joukkoon!

Viivi76 mä niin tahtoisin nähdä sun kasaripunk-tyylin. :D Mun tekis niiiiiiiiin mieli pätkästä tää oma tukka taas, mutta kun oon sen nyt vaivalla kasvattanu lapaluiden puoliväliin niin en kyl vielä luovuta. :)

Kukkiva naama täälläkin, tosin mä kärsin rosaceasta muutenkin. Grr. Tää kukinta vaan on just sitä teinitouhua, vaikka silloin selvisinkin melko helpolla - pari finniä siellä täällä silloin tällöin. Rosacea on onneksi hieman rauhoittunut, mutta perusfinnejä on nenänpielissä, leuassa, poskissa ja otsalla. :mad: Ja yksi asia, minkä huomasin, on hiusten rasvoittuminen. Jos illalla käyn saunassa, on tukka aamulla jo sen näkönen, et ei oo pesty kolmeen päivään. Tsiisus. Onneks on kuivashampoot keksitty, muuten oisin ihan helisemässä... tai sitten vetäisin vaan kaljun. :D

(.) täällä vedetään iltapalaa - jääteetä ja kananmunavoileipiä juustolla ja suolakurkulla. Nam. :D Ehkä vähän jotain jogurttia perään tai sitten Amppari. :)
Voisi ehkä tuon ukkokullan kanssa katsoa yhden jakson Supernaturalia ennen nukkumaanmenoa, huomenna aamulla tekemään kampausta niin ei kauhean myöhään viitsi valvoa, muttei tässä ihan heti unikaan kyllä tule. :)

Kauniita unia kaikille! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Viivi mie kunhan saan sen IIIIISOOOOON mahan niin pukeudun varmasti sellaisiin imarteleviin ja muotoja korosteleviin vaatteisiin. Makkara nakinkuoressa :LOL: Miullakin tavallista römppävatsaa on olemassa, kun ei 15kg:n laihtumisen jälkeen ole palautunut kunnolla. Voi tietty olla sekin mahdollista, että varaa laihtumisellekin vielä löytyy... jotain 10 kg... :whistle: Tupakoinnin lopettamisen varjopuolia...

Nökönen Tokihan miulta löytyy myös kesäisempi versio kaltaisesi nimittelyyn ;) arotuulen nussima vinkuheinä :LOL: kumpi vaan miellyttää enemmän :) Hauki on kala! Jei, onpa vonkale. Eihän työ meinaa sitä kuitenkaan syödä? :attn: Kiellettyjen listalla täydessä boikotissa! :attn: Koko kansanylpeys Mikko Alatalokin laulaa, että "kalat on vetteen pissinneet" niin eihän se edes sen takia voi terveellistä olla, pissiset kalat, yäk :D

Tige tervetuloa! Koitahan kestää kyydissä, meillä on välillä aika hurja meno täällä :)

MrsR Miekin seurailin aikoinaan Supernarttua aka Supernaturalia :) Hauska sarja, harmi että joskus aikaa ennen tallentavaa digiboksia jäin jo pahasti jälkeen, ettei enään tuu seurattua edes dvdltä.

Mie just söin Nökösen sävellettyä salaattia ja ison kulhollisen mansikkamustikkavadelmasekoitusta ja taas mie voisin syödä, vaikka juurikin noita munaleipiä, ja ah suolakurkkuja njam... ja jäätelöä. Olo on taas kuin humalaisella, pikkusen väsyttää ja huimaa, vaikka tukevasti sohvan nurkassa istun.
 
  • Tykkää
Reactions: Nökönen
Nökönen Ei kai sie sieniä syö? Pthyi niillekin. Niistä kaksvaa karvoja käsiin! Vai oliko se sittenkin sipulista :confused: Ei miun käsityksen mukaan muuta kiellettyä sienissä ole kuin ne myrkylliset ja korvasieniaika taitaa jo olla ohi. Kai nekin olisi hyvä kuumentaa ennen syömistä.

Enää vajaa 2,5 vuorokautta ultraan!
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Maarit En usko että voi käydä tarkistuttaan. Neuvolasta sano että sitten vasta sairaalaan jos ei vuotojen/kipujen kanssa pärjää kotona : / Mikä on mun mielestä aika typerää. Mutta kaitpa se on käytäntö kun viikkoja on näin vähän, eli nyt on 6+3. Eikä se tuo lepääminenkään kuulemma auta jos km on tulossa. Eli ei auta ku ootella maanantain ultraa.

Rupesin miettiin että jos onkin käynyt niin että raskaus ei olekkaan alkanut kehittymään. Eli siis onkin mennyt jo heti 4+ viikkojen alussa kesken, ja nyt vasta vuotaa pois. Kun tein digitesti dpo12, ja siihen tuli raskaana 1-2. Mutta oisko vuoto kuitenki runsaampaa mitä nyt? Kun edelleen verta tulee, mutta vain pyyhittäessä tai kun pöntölle istuu. Noh, se selviää maanantaina.
 
Piinistelijä Hieno mahakuva! Mulla on jo varsin iso maha, osittain turvotuksesta, mutta osittain 5. lapsen takia. Ollaan oltu vähän sillä linjalla ettei pahemmin kerrota tästä lapsesta kenellekkään vaan saavat itse kysyä jos uskaltavat. Mä tässä laihduin ennen edellistä raskautta todella reippaasti ja ihmiset varmasti eivät kehtaa kysyä peläten, että olen vaan lihonnut takaisin :D Puhukoot sitten selän takana ja ihmetelkööt ;)

Mieliteoista
Meinasin ostaa sisäfileen kaupassa käydessäni, mutta ei sekään oikein innostanut. Kaupassa käyminen on tuskaa. Mitään ei tee mieli ja kuitenkin jotain pitäisi ostaa edes muulle perheelle. Olen pariin kertaan tullut tyhjin käsin kotiin ja saanut sitten kaivella pakastinta /mennä takaisin kauppaan listan kanssa.

Tige tervetuloa mukaan. Pyydä neuvolassa laittamaan sut yleiselle varhaisultraan LA:n määrittämiseksi + että saat np-ultran oikeana ajankohtana.

Marlin
Mä olen aina paukannut (siis joka raskaudessa, joskus jopa useamman kerran) NKL ja sanonut olevani raskaana ja vuotavani. Eivät koskaan ole olleet mitään muuta kuin symppiksiä ja olen päässyt varsin nopeasti aina ultraan. Sinuna menisin käymään päivystyksessä oman mielenrauhan takia. Ei ne sinua ulos heitä. Odottelemaan voit toki joutua, mutta kandee mennä päivävuoron aikana, jolloin enemmän porukkaa kuin ilta/yöaikaan. Mene ihmeessä (27,50€ on pieni hinta mielenrauhasta) !!! Vai onko sulla ma neuvola ja siellä ultra?

Omaa napaa: Pahaolo nostaa päätänsä vaikka yösyöpöttelinkin heti herättyäni 4.30 (mä olen aamuyön kukkuja). Kohta takaisi nukkumaan ennen meidän pikkuneidin heräämistä. Huomenna on 17. hääpäivä ja jotain kivaa pitäisi keksiä ruuaksi. Ehkä haen sen sisäfileen ja teen valkkariperunoista ja kanttarellikastiketta. Nyt mua oksettaa koko ajatus, mutta muu perhe arvostaisi.

Maarit ja Hattivatti 7+2
 
Siis sienethän on ihan suurinta herkkua mualimassa :p oi nam. Korvasieniä ei saa syödä, muuten en ole mitään kieltoa ainakaan minä huomannut.

Voi teillä on masukuvia, mie oon niin tylsä etten aijo ees avata..Tosin se johtuu tästä koneesta, tämä kun yleensä aika tsippaa jos sattuu tekemään jotain ylimäärästä :kieh: Mutta varmasti on ihania. :) Ja kyllä kateeksi käy tääläkin, se masu vaan on niin ihana, enkä kertaakaan ole ihan kunnolla kokenut, että saispa jo oman mahan takasin. Tai, että syntyis jo, en jaksa. Mä oon loppuraskaudesta aina nauttinu kovasti, toivotaan, että tästäkin. Ei tulis mitään kauheita kremppoja.

Maarit*: Kaupasta on todella hankala mitään ostaa jos itsellä ei tee mieli mitään! :D Ihan saman oon saanu huomata.

Mä tykkään kans pukea vaatteet jotka vauvavatsaa korostaa, muuten kyllä en mitään nakin kuorta päälleni pää. Sappeni alkaa joka ikinen kerta kiehumaan kun pojan kummitäti, vanha ystäväni aina puhuu, että miksi sä et pue istuvia vaatteita päälles.. Ääh, no en varmasti pue kun sitten on tosiaan nakinkuori olo, voisi yleisilläpaikoilla ees istua kun joka välistä tursuaa jotain!.. :D

Äiti maa & Usko 9+0
 
Piinistelijän maha on ihan mahtava!

mulla on semmosta pientä kumpua vaan vasta.

kummeista evl-kirkko hyväksyy kummiksi muidenkin kristillisten kirkkokuntien kummit, jos kirkolla on sama kastekäsitys. mutta yhden kummeista pitää olla joko luterilaisen kirkon tai ns. porvoon yhteisön jäsenkirkon jäsen (nämä löytyy evl sivuilta...)
 
ulB
Huomenet vaan! *örp*

Juu, mäkään en sienistä oo huomannut muuta ton korvasienikiellon lisäksi :)

Kummeista ei ole hajua. Oon mietiskellyt, että ketä ihmisiä pyytäis ja pieni aavistus. Pitää vaan miehen kanssa jutella. Ehkä ärsyttävintä on tässä kun yks kaveri puhuu asiasta jatkuvasti. Enkä mä nyt välttämättä häntä haluaisi kummiksi. Vaikka ollaan läheisiä, niin ei se nyt niin läheinen ole kun muutama muu. Höh.

Mieliteot menee aikalailla samoin kuin Nökösellä. Raikasta syötävää mieluiten. Hedelmiä, jäisiä marjoja ja jogurtteja, raejuustoja. Paras ystäväni on kyllä juotava jogurtti!

(.) Naama kiiltää ja hiukset rasvoittuu. Ennen finnejä tullu ehkä 1/6kk nyt niitä on kuukaudessa jo aika monta. Tommosia ihonalaisia kipeitä, joita ei voi puristaa mut katoavat sitte itsestään. Pahoinvointi on eilisestä kiusannut taas pahemmin. Tänään vitkuttelin aamupalan kanssa ja käsi suun edessä tein pikkusen puuroa. Hiukan helpotti mut nyt taas tuntuu ällölle. Kurjaa jos tää jatkuu, kun tänään pitäs mennä grillaamaan ystävien luokse! Pakkaan kyllä semmoset eväät, että on sitte jotaki mikä uppoo/pysyy sisällä. Maissi en pysty enää ajattelemaankaan, viimeksi heillä niitä söin ja jussina myös. Hyihyiyök.
Kait mä otan jonku kunnon mureen piffin ja sitte juotavaa jogurttia ja hedelmiä :D Voi muu porukka varmaan katsoo vähän, mut so not. Niin ja jotakin juotavaa tietty, limpparia ja ehkä holitonta siideriä.
En onneksi ole ainut mahankasvattaja siellä ;)


ulB ja helmi 6+3 <3
 
Täällähän oli jo ihania masuja <3 :)
Kummeja tällä kertaa ollaan ajateltu pyytää neljää, yhtä pariskuntaa ja kaksi sitten erikseen.

Lihaa tekee mieli tosi useesti :eek: Tänään on takana taas yksi viikko, eli ultraan enää viikko ja kaksi päivää!!

Omppu jä pähkinä 7+0
 

Yhteistyössä