HELMIKUUN HELMET 2013 *elokuu*

Vimpula vastasin sulle heti ja nyt taas uudestaan, etten saa sua haetuksi FB:ssä ja laitoin viestin joko asetusten muuttamiseksi tai, että haet mut ystäväksesi (laitoin nimeni). Jos et oo viestiäni saanut kokeilen vielä kerran laittaa.

Maarit
 
Moi vaan!

Joku uusi oli taas ilmottautunu, tervetuloo!

Painoo on mulle tullu parisen kiloo lisää (viimeviikolla mitattu) ja neuvolan "täti" sano, että sitä voi mulle ihan hyvin tulla 15 kiloo!! kuulostaa aika paljolta, koitan kyllä saaha vähän vähemmän :)

Närästystä mulla on oikeestaan lähinnä niinä päivinä, kun syön ruisleipää, muuten ei.

Ultrassa käytiin eilen, mieskin pääsi onneks mukaan:heart:, kyllä oli kiva nähä pikkunen siellä jumppailemassa ja touhuamassa, näytti ensin naamaansa ja sitten selkämystään, mut ei sivuprofiilia, että ois saatu kunnon kuvat, noh pari muuta kuvaa sitte lähti mukaan :D Seuraava neuvola onki sit ensviikolla.

Hiuksia värjäilen ihan normaalisti sen n. parin kuukauen välein.

Liikunta on jääny kyllä ihan hävettävän heikoille:ashamed:. Kävelemässä tulee käytyä vaan n. 1-2 kertaa viikossa, aiemmin oon ollu huomattavasti aktiivisempi. Väsymys tuntuu vievän voiton, niin ei jaksa lähtee lenkille. Muuten tietysti kotona tulee tota perus hyötyliikuntaa ja välillä vähän ylimäärästäki, kun miehen kans aina jotain rakennetaan tai muuten hommaillaan.

minä vaan -84 + juniori 16+4
 
Bettis Jos sä olet innokas niin mikähän minä olen? Mulla nimittäin on kaikki hankittuna mitä listalla oli. :D Vaunut, kaukalo, kaukalopussi ja sitteri. Ja jos sitten käy niin paska mäihä ettei käyttäjää tulisikaan saan kaiken eteenpäin ja varmasti paremmalla hinnalla mitä itse maksoin. Noihin kaikkiin meni 85€ ja kaikki on kuitenkin ihan hyvä kuntoisia, vaunujen kuomu tarvi uuden värin, mutta nyt se tosiaan näyttääkin uudelta :) ja sitteri on kumminkin gracon semmonen itse keinuttava koliikkikeinu :)

Mulla oli tyttö olo joka alkaa hiipumaan, mies on niin varma pojasta, et se on saanut tartuttua sitä muhunkin :D
4vkoa olis kans rakenne ultraan, jospa sekin siellä selviäis. :)

MrsROoh, ne Barillet on niin ihania, mä rakastin niitä muksuna ja edelleenkin. Itseltä löytyy olipa kerran ihminen ja elämä, se olipa kerran keksijä tarvis vielä saada.
Mun tarvi heti googlettaa miltä nämä sun piskit näyttää ja olihan ne nättejä, vinttikoirat kyllä on. Meillä tosiaan oli saku ja tulee menemään kauan ennen kun uutta otan, sen verran kovan kolauksen teki kun hän koirien taivaaseen lähti :( Ikinä ei ole pientä koiraa ollut ja nyt varmaan on sen vuoro, mutta tosiaan hankinnan aika on sitten kun pääsen lenkeille ilman, että täytyy lastenvahtia aina metsästää..
Mittelpiz on nyt ehkä ykkösenä söpötensä takia, toki ihan lapinkoirakin on kaunis. Tulee olemaan hankala päätös sitten aikanaan :)
 
Moikka,

Liitoskiipuja on täälläkin ollut, just aivastaessa, sängyssä nopeesti kääntyessä ja kyykystä ylös noustessa, auh! Nyt kuitenki tuntuu olevan vähemmän ku muutama viikko sitten.

Hiusten värjäystä oon kans miettiny, ja täällä lueskeltuani uskaltaudun värjäämään, tuntuu et tukka on jotenki harmaantunu!:O Jossain vaiheessa lehdissäkin oli hirveesti juttua ettei sais värjätä tukkaa ku on raskaana...

Liikuntaa harrastan aika paljon vähemmän ku ennen, lähinnä koiran kanssa lenkkeilyä, välillä tuntuu et rauhallisessakin kävelyssä syke nousee heti taivaisiin, saati sit jos menee vaikka ylämäkeä, huh! Salille haluisin taas, ja aattelinki pyytää sieltä uutta ohjelmaa raskauden ajaksi.

(.) Pahoinvointi ja oksentelu jatkuu vielä, tänki päivän oon ollu töistä poissa ja vaan nukkunu aamun oksennettuani. Tuntuu jotenki turhauttavalta ku ei mitään voi tehdä kotonakaan tällasinä päivinä, mut onpas ainakin kunnon syy levätä! ;) Joinain päivinä oon pirtee ja jaksan tehä mitä vaan, sit taas seuraavana päivänä hyvä jos selviydyn työpäivästä, ja kotona vaan nukun koko illan. Mutta kyllä kai se keho tietää ja ilmottaa mitä tarvitsee!

Leina + Herne 15+5
 
J+
Äiti maa hirveästi olet shoppaillut ja halvalla saanut. Silloin kannattaa tarttua kiinni!

Meillä on ostettuna, ei niin tärkeitä asioita. On muutama vaate, pussilakanasetti, pehmolelun ja mieheni ostama (raskausviikolla kuusi) rintapumppusetti tutteineen ja pulloineen.

Suullisesti on luvattu sitteri, ja kaukalo. Vielä ei ole meille nämä kamppeet tullut.

Koen olevani hirveä kun en halua sen kummemmin vauvantuloa ajatella. Välillä iskee jopa paniikki että mihin ihmeessä olen ryhtynyt, onko tämä viisasta. Ja välillä ihailen vatsaani, koskettelen ja juttelen sille. Kai nämä tunteet ovat ihan sallittuja.. : /
 
MrsR vinttikoirat on mun mielestä kauniita ja niistä olen välillä haaveillu. Olen vaan saanu sellasen käsityksen niistä, ettei tällaisen sohvaperunan välttämättä niitä kannata hommata :LOL: Harjis mulla on (oli aikaisemmin kolme), mutta tää meillä kotona oleva on sen verran dominoiva ettei tullu muiden urosten kanssa toimeen. Seuraavaksi vaihdan kyllä rotua ku on nää tavallaan yksiä p******tä..
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Äiti maa Barillet on niin ihania - tykästyin niihin jo lapsena ja tuli niitä tankattua ennen yo-kirjotuksiakin. :D Koiruuden poismeno on rankka kokemus - seurasin vierestä sydän särki kun miehen siskon kleinspitz lähti luvattoman aikaisin (2-vuotiaana) sateenkaarisillalle... :'(

Leina Ei pidä huolehtia tuosta hiustenvärjäämisestä - jos kerran kahdessa kuussa sulla on 30min värimassa päässä niin se on vielä pientä verrattuna vaikka siihen, että mä olen niiden kemikaalien kanssa tekemisissä päivittäin. :) Ja niin kauan kuin sitä ei meiltä parturi-kampaajilta kielletä raskauden aikana, on se ihan turvallista tavallisille kuluttajille. :) Kemikaaleja pääsee verenkiertoon kyllä, mutta sen pidemmälle asiaa ei ole tutkittu. Ja kuten J+ tuolla taisikin mainita, ilmansaasteitakin pääsee verenkiertoon keuhkojen kautta ja huomattavasti isompia määriä kuin hiusvärien kemikaaleja. :)

joke-81 Sehän ihan riippuu, mimmoisen vinttikoiran hankkii - nää meidän pössöt on niin helppoja kuin olla ja voi. Paitsi kylmillä keleillä. Silloin diivaillaan eikä taatusti mennä ulos. :D Melko sohvaperunoita ne on nämäkin, semmosia kivoja lämpöpattereita näin syksyllä ja talvella - kesällä kuljetaan sit mieluusti pitkiäkin lenkkejä, mutta pääasiassa sellaiset 2-3km lenkit aamuin illoin piisaa. Hätätapauksessa voi päästää takapihalle ja tekevät kyllä asiansa sinnekin. Tommosia kenguruitahan nää on. :heart: Luonnettahan näillä piisaa melkoisesti kanssa. :LOL:

Ohhoijaa, jospa sitä suihkuun raahautuis ja sitten nukkumaan. Pari päivää vielä ja sitten viikonloppu. Ai että. :)
 
Vinttikoirasta tosiaan saa sen käsityksen, et ne on ihan hirveen aktiivisia ja vaatii paljon lenkitystä. Nämä italialaiset tais sitten ollakkin näistä se ainut ryhmä joka pärjää ilman suurempia lenkityksiä ja on onnellinen kotikoirana. Talvi varmaan on aina haastava.
Onhan se aina kova paikka, meillä on aina ollut koira joten menetyksiäkin on tähän ikään mennessä ollut, mutta tämä kyllä oli pahin. Kun oli ensimmäinen ns. ihan virallinen oma koira. Nooh, mutta se on semmosta :) Mikä sille kleinarille tuli kun niin nuorena pois nukkua? Jos saa udella, mä oon niin koira/hevosihminen, et kovasti nää aina kiinnostaa.

J+ Jep, aivan hullun halvalla :) Ja hei, kaikki tunteet ovat sallittuja ja mikä parasta päästää ne ulos, joka ikinen tietää, että vaikka ajattelee, et ei helvetti, miksi pitikään, niin harva sitä ihan oikeasti tarkoittaakaan. Hetkelliset katumukset on ihan normaalia. Arvaa kuin monta kertaa oon ite aatellu, et perkuleen hullu, neljättä kertaa kaivaa taas verta nenästään.. :LOL: Jos laittas nyt ne putket umpeen niin ei tarvi sitten enää miettiä mitään :D

(.) Kuopus kipeänä :( Tuli aamulla meidän väliin ja melkein okseni meidän sänkyyn.. Voi kökkö.

Äiti maa & Usko 16+5
 
Huomenta!

INNOSTUKSESTA, musta on niin ihanaa kun ihmiset ovat avoimesti innoissaan raskaudestaan, eikä siiinä oo mitään pahaa :) ite en vaan ehi kun kuopus tuossa pitää kiireisenä:LOL: ja tietty on kaikki tavarat oikeastaan valmiina.. tai piti olla, nyt ku tuleeki kaks ni joutuu yhden ostaa kaikkee lisää:LOL:
Myös tää olo on hillinny hihkumista.. ootan sitä energistä keskiraskautta..

ÄITIMAA, eilen ollessani 3 lapsen kans kaupassa maha pystyssä mietin hengessäni et 2 lisää... ja mielessä vilahti ajatus että oon varmasti hullu! :D Mun täytyy olla. Hiukan ihmiset kattos ku alkaa mahaa olla kivasti jo, ja pienin on siis 10kuinen :D :D kattokoot! Yks totesi feissarissa et TAASKO sulle tulee vauva? Niin siihen sit vaan et juu, oikeen kaks:LOL:

Täällä parempi aamu tänään...
Mitä nyt eilen sit unohdin kuopuksen 10kk neuvolan ja saa tänään soitella sitte sori sori soittoja ja yrittää saada uutta aikaa...:ashamed:
Mun muisti on kyl ihan hukassa, toivottavasti muistan nimeni viel illalla!:LOL:

T:Neiti + massuMussukat 13+5... eiku... 13+6..? En muista:LOL: varmaan 13+6 :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit*
Täällä on myös yksi jolla epävakaa työtilanne...huomen vipo työpäivä eikä vieläkään tietoa jatkuuko sopimus vai ei...selvinnee kai sit viimeistään huomenna! =(

Voi Hitto...mie tilasin kans sen takin h&m:ltä ja yhtä koka isompana siis L kokosena joten menee varmaan miullakin palautukseen=(

Ajattelin ottaa äitiyspakkauksen ja vaatetta ostan varmaan sit joulun jälkeen ale myynneistä =) Ja jonkin verran saan kavereilta =)

Meen tänään vast 11.30 töihin joten ikkunan pesuun se on sit ruvettava ku lapsetkin koulussa!

äitx2 ja riesa rv 15+2
 
Hei taas!

Viikon välein näemmä saan aikaiseksi kirjoitella... Aika vaan kuluu niin vauhdilla näiden kolmen lapsukaisen kanssa puuhastellessa. Koulun ja eskarin alkaminen on tuonut onneksi säännöllisempää päivärytmiä meidänkin taloon, kesällä aikataulut pääsivät hieman käsistä. ;)

Viime viikolla käväisin sokerirasituksessa ja parissa muussa verikokeessa, sokerirasituksen tulos ok, mutta joudun minäkin vielä uuteen sokerirasitukseen siellä joskus viikon 25 tuntuvilla. Kilpirauhastestitkin otettiin, mutta nekin olivat normaalit, toksoplasmoosi oli negatiivinen. Olisin niin toivonut toksosta positiivista, niin olisi hieman helpottanut kuukauden päästä edessä olevaa Turkin matkaa. Nyt pitää sitten olla suurinpiirtein syömättä (no lämpimiä ruokia sentään) koko viikon loma. Vege kun vielä olen, niin saapa nähdä mitä sitä tulee matkalla syötyä. Lomaa varatessa (ennen tietoakaan raskaudesta) olin vielä niin innoissani, että pääsen herkuttelemaan kaikenlaisilla ihanilla turkkilaisilla herkuilla. Voihan pöh.

Liitoskipuja on minullakin riittämiin, samoin kaikenlaiset nivelkivut (joita mulla on ihan normaalistikin) ovat pahentuneet kunnolla, kaikki liikkuminen kostautuu todella pitkänä palautumisena, eikä mulle tulisi enää mieleenkään lähteä salille/jumppaan tai muutakaan. Kävelyllä koitan sentään käydä ja hieman fillaroida vaikka kipuja nekin aiheuttaa. :( Mutta tällaista tämä on mulla ollut joka kerran ja nyt siis 4. lapsi tulossa, luulisi tähän jo tottuneen. (Ei.)

Äitiyspakkausta en varmaankaan ota nytkään, esikoiselle sen aikanaan (-04) otin, mutta kahdelle seuraavalle en. Ihan suht ok sisällöltään tämä pakkaus sentään nyt on, mutta tosiaan se toppapuku jäisi ainakin kokonaan käyttämättä, samoin kuin villapuku (olen allerginen villalle itse, saan pahoja hengitystieoireita) ja vaikka uskon, että tällä kertaa kestoja aiomme käyttää enenevässä määrin, eivät pakkauksen kestovaipatkaan ihan vakuuta. Paljon parempiakin on olemassa. Taidan siis ottaa avustuksen rahana ja ostelen sillä sitten lisää kampetta pienelle. Paljon ostettavaa onkin, sillä ehdin myymään kolmannen jälkeen lähes kaiken pinnasänkyä ja turvakaukaloa myöten. Vaunut meillä sentään vielä on, sillä 2v (melkein) 4kk käyttää niitä edelleen. Tosin tuplat meinaan tällä kertaa vielä hommata, muuten liikkuminen neljän lapsen kanssa tulee olemaan liian haasteellista. Joitain vaatteita olen nyt jo pienelle kirpparilta ostellut, mutta aika niukasti toistaiseksi. Katsotaan sitten rakenneultran jälkeen uudelleen.

Varsinaisesti en uskalla veikkailla edelleenkään tyttö- tai poikaolon puolesta, tavallaan mulla on kyllä jälleen kerran tyttöolo (meillä siis ennestään 3 tyttöä), mutta jotenkin en voi uskoa, että neljännellä kerrallakin voisi sattua samaa sukupuolta. Tavallaan ehkä tyttöä toivon jälleen, ihan sen helppouden takia, tää on meille jo tuttu juttu leluineen kaikkineen. Mutta kai siihen poika-ajatukseenkin sitten tottuisi jos se eteen tulee? ;) Rakenneultrassa sitten koitan saada hieman selvyyttä tähänkin mysteeriin. :)

Joku kyseli turkulaisia, melkein turkulainen täältä moikkailee! Eli Turusta muutimme vuosi sitten Raision puolelle, mutta tässä Myllyn kupeessa asuessa ei varsinaisesti asuinkunnan muutosta ole huomannut, samalla lailla sitä Turun keskustassa pyörii kuin ennenkin, Raision keskustassa tulee käytyä paljon harvemmin. ;)

Nyt taidan lähteä herättelemään kuopusta päiväuniltaan, on nukkunut jo 2,5h, taitaa venyä yöunille meno tänään, tämä neiti kun ei usein enää päikkäreitä nuku...

Bliss ja pieni tyyppi 16+1 (jos laskuissani olen pysynyt...)
 
Moi kaikille! Ja terveisiä neuvolalääkäristä, tuli siellä aamupäivällä poikettua. Kaikki suht ok, mutta sydänääniä ultratessa taisi jäädä oma sydän lyömättä pariin kertaan, kun toisen pikkuisen sydänääniä ei meinannut millään löytyä! Itse olin viimeksi eilen illalla kuunnellut koti-dopplerilla äänet ja kummankin "hevosen laukka" kuului selvästi. Nyt ei meinannut toisen äänet millään kuulua. Onneksi nähtiin sitten ultralla lopuksi, että kummankin sydän siellä sykki :heart: Issias-kipujen ja supistuksien takia mut laitettiin nyt sitten parin viikon sairaslomalle. Lääkäri olisi kirjoittanut sairaslomaa rakenneultraan saakka, joka on vasta viiden viikon kuluttua, mutta en ollut itse suostuvainen siihen. Jos nyt olisin 5 viikkoa töistä pois, en varmasti olisi työkuntoinen enää ollenkaan. Menen siis edes kokeilemaan töitä parin viikon kuluttua.

Mä en ole vielä uskaltanut hankkia yhtään mitään pikkuisille. Äitini oli ostanut kummallekin oman makuupussin, ei kuulemma malttanut olla ostamatta, kun oli niin edullisia =) Ai niin, haettiin me kyllä miehen "perintösänky", sellainen pieni rottinkinen vauvan sänky, jossa pikkuiset saavat mahdollisesti nukkua ensimmäisen kuukauden :heart: Ehkä sitten rakenneultran jälkeen uskaltaa hankkia enemmän.

FlowerBy + Tiuhti & Viuhti 15+3
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia
Neuvolassa tuli jälleen vierailtua. Lapsukaisella kaikki ok, sydänäänet vahvat ja riehui taas viimeistä päivää (kas kun ei tule masusta läpi :D )
Oman voinnin takia käski vielä poiketa lääkärissä huomenna hakemassa hieman vapaata. Uni ei tule kunnolla ja liitoskivut hankaloittaa vielä sen lisäksi työntekoa eikä parasetamolista ole apua. Panacodia en ala syödä työaikana, kun se vie multa tajunnan totaallisesti pakkasen puolelle. Tai toisaalta, juurihan ne valitteli mulle etten ole tarpeeksi iloinen asiakaspalvelija. Pitäsköhän tuon voimin käydä kokeilemassa. Jos valittelevat niin voisin todeta että eiks mun just pitänyt olla iloisempi jne :D .Hemoglobiini oli tipahtanut 128 kun normaalisti ollut yli 150, kaipas se rautakuuri pitää kohta puoliin aloitella.

H&M ja muut mammavaatteet
Kävin tuolta katselemassa housuja. Ei ollut kuin kokoa miniatyyri tai jättiläinen :( Tilasin netistä ihan Euroopan alueella valmistetut farkut, nää on kyl täydelliset :) Kohta pitää varmasti etsiä vielä neulepaitojakin. Oon kyllä pistänyt merkille, että h&m'stä ostetut vaatteet saa olla aina kokoa isompaa. Ei kai teinimamien itsetunto kestä, jos koko on oikeesti isompi kuin 34... Muualta ostetuissa vaatteissa menee 38 ihan hyvin, mut tuolta kun ostan niin pakko olla 40 tai jopa 42. Yhdet farkut palautin, kun ei kemikaalin lemu lähtenyt neljässä pesussa pois yhtään ja housut oli ihan käyttökelvottoman pahan hajuiset :mad:
 
14+0!

Vielä melkein kolme viikkoa neuvolaan, en malttais odottaa. Tää väli np-ultrasta seuraavaan raskauteen liittyvään käyntiin on liian pitkä! Ärsyttää kun näin esikoista odotellessa tulee pää täyteen tyhmiä ja vielä tyhmempiä kysymyksiä eikä sinne neuvolaankaan kehtaisi päivittäin soitella. No, onneksi ystävämme google toimii mutta silti. Arrgh.

Onko muilla muuten lonkkakipuja? Alkoi tuossa viikko sitten vaivaamaan, tuntuu varsinkin kävellessä että lonkat naksuu ja lonksuu, välillä ovat tosi kipeätkin. Ärsyttää, ei oikein jaksa edes kävelylle lähteä kun pelottaa että missä vaiheessa sattuu liikaa. :(

Huomasin että mut voisi varmaan lisätä tuonne listaan LA 21.2/Adii/1. lapsi/KOS

Adii + Papu Papulainen 14+0
 
Adii Kyllä löytyy lonkkakipuja, selvästikin hormonit löysyttäneet jo valmiiksi löysiä niveliäni, niin lonkista kuin muualtakin. On tosi kurjaa, kun lonkat kipeytyvät ja oleminen on yhtä tuskaa, tarpeeksi kipeytyneenä ei ole asentoa tai olotilaa, ettei sattuisi. :(
 
Sydänäänistä olen käynyt viime ja tällä viikolla avoneuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Viime viikolla kuului hieno, tasainen laukka, mutta tällä viikolla vain istukan äänet, ja terveydenhoitajan mukaan vauvan liikkeet (jotain viuhtomista). Onkohan tuo ihan normaalia, ettei aina sitä laukkaa saada kuulumaan, jos vauva kovasti lähtee alta karkuun tai muuta? Sykkeeksi terveydenhoitaja merkitsi 150 lopulta.

Ensi viikolla on sitten oikea neuvola, rakenneultraan vielä kolme ja puoli pitkää viikkoa.

Olen myös kehittänyt itselleni pelon, että tihkuuko lapsivettä. Pikkuhousunsuojassa on selkeää valkkaria, ja sen ympärillä jotain epämääräisempää, märemmän oloista. Ei sitä paljon tule, mutta mietin voiko se olla märempää valkkaria. Todennäköisestihän se ei ole lapsivettä, mutta näköjään tässä on liikaa aikaa miettiä ja murehtia. Vauva on vain niin tärkeä, että en meinaa kestää ajatusta, että jotain ikävää tapahtuisi. Vaikka eihän sille mitään voi, jos niin käy. Onneksi suurin osa raskauksista sujuu oikein hyvin:)
 
Liikkuminen täällä liikuttaa arki kaksivuotiaan ja koiran kanssa sen mitä liikuttaa. Mikään himoliikkuja en ole ollut ennen raskautta enkä varsinkaan nyt. Normaalit kävelylenkit tuntuu vielä ihan hyviltä. Esikoisesta alkoi olemaan aikaisessa vaiheessa harjoitussuppareita, jotka lisääntyi rasituksessa. Kävelylenkit oli jossain vaiheessa aika surkuhupaisia, kun välillä piti pysähtyä harjoitussupistuksen tullessa ja sitten taas jatkettiin matkaa vähän rauhallisempaan tahtiin.

Närästys vaivaa pienesti ajottain täälläkin. Samarinia oon ottanut silloin tällöin mutta vaiva ei oo onneksi vielä yltynyt kovin pahaksi. Esikoisen aikana ei närästänyt kertaakaan enkä muutenkaan kärsi ko. vaivasta käytännössä ikinä. Saa nähdä, mihin tää tästä kehittyy, kun raskaus etenee... :confused:

(.): Seuraava neuvola on vasta kolmen viikon päästä. Ja kun liikkeet ei vielä tunnu eikä oikein muutenkaan tunnu "raskaalta" niin Doppleri houkuttais ihan hirveesti mutta koitan malttaa mieleni ja ajatella, että keskenmenoriski on kuitenkin nyt jo paljon pienempi ja eiköhän ne liikkeetkin jo kohta ala tuntumaan. Ja sen jälkeen doppleri alkaa olla turhake. Pitkää pinnaa tää tila kaipaa ja nyt juuri se pinna tuntuu kovasti lyhentyneen. Onneksi kaikesta voi huoletta syyttää hormoneja.. :D

nessuli & nasu 13+4
 
Äiti maa Kleini lopetettiin kasvaimien takia - siis viimeisen puolen vuoden aikana koiruudelle kehkeytyi pakkoliikkeitä ja epileptisiä oireita, todettiin aivokasvain ja hyvin pian sen jälkeen alkoi kasvaimia ilmestyä muuallekin kehoon. Itse olisin sen lopettamispäätöksen tehnyt aiemmin, koska viimeiset pari kk vietin anoppilassa koirien seuraneitinä muiden ollessa töissä ja kleini ei kyennyt itse syömään tai juomaan ja laski alleen monta kertaa päivässä. Taisipa olla osittainen takaraajahalvauskin siinä viime hetkinä... :'(
Vinttareissa pätee sama kuin monien muidenkin koirien kohdalla - isompi koira tarttee enemmän virikettä ja liikuntaa. Nää itskut on melko mukavuudenhalusia, saa siis varautua siihen, että tulevat sohvalle ja sängylle. :D

Mullakin noita liitoskipuja on kovasti, lisäksi tuntuu semmoinen "viileä rintama" vatsan alueella, ihan kuin siinä virtaava veri olisi viileämpää. En osaa selittää paremmin. :D Lisäksi olen hirveän väsynyt aina työpäivän jälkeen, tänään meinasin pyörtyä, kun pääsin kotiin - tulin siis pyörällä. Ei ole IKINÄ hengästyttänyt tää matka noin paljon. Olen shokissa. Luulen, että paljon laskenut hemoglobiini vaikuttaa näihin oloihin kaikista eniten - mulla ei ole koskaan ollu alle 140 ja nyt se oli sen 129. Rautakuuria ei neuvolassa vielä suositeltu, katsotaan sitten seuraavalla kerralla tilanne uusiks. :)

Tuossa äsken kuuntelin sydänääniä dopplerilla, välillä tuntuu kaveri vilahtavan alta pois, mutta kyllä ne äänet sieltä kuuluu. :D Aamulla varmaan kuulis parhaiten, kun tuntuu pikkutyyppi oleva kuin äitinsä ja aamu-uninen.

Mammavaatteista mä olen niin kauan tilannu H&M:n vaatteita, että tiedän hyvin tarkkaan, mitä pitää olla... Ja olen sen verran harteikas sekä rintava, että aina saa ottaa isoja kokoja takeista. Että jos se maiharitakki on iso niin parempi mulle. :) Farkutkin tilasin kokoa 44, vaikka normaalisti menee 42 - kun aiemmin kesällä ostin yhdet mammahousut caprimitassa niin niistä oli otettava 44. Hullusti nuo koot kyllä menee. Neulepaitoja ja huppareita tekisi mieli tilata jostain kanssa. :)

(.) Väsymyksen lisäksi ei oikein muuta - olen ihan raivona joka aamu, kun kello herättää yleensä 7.20 ja tuo sanperin tietyömaa, joka on jatkunut koko kesän niin ja jatkuu vielä ensi kesänkin, pistää aloittaen noiden samperin koneidensa kanssa tuossa ihan talon nurkalla joskus puoli seiskalta. :mad: Se 40min unta on ratkaiseva asia. Ehkä ne jo marraskuussa lopettaa...
Nyt vielä riemuna väsymyspäänsärky. Voi kökkö. No jos sitä tänään saunaan ja sitten toivon mukaan pääsis unille ihmisten aikoihin. Näinä hetkinä sitä kaipaa Batterysta saatavaa energiaa. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 15+0 POKS!
 
Joku kyseli nenäverenvuodosta, jostain oon lukenu, että se on raskausaikana tosi yleistä, kun kaikki limakalvot on niin verekkäitä, itelläni nenä vuotaa vähän (ihan räkää) päivittäin ja välillä niistäessä tulee paperiin myös vähän verta.

Liitoskipuja tuntuu täällä onneks melko harvoin, mutta eilen ja tänään töissä alko loppupäivästä vähän särkeä mahaa ja ilmeisesti jonkun sortin kohdun kasvukipuja tuntuu nyt vähän joka päivä.

Mammavaatteista vielä sen verran, että en siis pitäny niitä ennen kesälomaa, kun vaan pomo ties töissä ennen loman alkua koko raskaudesta. Maha kun pompsahti esille tuossa loman aikaan ja töihin palatessa viikkoja oli jo 15+, niin oon pitäny siellä siitä asti pitkiä tiukkoja ihan normipaitoja, joita veljen vaimo on käyttäny mammapaitoina. Ovat kyllä tosi mukavia, aika lailla maha on saanuki katseita töissä, mut vaan muutama on silti suoraan uskaltanu kysyä asiasta. :D Jotkut vaan kattoo mahaa, mutta eivät kommentoi sitä millään tavalla, mut eipä tuo haittaa. En ootakaan, että jokainen sitä jotenki kommentois, mut tuntuuhan se toisaalta vähän "tyhmälle". Ehkä jotkut utelee asiaa sit semmosilta, joitten kans työskentelen enimmäkseen ja jotka oikeestaan on sit suoraan asiasta kysyneetkin. Kyllähän minun ois tehny mieli pitää ihan oma info-tilaisuus töihin palatessa ja kertoo kaikille (n. 40 henkee), että sitä ollaan raskaana nyt :D:D meni nyt tää loppu vähän asian vierestä, sori, innostuin kirjottamaan näköjään tuostaki asiasta :ashamed:

minä vaan -84 + juniori 16+5
 
Mammavaatteet itsekin ostin tuon h&m:n maihinnousutakin, ihan normaalissa koossani S, ja se istui oikein hyvin. Talvea varten mahtuu vielä fleece alle myös, sillä tavalla saan siitä talvitakin. Ollaan ilmeisesti kaikki ensi talvi samoissa vaatteissa:D Tykkäsin kyllä siitä takista.

Ostin myös kahdet housut samasta paikasta, nekin ihan normikokoani, ja hyvin on sopineet. Olisin jopa voinut ostaa pienemmät, mutta jätin hiukan kasvunvaraa:) Eli suosittelen kyllä ottamaan ihan normikokoa ainakin tässä vaiheessa. Nuo housut vielä joustaakin, ja yleensä vähän venähtää käytössä. Kävin itse paikallisessa myymälässä sovittamassa, tilaten olisin todennäköisesti erehtynyt myös yhtä kokoa liian suureen.
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
"mahan katselu" Joo, onhan se toisaalta vähän ärsyttävää, mutta ymmärrän, et on aika iso kynnys kysyä, et oletko raskaana. Siis just joltain vähemmän tutulta työkaverilta. En minä kehtaisi kuunapäivään kun ei tiedä mitä siellä taustalla on. Tai jos toinen onkin vaan lihonnu. Voi vitsi olis noloa kysyä jos saiskin negatiivisen vastauksen.

:wave: ei löydy maiharitakkia täältä. Mä siis tunnistan teidät kaikki siitä :D Mä tiedän mahtuvani mun nykyseen talvitakkiin kyllä mahankin kanssa. Jos takki siitä sitten venyy muodottomaksi niin ostan sitten uuden :)
Mä tosiaan tilasin omaa kokoani ja sain silti jumbo vaatteet.. Mutta joo, eipä ainakaan kiristä ja purista.. :D

MrsR Voi rähmä, toivottavasti saavat työmaan äkkiä valmiiks!

Äiti maa & Usko 16+6
 
Heipä hei kaikille!

Täältä ilmoittautuu taas uusi mukaan helmikuisiin :) Laitampas heti tarvittavat tiedot päivityksiä varten:

LA 4.2./Marikki-74/3.lapsi/K-PKS

Eli viikolla 17 mennään jo! :O Asun Pohjanmaalla ja lapsia on kaksi; poika 12.v. ja tyttö 9.v. Tytär täyttää helmikuussa 10, joten raskauksien välissä on aika prikulleen 10 vuotta! Tuntuukin tavallaan, kuin kaikki olisi aivan uutta, mutta toisalta taas ei. Sillälailla ainutkertaista, että tiedän tämän vauvelin olevan viimeinen lapsemme, alkaa ikä kuitenkin olla sen verran, että riittää ihan tämä kolmas iltatähti =).
Olen nyt 37.vuotias.

Kerron aluksi vähän omasta raskauden kulustani, tekisi mieli kyllä kommentoida moneen asiaan täällä, mutta alotan nyt ittestäni.
Koko kesä on mennyt pahoinvoinnin kourissa, en oo oksentanu, mutta järkky etova olo on ollut mukana 13 viikkoon saakka, sitten alkoi helpottaa. Saattaa vieläkin tulla huonompia päiviä, mutta pahin on ohitse, huh.
Migreenistä olen ikäni kärsinyt, mutta iän myötä sekin on helpottanut. Nyt raskaudessa tuli sellanen parin viikon jakso, jolloin oli tosi tiheästi, mutta sekin loppui sitten kun seinään. Hormonipitoisuuden huima nousu aiheutti selkeesti.
Lääkäri sanoi, että buranaa voi ottaa viikolle 28 asti, niin sillä sitten sain kohtaukset aisoihin. Normisti käytän Miranaxia, mutta sitähän ei saa MISSÄÄN nimessä ottaa raskauden aikana.
Np-ultrassa kun kävin, niin LA aikaistui viikolla, mutta rakenneultraa ei harmi kyllä aikaistettu :( ja minä kun NIIIIN ootan sitä ja tietoa kumpi tulee =)
Ihmettelin, kun aiemmissa raskauksissani rakenneultra oli viikolla 17+4 ja nyt sitte 21+2..mutta neuvolasta kerrottiinkin , että käytäntö on muuttunut.

Sokerirasituksessa kävin toissa päivänä, sen litkun juominen ei ollut mitään, mutta 20 minsaa sen jälkeen maailma musteni ja meinas ihan taju lähtee ja oksennus lentää, mutta pääsin sitte makuulteen loppu ajaks, niin helpotti. En mää ennen kyllä oo noin reagoinnu, mutta jostain syystä nyt.. tulokset soitin eilen neuvolasta ja kaikki oli priimaa! Huh, kyllä helpotti.
Pahemmin muunlaisia kipuja ei oo vielä ollut, yöt saan nukuttua hyvin, eikä selkäkään pahemmin kiukuttele. Mulla on selässä kyllä ihan diagnosoitua vaivaa, mutta ainakin toistaseks oon pärjänny loistavasti.

Mua alko innostamaan teidän kokemukset kotidopplerista...pitäisköhän hommata vai kannattaako enään...no pitää funtsata!

Meillä ootetaan kovasti tyttöä..ainakin tää meidän neiti on ihan täpinöissään, ku sitten se vauva sais kaikki hänen barbit ja petsit, eikä ne ois turhaan ostettu! Oon koittanu selittää, että tämä vauva asia on semmonen asia, mihin ei KUKAAN voi vaikuttaa, ei vaikka me kuinka toivottais :LOL: Poika toivoo tietysti pikkuveljeä.
Mulle nyt on ihan sama, tai ehkä pikkusen enempi tyttöä, kun tähän meidän sukuun on mun sisruksille tullut puolen vuoden sisällä 4 poikaa..siinä luvussa on kaksoset =)
Että silleen.

Kauheen pitkä tarina itestäni...kommentointia seuraa kyllä jatkossa! :D

Terkuin
Marikki-74 & Vaavi 16+5
 
Heippa

Uskaltautuisinkohan minäkin liittyä joukkoon? Sympaattinen ketju teillä, olen seurannut sitä sivusta ja hannanut osallistumisen kanssa. Taustalla kaksi peräkkäistä keskeytynyttä keskenmenoa ja esikoista odotetaan, viikkoja 14+6, eli: Tuuliannaliina/LA 16.2. / 1. lapsi / HYKS

Fyysisesti raskaus on mennyt suuremmitta ongelmitta, ei pahoinvointia, mutta henkisesti alku oli raskasta, pelkäsin kovasti keskenmenoa kun kahdessa edellissä ei mitään merkkejä siitä, että joku olisi pielessä. Nyt alkaa pikkuhiljaa jo olemaan rennompi olo raskauden sen suhteen, vaikka täytyy myöntää, että np-ultran ja seuraavan neuvolakäynnin välinen 6 viikkoa on julmetun pitkä aika ja tulee epäiltyä, onko kaikki sittenkään ok. Viime iltoina olen ollut tuntevinani jonkin sortin kuplintaa, ehkä jo liikkeitä?

Olosta: aika tiuhaan päänsärkyä ja usein monta päivää peräkkäin ja lisäksi yllättäviä ja tarmokkaita kiukku/itkukiukkukohtauksia, lähinnä miehelle. Rintakehässä myös hormoninäppylää viikosta toiseen. Masu on jo aika pömppö ja ostin ekat mammahousutkin.

Kertomisesta[a/B]: vain läheisimmille ystäville olen kertonut, ei olla kerrottu vielä edes vanhemmille! Sisko kyllä tietää, kun on itsekin raskaana, pari kk edellä.

Mukavia ja hyvänolontäyteisiä päiviä kanssaodottajille!
 

Yhteistyössä