Lista on taas päivitetty. =) Kiljaiskaa, jos joku on jäänyt lisäämättä tai joku tieto päivittämättä, nytkin oli niin paljon uusia listautujia että menee pieni pää sekaisin.
Mutta tervetuloa kaikki uudet, kiva kun on vilkasta keskustelua!
Raskausviikoista on ollut kyselyjä, tai siis niitten vaihtumisesta. Mulla alkoi menkat 1.5. mikä oli tiistai, joten mun viikot vaihtuu aina tiistaisin. Tänään maanantaina on rv5+6 ja huomenna rv6+0. Ja nyt kun on rv5+6, niin menossa on tosiaan kuudes raskausviikko. Huomenna alkaa mulla seitsemäs viikko, ja se siis kestää päivät 6+0 - 6+6. Toivottavasti selvensi. =)
Lasketusta ajasta pieni vinkki, kun nuo laskurit näyttävät tosiaan välillä eri päiviä: LA ajoittuu päivälle 40+0, joten se on myös sinä samana viikonpäivänä kun viimeiset menkat alkoivat. Mulla siis tiistaipäivänä on laskettu aika. =)
Alavatsan kipuilusta olikin jo hyvin selvitetty, sitä ei tosiaan kannata murehtia. =) Mulla sitä on kahdenlaista: repäisykipu esim. äkillisten liikkeitten yhteydessä (johtuu kohdunkannattimien löystymisestä kohdun kasvaessa) sekä jatkuva pieni kipuilu, vähän niinkuin vatsaa polttaisi mutta kuitenkin erilaista. Tämän kipuilun huomasin jo viime raskaudessa liittyvän kohdun kasvuun: muutaman päivän maha kipuilee ja sitten huomaa että hups, nämäkään housut eivät enää mahdu.
Mulla ainakin maha kasvoi "nykäyksittäin" ja sitä edelsi aina tuo kipuilu. Nytkin loppuviikosta ja viikonloppuna maha kipuili, ja eikös tuo alavatsa ole sieltä jo eteenpäin hyökännyt.
Mirtsu toivotaan että on väärä hälytys. :hug: Yksityiselle pääsee nopeasti ultraan, ja kyllä ne sulle neuvolastakin lähetteen antaa kun huomaavat että olet hädissäsi... ei äitipoliltakaan pois ajeta kun sinne menee itkemään, nimim. verenvuotoa viime raskaudessa viikolla 29 (kaikki hyvin onneksi).
Jahvetti hyvä kun sait neuvolasta hyviä neuvoja... =) Mulle on sanottu että verenvuoto ja mahakipu eivät kumpikaan yksinään ole huolestuttavia pienessä määrin, mutta jos on sekä runsaasti vuotoa että kovat kivut niin sitten voi olla syytä huolestua. Mutta kyllähän tuo aina säikäyttää silti. :hug:
Tellus lääkäriltä saisit kyllä parempia lääkkeitä raskausajan migreeniin kuin pelkkä Panadol, esim. Panacod on sallittu raskausaikana, täsmälääkkeistä en tiedä. Kysäisepä vaikka ekassa neuvolalääkärissä. =)
Mitäs itselle... maha tosiaan kasvaa vaikka näin alussa ollaan. Kaipa se johtuu siitä kun on jo nahka valmiiksi venytetty.
Nyt jo hiukan pelottaa, että alkaako tuo sektioarpi kipuilla ja etenkin, että onko edessä toinen sektio...
Esikoinen oli perätilassa ja sektio sen vuoksi, mutta lantiossa oli jotain ahtautta myös enkä tajunnut silloin kysyä, että olisiko estänyt alatiesynnytyksen vaikka olisi ollut raivotarjonnassakin. Sektio pelottaa jo valmiiksi... täytyy vaan yrittää olla ajattelematta sitä, siihen on vielä pitkä aika!
Hissukka rv5+6