***Helmikuun Helmet 2008*** Vko 11/2

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Meillä taas bodyt 92, paidat ja housut 86, sukkikset ja puolipotkarit 80. Monen koon mies. :LOL:

Oon mä täällä jo pyyhe päällä, vettä tippuvana... melkein matkalla sänkyyn... :saint:
:eek: Teilläpä iso miäs! :D
Pitkäselkäinen tapaus, bodyt vaihtuu aina ekana kokoa isompaan. Tänään rohmusin Ideaparkista 98 bodyja ajatellen ensi syksyä, pienemmät ei silloin mahdu varmaan mitenkään. Mutta ei tuo niin hirveän pitkältä (vajaa 82 cm 1 v neuvolassa) tunnu serkkuunsa verrattuna, joka oli 1-vuotiaana 90 cm. :whistle:
:eek: :eek:
Meilä poika oli tuon mittainen 2-vuotiaana...melko pitkä serkku kyllä. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Jahve: Kuinkas pitkä teidän neiti nyt olikaan? Muistelin, että nämä meidän tytöt olisi olleet suht samankokoisia? Mutta riippuuhan se tosi paljon kyllä vartalon mallista ja vaatemerkistäkin, mikä koko sopii. :)
1v oli 73cm ja 8940g...eipä ainakaan vaatetta oo jääny siitä mittauksesta pieneksi, et ei luulis kovin montaa senttiä kasvaneen =)
Niin juu, meillä oli pari senttiä pidempi ja on varmaankin pari senttiä lisää tullut pituutta. Painoa uskoisin tulleen ihan reippaastikin (taisi olla 1v. 8930g), kun Hattara on nyt alkanut syödä superhyvin. :p
Mie tossa viikko sitte oksennustaudissa punnittin, ni 8,7kg vaippa ja vaatteet päällä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hui, kohta pitää tosiaan alkaa jo miettimään KESÄvaatteita. :eek:
Mie oon ostanu jo :LOL:
Oon mäkin vähän, mut pitää varoa ettei kauheasti innostu, kun luulenpa ettei 86-senttiset kyllä mitenkään koko kesää mene kun vaatekaappi on siis nyt niitä täynnä ja eivät kyllä mitenkään erityisen reiluja neidin päällä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Hui, kohta pitää tosiaan alkaa jo miettimään KESÄvaatteita. :eek:
Mie oon ostanu jo :LOL:
Oon mäkin vähän, mut pitää varoa ettei kauheasti innostu, kun luulenpa ettei 86-senttiset kyllä mitenkään koko kesää mene kun vaatekaappi on siis nyt niitä täynnä ja eivät kyllä mitenkään erityisen reiluja neidin päällä...
No, aina niistä sit eroon pääsee...saapahan ostaa uutta ;)

Mie oon kirppikseltä joitaki 80cm mm. mekkoja ostanu ja aleista tuli Lindexiltä kahmittua t-paitoja :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Jahve: Kuinkas pitkä teidän neiti nyt olikaan? Muistelin, että nämä meidän tytöt olisi olleet suht samankokoisia? Mutta riippuuhan se tosi paljon kyllä vartalon mallista ja vaatemerkistäkin, mikä koko sopii. :)
1v oli 73cm ja 8940g...eipä ainakaan vaatetta oo jääny siitä mittauksesta pieneksi, et ei luulis kovin montaa senttiä kasvaneen =)
Niin juu, meillä oli pari senttiä pidempi ja on varmaankin pari senttiä lisää tullut pituutta. Painoa uskoisin tulleen ihan reippaastikin (taisi olla 1v. 8930g), kun Hattara on nyt alkanut syödä superhyvin. :p
Mie tossa viikko sitte oksennustaudissa punnittin, ni 8,7kg vaippa ja vaatteet päällä :/
Oksutauti kyllä verottaa aika reippaasti. Meillä oli oksutauti kylässä vähän ennen joulua, ja meni kyllä monta viikkoa ennen kuin alkoi ruoka maittaa edes samalla lailla kuin aiemmin. Ja tuolloin H oli vielä todella pieniruokainen muutenkin. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Ja taas tuntuu että oon ihan outolintu, kun ei enää tytylle osteta bodeja, paitoja vaan. :xmas: 80-senttisiin jäi bodyt molempien muksujen kohdalla...
Kyl meillä tuol kaapissa on läjä 86-senttisiä oottamassa...aikoja parempia :LOL:
En vaan osaa tytöllä kuten en aikonaan pojallakaan, enää bodya pitää. :xmas: Paidat on mun mielestä paljon näpsäkämpiä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Jahve: Kuinkas pitkä teidän neiti nyt olikaan? Muistelin, että nämä meidän tytöt olisi olleet suht samankokoisia? Mutta riippuuhan se tosi paljon kyllä vartalon mallista ja vaatemerkistäkin, mikä koko sopii. :)
1v oli 73cm ja 8940g...eipä ainakaan vaatetta oo jääny siitä mittauksesta pieneksi, et ei luulis kovin montaa senttiä kasvaneen =)
Meidän neiti oli 1 vee 73 cm ja 9200 g. Terkkarin mukaan kasvaa pituutta nätisti -1-käyrällä, joten ei syytä huoleen. =) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Mä en ole käynyt Lindexillä varmaan yli kuukauteen. Enkä itse asiassa oikeastaan muutenkaan ostanut lapselle vaatetta pitkiin aikoihin. :eek:
Mä huomasín saman. Tosin tällä viikolla ostin Prismasta tarjouksesta kaks body yhteishintaan 5 euroa. Oli kyllä tosi ohutta kangasta. Saa nähä, miten kestää pesussa ja käytössä. :whistle:

Mutta neiti sai kyllä ihania hepeneitä synttärilahjaks. =)
 
Meillä on käytössä vaatetta lähinnä koossa 74-80. Pituus lienee siellä 74 cm paikkeilla, mutta mallista riippuen on kyllä ihan sopivia 80 cm vaatteita jo aika paljonkin käytössä.

Kesävaatteita olen ostellut, jos on kirppiksillä tullut vastaan ja yllättäen niitä on aika paljon :ashamed: Ja itse asiassa viime kesäisiä taitaa myös mahtua, kun toiveissa silloin alkukeväästä oli, että noita 74 cm kokoisia olisi tullut käyttöön.

Huppa tosiaan meni ja lopetti sen nettimyyntinsä ja minä olen suunnitellut, että pitäisikö tehdä ostosreissu Tallinnaan. Tosin eivät nuo meidän lapset taida ulkovaatteiden vähyyden takia joutua sisällä lojumaan, mutta kun siellä olisi aika kivan näköisiä...
 
:wave: vk-puvuista ollut juttua, meillä olis kaverilta saatu melkein käyttämätön lindexin 2-osainen puku(74cm) kokeilin just ja ei taida mennä enään keväällä ainakaan housut oli nytkin jo hiukka lyhyet, takki oli just sopiva. Taidan hakea uuden, jos kävis sitten vaik tossa jesperissä ja anton&ninassa katsastamassa puvut :D Milloin muuten aijotte siirtyä vk-pukuun??? Kesävaatteita en oo itse ostanut, mutta synttärilahjaksi sai aika paljon tunikoita, farkkumekkoo, hametta, capreja yms. netistä katellu(h&m), mutta ei oikein ollut tytöille mitään, pitää lähteä ihan kaupunkiin shoppaileen, kun ei kotisohvalta saa ostettua :eek: :LOL: Voisko olla niin et me muut selvittiin ilman oksutautia??? Tytön viimeisestä oksusta aikaa jo reilusti yli kaksi vuorokautta, mites teille sen sairastaneille on tarttunut se, siis kuin pian ensimmäisestä sairastuneesta??

*muks* vaatteista meillä on käytössä 74cm ja sopivia on. Housut jää aikaisemmin pieneksi kuin paidat, taitaa paidoista olla vielä pari 68cm kun ne on niin ihania etten raaskis luopua niiden käytöstä :whistle:
 
Päivää mammat!

Meillä on neidille kaapissa viimesyksyinen 74 cm Remun välikausihaalari ja viime kesänä varastoon huuto.netistä hamstraamani 86 cm Remu, joten sen puoleen ei tartte kaupoille lähteä. Muutenkin pitäisi taas käydä läpi noita lastenvaatelaatikoita ja katsoa, mitä sieltä löytyy. Yökkäreitä tarttis isompaa kokoa, mutta muistelen, että noista laatikoista vois löytyä. =)
 

Yhteistyössä