**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Huomenta!

Mouse: :hug: Tuntuu todella pahalta :'(

Mulla oli siis eilen eka neuvola. Itekki olin ihmetelly sen ultralääkärin päivämääriä mut en vaivannu päätäni sillä enempää. Eli viikot oli menkkojen mukaan mutta laskettuaika vedetty ihan hatusta. Se kyllä sekoili muutenki noitten päivämäärien takia :D Eli viikot tipahti nyt päivällä taaksepäin kun toi terkkarikaan ei niitä sen lääkärin päivämääriä ymmärtäny ja laitto sen mukaan ku kone laski. Lasketusta ajastakin puhu että laitetaan toi mitä toi kone sanoo, mutta koska ei sitä tohon mun neuvolakorttiin laittanu mihkään ni pidetään tuolla listassa edelleen se 28.2. Lahopää kun olen ni en ees muista sanoko toi terkka et 25.2...

Ootteko te muuten kaikki saanu sen odotuskirjan neuvolasta? Siis sen vau-kirjan? Mä en saanu, tosin sain sen sillon 1,5 vuotta sitten ku oli keskenmeno (siis ennenku tiedettiin et oli menny kesken) että joskos niillä oli siellä ylhäällä että saanut... Tarjouksethan tossa vaan on vanhat että sikäli ei kyllä haittaakaan että en uutta turhaan saanu!

Kukas se kyselikään siitä ultrasta? Meillä on kanssa täällä vaan 1 ultra, toi nt-ultra. Ärsyttää lukea kaikkia noita vauvalehtiä kun jokapaikassa (luen vanhojakin lehtiä esikoisen ajalta) toitotetaan että kaikille odottajille kuuluu rakenneultra |O Ei meille vaan!!!
Nyt laitto lähetteen tonne ultraan mulle, on varmaan sitte parinviikon sisällä. Lääkärineuvolakin on jo 6.8 että ei oo pitkä aika siihenkään!

Sitten oli kyselyä ammatista. Eli mä oon lähihoitaja ja oon töissä (vakipaikka) päiväkodissa pienten ryhmässä. Hauskaa kun kaikki aina sanoo että se varmaan pitää sitten vauvakuumeen loitolla, mutta ei ainakaan mulla :D

Juteltiin eilen miehen kanssa. Mähän sain aika kauan potea itekseni vauvakuumetta kun mies oli sitä mieltä että 1 riittää. No, eilen sitte sano että sitähän vois tehdä kolmannen sitten heti perään! Mä olin että TÄH?? :eek: Ite oon sitä välillä mielessäni pohtinu että toisaalta vois olla kiva vielä kolmaskin pian tän vauvan jälkeen, mutta en ees miehelle oo viittiny mitään sanoa kun olin ihan varma että sieltä tulee ehdoton ei. No, katotaan nyt miltä tuntuu ensi keväänä =)

Vinja 9+1 vieläkin pyörällä päästään miehen puheista

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Mouse:
Mut voi poistaa listalta; tänään ultrassa selvis, että meidän vauvatoive oli tuulimuna :(. Sikiö ei ollu lähtenyt kehittymään normaalisti. Kurja olo, mutta helpottaa vähitellen. Sit vaan uutta yritystä ekojen tulevien kuukautisen jälkeen.
:hug: Mouse. Nyt vasta luin edellisen sivun ja huomasin. Olen pahoillani.

Miekin voisin liittyä tänne mukaan :) Ikää on marraskuussa 22 ja miehellä nyt 24. Eli la oli 14.2 ja viikkoja nyt 10+5. Ensimmäinen neuvola on jo takana, oli rv 9+4. nt-ultra on 2.8. Sydämenääniä ei neuvolassa silloin vielä kuulunut. Ylipainoa mulla on reippaanlaisesti. Sokeriseuranta tulee automaattisesti. Pahoinvointia oli viikolla 6 ja 7 mut nyt ei enää juuri ellei nälkä yllätä ja se nälkä onkin kahden tunnin välein.

Omat farkut ei enään jalkaan mahdu, nappikuminauha viritelmä pitää olla. Tilasinkin H&M:lta uudet äitiysfarkut kun niitä isoja kokoja sinne viimeinkin tuli.

Kenellekään ei olla vielä kerrottu, eikä varmaan kerrotakaan vielä vähään aikaan. En tiedä miten minun vanhemmat, äitillä voi olla ehkä vähän hankala sulattaa aluksi. Miehen vanhemmat ei varmaan mitään sano, anoppi voi olla salassa iloinen mutta ei sitä näytä, appiukosta ei koskaan tiedä. Kolme ja puoli vuotta ollaan kuitenkin jo yhdessä oltu joista kolme asuttu yhdessä.

Ainoa ilkeä vaiva mikä mulla on niin sairaan kipeä ummetus! |O en muista koska olisin viimeksi käynyt kunnolla isolla hädällä. Kauhea paine peräsuolessä mutta mitään ei tule. Itku ja huuto tulee vaan kun yrittää vessassa käydä |O :'( Mies hakee tänään peräruiskeen jos se auttaisi. Täytyy kai ostaa luumuja kaappiin ja ruveta syömään niitä joka aamu ettei tämä ainakaan toistu.

Sellasta täällä :) Mukava kun täällä on monta tuttuakin nimimerkkiä :)

Ja onko täällä ketään muuta joka synnyttää Lapin Keskussairaalassa?

Voi harmi, Mouse :hug: Voimia uuteen yritykseen!

Minimoniandrallakin oli Takun kanssa hurjan kuuloinen sairaalayö, mutta onneksi kaikki oli kuitenkin kunnossa =)

Vinja, Sain sen Vauvakirjan kans neuvolasta. Tais olla 2006-2007 vuoden kirja.

(.) Maha on kyllä jo tosi pyöreä... Ens viikolla meen takas töihin loman jälkeen, pystyyköhän tätä pitämään yhtään piilossa... Kun haluisin kertoa vasta sitten, kun se maaginen 12 viikkoa tulee täyteen. Niskaturvotusultra mulla on keskellä päivää, joten sitä ennen on pakko kertoa, en oikein osaa valehdella meneväni "hammaslääkäriin" tms. Öisin on ruvennu särkemään tosi paljon tosta lonkkien ja lantion seutuvilta. Lieneekö sekin joku raskauteen liittyvä juttu, onko muilla tällasta särkyä?

t. Piipi + pieni 10+4

Eka neuvola oli aamulla heti kahdeksalta ja kyllähän siellä asukas oli :heart: Kovasti alko heilutteleen jalkojaan, tuli heti tippa linssiin kun näki toisen siellä niin tohkeissaan heilumassa. Tästä se taas alkaa tosissaan se odottaminen, vaikka on jo viides kerta, on se aina vaan niin uutta ja ihanaa...Viikkoja on nyt 10+1, koko vastas 10-11 viikkosta, eli aika hyvin me kuitenkin arvottiin ne viimeset menkat. :D
Ciba minun piti mennä kans pissaamatta, ja meinas aamulla olla vaikeeta, mutta menin sit takasi maate ja lähdin suoraa sängystä, neuvolassa pysty ihan hyvin jo odottaan.

Flunssa ei oo menny vieläkään ohi, toista viikkoa tässä jo sairastan, enkä kehtoo hakee sairaslomaa. Neuvolassa kyllä kehotettiin hakeen lomaa ettei pitkity toipuminen. Minä muuten olen toimistohommissa erittäin miesvaltaisella alalla.

Mulla on vähäsen tuo pahaolo helpottanu, mutta aika vähän tulee syötyä. Paino ei vielä ole noussut mutta farkut kiristää niin että olen siirtynyt äitiysfarkkuihin. Tilasin h&m:ltä äitiysvaatetta jo aika satsin, kolmet housut ja aika monta paitaa... huutonetistä huusin lappuhaalarit ja sellaset mustat suorat housut. Pitäis pärjätä. :whistle:

Kappahlissa on muuten hyviä raskausajaksi ne soft-malliston vaatteet, sieltä hamstrasin yhdet mustat trikoohousut, missä on sellanen korkea vyötärökaistale minkä saa sit käännettyä, ja sit oli tosi ihana sellanen kietasucollegehuppari, nehän menee sitte vielä jälkeenpäinkin.

Töissä taas vaihteeksi käyty ja selkä kipuilee jälleen..yllätys yllätys. Huomenna olisi työfysioterapeutille aika aamusta samaisesta syystä.
Mammahousujen aika on täälläkin jo koittanut ja tätä massua ei enää pysty piilottelemaan. Moni sanoo miullekkin että tää raskaus olis pidemmällä mutta miulla aiemmiltakin maha pullahtanut esiin tosi aikaseen. Nyt siis viikkoja 11+4.
Tuohon galluppiin vastaan että olen Lähihoitaja ja työssäni hoidan Als-potilasta hoitoringissä jossa meitä hoitsuja on 5 ja vuorotyötä tehdään ja yksinään ollaan vuorossa.. Tänäänkin olen iltaan menossa.
Nyt huono olo on alkanut hiukan kait jo helpottamaan ja Tupakoinnista voin ylpeänä sanoa että viime perjantain jälkeen en ole polttanut yhtään!! Eikä tee edes tiukkaa..

Voimia Mouse uuteen yritykseen. Kyllä se siitä vielä onnistuu!! :hug: :D

Mouse :hug: Miulla ei ole sanoja tällasiin tilanteisiin... :ashamed:

Annnas Tervetuloa mukaan :wave:

Puunukke Miekin kehottaisin sinnuu hakemaan saikkua. Flunssastakin voi saada jälkitauteja, jos sitä ei hoida kunnolla pois. Vauvakin voi paremmin, kun sie olet terve :)

suurperheen äityli Kamala sairaus tuo ALS :( En ole ite koskaan hoitanu ALS- potilasta, mutta tuntuu kamalalta ajatukselta se sairauden lopullisuus, kun tiedetään, ettei siitä voi parantua ja pikkuhiljaa kuolee :'( Syöpäpotilaita olen hoitanu, mutta siinä on aina se toivo mukana, kun monet paranee ja jatkaa elämäänsä normaalisti.

(.) Tulipahan se maan kääntäjä traktorinsa kanssa vihdoin. Eipä odoteltukaan kun kuukausi :eek: Meillä on tuossa talojen välissä (appiukko asuu viereisellä tontilla) perunapelto, joka myö käännetään ja viljellään siihen nurmikenttä. On sitten pentuloilla tilaa leikkiä ja juoksennella :D Mie siihen suunnittelin jo keinua, hiekkalaatikkoa ja leikkimökkiä Takulle :heart: :ashamed:

Pahoinvointi on hellittänyt hyvin vaikka vieläkään ei tee mieli oikeestaan mitään ruokaa. Hedelmiä, raakoja kasviksia ja leipää natustelen. Ja miun herkkua, mysliä ja piimää :p Siinä taiskin olla miun ruokavalio...

Kelasta soitettiin aamulla et saan sen saman äp-rahan ku kahdesta aikaisemmastakin ku kakkonen on alle 3-v kun tää vauva syntyy, kiva homma kun en oo ollu töissä esikoisen syntymän jälkeen niin olis aika pieni ollu raha muuten.

Pari päivää ollu ihan hyvä olo, oksentanu ei oo tarvinnu ku kerran koko raskausaikana, mikä kyl aika kummaa ku edellisistä oon tainnu asua vessassa :x Semmonen ällöttävä kuvotus ollut koko ajan ja väsyttänyt ihan sairaasti. Mut nyt tuntuu et alkanut piristymään ja ihan sopivasti ku miehen loma loppui eilen niin nyt on pakko jaksaa touhuta lasten kanssa.

Esikoinen mummun luona tänään ja sain äsken paneloitua käytävän katon. Kuopus on nyt ihastunut barbapapoihin, niin se istui sohvalla vihanneksia napostellen ja katsoi videota sen puoltoista tuntia kun mulla meni aikaa hommaan. Ja nyt meni päikkäreille.

Tosta ultrasta ollu juttuja niin meillä ei saa kuin rakenneultran ja oliskohan ollu joku synnytystapa-arvioultra... esikoisella ainakin. Kuopuksella ei ollu kun kävin TYKS:ssa parin viikon välein ultrassa vasta-aine epäilyjen takia niin nää normaalit uä:t jäi sen kanssa väliin. Niin ja neuvolassa ei meillä ole ultraa, yks yksityinen on mihin menen np-ultraan parin viikon päästä. Meilt tulee 30km matkaa sinne sairaalaan mis on se rakenneultra ja TYKS:iin reilu 60km.

Tääl taas satanut koko päivän ja paprika alkoi näköjään nyt jo närästämään :/

Kerrottu ei olla viel kenellekään mut appiukko oli kysyny ku mun maha näyttää kuulemma siltä... Ei kyl oo tarvinnu mammavaatteita vielä kaivaa esille, housuja kyl täytyy parit ostaa kun ehtisin myymään edelliset eteenpäin. Tosin ne ei kyl ollu kauheen istuvia et sinänsä parempi näin.

Jaksamisia ja reippaita aikoja kaikille

Victoria ja masu 10+0

Täällä oulussakaan ei saa kuulema kuin yhden ultran, seki on sitte vasta joskus 19 viikon hujakoilla (minun ymmärtääkseni).. Pitää tosiaan käydä yksityisellä sitten se np-ultra..

Siskon kanssa ku nyt molemmat ootetaan nii kiva just vertailla mitä saa hänen paikkakunnalla ja mitä täällä, se onnekas saa sen kolme ultraa :kieh:

Aamulla taas oli vähän kehno olo, mutta oksu tuli kerran vain.. Onneksi.. Mutta sitä tuliki sitte enemmän ku eilen, eli oisko huomenna taas sitte enemmän :x

Mutta jatkan työntouhua vielä puoltoista tuntia ja sitten kotiin nukkumaan :D

Mäkin täällä katellisena luen teidän ultra-kuulumisia. Vaasakaan ei tarjoa kun rakenneultran. Onneks oli edes tuo alkuraskauden ultra hoitojen takia, muuten en ehkä uskois olevani raskaana. Rintojen arkuutta ja mielialavaihteluja lukuun ottamatta olo on normaali.
Jaksamisia teille jotka voitte pahoin.

Terveiset Pupilta pitkästä aikaa. :wave:
Olen lomailemassa Savon suunnalla sukulaisten luona ja nyt vanhempien tykönä.... taidan kertoa uutiset piakkoin =) kun mies tulee myös tänne.
Minulla on myös ollut hyvinkin ristiriitaisia tuntemuksia tästä raskaudesta ja lapsen saamisesta. Välillä iskee pelko, että miten sitä tähän sopeutuu ja mitenkä tämä elämä muuttuu. Yritän välillä työntää tuota ahdistunutta oloa pois ja toisaalta antaa itselleni vapautta ajatella kaikenlaista. Toivottavasti tasoittuu ajan mittaan. Onhan tämä iso muutos elämässä ja tuntuu joskus ihan uskomattomalle vielä. Ehkäpä en ole kuitenkaan ainoa, joka näitä pohtii.... :ashamed:
Sitä kun on ollut miehen kanssa kahdestaan ja riippumaton viimeiset 10 vuotta on muutos varmaan iso, mutta luotan mieheeni ja siihen ettei minun tarvitse kantaa kaikkea vastuuta itse.
Lääkkeiden pudottaminen myös varmasti vaikuttaa mielialaan, mutta tähän mennessä on mennyt kyllä aika hienosti.
Minä en ole vielä ostellut mitään. Pikkusiskon kanssa kaupungilla, hän oli se joka hiplasi kaikkea =) Minä varovasti katselin ja ajattelin, että onko tämä totta :whistle: ....
Horoskoopiltani vaaka ja muutokset ottavat aina koville :LOL: eli sulatellaan, sulatellaan.

Viime viikkoina etova olo on kasvanut ja syömisen kanssa saa olla tarkka. Ei kestä pitkiä välejä. Väsymys on myös lisääntynyt uudelleen. Suolainen maistuu, mutta makea ei- mikä kyllä sopii minulle! Kiloja kun voisi olla vähemmänkin, vaikka neuvolassa sanottiin, että ihan normaali.
Mitenkä te kipeärintaiset olette "hoitaneet" nukkumisen? En haluasi käyttää liivejä ympäri vuorokauden. Mutta jos mitään tukea ei ole öisin, niin kipu on aika mojovaa. Harsosidekapalointi? Ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan. =) :flower:

Mouselle tsemppiä :hug: Ikävää. Kuulostit kaikesta huolimatta positiiviselle. Onnea ja toivottavasti tärppää pian!

Kohta palaa pöperöt uuniin!
Pupi ja viikko 9 menossa

Helmitaustailija: mä asun jkl:n maalaiskunnassa ja olen kans tosi pettyny kun olen kuullut ettei tarjota kuin yksi ultra. Mitataankohan tuossa ultrassa joka mulla siis tasan vko 12+0 niin se niskapoimu? Kun eikös se yleensä tuohon ekaan ultraan kuulu? Mä haluan sen mittauttaa ja mietin et jos ei ne sit tuossa ultrassa sitä tee niin joutuis menee yksityiselle ja maksaan siitä taas. Kun sen rakenneultrankin varmaan joutuu sit kustantaan omasta kun siihen haluan mennä. Epäreilua tosiaan että toisille tarjotaan enemmän ku toisille. Eikös siihen ole kuitenkin tulossa muutos jollain usean vuoden siirtymä ajalla että kaikkialla pitäis olla yhtenäiset palvelut? Vai olenko ymmärtäny ihan väärin.

Mouse: suuri :hug: ja voimia. Toivottavasti pääsette pian uuteen yritykseen.

Niin ja mä olen laboratorioalalla. Keväällä valmistunu ja nyt vaan kesätöissä. En siis terveydenhoitoalan labrassa vaan teollisuuden puolella.

annnas: meillä sama laskettu aika ja np-ultrakin sattunu samalle päivälle. Tervetuloa vaan porukkaan!

Moi vaan,

en oo minäkään kirjoitellu,lukenu kyllä lähes päivittäin.

Huonoja uutisia saaneille :hug: .

olen miettiny minäkin et jos pitäis taukoa lukemisessakin kun tuntuu et omat pelot ja kauhukuvat vaan pahenee kun lukee muitten suru-uutisia.Mä oon jo suurinpiirtein varma että mulla on tuulimuna tai kohta menee kesken!! Miksi nyt just,miksen ollu näin huolissani kahdesta ekasta!!!??? Soitin jo ja selvitin mitä maksaisi ultra yksityisellä mut mun äiti,anoppi ja mies on sitä mieltä et turhaan hätäilen ja et kaikki on varmasti hyvin...mut mua vaan huolettaa ja tuntuis kamalalta saada vasta 21.8 saada tietää et kohtu on tyhjää täynnä!!
Toisaalta jos vaan jaksaisin olla tän viikon huolehtimatta ni ens maanantaina lähetään mökille mis ei oo sähköjä joten tulee pakostakin 2viikon palstailutauko,josko sit jo kuuluisin tikutukset neuvolassa ma 13.8 ja sais rauhan(ees hetkeksi)
Tulipas pitkä vuodatus,sori pelkkä oma(.)

T:Hanni & Helmi 8+6 huomenna jo 10:s viikko alkaa

Heipä hei :wave:

Sataa sataa ropisee, koko päivän satanu :eek:
Olenkin siis käyttäny koko päivän sisällä siivoomiseen. Tai pikkuhiljaa siivoillu, nyt tuli valmista :D
MUT sain imuroituu --->pakko maata 15min lattialla, kun selkään särki niiiiin kovin...sain pölyt pyyhittyy ja ruuan tehtyä--->makasin lattialla sen aikaa kun pojat söi, kun selkään särki TODELLA kovin. No äsken vielä luuttusin lattiat ja selkä on nyt NIIN kipee, ettei oo tosikaan ja ei meinaa pystyä istua eikä kävellä :'( :'(
Ja ens viikolla pitäs töihin lähtee!!!! Huomenna on kyllä eka neuvolalääkäri, mitä meinaatte, pitäskö ottaa puheeks...?
Näin kova selkäsärky ollu edellisistä vasta ihan lopussa. Mut mullahan on kyl vihotellu tuo selkä koko kevään ja kesän, et ei oo oikeestaan ees parantunu välillä...huoh...kun sais elokuun ja osan ees syyskuusta sitkutettuu töissä, niin ei tippuis päivärahoille :whistle: :whistle: :whistle:
Mutta epäilen vahvasti nyt, ettei siitä mitään tuu...meillä kun ei oikeen opo mahollisuutta ees tehdä jotain muuta hommaa, kaikki yhtä raskasta :'(

Jahvetti 12+5

Mua ei täällä vähän aikaan sitten näy, kun lähetään, mökkeilemään =) Tänään oli neuvolan lääkäri ja sydänäänet kuului ja oli niitä kiva kuunnella, vaikka eilen ultrassa ne kuulin.
Kuopio ei tajroa kuin yhden ultran eli tuon alku-ultran, jossa vaan katotaan onko sikiö hengissä.
Niin mulla ei ammattia olekkaan, ihan puolivalmis lähihoitaja olen ja en tiedä valmistunko koskaan, kun ei tuo ammatti enää kinnosta.
Nyt 12+1 :wave:

Mie myös huomasin tuon huhtikuun ketjun.. Ja tuli mieleen täälläkin että jopa sitä ollaan pitkällä jo menossa :D

Minä voisin alkaa päivittelemään listaa. :wave:
Jos kukaan muu ei vaan pane pahakseen? Alottelen vaikka tuossa viikonlopun jälkeen sitten sen uuden ketjun meille, alkaa täälläki jo tätä tekstiä olemaan ihan mukavasti =)

Tässä pian oon menossa äippärän kanssa käymään kaupungilla ja luulen että nyt sekin saa asiasta tiedon :D Toivottavasti vain rahkeet riittää ittellä...

Alkuperäinen kirjoittaja Saanukka:
Minä voisin alkaa päivittelemään listaa. :wave:
Jos kukaan muu ei vaan pane pahakseen? Alottelen vaikka tuossa viikonlopun jälkeen sitten sen uuden ketjun meille, alkaa täälläki jo tätä tekstiä olemaan ihan mukavasti =)
Minulle ainakin passaa, kunhan joku homman hoitaakseen ottaa!! :D itse kun en paljoa kohta ehdi koneella olemaan =)

Keskiviikkonahan vaihtuu kuukausi, et sillon olis varmaan aika vaihtaa elokuun kuulumisiin...?! :D

Ja sinne sit varmaan kannttas taa slinkittää nää edelliset tekstit? :wave: =)

Huoh... Taidan näyttää todella ryytyneeltä... Eilen klo 13 töihin lähtiessäni mies tokaisi, että näytätpä toooodella pirteältä. No minkäs teet, kun pää on ollut aamulla useamman kerran pytyssä, niin johan alkaa silmiä turvottaa. Tänään saapuessani töihin (samaan aikaan), jouduin kipittämään ensitöikseni oksentamaan ja siitä sitten heti taukohuoneeseen vähän syömään, jotta pystyisin odottamaan omaa ruokailuvuoroani, niin eikös siellä 2 kollegaa ja esimies alkaneet heti virnuilla mun ryytyneelle olemukselleni :ashamed: Eikä siinä vielä kaikki, iltapäivästä yksi kollega totesi hyvin suoraan (hänen tapansa ja huumorilla toki tuli), että sinä näytät kyllä kaikkea muuta kuin kauniilta, mutta kyllä sinä vielä hehkuakin alat. Just joo... Oikeasti mulla on luomet turvoksissa oksentelusta, ja silmänympärysiho on selvästi ärtynyt jatkuvasta ripsivärin juoksemisesta ja paperilla pyyhkimisestä. Joten... Mulla on ens ti ensin neuvola ja sit np-ultra ja sinne asti olen päättänyt sinnitellä. Sitä ennen olis töitä vielä 22h. Jos olo ei yhtään siihen mennessä kohene, niin pyydän saikkua, mitäs sitä itteään sitten ihan piippuun laittamaan jo tässä vaiheessa.
Ja sitten toinen juttu... Voikohan näillä viikoilla jo tuntea ekat supistukset? Aikaisemminkin ovat alkaneet varhain, mutta kuitenkin vasta viikolla 17. Nyt olen parina päivänä tuntenut sellaisen inhottavan painontunteen hetkellisesti alavatsalla. Onneksi on ollut ihan kivutonta ja mennyt nopeasti ohi. Ellei se ole supistus, niin mikäs se vois olla?

Tänään se totuus sitte iski päin naamaa. Mahaa on! Farkut alko automatkalla ahdistaa niin että oli pakko avata... Ja ne oli vielä ne ISOMMAT farkut :eek:
En vaan suostu hyväksymään että se ois vielä vauvamahaa, kun oon tottunu että joku pallo siinä aina roikkuu, lähinnä läskiä ... :) Joten tuntuu vaan että oon lihonu sikana...Ja muutenkin tuntuu, ettei siellä ketään ole. Hiton paha olo toisinaan ja tietyt ruoat tuottaa edelleen kuvotusta, vaikka ovat ennen lemppareita olleetkin...
Silti en usko ennen kun nään. Ens viikolla sitte... siihenki on niin pirun pitkä aika... Sekin aiheuttaa niin ristiriitasia tunteita. Ensin jänskätti, sitte tuli malttamaton olo, että olis se ultra jo.. ja nyt kun se on ihan tossa niin pelottaa taas...
Kun tuntuu etten mitään oo osannut syödä oikein enkä liikkua riittävästi. Mikään "tärkeä" ei maistu ja liikkumiseen ei vaan riitä energia. Oon kolmen viikon loman aikana aivan kulahtanut. Ja tällä hetkellä tuntuu että tää kulahtanut olo ei ennen helmikuuta katoa, jos sittenkään :(

Piti vähän purkaa, kiitos teille .. :)

Huomenia huomenia!

Täälläpäs on hiljaista.. Huomasin tuossa ku uutisia kuuntelin että tänään Jaakko käy paiskaamassa kylmän kiven veteen enkä mie ole edes kerennyt varpaita uittamaan :eek:
Ja luulen että näillä ilmoilla siirtyy uiminen ensikesään.. Taitaaki olla ensimmäinen kesä ku ei ole tullut uimassa käytyä..

Illalla taas mietin että miten on niin hankalaa kertoa omille vanhemmille näinki ilosesta asiasta?!? :ashamed: Äidille piti kertoa eilen ja olin ihan varma että varmasti kerron jo mutta ei, ei vaan sanat tulleet ulos.. Mutta kyllä mie luulen että sillä on pieni aavistus, äiti ku on, mutta ei vaan saa vielä kerrottua.. Ehkä sitten neuvolan jälkeen..
Mutta kyllä on inhottvaaa salata äipältä tätä :kieh:

Enää ei ole kuin tämä ja huominen töitä ja alkaa minun huiman pitkä loma, seuraavan kerran töihin tiistaina :D

c81
Saanukka, oon samaa mieltä, tuntuu että vanhemmille ja appivanhemmille oli kaikista vaikeinta kertoa.. Vaikak mun vanhemmat kyllä jo osasi odottaa / oli arvanneet.
Älä huoli, varmasti ihan hyvin ottaa sinunkin vanhempasi iloiset uutiset vastaan!

Lääkärineuvola tänään, parin tunnin päästä. Jännittää niin et pahaa tekee :ashamed:
Kuuluukohan etes sydänäänet :ashamed:
Huhhuh...kohta pitää taas äiteetä huijaa ja kysyy, et ottasko se poijjaat hetkeks sinne :whistle: ;) ;)
Se ON todella vaikeeta sanoo sitä asiaa...kerta kerralta vissiin tullu vaikeemmaks :whistle:
Tuntuu et nyt olis yhtävaikee ku ekalla kerralla, jännittää ja kihelmöi,tahtois kertoo, muttei uskalla :LOL: :LOL:

Jahvetti 12+6

Kauhea kun jännittää ihan kamalasti. Ultra on 1½ tunnin päästä ja mahassa velloo. :p
Toivottavasti kaikki on hyvin.

lähetään pariksi päiväksi reissunpäälle heti ultran jälkeen mutta yritän jonkun rakosen keksiä et tulisin kertomaan ultrakuulumisia...ehkä ehdin ennen lähtöä.katsotaan.

Yhteistyössä