**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Noista nimistä tuli mieleen kun esikoista odotettiin niin nimet oli valmiina mut sit kun tytteli syntyi niin eka ajatus oli kun osastolle päästiin ja tarkemmin ehti tyttöä katselemaan et eihän se näytä lainkaan Aadalta ja ei siitä Aada tullutkaan. Kuopus sai sen nimen mitä oltiin aateltukin ja tälle tulokkaalle ei olla oikeen mitään keksitty vielä.
 
Cruella, no, kai mullakin sit se 31.1 on..en sit tiiä miks neuvolalääkäri ei sitä huomioinnu :whistle: Menen nyt sillä ainakin ens neuvolaan asti :D
Tai ultrahan mulla on ennen neuvolaa, ni kysyn sit siellä =) Neuvolan terkka kuitenkin koneelleen sen laitto niin, et ois 31.1...vähä ihme ku yks merkkaa yhtä ja toinen toista :kieh: :kieh:
No, mut nyt mennään tällä 31.1...se on paljon lähempänäki :LOL: :LOL:

Oltiin koko aamupäivä liikenteessä poikain kanssa ja nyt selkää sattuuuuu :'( :'( Huoh...voitas melkeen pistää veikkaukset pystyyn montako päivää/viikkoa pystyn töissä olee ennen saikkua :LOL: :LOL: Pillimehu voittajalle :LOL:

Kuopuksen kanssa käytiin ihotautilääkärillä ja sai 3 eri rasvaa taas :| Ei niinkun millään jaksais...toivotaan että ees tää nelonen olis suhtkoht terve |O |O
2 ekan kanssa ollaan jouduttu pelaamaan astmalääkkeitten ja antibioottien kanssa ja kuopuksen kanssa rasvoilla :/ :/

Tekis jo mieli hommata kaikkea vauvajuttua, mut jokin viel sanoo, et ei vielä =)
Jos puol väliin malttas...7 viikkoa viel :D

Jahvetti 13+0
 
Aivan samoin mullakin.... Olis kiva hommata vauvajuttuja, mut jotenkin tuntuu että vähän on vielä liian aikaista siihen hommaan. Sais jo se äitiyspakkauskin jo tulla :D . Mulla on kyllä tallessa 2 vuotiaan esikoisemme kaikki vauvanutut, joten niillä kyllä varmasti pärjäisikin... Täytyy sitä kuitenkin jotain mäheetä ostaa.
Viikko aikaa np-ultraan. Jänskättää!
 
Eikai vielä voi tuntea liikkeitä? Mä makasin äsken sohvalla ja tunsin ihan kuin vauva olisi heittänyt pari volttia ympäri. Tuntui ihan ensiliikkeiltä, ei mun mahassa muutoin tuollaisia muljahteluita tunnu...Viimeksi mulla oli istukka edessä ja ekat liikkeet tunsin vasta rv 20. Huh huh. Eihän mulla ole viikkoja kun 11-13!?

No, nyt pieni ukkelsson heräilee, täytyy mennä potattamaan se.
 
EevaRouva: mä myös tunsin mielestäni masussa vauvan liikkeitä pari päivää sitten. En kyl millään jaksa uskoa että ne niitä vielä olisi, olisko ilma eksynyt väärään paikkaan :xmas: ... Muistuttivat kyllä enemmän vauvan liikkeiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Eikai vielä voi tuntea liikkeitä? Mä makasin äsken sohvalla ja tunsin ihan kuin vauva olisi heittänyt pari volttia ympäri. Tuntui ihan ensiliikkeiltä, ei mun mahassa muutoin tuollaisia muljahteluita tunnu...Viimeksi mulla oli istukka edessä ja ekat liikkeet tunsin vasta rv 20. Huh huh. Eihän mulla ole viikkoja kun 11-13!?
Mä oli tuntevinaan ekat n. rv 11!! Kyllä niitä toisinaan tulee ja tuntuu ihan just siinä kohdun kohdalla, missä se vauva on. Toisinaan tositosi vaimeena, mut välillä tosi selkeestiki. Etenki iltasin kun soffalle käy iltapalan jälkeen sellaseen puoli istuvaan asentoon, niin helpoten tuntee =) Kyllä ne voi olla!!

Esikoisesta tunsin n. rv 18, toisesta rv 16, kolmosesta rv 13 ja nyt olin tuntevinaan eka rv 11!!! =) :heart: kunahn ne siitä voimistuu, niin varmistun itsekin asiasta =)

Jahvetti 13+0
 
Jahvetti No joo mäkin olin puolimakuullani/istuviltani ja justiinsa vedellyt välipalaksi/lounaaksi marjakeittoa ja leipiä hurjat satsit...Muutama ilta sitten oli sama juttu, mutten ole kenellekään sanonut edesä mitään kun enhän mä ole edesä nyt ultrassa käynyt eloakaan varmistamassa... :)
 
Olenko minä joukon ainoa, joka aikoo hankkia vanhanajan äitiyshousuliivin vatsan ja selän tueksi? Ja aika pian, turvotus on iltaisin jo sen verran voimakasta, että alavatsalla vatsanahka ilmoittelee ei-nauttivansa. Siskokin sellaisen aikanaan hommasi. Koittivat siskolle tyrkyttää jossain vaiheessa neuvolasta jotain tukivyötäkin, mutta se kuulemma puristi, eikä kuitenkaan tukenut, samaa valitti serkku. Vielä kun kuulun hamekansaan, mahan tukeminen on todella tärkeää, hame kun ei anna lainkaan vastaavaa tukea mahalle kuin housut. (Pelästyn aina housuja jalassani, ihmettelen, mitä nuo kaksi heiluvaista on, kun näen reiteni.)

Eläkää te onnelliset siinä uskossa, että pärjäätte omilla vaatteilla läpi raskauden. Minä tiedän lähes satavarmaksi olevani sukuni nainen ja joutuvani heivaamaan omat vaatteet vinttiin odottamaan aikaa pienempää lokakuun aikana, jolloin ihmiset alkavat kyselemään, enkö jo kohta jää äippälomalle, vaikka vasta ollaan puolessa.

Nyt jo pikkuhousuista suurin osa on joutunut siirtymään syrjään ja olen ostanut uusia ihan raskautta ajatellen. Sisko muuten vinkkasi, että matalat ovat miellyttävämpiä kuin korkeat, kunhan edessä vyötäröllä on todella pehmeä, kiristämätön reuna. Lindexiltä löysin matalia puuvillapöksyjä, joissa oli noin neljän sentin resori. Todella pehmeät, eikä kiristä ja purista! Muut äitiysvaatteet hommataan tiistain ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. Ensin inventoimme siskon varastot. Ja ennen koulujen alkua vielä vaatekaupoille, kun ei sitä voi tietää, josko ei sitten heti jaksakaan kaupoissa viikonloppuina kierrellä vaatteita etsimässä, kun tarvii taas totutella työhön. Omalla paikkakunnalla ei ole äitiysvaatteita kohtuuhintaan. Lähinnä ajattelimme ostaa arkihameita pari-kolme, yläosan vaatteet tehnen itse ennen töiden alkua. Pihiys iski. ;)
 
Ultrakuulumisia :wave: Käytiin kontrollissa sen viikonlopun vuotelun takia ja kaikki on oikein hyvin :heart: Vuotoja tai hyytymiä ei enää löytyny. Takku oli taas hereillä ja palloili menemään massussa :D Selkäranka näkyi ja kylkiluut ja ihanat pikkuiset pakarat ihan selvästi B) Mies sanoi, että on kuulemma perinyt äitinsä pyllyn :LOL: Virtsarakko ja mahalaukku näkyi myös.

Cruella ja Jahvetti Siistiä, kun meillä on samat la :D Katotaan kuka poksahtaa ekana :wave:
 
Onpas täällä ihania ultra- ja neuvolakuulumisia, onnea vaan kaikille =) Omaan nt-ultraan on vielä 2,5 viikkoa aikaa. Sitten vasta taas nähdään pikkuinen :heart:

Mä oon ollut nyt pari päivää taas ihan hirvittävän väsynyt, oon ihan puhki heti jos jotain tekee. Eli ei hehkeästä raskaudesta mitään tietoa täälläkään, kun myös naama kukkii toooosi kivasti. Töissä varmaan kattovat ens viikolla, että joku on vetänyt vähän liikaa grillimakkaraa loman aikana, kun maha pömpöttää ja naama täynnä finnejä :LOL: No, miettikööt mitä miettii.

Huomenna alkaa jo 12. viikko!
 
heippa pitkästä aikaa =)

jääny kirjoittelut vähemmälle kun koko ajan kiirus johonkin suuntaan... =)
tänään oli lääkäri ja sydänäänet kuului erittäin vahvasti,syke 160 :heart: vitsi että on huojentunut olo,en ole edes miettinyt tätä raskautta mitenkään kun takana tm ja keskenmeno...ehkä nyt uskaltaa jo alkaa iloita :D nt-ultra olis sit n.1,5viikon päästä,toivottavasti kaikki silloinkin hyvin =) neuvolassa laskivat viikoiksi 10+4,la 17.2...eipä kannata viel muutella mitään,katsotaan mitä ultra sit sanoo... =)
valittelin selkäsärkyä ja lekuri määräs paratabseja 100kpl,saa ottaa 8 tabl päivässä.hinnaksi tuli kelan korvauksen jälkeen 2,98?,ei paha...!toivottavsti tehoaa...!

hulipumpsis 10+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Ultrakuulumisia :wave: Käytiin kontrollissa sen viikonlopun vuotelun takia ja kaikki on oikein hyvin :heart: Vuotoja tai hyytymiä ei enää löytyny. Takku oli taas hereillä ja palloili menemään massussa :D Selkäranka näkyi ja kylkiluut ja ihanat pikkuiset pakarat ihan selvästi B) Mies sanoi, että on kuulemma perinyt äitinsä pyllyn :LOL: Virtsarakko ja mahalaukku näkyi myös.

Cruella ja Jahvetti Siistiä, kun meillä on samat la :D Katotaan kuka poksahtaa ekana :wave:
hieno juttu et kaikki hyvin :flower: jahvetilla ei oo sama la, hän johtaa kerhoa 31.1. ajallaan :whistle: :D hissukka tais muistaakseni olla se kellä kans muuttu 4. päiväks =)
 
Ootteko muut kummeja jo suunnitellu? :wave: :wave:
oon joo ehkä vähän ajoissa, mut tuli mieleen, et meillähän on jo kaikki kummiehdokkaat käytetty :whistle: :eek:
Ja kun en samojakaan kummeja kelleen halua...huoh...jää tämä nelonen varmaan kastamatta!! :LOL: :LOL:

Jahvetti 13+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Ultrakuulumisia :wave: Käytiin kontrollissa sen viikonlopun vuotelun takia ja kaikki on oikein hyvin :heart: Vuotoja tai hyytymiä ei enää löytyny. Takku oli taas hereillä ja palloili menemään massussa :D Selkäranka näkyi ja kylkiluut ja ihanat pikkuiset pakarat ihan selvästi B) Mies sanoi, että on kuulemma perinyt äitinsä pyllyn :LOL: Virtsarakko ja mahalaukku näkyi myös.

Cruella ja Jahvetti Siistiä, kun meillä on samat la :D Katotaan kuka poksahtaa ekana :wave:
hieno juttu et kaikki hyvin :flower: jahvetilla ei oo sama la, hän johtaa kerhoa 31.1. ajallaan :whistle: :D hissukka tais muistaakseni olla se kellä kans muuttu 4. päiväks =)

Joo minä nyt ainakin seuraavaan ultraan asti meen tolla 31.1 lasketulla, koska niin se Koksisa sano =) Sitä mä ennemmin uskon, kun tk-lääkäriä :LOL:
Ja sit neuvolaan kun meen, niin tiedustelen kanssa asiaa...tosin vasta lokakuussa :/
Mut jossain niillä main se mullaki on...yli meen...jos vanhat merkit paikkasa pitää :LOL: :LOL:
 
Jahvetti: voi ku oltais samaa aikaa, ois aika hienoo =) yritetää sihdata synnytykset silleeet päästäis huonekavereiks :D ja noista kummeista, mä oon miettiny kans mut miehelle en oo puhunu mitää. olin vähä pönttö sillon ku poika synty ja haalin sille miljoona kummii eli mun puolelta niinku kaik käytetty :whistle: aattelin et tällä kertaa laatu korvatkoon määrän B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Jahvetti: voi ku oltais samaa aikaa, ois aika hienoo =) yritetää sihdata synnytykset silleeet päästäis huonekavereiks :D ja noista kummeista, mä oon miettiny kans mut miehelle en oo puhunu mitää. olin vähä pönttö sillon ku poika synty ja haalin sille miljoona kummii eli mun puolelta niinku kaik käytetty :whistle: aattelin et tällä kertaa laatu korvatkoon määrän B)

Joo...sattu sit kuka tahansa huonekaveriks, niin pitää kysyä "käytkö kaksplussalla" :LOL: :LOL:
Tosin 2 viimestä kertaa oon päässy ihan private-huoneeseen B) No, ihan kiva oli, kun mulla ei vauvaakaan ollu vieressä, niin ei tarttenu toisten vauvojen tuhinoita kuunnella =) Toivottavasti nyt sais vauan viekkuun =)

Meillä on esikoisella 2 kummia (mun veli ja vaimonsa), toisella on 2 virallista kummia ja 1 epävirallinen (miehen sisko ja veli ja sen siskon mies epävirallisena, ei kuulu kirkkoon) ja kuopuksella on 2 kummia (miehen täti ja mun ystävä)...nyt ei tuu enää niinku ketään mieleen...sisarukset on kaikki käytetty, serkkuihin tms ei muuten pide3tä mitään yhteyksiä jne...no, pitää miettiä :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ootteko muut kummeja jo suunnitellu? :wave: :wave:
oon joo ehkä vähän ajoissa, mut tuli mieleen, et meillähän on jo kaikki kummiehdokkaat käytetty :whistle: :eek:
Ja kun en samojakaan kummeja kelleen halua...huoh...jää tämä nelonen varmaan kastamatta!! :LOL: :LOL:

Jahvetti 13+0
Meillä menee tuo kummien valinta monimutkaiseksi, kun pitää olla 2 naista ja 2 miestä, joiden elementit pitää olla eri (ilma, tuli, maa, vesi; jokaista siis yksi). Ja pitäs muutenkin olla sopivia ja mukavia ihmisiä. Mie vielä haluaisin, että ne olis eri uskontokunnista, mutta taitaa mennä vähän hankalaksi jo :D Ja munkki tulee siunaamaan lapsen :heart:

Ei siis olla kristittyjä.... Mie olen Jumalataruskova ja mies buddhalainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ootteko muut kummeja jo suunnitellu? :wave: :wave:
oon joo ehkä vähän ajoissa, mut tuli mieleen, et meillähän on jo kaikki kummiehdokkaat käytetty :whistle: :eek:
Ja kun en samojakaan kummeja kelleen halua...huoh...jää tämä nelonen varmaan kastamatta!! :LOL: :LOL:

Jahvetti 13+0
Meillä menee tuo kummien valinta monimutkaiseksi, kun pitää olla 2 naista ja 2 miestä, joiden elementit pitää olla eri (ilma, tuli, maa, vesi; jokaista siis yksi). Ja pitäs muutenkin olla sopivia ja mukavia ihmisiä. Mie vielä haluaisin, että ne olis eri uskontokunnista, mutta taitaa mennä vähän hankalaksi jo :D Ja munkki tulee siunaamaan lapsen :heart:

Ei siis olla kristittyjä.... Mie olen Jumalataruskova ja mies buddhalainen.
Minä ensin vähän ihmettelin, muta tuo viimeinen lause selvensi asian :D :saint:

Noi muuten oliskin aika kivat kumminvalintaperusteet =) Kun vaan olis niitä tyyppejä kenestä valitsis :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ootteko muut kummeja jo suunnitellu? :wave: :wave:
oon joo ehkä vähän ajoissa, mut tuli mieleen, et meillähän on jo kaikki kummiehdokkaat käytetty :whistle: :eek:
Ja kun en samojakaan kummeja kelleen halua...huoh...jää tämä nelonen varmaan kastamatta!! :LOL: :LOL:

Jahvetti 13+0
Meillä menee tuo kummien valinta monimutkaiseksi, kun pitää olla 2 naista ja 2 miestä, joiden elementit pitää olla eri (ilma, tuli, maa, vesi; jokaista siis yksi). Ja pitäs muutenkin olla sopivia ja mukavia ihmisiä. Mie vielä haluaisin, että ne olis eri uskontokunnista, mutta taitaa mennä vähän hankalaksi jo :D Ja munkki tulee siunaamaan lapsen :heart:

Ei siis olla kristittyjä.... Mie olen Jumalataruskova ja mies buddhalainen.
siis öö, mä putosin B) mikä on jumalataruskova, never heard. mut jos aattelen se sillee niinku se kuulostaa ni sit ehkä jotain hajua :whistle:
 
Jahvetti: toivottavasti keritää treffata ennen synnytyksiä ni ei tarvi kysellä :whistle: :D kait ne yrittää sitte laittaa privaatisti jos vauva on lasten kakkosella tms et sais ite sitte levätä eikä tarvis toisen vauvan itkua kuunnella. ja tietty sitte seki et ku toisella olis vauva ja itellä sillä hetkellä ei. mun huonekaverin vauva oli ekan yön lasten kakkosella keltasuuden takia. saanko udella miks et saanu heti vauvoja vierihoitoon?
 
Toi kummihommeli mullakin on kummitellu mieles kun ekan kummit on mun sisko ja veli ja tokan miehen sisko ja veli. Eikä sisaruksia enempää, ja kavereita ei oo oikeen sellasii et viitittäis pyytää, yks olis mut sil on jo kuus kummilasta ennestään ja aina se valittaa sitä rahanmenoa jouluisin ja synttäreinä et ei viititä kyl pyytää. Mun ex-isäpuolta ja sen uutta vaimoa ajattelin mut tuntuu et mies ei kyl halua niitä... Nää ovat vähän kuin mamma ja pappa meidän lapsille. Aika hankalaa on... :| No onhan täs nyt vielä aikaa sitä miettiä ja voi tulla uusia ideoita.
 
Hei taas,

joku kyseli nimistä... Meillä on sekä tytölle että pojalle nimet valmiina. Tosin saattavat muuttua vielä... Ja pojille on tosiaan munkin mielestä vaikeempi keksiä nimiä. Tytölle keksis vaikka kuinka monta. Onko teillä muuten aavistuksia kumpi saattais olla tulossa? Meillä mies luulee, et tulee poika, mut mulla on ihan tyttö-fiilis. Ihan sama tosin kumpi tulee, kunhan on terve! =)

Kummeista: Kummit on meillä mietittynä valmiiksi. Ei oikeastaan ollut edes vaikeaa, koska haluan ehdottomasti parhaan ystäväni ja tämän miehen kummeiksi. Eivät kylläkään kuulu kirkkoon, joten on pyydettävä kaksi kirkkokelpoista kummia lisäksi. Pyydetään molempien siskoja, joten lapsi saanee neljä kummia. Mikä on muuten trendi; pyydetäänkö nykyään kummeiksi enemmän sukua vaiko ystäviä? Meillä on miehen kanssa yksi kummilapsi, joka on parhaan ystäväni poika.

Joku kertoi, että tekisi mieli ostaa vauvakamoja jo, muttei ole vielä tohtinut. Lienenkö hullu tai muuten vain erikoinen, mutta olen ostanut pari pientä juttua jo, samoin kuin mieheni. Olivat niin vastustamattomia, etten voinut olla ostamatta! =) Onko kukaan muu ostanut mitään?

Onko teillä muuten työnimiä masuasukeille? Meillä sitä kutsutaan milloin miksikin, mutta nyt tuntuu tuo helmieemeli vakiintuneen käyttöön.

Tunteista: Joku kertoi kyynelehtineensä ekassa ultrassa. Mä oon tavallisesti tosi tunteellinen, ts. itkin jo ennen raskauttakin helposti. Tämä ominaisuus on tietysti voimistunut nyt raskauden myötä. Siksipä ihmettelinkin, kun en pillahtanut itkuun ultrasssa. Toljottelin vain ihmeissäni, ja katsoin kuin ulkopuolisena koko hommaa. No, ultran jälkeen mentiin kauppaan ja vihannesosastolla purskahdin vollottamaan. Kyllä ihmiset katto! :D Kaiketi sitä jännitti niin hirveästi, onko se oikeasti siellä ja onko se elossa, että jännitys laukes vasta kun homma oli jo ohi.

No, tulipa tota tekstiä taas... Hauskaa viikonloppua kaikille. Meillä on edessä reissu ystävien häihin. :wave:
 
hei vielä,

mitä noi sairaaloiden lyhenteet tarkoittaa? Tai siis muutaman luulen keksineeni, mutta esim. K-HKS (Keski-Hämeen keskussairaala?), KOKS ym.? KOS on siis Kätilöopisto. Sinne ei taidakaan olla paljon tulijoita? Kolme meidän lisäks tällä hetkellä...

evaellen rv 12+1

 

Yhteistyössä