**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Goldy: Miulla myös hyvästi vararavintoa (ylipainoa n.40kg), mutta on hyvin näkynyt kohtuun vatsankin päältä. Miulle ei ole missään vaiheessa sanottu pahasti ylipainon takia missään lääkärissä, ei edes kun lapsettomuushoidoissa oltiin ja itse otin asian esille, että tuleeko tästä mitään, kun olen näin läski. Lääkäri sanoi vaan, että onhan siulla ylipainoa, mutta se on sopusuhtasesti koko kehon alueella, eikä vaarallisesti kaikki vyötäröllä :) Hyvä mieli on aina jäänyt, vaikka asiaa on välillä sivuuttu. Terkkarikin totesi neuvolassa, että paino on jokaisen oma asia: hän ottaa tarvittaessa vaan sokerirasituksen.

Tavan tallaajat onkin sitten saanut miut kyyneliin useamman kerran :'( Vaikka niille se kaikista vähiten kuuluu....
 
heips
pikaterkut Pupilta. Minä tulen kanssa Kätilöopistolle "ihmettelemään" =)
Inhottavaa tuollainen "lihavuuspiikittely". En usko että sillä mitään voitetaan ja ehkei juuri nyt ole hyvä aloittaa mitään julmettua porkkanadieettiä!
Minä laitan täältä sinulle, Goldy, onnittelut että tupakki on jäänyt pois! Mahtava homma. :flower: :flower:
Joltain ihmisiltä tuntuu puuttuvan hienotunteisuus ja vaan tuijotetaan "negatiivisiin" asioihin.
Tsemppiä kaikille. Kirjoittelen enemmän kun on aikaa
:wave:
 
Heipat. Olin tänään np-ultrassa 11+4. Heiman arvaten meni mittaus, kun sikiö oli miten sattui. 0,6mm oli arvio. Liikettä riitti ja kaikki päällisin puolin ok. Mutta mietin vaan, että miksei se katsonut mitään muuta kuin sen niskan, kyllä sillä kädet ja jalat oli, mutta kun lukee muiden kirjoituksia, niin on katsottu jo sydämen lokerot, aivolohkot, selkäranka, virtsarakko ja mitä kaikkea muuta sitten on katsottukin. Miksei meillä katsottu? Oliko tämä nyt vaan neuvolamme politiikkaa vai eikä se lääkäri osannut? En osannut edes kysyä siellä, kun tein vertailut muiden kesken vasta ultran jälkeen... :|

Ultra tehtiin sekä alakautta että mahan päältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Heipat. Olin tänään np-ultrassa 11+4. Heiman arvaten meni mittaus, kun sikiö oli miten sattui. 0,6mm oli arvio. Liikettä riitti ja kaikki päällisin puolin ok. Mutta mietin vaan, että miksei se katsonut mitään muuta kuin sen niskan, kyllä sillä kädet ja jalat oli, mutta kun lukee muiden kirjoituksia, niin on katsottu jo sydämen lokerot, aivolohkot, selkäranka, virtsarakko ja mitä kaikkea muuta sitten on katsottukin. Miksei meillä katsottu? Oliko tämä nyt vaan neuvolamme politiikkaa vai eikä se lääkäri osannut? En osannut edes kysyä siellä, kun tein vertailut muiden kesken vasta ultran jälkeen... :|

Ultra tehtiin sekä alakautta että mahan päältä.
Np- ultrassa ei katotakaan, kun vaan noi np. Gynestä riippuu "näyttääkö" se vanhemmille muutakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Heipat. Olin tänään np-ultrassa 11+4. Heiman arvaten meni mittaus, kun sikiö oli miten sattui. 0,6mm oli arvio. Liikettä riitti ja kaikki päällisin puolin ok. Mutta mietin vaan, että miksei se katsonut mitään muuta kuin sen niskan, kyllä sillä kädet ja jalat oli, mutta kun lukee muiden kirjoituksia, niin on katsottu jo sydämen lokerot, aivolohkot, selkäranka, virtsarakko ja mitä kaikkea muuta sitten on katsottukin. Miksei meillä katsottu? Oliko tämä nyt vaan neuvolamme politiikkaa vai eikä se lääkäri osannut? En osannut edes kysyä siellä, kun tein vertailut muiden kesken vasta ultran jälkeen... :|

Ultra tehtiin sekä alakautta että mahan päältä.
Np- ultrassa ei katotakaan, kun vaan noi np. Gynestä riippuu "näyttääkö" se vanhemmille muutakin.

Moikka mimo :hug: Mun neuvolantäti-äiti sanoi, että jos heidän neuvolassaan olisi ollut sama tilanne kuin minulla tänään Nokialla, niin olisi ilman muuta annettu kontrolliaika. Eli siellä katsovat muutkin rakenteet (ts. eräässä tamperelaisessa kunnallisessa neuvolassa).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Heipat. Olin tänään np-ultrassa 11+4. Heiman arvaten meni mittaus, kun sikiö oli miten sattui. 0,6mm oli arvio. Liikettä riitti ja kaikki päällisin puolin ok. Mutta mietin vaan, että miksei se katsonut mitään muuta kuin sen niskan, kyllä sillä kädet ja jalat oli, mutta kun lukee muiden kirjoituksia, niin on katsottu jo sydämen lokerot, aivolohkot, selkäranka, virtsarakko ja mitä kaikkea muuta sitten on katsottukin. Miksei meillä katsottu? Oliko tämä nyt vaan neuvolamme politiikkaa vai eikä se lääkäri osannut? En osannut edes kysyä siellä, kun tein vertailut muiden kesken vasta ultran jälkeen... :|

Ultra tehtiin sekä alakautta että mahan päältä.
Np- ultrassa ei katotakaan, kun vaan noi np. Gynestä riippuu "näyttääkö" se vanhemmille muutakin.

Moikka mimo :hug: Mun neuvolantäti-äiti sanoi, että jos heidän neuvolassaan olisi ollut sama tilanne kuin minulla tänään Nokialla, niin olisi ilman muuta annettu kontrolliaika. Eli siellä katsovat muutkin rakenteet (ts. eräässä tamperelaisessa kunnallisessa neuvolassa).
Mitähän toi halaaja tohon tuli kun piti hymynaama laittaa. No sama se, halit sitten jos ei hymy kelpaa =)
 
Luin aiemmin et joku oli tuntenu liikkeitä...onkohan se mahdollista tässä vaiheessa? Minäkin tunsin muutama päivä sitten kun oltiin autossa et ihan kuin olisi muljahdellut mahassa niinkuin pikkupotkuja olis tullu. Outoa.

Tänään taas huono olo nosti päätään mutta sain sen kuriin nopeasti syömällä. Luulis senkin jo pysyvän poissa.
Ootteko muut kokeneet kovia mielialojen heittelyä nyt odotusaikana?Tunteet pinnassa?
Mulla nimittäin itku tirahtaa silmään todella helposti ja otan kaikki itteeni ja sitten mökötän. Voiku vois olla pikkasen iisimmin. :LOL:

Tänään on jotenkin niin masentava päivä. Ei oo yhtään kiva fiilis ja tää ilmakin on niin hevonp...stä.
Parempi ehkä mennä nukkumaan ku tyttökin unilla. Josko tulis parempi mieli kun kömpii miehen kainaloon.

Sori vuodatukset. :ashamed:
 
Mie kävin eilenillalla pyörähtämässä paikallisessa päivystyksessä ennen töihin menoani. Veskissä käydessä kun papruun tuli pyyhkäistessä vähän rusehtavaa vuotoa (tosi vähän mutta säikähdin silti ja kun aattelin et joudun olemaan yövuorossa ja yksin siellä niin pakko tarkistuttaa onko kaik ok) :|
Lääkäri vei miut ultrattavaksi yläkertaan. Siellä se meidän pikkuinen potki ja hytky ja sydän löi nätisti myös ..Vauvalla ei siis mitään hätää ollut :heart:
Lääkäri oli sitämieltä että tää raskaus vois olla jonkinverran pidemmällä kun sikiö oli jo senverran suurempi.. ei kuitenkaan osannut sanoo et kuinka paljon ois pidemmällä. Miul olis nyt ma aamuna se np ultra ja jos tää siis on pidemmällä niin sittenhän sitä ei enää pystytä tekemään. Sit vaan varaan kiiruusti aikaa lapsivesipunktioon jos sinne viel kerkeisin :|
Miulla itellä on ollu hiukka sellanen olo että tää olis pidemmällä..kun viimosta edelliset kuukautiset oli 5 pv myöhässä ..mie tein sillo kyl testejä 2:kin kappaletta ja negoja ne näytti..miul on vaan toiseksvanhimmal pojal apteekin testi kans näyttäny negaa..
Nyt vaan mietin että onko vauvalla sit kaikki ok kun mie olen tietämättäni noitten edellisten kuukautisten ja viimesten laskettujen kuukautisten välis nauttinu alkoholia suht surutta..yövuoroissa käyttäny kofeiinitabletteja ja energiajuomaa yms.. :ashamed: Vaikka kaikki näytti eilen päällisinpuolin hyvältä mut silti huolettaa :ashamed:
Odotan kuitenkin innolla nyt sitä maanantaita että pääsen ammattilaisen pakeille ultraan. Vutoo ei oo sen enempiä ollu eli en siit niin oo huolissaan..jos tulee viel ni hakeudun sit tutkimuksiin. Toiseksivanhimpaa oottaessa miul oli vuotoo keskiraskaudessa ja se johtu siitä kun istukka oli jotenkin liian alhaalla..aikaamyöten kyllä sit nousiomalle paikalleen..

Olipas tässä vuodatusta kerrakseen..
Ainiin miekin olen nyt sit tupakoinnin selättänyt kokonaan =) =)
 
Katariina: :'( :hug: Paljon voimia teille, tuntuu niin pahalta teidän puolesta.

Suurperheen äityli:
Kyllä noi kaikki pikkuvuodotkin aina pelästyttää. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin! Koita olla stressaamatta jos oliskin jo pidemmällä, tiedän kyllä että se ei oo helppoa!

Täällä on pitänyt kiirusta, viimenen lomaviikko tällä erää |O Vaikee kuvitella että maanantaina pitää mennä töihin! Eilen rupesin mäkin tota mun mahaani vahtaamaan ja mieheltäki kysyin et onkse vähän pallottunu. Kyllä se vähän senkin mielestä oli, hassua kun kuitenkin vasta näin vähän viikkoja ja tosta tytöstä ei mitään näkyny ennenku joskus 20 viikolla! Tai sitten tää on vaan tätä lomaruokailua... ja tuo alarengas on suurentunu :whistle:

Pahaolo on aikalailla taas helpottanu, vielä on öklöä oloa välillä mutta eiköhän se tästä. Ultrakutsu tuli, se on parin viikon päästä. Sitä enne on se lääkärineuvola. Hammastarkastuksenkin sain varattua. Mites muut, ootteko jo varannu hammastarkastusaikaa?

Nyt täytyy ruveta valmistautumaan häihin, toivottavasti toi vesisade on tän päivän osalta jo ohitse!

Vinja 9+5
 
Voi katariina :hug: Olen niin pahoillani teiän puolesta :'( Toivottavasti tärppää pian uudelleen.

(.) Miulla tuo rusehtava vuoto jatkuu edelleen. Sais jo loppua |O Viikon jo tiputellut. Lääkäri kyllä sanoi, että kaikki vanha veri pitää valua ulos, mutta että näin pitkään :( Noh, hyvä, että tulee pois, eikä ole tullu mitään tulehdusta.

Väsyttää ihan hirmusesti. Nukun 12h yöunia ja silti silmä luppasee päivällä. Hengästynkin helposti. Tuossa vähän järjestelin paikkoja ja pyyhin pölyjä niin kesken hommien piti istua hengittelemään :eek: Oon aina ollu huonokuntonen, mutta en nyt sentään näin rampa :ashamed:

Kohta lähetään rantaan kuvaamaan :D Mies tekee kaverinsa kanssa varsin huumoripitosia indie-elokuvia. Mie aina välillä hengailen statistina B) Ei niitä leffoja ole koskaan julkastu missään, lähinnä illanistujaisissa katellaan.

Kipsu Halit kelpaa aina :D Ja hymytkin :)

suurperheen äityli Tottakai nuo vuodot aina säikäyttää, mutta yleensä ovat ihan harmittomia :hug: Onnea savuttelun lopettamisesta :wave:

mimoniandra ja Takku 12+5
 
Terveiset reissusta!

Mukavata oli, mutta mukava oli kotiinkin palata. Pari päivää oli taas ihan ok olo...ei tarvinnut oksentaa kertaakaan, mutta eilen taas alkoi ja tänään :x . Huoh, ku olen tyhjentänyt vähän väliä oikein kunnolla. meinasin jo tukehtuakin tuonne pöntölle, vetäsin varmaan oksennusta "henkeen" tai jotain, mutta yhtäkkiä ei henki meinannut kulkea. Sain just pihistyä miehelle, että apua mä kuolen ja sekin tietysti ihan paniikissa ryntäs veskiin. No siitä sitten aikani haukoin ja köhein ja olo helpottu pikkuhiljaa. Pelästyin kyllä toden teolla ja pillitin tietysti :ashamed:

Katariinalle voima:hug: :'(

Moni oli saanut taas mukavia ultrakuulumisia, onnittelut niistä :flower: .
Teillä tuntuu kaikilla olevan tosi liikkuvaisia pikkuisia masussa, meidän sintti kun köllitteli niin rauhallisesti, että mun oli vaikea erottaa edes pahemmin liikettä...kätilö erotti kyllä (ja minäkin lopulta).

Goldy: Mulla tehtiin ainakin se ultra ihan sillä samalla laitteella alakautta, millä se kätilö ensin yritti mahan päältä. Enkä kyllä ole kuullut, että siihen näkyvyyteen niinkään paino vaikuttaisi, pikemminkin kohdun asento. Mulla ei ole ylipainoa, eikä silti saatu mahan päältä näkyviin, koska kohtu taakse kallellaan. Ikävää kohtelua muutenkin olet saanut
:( ...

Onkos kellään antaa vinkkiä, mistä saisi jotain isukki-aiheisia bodyja ostettua, mä kun ajattelin kerätä miehelle sellasen "isyyspakkauksen" ja joku hauska body ois kiva löytää. Netistä saa tietysti tilattua omallakin tekstillä, mutta en keksi ite mitään hyvää. Tuo
mimon bongaama tekstipaita oli kiva...siis jotain ton tyylistä, joka sopisi sekä tytölle, että pojalle...

 
Oltii tiputtu jo 2. sivulle :wave: :wave:

Täällä koitan siivoilla minkä ehdin, meinaa vaan väsähtää ihan :ashamed: Lakanat vaihdoin koko porukalle, ja nyt pitää jo huilaa, on vissiin niin painostava ilma...tulis kunnon ukkonen :D

Huomenna pitäs tosiaan töihin mennä...pelottaa ja jännittää, mut samalla ihan kivakin =)
Mä nii ehk'ä eniten pelkään sitä, että mut on laitettu kerrostalopiiriin...mitä jos ei siitä tuukkaan mitään :ashamed: Mä muutenkin vihaan olla siellä ja mun hermot on aina ihan riekaleina siellä :eek: Noh...katsellaan =)

kovasti koitin illalla liikkeitä kuulostella, mut ei mitään tuntunu :/ Ehkä ne on sit ollu vaan suolen hyppelyitä mitä oon ollu huomaavinani :LOL: Tai sit ei vaan kaikki vielä niin selvästi tunnu...pitää jatkaa kuulosteluja :D

Jahvetti 13+3
 
Vikaa lomapäivää minäkin täällä vietän. Perjantaina tultiin mökiltä, siellä tajusin yhtäkkiä että mun rinnat on paisuneet :eek: ja kun mieheltä kysyin niin se vastas kuin apteekin hyllyltä "joo, on ne kasvaneet". Ja tässä äskettäin nähtiin äidin kanssa ja se totes heti että mun maha on kasvanut! Ja taas kyselin mieheltä että onko näin ja jälleen se laukas "joo, on kasvanut!". Miten mä en ole huomannut aiemmin??
Mun maha on sellainen ihme pelastusrengas..

Noh, ens viikolla on rv 12 ultra ja vaikka mulla onkin näitä oireita (mm oksentanutkin kokonaista 4 kertaa..) niin silti mä olen hyvin varovainen. Uskon taas enemmän kun saadaan ultratulos.
Mutta silleen mä jo uskon tähän raskauteen, että oon jo vähän uskaltautunut katella mammavaatteita..

 
jep jep...mie täällä odottelen esikoista,apteekin testi näytti positiivista ja neuvola-aika varattu nytten sitte 2.8....Laskurin mukaan oisin rv 9, koska viimeiset kuukautiset tulleet toukokuun lopussa. Ei pahemmin mitää oireita ole ollut, muuta kuin että vatsaa on välillä nipistellyt ja joskus on semmoinen ällötysolo, mutta onneksi olen tähän saakka pärjännyt ilman aamupahoinvointia....
 
Moikka pitkästä aikaa! Huomenna ois toka neuvolakäynti edessä ja sitten torstaina np-ultra. Lievää etomista on edelleen ollut ja väsymystä, muuten on ollu aikalailla hyvä olo.
Keskiviikkona pitäs sit 3 vkon loman jälkeen palailla töihin, vähän jänskättää tuo ruokailuhomma, kun yksin liikkeessäni kampaajan hommia teen, et miten järjestän ruokailun, kun se nyt sattuu olemaan sellasta työtä, ettei aina ne ruokailuajat tuu pitämään paikkaansa ja nyt kun pitäs vähän väliä syödä pikkasen jotakin, ettei huono olo iskis. Oisko idiksiä jostain pikkupurtavasta mitä vois nopsasti aina välillä haukkasta????
Mutta tästä nyt häippäsen ruokaa laittamaan.

Marie82 rv10+3
 
täällä toinen kampaaja :D
Aika hyvin pystyy napostelemaan asiakkaiden välissä/aineiden vaikutusajalla jotakin. Olen nyt pitänyt töissä varalla ruisleipää+juustoa, jukurtteja, hedelmiä, kirsikkatomaatteja, tuoremehuja jne. Riippuu tietysti ihan siitä, mikä itsellesi maistuu.
Tiuhaan tarvii kyllä syödä, ettei tule heikko olo.
 
Nyt meillä on sitten oma talo =) Tapettien vaihto on jo kovassa vauhdissa, tavaroitakin on jo rahdattu uuteen kotiin aika paljon ja patjalla punkattu keskiviikkoillasta lähtien. Lasten tavarat saimme jo lähes kaikki muutettua, niin he saavat sitten touhuta omissa huoneissaan eivätkä ole kokoajan liisteri- ja maalipurkkien kimpussa ;)
Laitoinkin jo lähes viikko sitten tänne, että ihan kuin mulla jo supistelis... nyt ei enää tarvitse arvailla supisteleeko. Varsinkin pe ja la iltana kun olin touhunnut koko päivän ja kantanut muuttolaatikoitakin, niin supisteli illalla jo sit useamman kerran. Selkä on kipeä ja masuakin nippailee suppareiden lisäksi :( Tiistaiaamuna on neuvola ja heti perään np-ultra. Saas nahdä, mitä lääkäri sanoo jo nyt alkaneista suppareista. Eivät varmasti kovin hyvä juttu ole...Taitaa tulla vielä vaikeuksia ennen helmikuuta :/
Pahoinvointi on täälläkin jo hieman helppaamaanpäin. Välillä voi olla jo 2 päivää putkeen, etten oksenna, mutta sitten seuraavat päivät voivat taas olla aivan järkkyjä. Ehkä tämä tästä vielä ;)

Joku kyseli lääkettä vatsantoiminnan edistämiseksi... Levolac ja Duphalac (sama lääke, eri kauppanimi) sopivat raskausaikana käytettäväksi. Ne pehmittävät ulostemassaa. Myös mm. Vi-Siblin käy, vaikutta hieman eri tavalla, se lisää ulostemassaa ja sitoo suoleen vettä.

Ensi lauantaina alkaa sitten ainakin kahden viikon nettipimento. Muutamme silloin loput tavarat uuteen kotiin ja uuden nettiyhteyden aukeaminen tunnetusti kestää. :wave:
 
heips kaikille! Mun paha olo tais johtua oikeesti nestevajauksesta. Unohdin juoda kun olo oli niin kauhee. Sit tietty mun matala verenpaine aiheuttaa heikkoo oloo ja tottakai alhainen hemoglobiini. Heti piristyin kun rupesin juomaan vettä kunnolla ja aloitin raudan syönnin.Jee! Nyt tuntuu että työn alkaminen keskiviikkona onkin ihan jees juttu. Ja PESSI: Sama juttu kun sulla,täälläkin tarvii syödä puolentoista tunnin välein ettei ala heikottamaan. Ja kaikille niille jotka ovat huomanneet tissiensä suurentuneen niin onks teillä niin kipeet ettei oikeesti koskee voi? Mun on suihkussakin varottava ettei niihin osu vesi suoraan suihkusta...auts...nooh kai se suurentuminenkin joskus loppuu..ainakin toivon niin :headwall:
Jaksamisia kaikille! :wave:
 
heips pikku tauon jälkeen :wave: oltiin vkl reissussa enkä päässy koneelle.

katariinalle pahoittelut :hug: ja onnea uuteen yritykseen :flower:

joku kyseli noista mielialoista, mulla on ihan älyttömästi vaihdellu. itku tulee tyyliin viittomakieliset uutiset :whistle: no ei ihan sentäs mut esim toi syöpäjuttu kosketti tosi paljon :'( kiitos muuten tsempeistä :flower:

ja isot onnittelut niille ketkä oli röökin jättäny :flower: hieno juttu =)
 
Moips

Me oltii miehen kaa kaksin reissus yhen yön, oli kivaa. Aika hevosvoimainen vkl, BMW club finlandin kesäkokousta ja taitolentonäytöstä oli ohjelmassa..molemmat iha spontaanisti päätettii tsekata. Toi lentonäytös juttu oli mieletön!! Ne on aivan hurjia, ku kieputtaavat ja pyöriivät taivaalla! Paras oli hornetti.

Olo on hyvä, unet jäi vähälle, ku oli kuskina eilen, ni meni myöhään, mut eipä mul valittamista. Tiistaina ultra. Kiva.

Profiilis uus kuva, mut aika huono, ku ite yrittää zoomailla..Mut kyl se luonnossa on jo sitä kokoa, että ei voi peitellä, ja mähän en teltoissa kulje, joten hyvin näkyy jo =) .

:heart: nelli&pulla 12+3
 

Yhteistyössä