**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Ootteko muut kummeja jo suunnitellu? :wave: :wave:
oon joo ehkä vähän ajoissa, mut tuli mieleen, et meillähän on jo kaikki kummiehdokkaat käytetty :whistle: :eek:
Ja kun en samojakaan kummeja kelleen halua...huoh...jää tämä nelonen varmaan kastamatta!! :LOL: :LOL:

Jahvetti 13+0
Meillä menee tuo kummien valinta monimutkaiseksi, kun pitää olla 2 naista ja 2 miestä, joiden elementit pitää olla eri (ilma, tuli, maa, vesi; jokaista siis yksi). Ja pitäs muutenkin olla sopivia ja mukavia ihmisiä. Mie vielä haluaisin, että ne olis eri uskontokunnista, mutta taitaa mennä vähän hankalaksi jo :D Ja munkki tulee siunaamaan lapsen :heart:

Ei siis olla kristittyjä.... Mie olen Jumalataruskova ja mies buddhalainen.
siis öö, mä putosin B) mikä on jumalataruskova, never heard. mut jos aattelen se sillee niinku se kuulostaa ni sit ehkä jotain hajua :whistle:
Kutsun itseäni Jumalataruskovaksi, kun en ole parempaakaan nimeä keksinyt. Jos olet kuullut wiccalaisuudesta niin on aika lähellä sitä, mutta en halua kutsua itseäni wiccaksi, koska en allekirjoita kaikkea mitä wiccalaisuuteen kuuluu. Olen myös panteistisempi kuin monet wiccat. Noidaksi itseäni kutsun "omissa piireissä", mutta en muuten, kun siinä on niin negatiivinen sävy :/ ...tai noh, nythän sen sanoin :D

evaellen SKS on lyhenne Savonlinnan keskussairaalasta :wave:
 
meil tuo nimi tulee olemaan ongelma, haluttas niin eri tyyliset nimet, mut kait se lapsi sitten sen nimen tuo tullessaan :D
Kummejaki olen jo vähän ittekseni mietiskelly..tietäsin ketä, mut taidamma vähän säästellä ja pyytää tälle kummeiksi tuttu pariskunnista vain toisen ja sisaruksia lisäksi..ei passaa heti käyttää kaikki hyviä vaihtoehtoja jos näitä ihania sais vaikka useammankin! :saint:
Niin mä synnytän OYS:ssa,vaik alue sairaala olis tuossa 40mk lähenmäpä, mut olemme väärän kunnan puolella :eek:
Pissatulehdus vaivaa olen täällä KÄRSINY, koskaan aikasemmin ei ole ollu tulehdusta nyt olen syöny jo 2kuuria, ja oireet jatkuvat...:kieh: :kieh: eivät halua alottaa mitään voimakkaampaa kuuria, mut pakkokait se on jos nuilla ei ole menny ohi..ja onhan tuo jo vaarallista vauvallekki..ja se tässä eniten HUOLETTAAKI!!:kieh: :'(
Olemme huomenna lähdössä as.autolla reissuun v-lopuksi, ni pitänee tästä alkaa pakkaileen. :hug: kaikille tasapuolisesti..
 
Vieläkö mahtuis pinoon mukaan? Oon taustaillut tässä tovin ja nyt uskaltaudun joukkoon mukaan. Eli esikkoa ootellaan ja la. on 27.2. Minun mielestä se on kyllä 28.2 ja monen laskurinkin mielestä, mutta neuvolakortissa lukee noin, niin olkoon.
Eilen kävin alkuraskauden uä:ssa ja yksi sikiö sieltä löytyi vahvoilla tasasilla sydämensykkeillä. Olin aivan mykistynyt. Kaiken kaupaksi olen saanut elämäni ekan hiivatulehduksen, joka onkin melkein ainut oire raskaudesta (no vähän väsyttää ja naama kukkii)... Pahoinvoinnnilta olen säästynyt kokonaan.
 
Tässä ultran lähestyessä herää kaikenlaista kysymystä ja yks ois että miten käytännössä tapahtuu alakautta tehty ultra? Siis mitä tehdään ja millasilla välineillä?
Toinen juttu että kun maha on alkanut hyvin vauhdikkaan kauden jälkeen jökkimään, ja sen näkee..., niin mitä pitäis syödä että se alkais taas pelittää ettei ois niin ilmapallomainen olo koko ajan? Entäs onko tähän vaivaan jotain apteekkituotetta, jota raskaana sais käyttää?

Kummijuttua on meilläkin mietitty sillei vähäsen. Eka lapsi tulossa, mutta vaihtoehdot silti vähän niukat... ehkä me jotkut tässä keksitään... molempien isosiskot on ainakin harkinnassa.
 
Siinä sellainen anturi (aika ohut) työnnetään.. noh, alakautta.. Eihän se kovinkaan miellyttävältä tunnu, mutta ei se mielestäni sattunut. Sitä sitten lääkäri saattaa joutua liikuttelemaan/pyörittämään, jos vauva on liikkuvaista sorttia.

Ei olla vielä puhuttu kummeista. Erään lapsuudenystäväni haluaisin, ja olen joskus vuosi sitten jo lupauksen saanutkin. Hänellä vain on jo ennestään useampi kummilapsi, täytyy vielä harkita josko tohdin pyytää.

Tytölle olisi etunimi valmiina :heart: Mikähän siinä on, että pojalle muka vaikea keksiä??!! Kumpi vaan toki tervetullut..

Onko teillä muilla muuten pahoinvoinnit jne. helpottaneet?
En enää ole ollut ihan niin väsynyt ja huonovointinen kuin vielä viime viikolla. Vai kuvittelenkohan vaan :eek:
 
Mullakin on väsymys loppunut ihan tässä viikon kuluessa. Nytkään ei väsytä tippaakaan, vaikken ole päikkäreitä viikkoon myöskään nukkunut. Ja silloinkin kun niitä nukuin, menin illalla petiin 21-22 välillä aikani väsyneenä laahustettua ympäri huushollia.

Huomenna tuttujen mökille, kuulemisiin alkuviikosta! Mullahan onkin heti ma-aamuna np. :|
 
c81
Voiko olla reippaampaa tapaa aloittaa viimeinen työpäivä ennen loma akun herätä oksentamaan ennen viittä. Voi *painokelvotonta*. Paha olo senkun jatkuu, ja on tosi kiire päivä. Onneksi loma alkaa!!
Zuku, kokeile karpalomehua RUNSAASTI, mulla on virtsis kierre, ja se helpottaa tosi paljon oikeesti, jos vaan jaksaa lipittää. Joskus saanut pysäytettyä/hävitettyä alkuvaiheessa koko tulehduksen jos on vaan jaksanut juoda reilusti karpaloa.
 
Toi jellona yökkäri on niin ihana :) Oon muuten tässä hoksannu että miksi tosi monelle neuvolassa annetaan la päivää aikasemmin kuin netin laskurit ja ite laskettuna saa, mulla samoin. Vielä pitäisi ensi viikon torstaihin odottaa että pääsee ultraa |O Oon ihan varma että mulla joudutaan ultraan alakautta kun tuota mahaa on liikaa... Mutta nyt vaatteet päälle ja kaupungille!
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Lomareissut tehty onnistuneesti ja paluu arkeen koittaa ensi viikolla kun miehen loma loppuu.

Jostain syystä en saa vaihdettua profiiliin uusinta kuvaa mutta täytynee jossain välissä sitten ottaa taasen uusi ja kokeilla sitten uusiksi.

Olen käynyt pikaisesti kurkkimassa kuulumisianne aina kun mahdollista mutta aikaa ja jaksamista ei ole kirjoittamiseen saakka meinannut löytyä. Pahoinvointi on kuitenkin alkanut helpottaa suurimmaksi osaksi =)

Olitte kummeista ja nimistä keskustelleet ja meillä ei ole edes vielä mietitty nimiasioita lainkaan. Kummeista on jotain juttua ollut ja ainakin yksi ihminen on asiaan lupautunutkin jo mutta hänen lisäkseen tahtoisin vielä pariskunnan.

Pari viikkoa olisi niskapoimuun aikaa ja näillä näkymin sen ajattelin mittauttaakkin.

Onnea vaan kaikille jotka ultrassa ovat jo käyneet ja iloisia uutisia saaneet :heart:

Mutta mentävä on taasen, mukavaa viikonloppua kaikille =)

äitsy ja pieni 10+4 tai 10+6 (mihin se aika on oikein mennyt???! :eek: )
 
Onko kukaan muu jättänyt np-ultraa väliin? Meillä se olis ollu nyt parin viikon sisään mahdollista, mutta me päätettiin olla menemättä... Täällä se on ilmanen, mutta pitää lähtee noin 200km päähän, ja kun ei siinä niin paljo enempi nää kun neuvolan ultrassa, niin ei sit tällä kertaa... Mennään siihen rakenneultraan sillon 20vk paikkeilla. Onko teillä muilla yleensäkin katottu neuvolassa paljo ultralla? Ai niin ja joku puhu alakautta ultraamisesta, mulle ei oo ikinä tehty sellastakaan!!!

:eek:

Me mietittiin kummit heti kun plussa tuli, sisarukset on käytetty, osa kahteen kertaan jo, joten meille tulee hyvä ystäväpariskunta sekä vanhin tytär ja miehen serkku kummeiksi, jos vain suostuvat. Yleensä on koitettu saada pari ja sitten tyttö- ja poikakummi. Mä haluaisin nyt ens keväänä ristiäisten yhteydessä vihkimisenkin... :heart: Mies tosin haluais isommat häät, mutta eiköhän tuon pää ole tässä(kin) asiassa käännettävissä. :whistle: :LOL:

Nimistä sen verran, että tytölle mulla on ollu nimi taas jo kauan valmiina jos vaan isukki sen kelpuuttaa (tämäkin käännytys on alotettu jo viime talvena kun ei vielä ollu vauvasta tietookaan). (Apua mä alan vaikuttaa jo kunnon Justiinalta) Mutta pojalle mun on niin vaikee keksiä nimee, se lienee sitte isukin asia jos sattus niin että neljä tyttöä sais veljen. Työnimenä meillä on ilmeisesti Kaino, kun Kainon päivänä on la. Sehän on sama työnimenkin puolesta kumpi tulee.

Mulla ei ole enää ollu paha olo, flunssan takia vaan veto pois. En sit hakenu saikkua. :ashamed: Maha ei ole vieläkään kasvanu! Se mua kaikista eniten ihmetyttää kun muilla tuntuu olevan jo mahat ja kaikki. :snotty: Mulla on yleensä ollu iso maha heti alusta asti, mut tämä nyt haluaa olla vielä piilossa. Ihan hyvä näin, ei tarvi töissä heti tunnustaa.

Uusille tervetuloa mun puolesta ja kaikille mukavaa viikonloppua.

Ja c81, koitahan jaksella. Varmasti rankkaa tuo oksentelu, minen oo ikkää joutunu raskaana siihen mut muistan yhen kaverin joka oksensi koko ajan joka asiasta ja joka paikkaan. Se muuten kävi vähän väliä haisteleen perunakellaria... oli kuulemma vastustamaton tuoksu, raahas kerran mut mukaansa ja ihmetteli ku mä en ollu yhtä ekstaasissa! :headwall:
 
Puunukke: alkuraskauden ultrat tehdään aina alakautta, np-ultrassa kyllä vatsankin päältä, ainaki mulla.

kuulin äsken että mun entisen naapurin vaimo kuolee syöpään, heillä on kaksi pientä lasta :'( siis toi on niinkun niin väärin! ei voi ku itkee... paljosta saa olla ite kiitollinen, sen kun aina vaan muistais :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puunukke:
Kauheeta Cruella! :(
Tuntuu niin epäreilulta. Voimia sulle... :hug:
kiitos :hug: vaikkei me hyvin tunnetakkaan mut tää koskettaa niinku henkisellä tasolla vai miten sen nyt ilmasis. ku että jos kävis itelle, näin pienen lapsen äitinä ja yhen mahassa olevan. ja tunnenhan mä tietty ton naapurin hyvin kun asuttiin vuosia vierekkäin ja samoja leikkejäkin. kyllä niin säälittää hän :'( ja tietty vaimo kuka ei nää lastensa kasvavan :'( :'(
 
Loman viimeinen arkipäivä menossa...no tosin mulla 4 pv töitä ensi viikolla ja sitten taas koulujen alkuun asti lomaa. Tämä siksi, että saatiin sovittua vanhimmille lapsille vapaa kesä. Mies on ensiviikon vielä lomalla.

Puunukke: Mä en myöskään mennyt np-ultraan. Mulla olisi ollut se muuten tänään, kun ne kuitenkin lähetti sen ajan mulle, vaikka olin ilmoittanut, että en mene...peruin sen sitten. Rakenneultraan menen syyskuun 11 päivä. Mä en halunnut np-ultraan, koska sen tulos ei olisi muuttanut mitään...en halunnut itselleni mitään stressiä mahdollisista lisätutkimuksista ja niiden tulosten odottelusta.

Jotkut olivat tilanneet Ellokselta niitä housuja. Mulla hieman epävarmaa lahkeen pituus 78 cm vai 88 cm??? Olen 170cm.. kumpi siis parempi pituus?? Kiitos kaunis etukäteen vastauksista.

lumianna & masukki 12+6 :wave:
 
Cruella, toi on hirveetä, niinku juteltiin :'(

mimo, mä kanssa kattelin sitä jellona-yökkäriä, niiiin ihq :heart: Yökkärinä noi kyl vie käy kummalle vaan...en kainostelis laittaa tytölle sinistä yökkäriä, eih'ä sitä kukaan nää ;)

Nyt tietää tästä "Tyypistä" sit jo kuopuksen kummi B) Pakkohan se oli sille sähköpostissa niin paljon vihjailla, että arvasi B) käskin kyllä olemaan hiljaa, kun ei mut vielä tiiä :kieh:
Jospa tässä kohta...äh, se on niin vaikeeta... :saint:

Selkä sanoo kohta *pokspoks*, muuten pahoinvoinnit yms on taaksejäänyttä elämää :D Ainoostaan aamusin hampaanpesu tekee pahaa...edellisissäkin se viel teki vaikka muuten oli ok.

Viimeinen lomapäivä menossa, pelottaa maanantainen töihin meno :/ Oon ollu liian kauan poissa :LOL:

Jahvetti 13+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja melon:
mimoniandra mä katoin kans noita vauvan vaatteita h&m kuvastosta.Musta toi yökkäri mis o toi jellona on aivan ihana.En vaan viitti tilata kun musta noi vaatteet on joko tytölle tai pojalle.
Totta :/ Nuo oli "sukupuolettomimpia" vaatteita mitä löysin, voisin pukea kummallekin :) Ja siksi tilasin. Mies ihastui tuohon "My dad is stronger than your dad"- paitaan :D
 
Cruella Mun tuttu kans kuoli täs syöpään jonkin aikaa sitten ja heille jäi 10 lasta ilman äitiä. Nuorimmainen n. puolivuotias. Kyllä tää on niin epäreilua välillä tää elämä. :'(

Kummeja on pähkäilty täällä kans ja nimiä. Poikaa salaa toivotaan kun eka oli tyttö. Kuitenkaan ei ole väliä kumpi tulee, pääasia vaan et on terve. :heart:
Ekalle oli nimi valmiina jo vaikka kuinka kauan ja nyt tää on ihan sairaan vaikeaa. Ja ne poikien nimet...ei voi keksiä.

c81 :hug: toivottavasti nyt loman kunniaksi helpottaa!

Työniminä meillä on ollut vauva, toukka ja uusi vauva tai uusi tulokas. :heart: Ei oo vielä oikein sellasta osuvaa tullu kohdalleen.

Mulla kans meinaa selkä oireilla. Tytön kans oli sama homma, iskiasta jne jne. Synnytyssalissa makoilin niin tuntuu et selkä irtoo kuoseistaan kun se oli niin kipeä ja nikamat meni pois paikoiltaan. Pitäs venytellä mut mulle se on jotenkin niin iso punainen vaate et ei vois enempää kiinnostaa. :ashamed:

Nyt pitäs keksiä mitä sitä laittas ruuaksi...aina sama ongelma.
 
Heissan!

Täällä ilmoittautuisi yksi odottaja lisää, jos mukaan vaan yhä mahtuu. Ketju tuntuu olevan todella aktiivinen! Minä odottelen ensimmäistä ja la on 23.2. Synnärinä Naistenklinikka. Olen käynyt yksityiselle varhaisultrassa vkolla 6+5 ja silloin ainakin kaikki näytti olevan kunnossa ja sydämen syke näkyi. Ensimmäiseen neuvola on vasta 7.8. ja sitä odotan malttamattomana! Tuntuu hirveän pitkältä ajalta odottaa masukuulumisia =)

Raskausoireita on ollut monenlaista B) Väsymys on tosin viime aikoina vähän hellittänyt, samoin kuin öklötys. Masu jo pömpöttää ja rinnat kasvaneet C:stä D:hen :LOL:

Parina viime päivänä on ollut kiusana melko voimakas alavatsakipu. Eilen oli todella kipeä ja oli pakko ottaa yksi Panadol, jotta vähän helpotti. Oli ihan vaikea kävellä. Onko muilla ollut vastaavaa? Vähän alkoi huolestuttamaan ja soitinkin tänään neuvolaan. Siellä sanottiin, ettei tarvitse vielä huolestua, kun ei ole tullut kuitenkaan vuotoa. Neuvolatäti käski vain ottaa viikonlopun levon kannalta. Toisaalta en mielestäni ole nytkään tehnyt mitään kovin fyysistä, sillä työkin on toimistohommia. No, saa nähdä miten kehittyy. Toivottavasti ei kuitenkaan ole vakavaa... :/

Hyviä vointeja kaikille!

VVG 76 9+5
 
Voi, että c81, sua on kyllä koeteltu ton pahoinvoinnin kans. Mut onneks pääset lomalle, niin eiköhän se siitä ala helpottamaan!

Puunukke, mä olen kyl niskaturvotukseen menossa, mutta siitä veriseulasta en vielä tiiä, pitää miettiä.

Kummeja ja nimiä ei oo vielä yhtään mietitty, mutta onpa tässä vielä aikaa B)
 
Hei taas kaikille!

Laitan saman tekstin nyt tännekin, kun mikä on kerhon puolella, täällä kun untuu tuo keskustelu käyvän aktiivisemmin, ja kun mua vaan sylettää niin pirusti!!!

Vähän aikaa olen ollut pois linjoilta, ei mitään hätää mutta väsymys ja paha olo veivät jonkun aikaa voiton... :)

Aika mielenkiintoista... Tiistaina oli se "toinen ultra", jos muistatte, siis se kolmen viikon päästä oleva kun ensimmäisessä ultrassa ei saatu sydämen sykettä näkyviin. Onneksi kävin tässä välissä yksityisellä, muuten menis entistä enemmän meidän lekuriin hermo!

Nyt lääkäri sai kyllä sykkeen näkyviin ja liikkeet mutta ei saanut mitattua, että ollaanko nyt oikeasti 12 viikolla vai ei! Kun ei näkynyt kun äiti on liian lihava!

Ymmärrän, mulla on "omasta takaa" aika hyvä (lue: aivan liian suuri) vararengas tuossa vatsan ympärillä mutta luulisi, että tämän päivän laitteilla saataisiin tuloksia näkyviin! Ihmetyttää, tiedän itseänikin lihavampia odottajia, saakohan meidän lääkäri heiltä koskaan ultrassa mitään??

Sitten lääkäri jankuttikin loppu ajan lihavuudesta. Toki siitähän ei ole kannustusta tullut, että tupakanpolton lopetin, ennen poltin askin päivässä...

Sori, mutta sylettää!!!
 
No ei täällä käpykylässä ole muuta ultraa kuin se "tavallinen" vatsan päältä tehtävä!

Onneksi kävin siellä sisäultrassa yksityisellä kolme viikkoa sitten, samaa sanoi kyllä lääkärikin, että hyvä että kävin niin ei tarvi arvailla.

Jos seuraavasta ultrasta, ilmeisesti seuraava on silloin viikoilla 17-22 rakenneultra, se vielä mussuttaa jotain että kun on liikaa rasvaa, niin taidan sanoa tätille, että kuule laita mulle lähete TAYSiin, siellä on ainakin laitteet joilla saa homman toimimaan!

Että mua... :kieh:
 

Yhteistyössä