**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

Mies onneksi ottaa huumorilla, anoppikin oli toivotellut pitkää pinnaa :ashamed:
Satuhäät- ohjelmaa en voinut katsoa ollenkaan, heti aukesi padot tyyliin "me ei ikinä mennä naimisiin"....

Toissa aamuna jätin tuoremehun välistä (juon joka aamu sängyssä ennen ylös nousemista), niin eikös ollut krapulainen olo monta tuntia :eek: Muuten ei pahaa oloa ole kovastikaan ollut, kunhan tosiaan muistaa syödä.

Keskiviikkona np-ultra :heart:
 
Katariinalle :hug: Ikävää että kävi näin! :'(

Cruella Mulla kans huono olo vaivaa mut oksentaa ei oo vielä onnekstarvinu. Tyttöä odotin niin kerran oli paha olo. Taitaapi tulla nyt poika :)
On niin paljon erilainen tää raskaus.

Vaivaako teitä närästys?
Mulla sekin on jo tullu esiin ja tuntuu et joka ruuan jälkeen jossa rasvaa niin närästää ihan sairaasti.

Nyt jomottaa selkää inhottavasti. varmaan kun tyttöä pitää nostella kokoajan. Mies takaisin töissä niin eipä paljon apuja kerkeä antaa. Toivottavasti ei vaan tuu niitä iskiasvaivoja.

Nyt tytsylle iltapuuroa ja sitten hetkeksi leikkimään ja ysiltä nukkumaan.

Öitä toivotteleepi Jepsu ja ¤ rv 11+5 :heart:

siis hui kun tää aika menee...oonko mää jo näin pitkällä??!! =)
 
Mielialat ne täälläkin jyllää tai siis tänä viikonloppuna oon kiukutellut oikee urakalla niin että oikeen hävettää :ashamed: Kaiken pitäis mennä niin kuin itse haluaa ja jos ei mee niin :eek:

Millasia sykkeitä muuten teidän pienokaisilla on ollut alkuraskauden uä:ssa? Mulla oli 179 ja se tuntuu suurelta. Lääkäri sanos kyllä, että on tasainen ja vahva. Tietty jos syke on noin kaks kertaa äidin, niin varmaan olikin jotain tuollasta, koska jännitin aivan älyttömästi.

Kattelin tossa hm:lta äitiysvaatteita ja aattelin pistää tilaukseen. Ne tulee kuitenkin vasta elokuun lopussa eli saattaapi olla, että tarvitaan jo jotain silloin. Nyt on vasta 9+5, mutta eipä ne postimyynnistä niitä niin nopeesti lähetä, että parempi varmaan ennakoida. Ja saahan ne palauttaa jos vaikka jotain ikävää sattuu :/
 
Olen myös ostanut jo yhdet mammafarkut ja pari ä-paitaa. Toiset farkut tilasin netistä (eivät ole vielä tulleet). Hyvä olla valmiina, vaikkei vielä tarvetta olekaan.

Just muistin, että tänäänhän taitaa olla 12+0!!!!!!
 
Koitan täällä tsempata itteeni huomisaamuseen töihin lähtöön :'( :attn: :wave:
Kamalan pahalle tuntuu mennä...ei tekis mieli niin yhtään :'( :'( No pakko se on yrittää :/

Mulla akns toisinaan hirveetä närästystä...ennen se on ollu vaan loppuraskauden riesa, mut nyt alko jo joskus rv 9 kieppeillä :whistle: Kiva...Rennietä pitäs käydä hakemassa...

Mulla ei ultrassa sanottu paljonko syke on, mut neuvolalääkärissä viimeks dobblerilla kun kuunteli, niin sano, että tasanen ja vahva 160 syke oli =) :heart:

Pahoinvointi onneks helpotti jo reilu viikko sitten. nyt ihan sillon tällön joku haju tms voi aiheuttaa pienen öklöhetken, mut ei mitään pitkäkestosempaa =)

Väsynyt ja äkäinen olen juu :kieh: :kieh:

Jahvetti 13+3
 
Mirtsu Tuolta löytyy lastenvaatteita vaikka millä tekstillä, jos vaan tyylistä tykkää ;) http://www.hellsinkishop.com/product_catalog.php?c=76

Joo-o, tunteet on pinnassa. Ikinä aikasemmin en ole miehelle kiukutellut ja nyt tulee naputettua, jos pikkusenki ärsyttää, joku sen tekeminen tai tekemättä jättäminen :ashamed: Anteeksi tulee pyydettyä monta kertaa viikossa :( Tissit on myös kipeät ja varsinkin nännit todella arat |O Suihkussa pitää varoa, ettei vesisuihku tule suoraan rinnoille, sillon meinaan kirpasee :eek: Närästystä ei ainakaan vielä ole ollu *koputtaa puuta* Väsymys on vaan aivan valtava.

Maha on mahtava pallo, kuvaa en edes kehtaa laittaa, kun on niin paljon läskiäkin päällä :ashamed:

Tänään olin tuntevinani liikkeitä!! :eek: Voiko muka ekasynnyttäjä tuntea liikkeitä tässä vaiheessa? Tunsin neljä nopeaa peräkkäistä "hipaisua" kohdun etuosassa. Ikinä ei ole aikasemmin tollasia tuntemuksia ollut, että en usko, että olis ilmaakaan ollut. Vai voisko kohtulihas jotenkin "väristä" tms., joka tuntuis samalta?

Nyt sohvalle miehen viereen köllöttämään :heart: *krooooooh*

mimoniandra ja Takku 12+6
 
Mulle tuli tosi hassu ajatus mieleen. Voiko seksi jotenkin vahingoittaa istukkaa tai vastaavaa? Onko mulla jo istukka :whistle: ? Kun aamusella seksiä harrastaessa nipisti aika pahasti oikealla puolella.. ja nyt mulla ei ole muka oireita.. :snotty:

Oispa jo torstai, silloin on np.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Mulle tuli tosi hassu ajatus mieleen. Voiko seksi jotenkin vahingoittaa istukkaa tai vastaavaa? Onko mulla jo istukka :whistle: ? Kun aamusella seksiä harrastaessa nipisti aika pahasti oikealla puolella.. ja nyt mulla ei ole muka oireita.. :snotty:

Oispa jo torstai, silloin on np.
Kyllä siulla jo näillä viikoilla on istukka ;) Seksi ei vahingoita normaalia raskautta millään tavalla. Siulla on varmaan kohdun kannattimet ärsyyntynyt ja venyttynyt ja pienen "rynkytyksen" jälkeen tuntuvat kipeiltä.
 
seksiä voi ihan normaalisti harrastaa raskauden loppuun asti jos ei mitään komplikaatioita tuu. onneksi :whistle: noista sykkeistä, neuvolassa sano että alkuraskaudessa se syke on sen 160 noin ja sitte myöhemmillä vkoilla muuttuu jos muuttuu. et sillon voi sitte ruveta arvuuttelemaan onko poika vai tyttö :xmas:

Jepsu: mullaki ihan erilainen raskaus nytte ku pojasta vaikka pahoinvointia oli silloki mutta muuten et oon kans aatellu et nyt ois sitte toista sukupuolta. vaikka tosiasiahan se on et raskaudet voi olla täysin erilaisia vaikka olis samaa sukupuoltakin tulossa, sitä vaan hiljaa itekseen toivoo et jospa B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kia77:
Kattelin tossa hm:lta äitiysvaatteita ja aattelin pistää tilaukseen. Ne tulee kuitenkin vasta elokuun lopussa eli saattaapi olla, että tarvitaan jo jotain silloin. Nyt on vasta 9+5, mutta eipä ne postimyynnistä niitä niin nopeesti lähetä, että parempi varmaan ennakoida. Ja saahan ne palauttaa jos vaikka jotain ikävää sattuu :/
Minäkin tilasin HM:ltä muutama päivä sitten ja toimitusajaksi tuli elokuun puoliväli. Eikä haittaa just sen takia, ettei ihan vielä niitä tarvitse. Tilasin sen farkkuhameen, jotkut farkut, mustat verkkarihousut ja edestä venyviä sukkahousuja, kaikki nuo olivat äitiyssivuilta. Kaikkia tuotteita oli vielä varastossa.

Kipsu 11+6
 
Itsekin kävin katsastamassa nuo HM:n ja elloksen mammavaatteet. En nyt kuitenkaan vielä tilaillu mut kyl varmaan pitäisi kohtapuoliin.

Mulle voisi muuten laittaa tuonne listaan sairaalaksi Jorvi.

Huomenna pitäisi soittaa taas neuvolaan ja tilata lääkäriaika. Th lupasi yrittää saada lisää aikoja, jotta saisin aamuajan ettei tarvitsisi olla töistä pois.

Eilen mies sitten kertoi pienessä kaljapäissään jo kahdelle kaverilleen että meille on tulossa vauva. Ja siskolleen meinasi lipsauttaa (jos sille kerrotaan niin sitten tietää koko suku :LOL: ). Yritetään että jaksaisi odottaa siihen ensimmäiseen ultraan.
 
Jännittää..lähinnä se kuinka pitkällä tässä ollaan. Aamulla olis 10.15 aika tonne äitipolille.
Miullakin on taas tänään ollu tosi väsy ja huono olo..ajattelin että josko huomenna katottas hempparikin niin tietäsin et johtuuko osin sen alenemisesta.. Ällöttää vaan kokoajan ja mahakin on hiukka sekasin.

Miekin tilailin tänään äippävaatetta tuolta H&M:ltä..tuleevat sitten elokuun puolvälis..tilasin hiukka pojillekkin jotain samalla :) Huutonetistä huusin itselleni vähänkäytetyt Abc-tuplarattaat kolmipyöräisenä mallina..ajattelin että saan niillä sit kuskattua samalla vaavaa ja tuota marraskuussa 2 täyttävää vesseliä :)
 
Aivan selvästi on alkanut pahoinvointi helpottamaan, mutta välillä tulee aivan totaalinen stoppi kun pitäisi alkaa esim. käristämään jotain jauhelihaa perheen ateriaan varten. Ei voi kuin toisella silmällä vilkaista että liha tipahtaa pannuun ja sitten käännellä vaivihkaa. Voi jee!
Paino ei ole vielä noussut, aivan aluksi tippuikin noin 1,5kg pois. Täytyy vaan yrittää pitää malttia...aivan ykköstä on tällä hetkellä maustekurkut, tuorekurkku, hernekeitto tais jo mennä pois listalta, siivutettu ruisleipä. No, siinä ne taisi sitten ollakin. Edellisessä raskaudessa söin jatkuvasti kaurapuuroa, nyt ei voi ajatellakaan.
Tunteet ovat kyllä tosiaan pinnassa. Tänään sain tämän raskauden ekan mieliharmi-itkun...lisää odotellessa.
Ensi viikon perjantaina olisi se np-ultra. Sitä jännityksellä odotan. Pitää vaan soittaa pystyvätkö he siellä nauhoittamaan tuon tutkimuksen. Edellisestä raskaudesta mulla onkin videonauhalla muisto. Olisi kiva saada tämäkin ikuistettua. Mietin myös että onko jo tekniikka mennyt eteenpäin, että pitääkö jo varata tyhjä DVD-levy. No, soittamalla selviää.
Nyt täytyy lähteä nukkumaan, jotta jaksaa huomenna taas tuon pikkuisen prinsessan vauhdissa.

pilvipouta 11+6
 
Raskaus vastaa aikaa. Istukka edessä ylhäällä hyvällä paikalla. Kohdunsuu kiinni..Ennenkaikkea.. sikiön niskaturvotus oli 1,4 eli normaali :heart:
Kamu oli hiukka yhteistyöhaluton aluksi kun koetti pitkään olla sellasessa asennossa ettei niskaa päästä tutkimaan :D
Kaikki on siis kunnossa ja nyt voin huoahtaa.. :)

niin olen nyt siis viikoilla 12+4
 
Pläääääh...eka työpäivä loman jälkeen takana ja mä oon P-U-H-K-I!!!!! |O |O |O
Jouduin kerrostalopiiriin :'( :'( :'( En tykkää yhtään. Vielä kun oon selkävaivanen, niin selkä tykää hyvää :'( :'( Ja ihan kun olis muutamia kertoja siinä rehkiessä supistellut...voiko JO NYT??? :wave: |O Ei ne kipeitä ollu, mut silleen, et huomas...ei varmaan kovin hyväksi näillä viikoilla :/ Pitäsköhä ottaa neuvolaan yhteyttä :/ Voi olla etten kyllä selän takia ees pysty olla siellä koko viikkoa...mut katsotaan nyt :|

Olin niin yltäpäältä hiessä, kun kotiin pääsin, et oli pakko siiderikin heti korkata B) AH, että oli hyvää :attn: Siis alkoholiton tottakai ;)

Jahvetti 13+4
 
Minut voikin sitten poistaa täältä (en osannut kuvitella, että tulen näin kirjoittamaan tänne). Aamulla oli niskapoimu-ultra, viikkoja menkoista 13+2. Kohtu todella iso, käsittääkseni vastasi viikkoja, mutta alkio kuollut melkein varmaan heti sen varhaisultran jälkeen, joka oli viikolla 7+3, mutta jossa alkio vastasi vain n. viikkoa 6. Pisaraakaan verta ei minusta ole tullut eikä kipuja ole ollut lainkaan. Joudun huomenna lääkkelliseen keskeytykseen ja uutta aletaan yrittämään kyllä heti perään. Jotenkin kun olen koko ajan ollut aika pessimistinen raskauden suhteen kun oireita ei ole ollut niin järkytys ei ollut niin paha kuin voisi kuvitella. Onnea kaikille odotukseen! Ehkäpä me saadaan kesävauva ensi kesäksi, toivotaan näin... =) Ja onhan minulla tuo pieni rakkauspakkaus, joka on merkki siitä, että lapsia voidaan saada miehen kanssa. :heart:
 
Jahvetti Aika rankalta vaikuttaa tuo siun työ :/ Eikö ne pysty siirtämään sinnuu muihin tehtäviin? Selkä ei varmasti kestä sitä kantamista ja rapuissa juoksemista.

EevaRouva :hug: Kamalaa vasta tässä vaiheessa saada tietää tuollanen asia :'( Mie olen niin pahoillani :'( :flower:

(.) Profiilissa uusin kuva Takusta (rv.12+3)
 
Tänä aamuna sit käyty neuvolassa. Sydänääniä kuunneltiin, pienen etsimisen jälkeen ne sieltä löytyikin. Oli se aika herkkä hetki kuulla se pienen sydämen jumputus, syke oli hyvä. Torstaina sitten ois np-ultra, sitä odotellessa.

EevaRouvalle :hug: Ja onnea uuteen yritykseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimoniandra:
Jahvetti Aika rankalta vaikuttaa tuo siun työ :/ Eikö ne pysty siirtämään sinnuu muihin tehtäviin? Selkä ei varmasti kestä sitä kantamista ja rapuissa juoksemista.

Meillä ei nyt oo "isot pomot" töissä, mut aamulla sellaselle pikkopomolle (mies) sanoin, et tuskin pystyn olla montaa päivää tän selän kanssa siellä (en ookertonu raskaudesta), mut tokas vaan, et ei oo porukkaa, ei se saa sinne ketään muutakaan |O |O
Ja perkule kyllä varmalla sais, jos vaan viittis!!!
Hittojen hitto et tulipaha mieli :'( Pitää selvittää huomenna millon niitä isompia pomoja tulee...ottaa sitten vissiin ihan tää raskaus pöydälle ja sanoo, et mitä mä teen ja mitä en...että en ota turhia riskejä...tää työ nimittäin on TODELLA RASKASTA...isolla ärrällä!!!! :'( |O

Katsellaan...
 
eevarouvalle iso :hug: kamalaa :'(
tuota pelkään itsekkin,että ultrassa ei enää löydykkään mitään vaikka sydänäänet on jo kuultu lekurissa...
meillä syke oli 160...normaaliksi sanoivat =) ultra viikon päästä jo ohi,mä en jaksa odottaa siihen asti |O

hulipumpsis 11+1
 
Voi että EevaRouva, mä oon pahoillani! Alkaa itellänikin hiipimään enenmmän ja enemmän pelko mieleen, kun mulla kanssa ekassa ultrassa ei vastannu viikkoja, nyt torstaina olis uusi aika. Eilen illalla ja tänään aamulla tuli sit verta, ja vähän hyytymiäkin.. Soitin neuvolaan, mutta sanoivat, että katellaan torstaihin asti jos ei tuu kipuja tai enemmän vuotoa.. Ahistavaa. Just jotain tällästä, mitä sulle kävi, mäkin oon pelänny. Ja ihmeellisen pessimistinen oon ollu koko raskauden ajan, kun oireita on paljon vähemmän kuin esikoisesta. Jos tää on joku äidinvaisto, kun säkin sanoit, että oot ollu epäilevä.. Ei auta kun odottaa... Tsemppiä uuteen yritykseen ja toipumiseen! :heart:

Onneks täällä on hyviäkin uutisia monella, onnittelut niistä!

Helmitaustailija ja Helmi (?)
 

Yhteistyössä