**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

täällä kärvistellään flunssan kourissa, tottakai ku ens viikko olis lommaa :eek:
tuleepas ällöä tekstiä, sori...
Tänään käväsin neuvolassa tarkistuskäynnillä (sannoinki niille et saivat musta maan vaivan, ei neuvolan täti tuumannu mittään). On tuo ala maha ollu niin ihmeellisen tuntoinen, vihlonu/poltellu/kivistäny jne. Ja huolestuin ku on jo kolmas pissatulehus kuuri peräkkäin menossa.. nauvolan täti kurkkas vähän paikkoja ja totes ovat OK,näköiset, mut otti silti hiivanäytteet. Ultrallakin katto(alakautta), et onko kystia, mut ei vauvaa etes vilkauttanut.:kieh: Olin ite niin hämilläni etten etes tajunnu pyytää näyttämään,:eek: kun jo sanoi et kivut johtuu luulatavimmin pissarakonärsytyksestä tulehusten jälkeen/perussairaudestani eli endometrioosista! 3vk sitten katottiin et vauvan sydän lyö..mut huolettaa silti. Onneksi on uus neuvola 2vk kuluttua. Ja ku tämä kuuri loppuu ni luultavimmin joudun estolääkitykselle :kieh:
 
nyt kyllä vituttaa, anteeks kielen käyttö, mut nätimpää sanaa en löydä. miehen ex oli kertonu lapsille tulevasta vauvasta |O en tiiä vouhkaanko turhasta mut mun mielestä se olis kuulunu meille se kertominen. ja ku voin vaa kuvitella miten tämä kyseinen henkilö on asian lapsille kertonu :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
nyt kyllä vituttaa, anteeks kielen käyttö, mut nätimpää sanaa en löydä. miehen ex oli kertonu lapsille tulevasta vauvasta |O en tiiä vouhkaanko turhasta mut mun mielestä se olis kuulunu meille se kertominen. ja ku voin vaa kuvitella miten tämä kyseinen henkilö on asian lapsille kertonu :kieh:
syystä oot raivona!! kyl olis aikuinen ihminen saanu ensin vähän miettiä!! Kyl se olis ollu teidän valinta et milloin kerttotte!! Sano sille et lapset eivät viellä tieneet tulevasta vauvasta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
nyt kyllä vituttaa, anteeks kielen käyttö, mut nätimpää sanaa en löydä. miehen ex oli kertonu lapsille tulevasta vauvasta |O en tiiä vouhkaanko turhasta mut mun mielestä se olis kuulunu meille se kertominen. ja ku voin vaa kuvitella miten tämä kyseinen henkilö on asian lapsille kertonu :kieh:
syystä oot raivona!! kyl olis aikuinen ihminen saanu ensin vähän miettiä!! Kyl se olis ollu teidän valinta et milloin kerttotte!! Sano sille et lapset eivät viellä tieneet tulevasta vauvasta...
kyllä se sen tiesi ettei lapset tienny... kuuli itekki muualta, me ei ois sille vielä ees kerrottu just ton takia. miehen äiti on kertonu suvulle ja sieltä joku sitte exälle, kele |O varmaan tulee hankaluuksia vielä sen kanssa...
 
Iltaa pikaseen ennen tehistä..
Me oltii päivä Visulahdessa, OON IHA POIKKI!!! Iha jees paikka jne, mutta nyt tuntuu että ei jaksa itteensä ees veskiin raahata. Tytöt tykkäs ja mäkin eläydyn aika täysillä lasten kaa =) . Sattu hyvät kelit.

Onks muilla alkanu viel vaivaa liitoskivut? Siis mulla illasta jomottaa häpyluuhun ja tonne sisuksiin ikävästi, välillä vihlasee. Ei kiva, ja viel näi aikasin! Noide takii toi toka neiti käynnistettiin heti ku rv38 täynnä..kerkesin kärsii niistä pitkää, mut en yhtää muista millo alko tosissaa vaivaa. Iskiastakin kiskoo :/ .

:heart: nelli&pulla 13+0

*muoks*

Cruella: mä oisin pimahtanu tossa tilanteessa! Joten iha oikeudella raivoot! Hölömö tyyppi (sori :ashamed: )
 
Cruella jotenkin vaikuttas tahalliselta kiusanteolta tuo lapsille kertomisen suhteen.. Kyllä se ihan teidän oma henk.koht. asia on kertoa kun siltä tuntuu..

Miun exxän nykyinen exxä toitotti pojille kun ootin tuota nuorimmaista että tää miun avokki ei oo niiden isä vaan oli isäehdokkaankin nimenny..olivat kuulemma niin tarkkaan laskeneet..kyllä vitutti silloin!! No, minä suivaantuneena taas vastasin siihen (kun niillekkin ooteltiin vauvaa ja se muija tunnetusti horo ja juoppo) että se tais sit ootella sitä lastansa naapurin koiralle!! ILKEE OLIN :ashamed:
Tästä meinasin sanoo että meil on isännän kans niin avoin suhde et tän lapsen isä on sama kun tuon edellisenkin :LOL: No, eipä tarttenu kun ne eros jo..
 
Moi Suurperheen äityli! Minäkin tilasin ne samat, ei ole kyllä vielä tullut postissa. Minkä kokoinen olet tällä hetkellä (pituus, paino)? Meinaan vaan meneeköhän ne sitten mullekaan, kun taisi tulla tilattua samaa kokoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
nyt kyllä vituttaa, anteeks kielen käyttö, mut nätimpää sanaa en löydä. miehen ex oli kertonu lapsille tulevasta vauvasta |O en tiiä vouhkaanko turhasta mut mun mielestä se olis kuulunu meille se kertominen. ja ku voin vaa kuvitella miten tämä kyseinen henkilö on asian lapsille kertonu :kieh:
Joo täytyy sanoo, että kyllä varmaan vituttaa. Koita hillitä vaan ittes, lapset ei sitä kuitenkaan ymmärrä, että kuka niille kertoi, ovat vaan iloisia... Joo ei taida toikan kommentti paljoo lohduttaa silti :headwall: Kai sanoit suorat sanat?
 
Olipa tullut hurjasti tekstiä muutamassa päivässä, huh huh...

Kovasti voimia Viuhtille! :hug:

Liikunnasta oli puhetta. Täälläkin on liikunta jäänyt. Yritän syyttää kesälomaa laiskistumisestani, mutta silloin toinen persoonani huutaa korvaani, että loma loppui jo. Ylös sohvalta! No, otan pehmeä laskun arkeen ja aloitan liikkumisen taas ensi viikolla... :D

Puhetta oli myös pahoinvoinnista. Täällä jatkuu öllötys myös, tosin ei enää päivittäisenä ja kokopäiväisenä. Nykyään ellottaa oikeastaan vain aamulla ja joskus harvoin muulloin. Kalaa en tosin siedä edelleenkään (eli lihansyönti jatkuu ainakin toistaiseksi) ja monet juustot kuvottavat.

Autoista olitte myös puhuneet. Meillä on Jahvetti kans tuo Corolla Verso, 5-paikkainen, kun ei ole tarvetta isompaan. Ensimmäinen lapsi nääs tulossa. Me ollaan kans ihan rakastuttu tohon peliin: on tilaa olla ja kuljettaa enemmänkin tavaroita. Onko teillä ollu siinä Toyotan oma turvakaukalo vai mitä olette käyttäneet?

Cruella: Tosi törkeetä käytöstä aikuiselta ihmiseltä! Ymmärrän, että vituloittaa!

Huomenna ois sit se uus ultra... Pelottaa... Ei pitäis varmaan lueskella näitä palstoja, niin ei ehkä osais pelätäkään niin paljoa...

evaellen + helmieemeli 13+2 (on jo yli puolenyön, hus nukkumaan siis!)

 
Taas Helsingissä :/ Onneks mies on mukana, täällä olis yksin ihan kamalaa. Lauantaina alkaa työt iltavuorolla.

Tunteet on tosiaan pinnassa, kuten näköjään monella muullakin :D Eilen illalla suutuin verisesti miehelle, kun se ei muistanut soittaa Takulle soittorasiaa nukkumaan mennessä. Ollaan siis iltasin soitettu Takulle soittorasiaa miun massun päällä ja se on ollu miehen "juttu", että sillä olis "omia juttuja" vauvan kanssa jo raskausaikana. Sitä unohtamista mie sitten itkeä pillitin, kunnes nukahdin, enkä suostunu antamaan miehelle anteeksi, vaikka se kuinka pyyteli ja vakuutteli, että ollaan Takun kanssa tärkeintä sen maailmassa. Raskaana olevaa naista ei niin vaan lepytetä :kieh: Noh, saatiin me se asia sovittua sitten tänään :heart:

Huomenna mennään Ikeaan hiplaamaan lastenhuoneen kalusteita :D Haluun ne laatikot, mitkä voi kiinnittää pinnarin laitaan. Siihen kuuluu vaipparoskis ja laatikot, joihin saa laitettua vaippoja ja muuta pikkutavaraa.

zuku Paranemisia :hug:

mimoniandra ja Takku 13+3
 
mimoniandra, helsingissä, yksin? Miten se on mahdollista :D (jotenkin outo ajatus minulle mutta mä nyt olenkin täältä kotoisin). Jos tarviit seuraa vaikka kahville joskus (tosin en enää juo kahvia), niin ota yhteyttä. =)

Tänään oli kerrassaan ihanaa hengailla myös raskaana olevan ystäväni kanssa, luulenpa että muut ihmiset ovatkin jo kyllästyneet vauva- ja raskaushöpinöihin. Ihmeteltiin miten vähän on lehtiä meille raskaanaoleville, oikeastaan vain yhen olen löytänyt (odotus). Vauva-lehtiä on tietysti, ja ruotsinkielisiä raskauslehtiä, mutta suomeksi en löydä. :(
Antakee vinkkejä jos oon missanu jotain! =)
 
Kipsu miulle on muutoin nuo 46 kokoset vaatteet menneet. Olen 169 pitkä ja painoo on himpunverran yli 90 (Läskii...) Sain mie noi jalkaan mutta ei ne kunnolla asettuneet..isommat ois pitäny olla. Eilen ostin sit kaverilta yhdet äippäfarkut..tosi kivat olivat..niis koko 44 ja ne lindexxin mallistoo..ne meni ihan hyvin jalkaan!!
 
Tyttiliini
paljonko teillä on paino noussut? Tai laskenut... Mä olen ihan epätoivoinen, kun mikään ei mahdu päälle ja viikkoja on vasta 11+1! Ja paino on noussut jo 3,5 kiloa! Ei himpulat, enhän mä kehtaa mennä neuvolassa vaa'alle... :headwall:

Mä niin vannoin, että kun esikoista odottaessa lihoin komeat 25 kiloa, sellainen ei tule ikinä toistumaan. Mulla kesti iät ja ajat niitä läskejä sulatella ja tässä sitä taas mennään... Sitä paitsi on älyttömän epämukavaa istua toimistossa 8 tuntia päivässä kiristävissä housuissa. Mä en uskalla vielä hankkia äitiysvaatteita, taidan olla vähän taikauskoinen :LOL: Ai vähän vai ;)
 
Mimoniandra mä ostin noi jutut ikeasta kans viime vuonna. Ihan kätsät on, varsinkin roskis, mut se ei oikein pidä hajuja... :LOL: sit niissä "kori"jutuissa on hyvä pitää esim sukkia tai hoitotuotteita. oon ihan tyytyväinen ostokseeni.

Cruelle Tosi inhottavasti tehty se kertominen. Kyllä se on omien vanhempien päätettävissä milloin kertoo uudesta tulokkaasta. Minä kävisin varmaan vähän ilmoittelemassa tyypille. :D

Mirtsu, meillevauva.... meillä sama juttu. meil on ihan omat huumorijutskat miehen kanssa ja usein puhutaan et toivottavasti lapsista ei tuu yhtä pöhköjä ku meistä. :LOL: :LOL:

nelHM mulla kans iskias meinaa vaivat. Liitoskipuja ei vielä oo onneks.
Mutta tänäaamuna kun syötin tytölle aamupuuroa niin pikkuveikka potki mahassa ekaa kertaa oikein kunnolla et voin sanoa et oli vauva. :heart: Olipas ihanaa taas tuntea pikkusen liikkeitä...on niitä jo kaivattukin.

Tyttiliini mulla on paino noussu jo 1kg neuvolan mukaan mut oman vaakan mukaan paino vaan laskee.(käyn aina samaan aikaan puntarilla päivästä)

ON: liikkeitä siis tunsin aamulla. Pientä tökkimistä, ihan kuin muutama kupla olis puhjennut. :heart: Huono olo kummittelee taka-alalla, jos ei muista syödä tarpeeksi usein niin saa maata loppupäivän öklössä olossa. Salmiakki on hyvä jeesi tässä.


Ihanaa kun ilmat lämpenee...nyt pitää mennä puutarhahommiin ulos...mun lemppari puuhia.ah, niin terapeuttista...paitsi tietenkin jääkaapin kautta
:LOL:
 
Suurperheen äityli: mulla on siis vielä toivoa että housut tulee käyttöön, kiitos kriittisistä mitoista ;) ...ja onhan minulla jo nuo kahdet Lindeksinkin housut odottamassa, isoja ovat ne vielä tosin. Siis mahasta... Persuksesta ei meikkikselle voi kovin monet housut olla isot!

Tyttiliini: Minulla oli eilen neuvolassa paino laskenut :eek: Ei kuulu asiaan meidän suvun kohdalla, mutta kai tuo terveellinen ruokavalio on tehnyt tehtävänsä. Kasviksia ja marjoja menee suuria määriä nemmän kuin ennen, tosin en kyllä ole karkkejakaan pois jättänyt. Kaipa se on sitä, että syömisestä on tullut säännöllisempää ja on monia aikoja, ettei tee yhtään mitään mielikään - yllättäen. Kesälomakin on tehnyt tehtävänsä, kun ei tarvi koko ajan istua kokouksissa pullakahvit nenän edessä :whistle: Maanantaina sekin alkaa taas...
 
Ihania ultrakuulumisia täällä on taas ollut vaikka kuinka ja monta!

Olipa Tellukselle sattunut kumallinen "ammattilainen" ultraamaan! Älä suotta ole huolissasi kun onhan tuo isompikin mitta reilusti alle sen raja-arvon. Jospa tuo ultraaja on vielä vähän kokematon eikä luota oikein omiin kykyihinsä ja sen tähden halusi teidät ohjata eteenpäin? Vastuun siirtoa minun mielestä tuollainen..

Hyvä että Jahvetti kerroit töissä pomolle raskaudesta! Ei kuulostanut kovin hyvälle tuo sinun työnkuvasi. Oma terveys ja lapsen hyvinvointi ennen kaikkea.

Voi että olen kade teille joilla tuo masu on jo kauniisti pyöristynyt! Tämä oma on vaan tälläinen röllykkä edelleen, kun on noita kiloja kertynyt tuohon oletetun vyötärön paikalle ihan luvattoman paljon.

Vielä olisi muutama päivä ultraan odotettava mutta levollisin mielin olen kun viimeksi maanantaina olen polilla käynyt ja silloin ultrattiin niukan vuodon takia.
Selkeästi on väsymys helpottanut kun nykyään pärjää ihan hyvin ilman päiväunia ja ällötyksetkin on hellittäneet. Kovasti jaksuja teille jotka vielä kärsitt pahoinvoinnista!

Autoista olikin jo puhetta jossain vaiheessa, mutta entäs asunto? Onko kenelläkään aikomusta muuttaa isompaan tulevan perheenlisäyksen johdosta?

Nyt reippailemaan koiran kanssa, kun ei sada eikä ole helle!

Rimpe
 
Tuosta autosta ja asunnosta:

Meillä on sedan corolla, -96, en tiedä mahtuuko vaunut takakonttiin, pitäisi joskus kokeilla jonkun toisen vaunuilla. Mies haaveilisi audi farmarista mut saas nähdä vaihdetaanko ennen lapsen syntymää. Omasta asunnosta haaveiltiin, eilen käytiin pankissa ja eivät oikein tykänneet kun mulla ei ole töitä. Henkilötakausta ei varmaankaan voi saada, ja sitä jonkun yrityksen takausta ei voi saada jos kumpikin ei ole töissä tai miehellä ihan sika hyvät tulot. Kyllä me miehen tuloilla se maksettas, mut ei kuuleman ole tarpeeksi hyvät. Noh, ajateltiin sitten että annetaan olla ens kesään, koroista ja asunnon hinnoistakaan kun ei tiedä. Eli vaihdetaan asunto silti, mutta vuokra kolmioon, ei tähän kaksioon mahdu. Tässä kaupungissa kolmiot on vaan niin kortilla :/

Ja joku puhui jostain ikean säilytyssysteemistä niin minkä niminen? itekkin varmaan menossa lähiaikoina niin ei ehkä pysty olemaan ostamatta mitään :D Ja muuten niistä ikean pinnasängyistä, onko ne jotenkin huonoja? Kun yksi kaveri sanoi että niistä on kyllä kuultu mutta en sitten enempää kysynyt mitä hän tarkoitti.
 
Sara-70
Elokuun puolella jo ollaan ja useimmat siis voiton puolella. Tosi ikäviä uutisia oli kyllä joillekin tullut. Kurjuus... Sitähän sitä itsekin koko ajan pelkää, että sydänäänet olisi lakanneet.

Minulla ne ei eka neuvolakäynnillä kuuluneet, ja viikon piina oli ennen ultraa aika rankkaa. Onneksi ultrassa oli kaikki hyvin kuitenkin.

Olen yrittänyt liikkua joka päivä sen puoli tuntia. Kävelyä tai muuta tosi trendikästä =) Itselläni jotenkin tuntuu, ettei tuntuisi hyvältä lähteä mihinkään aerobicciin tms. vaikkei siihen mitään estettä sinänsä olisikaan.

Yritän vakuuttaa itselleni, että pahoinvointi on suurimmalta osalta ohi, mutta totuus on, että se alkaa edelleen kuin nakutettu kahdelta iltapäivällä (aamun on tosi hyvä olo) ja pahenee iltaa myöten koko ajan. Nukahtaminen ei meinaa onnistua, koska oksettaa niin paljon. Kuka ihme muuten lanseerasi käsitteen aamupahoinvointi...

Pientä vuotoa tuntuu tulevan edelleen. Onko muilta, joilla on vuodellut lakannut jo kokonaan?

Massu on pieni ja sievä, itse sen huomaa, mutta ei vielä kukaan muu ja hyvä niin. Ollaan päätetty, ettei kerrota erikseen kenellekään vaan näkyy sitten kuin näkyy.

Kolmatta odottavana voin vaikka vannoa, että tunnen liikkeet jo (viikkoja 13) vaikkei se voi kai ollakaan mahdollista. Mutta ihan selvää pientä kuplintaa juuri kohdun kohdalla. Ihanaa :)
 
Np-ultra takana ja kaikki arvot oli kunnossa. Ultraaja sanoi että onpa vilkas tapaus siellä masussa. Totesin että se on nyt aamujumpan aika aivan selvästi! Näin myös pienoiset sormet ja varpaat. Sitä ultrakuvaa osasi seurata nyt paremmin, kun on jo aikaisemmin noiden kanssa ollut tekemisissä. Ihan mahtava olo tuli tuosta käynnistä ja ehkä sitä nyt jotenkin alkaa sisäistämään tämän asian, että perheeseen todella on tulossa uusi jäsen. :heart:

pilvipouta 12+4
 

Yhteistyössä