**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Tuohon pusuapinan viestiin,

En tiedä oikein mitä ite tänään ajattelin, muutama kyynel tuli ja mielihyvän tunne. Mutta en siltikään oikein tiedä että oliko se oikeasti minun mahassani. Ei se nyt mitään suuren suuria tunteita herättäny. Jännä juttu :)
 
Yleisestä en tiedä, mutta olin kuulevinani että mulla seitsemän viikon päästä, eli 19 rv... Siis oon ihan sekaisten näitten neuvola ja neuvolalääkäri juttujen kassa, koska sinne lääkäriin kuuluu mennä ja pitääkö se varata ite vai miten tää juttu menee? sama juttu tän rakenne ultran kanssa ku ei mulle annettu muuta aikaa kun toi "seitsemän viikon päästä". Mua passitettiin niin kiireesti ulos että en hämmennykseltäni kerennyt kysyä... Pakko kai huomisaamuna soittaa... tät just inhoon asioissa joista en teidä mitään, järkyttävää sähellystä ja epätietoisuutta...
 
mie en vielä tiedä millon miulla on tuo rakenneultra mutta neuvolan kautta siihen sitten aika varataan. Tänään koetin soitella ja varata aikaa siihen lapsivesipunktioon..sitten soitinkin neuvolaan ja sieltä "täti" lupasi selvittää riittääkö hänen lähete vai tarvitaanko lääkärin lähete.. Se olis sit vkoilla 15-16 eli parin vkon päästä.. Vastauksessa saattaa kestää muutama viikko tai sitten se tulee jo seuraavalla viikolla niinkuin tuolta nuoremmalta tuli..

Nyt taas olo hiukan helpottanu..sain jotenkuten ruuankin tehtyä ja nyt kun söin niin ainakin nyt on ihan hyvä olla..saas nähdä miten pitkään. Ei miulla muilta ole tälleen oksettanu vaikka pahaaoloa on jokaiselta aiemmaltakin ollu. Kuinka moni niitä raskausinkivääri valmisteita on koittanu? Onko kellään siitä ollu mitään hyötyä? Kannattaako miun niitä edes ostaa ja kokeilla?
 
tossa linkissä on siitä rakenneultrasta. ja neuvolalääkäri on meillä ainaki neuvolassa ja se aika annetaan neuvolassa edellisellä kerralla käydessä. ja mulle annettiin np-ultrassa aika siihen rakenneultraan, viimeksi ku eka ultra oli vasta rakenne tuli postissa kutsu siihen. neuvolasta menee lähete.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Jahvetti: mulla oli kyllä esikostaki -05 rakenne vkolla 20 ja on nytteki, vkoi sillo 20+2

kamalan myöhään vaan minusta...kun aattelee mitä tolta mein kakkoseltakin löyty :/ :'(
Liian myöhään...
Noista kun li sillon rv 18, niin olis ollu hyvin aikaa vielä tehä esim puntio...sillon sanottiinki, et viikko jää armonaikaa...eli rv21 olis lopullinen päätös viel ehitty tehä...vetää tiukille, jos ultraki vasta rv 20+ :/ :/ :/

Kamala kun mietin taas näitä..mut ei sille voi mitään, kun on jo kerran siinä tilabnteessa ollu :'(

Mut toivotaan ett kaikki on hyvin, ettei sillä ajalla oo väliä :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
Jahvetti: mulla oli kyllä esikostaki -05 rakenne vkolla 20 ja on nytteki, vkoi sillo 20+2

kamalan myöhään vaan minusta...kun aattelee mitä tolta mein kakkoseltakin löyty :/ :'(
Liian myöhään...
Noista kun li sillon rv 18, niin olis ollu hyvin aikaa vielä tehä esim puntio...sillon sanottiinki, et viikko jää armonaikaa...eli rv21 olis lopullinen päätös viel ehitty tehä...vetää tiukille, jos ultraki vasta rv 20+ :/ :/ :/

Kamala kun mietin taas näitä..mut ei sille voi mitään, kun on jo kerran siinä tilabnteessa ollu :'(

Mut toivotaan ett kaikki on hyvin, ettei sillä ajalla oo väliä :heart: :heart:
varmaan kaikki on hyvin mut uskon et asia mietityttää jos kerran teillä jo ollu sellanen tilanne. muistelisin et ollaa tästä puhuttu(?) mut mikäs tein kakkosel oli tai löyty? en muista en vaikka kuin pinnistän
:ashamed:
 
eka neuvola takana, ja oli kyllä mukava =) Neuvolatäti oli sijainen, mutta oli kiva ja ymmärtäväinen, ehkä vähän hölösuu.. Materiaalia saatiin kotiin VALTAVASTI, mm. dvd, ja oltiin toinen perhe täällä oulussa joka sen saa :D Varmaan ihan mukava, siinä on kolme osiota, raskaus, synnytys ja vauva hoito, ja kestääki 140min, on illaksi tekemistä..

Ensi viikolla olis sitten lääkärineuvola. Hieman ällöttää ne tutkimukset mitä se tekee :snotty: Mutta nooh, siinähän ne menee missä muutkin.. Sitten sain myös jo rakenneultraan ajan, se on 18.9..

Mutta nyt kotiin lueskelemaan =)
 
Terve kaikille pitkästä aikaa !
olen neuvolassa käynnyt kerra jolloin sain kaikellaista eritteitä ja käytiin saidaudet suvusta läpi ym.Silloin neuvolassa LA-aika oli 1.2.08.Ultrassa kaikki oli hyvin myös vauva La-aika ei muuttunut vaan pysy samana.Toisella neuvola
käynillä kuulin vauvan sydän äänet,verenpaineen mittaus ja hemoklobiini kaikki ihan hyvät.Olen todella pahillani kun en ole kirjotellut kun 1.7 meillä oli muutto ja kaikenlaista häslinkiä. :)
Voisko joku laitaa minut ja LA-ajan listaa.
hyvää jatkoa kaikille ja voidaan paksusti :hug: =)

Huomenna 14 viikkoa
 
Pusuapina: Miten te muut olette muuten reagoineet kun sitten vihdoin olette nähneet sen ihmeen siinä ruudulla? Mä en osannut sanoa enkä ajatella mitään. olihan se ihanaa että löyty todiste sille, että masussa on joku, mutta tuntu silti että se oli jonkun toisen masusta kuvattu, eikä mun... Eli en osannut siinä mitenkään kattoonkaan hyppiä... Oon paha ja tunteeton ihminen
Höpö höpö, et ole paha etkä tunteetonkaan!! Minä tiiätkö sen alkuraskauden ultran kanssa (kuva profiilissa) podin samaa huonoa omaa tuntoa.. kyllähän se hennosti hymyilytti saada nähdä että siellä oikeasti joku nyt mukamas on, mutta mitään tippalinssi/tms. tuntemuksia se ei kyllä herättänyt. Tuntui että hävetti siinä ultraus tilanteessakin, kun tunteita ei vaan noussut pintaan.. Monet kyselivät ultran jälkeen että "oliko ihanaa nähdä" ja "varmasti herkistävä hetki..." jne jne ja pahamielihän siitä itselle tulee kun niin ei ole kokenut. Samoin kun näitä muiden ihasteluja ultransa jälkeen lukee, niin tulee olo että missähän sitä itsellä on vika kun noin ei tuntenut. Mutta minkäs teet. Mulle ei nuo ultrakuvat ole muutenkaan ikinä mitään ah-ompa-ihana -fiiliksiä nostattanut, ja eikä nyt siis omalla kohdallakaan. Kuva kuin kuva, tärkein pointti mulle siinä on että näkyy onko kaikki ok. --- En silti usko että se tekee ihmisestä sen pahempaa vaikka ei ulvoisikaan ilonkyyneleitä. Jokainen reagoi kai omalla tavallaan.

Ollaan siis kahdestaan mukamas-tunnevammaisia-tulevia-äitejä ja ollaankin kunnialla! Jes! Heh :D

terkuin Piiju 12+1
 
Eka lääkärineuvola takana, kaikki oli niin kun pitääkin ja pienen sydän hakkasi vimmatusti. Leijun pää pilvissä. Yritä siinä sit keskittyä työntekoon.. B) :whistle:
Rakenneultra on 11.9. viikot sillon 18+6. Virallisesti LA on 6.2, jos voisit Saanukka sen päivittää.
 
Tuntuupa hullulle, että muille on jo varattu rakenneultra aikoja... Mulla on seuraava neuvola vkolla 16, eikä vielä ole mitään tietoa rakenneultrista! Viimeksi vain lääkäri tostesi tylyyn tapaansa, että toivottavasti siinä saadaan sikiö paremmin näkyviin... :/

Pitäiskö mun soittaa neuvolaan ja kysyä tuota rakenne juttua vai luottaa, että seuraavalla kerralla ne kertoo ajan siihen tms?
 
Tervehdys!

Ensinnäkin kiitokset Saanukalle, päivitysvastuun ottamisesta...kun en ole aiemmin muistanut mainita!

suurperheen äityli: Kyllä täälläkin tuntui taas tuo oksentelu pahenevan, vaikka mennään viikoilla 13+4. Nyt on taas ollut pari päivää vähän helpompaa, vaikka eilenkin kyllä oksensin. Alkuviikko oli aivan hirveä...mutta kaippa tämä tästä aikanaan.

Töihin paluu sujui yllättävän "kivuttomasti", vaikka motivaatio onkin vähän hukassa. Sain sitten pomollekin kakaistua uutiseni :) . Myös muutama hyvä työkaveri tiesi jo ennen sitä, mutta pitävät kyllä suunsa kiinni. Kyllähän sitä silti voisi kai jo pikkuhiljaa alkaa muillekin kertoa.

pusuapina: En minäkään siellä ultrassa vetistellyt tai mitenkään pää pilvissä leijunut, onnellinen olin tottakai että kaikki oli kunnossa, mutta kyllä mulla on välillä vieläkin sellanen olo, että mä en ihan täysin ole vieläkään sisäistänyt, että mahassa todella joku kasvaa =). Enkä silti usko/koe olevani kylmä tai tunteeton...
Kaikki on vaan niin uutta, että pää on välillä aika pyörällä :)

Cruella: Iiiihana maha, mäkin haluan tollasen *tahtooooo*
Kyllä multakin on vyötärö jokseenkin kadonnut, mutta ei tätä vielä vauvamahaksi erota hyvällä tahdollakaan...varsinkin kunnon "oksennussessioiden" jälkeen maha on ihan littana vieläkin. Entisen vyötärön tilalle on vaan tullut tasapaksu pötkylä... :LOL:
Yksi vanhempi työkaveri päivitteli jopa loman jälkeen, että olenko muistanu ollenkaan syödä lomalla, ku olen kuulemma ihan laihtunut silmissä (mitä en siis oikeasti ole, vaan olen ihan normaalipainoinen, omasta mielestä haluaisin olla hoikempikin, mutta kaippa se aamuinen mahan tyhjennys ja tämä 2 kuukautta kestänyt oksentelu näkyy yleisesti riutuneena olemuksena, kalpeutena ym... ).

Noh, minäpä taidan kaivaa kätköistä nyt levyn fazerin sinistä ja naatiskella siitä, kun kerrankin olo on ihan ok...=)
 
Voih noloo... Tänään selitin töissä, että pomo lähti neuvolaan vaikka piti sanoo Nummelaan :LOL: Kukaan ei tiedä vielä töissä raskaudesta, mutta toivottavasti eivät myöskään arvaa. Näköjään sitä puhuu mitä sylki suuhun tuo. No salassa yritän pitää asian vielä jonkin aikaa, koska nyt on vasta 10+1.
 
Kiitos Piiju ja muut ihunat ihmiset soimaavan omatuntoni rauhoittamisesta :) Todella taisin olla vaan niin helpottunut siitä että kaikki oli ok joten sen kuultuani palasin taas normaalitilaan .. tai jotain... :whistle:

Pomo tuli tänään muuten ehdottamaan että opettelisin yhtä rankimmista hommista mitä meidän työpaikalta löytyy, lähes yksinomaan painavien pakettien viemistä paikasta toiseen, 7 tuntia päivässä, ja järkyttävän kiireinen aikataulu... Toki tekisin sitä vaan sillon tällön, mutta kyllä me miehen kanssa vähän merkitsevästi hymyiltiin toisillemme (edelleen samassa työpaikassa:)) kun pomo tohkeissaan puhui mua ympäri... Pitää varmaan kohta kertoa sille, ettei laskis liikaa mun varaan, heh...

 
Meil on rakenneultra viikoilla 18-20 ja ite se tarvii tilata, ei täällä neuvolassa mitään aikoja tilata. Tosin tarvitsee mennä eri kaupunkiin ultraan ku ei meidän kylillä oo.

Pahaolo hiukan helpottanut, sellaista heikkoa oloa tulee jos ei muista koko ajan syödä ja iltaisin helposti tulee ylitäysi olo jos taas liikaa vissiin syö... Tiedä sitten ku jos ei syö niin yöllä tulee nälkä ja sit tulee paha olo eikä saa nukuttua jos ei syö...

Tiistaina olis se np-ultra, jännittää ihan sairaasti. Ei noist kahdest vipeltäjästä näin paljo pelottanut. Oonkin ajatellut et johtuu siitä kun aikaisemmin en täällä oo palstaillu ja nyt lueskelee mitä kaikkea toisille on sattunut niin tulee mieleen et voihan meilläkin olla jotain häikkää.

Mut sit toisaalta kun lukee et toisillakin samanlaista oloa ja muita tuntemuksia niin sekin toisaalta auttaa kun kavereita tai tuttuja ei nyt samaan aikaan oo raskaana, et vois vertailla ja puhella niiden kans, ei ainakaan kertonut kukaan oo.

Ja viikkoja taitaa nyt olla 11+2
 
No enpä mäkään hyppinyt riemusta tai alkanut vetistellä tänään ultrassa! Mulle tärkeintä oli se että sikiö voi hyvin, sen sydän sykkii ja kädet+jalat oli paikallaan. Silloinkin vaan huokasin helpotuksesta..

En mä ainakaan ole sisäistänyt vielä ajatusta että musta tulee äiti. Toisaalta olen onnellinen että saan kokea äitiyden mutta kyllä mä myös mietin miten se vaikuttaa parisuhteeseen ja meihin kumpaankin. Kun me nyt voidaan vaan plösöttää sohvalla tai pelleillä ja naureskella tyhmille jutuille tai ei voida pitää näppejä erossa toisistamme niin mites sit vauvan syntymän jälkeen? Toisaalta mä ainakin olen aatellut että lapsesta tulee meidän kaltainen, sellainen sopivan boheemi ;)

 
Eilen en päässytkään koneelle, ei antanut avata sivuja :(

Np-ultrassa kaikki hyvin. Turvotusta ei ollut laisinkaan.
Beibi siellä köllötteli, ja hämmästytti kätilönkin suurella koollaan :LOL: Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu, vaikka mittojen mukaan nyt olisi 13+2 eikä 12+4.

Niin ja mun sairaala on PHKS, jos joku haluaa listaan laittaa.
 
Meillevauva kuulostatte ihan meiltä :D
Meillä kanssa pelleillään ja viljellään huumoria aika reilusti ja toivon, ettei se katoa vauva-arjenkaan myötä. Toivotaan, että pikkuisesta tulee yhtä "höntti" kuin vanhemmistaankin :LOL:
 

Yhteistyössä