**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Viuhti :hug: Oon niin pahoillani teiän menetyksestä :'( Miten näitä huonoja uutisia tuleekin nyt niin usein ....

pilvipouta Helmikuun Helmet- kerho ei ole toiminnassa, koska meillä on jo Helmihiput2008- kerho. mamitren kanssa tehtiin vahingossa yhtäaikaa kerhoa :D

(.) Miulla särkee ja kutittelee alavatsaa kohdun kohdalta. Kohtu vissiin kasvaa niin hurjaa vauhtia, että venytys tuntuu.
Aikas hyvin jo toivuin tuosta flunssasta :) Nyt on jo suht hyvä olla, väsyttää vaan ja välillä tulee yskänpuuskia.
Miehellä oli eilen viimenen työpäivä, jäi siis työttömäksi :( Saa onneks palkan vuoden loppuun asti. Saa nähdä millasia töitä löytyy sitten, toivottavasti jotakin, ettei tarvii nälkärajalla elellä vauvan kanssa :ashamed: Mies sanoi kyllä, että ottaa melkein millaista työtä tahansa vastaan, vaikkei olisikaan koulutusta vastaavaa.
Huomenna lähetään Helsinkiin. Miulla alkaa taas työt lauantaina neljän viikon sairasloman jälkeen :whistle:

mimoniandra ja Takku 13+2
 
Meijuska mie olen menossa Ekks:ään synnyttämään taas kerran :)
Voi Viuhti..miekin olen niin pahoillani :hug: :hug: voimia uuteen yritykseen!!

Miulla laskettuaika muuttu ultrassa päivällä..eli 7.2.2008

Meillä perheessä ollut vatsatautia..miulla vaan oireet ollu siitä kummalliset että kun muilla on työntäny kummastakin päästä niin mie olen oksentanu täs parinpäivän aikana kaiken mitä olen syöny..nyt tosin helpottaa..miulla kun tuota pahoinvointiakin tuppaa nykyisin olemaan miltei jokapäivä..vaikka luulis että helpottas jo.. No, olen taas sairaslomalla..lauantaina pitäis iltaan lähtee töihin taas...
 
ehjin nahoin. :D

Kaikki ok. paineet ja hb hyvät. Paino neuvolan mukaan noussu 600g mut kotona olin laihtunu 1,2kg. Outoa.
Toukkaa kuunneltiin ja sydän jyskytti ihanasti. Syke oli 170. :heart:

oon taas ihan haltioissani.... :)
 
Vieläkö pääsis joukkoon? :attn: Yrittelin jo ilmoittautua heinäkuisissa, mutta ilmeisesti päivittäjä ei huomannut. No uusi yritys.

ELi esikkoa ootellaan ja la on neuvolakortissa 27.2. Olin tosin alku-ultrassa ja siinä lääkäri pisti päivät siten, et la olis 29.2 eli karkauspäivä. Ja ultran mukaan oli vasta maaliskuun puolella. No kaipa sekin selkiintyy. Miks muuten neuvolassa laskurit antaa yhden päivän aikasemmin kuin netin laskurit? Oon kuullu muiltakin samaa...
Mulla ei ollu mitään pahoivointia viikolle 9 asti, mutta nyt oon kärsiny siitä ja päänsärystä. Mieliala heittää häränpyllyä ja oma mieshän siitä joutuu kärsimään. No aiheutin oikeen megatappelun ja nyt olen päättäny pitää mykkäkoulua. Mua rupes vaan ärsyttää, ku miehel on vaan omia menoja kolmena viikonloppuna peräkkäin. Ärsyttää! :headwall:
 
Jepsu: painohan vaihtelee päivän mittaan, aamulla yleensä vähemmän kun illalla. ja vaa'atki vaikuttaa, meillä neuvolassa sellanen digitaalivaaka mut kotona tavisvaaka, eroja on.

Kia77: tiiä tunteen, mulla sama juttu, mielialat vaihtelee ja mies siitä sitte kärsii B) sain samasta aiheesta aikaan riidan eli noista omista menoista kun oli lomansa aikana järkänny joka vkl melkee jotaa omia menoja, kele :kieh:

Jahvetti: mulla pitäs sitte ens vkon alussa tjn tulla se vastaus ellei ne sitte soita ennen sitä :/
 
Yötä!
Mä täällä kukun, ku ei yhtää väsytä nyt :eek: . Illasta olin nii naatti, ku kävin salilla vajaa 2h ja siihen päälle leivoin tytöille pari peltii sämpylöitä (rakastaavat niitä) ja yhen pellin lihapiirakkaa, tein rahkavoitaikinanki ite, huh! Olin nii poikki, mut viel lähettii kävelylle ja saunaanki. Piristyin kai sit.

Tosta ultran tallentamisesta. Täällä oli vajaata vuoden vanhat laitteet, todella tarkan kuvan anto ja vanhemmille oli oma ruutu mistä seurata ultrausta. Mun mies tosiaan kuvas kännyllään videota siitä ruudusta suoraan, ja tooooosi hyvälaatunen on. Tarkka on kameraki tossa uudessa kommunikaattorissa. Eihän mulla saati isännällä eka kertalaisena ees käyny tollanen mahku mielessä, mut tää kätilö sitä ite ehdotti, että ottas kuvia&videoo ja käski mun yskii yms, että pulla virkistys. Ajattelin polttaa sen ja muutki kuvat cd:lle, kunhan nyt rakenne ollaan käyty, samaan vaa kaikki. Eipä ole tytöistä ku epäselvät kuvat paperilla. Nii, rakenne mulla on 14.9, rv 19+1 sillo..Jännää =) .

Mut kunhan mä oon tän iltaneuroosin hoitanu, syön meinaa about 10 marianne karkkia joka ilta, tai nii kaua ku pussi tyhjä, ja hyvääää on :D , ni meen nukkuun! Jännä, ku suklaa tai muutenkaa karkit ei kauheesti himota, varsinkaa suklaa, tytöistä meni 200g/pv (ja sen kyllä huomas) ja normaalitilassakin väh patukka/pv..Nyt ei yhtää :eek: :eek: . MUTTA tyytyväinen vaan olen!!

Öitä ja kauniita (vauva)unia kaikille!!

:heart: nelli ja pulla 13+0
 
Huomenta! |O

Tänään olis sitten se odotettu ensimmäinen neuvola :heart:
Aamulla tein vielä testin kun loju siellä kaapissa :whistle: Ja samaahan se näytti mitä muutkin tässä kahden kuukauden aikana tehdyt :D

Kia77 anteeksi ettet ollut vielä listalla.. Olen päivittänyt vain niiltä ajoilta jolloin tiesin alkavani päivittäjäksi eli sitä ennen tulleet uudet immeiset on jääny kokonaan huomioitta :eek: :ashamed: anteeksi teille =)

Tässä töissä ku oon niin en malta housuissani pysyä ku jännittää niin, ei tule arkistoinnista oikein mitään tällä hetkellä.. Sydänäänetkään ei vielä kuulu mutta kyllä siellä kaikki on hyvin, luulen ainakin :heart:

Tänään tulee siskon poitsu meille hoitoon illaksi, onpahan taas hieman vilskettä ku vuoden ikäinen pyörii huushollissa. Monet onki kyselleet minulta että mulla ei varmaan vauvakuume paina ku oon saanu olla nyt viisi vuotta lapsia hoitamassa ja hyyssäämässä ku niitä on perheeseen siunaantunut, oon sanonu vaan että eiköhän se tästä vain vahvistu :heart:

Täälläkään ei olla lenkkeilty :ashamed: On vaan ollu tämä alkuraskaus niiiiiiiin väsyttävää nii ei ole vaan jaksanut nostaa takapuolta sohvalta.. Eilen sitten otin itteeni kiinni ja kokeilin että miltä se tuntuu taas, niin ei tuntunu muulta ku hyvältä, pakko alkaa taas ulkoilemaan kunnolla, loppuis nuo sateet vaan niin olis mielenkiintoa enemmän...

Mutta neukun jälkeen takaisin... :wave:
 
Hissukka, mitä sulle sanottiin niskaturvotuksesta. Itse kävin myös K-HKS:ssä ultrassa. Ultraaja oli tosi hiljainen, ei selittänyt kuvista juuri muuta kuin sydämen sykkeen ja jalan, kun mittasi reisiluun pituuden. Sai nt-mitoiksi 1.2 ja 1.8 ja oli huolissaan... Lääkäri, jolle ultraaja mut määräsi, oli kyllä sitä mieltä että alle 30vuotiaalla ei pitäisi olla mitään huolta, kun raja on 2,7, mutta ultraaja halusi kuitenkin seerumiseulaan! Arvaa ollaanko täällä nyt huolesta soikeina, vaikka olen kovasti lueskellut täältä ja muualta viestejä ja huomannut miten monelle on 1.7-1.9 lukemista sanottu vain, että ihan hyvät on.
Jotenkin mulle jäi kurja mieli koko ultrauksesta, tosiaan kun mitään ei selitetty - ei vaikka yritin kyselläkin. Toivottavasti tämä huoli turvotuksista on nyt ihan turha.

Tellus1 13+1
 
Heippa!

Äh, tänään oon väsynyt ja kiukkuinen koko ajan. Eka työviikko on vähentänyt mun lomalla nautitut 10 tunnin yöunet 6-7 tuntiin ja sen kyllä huomaa :kieh: Laiskottaa, eikä viittis töissä mitään tehdä.

Tellus1, mun mielestä kuulostaa oudolta, että ultraajaa huolestuttaa tollanen turvotus?? Mitä järkeä ois laittaa normaalin turvotuksen raja 2,7, jos kerran jo 1,2 tai 1,8 pitää olla huolissaan?? Mä en ainakaan tajua... Eiköhän kaikki oo oikein hyvin!
 
Onko kellään kokemusta siitä että pahoinvointi vois huomattavasti pahentuu tälleen 13vkon paikkeilla kun normaalisti sen pitäis kait helpottaa jo? :x
Mie voin edelleen tosi huonosti ja tuntuu jo ettei tää kyl voi vatsatautiikaan olla kun maha ei oo muuten sekasin ja nyt on jo kolmas päivä menossa.. meinaa oksennus tulla ihan väkisin..
Äsken söin jääkaappikylmää vesimelonia ja se ehkä hiukan hillitsi.. ei tästä tuu mitään..Mikä tähän auttas? Miulla ei oo ennen ollu tosiaankaan näin pahaa oloo raskauden aikana ja miusta tuntuu et kun se iskee..ja väsymys myös..niin olen aivan toimintakyvytön.. :(
Aamulla oli ihan hyvä olo..nyt taas huono..eilen illalla piti jäädä sohvalle nukkumaan kun en uskaltanu liikkuu..
 
Np-ultra ohi! ja kaikki näytti hyvältä B). Vastasi viikkoja 12+4 eli laskettu aika olisi 10.2.

Kaveri oli rauhallinen, pui nyrkkiä pari kertaa. Niskaturvotus oli 1.8 eli ihan normimitoissa.
Mä jännitin NIIN paljon tätä ultraa sen tuulimunaepisodin takia mutta eipä koko tuulimunasta näkynyt jälkeäkään.

Mä en ole vielä kertonut töissä enkä ole varma milloin kerron.

 
Huomenna np-ultra :/ jännittää ihan pirusti...

Kun soittelin äitipolille, niin tuntui ainakin se kätilö joka oli puhelimessa olevan oikein ihana ja topakka ihminen. Todella toivon että ultran tekijä olisi kanssa, jäi siitä ekasta ultrasta niin paska fiilis...
 
Tellus1 meillä ultraaja sanoi, että niskaturvotus on ok jos arvo on alle 2,5 ja sitten jos on sen yli niin on korostunut. Ihme juttu että teille tuollaisista lukemista sanottiin noin. :/ En usko että tarvii olla huolissaan, mulla oli viime raskaudessa 1,1 (nyt 0,8) ja silloinkin sanottiin että oikein hyvä arvo... ihme ultraaja teille osui. Hiljainen oli kyllä meilläkin, viimeksi oli ihan erilainen täti joka selitti tosi tarkkaan ja tutki kaikki paikat, nyt ei tosiaan juurikaan muuta tutkittu kuin niskaturvotus ja sen verran mittoja että saatiin vahvistettua raskauden kesto. :( Mutta koita olla murehtimatta, teidän arvot kuulosti ihan normaaleilta! :hug:

Suurperheen äityli voisikohan sulla johtua tuo väsymys ja huono olo hemoglobiinin laskemisesta? Kannattaisikohan käydä mittauttamassa neuvolassa, jos vaikka lisärauta toisi helpotusta?

Hissukka rv13+3
 
Muistaako joku miten meni se semmoinen runonpätkä jossa kerrotaan vauvan tulosta?

Aattelin että ainakin parille kaverille vois sellaisen lähettää. Appivanhempi-kokelaille kerrotaan varmaan lähipäivinä ja oma äitini toimii varmaan juorukellona mun suvulle :LOL:

Jotenki mä oisin ihan tyytyväinen siihen että ihan jokaiselle serkulle ei kerrottais, eihän me muutenkaan pidetä yhteyttä.. Kyllä ne jossain vaiheessa asiasta kuitenkin kuulee. Me ollaan muutenkin miehen kanssa ällikällä lyötyjä, kyllä tää sen verran iso elämänmuutos on että pitää itekin sulatella.. Me pelleillään koko ajan muutenkin kaikkea että ei taideta tajuta että tästä alkaa elämän mittainen ihana työ. Täytyy vaan pitää kiinni siitä ettei tää hassuttelu lopu vauvan syntymään =)

 
Piipi79 Mä olen kanssa yrittänyt vakuutella itselleni, ettei varmasti ole mitään vialla. Oikeastaan suututtaa ja ärsyttää koko juttu, vaikka tietysti on hyvä että tutkitaan, mutta kun tuntuu turhauttavalta olla kuitenkin samalla huolissaan vaikka yrittääkin vakuutella että kaikki olisi hyvin. Olin ajatellut kertoa ultran jälkeen esimiehelle raskaudesta, mutta nyt en ole uskaltanutkaan... Sekin asia vaivaa mieltä. Ens viikolla on seuraava neuvola ja siellä aion avautua tästä koko hommasta, joska ammatti-ihminen saisi mua rauhoiteltua ja annettua vaikka jonkun järjellisen selityksen seerumiseulaan lähettämiseen. Ultraaja mumisi vain jotain, että kun hän yleensä saa lähempänä yhtä olevia arvoja, niin tuo 1.8 poikkeaa siitä niin paljon.. No, toisella mittauksellahan hän sai minultakin 1,2, joten en oikein tajua... Oli tosi ärsyttävää, kun ultraaja oli sellainen onnettoman oloinen hissukka, joka ei puhunut mitään eikä kertonut kuvastakaan oikein mitään. Kaksi kättä ja jalkaa siellä näkyi ja kasvot ja selkäranka tosi hienosti, mutta muusta ei sitten itse oikein mitään ymmärtänyt.
Pää-perämitta oli 76mm, B_mitta 24mm ja reisiluu sentin verran. Onkohan nämä normaaleja arvoja 12+6 viikoilla? Sitäkään ultraaja ei kertonut...

Tuskaileva Tellus1
 
mors :wave:

mä en teinä olis huolissaan niistä np-ultran mittaustuloksista kun kuitenkin normaalin rajoissa on. ilmeisesti ne haluu vaan varmistaa sillä veriseulalla et kaikki ok. meillä se kuulu automaattisesti tohon vaikka niskaturvotus oliki alle yhen. ja voihan se vauvan asentokiki vääristellä sitä mittaustulosta ja siks varmaan onki se juttu et normaali tulos ei välttämättä kerro etteikö lapsella vois jotain olla ja poikkeava tulos taas voi usein olla väärässä. siksi kait sitte nykyään toi seerumiseula.
 
Eli niskasturvotusultra takana.

Kaikki tarvittavat elimet ja raajat löytyi :) sydän sykki :) Kaveri tais olla vähän uninen niin kätilö vähän mahaa tökki niin rupes niin kovasti heiluun :) Yksi kuva saatiin ja vilkuttaa meille tuossa :)

Mutta niskaturvotus oli 2,00 mm. Tuntuu aika paljolta mutta ei kuitenkaan kuuleman ole liikaa?? En tiedä, vähän mietityttää mut pitää oottaa ne verikokeen tulokset.

Mahan päältä ei näkyny niin piti alakautta ultrata.

Mitta oli 5,46 mm ja vastasi viikkoja 12+1 eli yksi päivä tuli lisää viikkoihin. Mie olin ihan varma että laskettuaika siirtyy eteenpäin jonkun neljä päivää.

Eli listan päivittäjä vaihdatko minun la:n edelliselle päivälle :)
 
suurperheen äityli: mulla tota pahoinvointia on kans vielä vaikka vkoi yli 13 :/ nyt parina päivänä on ehkä vähän helpottanu mut kuitenkin selvää etomista on. hetkittäin on ihan hyvä olo ja sitte välillä tulee niitä pahoinvoinnin aaltoja :x mulla varmaan tää kestää tonne vkolle 15 niinku pojastaki.

laitoin profiiliin tänä pänä otetun masukuvan =)
 
ihania masukuvia teillä :)!

mulla oli tänään neuvolan fysioterapia, jossa käytiin pienellä porukalla läpi lantiopohjan lihasten harjoitteita ja juteltiin liikunnasta raskausaikana. lisäksi opeteltiin syvien vatsalihasten tekemistä ja fysioterapeutti antoi muutakin vinkkiä muista hyvistä tukilihaksiston liikkeistä mahan kasvua ajatellen. niitä lantiopohjan lihasten harjoitteita pitäis kuulemma tehdä 2 kertaa päivässä ja viitenä päivänä viikossa, eli siinäpä meille odottajille haastetta!

onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille ja hermoja niille, jotka jännittää vielä veriseulan tuloksia. nehän on kuitenkin ihan varotoimenpiteitä, ja todennäköisesti kaikki on ihan kunnossa :)!
 
Tuli muuten pikasellaan mieleen, kun nelHM sanoi, et rakenneultra on 14.9..rv 19+1...mulla on varattu aika 13.9 eli rv:llä 20+0...eikö se muuten oo ihan sika myöhään??? :eek: Vaikka jatkotutkimuksia (mahdollisia) ajatellen!!
Aiemmista oon kaikista käyny rakenteessa rv 18...nytpä alko mietitytää... :/
Tosin voi olla et joudun muutenki muuttaa sitä aikaa, jos en saa töistä vapaata...
 
Tänään oli se pelätty np-ultra täälläkin. Tulos 1,4 ja sanottiin että hyvä on, ei herätä huolta. eli vähänkö eilinen itkukohtaus hävettää.. :ashamed:

Sanottiin että mittojen mukaan laskettu aika siirtyis kolmella päivällä, mutta että se kuukautisten mukaa laskettu 10.2. voidaan pitää sinä "virallisena" päivänä, kun se ei sen enempää heitä. Aika suurpiirteistä, mutta toisaalta kyllähän ne lapset syntyy ihan sillon kun niitä huvittaa, ne ei paljon aikatauluista piittaa :)
Ultraaja selitti kyllä kaikki kädet ja jalat ja vatsanpeitteet myös. Pidin naisesta, toisin kun meidän neuvola-tädistä.. Tuntuu ettei sillä ole ihan koko homma hanskassa, vaikka sillä ikää ja varmaan kokemusta onkin. Se eka neuvolassa ollut sijainen tuntu paljon osaavammalta...

Miten te muut olette muuten reagoineet kun sitten vihdoin olette nähneet sen ihmeen siinä ruudulla? Mä en osannut sanoa enkä ajatella mitään. olihan se ihanaa että löyty todiste sille, että masussa on joku, mutta tuntu silti että se oli jonkun toisen masusta kuvattu, eikä mun... Eli en osannut siinä mitenkään kattoonkaan hyppiä... Oon paha ja tunteeton ihminen :(

 

Yhteistyössä