Tosta pissanäytteestä... Mulleki sanoivat neuvolassa, että vaan ekalla kerralla otetaan näin tarkasti. Seukki kerralla ei tarvi tulla ku ihan pikku liraus. Ja mun ois joku päivä pitäny labrassa käyä ottaa se, mutta enhän mä pystyny koskaan pidättää neljää tuntia. Kävin sit labrasta hakee ne putelit ja muut ja tein sen joku aamu kotona ja vein sit ite labraan sen.
Täällä on edelleen oksenneltu.. Ei nyt kovin paljoo, mutta kuitenki... Työt ku oon alottanu, niin oon aivan yli poikki, ku tuun kotiin!! Tuntuu ettei mitään enää jaksais tehä.. Joudun nimittäin herää jo viideltä aamulla ja oon takas kotona viideltä päivällä... HUHHUH!! Työmatka niin pitkä... Tässä tullaanki sitte siihen, että me ollaan muuttamassa lähemmäs mun töitä ja samalla pitäs varata uus neuvola-aika uudelle paikkakunnalle... Aion kyllä vielä elokuun lopussa käyä täällä ultrassa/lääkärintarkastuksessa jne, vaikka asutaanki jo sillon muualla. Vois siellä sit kertoa, että muutettiin jne.
No mutta nyt aattelinki avautua teille ihan kunnolla!! :kieh: LUKEKAA TÄÄ PLEASE JA AUTTAKAA MUA!!! Eiku oikeesti mulla on ihan totaalisesti menny hermot mun mieheen, enkä voi siitä oikeen kellekään puhua... Siis oikeesti se on niiiiiiiin rasittavaa, ku se ei voi tehdä tässä taloudessa MITÄÄN!!! No kyllähän se pari kertaa on ruohon leikannu ja roskat vieny ulos tupakalle mennessään, mutta siihen ne jääkin... Molemmat käydään töissä, niin mun mielestä sillon pitäs myös molempien tehdä kotihommia ihan yhtälailla! Vaikka onhan sillä sillain raskaampi työ ja vielä pitemmät työajat ku mulla, mutta mä sentäs kasvatan sisälläni toista ihmistä, joka imee mun energiat totaalisesti! Eli tasoissa ollaan, tavallaan... Ja SILTI mä oon se, joka töitten jälkeen ottaa pienet päikkärit, että jaksaa pitää silmiä sen verran auki, jotta saa tiskit tiskattua (meillä ei oo tiskikonetta), pyykit pestyä ja järkättyä taloa. Miksi MINÄ joudun aina huolehtimaan, että herralla on puhtaat vaatteet kaapissa, herran työvaatteet on pestynä/silitettynä, herralla on ruoka valmis töistä kotiin tullessaan jne jne jne... Kaikenlisäks tää mies ei osaa siivota edes omia jälkiään!! Mä kulen sen perässä, vien sen lattialle heittämät roskat roskiin, siivoan pöydän miehen ruokailtua jne jne jne... Sitä paitsi yleensä mä herään kolme tuntia ennen miestäni, joka jää kuorsaamaan... Ja mä tuun yleensä kotiin mieheni jälkeen. (Miehellä on kyllä joskus yö/iltavuoroja, jollon hän on poikki, mutta yleensä päivät on sillä lyhemmät mitä mulla)
Noh, kerran siis sanoin miehelleni, että "voisitko huomenna laittaa kotiin tullessasi pyykkikoneen pyörimään." Neuvoin tarkasti mitä hän sinne laittaa, mihin suuntaan nuppeja pyöritellään, kuin paljo laitetaan pyykkipulveria jne jne. Vaan vieläkään hän ei oo saanut sitä pyykkikonetta päälle... Ei muka muista. Ei muka osaa. ÄRH!! Kerran sitten TOSI VÄSYNEENÄ soitin miehelleni töistä tullessani, että "kun kerran oot jo kotona, niin voisitko tehdä ruuan valmiiksi, ku oon niiiiin väsynyt ja nälkäinen!!" Neuvoin taas tarkasti miten hän sen ruuan tekee, mutta hämpä sanoinkin vain: "en minä jaksa. Käy ostaa jotain einestä." Ja niimpä minä hyvin väsyneenä kävin matkan varrella kaupassa ja arvatkaa kuinka TYMPÄISI!!! Oikeesti nyt tuntuu, etten mä jaksa enää!!! Oikeen pelottaa ens viikko, jollon tuun taas joka päivä tosi väsyneenä ja nälkäisenä kotiin ja joudun heti tarttumaan kotitöihin. Mies vaan makaa laakereillaan, eikä liikauta eväänsäkään!
Oon kyllä monta kertaa pauhannut miehelleni tästä asiasta, mutta hän on joko hiljaa tai sanoo: "ei tuo pauhaaminen mitään auta". Jaa. Mikä sitten auttaisi!? Neuvokaa rakkaat sisaret mua!? En jaksais kasvattaa aikuista miestä... Ja kuvitelkaa sitten, kun vauva syntyy... Joudun hoitamaan yksin vielä senkin kaiken muun päälle... Miten ihmeessä jaksan!!??!?! Oon melkeen koko päivän vaan itkenyt ja itkenyt... Mies kävi ruokatauolla syömässä tässä kotona ja näki kyllä että itkin, mutta ei tullut halaamaan eikä lohduttamaan... Ennen hän sentään tuli. Ja ennen hän sentään kiitti ruuasta, jonka olin hänelle valmistanut. Mutta ei enää.... Neuvokaa mua!! Auttakaa mua!!! Mitä teen!? En haluais miestäni koskaan jättää ja haluan yrittää parhaani... Mutta kertokaa miten saan hänetkin osallistumaan kotitöihin tai edes keskustelemaan aiheesta?
Sori ku teille purkauduin, mutta tarvin kipeästi neuvoja ja ehkä tää purkautuminen auttaa jotain... toivottavasti...
Napsu ja nöpö 11+4