**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Huomenta taas kaikille!

Viikonloppu oli ja meni yhessä hujauksessa.. Ja arki taas alkanut.

Tänään kävin verikokeissa, nii olihan se oma hommasa taasen! Ensiki mulle oli aika varattu puoli kahdeksaksi, pääsin sisään kymmenen yli ja kaiken kukkuraksi jouduin ite vielä kiikutteleen ne putelit neuvolatätille.! Ja ku mulla oli se neuvola sillo torstaina nii oli sijainen ja en ollu tuota vielä nähnykkää ja se sitte tarkisti sen minun lääkärineuvolan millo se on ja torstainahan sen piti olla nii sitte sano että muutetaampa huomiseksi ku sijainen oli laittanu ihan väärän lääkärin mulle :kieh: No, eipähän tarvi enää kauaa odotella että kuulis vauvelin sydänäänet :heart:

Miehistä oli puhetta, meillä on mies sellanen osaa hoitaa omat törkysä pois ja pyykitki osaa tuua pyykkikoriin ja jopa osaa käyttää konetta. Tiskaamisesta meillä ei ole juuri tappelua, se tiskaa joka kerkeää, (eli minä, koska en tykkää katella likasta keittiötä) ja mies tiskaa jos oon laiskalla päällä.. Eli nykyään aika usein :LOL:

Mutta nyt on ansaittu ruokatauko.

Napsu Nyt vaan tosiaankin teet vain omat hommat, niinkuin moni jo neuvoikin. Viimeistään sitten kun puhtaat vaatteet loppuu niin tajuaa...jos tajuaa. Joillain miehillä kun on nää omat "putkiaivo"kehitelmänsä siitä että on naisten ja miesten hommat erikseen.

Meil oli alkuun vähän sama ongelma, minä tein ja touhotin mutta nyt meillä molemmat tekee hommia. Tosin ollaan aika "laiskoja" molemmat. :ashamed:
Minä leikkaan nurtsin kun tykkään siitä niin kovasti ja yleensä pyydän miestä lähteä jonnekin tytön kans niin saan siivota rauhassa. Se on jotenkin niin terapeuttista. :D
Pientä siivoilua ja raivaamista on päivittäin.

Tillukas oli rohjennut puhua näistä ihanista vaivoista joo. Minä kans ikäni kärsinyt ummmetuksesta ja nyt hieman vanhempana sain ihanat pukamat vaivaksi. Luumuja on täälläkin syöty koko ajan niin et kohta korvista tirisee. Pienenä ihan jouduin tutkimuksiin kun oli niin kova vatsa. :|

Piipi puhui oireitten vähenemisestä ja täytyy sanoa että kyllä on pahoinvointi aika hyvin jääny taka-alalle eikä enää tarvii kummittelemaan noustakaan. Tällähetkellä rv:t 12+6 ja oireita joita on niin väsymys ja tissit on arat ja isot :LOL: kauhea kun miehellä loksahti suu auki ku katteli mun paidan vaihtoa. :LOL: :LOL: :LOL: Piti kuulemma näkemästään. Ihmekkö tuo kun aina oon pieni rintainen ollu, nyt on mistä puristella :LOL: :LOL: paisti ei niihin kyllä kosketa kun aristavat.

Nyt meen ulos aurinkoon...

Lämpöisiä terveisiä täältäpäin!

Jepsu ja toukka 12+6

P.s. eikö kukaan muu tuu synnyttään k-pks:ään?

Jepsu: mullakin kyllä on rinnat edelleen arat ja nännit on jotain lautasen kokoiset... :D Rinnat on kasvaneet jonkin verran, mutta vanhat rintsikat kyl menee edelleen päälle. Ainoastaan jotkut push upit on pitäny hylätä, ei tartte paljon nostella rintoja enää lisää esille :LOL: Muuten, kun synnytät siellä K-Pks:ssä, ni mä oon itte siellä syntynyt (jos se on siis Keski-Pohjanmaan KS toi lyhenne) ;) eli kotoisin niiltä nurkilta...

Tyttiliini
Cruella, mulla on vähän sama juttu tuon pahoinvoinnin kanssa. Tai no viikkoja on vasta 11+4, joten eipä sitä ehkä vielä kannattaisi toivoakaan, että se hellittäisi... Mutta muutama päivä meni jo todella hyvin ja ehdin funtsia, että ihanaa, nyt sitä pärjää töissäkin. Mutta ei, perjantaista lähtien on taas ollu sellainen kuvotus päällä että oksat pois. Ja kun en todellakaan halua vielä pomolle tilaani paljastaa (se tulee pyörtymään kauhusta), niin töissä täytyy vaan esittää että kaikki on kondiksessa.

Napsuh, kurjaa tuo sun miehen asenne. Meillä on kyllä tasa-arvoisempaa, siis mies kyllä periaatteessa on sitä mieltä, että hommat jaetaan tasan. Käytännössä se ei vaan valitettavasti mene niin. Ja myös mä alan olla aika kauhuissani, että miten tästä selvitään, kun vauva syntyy. Tai siis miten MÄ selviän. Me käydään molemmat siis töissä ja suunnilleen yhtä vaativaa työtä tehdään. Ja sitten meillä on tuo kaksivuotias, jota teoriassa hoidetaan yhtä paljon.

Mutta niin se vaan on, että vaikka meillä on siivous-, tiski-, pyykki- ja kauppavuorot ja vaikka mä olen himpatti soikoon raskaana, niin miestä saa sata kertaa muistuttaa kaikesta. Ja sitten kun olen väsynyt nalkuttamaan ja kyllästynyt sotkuun, teen itse. Mies vielä osaa heittäytyä oikein kuolevaksi joutseneksi kun hän on niin väsynyt... Siis onhan se ihan absurdia! Mä kuitenkin hoidan suuremman osan kotitöistä ja paljon enemmän poikaa, käyn töissä ja olen raskaana. Ja herra on väsynyt. Pakko myöntää, että hermot välillä meinaa mennä.

Joo ja sitten siinä on se, että mä olen kuitenkin näitä lapsia enemmän halunnut. Mutta kun mies kerran on suostunut ja tykkää pojastakin ihan hulluna, niin ei kai se nyt niin voi olla että mun pitäisi jotenkin katumustyönä tehdä enemmän kun olen hänen vapauttaan näin törkeästi rajoittanut?

Ihanaa tää raskaus ja nää hormonit :whistle:

Pääsin just töistä kotiin hemmetillisen päivän jälkeen (kuuma, yksi tyyppi poissa jne jne, eli tehtii ylimäärästäkin), niin heti ukko soittaa, et josko kävisin kaupassa ennenkö se tulee, et se lähtis sitte poikainkaa veneilemään...mulla vähän kiehahti, etten saamari mihinkään kauppaan lähe, kun just tulin koto ja hiki virtaa |O Hemmetti...
Löin luurinki korvaan siinä ku aikamme kinattiin asioista.
No sit meinasin, et huilaan hetken, et jos sitte jaksais vaikka lähtee...ni eikö ukko soittanu että oli pomolle sanonu että tulee jo aikasemmin, et käydää sitte yhdes kaupas ja ne lähtee sitte...perkeleen perkele että mul taas kiehuttaa.. :'( :'(
Mä en niinkun enää tiiä mitä mä haluun ja miksi ja millon :'(
Ei enää käyny ukolle sekää,et minä oisin käyny kohta kaupassa :'(
Noh, jos saisin kohta ruuan tehtyy...ja käyää siel kaupassa...ja menköö sitte...hitto että mä aina osaan sotkee asiat :'( :'( :'(

(.) Anopilta sain eilen muutaman "mulkasun" masuun, muttei se mitään sanonu, enkä minäkään :D
Vähän ne kyllä sitä ihmetteli, että ollaan auto laitettu myyntiin, mutta sekin jäi sit siihen =)
Alavatsaan välistä vihloo kovastikin, paikallaan ollessaankin, pitäsköhän siitä kohta huolestuu :/
Kohdun kohta on jotenkin "kipeä", tai sellanen "arka"....etenkin jos vatsalihaksia jännittää, niin kohtu kipuilee heti ja pakko lopettaa :/ Vähän vaikea selittää kyllä...
Liikkeistäkään en oikeen osaa sanoa vieläkään juuta enk'ä jaata..eikai ne sit oo vielä niitä ollu, kun ei oo voimistunu :/

Jahvetti 14+4

Heippa taas =)

Napsuh kolahti hermoon sun kirjoitus kun eilen luin sen, kun olin juuri ennen koneelle istumista kilahtanut miehelle oikein kunnolla samasta asiasta :D Tosin pitää sanoa, että kyllä meillä mies osallistuu ihan hyvin yleensä, nyt vaan on pitänyt kiirettä remontin vuoksi ja olen ihan vapaaehtoisesti ottanut enemmän kotihommia osalleni. Olen kuvitellut että mies osaisi sitä arvostaa, mutta eilen sitten huomasin että on alkanut pitää itsestään selvänä että minä hoidan ne kotihommat ja hänen ei tarvi, ja johan sieppasi... |O

Ei tuo mies mitenkään mielellään kotihommiin osallistu, mutta pidän tiukkaa linjaa sen suhteen että ne kuuluvat molemmille. Vaikka totuuden nimessä, ei ne 50-50 mene, vaan ehkä 80-20 minulle... mutta jotain on miehenkin tehtävä, jos ei muuten niin siksi että arvostaa vähän minunkin panostani tässä taloudessa! Mä pyydän yleensä nätisti, sitten merkitsevästi, ja jos ei ala tapahtua niin sitten suutun ja se yleensä toimii :D Mä olen rauhallinen luonne enkä juuri hermostu, joten se konsti tehoaa kyllä mieheen. Tai ei se konsti ole, vaan oikeasti hihat palaa välillä :kieh:

Mutta jos vinkkejä haluat :D Niin ne mitkä meillä on toimineet: ensinnäkin rutiinit eli meillä siivotaan aina perjantaisin kun mies tulee töistä (on sitten siisti kämppä viikonlopuksi) ja mies saa hoitaa ne hommat mistä tykkää (ts. imurointi yms. ei-pikkunäpertely). Tosin viime aikoina olen jättänyt vessan siivouksen miehelle kun se tekee niin pahaa. Jälki ei ole aina kovin kummoista mutta ehdottomasti ei saa mennä perässä tekemään paremmin (alkuun tein tätä :ashamed: ) se on tosi raivostuttavaa ja eihän se mies edes huomaa tehneensä huonoa jälkeä, jos ei elä sen kanssa seuraavaa viikkoa. Niin ja jos vaan tekee jotain ilman pyytämistä, niin pitää huomata ja kiittää. Tosin ärsyttävää tuokin, ei mies mitään huomaa ja kiittele kun minä teen... mutta tietttyjä naisellisia taktiikoita on sallittua käyttää :D Mutta tuo rutiinien muodostuminen, koska siivotaan ja mitä kumpikin tekee, on ollut meillä toimiva keino, tarpeeksi monta kertaa kun homma toistuu samanlaisena niin putkiaivot alkavat jopa odottaa sitä. :LOL: Pidä vaan tiukkaa linjaa, ei sun tarvi miehellesi äidiksi alkaa! :hug:

Baareissa mun tulee nykyään käytyä niin vähän, ettei ole edes tullut mietittyä koko asiaa... herranpieksut siitähän taitaa olla useampi vuosi aikaa :ashamed: Ei vaan jaksa enää innostua lähtemään. Mutta jos huvittaisi lähteä, niin sitten lähtisin alkottomalla linjalla ja antaisin ihmisten tuijottaa. :D Ei kai niissä baareissa aina kaikki muutkaan juo, onhan kuskejakin mukana? Nyt kun ei tarvi enää tupakansavustakaan kärsiä, niin siitä vaan naiset jos haluttaa ja antakaa niitten taivastella joilla ei parempaa tekemistä ole. :D

).( Ihan viime päivinä on jostain mieleen hiipinyt ajatus, että masussa ei ole kaikki hyvin... :'( en tiedä mistä, tällaisia mietteitä ei ole aiemmin ollut vaikka välillä on epäillyttänyt. Nyt vasta, kun ultrassakin on käyty ja liikkeitä tunnettu... mutta niitä liikkeitä tosiaan tuntui viikon verran ihan päivittäin, ja nyt ei moneen päivään... masukin tuntuu pienentyneen ennemmin kuin kasvaneen. Täytyy vaan pitää pää kylmänä, ei näillä viikoilla mikään ihme ole jos ei liikkeet tunnu päivittäin, mutta kun ensin tuntui ja nyt ei... :( Neuvolaan vielä kolme viikkoa aikaa. :kieh: No, vuotoja ei ole ollut eikä kovia kipuja, joten odotan kovasti että masusta jotain elonmerkkiä kuuluisi... :ashamed:

Hissukka rv14+0

Tyttiliini
Mulla kyllä tuntui esikoisen liikkeet kunnolla vasta viikolla 20. Niin että vaikka tietysti on mahdollista tuntea liikkeitä aiemminkin, etenkin jos on uudelleensynnyttäjä, niin en kyllä Hissukka missään nimessä huolestuisi, vaikkei mitään tuntuisikaan. Ajattele nyt miten pieni sikiö vielä on, vaikka se heittäis minkälaista kärrynpyörää niin ei se välttämättä kovin usein osu kohdun seinämiin ;)

Mutta joo, samoja pelkoja on kyllä mullakin. Tai päivisin olen ihan suht rauhallinen enkä kauheasti töiltä ja esikoiselta ehdi raskautta pohtiakaan, mutta näen kyllä tosi pelottavia unia...

Jotkut sanovat, että sen aistii, jos jotain on pielessä. Mun teoria on kyllä se, että jokainen, joka on raskaana, pelkää välillä että jotain on pielessä. Ei se kerro mitään muuta kuin sen, että lapsi on haluttu ja että sitä kauheasti toivoo, että kaikki olisi hyvin. Ja useimmitenhan kaikki on nimenomaan oikein hyvin.

Napsu Mä tekisin kertakaikkiaan äärimmäiset ohjeet tosta ja antasin yhen vaihtoehdon: noudattaa niitä! Helvetti soikoon, tänä päivänä eletään tasa-arvon hetkiä ja molempien tarttee osallistuu kotihommiin. Ja varsinkin sun olotilasi takia, mutta muutenkin. Sinuna ottaisin neuvolassa asian puheeksi ensi kerralla ja juttelet asiasta. Ja seuraavalle neuvolakäynnille raahat sen ukkos matkaan ja sovit etukäteen neuvolatätsys kaa, että ottaa asian puheeksi siellä, siis sen, kuinka sä varsinki nyt tarttet lepoa ja apua, jotta sinä ja vauva voitte hyvin ja jaksatte. Jos ei sillä ala mennä kaaliin, ni sit en tiiä. Ärsyttää, ku tollasii ne useimmat miehet on! Kokemusta on. Nyt taasen on niin hyvä mies, pitäs varmaa osata arvostaa häntäkin enemmän. Jaksu :hug: !

Mulla repasati, totaalisesti!!! Ostin perjantaina suklaalevyn, eilen meni viimeset palat, ja koko ajan himottaaaaaaa |O |O . Eiiiii,sitä ei saa syödä joka päivä, muute tulee sellanen, ku tytöistäki.. En haluu olla kömpelö 20 liikakilon takii! Mut kai mä suon jokatoinen päivä vähän,koska taas elämästä pitää nauttia! Oonhan mä aina syöny suklaata, joka päivä ja paljon, enkä ole lihava ollu ikinä. Sori, tyhmä asia marista :ashamed:

Olo on iha jees, ei valittamista. Maha kasvaa, iso se on näille viikoille.Kamu on viikolla20, näin äske pitkästä aikaa, ja meillä on samankokoset mahat!!!! :eek: ! Nii myö vaa ollaa erilaisii myö immeiset.

Tuskasen helteistä päivää.

:heart: nelli&pulla 13+4

Piipi synnytin ekan kans tuolla k-pks:ssä ja nyt taas sinne. Itte oon syntyny ksks:ssä eli jyväskylässä. Jostain syystä tännepäin sit ajauduttiin...Mies kun on etelä suomesta.

nelHM mä kans nykäsin fazerin sinisen naamaani alta aika yksikön. ja naamasta sen taas huomaakin et suklaata on syöty.

Näin muuten unta et olin rakenneultrassa ja poika näkyi ruudussa. Ihan tajuttoman kokoiset pallit vaan näky kun hoitaja näytti ja sit kaikenhuippu, se ruutu näky piirrettynä niinkuin simpsonit. Taas nää alkaa nää sekounet. :LOL: :LOL: :LOL:

Moikka!

Torstaina mulla oli np-ultra, noh ultrattiin ja lääkäri totes et koko vastais vasta 10 viikkoa, koko oli 34mm. Ja kunnolla se ei saanu ees mitattua, kun pikkunen oli huonos asennossa. Muuten kaikki oli kunnossa, kädet ja jalat näky, sormetkin, sydän sykki ja kyllähän tuo pikkunen sit alko kovasti heilutella käsiä ja jalkojakin =) Mulle varattiin sit uusi aika parin viikon päähän, eli ensi viikon torstaina ois sit uusi ultra, jossa voidaan katsoa se niskaturvotus ym. Sitä odotellessa.

Lauantaina mä oksensin kaksi kertaa :( Ennen sitä on ollut vaan etovaa oloa koko ajan, mut tulihan se oksukin sieltä sitten kylään. No toivottavasti ei jää asumaan.

Osaako kukaan sanoa mitä peräpukamavoidetta vois käyttää raskauden aikana? Voiko esim. sellasta kun Hädensa merkkistä????

Jees, mutta palaillaan taasen.

Marie82 ja pikkunen rv11+4 (10+4)

Napsuh: :hug: Kuulostaa tosi tympeeltä tommonen. Muuta ei mullakaan tuu mieleen kun jätät sen pyykit pesemättä ja ruuat tekemättä!

Joo mulla oli se lääkärineuvola tänään. Eka aattelin ku menin ja kuulin että se neuvola täti on lomalla (joka on siis oikeen tätin sijainen kun se jäi eläkkeelle) että jaahas, taas kaikki jutut käydään alusta asti läpi. Mutta ei sentäs, oli onneks kuitenkin tuttu ihminen siellä niin tiesi taustat. Kohtu oli kasvanut niinkuin pitikin ja sydänäänetkin kuului hyvin :heart: Ainoa mikä taas kerran ärsytti oli tosta painosta "valittaminen", kun sitä nyt oli tullut sen 500g sijasta 625g. Onkos tuo nyt ihme kun pahoinvointi helpottanu ja ruoka (ja vähän muukin...) on maistunut! Ei siinä muuten mitään, asiasta varmaan sanovat, mutta kun ylipainoa ei ole ja viimeksin siitä sanottiin lähes joka kerta (loppupelissä painoa tuli vajaa 12kg, eli ihan normaalisti) niin tulee sellanen tunne että voiko kohta enää edes syödä :ashamed: Ja viimeks siis kilot jäi sairaalaan että ei ees ollu hankala niitä saada pois. Toki voi olla tälläkerralla hankalampaa mutta kuitenkin vähän ärsyttää tollanen valitus.

Miehelle heti soitin että sydänäänet kuulu ja kohtu on kasvanu niinku pitää niin sano heti että pitäiskö kuitenkin jo huomenna kertoa neidille. Eikös aika epätodennäköstä oo että ennen ensviikon ultraa enään mitään pahaa käy? Kuitenkin se voi käydä senkin jälkeen, tai vähän ennen synnytystä... Jotenki ei malttais enää viikkoa odottaa...

Vinja 11+0

Marie kysyin just lääkärissä niin se sanoi et joku scheritin tms. on sellain voide jota voi käyttää. nyt en tarkkaan muista sitä nimeä. sama vaiva itellä ja pitäs hakea kans sitä salvaa. kuuma suihku kuulemma kans helpottaa niitä.

Tissien arkuus on kadonnut kokonaan. Pahoinvointi välillä vieläkin (13+6) pääsee yllättämään, jos ei syö tarpeeksi tiheään.
Niinkuin tänään :/ Julmetun kiire päivä töissä, ehdin ekan kerran närkkästä leipää vasta puoli neljältä!! Nyt sitä pahaa oloa kärsitään sitten tälläkin hetkellä.

Yritin etsiä mammamalliston lyhyehköä farkkuhametta. Mistään ei löytynyt.
Meillä olisi vielä kesälomareissu edessä 3 viikon päästä. Eipä taida silloin enää vanhat kesähamoset tuntua mukavalta päällä. Mistähän mä kivan hameen tähän hätään kehittäisin?? :attn:

Hassua lukea, että jotkut teistä eivät ole vielä kenellekään kertoneet raskaudesta. Meillä kun kaikki kaveritkin jo tietää :LOL: Mitä, minäkö lörppö..??

*muoks* Tilasin HM:stä farkkuhameen. Toivottavasti tulee ennen reissua ja on sopiva :)

Onko muita jotka ei oo raskaudesta kertonu kenellekään vielä? :wave: :wave:
Lähinnä vanhemmille, isommille sisaruksille jne...? =)

Meillä ei tosiaan vielä tiedä, kuin veljeni vaimo (arvasi, koska käydään eräällä samalla foorumilla!!! :x ), nuorimmaisen kummi/ystäväni sekä pomoni :LOL: :kieh:

Kummankaan vanhemmat, sisarukset, sukulaiset eikä isommat lapset tiedä hökäsen pölähtämää, mitä me "tehdään ja suunnitellaan niiden selän takana" :kieh: :kieh:

saa nähdä kuinka pitkälle päästään, en nimittäin todellakaan olis uskonu, että NÄINKI pitkälle päästään...

No katsellaan, ellei näkö mee :D

Jahvetti 14+4

http://www.imagestation.com/picture/sraid225/pdb7ea0794678974e58f1dcf25b411b0b/e83d0b54.jpg

Tässäkin tätä todistusaineistoa, et onko meillä vaan sokeita sukulaisia? ;) :whistle:
Eikö ookkin ihanat arvet :'( :'( Miks ne näyttää valokuvissa tollasille |O |O |O

Jahvetti: No kyllä teillä on sokeat sukulaiset tai sitten ette oo nähny niitä :LOL: Tai siis ne sua! On kyllä niin selvä vauvamasu, ihana!

kateellinen vinja... joka taas kävi mahaa tuijottamassa että onko vaan läskiä vai voisko oikeesti olla vauvamasua... :ashamed:

Me ei olla kans kerrottu kellekään muulle ku yhelle kaverille joka kysy eilen et onk kolmas tulossa niin en sit viittiny kieltääkään. Jotenkin tuntuu et haluis tän kolmannen pitää salaisuutena vaik kuin kauan! Tytöille tekis mieli kertoa mut vanhempi semmoinen papupata et sit se ei kyl kauan salaisuus olis. Huomenna olis nt-ultra et katotaan nyt mitä siel sanotaan ku jos vanhat merkit paikkansa pitää niin viikko tulee takapakkia pitkän kierron takia. Nyt taitaa olla 11+6 menossa.

Ja eilen eräs ns. kaveri kysy kans ku ens katto mun mahaa et meinaatteko kolmannen viel tehdä, sanoin vaan et katotaan sit myöhemmin... Se on sellanen juorukello et koko kaupunki tietää samana päivänä meidän "iltatähdestä", miespuolinen henkilö ja täytyy sanoa et enpä tie onko kukaan mun tuntemista naisista niin paha juoruamaan ku se.

Paha olo ainakin toistaiseksi alkaa helpottamaan, välil vaan joku haju saa yökkäämään, ja jos käy yleisessä vessassa niin tuntuu et yökkää jo ennenkuin menee sinne ku kuvittelee et siel haisee ja valitettavasti monesti haiseekin... :x Hajuaisti tuntuu olevan tosi herkillä.

Alkaa jännittämään kyl aika kovasti huominen ultra ku en oo kaveria vielä ennen nähnyt! Viime viikolla alko tuntumaan liikkeitä tai ainakin kuvittelen niin, sellaisia hipaisuja ja nippauksia, aika aikaisin kun esikoisesta tunsin tosi myöhään, kuopuksesta en muista tarkkaan tais joskus 15-16viikolla olla.

Mut huomenna lisää kuulumisia!

Voi Javetti ihana maha sulla jo :) Sokeita tejän sukulaiset on jos olette niitä viime aikoina tavannut :)

Tuosta kertomisesta, meillä tietää vain minun vanhemmat, yksi minun kaveri ja miehen paras kaveri. Muille kerrotaan ajallaan.

Mulla on tollanen hm:n farkkuhame ja kiva on :) Tosin olen sen täältä ostanut en tilannut. Farkut ja parit muut löysät housut tilasin hm:ltä ja siit on ainakin kuukausi eikä ne ole vieläkään tullut |O Kuuleman sama juttu muillakin että hidasta on. Ärsyttää kun tavalliset housut on jo niin epämiellyttävät.

Kertomisesta... meillä tietää kummankin vanhemmat ja sisarukset. Aateltiin, että jos menis kesken, niin ei haittaa vaikka tietäis. Sit yks mun työkaveri tietää. Mulla on diili sen kanssa, että se auttaa mua raskaammissa hommissa tarvittaessa.

Onkos muilla muuten teini-ikä iskeny raskauden myötä? Mulle on tullu kauhee akne. Mitähän tohon vois käyttää, ku kaikis yleensä lukee, et ei raskaana oleville. :( Mulla on lääkäri viikon päästä, aattelin kyllä siltä pyytää apua.

Iltoja!

Ihana masu Jahvetillakin ja samoin Cruellalla ja Nellillä profiilissa :heart:

Napsuhille toivotan jaksamista miehesi kanssa ja toivottavasti näistä saamistasi hyvistä neuvoista on apua ja miehesi tajuaa ryhdistäytyä. Meillä ollut tismalleen samoja ongelmia, kiitos anopin joka paapoi poikansa pilalle :kieh: Ja kyllähän vieläkin tulee tilanteita että pitää vähän ukkoa potkia persiiseen että hoidappas hommasi kunnolla mutta ei enää ero partaalle asian vuoksi jouduta =)

Kia, mulla iho rasvoittuu otsasta ja leuasta ja ellei tarkoin pese niin kyllä finnejäkin puskee. Mulla kun ei iho-ongelmia ole ollut edes teininä :whistle:

Nyt on pari päivää mennyt täysin ilman pahoinvointia, wau :D Väsymystä kyllä piisaa mutta silti energiaa löytyi eilen jo lenkkeilemiseenkin. Tänään kävin heittämässä talviturkinkin pois, luulinkin jo mamoilevani koko kesän =)

Kertomisesta oli juttua. Meillä mun vanhemmat ja sisko tietää, muutama kaveri ja nyt olisi tarkoitus kertoa myös miehen vanhemmille ja varmaan toki näkevätkin jo tilanteen viikon puolivälissä kun tulevat meille vähän jeesimään.

Kiitos kaikille osanotoista, en viitsi asia kuitenkaan sen kummemmin täällä selvittää kun en halua että perheelle tulisi lisää kärsimystä ainakaan minun kauttani jos asiaa täällä enemmän puisin, toivottavasti ymmärrätte :/

Nyt on mentävä nukkumaan jos mielii aamulla päästä sängystä ylös, öitä mammoille :wave:

äitsy ja pieni 12+0

Pupilta terkkuja pitkästä aikaa :wave:
Onnittelut kaikille, joita yökkö ei enää vaivaa. Minä kuulun niihin, joilla äklö olo näyttää vasta alkavan kun muilla helpottaa.... :( Imeskelen tälläkin hetkellä salmiakkia että saisi äklötystä huijattua.
Täällä eletään viikkoa 11 ja ensi viikolla np-ultra (jännittää). Mielessä pyörii kaikenlaista... sitä kelaa "uutta elämää" ja tulevaa muutosta. Yrittää hahmottaa. Tunteet heittää raskauden suhteen aikalailla. Välillä ei innosta lainkaan :ashamed: ja tulee huono omatunto. Yritän ajatella, että nämä kaikki tunteet- negatiivisetkin- pitää käydä läpi ja ovat ihan normaaleja.

Ollaan miehen kanssa kerrottu jo kumpienkin vanhemmille ja muutamille läheisille ystäville. Kaikki ovat olleet innoissaan asiasta =)

Kotitöistä ja vastuun kannosta: Meillä onneksi kumpikin tekee hommia (tasapuolisesti, lue: yhtä huonosti... :whistle: ) Mies taitaa peräti hoitaa enemmän kotihommia kuin minä. Meillä on sellaiset työt, ettei "säännöllistä" elämänrytmiä ole ja ollaan sovittu ja juteltu ennakolta, että kun lapsi tulee aikaa on "jaksoteltava". Välillä toinen joutuu antamaan toiselle vapautta tehdä työtään ja projektejaan ja toisinpäin. Eli vastavuoroisuus periaatteella niinkuin ennenkin.
Napsuh: minä olen ollut aikamoinen sottapytty ja hujanhajan tavarat. Aikani mieheni "motkotusta" kuunneltuani, olen yrittänyt parantaa tapojani. Se ei kyllä tapahdu ihan hetkessä. Vanhat tavat (usein lapsuudesta) on pinttyneet aika syvälle. Minullekin asia valkeni parhaiten, kun mies jätti minun pyykit pesemättä ja ei tiskannut jos oli minun vuoro. Oli kyllä ennen "siivouslakkoaan" ilmoittanut että nyt asia on näin ja ihan asiallisesti ei mitenkään erityisesti uhoten tai tyyliin: " nyt saat maistaa omaa soppaasi". Meillä menee ja tulee nämä siivoushommat vähän puuskissa... tuo ehdotelma siivouspäivästä pitäisi meilläkin ottaa käytäntöön. Voisi toimia oivasti sinulle Napsuh.
Ja nyt on onneksi tiskikone, joka kuuluu vuokraan! Ihana laite! Suosittelen jos kukkaron nyörit yhtään antaa periksi! Säästyy monelta kinastelulta kumman vuoro olikaan....

Vauva kirjaa luetaan yhdessä, kumpaakin puolta kirjasta. Onhan se miesten puoli hieman huvittava. Minusta tuntuu, että mieheni on paljon enemmän sisäistänyt vauvan tulon. Varmaan osalle miehistä kuitenkin vauva on todella iso juttu ja sen sulatteluun voi mennä pitkäkin aika. Ehkä se kirja on hyvä laittaa odottamaan näkyville ja muistuttamaan olemassaolostaan. Mulle mies osti kirjakaupasta vauvaoppaan ja sanoi, että lueppas tästä, joskos alkais sullekin pikkuhiljaa valkenemaan. Meillä taitaa todella heittää nämä perinteiset roolit ihan häränpyllyä....

äitiysvaatteista: alkaa omat vaatteet kiristää ja olen ostanut jopa yhden paidan. Rintsikat piti vaihtaa jo monia viikkoja sitten. Kohta varmaan tarttee hankki taas uudet :LOL:
äitiystarvikkeista: en osaa vielä suhtautua vauvatavaroiden ostoon. Kaipa minulla tämä "sulatteluvaihe" on hieman normaalia pidempi...Odotan salaa, että minuunkin iskee innostus ja osaa iloita. Olen netistä tsekannut hieman rattaita ja sukulaiselta saan hoitopöytää ja muuta tarvittavaa halutessani.

Jahvetti: Sinulla taitaa olla ihan samantyypin sukulaiset kun minun vanhempani. Jos en olisi itse asiaa ottanut puheeksi, ei ne mitään olisi tajunneet, vaikka vatsa turvotuksesta pömppönä. Äidin kanssa oltiin kaupungilla (olin edellisiltana onneksi kertonut). Eräs tuttavarouva tavattiin nopsasti ja hän oli kysynyt heti äidiltä myöhemmin illalla: että saakos sitä onnitella!!! :LOL: :LOL:
Ei olla vaan sellaista ihmislaatua, joka tuijottelee ulkonäköä. Eräs kaverini monien vuosien takaa, oli lähes jo synnyttämään lähdössä koulusta, kun minulle vasta valkesi, miksi hän oli käyttänyt suuria neulepuseroita koko talven.... :LOL: :LOL: Kyllä minulle naurettiin! Ja nauratti minua. En ole koskaan kysynyt: oletko raskaana? Paitsi jos maha on todella jo maapallon kokoinen. Ihmiset kun saattaa lihota ja on epämiellyttävää joutua vastaamaan: no on vaan tuota elopainoa kertynyt.... =) :LOL:

Ai niin, minua kiinnostaisi kovasti tietää, milloin vauveli alkaa kuulla ääniä? Joku kirjoittelikin soittavansa päivittäin vedettävää soivaa lelua. Mutta onko teillä tietoa milloin lapsi alkaa kuulla puhetta jne? Voipihan sille jo nyt puhua ja soitella musiikkia... täällä on isillä valmiina jo omia vaihtoehtojaan...osa kehittävää ja osa vähempi =)

Levollisia unia ja aamua!

Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään tästä raskaudesta. Mun maha kyllä näkyy jo selvästi eli on ihme, kun ei kukaan ole vielä edes kysynyt mitään tai sitten eivät kehtaa.
Sitten noista vauvan liikkeistä, niin parisen viikoo sitten tunsin ihan kuin jonkinmoisia liikkeitä vatsassa monena päivänä, mutta nyt ne on loppunut kuin seinään.
En sitten tiedä oliko ne vauvan liikeitä, mutta ne ei kyllä olleet mitään suoliston kuplimisiakaan.
Saa nyt nähdä koska ne alkaa sitten kunnolla tuntumaan.
Nyt 14+1
:wave:

Huomenta! |O

Täällä tietää melkein kaikki jo raskaudesta. Omille vanhemmilleni kerrottiin viikonloppuna ja mies on kertonut omillee varmaan jo kuukausi sitten :D Siskolle ja kahdelle kaverille ilmotin heti ku raskaustesti näytti kaunista viivaa =)
Sitten miehen vanhempien naapuritkin tietää jo :LOL:

Tänään oli sitten neuvolalääkäri ja sydän äänet kuului
:heart: Vaimeasti ne kuulu mutta itkuhan siinä tuli tämmösellä tirrisilmällä, oli niiin ihana kuulla pikkusesta jotain edes.. Täällä kun ei tarjota edes np-ultraa nii seuraava käynti on vasta syyskuunlopulla sitten se rakenneultra. Kohtu oli kasvanut normaalisti ja vastasi viikkoja 11+3, niinkuin pitääkin.. :heart:

Yhteistyössä