**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

hot hot iltaa :wave: ahistavan kuuma kun ei tuulekkaan vaikka täällä yleensä se ees viilentää. mä nauttisin tälläsistä ilmoista jos voisin lojua jossain rannalla hela dagen mut ku tilanne tää mikä on ni toivoisin et loppuis vaa hemmetin äkkiä. tosi mukava pakkailla kamoja ku sisällä lämpötila lähentelee saunaa ja pikku-ukko karkailee ovesta ja vaatii muutenki oman osansa. kiire tulee vielä tässä pakkailussa....

se espoon uutinen oli kyllä järkky :eek: kuka äiti pystyy tappamaan omat lapsensa :snotty:

tosta raskaudesta kertomisesta tai lähinnä siitä ettei sukulaiset huomaa. luulisin et kyse kuiteski ennemmin siitä ettei kehdata kysyä koska on tosi noloa jos vauvaa ei olekkaan tulossa. ja varmaan monet aattelee et kyllä ne sitte kertoo jos vauvauutisia on.

tänään oli lääkärineuvola ja jäi vähän paha maku suuhun siitä käynnistä :/ oliki mein vanha gyne eikä se ketä luulin. koko juttu sisätutkimuksineen kaikkineen kesti ehkä viitisen minuuttia. sydänäänetki kuunteli sillee et paino dopplerin mahalle ja heti ku kuulu ni pois ja totes vaa että hyvin kuuluu. ja hirvee kiire sillä oli päästä musta eroon, mitään kerinny ees kysellä |O
 
Tosta painonnoususta, tänään kävin puntarilla niin näytti 4 kiloa vähemmän kuin alussa :eek: Enpä olis ajatellu vaikka toisaalta ei ruoka olekaan maistunut kuin alle puolet siitä määrästä mitä ennen. Toisaalta ihan hyvä, tähän painoon ei lisää haluta yhtään ylimäärästä.
 
Paljon on tullut taas muutamassa päivässä tekstiä, VIISI sivua! =) huh... Alkuun ajattelin, etten varmaan täällä kovin usein käy ja keskusteluja seuraile, mutta nyt oon huomannu koukuttuneeni, ts. kun käyn kerran-pari viikossa, ni sit onkin pakko lukee kaikkia sivut! :)

painosta puhetta; mulla on vissiin paino n. kaks kiloo vähemmän ku ennen raskautta. Tosin viimesin punnitus on kotivaa´alla, ja seuraava neuvola on vasta parin viikon päästä, joten luotettavat tulokset tiedän vasta sitten. Pyrin siihen, ettei paino juuri pakollisten lisäksi nousisi, kun on ylimääräistä joitain kiloja ennestään... Raskausarpia tulee jos on tullakseen, en kanna niistä huolta. Mutta ostinpa kuitenkin Body Shopista kaakaovoipuikon massua varten. :) Tosin mulla tommosten ihanien tuotteiden käyttö hoitaa melkeinpä enempi mieltä kuin kroppaa. Suosittelen!

Civindal: Meillä ollaan teidän kanssa samaa mieltä VAU -kirjasta: mies luki sitä isän puolta jonkin matkaa, mutta hermostui ja lopetti just tohon "äidin auttaminen" -kohtaan. Meillä tosin tehdäänkin kotityöt aika lailla puoliks, ja molemmilla on ns. omat hommat, mitä ei oo eritelty sukupuolen mukaan. Happy me! :D Ei sen puoleen, musta tuo VAU-kirja tuntuu kans vähän hölmöltä; samaa toistellaan aika paljon. Vaikkakin mukavahan se on jotain matskua (vaikkakin mainoksia) saada, kun ekaa kertaa ollaan pappia kyydissä ja siksi aika märkäkorvia kaiken suhteen...

Sit vielä tosta tietämättömyydestä, niin että mikä ihmeen neljän tunnin pissa? Häh??? Mä oon pissannu purkkiin neuvolakäynneillä ja sitten itte liuskalla kattonu valkuaiset ja sokerit, mut ei mulle oo mistään pissaamatta olemisesta puhuttu, eikä mistään plv:sta. (mikäs se muuten on?) Käytännöt tosiaan vaihtelee...

Onpahan taas kysyttävää neuvola-tädiltä, kun sinne mennään... :whistle:

evaellen + helmieemeli 13+6
 
Niin, taisin aiemmin kertoa, että tilasin Mamani-nimisestä nettifirmasta mammafarkut. Tilaus tuli tosi nopsaan, alle viikossa, mutta farkut olikin ihan hanurista. Tai makunsa kullakin, mutta musta ne oli oudon ohutta kangasta, ei oikeeta farkkua. Joustavaa strechiä olivat kyllä, venyivät ja paukkuivat oikein hyvin. No, palautin ne sitten tänään.

Tuubeista taisi olla joskus puhetta? No, joka tapauksessa, vaikka omat paidat meneekin vielä päälle, niin ostin tänään Eurokankaasta resorikangasta eri värisiä pätkiä. Niitä voipi käyttää ihan sellasenaan ilman ompelemista tuubeina, ja tuleevat todella paljon halvemmiksi kuin osto-tuubit esim. nettikaupoista. Mulla kaks tuubia tuli maksamaan yht. n. 7 euroa, ja otin varulta puol metriä kangasta/tuubi (liikaa), kun en osannu arvioida mittaa.

nyt hyvää yötä! tää on karsee tää mun rytmi... :wave:
 
Pikakäynnillä netissä.
Ollaan oltu pari päivää aika tiiviisti rakennuksella koko perhe ja hellettä riittää, käräytin olkapääni eilen aika pahasti.

Täällä ollaan oltu huolissaan masukeista. Sitä oon myös minä, mutta onneksi meillä on niin ihana terkkatäti että se lupas mulle et voin käydä kuunteleen sydänäänet niin usein kuin haluan ja jos vaan alkaa hurjasti pelottaan. En oo vielä menny käymään kun on ollu kiirettä ja ootan aikaa ulraan.

Mulla on paino noussut joka raskaudessa noin 14kiloa, joten jospa se jäis siihen nytkin. Ja noi arvet. :x Mä niin toivon ettei mulle tuu niitä mahaan, eka raskaudessa niitä tuli ja mun rinnat on kauhean näköiset ja täynnänsä arpia. Ja sit ihan viimesillä raskausviikoilla (sairaalan sängyssä maaten) tuli tuonne takalistoonkin ihan riittävästi. Jotenka pysyköön nyt pois. :p

Nyt nukkumaan, on jalat ja selkä niiiiin kipeenä ku päivän maalannu ja siivonnu. Öitä.
 
Tosta painosta.. mulla on normaalilukemiin verrattuna laskenut 3 kiloa :/ totesi neukku vaan että oot sitten ihan oikeesti tainnu oksentaa! No enpä vissiin :LOL:. Saa nähdä meneekö täällä siis niinpäin, että alkaavat paremminkin nipottaa että painoa saisi tulla lisää... No jospa se tästä tasottuisi, kunhan huonovointisuus on kunnolla kurissa.

Piiju 13+0
 
evaellen: se plv-näyte on puhtaasti laskettu virtsanäyte, keskisuihkusta, ja siitä tutkitaan sitte enempi noita bakteerijuttuja yms. se katotaan aina ekalla neuvolakäynnillä, tai ainaki pitäs kattoo. meillä annetaan se purkki ja kotona otetaan näyte ja toimitetaan labraan. ja kyllä täällä aina neuvolantäti hoitaa sen stiksauksen.

oma (.) tänään ykäsin hampaita pestessä lavuaariin :x varmaan vaikuttaa tää kuumaki tähän inhaan oloon :/ ja sit pitäs vielä jaksaa pakata vaikka hiki virtaa jo pelkästään istuessa. no talvella valitetaan sit taas kun on kylmä :xmas:

cruella ja ötö 14+2 (pitäs ruveta helpottelee olot...)
 
Ei sentään kaksosia... :D luojan kiitos.. mutta viikkoja olikin enempi kun piti olla :whistle: pää-perä mitta vastas viikkoja 15 joten laskettu aika muuttui jälleen se onkin jo 5.2.2008 :wave: ei se ihme että tuo masu kasvaa vauhdilla. Muuten kaikki oli toukalla ok!
 
Heippati!
Raskausarvista ollaan jutskattu.
Kertokaas nyt viisaammat mitä voiteita kannattaisi ostaa ja käyttää massuun ja rintoihin, jos yrittäisi estää raskausarpien tuloa.... Voisi sitä hemmotella itseään hieman ja arvet varmaan tulee jos on tullakseen.
Evaellen suositteli Body Shopin kaakaovoipuikkoa- onko muita ehdotuksia?
Olen aina ollut hieman huono rasvaamaan itseäni, mutta joskos yrittäisi asennoitua.
Kysyn vielä, että miten te muut "tissiarat" saatte yöt nukuttua? Minulla kipu on aamulla kova noustessa- samoin öillisillä pissareissuilla... auts auts auts. Onko näppäriä kotikonsteja. Liivit päällä nukkuminen on aika ahdistavaa. Olen yrittänyt käyttää liinoja ja "sidontaa"
;) Eilen unenpöpperössä rupesin jo patentoimaan mielessäni kaikenmoisia tissityynyjä ja paketteja... =) Nauroin aamulla itsekseni ja ajattelin, että ehkä vielä pitää suorittaa "hieman" anatomista tuotekehittely, ennenkuin lanseeraan tuotteet :LOL:
Mukavaa hellettä kaikille. Äklötyksen takia ei tuo lämmin oikein innosta, mutta ei se vesisadekaan niin houkuttelevalle tunnu. Pitää käydä viileässä suihkussa viilentymässä, kun alkaa pinna kiristyä! Alkanut tulla noita "kuminauha kiristyy" fiiliksiä ilmestyä tällaiselle "kiltillekin tytölle"...

 
Tyttiliini
Cruella, onko sulla joku tietty ruokavalio, mitä ajattelit ryhtyä noudattamaan? Pohdin tässä, että joku systeemi pitää keksiä sitten kun huono olo hellittää niin, ettei tartte koko ajan syödä jotain. En vain oikein tiedä, mikä se energiantarve sitten olisi. Kaloreita olen kyllä valmis laskemaan, siitä on kokemusta, mutta eihän raskaana saa dieetilläkään olla. No, ehkä täytyy pyytää vaikka aika ravintoterapeutille.

Pupi, pahoin pelkään, ettei niitä arpia oikein pysty torjumaan. Tai ainakaan minä en ole keksinyt sellaista keinoa ja useissa lähteissä pessimistisesti väitetään, ettei rasvauksesta ole apua. Mutta jos joku tietää jonkin keinon, kertokaa ihmeessä B) Mulla noi edellisestä raskaudesta jääneet arvet on onneksi vaaleita, mutta niitä on ihan psykedeelisissä paikoissa, esim. käsivarsissa!!! Kammottavaa. Puhumattakaan tietysti mahasta ja kyljistä.
 
Hei pliis! Mulla tulee oksu vaikken olis syönytkään! Tänään nukahdin aamulla sohvalle kun päätin lähteä myöhemmin töihin, sit kun heräsin niin lähdin liikenteeseen hiukka liian nopeesti koska huimasi julmetusti ja bussissa oksetti. Meinasin oksentaa kaupassa kun kävin hakemassa evästä :x
Ja vielä nytkin oksettaa kun kävin lounaalla!
Milloin tää loppuu.. nyt elellään "jo" rv 13+3..
 
En mä oo KOSKAAN vieny mitään pvl-näytettä |O :eek: Vai plv, miten se oli :kieh: Siis koskaan, ja neljäs raskaus jo menossa :whistle: Noh, eheki sitä jokapaikassa sit :LOL:

Tarppa, jos sulla on rv 15, niin eikö laskettuaika pitäs olla 30.1? :whistle: Kun mulla on nyt rv 14+6 ja la on 31.1 =) Vai tarkotatko et nyt olis rv 14+0...eli 15. raskausviikko? =) Vai onko tää helle pehmittän mun pään? :LOL: :LOL: :wave:

(.), Töissä on kamalaa!!! Lähinnä siis tän kuumuuden takia. Tänäänki auton mittari näytti +29...kiva ajella 2½-3h...ilmastoinnista ei kannata edes haaveilla!!! ja siinä samalla pitäs jaksaa kuitenki touhuta, huhhuh!!! :eek: Meinas oksu tulla tänään, tuli yhtäkkiä NIIN huono olo. pakko oli pysäyttää varjosaan paikkaan ja hetki olla paikallaan..satais vaikka välillä vettä :whistle: :LOL:
Äiti on nyt kovasti ruvennu ihmettelee, et ollaanko rahapulassa, kun autosta meinataan luopuu :LOL: :LOL: Tai siis vaihtaa. Teki mieli sanoa, mut esikoinen oli siinä vieressä, niin jätin sanomatta. Keksin vaan jotain ympäripyöreetä :kieh:
Eilen juteltiin ja sovittiin, et jos nyt porukoille kertois, kun sopiva rako tulee, mut pojille ei vielä...niill kun on tapana huudella kaikkee ympäri kyliä. isäntä kun e välittäs et naapurin kummin kaimatki tietäs :/ Noh, sama se...eipä oo pojilla niin pitkä aika sitte oottaa sinne talveen :D

Oiskohan ihan tyhmä idea laittaa äitille sähköpostia, et laittas "tässä syy autonvaihtoon" ja liitteeksi ultrakuva? :D :wave: Kun ei täällä voi oikeen ääneen puhua, kun aina on joku seläntakana ;) :kieh:
Pitääpä nyt miettiä :D

Jahvetti 14+6
 
mäkin mietin tota tarpan juttua, mulla la 4.2. ja nyt 14+2. eli niinku 15 vko menossa, sitäköhän hää tarkotti.

meillevauva: mulla vkoja 14+2 ja silti etoo ja tänää viimeks ykäsin lavuaariin... on niin yksilöllisiä noi pahoinvoinnit et millo loppuu yms. ehkä tää kohta, tsemppiä!

tyttiliini: mulla on se diabetesruokavalio minkä sain viime raskaudessa, päivässä 1400 cal, mut en tiiä onko muuttunu toi. sittehän sen näkee jos sinne käyrään joudun. rasitukseen nyt joka tapauksessa. mut jos joudun sinne käyrään ni saa ainaki yhen vrk huilata :whistle: tosin ne yölliset herätykset ei oo mitään herkkua :| mut ens vuonnahan sitä taas heräillään joten hyvää harjotusta B)

ja valitettavasti niitä raskausarpia ei pysty ehkäsemään mut rasvaus kannattaa aina, oon sitä mieltä. pysyy iho parempana ainaki ulkosesti. ja onhan noi hyväntuoksuset rasvat ihanaa hemmottelua, pyytää vaikka ukon rasvailee ;)

nii ja jyves roskiksella on aika hyväntuoksusia rasvoja vaikka aika hintavia kyllä tilata.
 
Huh hellettä!
Mä viel aloin äske imuroimaan ja rehkii, suihkuunhan sitä heti piti. Tyttöjen huone on ku sauna, ku sinne paistaa, tuuletus päällä ja räppänät auki, ei kauheesti auta :/ . Noo...kait tästä tarttee nyt nauttia, niiku kaikki sanoo.

Mä oon ollu hirmu jaksavainen,mula varmaa on se energinen kausi meneillään. Jaksan paljon touhuta ja tehdä, illasta sit kostautuu noilla jomotuksilla alapäässä ja iskiaksessa, mut menee yöllä ohi. Ja nyt kun saa yönsä nukuttua, n.10h joka yö, ni se varmasti vaikuttaa jaksamiseen.
Laitoin taas profiiliin mahakuvan, ku nyt on kamera ja tietsikka, ni pakko ikuistaa joka viikko toi kessi :D . Tyttöjen oottoajalta taitaa olla pari kuva vaan.

Mut päivänjätkoja!

:heart: nelli&pulla 13+6 (apua, huomen alkaa jo 15:sta viikko :eek: )!!!
 
Raskausviikothan menee sillain hassusti, että rv14+0-14+6 on juuri 15. raskausviikko. Rv15+0 taas kuuluu jo kuudenteentoista viikkoon... itse sisäistin tämän lopulta kun tajusin että laskeminenhan aloitetaan tilanteesta 0+0 ja se on tietysti ensimmäinen viikko eikä nollas. :D

Raskausarpia ei oikein pysty juuri estämään... rasvailla voi tietysti, ei se pahaakaan tee, mun nähdäkseni aikalailla uskonasia toimiiko tuo. :D Jos rasvailee, niin kannattaa muistaa että niitä arpia tulee muuallekin kuin masuun. Mulla masun lisäksi ainakin rintoihin, ja kaikkein eniten löytyy reisistä ja takamuksesta. :kieh:

Jännä juttu miten erilailla neuvoloissa suhtaudutaan painonnousuun. :/ Tosiaan paino on nyt jo noussut 3 kg eikä neuvolassa sanottu mitään, ja viime raskaudessa tuli 18,5 kg eikä silloinkaan missään vaiheessa kommentoitu mitenkään, punnittiin vaan ja laskettiin keskimääräinen painonnousu viikkoa kohden. Yksi käynti oli kun oli noussut keskimäärin yli kilon viikossa (aika loppuvaiheilla) ja silloin näytin kai jo itse niin kauhistuneelta, että th alkoi rauhoitella että vauvalla jokin kasvupiikki varmaan. Joo, hyvä kasvutahti vauvalla, viitisen kiloa kuukaudessa. :LOL: No, en valita, hyvä vaan kun ei liiaksi kytätä... ei siitä painon noususta itsekään niin mielissään ole. :kieh:

Ensi viikolla alkaa miehen kesäloma ja sitten alkaa keittiöremontti toden teolla. Joten voi olla että paljon en ehdi tietsikalla aikaa viettämään vähään aikaan... täytyy ottaa kaikki irti näistä miehen viimeisistä työpäivistä. :D

Hissukka rv14+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
En mä oo KOSKAAN vieny mitään pvl-näytettä |O :eek: Vai plv, miten se oli :kieh: Siis koskaan, ja neljäs raskaus jo menossa :whistle: Noh, eheki sitä jokapaikassa sit :LOL:

Tarppa, jos sulla on rv 15, niin eikö laskettuaika pitäs olla 30.1? :whistle: Kun mulla on nyt rv 14+6 ja la on 31.1 =) Vai tarkotatko et nyt olis rv 14+0...eli 15. raskausviikko? =) Vai onko tää helle pehmittän mun pään? :LOL: :LOL: :wave:

(.), Töissä on kamalaa!!! Lähinnä siis tän kuumuuden takia. Tänäänki auton mittari näytti +29...kiva ajella 2½-3h...ilmastoinnista ei kannata edes haaveilla!!! ja siinä samalla pitäs jaksaa kuitenki touhuta, huhhuh!!! :eek: Meinas oksu tulla tänään, tuli yhtäkkiä NIIN huono olo. pakko oli pysäyttää varjosaan paikkaan ja hetki olla paikallaan..satais vaikka välillä vettä :whistle: :LOL:
Äiti on nyt kovasti ruvennu ihmettelee, et ollaanko rahapulassa, kun autosta meinataan luopuu :LOL: :LOL: Tai siis vaihtaa. Teki mieli sanoa, mut esikoinen oli siinä vieressä, niin jätin sanomatta. Keksin vaan jotain ympäripyöreetä :kieh:
Eilen juteltiin ja sovittiin, et jos nyt porukoille kertois, kun sopiva rako tulee, mut pojille ei vielä...niill kun on tapana huudella kaikkee ympäri kyliä. isäntä kun e välittäs et naapurin kummin kaimatki tietäs :/ Noh, sama se...eipä oo pojilla niin pitkä aika sitte oottaa sinne talveen :D

Oiskohan ihan tyhmä idea laittaa äitille sähköpostia, et laittas "tässä syy autonvaihtoon" ja liitteeksi ultrakuva? :D :wave: Kun ei täällä voi oikeen ääneen puhua, kun aina on joku seläntakana ;) :kieh:
Pitääpä nyt miettiä :D

Jahvetti 14+6



:LOL: Ei ole pehmittänyt... laskettua aikaa siirrettiin vaan yhdellä viikolla en tosin tajunnu kysyä miksi.. :whistle: pitänee ensikerralla kysäistä... siis ultran mukaan ois nyt 15+1 mutta menkkojen mukaan 13+1 silti ne laitto että 14+1 joten en mää tierä........ :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
autoista kysyn:aiemmin jo kyselin mut ei kukaan mitään kommentoinut :/ eli kokemuksia pikkubusseista tarvittaisiin :attn:

Joops, eli omaa kokemusta ei ole, mutta tuttavalla on. Onhan se ISO, kiva ajella isolla jne jne, mutta vie bensaa ja verot taitaa olla aika kovat :/
Ja vanhemmatkin mallit maksaa maltaita..mut jos on rahaa, niin :whistle:

Kivahan se olis...meilläkin kun on jääkiekkokamojax2 yms kuskattavana+kohta omat 6 nuppia, niin tilaa tarvittas juu! Mut ollaan päädytty et joku kohtuu kokonen tila-auto olis meille "hyvä"...isomman puutteessa :kieh:
 
Hulipumpsis: oon kuullu viton omistajalta pelkkää kehua siitä autosta. Ittellä ei kokemusta.

Tervetuloa pinja79!

Otin tuossa arskaa hetkisen aikaa pihalla ja taisin polttaa itteni. Tyhmä kun en mitään rasvoja taaskaan muistanu laittaa.

Hitsit ku oli nolo juttu aamulla kun oon höpöttäny kaikille et tytöllä neuvola tänään aamulla ja peruin vanhempieni luokse lähdön sen takia ettei tarvii vaihtaa aikaa. Noh, aamulla sit typyn kans alettiin kamppeita kasaan laittaa et lähetään niin satuin kattomaan neuvolakorttiin ja huomennahan se vasta se neuvola onkin. Onneks en kerenny sinne asti mennä.

:ashamed: :LOL: :LOL: :LOL:
Pikkusen meinas jotakin potuttaa!!!

Nyt pitää mennä. Kuulumisiin.
 
Eipä ole lämmintä ei... paitsi koko ajan... :whistle:

Minä ite oon halunnut, että vauveli pidetään salassa niin kauan kun se itse pysyy :) Luultavasti jotkut on huomanneetkin että oon turvonnut, ainakin töissä kun työpaidat alkaa kutistua yhä enemmän... Mutta niiku oon sanonu niin toisaalta oon sellanen tankkimaha jo valmiiks että kukaan tuskin kehtaa tulla kysymään vauvauutisia, jos ovatkin väärässä... ja tekee mieli kyllä vastata kieltävästi vaikka tulisivatkin kysymään, ei huvita työkavereille kertoo yhtään, en tiedä miks, mutta on paha aavistus siitä...

Ei kyllä olla kerrottu muille kun pomolle ja mun siskon 15v tytölle. Ei kielletty sitä kertomasta, mutta sillä ei yleensäkään oo tapana huudella kuulemiaan juttuja, eli ei tiedä siskokaan peipistä:)
Eli odotellaan ja katsellaan koska masu paisuu niin että väkisinkin huomataan.

Sama juttu tehtiin kihlauksenkin kanssa, ei kerrottu kellekään ja jännityksellä odotettiin kuka huomaa eka... Ja miu äiteehän se oli :D
Oli aika kiva kun työkaverit huomaili vielä kahden kuukauden päästä, joku muistaakseni huomasi vasta puoli vuotta myöhemmin :LOL:
Eli yllättävän huonosti tieto kulkee meidän työpaikalla, näköjään... :p

Painon kanssa keikun parin kilon välillä, siis hetkeks nousee ehkä kilon, mutta loppujen lopuks oon samassa kun ennen raskautta. Niiku nytkin. Tosin maha on iso ku rantapallo ja näyttää silkalta läskiltä :ashamed:
Toisaalta en kyllätiedä miltä sen tässä vaiheessa pitäis edes näyttää, oisin niin tahtonut olla hoikempi ennen raskautumista niin ois vähän nähnyt koska se maha OIKEASTI alkaa kasvamaan...

Sitte vähä henkilökohtaista-osioo...
Mies toissapäivänä vähän suutahti, kun pitkän pitkän työpäivän jälkeen en ollut mennyt kotiin päiväunille, vaikka olin niin sanonut. Jäin vain suustani kiinni,kun kävin äitini luona ja en meinannut jaksaa lähteä kotiin..
Siitä seurasi sitten ilkeitä tekstiviestejä puolin ja toisin, taisinpa minä aloittaa ...
Siitä taas seuras parin päivän mykkäkoulu... Anteeksi olen pyytänyt, kun sain taottua kallooni että mies oli vaan huolissaan lapsen (ja ehkä jopa minunkin.) voinnista, kun kuitenkin aika rankkaa työtä teen...

että sellasia... Vointi kylläkin on edelleen hyvä, ihan pelottaa. luulin että töitten aloittamisen jälkeen ei mene muutamaa päivääkään niin oon jo tuskissani, mutta melkein pari viikkoo on mennyt ihan kun ennen vanhaan =)
Toivon tosiaan vaan että kaikki on hyvin.. Ultrassa ainakin oli, mutta saa nähdä nyt sitten...
 

Yhteistyössä