**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
koksista tuli lasku mut ei tuloksista tietookaan :headwall: :headwall:
kohta ne sit varmaan soittaa.... :/

Mullaki tais tulla eka lasku ja sit tulokset :LOL:

Mut eiköhän ne olis jo soittanu, jos jotain häikkää olis...ainaki mulle sanvat että nopeesti soittaavat, jso on jotai... :hug:
 
Puuh, puuh...huh hellettä :wave: :wave:
Housut oli tänään työpäivän jälkeen NIIN märät, et luulin jo laskeneeni alle :x Kohta ei enää kertakaikkiaan PYSTY olee autossa 3 tuntia!!!! +30 auton mittarissa, mitälie autossa sisällä |O |O |O Eikös se pitäs jo loppuviikkoo kohti helpottaa :/

Eilen soitteli joku nainen ja olis tosi kiinnostunu tuosta mein autosta :D Saa nähdä ottaako sen mukaansa huomenna., kun tulee kattmaan :D Toisaalta mulla on tosi ilone fiilis, jos se vaan menis kaupaks, mut toisaalta TOSI haikee :/ Onhan se meidän ensimmäinen ns. parempi auto...ja nyt jouduttaa sit luultavasti vaihtaa vanhempaan :/
Mut pakko mikä pakko, niin se täytyy ajatella =) Autohan se vaan on =)

pojilla ei illalla meinannu millään tulla uni, kun ne niitä nimiä mietti ja mietti et kenen huoneeseen se sit tulee...ja keskimmäinen hoksas, et pihakeinuista toinen pitää ottaa pois ja laittaa vauvakeinu tilalle! :LOL: Pääsee sit kaikki neljä keinumaan yhtäaikaa :D Kaikkee ne hoksaaki ;) :whistle:

BTW, en jaksas nyt mistään ettii, mut minkäs kokonen sikiö on n. 16. raskausviikolla...?

Jahvetti 15+0, 16. raskausviikko
 
Jahvetti koko pituus 12cm, paino 100g ja pää-perämitta 10cm :) . Ja ajatella, viikolla 15 se on 10cm, 50g ja 8cm, painoa tulee viikossa puolet, mars patukka vaihtuu viikossa tupla king sizeks :LOL: . Ilmankos tääs kessi pyöristyy nii mahotonta vauhtia.
Ja ihanii noi sun poijaat :heart: . Kiva lukee juttujas heistä! Mäkin nii nautin, ku tytöt puhuu pullasta jo melkei olemassa olevana tyyppinä, siis olevassa olevana tääl meidän kanssa jo :) . Laulaavat ja syöttäävät sille ruokiaan tohon masun päälle. Ja pullalle pullaa, on yleisin lausahdus :D :heart:
 
Mä en oksentanut aamulla :attn:, söin salaattia aamiaiseksi ja otin muutenkin kaiken hidastettuna niin ei alkanut huippaamaankaan. Tosin sit heti aloin miettiä että onko kaikki hyvin :ashamed:.
Oikeesti; näkyykö kenelläkään esikkoa odottavalla vielä vatsaa? kyllä mulla sellainen erilainen vatsakumpu on joka alkaa rintojen alta mutta ei se ole ulospullahtanut. Tosin ei sen vissiin pitäiskään vielä täs vaiheessa, oisko rv 17 vasta kun pullahtaa?
Nyt kumminkin meneillään rv 13+4..

 
Tyttiliini
Kiitos Cruella ja Nelli vertaistuesta, kaipa se esikoinen sitten pärjää. Ehkä pitäisi muutenkin ottaa vähän rennommin.. Onkohan se tämä helle, joka pistää aivot ongelmienvatvomisvaihteelle
:whistle:

Meillevauva, sehän on, kuten on todettu, kauhean yksilöllistä, milloin maha alkaa näkyä. Ja ensinhän näkyy turvotusta ja sellaista, onhan sekin raskaudesta johtuvaa. Esikoista odottaessa mulla se maha '"pullahti" oikein kunnolla esille vasta tuolla viikolla 20 suunnilleen. Mutta se ei siis ollut sitten mikään pikkumaha. Tuntui siltä, että ensin oli sellaista epämääräistä mahan kasvua ja sitten ihan yhtäkkiä se maha vaan humpsahti esille, tyyliin yön aikana. Ja siinä se sitten oli, oikein kunnon vauvamaha :D
 
Oon muuten katsonut kanssa että tuo vau-kirjan mitat on aivan erilaiset kun siinä stakesin kirjasessa mikä saatiin kans neuvolasta. Siitä neuvola-täti sanoi että "Tää on meidän raamattu" :) Vau-kirjasta se ei sanonu oikein mitään... Mitä siitä sitten voi päätellä ,en tiedä...


[/b]Meillevauva[/b]
mulla kans alkaa pullotus tosta rintojen alta oudosti, tuntuu kuitenkin että se on vaan sitä läskiä.
Mutta ennen sain vedettyä vatsan sisään ihan litteeks, enää en saa, joten päättelen että vauva se siellä raivaa tietään julkisuuteen :)
 
Tyttiliini
Täytyy kyllä sanoa, että henkilökohtaisesti mä inhoan sitä Vau-kirjaa. Ehkä tää on osaksi helteen tai hormonien aiheuttamaan ärtymystä, mutta se on niiiiin lässy ja äklö, etten tahdo pystyä sitä lukemaan. Esikoista kun odotettiin, pistin miehen lukemaan sen meille tulee vauva -vihkosen, mutta Vau-kirjaa en kyllä lähde miehelle tuputtamaan. Siinähän puhutaan niinku kaikki miehet olis jotain aivokuolleita imbesillejä. Ja sitten se "rakkaasi" sitä ja "rakkaasi" tätä... Voi oksu!
 
Ihania nimiä oli Jahvetin poitsut keksiny. Munkin suosikki oli se Lauantaimakkara :LOL: :LOL:

Mä käytin typykän nyt siellä neuvolas tänään ja kaikki oikein mainiosti. Kasvaa hyvin ja ikäisekseen iso tyttö. Painoakin oli jo 10kg800g ja pituus 75,1cm.
Jännää et tän ikäselle saa antaa jo ihan omia ruokia siis ihan mitä ittekin syö paitsi suolaa ei oikein sais laittaa.

Täällä on satanu vettä tänään kivan tovin ja ukkonenkin jyräytti oikein täräkästi.Kiireellä sai juosta tytön sisälle päikkäreitä jatkamaan.

Siivouskärpänen iski taas aamulla ja kämppä puhdas kuin mikä. =) ihan kiva kun tulee serkku miehensä kanssa kylään ja heillä on n. 1kk vanha poju. Ootan niin innolla et vauveli tulee et pääsee ottaa syliin ja hoitamaan.

Kuinkas moni meinaa kysellä sukupuolta rakenneultrassa?

Minä en ainakaan malta olla kysymättä vaikka ei sillä ole mitään väliä kumpi tulee, pääasia et on terve vauva.
 
Tyttiliini
Ainakaan viime kerralla eivät suostuneet kertomaan sukupuolta rakenneultrassa (NKL). Enempi huolestuttaa, että onko terve vauva. Mulla on maanantaina np-ultra, joten nyt alkaa uhkakuvat pyöriä päässä...
 
Joo, mä en pysty enää vetämään vatsaa sisään. Mut toisaalta oon huomannu että seison silleen ryhdissä että vatsa ei kauheasti pömpötä.
Hihittelen aina jumpassa kun ohjaaja sanoo "vetäkää vatsa sisään", tekis mieli aina hihkasta että ei onnistu B)

Mutta eipä siihen puoleenväliin (rv 20) olekaan kuin vajaa 7 viikkoa :kieh:
 
Helteistä torstaita kaikille!

Mulla on ollu siis niiiiin vaikea olla nyt koko ajan, kun sisällä on kuuma ja töissä ja kuuma ja blaah. Mut kai se tästä jossain vaiheessa helpottaa.

Meillevauva: mulla on ollu ihan hillitön maha jo pitkän aikaa, mut nyt tuntuu ihan parin päivän aikana, et se pahin turvotus on hävinnyt ja enää sellanen pieni pömppö jäljellä :eek: Pelästyin eka, mut muistelen lukeneeni, et noin se just meneekin, et jossain vaiheessa se turvotus häviää ennen "oikeaa" vauvamasua. Et kai me esikoisen odottajat joskus sellanen kunnon kumpu saadaan :D

Jepsu: mä haluan kyl tietää sukupuolen =)

Vähän hirvittää tosiaan, kun turvotus tuntuu loppuneen ja olo on kaikkinensa aivan tavallinen, ei juuri raskausoireita. Pe-lot-taa siis taas kerran, et onko masussa elämää. Ens maanantaina on se np-ultra, iiiiiik... :ashamed:
 
Mä aion kysyä sukupuolta sit..Tai isäntä haluu, itelle ei nii väliks, mut menkööt, ku hää haluu ja esikoistaan oottaa =) .

Siis mä oon NII LAHOPÄÄÄÄÄÄÄ :headwall: :headwall: :headwall: !!! LÄhettiin kauppaan kävellen päikkyjen jälkeen, pienempi rattaissa ja isompi pyörällä. Tää pienempi nukkuu ilman alushousuja aina päikyt..Noo, puettiin päälle ja syötiin jädet ja lähettiin. Tää nuorempi oli nii hiljaa ja kiltisti koko matkan, no kilttihän se on, mut aika iisisti oli nyt. Kotia ku päästii, laittelin ruokia jne ja menin sit ulos. Hiekkalaatikolla olivat ym, kunnes katoin, et hei, missä ton neitokaisen kalsarit on????? Kysyin et mihin oota pannu ne. NO tää 2.5vee iha ihmeissään, et ei hällä oo kalsareita. Siis mä OLIN UNOHTANU PUKEE SILLE KALSARIT KAUPPAREISSULLE :headwall: :headwall: ! Ilmankos oli nii hiljaa ku tötterö tuulettu kivasti pikku tuulenvireessä, varmaa tuntu kivalta :LOL: :LOL: :LOL: . Oisko helle vai tää raskaus, ku pää pehmenee ja tällasii (no ei iha yhtä pahoja) sattuu jotai joka päivä :eek: ..

Noo, nyt ruoan laittoon.
 
Mä oon ihan puhki :( eilen aamulla olin puhki, mut se helpotti päivän mittaan. Tänään on aamusta saakka ollut ja tuntuu et pahenee vaan. Ei pelkästään väsytä vaan tuntuu että ei jaksa käsiäkään nostaa. Että vaikka koitin teijän kaikkien viestit lukea niin mitään ei kyllä jääny mieleen :ashamed: Kai tää helle tän tekee.

Me kerrottiin sitten tiistaina neidille että hänestä tulee isosisko! Oli tosi innoissaan! Sitten rupes kyselee että mites se onkaan sinne äitin masuun joutunu... Kysyin ensin että miten luulet, ni likka kysy että ostitteko sen kaupasta :D No, jotta neiti ei siihen uskoon jää että kaupasta noita haetaan niin luettiin asiaa koskeva kirja jonka olin kirjastosta lainannu. No, seuraavana päivänä oli sitten hoidossa asiasta kertonu hoitajalleen ja sitten perään sanonut: "yksi asia minua kyllä tässä asiassa mietityttää, että millon se isin siemen on sinne äitin masuun menny?" :LOL: Varmaan näitä kysymyksiä täällä tulee riittämään...
Ja olihan neiti sitten ruokapöydässä kertonut että pikkuveljen nimeksi tulee Joonatan.... Toi nimi pidetään kyllä mielessä jos sattuu poika tulemaan!

Ja nyt tää väsyny ihminen huomas että vielä olis yksi sivu lukematta... Käynpäs nekin lukemassa...

Vinja 11+3


Nyt jäi mieleen rakenneultran sukupuolikysymisestä. Meillä kun ei tota rakenneultraa ees tarjota niin taitaa jäädä väliin. Vähän olis haaveissa jos kävis sit 4d-ultrassa, mutta katotaan nyt. Mä en kyllä ees haluis tietää etukäteen, mies ehkä haluis että jää nähtäväksi...
 
Painoa tippunut kilon verran sitten viime neuvolassa käynnin. Hyvä hyvä, ehtiihän sitä vielä kertyä...

Meilläkään ei kaupunki tarjoa rakenneultraa, yksityiselle siis mentävä. Minä haluaisin malttamattomasti tietää sukupuolen, mies ei :( Käännytystyö menossa, "oishan se niiiiin paljon helpompaa hankkia tavaroita ja vaatteita kun tietäisi minkä värisiä"...

Ei sillä sukupuolella oikeasti ole mitään merkitystä. Työkaveri kyllä väitti tyttösykkeeksi (145), tiedä häntä. Hänellä itsellään on kaksi poikaa, jotka terkkari molemmat on tiennyt pojiksi "sykkeen perusteella" aikana ennen ultrauksia.

Meillä olisi tiedossa kahdet häät syys- ja lokakuussa. Mitähän silloin mahtuu päälle :LOL:
 
Äiti kävi meillä. Oli NIIN täpinöissään kun olla voi. Totes että sitähän pitää sit lähtä kaupoille!! :LOL: :LOL:
Oli kuulemma jo 2 VIIKKOO sitte eksyny vauvanvaatteita katselemaan, ja oli ihmetelly sillon, että MIKSI |O Oli vaan ollu tarve mennä :attn: kai se on jotain ylilonnollista äidin ja tyttären välistä juttua :saint: :LOL:
kuten myös edellisistä kun oon synnyttämässä ollu, niin se on kotona oksennellu yms vaikkei oo ees tienny, et oon "hommissa" =)

Mut innolla oottaa nyt. Ärisi vaan, et ois aiemmin pitäny kertoo!!! :heart: :LOL:

Jahvetti 15+0
 
Taitaa noilla äideillä kaikilla olla "mummotauti". Nimittäin, kun mä kerroin raskaudesta äidille, se oli niin innoissaan. Tänään kävin katsomassa vanhempien luota, että mitä lasten juttuja on vielä jäljellä ja siellähän oli vaikka kuinka paljon mun vanhoja vauvan vaatteita. Oli muuten ihan muotivärit, mutta muuten potkarit oli froteisia eli ei ihan tätä päivää. Oli kyllä muutama tosi nätti neuletakki ja töppöset.
 
Kävin siis ekassa ultrassa tänään. Kätilö oli mun mielestä melko tyhmä ja töykeä. Mutta se nyt on sivuseikka.
Laskettua aikaa muutettiin, nyt 16.02.2008
Ja sitten, kätilö sanoi, ettei napanuora ole kiinnittynyt vielä? Mitä hemmettiä se tarkoittaa? Sanoi että normaalisti kiinnittyy viikolle 12mennessä, joillain myöhemmin. Sain kuitenkin ajan sitten naistenklinikalle jatkotutkimuksiin, ja nyt pelottaa sikana! Kun ei yhtään tiedä mistä on kyse, kuinka vakavaa (ilmeisesti voi kuitenkin olla hyvinkin vakavaa?) ja mistä johtuu. Mitään ei kerrottu.. :( Onko siis jollekin tuttu tilanne? Apuva.
Sain kuitenkin ihania kuvia, ja kävi jo sääliksi vauvaa kun se heräsi siihen tutkimukseen kuulema. Herättyään istuskeli siellä, mun mielestä ainakin näytti viihtyvän..

edit: Tosin kätilö sanoi kyllä, että se voi hyvinkin kiinnittyä vielä, toivon siis parasta!

Civ ja naksu, 12+5
 
tänään vasta löysin nämä kaksplussan sivut, pitänee tutustua vielä paremmin kunhan kerkiää.. meillä olis viikkoja nyt 14+3 ja la 4.2. ultrassa on käyty jo 3 kertaa, eilen viimeksi kuunneltiin sydänääniä! ja esikoista siis odotellaan :)
-siruko-
 
Napsu, neIHM ja muut selkäsärkyiset: Tuo iskiashermo menee pakaralihaksen läpi tai niin läheltä liipaten (riippuen ihmisestä), että se joutuu erittäin helpolla (piriformis-nimisen lihaksen) puristuksiin. Tästä seuraa selkäkipua ja iskiasoireita. Tämä johtuu siitä, että kaikilla odottavilla lantio työntyy eteenpäin, jolloin tuo piriformis lyhenee ja alkaa kiristämään. Tähän auttaa urheiluhieronta (klassinen helposti pahentaa tilannetta, koska klassisessa tehdään vain lihaksen suuntaista hierontaa, joka helpolla lyhentää lisää lihasta. Urheiluhieronnassa lihasta aktivoidaan myös poikittaissuunnassa). Venytyksenä tähän auttaa tuo pakaralihaksen venyttäminen. Esim. selinmakuulla polvet 90 asteen kulmassa, jalkapohjat lattiassa. Tästä nostetaan toisen jalan nilkka toisen jalan polven/reiden päälle. Kädet tulevat yhteen sen jalan säären etupuolelta, jonka jalkapohja on yhä lattiassa. Tästä lähdetään pakettia venyttämään itseä kohti ja sitten toinen jalka. Itse tein tätä edellisessä raskaudessa seinää vasten, kun kädet eivät enää mahan yli ulottuneet. Eli kädet rentona sivulla ja se jalka, jonka jalkapohja jäi lattiaan nostetaan seinää vasten.

Ekassa raskaudessa, jouduin käyttämään selkäsäryn takia tukivyötä. Toisessa raskaudessa kävin urheiluhierojalla lähes viikoittain ja selkäkivut pysyivät poissa. Ensi viikolla alkaa taas allekirjoittaneella tuo hierojalla käynti, sillä pakarat kiristävät sen verran kiitettävästi. Tuolloin toisessa raskaudessa nuo hierojat selittivät tuon "problematiikan" perin pohjin, kaikki olivat sitä mieltä, että suurin osa raskausajan selkäkivuista pystyttäisiin ehkäisemään tuolla hieronnalla.
 
Meillevauva:
Mä en oksentanut aamulla , söin salaattia aamiaiseksi ja otin muutenkin kaiken hidastettuna niin ei alkanut huippaamaankaan. Tosin sit heti aloin miettiä että onko kaikki hyvin .
Oikeesti; näkyykö kenelläkään esikkoa odottavalla vielä vatsaa? kyllä mulla sellainen erilainen vatsakumpu on joka alkaa rintojen alta mutta ei se ole ulospullahtanut. Tosin ei sen vissiin pitäiskään vielä täs vaiheessa, oisko rv 17 vasta kun pullahtaa?
Nyt kumminkin meneillään rv 13+4..
Eiks olekin ihanaa kun ei tartte heti aamusta aloittaa posliinia halaamalla!!! Minä ainakin NAUTIN!!! Ok, huonoa oloa on oikeastaan vähänväliä edelleen, mutta se että en oksenna on jo jotain suurta ja mahtavaa :D!!!

Ei mullakaan masua vielä ole, alavatsa on pinkeä ja ehken hiiiieman kupera, mutta siihen se sitten jääkin B) Kyllä se sieltä ajan kanssa sekin varmasti pullahtaa esiin. ---- Miehen sisko, tuleva kummitäti, kysyi eilen että "hei joko sulla pömpöttää vatsa", kurkkasin alaspäin ja totesin, että "ei... se on mun ihan oma pikku-pömppö se mikä tällähetkellä näkyy" :LOL: toiveajattelua että olisi vauvamasua. Hän siinä naureskeli, että sanot vaan että joo-joo kyllä se vauvamahaa on ja kaikilla menee täydestä. Näin kuulemma monet muutkin tekee... :kieh:

Piiju 13+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kia77:
Taitaa noilla äideillä kaikilla olla "mummotauti". Nimittäin, kun mä kerroin raskaudesta äidille, se oli niin innoissaan. Tänään kävin katsomassa vanhempien luota, että mitä lasten juttuja on vielä jäljellä ja siellähän oli vaikka kuinka paljon mun vanhoja vauvan vaatteita. Oli muuten ihan muotivärit, mutta muuten potkarit oli froteisia eli ei ihan tätä päivää. Oli kyllä muutama tosi nätti neuletakki ja töppöset.

Oi, ne froteepotkarit ym. vaatteet on ihan huippuja :D !! Jos meiltä löytyy ullakon kätköistä niitä mummolasta vielä ja ovat kunnossa, niin varmaan kokeilen!! Retro-baby B)

 
Täällä kans vanhat jopa omat vauvavaatteet on kaivettu naftaliinistä ja on ne aika järkyttäviä. Oranssin rusehtavaa yäk. Aivan järkkyjä. Mut osa ihan käyttökuntoisia ja siitä iso kiitos äipälle joka on meidän kaikkien lasten vaatteet säilöny ja nyt saadaan ottaa ja käyttää omilla pikkusilla niitä.

Kiitos Heltu hyvistä vinkeistä selän kipuihin. Mulla oli ekassa raskaudessa iskias oikein maanvaiva ja nyt tuntuu jo et tuleeko taas. Sit ilmeisesti mul on liikkuvat nikamat selässä kun tuntuu et ne napsuu pois paikoiltaan ja siitä lääkärissä mainitsin niin sanoi et paikat vaan löystyy niin siitä se johtuu... Joo, arvaas vaan menikö mulle läpi. Noup! Mul täytyy olla sitten usean vuoden ajan paikat löystyny... :LOL: :LOL:
Jätin asian sit siihen...keksin ite hoitokeinot. :D :headwall:

Kaveri kans viestitteli just ja kyseli masun kasvusta mut sanoin vaan et iso maha on mut taitaapi olla vielä ihan omia läskejä. :LOL:

tervetuloa Siruko!

Jahvetti Joo, ne mummut on tuollasia hyysääjiä =) ihanaa että ovat niin innoissaan. Mun sisko kerto olevansa raskaana n.1,5kk ennen kun synnytti lapsensa. ja kukaan ei huomannu mitään. Aatelkaa. Mun ei onnistuis pitää tietoa noin kauan sisälläni. Oon sellainen lörppösuu. :kieh:

On ihan apkko tähän loppuun vielä julistaa et on se ihanaa kun maha toimii hyvin!!! :LOL: :LOL:
Ei oo duphalacia tarvinu vedellä :LOL:

Mul on ihme käkätyspäivä tänään...ehkä noi helleilmat on pehmittäny munkin pään lopullisesti! =)
 
Huomenta.
Oon tässä jo noin viikon verran miettiny että uskaltaako sitä mahallaan enään nukkua.Nyt viime yönä sekin selvis että ei.Kun hetken siinä massullaan koittaa rupee nukkuu niin alkaa kamalasti särkemään mahaan.
Onko muilla jo samoja "vaivoja"

Ultra maanantaina ja sukupuolen jätän tällä kertaa kysymättä.Olkoon ylläri loppuun asti :)
Teillä tuntuu olevan ihanat mummit odottamassa tulokasta.Meillä ei :'( Mut tähän on jo totuttu.Ehkä mä saan sen ompelemaan vauvalle semmosen pienen makuupussin talveks.
 

Yhteistyössä