**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Kuten mm. kansantanssit saa mut vetistelemään ihan hilittömästi.
Toi oli hyvä :LOL:
OIkeesti en tiedä mikä siinä on, mutta joku aika sitten täällä oli kreikaklainen kansantanssiryhmä, ja mie pillitin kun mikäkin urpo kun katoin niitä. Sama juttu viiem viikolal kun SKoteissa näin tanssiryhmän.. Eipä ole ennen tanhut saaneet mua herkistymään.. :p
 
pari viikkoa on alavatsassa "kuplinut", eilen tuntui jo kunnon muljahduksia :) katselin ultrakuvia eilen pitkän aikaa, ja tapaus Onni alkoi äitin silmissä näyttää tytöltä :D saa nähdä miten käy. meinaakos muut selvitellä etukäteen sukupuolta?
-siruko-
 
hirvee kiirus ollu joten koneelle en oo kerinny. huomenna muutto joten taukoo tulee palstailulle. ma pitäs olla uus liittymä auki mut eipä noista aina tiiä. ja onhan tota puuhaa siellä kyllä et ei haittaa vaikkei olis aukikaan, tuskin kerkeisin koneella istuskelemaan.

Jahvetti: :hug: ja hyvä et kaikki kunnossa. saanko udella sattuko tää kolari mahdollisesti karkkarissa? :whistle: ja tuli se veriseulan vastauski, oli ok =)

oli paljo lueskeltavaa mut niin tööt-olo etten muista oikee mitää :ashamed: tänää oltu koko päivä markkinoilla ni helle varmaa pehmittäny mun nupin B)

sukupuolta ei kysytä ku mies ei haluu tietää eikä ne kyllä välttämättä arvailekkaan sitä.

ja noista sykkeistä, ne on aika hatara pohja perustaa sukupuolelle, joskus pitää paikkansa joskus ei. mulla oli poikamaha ja poikasykkeet ja poika tuli mut kaverilla sama ja tuli tyttö. et ei niihin oikee luottamista. mut ite aion kyllä nytteki arvailla niitten perusteella vaikkei se mitään välttis kerrokkaan. se on vaan niin kivaa :D

tänään oli puistossa kaks ponia ja pikku-ukko ratsasti :D kyllä oli pelkkää hymyä koko poika ku hepan selkään sen nostin :heart:

btw, pahoinvoinnista. oon ottanu vitamiinit nyt aika monena päivänä poreena ja olo ollu aika jees (kop kop) mut eilen otin taas sen multi tabsin ni olo oli karsee :x ja tänää taas poreena ni hyvä olo ollu koko päivän. en taida enää multi tabsia ottaa :whistle:
 
Hyvä ku jahvetilla&vauvalla kaikki hyvin! Mulla kesti se shokki varmaa vuorokauden sen meidän kolarin jälkeen. Kylmät väreet ja tärinät tuli, ku alko miettii..ja just sitä, MITÄ OIS VOINU käydä, mutta onneksi ei käynyt. Eipä siinä auta kuin aika. Mä kyllä voin henkisesti pahoin jonki aikaa, nyt en enää sitä muistele erikseen, mutta auton kyydissä, pitkillä matkoilla, hiipii taas mieleen ja sen lisäks muita synkkiä ajatuksia ja viime ajan kolareita :( . Mut mä oonki kärsiny tosta jo pitemmän aikaa, pelännyt matkoilla siis.
Voimia vaan ja koitat rentoutua ja unohtaa asian pikkuhiljaa. Olette ehjänä, se pääasia. Töissä sit vaan rohkeesti puhut pomolles, jos tuntuu pahalta palata sinne.

Tääne ei mitää uutta. Tytöt lähtee huomen isälleen yöks. Me mennää kattoo Rissalan Air Showta, aika siistii, sinne tulee viel puol sukuu..no melkei, muutama (pien suku :D ). Harmi vaa tytöt just sillä yhellä uunolla, oisin muute ehdottomasti ottanu matkaan!
Illasta sit oon kuskina isännälle ja sen kamuille. Ja jos meneevät johonki alottelupaikkaan, ni sinne meen mukaan, mut tonne yökerhoon en viitti 10?maksaa sisää, viel iha paska esiintyjä..En kuiteskaa viihtys/jaksas kauheesti yli puolen yön.

:heart: nelli&pulla 14+1
 
Heippas heippas.!

Kiva juttu että Jahvetilla kaikki hyvin =)

Tänne ei kyllä kuulu ihan mitään uutta. Tänään yritin varata ultraan aikaa, mutta eipä ole kuulunut mitn. Pakko päästä katsomaan että onhan kaikki vaavelilla kunnossa vaikka sydänäänet onkin jo kuuluneet. Yksityisellä pitää käydä kun ei kaupunki tarjoa ylimääräsiä ultria, eli rakenteen vaan.

Sitte sellanen pikkukysymys. Miten liukuvoiteen käyttö raskauden aikana? Eihän siitä haittaa ole vauvalle minkäänlaista? Tuli vaan tällänen mieleen ku joku kerta ollaan käytetty..

Ihmettelin taas tänään tätä mun massukkaa, vieläkin hirveä turvotus vissiin menossa ku näyttää että olisin jo neljännellä kuulla :LOL:
 
ei oo liukkarista haittaa, loppuvaiheessahan sitä varmaan tarvii, mulla ainaki viimeks kuivu paikat ihan älyttömästi viimosilla vkoilla. pitäs mennä nukkuu mut yritän viel viimisiä kamoja pakkailla vaik huomenki viel vähä kerkee ennenku ukot tulee. mut pitää toi juniori viedä eka hoitoo ni meneehän siinäki aikaa. ja tosta mummoilusta oli puhetta, mun molemmat vanhemmat molemmissa raskauksissa on ollu lähinnä järkyttyneitä, ainaki äiti. isä nyt ei muutenkaa paljo kommentoi, kuhan murahtelee. paljon ei oo mein suvussa mun raskauksista iloittu :headwall: ekan ehkä jotenki tajuan et oli pikku järkytys mut tää toinen, sitä en ymmärrä. mut eipä mun tarvii, olkoo hein asiansa.
 
Jahvetti
Ihanaa, että kaikki on hyvin. Kestää varmaan aikansa, ennen kuin stressi ja säikähdys pääsevät purkautumaan kokonaan. Vapinallahan keho päästää stressin ulos. Lihakset nykivät kun jännitys laukeaa.

Itkuista ja olotiloista: Kuopion torilla käydessä pari viikkoa sitten minua alkoi v...ttaa karseesti myyntikojujen avoimet roskikset, kun linnut pääsee sieltä ruuanmuruja poimimaan. Ihan kamalan vihan pisti päälle ja meinasin jo käydä valistamassa koko torikuntaa varastamalla kovaäänisen, mutta sitten alkoi naurattaa jo hieman itseänikin.... :saint: Eipä oo roskikset ennen saanu tän tytyn mieltä noin järkkymään...
C81: Tanhuajat ja niiden aiheuttamat itkukohtaukset kuulostaa tosi hupalle! :LOL: Mikähän niissä itkettää? Tietysti varmaan se kun ihanat tanhuajapariskunnat iloisesti ja onnellisena mennä viipottavat ja essut vaan hulmuaa...
Itkuhan tekee poikaa ja siksi satuhäitä katselen jos sattuu töllö olemaan auki ja tippalinssissä katson sumenevaa näyttöruutua...vaikka samalla äklöttää ja huvittaa nämä omat reaktiot.
Hauskaa loppuiltaa muille kukkujille!
 
Huomen!

Jollakin oli kans murkkuikä painanut päälle... Sama homma täällä. Tai siis...
Oon ollut siitä onnellinen, ettei mulla oo ollut finniongelmia. Siis ennen kun lopetin ehkäsyn (pillerit 1 ½ vuotta, rengas 3 kk.) helmikuussa. sellasia hentosia näppyjä alko tulla otsaan noin kuukausi lopetuksesta ja ajattelin että noh, pitää kattoo mitä syö.

Nyt mun otsa REHOTTAA finnejä, eikä ne lähde kuin ehkä sillä kirveellä pois! Huvittavinta tässä on se että mulla on muutaman vuoden ollut todella kuiva iho, johon tehos vaan tietty puhdistusöljy. Nyt vois otsasta kaapia rasvat leivälle, ei paljon öljyjä tarvita... Onko oikeasti mitään millä ne sais pois??

Sitte tuo pillitys... Mun mies on kyllä joskus sanonut että kukaan nainen ei ole sen seurassa itkenyt niin paljon ku mie :) Eli oon mahdoton pillittäjä ilman raskauttakin, joten luulin että hukun kyyneliin odotuksen edetessä...
Ihmeen vähän on tullut kuitenkin itkettyä, tosin aivan älyttömistä syistä!

Näin videon, vähän niiku salaa kuvatun, jossa nainen yrittää parhaansa mukaan... tuottaa miehelle nautintoa ;) Ja kun se mies näytti todella tuskastuneelta ja siltä että loppuis jo, suunnilleen katseli kelloa ja haukotteli, niin sitä katsellessa tunsin ku vedet alko kerääntymään silmiin ja sanoin miehelle vähän itsekin huvittuneena että "itken muuten ihan kohta!":LOL:
En tiedä, tunsin ehkä sympatiaa naista kohtaan... =)

Vauvan sukupuolesta... Itse tahdon pitää sen yllätyksenä, ja mies luultavammin myös, mutta aion kyllä ultrissa yrittää mielessäni veikkailla :)

Ei edelleenkään mitään tuntemuksia vatsassa, ehkä se on vaan niin huomaavainen, ettei tahdo häiritä äippää... toivon :whistle:
 
Olittepas olleet ahkeria tässä muutaman päivän aikana kun en ole koneelle ehtinyt =)

Ja mitä hurjaa olikaan sattunut mutta onneksi Jahvetti ja vauva selvisivät säikähdyksellä :hug:

Meillä pari päivää mennyt heinätöissä joiden välissä kävin np-ultrassakin. Siellä pikkuinen mennä viplisteli kovasti käsiään heilutellen, voi niitä ihania pieniä sormia ja varpaita :heart: :heart: Kaikki oli hyvin, turvotusta 1,4 m ja se yhdistettynä seerumikokeeseen antoi riskiluvuksi 1:2500 eli hyvillä mielillä saadaan porskuttaa eteenpäin :D Pituutta päästä peppuun oli hurjat kuusi senttiä ja vastasi viikkoja hyvin :heart: Eivät muuttaneet laskettua aikaa siis mihinkään neuvolan laskuista eli muutetaan mulle tonne etusivun listaan samat tiedot kuin neuvola antaa eli laskettuaika 16.2!

Eli pari päivän heittohan siinä vaan on siihen alkuraskaudenultran antamaan laskettuun joka täsmää mun ovikseen melko hyvin mutta eipä tämä vauva ole kiinnostunut parin päivän heitoista vaan tulee sitten kuin parhaaksi näkee =) Aikaisemmat ovatkin syntyneet vähän ennen laskettua, esikko rv 38+6 ja junnu 37+5, toivottavasti tämä pieni pysyisi vaikka yliajalle, ei haittaisi yhtään :D

Eilinen oli surun täyteinen päivä sillä sisareni pojan hautajaiset olivat eilen :'( Kaunis siunaustilaisuus jossa nuori pappikin liikuttui jonka jälkeen kotosalla muistotilaisuus. Paljon muisteltiin ihania muistoja mitä kellekkin oli pojasta jäänyt. Vanhempien ja veljien tuska ja suru, etenkin isän koska sisareni ei sairauden vuoksi tunnu ihan kaikkea ymmärtävän, on niin hirveää että sitä ei soisi koskaan kellekkään koettavaksi. On vain niin kovin vähän mitä itse pystyy sanomaan tai tekemään asiaa helpottaaksiin kun siihen ei auta kuin aika ja tässä tapauksessa sitä pitää olla paljon.

Muitakin itkettää olemattomat asiat, sama täällä. Tiettyja elokuvia en ole pystynyt katsomaan lainkaan. Jos joku pillittää kansantansseille niin minä pillitin kuninkuusravien lähetyksen aikana kun hevoset kaartuivat loppusuoralle voittokamppailuun :LOL:

Liikkeitä en ole tuntenut ja aikasemminkin olen tuntenut niitä siellä 17+ viikolta alkaen eli en kovin aikaisin. Eipä toki enää kauaa tarvi odotella sitä ihanaa tunnetta taasen :heart: Onnitelut vaan kaikille jotka ovat jo tästä tunteesta päässeet nauttimaan ja myös kaikille jotka ovat taas ultrista saaneet hyviä uutisia :heart: :flower:

Nyt on mentävä antamaan junnulle aamupuuro, ihanaa viikonloppua vaan kaikille Helmille :D

äitsy ja pieni 13+0
 
Jalat edelleen reisistä omituiset, vähän ehkä puutuneen oloiset :/ Yöllä heräsin pariin kertaan, syytä en muista. Mut en kyllä muista painajaisia nähneeni :/ Ehkä tämä tästä...
Mies lähti keskimmäisen kanssa Haminaan jalkapalloturnaukseen ja mun pitäs alkaa siivoomaan |O Blaah...
Iltapäivällä sitte lähetään juhlimaan miehen sertkun häitä :D

Vähän väliä nostaa kyyneleitä silmiin, eikai stressi oo kokonaan vielä helpottanu, mut pikkuhiljaa. Kyllä mä uskon, että töihin maanantaina kykenen.
Mistä tuli mieleen, et korvaakohan työpaikan vakuutus mun 22 euron polikäyntimaksun? :wave:

Jahvetti 15+2
 
Itkeskelty on täälläkin kaiken maailman asioille. Pessi: Satuhäitä katson, vaikka aina pillitänkin hulluna. :D Oon myös itkeskelly töissä. Asiakastapaamisilla oon saanu silmäni pidettyä kuivana, mutta työkavereitten kanssa asioita purkaessa oon tirauttanu vähän... Toi on kyllä aika huippu c81 toi kansantanssit. :LOL: Mulla on kans ollu joitain itkuja ooppera- ja teatterinäytöksiä kattellessa, mutta se on normaalia mulle muutenkin. Samoin kuin jonkun musiikin kuunteleminen saattaa itkettää tavallisestikin. Pahinta oli kun luin olikohan Me-lehdestä (vai oisko ollu Pirkka) jutun pienestä keskospojasta. Tarinalla oli onneks onnellinen loppu! :)
 
sattuipa eräänä iltana käymään niin että pudotin jääkaapista kääretortun lattialle.. itkuhan siinä tuli, aika isokin vielä. silti samaan aikaan nauratti, ja ihmettelin itseäni että mille itken?! mies katsoi vieressä eikä tiennyt mitä sanoa, oli se niin hämmästyny tilanteesta. niimpä se rupesi sitten keräämään niitä murusia ja palasia lattialta, ja laittoi muutaman suklaahipun suuhunkin, niin siitäkös mun itku vaan yltyi! "raukka joutuu syömään lattialta yhyyy"! onneksi kaiken voi laittaa hormoonien piikkiin.
-siruko- (rv 14+5)
 
Itkut tulee täälläkin todella herkästi. Kaikki tv-ohjelmat itkettää jos vaan sillä päällä oon. :LOL:

Tulin just mustikasta. Noukin ämpärillisen ja huomenna aion mennä uudestaan. On se niin terapeuttista tuolla metässä olo. Ihanaa! Itikat vaan pilaa kaiken nautinnon aina.
Selkää hiukan jomottaa mut se on ton kyykkimisen ansiota. toivottavasti helpottaa pian. Pakko päästä aina mettään vaikka paareilla ku marjoja on saatava talveks. Mites muilla?ootteko yhtä himo marjastajia??

nyt ruuan laittoon...
 
Moikkis!
Joo kyllä mä ainakin marjastamassa käyn ja sienessä tottakai. Toi mun kohta 3v tyttönikin on nyt innostunut metsässä olemisesta niin mikäs sen kivempaa ja aikaa kuluttavampaa on kun metsässä oleminen. Pelkään vaan tapaavani käärmeen ja sit ne metsässä käymiset kyl loppuu ihan varmasti! Joka kerta kun tyttö huutaa et "äitiiii, tuu kattoon, mikä tää on?" Ni mulla hyppää sydän kurkkuun kun pelkään sen olevan käärme... :whistle:
No mulla tuli itku yks päivä kun tyttö katsoi nalle puhia ja siinä elokuvassa ISO ÄITI MÖHKÖFANTTI pelastaa Ruun jostain kivien kolosta :D Kyllä sen jälkeen oli vähä hassu olo..

Mun ultraan on vielä kaks viikkoo aikaa ja vähä jännittää. Viimeks oon käyny viikolla 7 ja kaikki oli silloin ok.
Jakselemista kaikille
 
minä oon ihan höyrähtänyt sieniin ja niiden poimimiseen. Pari vuotta sitten ostin Sopu nimisen kuivurin ja olen kuivannut paljon sieniä aina talven varalle. Nyt alkaa olla taas varastot käytetty ja huomenna aion lähteä taas sieneen. Tykkään myös marjastaa, tämä helle ja työ on rajoittanut nyt näitä harrastuksia, mutta kunhan hieman viilenee niin minä katoan mehtään! Siellä ei turhia pohdi! Ja tekee hyvää keholle. Toivottavasti tulisi hyvä suppisvuosi...!
 
Mies lähti terassille kavereidensa kanssa. Mä siis surffailen netissä :)

Oiskohan turvotus pikkuhiljaa lähtemässä, pystyin mielestäni vetämään vatsan sisään paremmin kun aiemmin mutta silti normaalisti seisoessani pientä pömppöä on.. Toisaalta enpä mä peittelekään sitä. Ja ehkä mä uskaltaudun mammahousu-ostoksille lähiaikoina :kieh:

Ensi viikolla onkin toka ultra.

 
Terve ! Minun mies on ollut jo pari viikkoa todella rasittava minua kohtaan ihan ilman syytä.Ennen kaikkea on ollut poissa kotoa.ei tee muutakun juo viinaa kavereiden kanssa ei ota vastuuta eikä tue minua.minun pitäisi koko talous hoitaa yksin kelan päivärahalla.hänen pitäisi käydä töissä ei kuulema ole ollut.
aina öisin kun olen nukkumassa hän tulee kotiin ja herättää minua kesken unen.
Ei siinä mitään mutta kun hän haisee kun kännikala ei viikkoon ole vaateita vaihtanut.haukkuu mua huoraksi ym.Käy sotkemassa kännissä ja lähtee taas
Olen puhunut asian tuntijoilla ja jopa neuvolassa.hän ei tunnusta omia virheitään ja käytöstä.Hän tuntuu nauttivan siitä kun saa kiusata minua.Eilen
illalla kuule meidän yhteisen ystävän luota kun satuin olemaan ikkunan takana
kun mun mies oli tämän naisen luona,ja kuulin kun hän sanoi kun soitin naiselle
ei kai se ole tulossa tänne olisin halunnut nukkua hänen vieressä ja molemmat
humalassa.Meillä olisi ollut palaveri asian tuntijoiden kanssa eilen johon hänenkin oli pyydetty.Eipä tullut.Ja kuitenkin muka välittää minusta ja tulevasta lapsesta.Ei minusta toi ihan siltä näytä.Ihme jos on yön kotona mut aamuyöstä kun hän herää ei muuta kun ovesta ulos ja menoksi.olis kaverinsa luona yön kun hänellä on kuulema oikeen avain hänelle eli jussille.Eniten hän on siellä kun kotona tukemassa minua.Mun oli pakko kertoa neuvolassa että tämä tilanne on viennyt mun ruokahalut joka ei ole hyväksi perjantaina alkoi 15 viikko raskaana.itkenyt olen niin paljon etten jaksa ja myös viikkoon en ole saanut nukkua kunnolla kun koira ja kissa unta kun pelkään millä päällä hän taas tulee jos tulee :ashamed: jopa haukkuu mua ja tulevaa lasta kehitysvammaseksi :'( tuntuu todella pahalta voitte arvata.Ja silloin kun olimme ultrassa hänkin oli mukana ja kuuli kun hoitaja sanoi että lapsi on terve.
jos teillä on neuvoja tai mitä vaan otan vastaan .en tiedä miten kauan jaksan tätä :'( :'(
odotan neuvojanne ja lohutuksia
p.s olen sanonut neuvolassa jos eroamme.minä parjään lapsen kanssa mulla on ystävät,neuvola ja äiti joka auttaa.Kaikki oli enne ihan hyvin.
 

Yhteistyössä