**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Mulla ei ole oireita! :eek:
Tai no..Bussissa tuli vähän heikko olo.
Pystyin kumminkin syömään aamiaisen aikaisin eikä mua just nyt väsytäkään. Hassua silti, että heti aloin miettimään onko kaikki hyvin :whistle:
Vaikka pikkuhiljaa olon pitäisikin parantua, onhan nyt jo rv 14+1.
Niin ja mahan mä pystyn vetämään sisään, vaikka se tuntuukin pahalta. Kaikkea tyhmyyksiä ihminen miettiikin..

Torstaina neuvola. Pääseeköhän silloin kuuntelemaan sydänääniä?


 
huomenta tulevat helmimammat!

paljon asiaa näyttää tulleen sitten viime visiitin.. mulla alkoi loma viime viikolla, joten oon keskittyny intensiivisesti lähinnä elämästä nauttimiseen (rentoutumista, hyvää ruokaa ja paljon liikuntaa) ja auringossa paistatteluun. siinä missä suurin osa tuntuu inhoavan näitä helteitä, nautin itse ihan mielettömästi näin upeista säistä! pitää imeä aurinkoenergiaa varastoonkin, kun se on lopulta niin harvinaista herkkua näillä leveysasteilla.

Kertulle pahoittelut huonoista uutisista. pian aletaan kaikki olla jo melko hyvillä vesillä, kun viimeisilläkin taitaa olla np-ultrat ihan näillä viikoilla. ja samaan syssyyn Äippä70 lle voimia vaikeaan tilanteeseen, toivottavasti saatte asioihin keskustelemalla selvyyttä!

osahan oli jo joitain lastentarvikkeita uskaltanut hankkiakin, ja varmaan viimeistään rakenneultran jälkeen tulee jonkinasteinen varmuus siitä, että se vauva on todella tulossa. aikooko kukaan muuten hankkia lastenvaunuja tämän vuoden alennusmyynneistä (oletan, että lastentarvikeliikkeistä saattais edelleen saada alesta tämän ja viime vuoden kuoseja, en oo tosin käynyt vielä katsomassa)? me saatiin tosi hyvä tarjous yksiltä tuttavilta vähänkäytetyistä viime vuoden emmaljungan yhdistelmävaunuista (duo edge) ja ajateltiin, että ne voitais jopa ostaa.. väri ja muotoilu miellytti täydellisesti molempien esteettistä silmää ;). oon selvittäny viime päivinä aika ahkerasti, että mitä ominaisuuksia kannattaa ekoja vaunuja ostaessa katsoa, ja käydään varmaan tänään tai huomenna vielä muutamassa lastentarvikeliikkeessä työntämässä eri merkkien vaunuja, jotta osataan tehdä lopullinen päätös. ihan hauskaa tehdä eka konkreettinen hankinta vauvaa varten :).

kiva kuulla, että monilla teistä tuntuu jo liikkeet! itse en ainakaan vielä tunne (tai sit tunnen, mutta en vaan yhdistä niitä vauvan touhuihin), mutta viime viikon neuvolakäynnillä ainakin sydän sykki tosi kuuluvasti ja terveydenhoitaja totesi, että vilkkaasti liikkeessä siellä ollaan.

mulla on muutama työläs opiskeluprojekti meneillään (vaikka lomalla olenkin) joten taidan nyt suunnata taas niiden kimppuun. miehellä on torstaina viimeinen työpäivä ja heti perjantaina aamupäivästä lennetään venetsiaan. italiassa ollaan 10pv ihan vaan lomalla, joten nyt on kova motivaatio saada mahdollisimman paljon opiskeluhommia hoidetuksi ennen lähtöä. enköhän ehdi kuitenkin vielä täälläkin ennen lähtöä piipahtaa :).

oikein leppoisaa (ei liian hikistä ;)) päivää kaikille!
 
Muut täällä on valitelleet että rintoihin koskee.. miulla taas kutisee niin paljon että tuntuu välistä ettei raapiminenkaan auta. Kauheinta on just ku pitää liivejä päällä..sit kun ne ottaa pois niin on hiukan helpompaa.. Nännit on tosi arat.. Varmaan tosi mielenkiintoista muista :LOL:
Onko muilla tälläsiä oireita.. ärsyttää..töissä koetan vaivihkaa raaviskella kun ei hoidettava huomaa :LOL:
 
suurperheen äitylimulla kanssa tissit kutisee ja nännit on ihan mielettömän arat.suihkussa jos vesisuihku sattuu osumaan niin melkeen itku pääsee :'( sattuu niin kovin.ja aamuisin kun aamupalaa katan pöytään eikä ole rintsikoita vielä ja nänni hipaiseekin tuolin selkänojaa niin hyvä ettei tavarat putoo kädestä.jännää tällainen meinaan mulla ei aiemmissa raskauksissa ole ikinä ollut tällaista... :D
kerttu :hug: :hug:
omaa napaa...mä voin vaika vannoa et eilen tunsin pieniä liikkeitä =) kuuntelin tuolla kotidopplerilla sydänääniä ja mahdoton vauhti oli toukalla päällä,aina siinä missä sydänäänet ja molskaukset kuului,niin siinä tuntui pientä perhosen siiven sivelyä :heart:
jee,pahoinvointi on loppunut!!!

hulipumpsis 13+5

*muoks* sellaista piti kysyä että voiko olla mahdollista että supistelee jo? :eek: kun olen tässä huomannut että mun alaselkä kiristyy ja sitä jomottaa helkutisti aina välillä hetken aikaa...ehkä puolisen minuuttia :| mulla on supistukset ollu pahimmat aina selän puolel...ei ne kyl ikinä näin aikaisin oo tuntunu...tiiä sit mitä on.
 
Huoh, nyt se nt-ultra on sit viimein ohi. Oli muutenkin aika lyhyt toimitus, lekuri taitaa tehdä aika liukuhihnalta näitä hommia. Turvotus oli 1,4mm ja pikkuinen vastasi n. viikkoja 12+6-13+1 eli ehkä parilla päivällä vois laskettu aika vielä siirtyä eteenpäin, mutta ei kuulemma siirretä enää noin pienen heiton takia. Kaikki oli kuulemma oikein loistavasti :heart: Syke oli 142. Nyt vierähti niiiiin iso kivi sydämeltä... Saatiin ihana kuva matkaan, jossa näkyy selkeästi pienen kasvot: niin söpö pieni nenä että!!! :heart:

Meillevauvalle siis lohdutukseksi, että mulla on kans hävinnyt lähes kaikki oireet tossa viikon 12 kieppeillä ja silti oli kaikki hyvin. Kai ne hormoonit rupeaa vaan tasaantumaan tässä vaiheessa ja olo "normalisoituu".

Shiva: me oltiin kans alkukesästä Italiassa ja käytiin myös Venetsiassa, se oli tosi ihana paikka! Teille tulee varmaan hieno reissu. Kannattaa käydä gondoliajelulla, vaikka se vähän hintavaa onkin. =)
 
c81
miusta tuntuu että taisin tuntea ekat liikkeet myös..loman kunniaksi romantisoitiin miehen kanssa, ja toukka pisti lopulta protestin pystyyn. tuntui sellaista 'kutitusta' kohdusta, ihan niinkuin joku siellä hipsuttelisi. Eikö sse sitä varmaankin sitten ole?
:D
 
Tyttiliini
Tänään oltiin np-ultrassa, kaikki oli ok ja laskettu aika olisi nyt sitten 21.2. Jos joku jaksaa päivittää listaan? Ei se ultra mitenkään kauhean juhlalliselta tuntunut, kun olen ultrassa jo muutaman kerran käynyt, mutta on kyllä suuri helpotus, ettei niskaturvotusta juuri ollut. Nyt alkaa jännittää rakenneultra, jostain syystä tunnun tässä raskaudessa kammoavan noita seuloja paljon enemmän kuin viimeksi. Teki jo mieli kieltäytyä koko ultrista, mutten kuitenkaan sitten uskaltanut.

Tuli kovasti paha mieli kun luin Kertun ja Äipän kuulumisia. Kertulle halaus ja Äipälle voimia ottaa etäisyyttä mieheen!

Mä kyllä ainakin odotan ja toivon, että raskausoireet tästä pikku hiljaa loppuisivat. Pahoinvointia tulee enää ajoittain, mutta päänsärky on vaivannut yhä aika lailla, kuten jollakin muulla taisi olla. Panadolia joudun minäkin napsimaan, ja eihän se tietty kivaa ole, mutta pakkohan sitä on pysyä työ- ja lapsenhoitokykyisenä

:whistle:
 
Heips!

Ensimmäiseksi Kertulle isot :hug: , voimia ja jaksamista surussa!

Halit myös Äippä70, sinulla on todella kiusallinen ja raskas tilanne johon toivottavasti alkaa mahdollisimman pian löytyä helpotusta :hug:

Piipille, Tyttiliinille ja kaikille muillekkin ,jotka ovat ultrassa tässä välillä käyneet, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Eilen käytiin laavulla makkaraa paistamassa ja oli varsin ihanaa nautiskella luonnosta pitkästä aikaa eikä yhtään haitannut sadekkaan joka yltyi paluumatkalla runsaaksi =)

Tälle päivälle olisikin ohjelmassa esikon kanssa sirkushuveja :D

Huomiselle neuvola ja ihanaa jos pääsee kuuntelemaan ensimmäistä kertaa sydänääniä :heart:

Nyt on mentävä muksuja kattomaan niin mies pääsee pihahommiin :whistle:

Ai niin, profiiliin päivitin masukuvan samalla =)

äitsy ja pieni 13+2
 
Taas niin väsyttäs.. Satamaankin alkoi ei uloskaan kehtaa lähteä, sisällä taas ilta völlöttää :kieh:

Kertulle voimia :hug: ja Äippä70 samaten.

Täällä ei ole suurempia tapahtunut, maha kasvaa mielestäni liian nopeaa, siis hirveä pullotus on, tiedä onko turvotusta vai muka onko jo tässä vaiheessa tullu vauvamaha vai onko mamma vaan yksinkertaisesti syönyt hyvin..
Keskiviikoksi sain ultraan ajan, ihana nähä pikkunen taas. Tänään kun neuvolaan soitin veriseulonnoista niin suhde luku oli 1/7400, eli aika mitätön.

Mitä oon katellu joittenkin profiileja niin on teilläkin jo ihania massuja :) hyvinkin näyttävät jo vauvamassukoilta, mutta useammat taisi ootellakkin ainakin jo toista lasta...

Tyttiliini, mie päivittelen sulle lasketun ajan oikein =)
 
Tämä mamma on aiemmin tyytynyt lueskelemaan teidän kirjoituksia, mutta nyt on pakko purkautua. Täälläkin on eka nt ultra takana. Siellähän se pikkuinen vilkastus pyöri innoissaan ja kaikki oli hyvin. Laskettu aika siirtyi neljällä päivällä eli 28.2. Syntyy tietty karkauspäivänä :LOL:
Tämä vaavi on siis toinen lapsi tähän perheeseen. Esikko täytti kesällä 3v. Uuteen kotiin ollaan muutettu kuukausi sitten, joten mukavasti tilaa uudelle tulokkaalle.
Jokohan tässä uskaltais alkaa nauttimaan tästä odotuksesta. :heart:
 
Olin viikonloppuna ystäväni luona, jota en ollut nähnyt useampaan kuukauteen.
Hän sanoi heti, että masuhan jo näkyy!! Niin kai sitten..

Ostin Body Shopin kaakaostikin, eikös joku sitä suositellut? Kaipa sitä voisi heti alkaa rullaamaan mahaan.
 
Odotan ensimmäistä viikoilla 14+6, la on 5.2. Olen 29, samoin mies, ja pääkaupunkiseudulla asustellaan. Synnytyssairaala on Kätilöopisto.

Raskaus on mennyt muuten hyvin, mutta melkein kesäkuun alusta asti on ollut hirveä pahoinvointi ja väsymys. Kesäkuussa ja heinäkuussa pystyin lähinnä makaamaan ja syömään välillä vähän. Oksentaa ei ole sentään tarvinut joka päivä, mutta toisaalta joskus useamman kerran päivässä. Paha olo on ollut käytännössä ympärivuorokautista eikä ole hellittänyt välillä kuin lyhyeksi aikaa. Viime aikoina on ollut useampana päivänä parempi olo ehkä sen vuoksi, että aloin ottaa B6-vitamiinia kolmesti päivässä. Neuvolalääkäri tuota ehdotti. Ainoa ongelma siinä on, että sitä ei myydä 200 mg pienempiä tabletteja, joten ne joutuu pilkkomaan ihan pikkupaloihin, että saisi n. 20 mg kerralla. Onko muut edelleen pahoinvoivat kokeilleet B6:tta?

Np-ultrassa kävimme kaksi viikkoa sitten ja kaikki oli (kai) hyvin. Ultratäti oli vähän outo: tuntui että puhui lähinnä itselleen, eikä todellakaan selvästi eikä kuuluvasti. Kyllä se rakenteitakin katsoi ja nt:n mittasi. Lukemaa, joka oli 1,2 mm ei sanonut vaan nähtiin se vain ruudulta ja tulostetuista kuvista. No, kaippa se olisi jotain sanonut, jos olisi nähnyt jotain epänormaalia.
 
:flower: kaikille hienoista ultrakuulumisista! Ja ihanaa, että ihmiset ovat tunteneet jo liikkeitäkin! :) Itsekin olen kuvitellut tunteneeni kuplintaa, mutta tiedä sitä sitten, ovatko hynttyrän liikkeitä vaiko mitä... Ei kai ne ensisynnyttäjällä näin aikaisin yleensä voi tuntua...

Pessi: Musta se kaakaopuikko on huippu! Olen sitä nyt muutaman viikon rullannut, ja mulle tulee ainakin hyvä mieli aina rullaillessa. Sitä en tosin tiedä, auttaako se sitten oikeasti niihin raskausarpiin, mutta eipähän siitä haittaakaan voi olla.

lastentarvikkeista: Monethan tosiaan jättää mieluummin kamppeiden ostamisen aika myöhälle, mutta mä oon jotenkin ollu niin innoissaan hiplaamassa kaikkea, että oon jo ostanu joitain vaatekappaleita ja jonkun lelun. =) Vaunuasioita ollaan mietitty, mutta ajateltiin tilata ne joskus marraskuussa. Liikkeen kanssahan voi tosin sopia noutoajankohdasta, joten voihan ne tietty tilata vaikka miten aikaisin. Muitakin kamppeisiin liittyviä juttuja ollaan mietitty (tai mitäpä vauvaan liittyvää ei oltais mietitty?), ja saadaan onneksi kaikenlaista kivaa (hoitopöytä, untsikkapussi, leikkimatto, kestovaippoja jne.) lainaksi ystäviltä. Kärryt, sänky ja turvakaukalo halutaan ostaa uusina. Tai siis mun porukat onneks maksaa noi vaunut. :)

Onkos joku ajatellu menevänsä 4D -ultraan? Onko kellään käsitystä, mitä siitä jää ittelle maksettavaa? Kannattaako mennä?

hikistä illanjatkoa, tää lähtee nyt viileeseen suihkuun!

evaellen + helmieemeli 14+5
 
Iltaa kaikille.
Tervetuloa uudet!
ja onnea heille, joilla ultrassa kaikki oli hyvin.

Mä vetäsin herneet nenukkiin äske ton isännän kaa, ku on ostanu jotai suihkutettavaa dödöö, joka haisee NIIIIIIN voimakkaasti ja pahalle, että mä oikeesti saan siitä migreenin minuutissa, ja en tosiaan valehtele, käy päähän hetkessä. No lauantaina aamuna suihkutti sitä makkarissa ja koko yläkerta lemppas ja sain päänsäryn, mainitsin asiasta. No äske se suihkutti oikee höyrysuihku jälkeen sitä veskissä ja just ku mä oli lapsein kaa menossa iltapesuille, EN VOINUT! No sanoin taas, ni tää alkaa räyhäämään, että mikä muaki vaivaa ja ei millää usko, että oikeesti haju aiheuttaa migreeniä. Lompsin kauppaan samantien ja hain sille roll on deon, hangatkoon sitä hemmettei soikoon, ni voi elääkkin kotonaan. SORI, mut ku ärsyttää toi, että moittii mua ja väittää, että keksin kaiken ilkeillekseni :kieh: :kieh:

Muute ei mitää, vointi on hyvä edelleen. Enkä pidä sitä merkkinä, että kaikki ei olisi hyvin, ku en oo kuukauteen voinu pahoin, oon vaan tyytyväinen :) . Älkää tekää stressatko suotta, jos se pahoinvointi lakkaa, nauttikaa, se ei ole syy, että olisi ongelmia.

Ja mä päivitin profiiliin TAAS kuvaa :ashamed: ..

:heart: nelli&pulla 14+4
 
iltoja taas :wave: muutto ois suoritettu mut paljon on vielä hommaa ku läheskään kaikki tavarat ei oo löytäny paikkaansa. no ehkä jouluks... :whistle: onko kellään muulla muutes ongelmana tukkosuus ja aivastelu, varsinki yöllä? mä aivasteken kyllä päivälläki. ulkona on ainoo missä on vähä parempi. ärsyttävää tää, varsinki ku ton takia valvon yöllä :snotty: ja pahoinvointia on edelleen vaikka välillä oli jo parempi, ne on nää pirun helteet |O ei oo valkosen ihmisen kelejä, ei...
 
Cruella minä kans aivastelen ja oon tukkonen. Limaa valuu kurkkuun koko ajan. Oon aatellu et jotain flunssaa pukkaa päälle mut saattaapi olla et on vaan raskausoireita. Todella inhottavaa kun nokkaki vuotaa jatkuvasti.

Täällä on oltu hieman allapäin kun äiti joutu eilen sairaalaan sen myyräkuumeen takia.
Mä en edelleenkään saa tota kuvaa tonne profiiliin vaiks monesti oon jo yrittäny.

nyt aamukahville...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tissien arkuus on kadonnut kokonaan. Pahoinvointi välillä vieläkin (13+6) pääsee yllättämään, jos ei syö tarpeeksi tiheään.
Niinkuin tänään :/ Julmetun kiire päivä töissä, ehdin ekan kerran närkkästä leipää vasta puoli neljältä!! Nyt sitä pahaa oloa kärsitään sitten tälläkin hetkellä.

Yritin etsiä mammamalliston lyhyehköä farkkuhametta. Mistään ei löytynyt.
Meillä olisi vielä kesälomareissu edessä 3 viikon päästä. Eipä taida silloin enää vanhat kesähamoset tuntua mukavalta päällä. Mistähän mä kivan hameen tähän hätään kehittäisin?? :attn:

Hassua lukea, että jotkut teistä eivät ole vielä kenellekään kertoneet raskaudesta. Meillä kun kaikki kaveritkin jo tietää :LOL: Mitä, minäkö lörppö..??

*muoks* Tilasin HM:stä farkkuhameen. Toivottavasti tulee ennen reissua ja on sopiva :)
Minä löysin TOSI kivan farkkuhameen nicky&nelly (en muista miten kirjoitetaan)..siin oli se resoriosa ylhäällä. Ei näyttänyt mamma-malliselta, vaik mamma-hame onkin. sen resorin voi sit myöhemmin kääntää,et voi käyttää esim. synnytyksen jälkeenki..En muista tarkkaan mitä maksoi mut. n.20?
 
Cruella ja Jepsu mul kans erittyy limaa kurkkuun ja sitä ei saa pois ilman yökkäämistä, tosi kiva alkaa jossain kylässä yökkäilemään. Öisin kans herään pari kertaa siihen aivasteluun. Ja viime yönä 3 kertaa pissahätään...
Väsyttää ku parin tunnin välein heräilee ja sit kestää hetken ennen kuin uni tulee. Noi kaks taaperoa ei paljon anna päivisin levätä, vanhempi ei edes nuku päikkäreitä enää. Mieskin joutuu tekee 12tuntista päivää ainakin vähän aikaa vielä, mut kyllä se tästä kun rauhallisesti ottaa eikä turhia stressaile.

Viikkoja taitaa olla 13+0, oon vähän laiska laskemaan päiviä. Muistan kun esikoista odotin niin varmaan joka päivä tiesin prikulleen mikä päivä menossa ja muutenkin ajatukset pyöri enemmän odotuksessa ym. Ja nyt tähän touhuun on jotenkin tottunut vaik silti se tuntuu ihan uskomattomalta et kuin tuolta masusta voi tulla sellainen pieni ihminen!
 
hyvä et muillaki noita limaongelmia :whistle: ootko käyttäny jepsu mitään siihen tukkosuuteen? mä yritin jossain vaiheessa niit suolaliuostippoja mut ne oli ihan persiistä, ei mitään tehoja. nyt on vaa käivistelty yöllä ja tungettu tuppoja nenään :snotty: viime yö oli taas vähän parempi. kaverilla oli muutes tää sama ongelma ja sano et nyt vasta se on lakannu ja sil vkoja 26. pikaista paranemista sun äidille jepsu :hug:

en kerinny eilen oikee kommentoida mut kertulla tais olla surua :'( osanotot ja jaksuja :hug:

ja nelli, mulla on samoja ongelmia noitten tuoksujen kanssa, kaikki voimakkaat käy tosi pahasti nenään ja alkaa oksettaa :x kai tääki vaiva tästä joskus korjaantuu. piilotitko muutes sen suihkedeon? :whistle: :D

 
Cruella en piilottanu, otti ihan kiltisti käyttöön sen roll onin minkä eile kävin kasilta viel sille hakee :) .
Ja tukkonen mäkin oon, mulla se on tukkosuutta ja hengenahdistusta. Tarttee ottaa puheeks neuvolassa, jos pääsis pef puhalluksiin ja sitä mukaan vois diagnisoida, JOS muka astmaa on. Ku se yks lekuri heitti iha hatusta astman ja tyrkkäs lääkkeet kouraan ja toine viel sellanen, jota ei saa raskaana ollessa käyttää! No en oo käyttäny mitään.

Mä oon iha neuvoton ton nelivuotiaan ruokailun kaa, ei suostu syömää mitää :kieh: |O . Ajattelin pitää tän päivän nälässä ja tarjota seuraavan kerran ruokaa vasta viiden maissa iltaruoalla! Oppiskoosa, että kannattaa syödä, ku ruoka-aika on.Mutta tuskin ees oppii..Nii äske ei suostunu syömään, sama eile päivällisellä jne..Menee hermot, ja todellakaan raha ei puussa kasva ja jotkut näkee nälkää!

Olo hyvä, ei mitää onkelmia :) .

:heart: nelli&pulla 14+5
 
voi olla nelli tää kuumuuski ettei ruoka maistu. vai onko muutenki samanlainen? jotkut lapset on aika nirsoja, ite kuuluin tähän kastiin :whistle: :ashamed: ja ei ne itteesä nälkään tapa, näin mä oon aatellu jos toi poika on nirsoillu. eiköhän se sunki tytteli syö ku oikeen nälkä tulee ni sitä mitä annetaan :)
 

Yhteistyössä