**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Toi on just sellanen ronkeli pahimmasta päästä, makaroonia ja maksalaatikkoa syö vaikka kilon, mutta muuta valikoiden. Ite oon ollu pienenä tosi hankala myös. Mutta tää neiti kuitenki pääs ekaa kertaa painossa normaalikäyrälle, -15 menny aina, joten joku massakausi sillä oli talvella. Mutta toki noi helteet voi vaikuttaa. Tosin tää 2vee taas syö mitää vaa, millo vaa ja nii paljo ku antaa.
 
Piti viel lisätä edelliseen, että uhmaa toi on. On protestoinu miehen töihin lähtöä, ku tottu kolmessa viikossa, että on kotona. Ja isällään olivat vkl, sillo yleensä muutama päviä hankalaa.
 
Tuohon tukkoisuus ongelmaan..mä tässä viikko takaperin ku olin kunnon flunssassa käytin nasolin sumutetta, sen pakkauksessa lukee, että oikean laisella annoksella voidaan käyttää raskauden aikana. Autto ainakin mulle, ja kohoasento. Ja antihistamiineissäkin on jokin nenä sumute jota voi käyttää, nimeä en tosin muista, mut apteekissa tietävät!
nyt on ilmeisesti 12+4.
Piti sit aloittaa pissatulehuksiin estolääkitys rv26,saakka. Apteekissa lohutti, et kyl ne äkkiä ne viikot mennee, ku kauhistelin 100kpl pilleripurkkia. No pää-asia et tulehus pyssyy pois. Maha on sen verran pullistunut et eipä tätä taija enään paljoa pystyä peitteleen..vaik ei tekis kyl mieli vielä aikohin huudella..Selviäis etes pari vk,eteenpäin ku on tuo rakenne ultra, jne...ja seki et onko niitä sit loppupeleissä yks vai kaks..vakaasti uskon et yks, mut kaksikin otetaan ilolla vastaan :D
 
niin ja ootteko muut kiinnittäneet huomiota, et kaupoissa on mamma-vaatteissa harvoin muuta housuista tarjolla ku farkkuja, ja mä haluaisin nimenomaan jotku muut kuin farkut. muutamat mamma-housut pitänee ostaa, mut vanhoilla paidoilla+masutuubeilla ajattelin pärjäillä.. on muutama pitempi ja reilumpi malli tuolla jo valmiiksi "varastossa", ku en muutton yhteydessä raskinu hyviä kamppeita nakata menemään..tulevatpahan nyt sitten käytettyä, ku muutoin ihan mukavia vaatekpl ovat.
 
Kesäkuusta asti sivusta seuranneena rohkenen pyytää jo päästä mukaan ;)
Meille on tulossa viides, la 16.2. ja synnyttämään OYS:iin. Alku on ollut melkoista vuoristorataa milloin vaivasi väsymys ja etova olo, milloin ei niitä, niin sitten oli veristä vuotoa. Vuotoa ja tuhruttelua on ollut ihan viikolle 12+ asti, nyt näyttäis rauhoittuneen. Ei uskalla kuitenkaan nuolaista ennen kuin... :|
Np-ultra on käyty (ja pari muutakin ultraa aina vuodon takia syke tarkistamassa), nt oli 1,2 ja kaikki siltä osin ok. Istukassa oli jokin "lahelma" kuten lääkäri sanoi, ja siitä kai tuo vuoto johtunut.

Maha alkaa olla jo niin iso kuin muilta joskus viikon 25-30 tienoilla. Kohta ei enää voi peitellä :eek: Muut raskaudet on yleensä noille viikoille menneet, ennen kuin kukaan on uskaltanut kysyä ;)

Vointi alkaa olla nyt hyvä, ja tarmoa riittäis kaikenlaiselle :D Yritän aina töissä päästä palstailemaan - ja eiköhän tuo onnistu, kun on ennenkin onnistunut :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
Kesäkuusta asti sivusta seuranneena rohkenen pyytää jo päästä mukaan ;)
Meille on tulossa viides, la 16.2. ja synnyttämään OYS:iin. Alku on ollut melkoista vuoristorataa milloin vaivasi väsymys ja etova olo, milloin ei niitä, niin sitten oli veristä vuotoa. Vuotoa ja tuhruttelua on ollut ihan viikolle 12+ asti, nyt näyttäis rauhoittuneen. Ei uskalla kuitenkaan nuolaista ennen kuin... :|
Np-ultra on käyty (ja pari muutakin ultraa aina vuodon takia syke tarkistamassa), nt oli 1,2 ja kaikki siltä osin ok. Istukassa oli jokin "lahelma" kuten lääkäri sanoi, ja siitä kai tuo vuoto johtunut.

Maha alkaa olla jo niin iso kuin muilta joskus viikon 25-30 tienoilla. Kohta ei enää voi peitellä :eek: Muut raskaudet on yleensä noille viikoille menneet, ennen kuin kukaan on uskaltanut kysyä ;)

Vointi alkaa olla nyt hyvä, ja tarmoa riittäis kaikenlaiselle :D Yritän aina töissä päästä palstailemaan - ja eiköhän tuo onnistu, kun on ennenkin onnistunut :whistle:
Onpa mukava ku löytyi joku muukin joka on menossa OYS:iin synnyttämään... :D Mulla tosin mennojen mukaan La 21.2, et perästä tullaan
 
Tyttiliini
Jopas,

Mä olen ihmeissäni ja kateellisena (myönnetään!) seuraillu keskustelua siitä, miten joillakin maha jo näkyy. Olin ihan täysin varma, että jos mulla jotakin näkyy, niin se on kyllä silkkaa läskiä ja turvotusta. Mutta nyt kun olen tutkinut asiaa (ja saanut pari ulkopuolista kommenttia), niin myönnettävä se on, kyllä maha alkaa näkyä vähän! Siis tietenkään se ei ole se kohtu tai lapsi (7-senttinen ei paljon näy...), mutta ei se kyllä läskiäkään ole. Ihme juttu! Ja viikkoja on kuitenkin vasta 12+5! Ei mulla kyllä tosiaankaan ekassa raskaudessa tällasta ollu vasta ku viikolla 20 tai jotain.

Tosin on myös kyllä niin, että aamulla maha on aika litteä ja illalla sitten ihan toista kaliiberia :LOL:
 
MÄ SULAN!!!!!!

Esikoinen täyttää allasta takapihalla, pitäsköhän tämänki ryhävälaan sinne änkeä :LOL: Vai säästäskö naapurit siltä :ashamed: :LOL: :LOL: :LOL: On NIIN kuuma, että meinaa ihan oksettaa |O |O Tulis jo talvi :whistle: Oon enempi talvi-ihminen, sellanen 5-10 pakkasta ois aika jees :D Lunta nyt en tarviis...

Tää mun maha on ISO, ei tätä enää voi olla huomaamatta!! Äitikin eilen sano, et kamala kun se on ISO...ihmetteli miten olinki saanu piilotettuu sen näinki kauan!!! :D Tosin oli se jo joku kuukaus sitte kattonu, et oon lihonu...
Työpaidat alkaa pikkuhiljaa kiristää, ihmettelen ettei kukaan työkaveri oo kehannu kysyy :whistle: :whistle: No ehkä ne kohta ;)
Päivällä tuos imuroin puol kämppää ja sain kamalat supistukset!!!! Pakko oli lopettaa...kohta pitäs jatkaa loppuun. En mä tosiaan enää kauaa pysty töissä olla...viikolla 16 mennään, maha on iso, kovasta rehkimisestä saan supistuksia, en voi enää laatikoita kantaa kuin selkä notkolla käsissä roikottaen (kun ei voi tohon vatsaan tukea niitä!!), autolla ajaessa tuntuu TOSI inhottavalle ajaa monttusia teitä, pitää ihan nostaa itteessä ylös penkistä pahimmissa kohtii :/
Mulla on 2 viikon päästä työterveyslääkärille aika tuosta selän kunnosta (varattiin tuo aika jo ennen kesälomaa), niin vois samalla puhuu näistä muista tunnoista...et jos siihen asti jaksais...sit jos se ei ota kuuleviin korviisa, niin vois neuvolaan sit pyytää käymään...ja rakenneultrahan mulla olis 13. päivä...tosin voi olla et pitää vaihtaa aikaa, kun on klo 13 :/

Huh, jos imurois loppuu ja rojahtais tonne pihakeinuun :D

Jahvetti 15+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Onpa mukava ku löytyi joku muukin joka on menossa OYS:iin synnyttämään... :D Mulla tosin mennojen mukaan La 21.2, et perästä tullaan[/quote]

Tai sitten ollaan yhtäaikaa ;) Mulla nimittäin tapana mennä muutaman päivän yli, kaikki menneet 4-6päivää!
 
Ei mulle ole tullut mieleenkään, että lastenvaateliikkeissä olisi myös äidille vaatteita :ashamed:
Se henkkamaukan farkkuhame ei ole vielä tullut. Jos se ei ole hyvä, niin täytyypi sitten jatkaa etsintöjä.
 
Nyt on taas sykkeet kuultu ja ne oli taas 170. Aikast korkee. No siihen voi kyllä vaikuttaa se, että lääkäri etsi ja etsi niitä eikä löytänyt ja sen jälkeen terkkari jatkoi ja löysi heti. Ehtisin jo pelätä pahinta. Kait se lääkäri törkkis sen vauvan ja sen takia syke oli korkea.
Huomenna olis nt-ultra, jännittää :/
Ja vielä valitusta.... tilasin H&M:sta äippävaatteita ja tietty kuumeisena ootan niitä, toimitus piti olla viime viikolla, mutta kun otin paketin toimituksen R-kioskille, niin paketti voi olla matkalla jopa kaksi viikkoa. Olis tarvinnu ottaa postin kautta. Ja asiakaspalvelussa oli joku tosi mätäpää... sanoi vaan, et en mää nyt vaan pysty seuraa sun pakettia. :headwall:
 
tää kuumuus tappaa |O hirveen huono olo ollu koko päivän ja taatusti johtuu tästä pätsistä. sisälämpötila oli tänää 32,5 astetta.... ja pakko oli laitella tavaroita kaappeihin et ukko saa noi muuttolaatikot palautettua. onneks vkl pitäs hellitää. varmaan ikinä oottanu näin paljo syksyä...

äippävaatteista, aika paljo tosiaan on housuissa farkkuja enkä mäkään tykkää niistä. mieluummin jotain toisenlaista kangasta, onneks saan kaverilta lainaan sellaset mustat vähän paksummat :)

jahvetti: mullaki taitaa supistella ku heti jos rehkii tms ni alkaa mahaa koskee :/ parempi vaan ottaa rauhallisesti.
 
Mä tuun hulluks tässä kuumuudessa!!!!
Ulkona on 2 astetta viileempää ku sisällä. Mul on joka rööri auki, tuulettimet surra, vaatetta ei oo mitään, mä vaan istun ja oon ja silti hiki puskee!!! Mä kuoleeeeeeeen...

cruella, sullakaan ei varmaan toi muutto oo auttanu asiaa supistelujen suhteen ;) =)
Joo paras ottaa rauhallisesti...

Tulis talvi :whistle:
 
c81
Ei-farkku mammahousuista :
Ostin jo joku aika sitten hm:ltä ruskeet paksumpa akangasta olevat housut, ja tänään tre:n h&m:ltä sellaiset saman tyyliset mustat. Ne ruskeat maksoi 19,90, ja nää mustat 14,90. Jos vielä edulliset hyvännäköiset farkut löytäisi jostain pärjäisi helmikuuhun asti varmaankin! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Se henkkamaukan farkkuhame ei ole vielä tullut. Jos se ei ole hyvä, niin täytyypi sitten jatkaa etsintöjä.
Moi, mulle tuli tänää HM:n setti, farkut oli sitä mitä kuvittelinkin, vähän isot mutta ihan ok tulevat olemaan. Mutta se äitiysfarkkuhame oli kokoa XL, kun ajattelin, että mulle yleensäkin nykyään menee HM:sta vaan normaalivaatteiden XL, niin se olikin sairaan iso ja lähtee takaisin postiin nyt saman tien. Voi olla, että olisin mahtunut jopa M-kokoon, mutta vaihdan vaan L:ään.

 
Minä ostin nettitutulta kasan äippähousuja, vähän niitä kyllä pitää fiksailla :whistle:
Oliskos siinä 3 semmoset "kotihousut" ja 3 "paremmat" ja sit mulla on noi farkut, kumma jos en pärjää :LOL: :LOL:

pitää sit helmikuun jälkeen jolleen saada ne myytyä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Se henkkamaukan farkkuhame ei ole vielä tullut. Jos se ei ole hyvä, niin täytyypi sitten jatkaa etsintöjä.
Moi, mulle tuli tänää HM:n setti, farkut oli sitä mitä kuvittelinkin, vähän isot mutta ihan ok tulevat olemaan. Mutta se äitiysfarkkuhame oli kokoa XL, kun ajattelin, että mulle yleensäkin nykyään menee HM:sta vaan normaalivaatteiden XL, niin se olikin sairaan iso ja lähtee takaisin postiin nyt saman tien. Voi olla, että olisin mahtunut jopa M-kokoon, mutta vaihdan vaan L:ään.

Joo, noi H&M:n mammavaatteiden koot on vähän ihmeitä...oon huomannu saman.
Riippuu myös täysin vaatteesta...yksistä housuista mulle olis ollu sopivin XL...toisista taas M...Otin kuitenki sellasen mallin mistä L passas parhaiten :kieh:
Aina pitäs päässä sovittamaan :/
 
Mä uskaltauduin tänään H&M:lle ostamaan housuja. Semmoiset mustat oisko flanellihousut ostin. Kun mulla on jonkun verran tota alkuperäistä läskiä niin kokeilin sekä L että XL. Lopulta ostin L:n, voin käyttää housuja jo nyt, vatsaosuudessa on kasvuvaraa kuitenkin. Paitsi että nyt on sikakuuma joten mä tyydyn omiin housuihin vielä, nekin mahtuu..
Äitiyshousuissa maha pääsee jotenkin pullahtamaan, kun ei ole sitä vyötärökaistaletta, oikein ihmettelin sovituskopissa miten mun maha yhtäkkiä pullahti. Aamulla ei ollu taaskaan mitään.
Sit mun alkoikin yhtäkkiä tehä mieli seksiä :LOL: , alkaiskohan olo pikku hiljaa parantua kaiken pahoinvoinnin jälkeen..

 
Huh, nyt on ultra takana! Oli mukava yllätys kun sinne menin niin huikkas sieltä se täti että on ajat vähän myöhässä kun niillä on ihan uus laite. Niiden ikivanhat laitteet oli menny rikki niin nyt olikin sittent tuliterä kone siellä ja kyllä oli selkeä kuva vanhaan verrattuna!

Eli Urmilla oli kaikki hyvin, katso tosi tarkkaan kaikki aivopuoliskot ym mahdolliset jutut. Niskaturvotusta ei ollut ollenkaan. Pää-perämitta oli 6.01cm, vastasi viikkoja 12+4. Ja mä oon nyt ihan pihalla noista viikoista, viime ma oli 11+0 ni mites tänään on sitten 12+0?? Eikös tänään ois pitäny olla 12+1?? Ihanasti Urmi sieltä äitille vilkutteli ja istu jalat ristissä kuin joku intiaani :D

Juu, lämmintä on riittäny. Meillä onneks tää talo pysyy sisältä mukavan viileenä et sisällä on hyvä olla. Töissä meinas olla vähän tukalaa kylläkin. Täällä oli kova ukkonenkin iltapäivällä, ei onneks kestäny kauaa.


Vinja ja Urmi 12+ jotain
 
Jahvetti: tullaan yhdessä hulluiks :D mä en kanssa kestä ja meillä kans tuulettimia sen tuhat ja silti ei mitään apua |O lattiaki on ku ois lattialämmitys, oikeen hohkaa :kieh: eikä oo muutto auttanu joo noitten supistelujen suhteen ja ressiäki ollu ylenmäärin. ku nyt pysyis kyydissä loppuun asti :/

Vinja: muutettiinko sulla ultrassa laskettua aikaa? jos ei ni sitte meet edellisen mukaan eli mikä sulle on seuvolassa sanottu ja äitiyskorttiin merkitty. ja on ne siellä ultrassa voinu merkitä vahingossa väärin ne vkot.
 
nostelen vähän meitä ku oltii tiputtu jo toiselle sivulle B)

olo ollu tähän asti aika ok, oon puuhaillu niin paljo etten oo ees kerinny aatella onks paha olo vai ei. vielä ois vaikka mitä laitettavaa mut nyt pidän kyllä taukoo iltaa asti :saint: syödään ja lähetää käymää rannassa. koittakaahan jaksella :wave:
 
Onnea Vinjalle hyvistä ultrakuulumisista! =)

Tää mun ruokahalu on kyllä jotain järkkyä, koko ajan ois nälkä... Töissä melkein pyörryin, kun sinnittelin lounastunnille.

Äitiysvaatteita täytyis ruveta kyllä pikkuhiljaa hankkimaan. Yllättävän huono valikoima niitä kyllä todellakin kaupoilla on! Perusfarkkuja ja trikoopaitoja vaan. Netistä en viittis mitään housuja tilailla, kun koot voi olla tosiaan mitä sattuu. Muutenkin paitapuoli nyt on helpompi, kun omatkin menee hyvin päälle pidempään, mut housut ei kyllä. Täytyy yrittää metsästää jotain kivoja...
 
c81
mie yritän ratkaista tuota paita ongelmaa sillä että pidän pitempiä toppeja paidan alla, ne peittää mahan ettei ihan napa vilku. Kävin äsken vero modassa piristämässä itseäni juuri parilla topilla. Jos ne muutaman kuukauden mahtuisi päälle.
Soitin neuvolaankin, kun taas tulee verta, mutta eipä nekään osanneet sanoa mitään.. pitää odotella ensi viikon neuvolalääkärille.. jos sekään osaa mitään lohduttavaa sanoa..
 

Yhteistyössä