**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Mua taas mietityttää, onko kaikki ok.
Pitäisi ilmeisesti kerran viikossa päästä kuuntelemaan sydänäänet/käymään ultrassa, että säilyisi jatkuva mielenrauha..


Tänään ollut taas ihan "normaali" olo, ei pahoinvointia, jatkuvaa nälkää tai muuta heikotusta. Heti sitä sitten alkaa pelätä, että onko vauvalla jokin vialla :(

Neuvola vasta kolmen viikon päästä.
 
Ehdin tässä ennen kuin kirjoittelin, lukea läpi teidän juttuja ja on sitä kaikenmoista huolta jo tässä vaiheessa kyllä. Civindal: Hyvän onnen tuulosia matkaan täältä! Jos tosiaan noin isot mahdollisuudet on että kaikki menee hyvin, niin uskoisin siihen kyllä. Ja sikiöllähän on alkio vaiheessa suolet puoliksi napanuoran sisällä kun eivät kaikki mahdu vatsaan. Vatsan peitteetkin voivat olla hyvin ohuet ja tosiaan tyrämäisesti suolistoa voi näkyä ulkopuolellakin. Uskoisin tosiaan että kaikki menee hyvin ja ennen kaikkea toivon. :flower: Kaikille pahoinvoiville voin sanoa kuuluvani joukkoon ja kaikille kenellä on vuotoa ollut voin sanoa saman. Helpottaa se sitten vkolla 40. Rohkaisevaa!! :heart:

(.) : Omalla navalle kuuluu tänään hiukan sekavia olotiloja taas. Nyt olen vkolla 14+1 ja laskettuaika varmistui 13.2.2008 tänään ultrassa. Alunperin oli laskettuaika kuukautisten mukaan 22.2.2008, joten siirtyi aikalailla.Ultraan meno jännitti hirveästi kun en tiennyt mitä saan kuulla. 3.8. oli rajua vuotoa, jossa tuli verensekaista lapsivettä ihan reilusti. Luulin tietysti raskauden menneen kesken, mutta seuraavan viikon tiistaina kävin sairaalan päivystyksessä ultrassa ja selvisi kaiken olevan ihan kunnossa ja sikiö liikkui ja sydän sykki. Siitä lähtien nyt olen/ollaan arvuutltu, mistä tämä vuoto johtui, kun kukaan ei sitä kertonut silloin. Ja tietysti ollaan pelätty jokaisen nipistyksen merkitsevän jotain vakavaa. Tänään selvisi, että kohdussa on ollut kaksi pussia, joista toisen asukki ei ollut kehittynyt normaalisti ja oli sitten poistunut vuotona 3.8. Tämä toinen nyt voi hyvin ja onkin luultua pidemmällä. Niskaturvotusta ei ollut. Ohjeeksi sain ottaa rauhallisesti ja välttää yhdyntää muutama viikko, jotta tilanne rahoittuu. Näin. Lääkärikäynti neuvolaan oli sitten heti perään ja syke oli 158, ihan hyvä siis. Ei tutkittu nyt enempää, jotta toinen saa olla rauhassa. Sairauslomalle laittoi kuitenkin, vaikka toimistotyötä teenkin. Jännäillään vieläkin muutama viikko, kunnes rakenneultra sitten.

P.S. Viesti lähti vahingossa kesken kaiken ja nyt lisäilin loput.
 
Moikka.
Ehkä mäkin jo rohkenen ilmoittautua mukaan tähän porukkaan, jos vielä mahtuu =) .
Raskausviikolla 13 ollaan ja olenkin jo monen viikon ajan lukenut kirjoituksia täällä, mutta en ole jotenkin uskaltautunut mukaan keskusteluun. Nyt on alkanut pelko väistymään (siitä, että jokin menee pieleen) ja haluan alkaa nauttimaan odotuksesta :)
 
K-M
Palaan sitten minäkin tauon jälkeen tänne vauvapalstoja lueskelemaan. :wave:
Kuopuksen laskettu aika 21.2.2008
Aika hyvin sattunu kun esikoisemme LA oli 22.2.04 ja syntyi 14.2 jotta osuisko samalle päivälle =)
En oo lukenu aikasempia juttuja ja nytki suoraan pomppasin tänne vika sivulle. Sitä ihan tavallista pahoinvointia ja älytöntä väsymystä ollu, nyt tuntuu vähän helpottavan jo. Neuvolassa en oo käyny ku sen yhden kerran tällä viikolla. Samat vanhat jutut käytiin läpi ja lääkärin aika ensi viikoksi varattu.
 
Heips ja tervetuloa uusille! :wave:

Civindal ja olivia82: harmi, että joudutte jännittämään tuollaisia, mutta eiköhän kaikki mene vielä ihan hyvin. Kun nämä jutut pystytään tosiaan nykyään havaitsemaan niin varhaisessa vaiheessa, niin eiköhän hoidotkin keksitä samantien. Tsemppiä!

Äitsy80: olipas sulla syke-episodi! :eek: Mäkään en oo kuullutkaan tollasesta sykerajasta. Mun kaverilla (odottaa kans helmivauvaa) on ollut nyt joka kuuntelukerralla syke 170-172, eikä hänelle kyllä mitään oo sanottu liian korkeista sykkeistä. Outoa?! Tietty en tiiä, onko hänellä noi sykkeet ollu lyhytaikaisesti tota luokkaa ja sit laskenu tms. Millon sulla on se rakenneultra? Et kauanko joudut jännittämään... :/ Oon kans tota kotidoppleria miettinyt ihan mielenrauhankin kannalta, kun mulla istukka etuseinässä, joten tuskin liikkeitäkään ihan hetkeen vielä tunnen. Yritähän jaksaa odottelua :hug:

(.) Ostin tänään ekat äitiysvaatteet! =) Samettihousut ja farkkuhameen H&M:ltä. Tosiaan paitojen kans nyt ei oo mitään ongelmaa, kun niitä saa mistä vaan, kun muoti todellakin suosii raskauslinjoja ;) Mut alaosissa on pakko alkaa pikkuhiljaa vaihtamaan väljempiin, kun kaikissa omissa vaatteissa vyötärönauha jo puristaa ikävästi. Sais masu vielä pyöristyä enemmän, et ois sit ihan selkeä vauvamaha eikä vois enää sekoittaa läskiin ;)
 
Sitä hetkeä minäkin täällä odottelen, että vauvapallo erotetaan näistä mun normi läskeistä... voi sitten antaa mahan ylpeästi tönöttää kaikkien näkyville :)
Noh, ehkä enää muutama viikko...

En pääse näistä otsafinneistä edelleenkään eroon! Oikeesti, lähteehän ne joskus, jos raskaudesta johtuvat...?!

Ens viikolla päästään neuvolaan taas ,jee. Sillon varataan aika rakenneultraan... Kivaa, kun on aina jotain mitä odottaa :) Tosin en edelleenkään pidä neuvolatädistä, joka puhuu mulle kun 3-vuotiaalle...

Oon ostanut yhden äitiyspaidan, ja kaduin heti. On ihan mun kokoa, mutta ennen marraskuuta sitä tuskin tarviin, jos koskaan. On sen verran hitosti tilaa että mahtuis vaikka viitoset sen sisään piiloon.
Housuja en ole löytänyt mistään sellasia kivoja, "kituutan" löysillä hameilla niin kauan kun on lämmintä. Mutta paitoja ostin Josefssonilta kovasti, sellasia tunikamallisia suurin osa, ei ainakaan napa vilku :D

Mie en oo muuten vauvani sykkeitä kuullut vielä kertaakaan. Nähnyt kyllä kun pikkusydän sykähtelee, mutten kuullut... :/
 
Huomenia kaikille!

En ole päässyt koneelle pariin päivään kun kone oli rikki. Nyt tällä välillä on ollut neuvolalääkäri keskiviikkona. Lääkäri oli todella nuori tyttö. Katsottiin ultralla ja kuunneltiin sydämen syke 160. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Se lääkäri sanoi että hiukan vaikutti olevan hiivaa, mutta jos ei ole oireita niin ei sitä tarvitse hoitaa.?? Onko muille sanottu näin? Ajattelin vielä soitella omalle neuvola th:lle.

Eilen oli sitten vielä np-ultra sairaalassa. Ja oli muutan todella mukava kätilö. Ultra tehtiin vatsan päältä. Kätilö kertoi koko ajan mitä siinä näytössä näkyi ja osoitti vielä tarkemmin kohdat. Np oli 1.9. Mun mielestä kätilö ensin sanoi 2.9, mutta teki uusinta mitan ja sai 1.9. Nenäluu näkyi selkeästi ja pituutta oli 71mm. Meitin vauva hermostui loppua kohden ja alkoi kunnolla potkimaan. Saatiin 6 kuvaa mukaankin. Koko tosiaan vastasi LA:ta, eli se ei muuttunut. Rakenneultra on sitten vasta 27.9.

Ciba 13+3
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani =)

Piipi, mulla oli alunperin rakenneultra 9.10 mutta soitin ja aikaistin sitä viikolla eli nyt se on 3.10. Ja rakenneultran perään varaan sitten sen 4d-ultran.

Eli eiköhän tämä puoltoistakuukautta mee suht nopeesti kun yrittää vaan nauttia raskaudesta niinkuin tähänkin saakka eikä koko aikaa pelkää ja murehdi vaikkakin helpompaa on kirjoittaa näin kuin toteuttaa käytännössä :whistle:

Ja onhan siis mahdollista että kaikki on ok ja jos ei olisikaan niin toivoisin vaan että mahdollinen syy tähän olisi korjattavissa ja kaikki menisi pikkuisella hyvin loppuun saakka :heart:

Mä olen huutiksesta huudellut äippävaatteita ja nyt niitä alkaa olla riittävästi =) H&M:ltä tilasin yhden tunikan ja sellaiset rennot mammahousut mitkä oli aivan ihanat jalassa.

Pessi oli löytänyt ihanan hymiön :D Kyllä kaikki on varmasti kunnossa sunkin pikkuisella, yritetään olla murehtimatta etukäteen =)

Tänään olisi meidän kaupungissa tarjolla markkinahumua joten sinne iltapäivällä varmasti suunnataan. Esikko on ihan täpinöissään kun odottaa ilmapallon ostoa :D :heart:

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikilla mammoille :wave:

Onnittelut nille jotka olivat saaneet taasen hyviä ultrakuulumisia :flower:

Nelli, raja-arvona oli näillekkin viikoille neuvolassa se 160 ja mäkin muistelin aikaisempia raskauksia ja niissä olleet sykkeet 150 tietämillä normisti. Mutta saattaahan se olla että kaikki korjaantuu itsestäänkin, toivottavasti =)

äitsy ja pieni 13+6

 
Huomenta! |O

Tuossa eilen illalla mietin sitä minun rakenneultraan menoa nii onkohan se hiukka aikasin. Meinaan sitä että eihän siinä varmaan sukupuoli vielä kunnolla erotu, ja enkä halua ultraajalta sellaista vastausta että "se saatta olla poika mutta tyttökin vois olla"... Viikkoja sillon olis vasta 17+3, luultavasti pitää sen jälkeen varata aika yksityiselle tai jos raskis siihen 4d ultraan.

Täällä mahan kasvun on lakannut, tai no omaa läskiä se varmaan oikeastaan on, vaikka kivan pyöreä jo onkin. Luulis että viikkoja olis enemmänki takana..
 
Tyttiliini
Pessi mä olen ihan samanlainen, neuvolan tai ultran jälkeen olen pari päivää tyytyväinen ja rauhallinen ja sitten alan taas kehitellä neurooseja :whistle:

Etenkin nyt, kun oli sitä vuotoa, mutta mulle riittää kyllä huolestumisen syyksi ihan mikä vaan. Älytöntä, ihan ku se jatkuva stressaaminen muka jotenkin vauvaa auttais! Onneksi on tuo esikoinen, niin ei ehdi ihan koko ajan syventyä kaikkeen, mikä voisi mennä pieleen :D

Tervetuloa uudet ihmiset!

Tyttiliini 13+1
 
Saanukka: Mä tilasin eilen rakenneultran (meiilä viikoilla 18-20) ja hoitaja antoi sen ajan ihan sinne viikolle 20 kun sanoi et parempi mitä likempänä viikkoa 20, näkee tarkemmin ym. Mä kyllä sinuna vaihtaisin ajan myöhemmäksi, en sen sukupuolen takia vaan muiden rakenteiden.

Oma olo suht hyvä ollut, sellaisia limayökkäyksiä tulee ja helposti joku haju saa yökkäämään. Väsyttää iltaisin ihan sairaasti, varsinkin kun mies vallan tehnyt pitkää päivää. Ja aivastuttaa.

Ens viikolla vaik mitä ohjelmaa, neuvolakäyntiä, esikoisen hammaslääkäriä ja tyksissä käyntiä ja pitäis käydä pph:aan käydä tutustumassa. Lupasin jo lopputalvella et meen pariks kuukaudeks opettamaan sellaisia työpajaihmisiä, saas kattoo kui jaksaa. Onhan se vaihtelua kun kolme vuotta ollut enimmäkseen kotona. Varmaan lapsillekin vaihtelua, vaik paljon jännittää ku eivät hoidossa oo ollu.

Ja sit pitäis viel ehtiä siivoamaan ja leipomaan kun ens perjantaina ja lauantaina on 3-v synttärit. No eikös se tästä kun pikkuhiljaa alkais jo valmistelemaan. Mutku on hiukan tapana aina jättää viime tippaan.

Ja viikkoja vissiin 13+3
 
Piti tulla Helmien listaa lueskelemaan, kun ultrassa oma LA:ni helähti helmikuun puolelle =) Vieläkö mahtuu mukaan? On niin kiva löytää linjoilta ihmisiä, joilla on sama laskettu aika!
Itse olen 27 v., ekaa odotetaan ja nyt on ultran mukaan viikkoja siis 12+4! .skog.
 
c81 ja tyttiliini: Mulla vuotoa oli myös ajoittain runsaampana, välillä vain ruskeaa tuhrua viikolta 6 viikolle 12+2. Tuo oli siis viimonen (ainakin tältä erää) vuotopäivä ja heti seuraavana päivänä oli np-ultra. Lääkäri näki vuodon tulleen istukasta, mutta istukan paikkaa ei osattu vielä tarkasti määrittää - ei kuitenkaan ihan alhaallakaan.
Istukassa näkyi sellainen tumma kohta, josta vuoto tullut. Ei pitäisi olla aihetta suurempaan huoleen, ellei vuoto sitten ala rajuna uudestaan :/
Tämä kohta voi näkyä vielä rakenneultrassakin, mutta synnytyksessä siitä ei välttämättä ole istukassa enää mitään jälkeä. Vuodon pitäisi loppua ja vuotokohdan pienentyä kohdun ja istukan kasvaessa. Ja on kuulemma hyvin yleistä!
Toivotaan, että kaikilla kyse tällaisesta "vaarattomasta" vuodosta ja ennuste kuitenkin raskauden normaalille jatkumiselle hyvä =)
Mulle ei muuten ole annettu mitään yhdyntärajoitteita, vaikka kylläpä se niin oli, ettei vuotojen ja tuhruttelujen aikana mitään uskaltanutkaan. Viikko vuotojen loppumisen jälkeen on kyllä rohjettu niihinkin puuhiin...

Sykkeistä. Mulla oli eka lääkärinneuvolassa 12+1 sikiön syke reilusti yli 160, mutta "alussa yleistä", kuten kätilö sanoi.

En ole saanut vielä rakenneultra-aikaa. Seuraava neuvola on 5.9. Onko kellään muuten tippunut jo hemoglobiini alas. Multa on mitattu yhden ainoa kerran, 9+5 ja silloin oli vain 123. Mietin vaan, että voiskohan tämä tajuton väsymys johtua jo alhaisesta hemoglobiinista. En kuitenkaan haluais vielä aloittaa rautalisää, ainakaan turhaa...

Tuttemui 13+5 (kai :D )
 
c81
Ällö-vuoto kysymys:
Nyt vaivaa mieltä.. neuvolan soittoaika on kyllä kohta ja kysyn neuvoa, mutta kysynpä ensin teiltä. Eli vuoto ei ole punaista eikä keltaista vaan jotain siltä väliltä, 'vetistä' muttei mitään normaalia valkovuotoakaan. Joku sanoi että oli tullut lapsivettä, mutta kaikki silti ok. Mistä sen lapsiveden tunnistaa?
Hitsi kun tulee stressattua kaiken tällaisen kanssa, kun odottaa ekaa, ja koko ajan on jotian enemmän tai vähemmän komplikaatiota :'(
 
Tyttiliini
Heips c81, pohdinkin juuri, mikä sinun tilanteesi on!

Vuotokysymykseen sen verran, että eipä sitä lapsivettä oikein voikaan erottaa valkovuodosta, sillä raskausaikana valkovuoto voi olla todella juoksevaa ja siis vetistä. Ainakin mulla sitä juoksevaa valkovuotoa tuli ekan raskauden aikana melkein joka päivä ja nyt on sama juttu.

Ainoa tapa, jolla sen voi varmasti tunnistaa, on sellainen liuskatesti, joita tehdään ainakin synnytyssairaaloissa. Mutta eihän sellaisessa voi alvariinsa juosta, joten ainakin minä yritän vain luottaa siihen, että kyseessä on valkkari.

Ihan sama fiilis mulla, että miks täytyy koko ajan joutua stressaamaan kaikesta, eikö vois olla edes viikkoa niin, ettei taas olis jotain ihmettelemistä...


 
Tuttemui mulla oli ekassa neukussa hemoklobiini 113 ja vielä ei sillon rautaa saanu kuulemma ruveta syömään.Mutta siitä tää ainainen väsyttäminen kai johtuu.No ens viikolla neuvola ja lääkäri niin sitten sen taas näkee.
Mä täällä hätäilen jo ja oon alkanu vaunukauppoja hieromaan :) Ensin meinasin että ostan uudet kun tuntuu että käytetyistäkin pyydetään maltaita mutta järki voitti.

Teretulemasta munkin puolesta kaikki uudet ja onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :flower:
 
kiitti melon!
Viides kerta ja koskaan ei tiedä tarpeeksi :LOL: :ashamed:
Muistelin kyllä, että kovin aikaisin ei rautaa saa aloittaa, mutta eipä ole koskaan tätä ongelmaa ollutkaan. Siis hb aina ollut alkuraskaudessa 130-150 ja vasta puolivälin jälkeen laskenut 120 ja alle...

Kamppailemme siis vain väsymyksen kanssa |O
 
Pienen palsta tauon jälkeen oli taas lukemista. menin käymään kotona kun se äiti on vieläkin sairaalassa niin auttelemaan hommissa siellä. Kovasti marjan poimintaa(herukat ja vatut) ja muutenkin kaiken näköistä hommaa koko ajan. Jos ei muuta niin nurmikon leikkausta. Eilen sitten käytiin kattomas äitiä jkl:ssä ja ihan virkeä se oli mutta ei oo annettu diagnoosia et mikä häntä vaivaa. Korkea kuume kyllä oli jo laskenut mutta Hb alle 90 ja tulehdusarvot koholla.maha ja selkä kipeänä. Nyt ootellaan vaan sit tietoa et mikä vaivaa... :(

Cruellaen oo käyttäny mitään tohon tukkosuuteen kun inhoan kaikkia nenäsumutteita ja sun muita. Ne on niin inhottavan tuntusia kun niitä laittaa.

Pusuapina Mulla kans otsa kukkii ihan tajuttomasti finnejä. Ilmeiseti jotain hormooninäppyä. sais kyllä häipyä jo pois mut ei. En oo käyttäny mitää ihme kikkoja niihin vaan pessy vedellä vaan.

Civindal ja olivia85 :hug:

Uusille kovasti tervetuloa!

Onko muilla ilmavaivoja? Musta tuntuu et koko ajan pitää poksutella. Ja ilmaa kertyy tajuttomasti koko ajan... :LOL:

Äitiysvaatteista oli kans juttua...Mä oon joitain kans ostanut ja h&m:n paketti ois postissa kun hakis. Oon ostanu kirppikseltä edelliselle jo farkkuhameen ja mustat suorat housut ja nyt tilasin ne farkut ja sammarit. Toivottavasti nyt sammarit kestää hiukan kauemmin. Tosiaan ostin h&m:ltä viimevuonna ne vaaleat sammarit ja ne kului rikki melko nopsaan reisien ja haaravälin kohdalta. Tosi huonot olivat. paitoja en oo ostanu vielä kun omat on ihan jees. Mut alkaa vaan maha pursuamaan joka paidan alta et kaippa sitä joutuu pidempien ostoon. :kieh:

Pikku potkuja tuntui taas aamulla sängyllä köllötellessä. Ihan sellaisia hentoja liikeitä. Ihania! :heart:
Mä ootan ihan innoissaan et tää maha tästä nyt kasvais pian isoksi ja potkut tuntuis päivittäin ja kovempina.
Olo on ollu aika hyvä, jos väsyä ei lasketa. Eilen tuli tosiaan ajeltua sellaset noin 600 kilometriä.


 
Huh huh tää viikko on ollut hirvittävä. Olimme ke np-ultras ja sitä ennen mulla tuli siteellinen verta. No se loppus ja ultrassa kaikki oli hyvin. Tihkutteli enää sellasta tummaa hyytynyttä.
No eilen alko yhtäkkiä lorisemaan oikeen kunnolla. Noin 45 min aikana tuli 2 sidettä aivan täyteen. No siitä sitten lähdin lääkäriin ja edelleen sairaalaan. Itkin jo, että tässäkö tää oli. Verenpaineet oli pilvissä, mutta ei kipuja. Diagnoosina oli kuitenkin, että kaikki on ok. Istukka on sen verran alhaalla, että vuosi ja siellä näkyi vielä kahden sentin pallura, joka todennäköisesti vuotaa pois. Elämäni pisimmät tunnit kuitenkin elin ennen kuin pääsin ultraan. Mulle sanottiin äippäklinikalla, että soita heti tänne suoraan, jos verta tulee. Aina saa tulla kontrolliin, vaikka yöllä! No nyt olen päivän saikkarilla ja viikkoon ei saa imuroida, käydä uimassa tai saunassa eikä olla yhdynnässä. No eipä kyllä tee mielikään.
Tänä aamuna heräsin siihen, että miettisin eilistä tilannetta. Kuinka jo matkalla sairaalaan yritin valmistautua keskenmenoon. Sairaalassa oli kyllä aivan ihanaa henkilökuntaa. Gyne ja kätilö olivat tosi rauhallisia ja ensin rauhoittelivat mua. Kätilö totes, et koska oot jo näin pitkällä, niin hän uskoo, että kaikki on kunnossa. Keskenmenon riski on aina olemassa, mutta koska ei ollut kipuja.
Np-ultrakin ke meni hyvin, koska turvotusta oli vain noin 0,4-0,7 mm (oli hankala mitata, koska vauva liikkui niin paljon). Tosin laskettu aika menee varmaan viikon myöhäsemmäks. Vastas viikolla 12 viikkoja 11 ja oli 3 mm liian lyhyt,jotta olisimme päässeet veriseerumiin. No viikon päästä mennään taas uudestaan. Toisaalta ihanaa, koska ei sitä oliota voi ikinä olla tuijottamatta liikaa :heart:
 
Heipsistä.
Tervetuloa uudet..mitehä tää lahopää pysyy enää kärryillä kenenkään kuulumisista :/ ..joten älkää ottako henk.koht. jos ja kun en tuu kaikkee kommentoimaan.

Mä kävin äske neukussa äkkii kuunteluttaa sydänäänet, pieni huoli oli,mutta kaikki ok, syke 145. Nyt en aio stressata, niiku en ookkaan, nyt vaa pari päivää ollu jännä tunne, että muka ei kaikki ois hyvin. Älkää tekään turhia ressatko. Terkkakin sano, että iha suotta kaikkea kelata. Raskaus on naiselle normaalitila ja hyvähän se vain on, jos voi hyvin :) . Siis mä siivosin koko aamun ja oon muutenki heilunu tän viikkoon suuntaan jos toiseen, eikä kyllä juuri tunnu missään. Ei ees illsta väsytä, vois valvoo vaik kuinka pitkään. Vähä jomottelee alapäätä illasta, eipä juuri muuta. Pitää kyllä olla tyytyväinen, että voin näin hyvin, oiskohan kunto parempi, kun aikasemmin? Tietty vähä fiksummin syöminen vaikuttaa kans asiaan. Painoakaan ei oo tullu yhtää pariin viikkoon, ONNEKS. Kyllä taatusti ne kaikenmoiset vaivat sieltä tulee, aivan satavarma olen, joten nyt nautin tästä jaksamis-jaksosta =) . Tehkää tekin, jotka voitte hyvin! Ja voimia heille, jotka vieläkin voi pahoin :hug: .

:heart: nelli&pulla 15+1
 
c81 Minä puhuin siitä lapsivedestä. Mä tunnistin sen hajusta. Mulla sitä tuli kaksi kertaa ihan kunnon ryöppyinä, mut haju oli steriili. Ei mun mielestä voi sekoittaa valkovuotoon, mutta hajun kyllä lapsivedestä tunnistaa. Ei paha haju, mut ei nyt mikä lempihajukaan. En tiedä teistä, mut mun miehen sperma tuoksuu vähän samalle. :D

Saanukka
Sukupuolen voi erottaa n. vkosta 16 alkaen, luin jostain. Mut tietysti virhearviointien mahdollisuus on suurempi kuin myöhemmin. Ja onhan noita pojiksi luultuja tyttöjä syntynyt ennenkin. Rakennepoikkeavuudet on parempi katsoa kyllä tosiaan lähempänä vko 20.

Piipi79 Joo, alaosia olen joutunut mäkin haalimaan H&M:ltä. Yläosat nyt vielä menee. Tosin rinnat on niin järkyn kokoiset (b-kupista-->D:n) jo että alkaa jotkut paidat ottaa kiinni. JA totta, sais vähän vielä pyöristyä, että erottais läskeistä. :D

Muut, luin viestit, mutten vain enää jaksa vastata kaikille. Paha olo meinaa jyllätä päälle tässä koneella. Mut ei malta pysyä poiskaan. :headwall:

(.): Viltsulla kaikki hyvin. Ja ilmeisesti kasvaa kun vilhoo välillä lihaksia niin pirusti. Muuten ihan ok. Ruoka ei meinaa maistua, mut siitä tulee sit paha olo kun on nälkä. :headwall:
 
Varasin maanantaiksi työterveyslääkärin :/
Ei paljoa hotsita töissä olla, kun vedet silmissä saa koko aika olla :ashamed: :ashamed:
Siellä on kamalan kuuma, hiki vaan valuu pitkin selkää ja päätä ja se kuumuus alkaa vaan oksettaa, kmalan painavaa tavaraa taas koko viikon ollu ja kuuncvaihdetta kohti vaan pahenee...alaselkä on NIIN jumalattoman kipee, ettei tosi....ja supistelee :'(

Noh, maanantaina lääkäriin, katotaan mitä sanoo =)
 
olivia82 Varmaan silloin osaa asiansa, mulla tutki vain tavallinen kätilö joka ei mennyt vannomaan. Seuraavissa tutkimuksissa sitten oikea lääkäri.
Toivotaan parasta kummallekin! :)

Ihanaa kun oli hieman viileempi päivä tänään, vaikka mulle tosi helposti kylmä tuleekin. Koulussa kun olen töissä, niin siellä muutenkin joutuu ravaamaan, se on huomattavasti mukavampaa kun ei ole saunan lämpötiloja... :)
 
jahvetti varmasti sulla on sellanen pieni syyllisyys, jos et jatkakkaan töitä, mutta minusta pitää olla itsekäs vointinsa ja vauvan voinnin suhteen. Jos et kykene, ni sitten et. Sun työ on varmasti niin fyysistä, että ei ihme jos supistelee jo nyt. Avaudu vaa iha kunnolla siel työterveydessä maanantaina! Jaksuja :hug:
 

Yhteistyössä