Huh huh tää viikko on ollut hirvittävä. Olimme ke np-ultras ja sitä ennen mulla tuli siteellinen verta. No se loppus ja ultrassa kaikki oli hyvin. Tihkutteli enää sellasta tummaa hyytynyttä.
No eilen alko yhtäkkiä lorisemaan oikeen kunnolla. Noin 45 min aikana tuli 2 sidettä aivan täyteen. No siitä sitten lähdin lääkäriin ja edelleen sairaalaan. Itkin jo, että tässäkö tää oli. Verenpaineet oli pilvissä, mutta ei kipuja. Diagnoosina oli kuitenkin, että kaikki on ok. Istukka on sen verran alhaalla, että vuosi ja siellä näkyi vielä kahden sentin pallura, joka todennäköisesti vuotaa pois. Elämäni pisimmät tunnit kuitenkin elin ennen kuin pääsin ultraan. Mulle sanottiin äippäklinikalla, että soita heti tänne suoraan, jos verta tulee. Aina saa tulla kontrolliin, vaikka yöllä! No nyt olen päivän saikkarilla ja viikkoon ei saa imuroida, käydä uimassa tai saunassa eikä olla yhdynnässä. No eipä kyllä tee mielikään.
Tänä aamuna heräsin siihen, että miettisin eilistä tilannetta. Kuinka jo matkalla sairaalaan yritin valmistautua keskenmenoon. Sairaalassa oli kyllä aivan ihanaa henkilökuntaa. Gyne ja kätilö olivat tosi rauhallisia ja ensin rauhoittelivat mua. Kätilö totes, et koska oot jo näin pitkällä, niin hän uskoo, että kaikki on kunnossa. Keskenmenon riski on aina olemassa, mutta koska ei ollut kipuja.
Np-ultrakin ke meni hyvin, koska turvotusta oli vain noin 0,4-0,7 mm (oli hankala mitata, koska vauva liikkui niin paljon). Tosin laskettu aika menee varmaan viikon myöhäsemmäks. Vastas viikolla 12 viikkoja 11 ja oli 3 mm liian lyhyt,jotta olisimme päässeet veriseerumiin. No viikon päästä mennään taas uudestaan. Toisaalta ihanaa, koska ei sitä oliota voi ikinä olla tuijottamatta liikaa :heart: