**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Niin eihän sen otto nyt niin pakollista ole mutta ennen raskautta kun koulussa mittailin itseltäni oli lukemat 130-140 nyt kun labrassa otettiin oli Hb 122 joten mielestäni se on huono!!!
Joo noh pe pyydän sen ottamaan... vaikka tuntuu kuin sitä ei kiinnostaisi pa#kan vertaa mun raskauteni... yhden neuvola ajankin se perus ja perusteli et ei hän kerkii mua ottamaan just sillon ja mitä sä muutenkaan tääl ramppaat jatkuvasti...tule vasta kk päästä.. että näin oikeesti innolla odotan mitä se pe on saanut päähänsä... :kieh:

|O Öitä

Niisku-neiti&mini 15+4
 
evaellen Solmu on meillä täällä Savossa ;) Muistin ihan väärin, että asut täällä meitä lähellä, kun asutkin Helsingissä :ashamed:

Tuli iso itku tuossa ennen saunaa :'( Koko päivän oon ollu jotenkin allapäin ja nyt tuli sitten jostain mieleen yks tyyppi, joka vähän aikaa sitten haukku miut hulluks, sairaaks ja läskiksi ja sano säälivänsä miun tulevaa lasta... Se tuntuu pahalta vieläkin... Lisäksi ahdistaa päättötyön teko, kun pitäis jo toista alottaa, että valmistuisi jouluna, eikä ekakaan ole valmis |O Haluisin vaan hautautua peittojen alle ja haistattaa paskat muulle maailmalle. Huoh.

 
Hb:stä kun keskustelette... Mulla on otettu Hb iha joka kerta, ja kuulemma tullaan edelleenkin ottamaan, samoin kun pissinäyte, tosin sen jouduin yks kerta jättään väliin ku ei vaan pissittäny. :kieh:

Keskiviikkona neuvolassa terkka anto mulle rautatabletteja jo etukäteen, se sano, että mun ei vielä tarvi ruveta käyttämään. Kyselin sitte että koskahan se olis ajankohtasta, kun mun Hb oli kesäkuussa 126, elokuun alussa 123 ja nyt viime viikolla se oli 117, ja musta se tuntu aika pudotukselta. Terkka sano että 110 pidetään vielä normaalina raskaana ollessa, että sen jälkeen aletaan suositteleen rautatabletteja.

Miehen sisko kävi eilen oman vaavinsa(7 kk.) kanssa tuomassa niiden ihan pikkasia vaatteita meille, mukana oli myös miehen vanhoja, että oli lutusia :D

Oikeestaan en ole uskaltanut paljon katsella niitä, jotenkin tuntuu ihan liian aikaselta ajatellakaan mitään vauvanvaatteita tai tavaroita, ku mitään ei näy eikä tunnu missään, no lievää nipistelyä mahassa, mutta mulla nipistelee aina niin en osaa sitä vauvaankaan yhdistää =)

Hirmu kiva oli myös kun miehen sisko bongas välittömästi mun finnisen otsan... Oon niin yrittänyt vakuutella itselleni, että ei sitä kukaan huomaa... :ashamed:
 
Tervetuloa mukaan Joyeux :)
Ompas kiva, että KYS:läisiä alkaa pikkuhiljaa löytyä lisää...! Pitäisiköhän meidän tulevien Kuopion seudun helmi-mammojen järkätä jossain vaiheessa ihan vaikka kahvittelu- ja rupatteluhetki, niin tutustuttaisiin toisiimme???!

Me vietettiin viimeviikonloppu mökillä, ah kun aina voisi vain olla siellä! Kummasti olokin oli niin paljon parempi. Taitaisi paremmin sopia tuo lomailu ja löhöily, kuin arki meikäläiselle, hah B)

Pusuapina ja muut.. mulla oli se Hb viimeksi 115 ja heti sain mukaan ohjeen ostaa rautatabletteja. Eli neuvoloissa on näemmä taas käytäntöeroja. Itse en vielä ole edes kokenut että niitä väsymyksen tms vuoksi tarvitsisin, mutta ostamassa kävin ja (viikonloppua lukuunottamatta) niitä olen myös muistanut suuhunikin pistää.

Mies eilen totesi automatkalla kotia, kun ähkin ja ähisin että hittolainen kun turvavyö painaa ja pissittää ja ja ja... :LOL: , että kyllä se mun maha kuulemma nyt on alkanut jo erottumaan ihan eritavalla. Edistystä! Tosin eipä tuo taida vieläkään niin paljon näkyä, että ulkopuoliset sen huomaisivat. Paitsi kun laittaa mamma-farkut jalkaan, niin se masutuubi jotenkin pullistaa mahaa ja näytän paljon enemmän raskaanaolevalta. Voipi siis vielä isse päättää, että haluaako että muut huomaa vai eikö halua... B)

terkuin Piiju 15+5
 
Ai hei, sitä piti vielä kysyä, että mitä Pusuapina meinasit tuolla, että terkka anto mulle rautatabletteja jo etukäteen :eek: Ei suinkaan teilläpäin niitä ilmatteeksi saa? Jos saapi, niin johan on epäreilut markkinat taas siinäkin suhteessa suomenmaalla...
 
Moikka,

mulla on luonnostaan melko alhainen hb, nyt raskauden alussa tais olla 122. Aion kyllä pyytää sitä seuraamaan, kun se niin helpolla tipahtaa.

Mulla on jotenkin ihan kipeä olo, hiukan lämpöä, pää kipeä ja heikottaa. Soitan työterveyshoitajalle tossa klo 12 jälkeen, että pitäiskö tässä kotiin lähteä lepäilemään vai mitä. Kun ei oikein osaa ite arvioida, että miten näin raskausaikana uskaltaa pienen lämpöilyn kanssa olla :/
 
Huomenia Helmet!

Täällä on nukuttu melkein 12 tunnin yöunet ja olokin sen mukainen. Energiaa riittää ja ihanan iloinen olo. :)
Eilen olin huolissani pikku asukista kun liikkeitä ei ollut kuulunut hetkeen että onkohan siellä elämää ja niinpä sain illalla automatkalla ihanan kuperkeikka hetken tuntea. =) Tajutonta hulapaloota piti pikkunen masussa ja oikein ihanhyvän tovin. Ja ne liikkeetkin oli jotenkin jo niin "selkeitä". Ihanaa! :heart: :heart: :heart:

Täällä kans aina ollut Hb huono. Viime raskaudessa söin alusta asti rautatabletteja mut nyt tuntuu paremmalla. Vielä ei oo tarvinu aloittaa. Tänään on neuvola et siellä selviää taas et pitääkö käydä niitäkin ostamassa. Kiva päästä kuulemaan pienen sydänäänet. :heart:

Hui kauhistus...nyt pitää mennä lukemaan kun kaupungilta tuli tonttipaperit...jännittäää!!!!!!!!
 
Oih ja voih, oli jotenni rankka viikonloppu vaikka oli tekemättä mitään. Eilisen pyykkämisenki jälkeen tuntu että läsähtää suoraan nukkumaan, väsymys alkanut taas vaivaamaan... :kieh:

Sain huomiseksi neuvola-ajan sydänääniä varten.. Se täti on varmaan helisemässä minun kanssa ku viime viikollaki soitin kahtena päivänä sinne ja nyt vielä piti aikaki oikein saada. :D Tää meidän neukkutäti ei kyllä oikein ole minun mieleen ja lokakuussa se vaihtuukin kun muutetaan toiselle alueelle, toivon mukaan tulis vähän mieluisampi.. Täällä on alkanu JO viidestoista viikko, ja massu on jotenni jämähtäny, ei oo kasvanu varmaan kahteen viikkoon mihinkään suuntaan... mutta ei kyllä haittaakkaan vaikkei vähään aikaan kasvaiskaan kunhan vaavelilla olis kaikki hyvin..

Muutto tosiaan alkaa painamaan päälle.. Kuukausi olis vielä aikaa mutta tekis mieli jo pakkaileen alkaa.. Ja nyt on kaikki vauvaan liittyvät tavarahankinta puheet sellasia että "sitte uuteen asuntoon ostetaan tuo ja tämä ja vielä tällanenki", ei vissii haluta turhaan raahata niitä ensin tuohon kämppään ja pian taas toiseen...

Miehen mummo oli oikein vitsikkäällä päällä viikonloppuna! Kerrottiin sille vauvasta ja mies sitte sano että "olet varmaan huomannutkin" niin mumma sanoo että kyllähän se noin hoikassa näkkyy.. Hehheh, saahan sitä vitsailla... :kieh: En vissii hoikka ookkaa vai kuulinko sen vain vähän omallatavalla :whistle:

Mut nyt työnpariin taas. Oiskohan pian päiväkahvin aika... :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piiju:
Ai hei, sitä piti vielä kysyä, että mitä Pusuapina meinasit tuolla, että terkka anto mulle rautatabletteja jo etukäteen :eek: Ei suinkaan teilläpäin niitä ilmatteeksi saa? Jos saapi, niin johan on epäreilut markkinat taas siinäkin suhteessa suomenmaalla...
Meillä saa kuulemma ENSIMMÄISEN paketin ilmaseks, 50 kapselia paketissa. Että ei täälläkään nyt niin höveleitä olla että koko loppuajaks antaisivat ilmaseks. Jos nyt alottaisin niin tuohan olis jo lokakuun alussa syöty, eli sit kun sanovat että pitää ruveta ottaan niin otan. Sitä ennen koitan syödä tarpeeks terveellisesti, koska olokaan ei ole sellainen, että tarvis niitä tabletteja.

Vähän menneisyyttä... Siihen aikaan kun äiti odotti mua, niin rautatabletit oli kuulemma enimmäkseen niitä jotka sai herkemmän vatsan sekaisin... Äiti sitte päätti että syö vaan niin pirusti porkkanaa sun muuta rautapitosta vihannesta ja muuta ruokaa, ettei tarvi niitä tabletteja. Oli kuulemma sen kesän jälkeen ruskea kun papu :) Synnyin lokakuussa, ja ihan terveenä ja rautapitoisena minäkin =)
 
Hei Kaikki!

Ilmoittautuisin mukaan teidän iloisten helmikuun odottajien seuraan, mikäli mukaan vielä mahtuu. Olen kyllä jo pari kuukautta seurannut teidän aktiivista keskustelua, mutta nyt vasta uskaltauduin ilmoittautua joukkoon mukaan.

Itselläni olisi la 5.2.2008 eli rv taitaa olla 16+6. Kyseessä olisi minun ja mieheni esikoinen ja synnytyspaikaksi olemme valinneet naistenklinikan, mikäli sinne saakka onnellisesti päästään. Raskauteeni liittyy "päässäni" paljon "jos"-lauseita, sillä olen reilun vuoden aikana kokenut kaksi keskenmenoa, joista toisen jälkeen kohtutulehduksen. Myös tämän raskauden aikana on ollut yksi diagnosoitu uhkaava keskenmeno, joten varpaisillaan ollaan oltu koko ajan. Nyt odottelen toiveissani, että pikkuisen liikkeet alkaisivat tuntumaan, jolloin ehkä voisin hieman rauhoittua näiden hermoilujeni kanssa... :)
 
Huomenta |O Mie vasta nousin. Mitenköhän sitä nukuttikin näin pitkään? Kai se eilisiltanen pillittäminen vei voimia.

Pusuapina Onpa siulla tahdikas käly... Miten kukaan kehtaa tolleen arvostella toisen ulkonäköä?? :eek: Mie en voi sietää tollasia ihmisiä :kieh: Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin voi pitää suunsa kiinni.

Miulla oli viimeksi Hb noussut neuvolassa :D Eka käynnillä oli 124 ja viimeksi 128.

Pöhinä Tervetuloa :heart:

Kiin ja Takku 17+0 *niin pitkällä jo :eek: Jipii :D *
 
Neuvola kuulumisia...

Hb 127, oli hiukkasen noussu. Ei tarvii rautaakaan vielä.
Paino oli laskenu 1,4kg niinkuin jo arvelinkin ja varmaan täällä puhuinkin. Ryuoka ei oikein maistu. :|
Sydän änet oli 140-150 välillä ja täti epäili että istukka etuseinämässä suhinasta päätellen ja ihmetteli kun tunnen jo potkuja ja likkeitä ihan kunnolla. Eilenkin se oikein kiva riehunta masussa :D
Paineet kohillaan ja pissa puhdas.
Kylläpä on hyvä mieli! :D

Kolmen viikon päästä on jo rakenneultrakin... :heart:

Jepsu ja Tiitiäinen 15+6
 
Moikka aikoihin. Tää mamma on iha poissa pelistä! Kuumetta on nyt viidettä päivää siinä 38C pintaan, räkäsyys iha mahotonta. Kaiken huipuks perjantai aamuna nousin sängystä ja kuulu RUKS! Niskat pamahti ja tuska oli (on) kauheeta |O ! Vartissa isäntä sai mut lekuriin, itkin reilut 2h, just sain sanottua asiani, ku juoksettivat viel mua paikasta toiseen, en kuulemma kelvannu ensiavun potilaaksi. Iltapäiväks tarjos yks aikaa. Sit se mun tyly neuvolatäti pongas mut käytävältä itkemästä ja homma lekurille. Sain pari piikkiä persuuksiin ja pystyin hetken olla itkemättä. Niskatuen kaa panacodia tasaseen vedellyt, että pystyy elämään. Liha kai tulehtunu ja revähtäny. Mut ku torstaista asti tää tautiki päällä ja loppua ei näy, ni oon aika heikoilla :snotty: . En oo siis koneellakaan aikasemmin voinu käydä, nyt eka pv ilman niskatukea, pää liikkuu jopa toiselle sivulle hiukan.

Oon siis iha tippunu kärryltä ja pää ei kestä lukee kirkasta näyttöä ja kaikkien juttuja..mut onks Kiin sama ku mimoandria (ta sinne päi se kirjotettiin :ashamed: )?? Ja asutkos pikku kylässä savossa, jossa Elvis on kova sana :whistle: ? Ku toi solmu vaa jäi mieleen jostai kirjotuksesta.

Raskaus sujuu entiseen malliin, ei sen puolesta Luojan kiitos vaivoja vielä. Maha pöllähti vkl iha pömpälleen, on iha ku jalkapallo masussa, ilmeisesti kohtu nous uomiinsa tmv siin tapahtu. On kyllä niin pyöreä sievä maha ja nousee iha tohon pystyyn, että ei oo mulla enne ollu tällasta :) :heart: .

Nyt pakko mennä lepuuttaan siliä ja päätä..

:heart: nelli&pulla 16+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Maha pöllähti vkl iha pömpälleen, on iha ku jalkapallo masussa, ilmeisesti kohtu nous uomiinsa tmv siin tapahtu. On kyllä niin pyöreä sievä maha ja nousee iha tohon pystyyn, että ei oo mulla enne ollu tällasta :) :heart: .

Nyt pakko mennä lepuuttaan siliä ja päätä..

:heart: nelli&pulla 16+4

Oisko poika tulossa tälläkertaa ;)

 
Jokos kaikki tuntee liikkeitä? Oon tosi hoikka, ja ihan selvästi voin makuullani tuntea, missä kohti vauva on ja mukaella sikiön muotoa kädelläni. Useimmiten köllistelee samassa asennossa selkä alaviistoon tai lähes pystysuorassa omalle oikealle puolelleni päin.
Siltikään en uskalla sanoa tuntevani liikkeitä :eek: Välillä kyllä tuntuu sellainen pieni "liikkeenpoikanen", mutta sitäkin harvoin. Eikä vauveli kyllä kovasti mitään kuperkeikkoja heittele, niitä ei vois olla tuntematta. Tuntuisivat takuulla vaikka miehenkin käteen, jos sattuis kättä tuolloin vatsan päällä pitämään.
Onko muita niin hoikkia, että vauvan voi toisinaan tuntea vatsanpeitteiden läpi - muttei vielä säännöllisiä liikkeitä??

Nla vasta ens viikolla, jotenkin tuntuu, että niitä aikoja tässä alussa odottelis tiheämminkin ;) Tosin aina kun käynnit alkavat kahden viikon välein, tuntuu, että näinkös äkkiä tämäkin raskaus meni :D
 
Kukkuu täältäkin =)

Mietin tuossa tänään töissä (siellä kerkee miettiä juu tätä palstaakin :kieh: ), että mihinkäs Cruella Deville on hävinny? :eek:

Nyt minäkin voin sanoa tuntevani liikkeet :D Välillä tulee ihan kunnon monotusta :heart: Selalisia aika kipakoita, aika teräviäkin potkuja =)

Tuttemui, puhui tuosta sikiön tuntemisesta vatsanahkojen läpi, niin nythän mulla on ollu tota uimarengasta tossa jo entuudstaan hieman, että en ole odottanutkaan tuntevani sikiötä, mutten myöskään edellisissä kolmessa raskaudessa ole tuntenut vaikka olen painellutkin vatsaa ja yrittäny =) Tai en ole sitten tarpeeksi "kovaa" uskaltanut tunnustella :D :kieh:

Pari viikkoa vielä rakenneultraan :heart:

Äitin kanssa tuossa juttelin meidän vaunutilanteesta, niin lupas vissiin vähän avitella, et saisin uudet ostettua :D no, kyllä me iteki ne Emmat ainakin pystyttäs, mut onhan se kiva, jos auttaa :kieh:

Puoliväli häämöttää...enää toinen samanmoine jälellä ja sit ois pikkuruinen nyytti kotona :eek: :eek: :eek:
Pitäs vissiin alkaa laittaa kohta paikkoja valmiiksi, ettei iske viime hetken paniikki ;)
Ellei tässä nyt vielä muutto satu ennen sitä...ku ei tiedä...

Huomenna yhdeltä välitysfirmalta pitäs tulla tieto, onko heidän asiakas kiinnostunu tästä meidän talosta...jos ei, niin sitten laitetaan tää ihan välittäjälle myyntiin ja odotellaan :D
Tontti on nyt varattuna 1½krs talolle...toivottavasti päästään pian suunnittelemaan :D Se on rakentamisen ehkä parasta aikaa :D :kieh:

Jahvetti 17+4
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Kukkuu täältäkin =)

Mietin tuossa tänään töissä (siellä kerkee miettiä juu tätä palstaakin :kieh: ), että mihinkäs Cruella Deville on hävinny? :eek:
Laittoi Cruella pari päivää sitten viestiä, on netti pimennossa.. Saapunee langoille heti kun pääsee taas verkkoon.

Täältä siis vaan pika tervehdys.. Ei jaksa olla enempää pystyssä..

C 81 + toukka 14+2
 
Mä olin viikonloppuna koirahommissa jeesaamassa ja kiipesin kerran niin että otin hetken aikaa tukea mahan kohdalta. Aloin vaan miettiä että ei kai nyt muutama sekunnin ajan paino mahan päällä voi vaikuttaa sikiöön? varsinkin kun paino kohdistui enemmänkin ylävatsaan eikä alavatsaan missä sintti möllöttää..

Me mietittiin jo vkl:na nimiä. Tytön nimi oli heti selvä mutta pojan nimi olikin vaikeempi.. Kuiteski pitäis olla suomalainen helppo lyhyt nimi. Vaikeutensa tuo miehen sukunimi joka ei ole tavallinen ja liian pitkä lapsen nimi saa mut helposti keksimään mitä kummallisempia kutsumanimiä..
Työkaverilla on vanhat vaunut joista lupasi ottaa kuvan. Ihan sama musta onko ne vuoden vanhat tai yhdeksän vuotta vanhat, jos ovat hyväkuntoiset ja voi olettaa että kestävät seuraavat kaksi-kolme vuotta vielä käytössä.
Edelleenkin aamut on mulle kauheita, sintti ei päästä mua helpolla. Pahoinvointia esiintyy myös iltaisinkin.
Ja enää 4 vkoa niin ois raskaus jo puolivälissä!
Nyt siis rv 16+1
 
Höh, laitoin viestiä, mutta se hävisi jonnekin... :/
No mutta... Tuttemui Miulla alkoi liikkeet tuntumaan viikolla 15. Sellasta hentosta töksähtelyä ja muljahtelua. Nyt tuntuu, että Takulla on jonkunlainen rytmi tuossa liikuskelussa. Eniten liikkeitä tuntuu iltapäivällä kolmen aikaan ja sitten illalla alkaa yheksältä toinen sessio :D
nelHM Minähän se olen, entinen mimoniandra. Vaihdoin nimimerkkiä, kun kyllästyin. Solmu, eli Savon Solmu, on meillä täällä Savossa päin :wave: Täällä on kyllä Uskukin, käytiin tänään siellä syömässä pannupizzat :p En todellakaan saanut tuhottua kokonaista. Kissat sai tuliaisia :D Mie siulle höpötin tuosta Solmusta, kun unohdin, että asut Helsingissä etkä täällä Savossa :/ Toivottavasti paranet pian, sekä räkätaudista, että niskastakin :hug:
 
Mikä päivä! Eka työpäivä, lapset ekaa päivää pph:lla, kaikki oli onnkes menny hyvin ja ei ollu mitään kiukutteluakaan tullut. Vanhempi ei olis lähteny kotiin kun menin hakemaan.

Aamulla kävin neuvolas verikokeella ja siel oli se toinen täti niin pyysin jos ehtis kuuntelee sydänääniä ja se löysi ne heti. Liikkuvainen kaveri oli ja kun puhuin niist potkuist tos kyljes niin kokeili kohtua et se menee vähän vinoon sinnepäin et kyl ne täytyy vauvan potkuja olla! Mukava aloitus päivälle! Jaksaa paremmin odotella sinne rakenneultraan mihin vielä kuukausi. Huomenna alkaa 16. raskausviikko, äkkiä aika menee.

Meiltäkin sai ekan pakkauksen rautatabletteja neuvolasta, ainakin esikoisesta, kakkosesta en niitä tarvinnu.

Hiukan flunssainen olo täälläkin, voi tosin johtua siitä kun yöunet jäi lyhyeksi ja väsyttää, ei oo tottunut koko päivää olemaan skarppina, ja vielä tietokonetta tuijottelin melkein koko päivän.

Suihkun kautta sänkyyn heti kun lapset nukahtaa. Öitä :wave:
 
ei hel*** Kirjotin äsken pitkän viestin ja se hävis... Ilmeisesti jollekkin muullekin on käyny näin.. plaah... :headwall:

Nyt sitten ihan lyhyesti.. Tervetuloa molemmille uusille!
:hug:

Verenpaineista ei ollakkaan vielä juuri puhuttu... Onko muilla laskenu paineet tasaisesti? Mulla oli paineet viimeks 108/70, muistaakseni. Normaalia kai? :/ Hb on mulla huidellu lähempänä 140:ä. :)

Jahvetti: Meilläkin porukat rahoittaa vankkurit. Sopii mulle, vaikka jo omillaan pärjätäänkin... :whistle:

Kiin: Mulle kerroit Solmusta. Ajattelin ensin kysäistä, että missä päin se Solmu siellä on, mutta googlasin sen jo. Ei oo tullukkaan tuolla käytyä, kun käydään tavallisesti Uskussa tai Caperossa. :p

Flunssaa liikkuu täälläkin päin. :snotty: Mulla on vähän duhanen olo ja duunissa on väkee poissa. No, saapihan taas vaihteeksi hoidella kahta piiriä muutaman päivän. Ei pääse näpit homehtumaan... ;)

Ainiin, liikkeistä: Enhän ole ainoa ensikertalainen, joka ei ole vielä mitään tuntenut??? Kerran kuvittelin jotain, mutta taisi olla massun ruplatusta. Odottavan aika on TÄSSÄKIN pitkä...

Hyvvee yötä kaikille! :wave:

eva & helmieemeli 16+5
 
Miulla on verenpaine ollu tasasesti 118/70+. Jostain syystä miulla on aina tuo yläpaine 118, kun mittaan :D Töissä ja anopin luona mittailen verenpainetta, eikä oikeestaan koskaan heitä kun pari yksikköä tuosta 118:sta.

evaellen Liikkeet tuntuu kuulemma tosi yksilöllisesti. Riippuu kohdun asennosta, korkeudesta, istukan paikasta, sikiön temperamentista jne. millon liikkeet rupee tuntumaan.

Meillä on hääpäivä 2.9. eli tulevana sunnuntaina. Varattiin hemmotteluloma Kuopion Rauhalahden kylpylästä =) Ollaan siellä viikonloppu. Hintaan kuuluu majoitus, puolihoito, kylpylän allasosaston ja kuntosalin vapaa käyttö ja hieronta ja yrttikylpy hoitolassa :flower: Mie ootan niiiiin tuota viikonloppua yhessä miehen kanssa :heart:
Tulipahan just mieleen, että mitenköhän mie pystyn olemaan mahallani siinä hieronnassa?? :whistle: Sen verran pönöttää tuo miun maha... Voikohan siinä köllötellä kyljellään?
 
No niin, nyt on käyty se pelätty neuvolakäynti...

...ja kaikki oli oikein hyvin. =) Voi helpotusta. Sydänäänet kuuluivat oikein hienosti, nyt tuntuu kuin olisi tonni kiviä nostettu pois harteilta!

Aamulla oli vielä todella pelokas mieliala, varsinkin kun vessapaperiin jäi vähän verta... ekan kerran tämän raskauden aikana, heti tuli tietysti mieleen että nyt se menee sitten kesken. Mutta limakalvoilta se veri kai tuli (neuvolan th ei ottanut kantaa mitenkään, kun kerroin), ne on olleet aika ärtyneet. Mutta nyt on yhtä riemukas mieliala, kuin plussatestin tehtyäni! =)

Varmemmaksi vakuudeksi, tuossa illalla kun autossa ajeltiin niin mahasta tuntui muutama napakka potku... vauva halusi vaan pitää äitiään jännityksessä muutaman viikon. :heart:

Hissukka rv17+0
 
c81
Evaellen,
mie en ole varmoja liikkeitä vielä tuntenut. Pari kertaa on ollut epäilyksiä, mutta en mitään varmuudella todistettavaa. ja on istukka edessä, joten neuvolantädin mukaankin voi menn viikolle 20 tms ennenkuin tuntuu. Tosin sanoi myös jos kovasti reagoi vatsalla kaikken, niin sitten ehkä aiemmin. Ja mie oon vähän sellainen, joten odottelen josko jossain vaiheessa tulisi varmoja liikkeitä..
 

Yhteistyössä