**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Täälläpäs on mammat olleet ahkeria :) en ihan kaikkia jaksanut lukeakaan. Löysin tänään Brion yhdistelmät, käydään varmaan alkuviikosta sitten hakemassa ne. Oli kyllä rakkautta ensi silmäyksellä, just mun tyyliset vaunut <3 Ja kirpparilla oli kivoja mammavaatteita, sainpahan vähän säästettyä siinä. On kyllä jotenkin taas niin ei-raskaana-olo, välillä ihan epäilyttää. Noh, päivä kerrallaan odotellaan neuvolakäyntiä.
Kivaa viikonloppua kaikille :hug:
-Siru- rv 16+4
 
Huomenia!

Täällä on herätty vesisateiseen aamuun ja ihan puhki vieläkin eilisestä siivousurakasta. Illalla vielä kaupassa käynti niin eipä kauaa tarvinu unta pyydellä. |O

muuten olo ihan jees. mut jospa hyvä aamukahvi laittas jäsenet taas järjestykseen. :D

Hyvää viikonloppua kaikille!
Jepsu ja Tiitiäinen 15+4

Ps. mitäköhän se painon tunne alavatsassa oli aamulla?(rakko ei ollut täynnä :LOL: ) ovela fiilis...enkä yhtään muista tollsta viime raskaudesta..valaiskaahan mammaa...
 
Jepsu, onhan ne kalliita :whistle: Minkä kokoisen tuolla 170 te saa Design-taloilta ja mihin päin Suomee?
Me nyt myös joudutaan tuo tontti vaihtaan 1½krs tonttiin, ku tuo rinnetontti tuleeki viemään niin hirveesti perustuskustannuksia :eek: Käytiin kaivamassa hiukan siellä, niin onneks tuli sekin asia jo ilmi näin aikaseen, ettei ehitty viel alottaa =) Mut onneks on toinenkin tontti vapaana mikä meille kelpaa :D
Omalla työllähän saa säästettyä aivan huimasti, jos pystyy ja osaa vähäänkään tehdä =) Meilläkään ei ollu minkään maan kokemusta talonrakentamisesta kun tätä ekaa alettiin tekemään, mut on tää pystyssä viel ;) :kieh: Teetettynä tää ois tullu maksaa n. 220te...me tehtiin tää n. 130te :whistle: Kastelli siis kyseessä =) nyt ollaan mietitty Jetta-taloja =)
 
Alakerta: huoneistoala 84 m2, kerrosala 98 m2
Yläkertavaihtoehdot: kapea/ ha 37 m2, ka 46 m2
leveä/ ha 52 m2, ka 64 m2
3/4 mh, k, ruokailu, oh, khh, ph, s, tk, et, aula, 2 wc ja tekninen tila/ Akseli-talo designtalolta.

Tässä sen asunnon tiedot mitä on katottu mut mua kans se Jetta talo houkuttelee enemmän. Ite oon ihan lähikulmilta sieltä kotoisin niin pitää hieman kotiinpäin kannattaa. :D

Tonttihan meil on vielä aivan hakusessa. haluttais kuitenkin ennemmin rakentaa yksikerroksinen kuin 1½ mut tontteja todella hankala saada täällä keski-pohjanmaalla. Kalliita tai sitten ei kaavoitettuja. =)
Me ei kumpikaan olla oikein mitään rakennusintoisia joten luultavasti siirrytään suoraan vaihtoehto b:hen. Ostetaan valmis kämppä paritalosta. En tiiä. Ajatukset harhailee kyllä miten sattuu. Tänään haluan näin ja huomenna aivan toisin. Ilmoittasivat ees tosta tontista niin sais jotain järkeä tähän peliin. Omakotitalo ois mun unelmien täyttymys mutta...Aina löytyy muttia!
Kastellillakin on aivan ihania malleja.

Miten te saitte noin paljon säästettyä tossa ite rakentamisessa?

Tympeä ilma ulkona. Sataa ja niin harmaata ja kun täällä päin ollut tapana viettää venetsialaisia näin elokuun vikana viikonloppuna niin ompa mahtava mökkeilykelit.

Nyt kurnii suoltani nälkä :D
 
Mulla on kans jonkun kerran tuntunut sellainen painontunne alavatsassa, voiskohan mahdollisesti olla supistuksia..? Harmittomia sellaisia? Alkuviikoilla tuntui ihan selkeästi yhtenä iltana, ja kesti aika kauankin, neuvolassa sitten mainitsin niin täti meinasi että kohtu on noussut jonkun verran, ja siitä painontunne.. tiedä sitten? Kertokaa te viisaammat :D
-Siru- rv16+5
 
Tissit on niiiiin kipeät |O |O |O Ajattelin ruveta karaisemaan rinnanpäitä imetystä ajatellen ja pumppasin eilen rintapumpulla kumpaakin rintaa 5min pienimmällä imulla. Hitto, että teki höpöä :( Miten mie pystyn ikinä imettämään, kun toikin sattuu ihan tarpeeksi? :'( Vauvan imu on kuitenkin paaaaljon vahvempi... Tietysti pumppu on ihan eri asia, kun vauvan imu...
Huomasin siinä pumpatessa, että toisesta rinnasta tuli pari tippaa maitoa :D Hassua, että maitoa voi erittyä jo tässä vaiheessa raskautta. Tuli kuitenkin upea tunne siitä, että miun rinnat toimii juuri siinä tarkotuksessa, mihin ne on alunperin luotukin =)

Kissoilla oli hiukka köyhät eväät tänä aamuna :/ Raksuja oli kaapissa puolisen kuppia, joten jatkoin aamupalaa lauantaimakkaralla ja maustamattomalla rahkalla. Kaiken ne söi ja näytti maistuvan :)

Pitää lähteä kauppaan. Meillä ei ollu edes maitoa ja miehän en teetä juo ilman :kieh: Tekis mieli tehdä oikea englantilainen aamiainen, mutta en kehtaa, kun mieskään ei ole kotona, tällä yksin herkutella :ashamed: Mies lähti aamulla kavereiden rakennukselle katon tekoon. Pitäs varmaan mennä perästä jossain vaiheessa, vaikka ei ne miun anna mitään tehdä kuitenkaan :D Eilen sain kävellä ämpärin kanssa miehen perässä laitumella, kun se poras paimenlangan eristimiä aidantolppiin. Mie sieltä sankosta ojentelin eristimiä ja ruuveja B)

mimo ja Takku 16+5
 
Mistäs täällä nyt olikaan puhetta ollut... Ainakin isän jäämisestä kotiin: Meillä mies jäisi mielellään hoitovapaalle, mutta se ei meillä kannata, koska mies tekee sellaista työtä, että on 24h duunissa ja sen jälkeen kaks päivää vapaalla, ja kolmen työvuoron välein on ns. tasoitusvapaat eli neljä päivää vapaata. Näin ollen myöskään päivähoidossa (sitten joskus) ei lapsen tarvitse alkuun olla joka päivä. :) Taloudellisesti se ois melko lailla sama, kumpi jää hoitovapaalle, kun jää näppiin suunnilleen saman verran per kärsä. Ollaan myös molemmat Helsingin kaupungilla töissä, joten sijaistuksista ei tartte itte huolehtia. :) Tai no tokihan sitä miettii, että missä kunnossa oma piiri on äippäloman jälkeen... Vaikkei toki korvaamaton olekaan... :whistle:

sokerirasituksesta: Itte olen myös siihen menossa, kun on tuo röllykkä tossa massussa jo entuudestaan. Kysyin siitä viimeks neuvolassa, ja terkkari sanoi, että sitä litkua tarvii nykyisin juoda vaan semmonen pikkulääkepikarillinen. Jepsu: Verikoe napataan varmaankin vaan aluks kyynärtaipeesta ja sit sen jälkeen sormenpäästä. Sun ja muksun parhaaks ajattelet, ni hyvin se menee! ;)

Tää lähtis nyt laittautumaan. Mennään Suomenlinnan kesäteatteriin kattomaan Tuntematonta Sotilasta. =) Ja sit varmaankin jonnekin kuppilaan. *tilaa Nikolaita* Muksaa loppuviikonloppua!

*muoks* siis alkoholitonta Nikolaita, tietysti... :p

eva & helmieemeli 16+3

 
Ootteko käyneet kattomassa näitä ketjuja? Sisältävät hyviä vinkkejä :wave:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t842837

http://keskustelu.kaksplus.fi/t845950

PS. Vaihdoin nimimerkin. Olen siis ex mimoniandra ;)
 
Sokerirasituksesta, juu eli minäkin kai siihen joudun, viikkojen 26-28 paikkeilla kai.
Mut mulla otettiin ne verikokeet vuonna -99 kyynärtaipeesta x3...onko käytänätä eri paikoissa erilainen, et mistä otetaan vai onko tuo ottopaikka muttunut yleisesti? :whistle:

Eli jos otetaan sormenpäästä, niin otetaanko se ihan neulalla samoin kuin kyynärtaipeesta vai sillä sellaisella "nipsulla" niinkuin HB otetaan? :whistle: :whistle:
En mitenkään piikkikammoinen ole :kieh:

Jahvetti JO 17+2
 
Jahvetti Kyllä se sormesta otetaan ihan nipsauksella :hug: Neulan kanssa ei oikein onnistuisi, kun sormenpäässä ei ole laskimoita, hiussuonia vaan ;) Pyydä, että pistävät neulakynällä, ei lansetilla. Se sattuu vähemmän, oikeestaan ei tunnu miltää. Miekin vihaan tuota sormenpäästä otettavaa verinäytettä, jos ottavat lansetilla, kun ne terät on niin pirun paksut ja harva osaa niillä nipsasta niin, ettei koske :(

Takulla ilmeisesti ajottuu iltaan tuo möyrintä :) Yheksästä asti on minnuu naputellu synfyysin reunaan. Toissailtana möyri vielä, kun oltiin menossa nukkumaan. Rauhoittu, kun soitettiin soittorasiaa mahan vieressä :heart:

Kiin (ex mimo) ja Takku 16+5
 
Onkohan toi sokerirasitus nykyään samanlainen jokapuolella kun olin kuopusta odottaessa 2006 alkuvuonna, niin silloin joutui juomaan pullollisen sellaista hiilihapottoman kokiksen makuista litkua ja verikokeet otettiin kyynärtaipeesta, mikä helpotus jos vaan sormenpäästä enää otetaan. En kyl tie joudunko siihen testiin viel mut tod.näk. kun painoa alussa saman verran kuin viimeksikin. Tais mennä puol kiloa sen painoindeksi rajan yli. Paastoarvo tais olla hiukan koholla mut ei mitenkään hirveesti.

Olo muuten ihan OK, aamuisin vielä yökkäillään. Esikko kysyi tänään kun vessassa oltiin et miks äidille tulee paha olo sängyssä... Mun siskolle se selitti eilen et kun äidin masussa on se vauva niin ei saa juoda lonkeroa :) Sisko ei kommentoinu mitenkään, en tie mahtoiko tajuta. Eli ei olla vieläkään kerrottu vauvasta, luulis kyl et joku jo epäilis jotain kun paita alkaa jo pullottamaan, varsinkin iltaisin.

Taidan mennä nukkumaan, oli ne synttärit päivällä ja nyt illalla oltiin cruisailemassa sellaisessa jenkkiautoilutapahtumassa, just tultiin kotiin. Harrastetaan noita jenkkejä meinaan. Matkalla syötiin iltapala et sai lapset nostaa kotona suoraan sänkyyn. Aika väsyneitä reppanat olikin.

Mut eipä taas ihmeempiä, öitä!

Victoria 14+4
 
Heippa!
Nyt on sitten siskon, sekä mun että miehen, porukka tietoinen meijän nöpökästä. Meni sisko aivan onnesta sekaisin, kun pääsevät vauvatavaroistaan eroon :D Ja miehen siskokin jo lupaili ties vaikka mitä tavaraa, jopa turvaistuimen! Äiti ja isukki lähtivät synttäreiltä niin aikasin, että eivät kuulleet uutisia, joten saavat sitte odottaa, koska taas on fiilistä kertoa :p
Äiti eilen yksissä häissä hoki mulle koko ajan että "hanki nyt sinäkin niitä lapsia ennen ku minä oon liian vanha ottamaan niitä hoitoon!" Sanoin vaan että, no täytyy yrittää... =)
Siinä häitä viettäessä muuten tuli kaikennäkösiä ideoita omia häitä varten. ei me tosiaan mistään häistä ole sovittu, mutta kyllä me välillä mietitään, mitä kivaa siellä vois olla. Ei tarvi ottaa turhaa stressiä, kun ei ole lyöty mitään päivää, tai edes vuotta, lukkoon =) Saa nähdä päästäänkö edes koskaan naimisiin asti :whistle:

Mie kans joudun tässä joskus sokerirasitukseen, sanoivat eka neuvolassa että jossain 20 viikon paikkeilla... Jänskättää, ku ei tiedä yhtään mitä odottaa :eek:

Siellä keskiviikon neuvolassa kun alettiin kuunnella sydänääniä, terkkari havaitsi mun mahassa sellasen ehkä pikkusormenpään kokoisen mustelman. Mun muistaakseni se oli ollut siinä jo muutaman päivän... Se sillei aika merkitsevästi kysy että "mikäs mustelma sulla tossa on...?" Sanoin että enpäs tiedä, johonkin osunut... koska mulla nyt on aina mustelmia ties missä, töissä niitä tulee päivittäin enkä edes huomaa...
Tuntu vaan ikävältä ku mies oli mukana ja molemmille tuli olo, että tässä haettiin nyt suunnilleen jotain että mies hakkais mua :/ Toki on hyvä, että huolehtivat, mutta aika naurettavaa pillastua mustelmasta, jonka hyvä jos silmin näkee... Mies sanokin että koita olla kolhimatta itseäs, tai me ei koskaan saada sitä lasta meille kotiin asti.... :whistle:



Nyt on viikonlopun aikana tullut luvattoman paljon univelkaa, pitää uinua pois kun on lopultakin tää rauhallinen sunnuntai :)
 
Huomenta vaan!

Täällä oli taas mukava aamu! Neiti toi taas mulle aamiaisen sänkyyn :heart: Vähän kyllä sitä epäilinkin kun rupes jo illalla puhumaan yllätyksestä aamulla ja äiti ei saa nousta enne sitä ym :D

Ootte noista tavaroista paljon puhunu. Meillä on kanssa paljon vauvatavaroita tiedossa, mun siskolta on tulossa syöttötuoli (sen lupas jo ennenku tiesi tästä tulevasta, meilläkun näitä pikkusia käy paljon kylässä ), turvakaukalo (vuoden vanha graco autobaby), pinnasänky, vaatteita ja muuta tarpeellista! Vaunutkin meillä on "varattuna", siskon kaveri on myymässä vähän yli vuoden vanhat teutoniat niin ollaan sanottu että meille ne! Jos vaan hinnasta päästään sopuun :p Ja noita vaatteita meillä on itelläkin, osa on vielä lainassa mutta eiköhän niitä takasin tule sitten kun niitä tarvitaan! Sitterit ja touhumatotkin tuolla odottaa ja se seuraava turvaistuinkin on jo valmiina... Että hirveesti ei taida olla ostettavaa!

Millon tää väsymys menee ohi?? Ikuisuus väsymys tuntuu mua vaivaavan... No, eiköhän se lopu viimestään sitten kun lapset muuttaa pois kotoa :LOL:

Me lähetään nyt koiran kanssa ulkoilemaan!

Palataan!

Vinja ja Urmi 13+6
 
Huomenia!
Tämä täällä oloaan parantelee..yaks.
Lälä lue, tää on ällöä Eilen illalla oltiin kaverin kihlajaisissa n.80km päässä. Oltiin mun siskon porukoitten kans yhtämatkaa, niitten autolla. No ensinnäki pöljä laitoin "normaalit" sukkahousut jalkaan, ja ne puristi jo matkalla mahasta! No laskin masun alle ku "päästiin" juhlista kotia kohti ja hammeen löysäsin jossain välissä! Isännät päätti sit matkalla et kierretäänpä krillin kautta..OK. No mä tilasin junioriaterian, josta tosin ranskitset syötin siskon lapsille. Tuo hampparin syöminenki teki tiukkaa.. No se mun siskon sakin auto on bussi, eli takana on kuudelle paikka ja osa on selkä menosuuntaan. JOutuin näille penkeille istumaan (koska lasten istuimia ei saa niihin kiinni)..hyi ku teki pahhaa!!! siskon luona vaihdettiin omaan autoon ja tuo ukko kulta poltteli lähtiissä sikaaria (polttelee harvoin)...ja YAK..n.1km päästiin ni piti pyytää pyssäyttään auto ja..loput saatta arvata, mut kyllä helpotti!!
Se huvitti ku ohi meni tanssipaikalta tulevaa porukkaa, mahtoivat ajatella et emäntä on vähän liikaa ottanu :)
Nyt oottelen et tuo isäntä herrää, oltiin eilen 1aikohin kotona ja sen piti olle 6delta navetassa..et saa näin pyhän kunniaksi nukkua!
tuosta tavara hommasta. Siskot on raahannu mulle kaks muovikassillista vanhoja vauva yms.lehtiä.. niitä olen sit ajottain sellaillu läpi..
 
Heips....

Ihan uteliaisuuttani kyselisin että miksi joidenkin teidän sokerirasitus testi on vasta noin/niin myöhäisillä viikoilla???

Oma neuvolan täti huusi jo rv12 et kyllä nyt jo tarvisi mennä ei sitä enää myöhemmillä viikoilla saa mennä! Ja se litku minkä minä jouduin juomaan oli melkein litran verran pahalta kokikselta maistuvaa ruskeaa sokeri litkua 2 1/2 tuntia siellä meni ja piti istua paikallaan kun kuulemma sokeri ei pala jos liikkuu... 7.55 otettiin verta ja juotiin litku nopeasti 8.55 toinen verinäyte ja 9.55 viiminen! kyllä oli tylsää...31.8 kuulen tulokset kun menen neuvolaan. ;)

Niisku-neiti & mini 15+4
 
Niisku-Neiti Aika aikasin siut on passitettu rasitukseen :eek: Vai oliko siulla pissassa glukoosia? Miulle terkka sano, että rasitus on viikolla 28. Luulisi, että mitä myöhemmin se otetaan niin sitä luotettavampi tulos (viiteviikoissa kuitenkin). Eihän viikolla 12 mahdollinen raskausdiabetes ole vielä ehtinyt kehittyä :/ Sitähän ne tällä kokeella seuloo.

Takku on ollu hereillä tässä iltapäivällä ja muistuttanu minnuu olemassaolostaan tasasin väliajoin :heart: Molske käypi alavatsalla :D

Kiin ja Takku 16+6
 
Sitä minäkin mutta viikkoja minulla oli 13 kun olin sokerirasituksessa... katsoin kyllä huuli pyöreenä muita sokerirasituksessa olleita äitejä kun niillä vatsa huomattavasti isompi eli enemmän oli viikkoja kun mulla... ehkä neuvolan täti muisti väärin... uudestaan en kyllä mene... =) Oli se niin pahaa se juotava... En tiesä noista pissa jutuista kun neuvolan täti ei kerro niistä mulle mitään sanoo vaan että kaikki hyvin ja viimeksi ei tullut mitään niin hän laittoi papereihin vaan että negaa kaikki :/ Miksi neuvolan täti voi olla niin välinpitämätön... ilkeä ja tekee joka käynnistä hirveän... Hb:tä ei ole otettu neuvolassa kertaakaan ja jos haluan sen otettavan niin labraan vaan... Kertokaa mulle mitä tehdään toisessa neuvolakäynnissä... ettei tarvitse menettää yöunia... ;)
 
c81
Zuku, älä välitä. Mies jo sanoi ettei lähde mun kanssa enää mihinkään julkiselle paikalle. Päivällä mentiin markkinoille, joist ajouduttiin lähtemään pikaisesti pois, kunhan olin ensin lähimpään puskaan käynyt luovuttamassa aamupalani. Pahoinvointi on viimeiset päivät ollut kamalampaa kuin koko aikana! Ennen se oli enenmmän tai vähemmän aamupahoinvointia, nyt se iskee muutaman tunnin välien. Huolettaa jo mistä toukka saa kasvamiseen energiaa, kun ei mulla mikään sisällä pysy.. Mutat kaipa se mun vararavinnot sitten käyttää.

Jatkan vielä ja kysyn neuvoa.. Osaako kukaan sanoa missä vaiheessa pitää huolestua siitä että mikään ei pysy tuntia kauempaa sisällä? Onko kukaan 'ammattilainen' ja osaisi sanoa ehtiikö siinä ajassa mitään imeytyä toukalle? Itsellä on kurja olo, ja vielä kurjempi olo tulee kun pelkää ettei pikkuinen saa kaikke amitä tarvitsee. Nyt tällaista alituista oksentelua on ollut jo viikon.. Huolettaa kovasti..
 
Moikka pitkästä aikaa =)

Kopsailen kiireissäni kuulumisiani kevätvauvijoiden ketjusta...

Täällä on remontti työllistänyt, paljon aikaa ei ole nytkään tietsikalla istuskella... keittiöremontti meneillään, ei ole hellaa eikä uunia käytössä, eikä tiskikonetta eikä tiskienpesuallasta... :kieh: Suihkussa olen tiskaillut. :D

Huomenna on sitten neuvola, ja jännittää ihan sairaasti... niin paljon että tuntuu olevan mahakin sekaisin. :/ Täällä siis edelleen sama tilanne, eli rv13 tuntui viikon verran selkeitä liikkeitä ja sitten loppui... huomenna viikkoja tasan 17. Pelottaa, että löytyykö sieltä masusta elämää lainkaan... yritän olla ajattelematta asiaa, muuten tahtoo itku päästä. :'( No hyvähän se on lopulta saada jokin varmuus asiaan... monta kertaa on ollut mielessä soittaa neuvolaan ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänääniä, mutta aina olen viime hetkessä muuttanut mieltä (jänistänyt :kieh: ). Huomenna on totuuden paikka sitten... en varmaan nuku ollenkaan tänä yönä. :headwall:

No niin, remonttia jatkamaan...

Hissukka rv16+6
 
Tänään löysin tämän keskustelupalstan ja mukavaa huomata miten paljon on muitakin helmikuun odottajia! Täällä odotellaan esikoista!

Itsellä oli kuvottavaa oloa ja väsymystä rv13 asti, mutta nyt ei enää ole ollut muuta oiretta, kun joskus mahan turvotusta. Ihanaa kun ällöolo ja väsymys helpotti, töissä olo mukavampaa. Liikuntaa on tullut aktiivisti harrastettua ja töissä saa jumppailla/touhuta pienten lasten parissa (lto 0-3v lasten ryhmässä).

Joyeux 16+4, la 6.2.08 KYS
 
c81 Siun kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysy sieltä tuosta noin rajusta pahoinvoinnista. Jos on oikein pahana niin on äitejä otettu osastolle tippaankin että ravinteet riittää. Siinä samalla omakin olo helpottuu ja varmasti ainakin vauva kaiken saa minkä tarvii kasvaakseen.
Miulla yhdellä ystävällä aikoinaan raskauksissa ollut niin paha pahoinvointi et mikään ei tosiaan sisäl pysyny ja oli tipas käyny sairaalalla. Olo oli kuulemma helpottanu. Meneehän siinä itsekkin niin rapakuntoon jos ravinteita ja suoloja ei riitä edes omiin tarpeisiin ja siinä onkin oravanpyörä valmis.

Itselläni pahoinvointiakin on edelleen mutta lähinnä enää sellaista öllötystä mihin miulla auttaa noi maustetut vichyt tosi hyvin..niistä varsinkin mustikka ja vadelma on in :D

Taas pitäis yöhön töihin lähtee. Viimeyönä aamuyöstä viilteli ikävästi tuonne alavatsaan aaltoillen. Onneks helpotti kun pääsin kotiin nukkumaan. Kaameeta muuten 10 tunnin yövuoron jälkeen ajaa kotiin reilu puoltuntii ennenku pääsee nukkumaan..meinaa uni tulla matkalla väkisin :(
 
Terveisiä Nuuksion metsistä! =) Oltiin melkein koko päivä samoilemassa luonnossa. Marjojakin tuli vähän noukittua, mutta sienet (kanttarellit ja suppilot) oli kerätty parempiin koreihin. Marjastus tosin jäi vähän kesken, kun sade ja ukkonen pamahtivat päälle. No eipähän tuo hirveesti haitannu, kun oltiin oltu jo monta tuntia reissussa. Kyl nuo metsät on vaan semmonen rikkaus Suomelle ja voimavara meikäläiselle, että tulee taas tippa linssiin kun ajattelee asiaa. Ja kaikki tuo on ihan ilmaiseks koettavissa! :)

Mitäs muuta... Niisku-neiti : Tosta Hb:n mittauksesta... Mä oon käyny kolmest neuvolassa, eikä mullakaan oo otettu ku kerran siellä se Hb. Ekalla kerralla sain lähetteen labraan niihin normeihin verikokeisiin, jossa otettiin myös hemoglobiini. Nyt sit kolmannella käynnillä tuo neuvolaterkka kerto ne tulokset (ei ollu hiviä eikä hepatiittia ;) ). Kysyin itte siltä, että millos otetaan seuraava Hb, ja se vastas, että voidaan ottaa, jos mä haluun. Ja halusinhan mä. Otti siis lansetilla sormenpäästä. En tiedä miten te muut teette, mut mä tykkään tuolla neuvolassa(kin) olla aktiivinen, ja kyselen itte aika paljon kaikenlaista. Joskus varmaan tyhmiäkin, mutta sitä vartenhan se terkkari siellä on. :whistle: Ja sitä paitsi oon aina aatellu, et kysyvä on tyhmä vaan hetken... :whistle:

Kiin: Missäs toi Solmu on?

Isäntä lähti Nosturiin Bloodhoud Gangin keikalle ja mulla on nyt omaa rauhaa. Taidan käydä kohta lukemaan uusinta Odotus & Vauvat -lehteä. Tilasin sen puoleks vuodeks... Isäntä luulee, et oon ostanu irtonumeron. :whistle: Tilasin nimittäin myös Vauva -lehden... :whistle: No, mutta voispahan nuo rahnat huonompaankin mennä. :D

eva & helmieemeli 16+4
 
hb-mittauksesta, ehkäpä jotkut neuvolat mittaa sen jos oireet alkaa viitata raudanpuutteeseen..? väsymys, kalpeus, heikko olo jne.. en tiedä, itseltäni mitattiin ekalla käynnillä, ja oli sen verran hyvä että tätin mukaan siitä ei tarvitse enää huolta kantaa. olin yllättynyt tuosta, kun minulla on kerran anemiakin ollut..
Täällä on kans maustetut vichyt, etenkin mustikka kovassa suosiossa! Auttaa närästykseenkin! :) Ja onhan se hyvääkin, toisin kuin renniet!
Sitten c81 en ole ammattilainen mut edelleen sanon asiaan kuin asiaan että jos askarruttaa niin ottakaa yhteys neuvolaan, meitä vartenhan ne siellä ovat! Kuitenkin vuodeosastolla kun töissä olen ollut, voin sanoa että kyllä ne aika herkästi äitejä tuovat sinne tipalle. Jokainen aika hyvin varmasti oman vointinsa tietää, ja jos tuntuu että voimat loppuu niin ilman muuta sitten lääkäriin. Monestihan pääsee päivystykseenkin tipalle, ja sieltä suoraan kotiin, eli vuodeosastolle ei tarvitse edes mennä..
-Siru- rv16+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Taidan käydä kohta lukemaan uusinta Odotus & Vauvat -lehteä. Tilasin sen puoleks vuodeks... Isäntä luulee, et oon ostanu irtonumeron. :whistle: Tilasin nimittäin myös Vauva -lehden... :whistle: No, mutta voispahan nuo rahnat huonompaankin mennä. :D

Heippa

Tilasithan Vauva-lehden sillä kupongilla, jolla sai kaupan päälle joko BabyBjörnin kantorepun tai hoitolaukun á n. 130 -150 euroa? Oli siinä muitakin vaihtoehtoja, tosin ei vauva-aiheisia. Itse lehti oli jotain 70 vuosi tai sinne päin. Meinasin itse tilata mutta onneksi tuli juuri ennen kupongin postittamista huomautus asiasta, koska minulla olikin mahdollisuus saada lehdet uutena ilmaiseksi ja BabyBjörnin kantoreppukin sattumalta näytteenä tutulta. Mutta muutoin olisin käyttänyt sen kupongin, niitä on vähän väliä vauvalehtien välissä.

Mitä vointiin tulee, kaikki oireet on lähteneet, nyt vain odottelen liikkeitä. Ehkä toivottavasti parin viikon päästä tuntuu jo oikeet liikkeet eikä vaan suoliston liikkeitä :/ 4D:n varasin Femedaan Cacciatorelle, sitä odotellessa. Rakenneultraa kun ei meillä neuvolassa ole. Mielelläni otan lomapäivän ja lähdemme ajelemaan Helsinkiin, pääsee Ikeaan samalla :)

Jotkut täällä meinaa talohankkeita. Meillä on nyt runko kohta kasassa, teemme itse alusta loppuun omista puista ja omia suhteita käyttäen. Kustannusarvioksi 1,5-kerroksiselle asuinneliöiltään 209 m2 -talolle tulee autotallin kanssa noin 170 000, tällä hetkellä ainakin olemme alle budjetin ja talo kasaantuu hyvää vauhtia. Harmi vaan kun ei ehditä sinne ennen vauvan syntymää... Mutta mies tekee sitä ihan onnessaan pienen talkooporukan kanssa, vielä ei ole käynyt mielessä, miksemme ottaneet pakettia. Tosin meidän tapauksessa ei olisi ollut edes kannattavaa ottaa pakettia, koska olisimme menettäneet suurimman osan eduista, joilla rakennamme niinkin paljon halvemmalla. Nyt kun alkaa taas olla energiaa, pitänee meikäläisenkin osallista hommiin muutoin kuin keittiöhenkilökuntana ja työmaakopin siivoojana...

Kipsu 15+6
 
täällä taas... ;)

Kipsu: Mulle tarjottiin lahjukkeeks joko vauvapussilakanoita, kantoliinaa tai Vauva -lehden hoitolaukkua. Tilaus tais olla hinnaltaan 39e ja kestoltaan 8kk... Muistaakseni... Voisko pitää paikkaansa? Ystävällä on tuo hoitolaukku, ja ei oo pitäny sitä kovin laadukkaana. Valitsin sit ton kantoliinan, kun aion kuitenkin hankkia sellasen. Saa nähdä onko se minkämoinen. :/

Mä oon kans menossa Femedaan 4D -ultraan. en oo tosin vielä varannu sitä, kun meillä onnellisilla on tuo kunnallinen rakenneultra edessä syyskuun puolivälissä. Ajattelin varata sen lokakuun alkuun/puoliväliin.

öitä nyt. :wave:
 

Yhteistyössä