**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Minnuukin olis niin mukavasti väsyttäny tänä aamuna |O Heräsin kaverin soittoon, tartti kyytiä autokorjaamolle autoaan hakemaan, kun sen sovittu kyyti teki oharit. Mies sitä lähti kyyditsemään, kun sillä on vapaapäivä. Miun pitäs 10min päästä lähtee kouluun ja tässä mie istun pikkareillani palstailemassa :D Motivaatio on 0 :headwall: Onneks huomenna ja pe ei sitten olekaan koulua ja perjantaina lähetään miehen kanssa viettämään hääpäivää sinne kylpylään :heart:

Nyt perse ylös penkistä ja kouluun! Nähdään naiset, mukavaa päivänjatkoa :wave:

Kiin ja Takku 17+2

PS. Varasin rakenneultran aamulla. Sain ajan viikolle 20+2 :)
 
omasta navasta: Tänään tunsin sitten sitä ihanaista kutittelua :heart: Toivuin hammaslääkärin tuolissa viisaudenhampaan poistosta ja odottelin laskua, kun tunsin ihan selkeästi vauvan liikkeitä.

Suonikohjuista joku mainitsi. Mullakin ne nyt vaivanneet välillä melkoisesti. Eivät ole kovasti pinnassa näkyviä, mutta kipua aiheuttavat ajoittain. Hirudoidia pintaan :LOL:

Sairastin myös eilen ja viime yönä kuumetta. Joka paikkaa särki ja olo kuin rintatulehduksessa. Onneksi on paranemaan päin. Nyt vain kauhulla odottelen hammassärkyä...
 
Täälläkin aamuun oli vaikea herätä ja päivällä on ollut tosi väsynyt olo... Ikävä kyllä mun unia ei ole vienyt raskausoireet vaan ikävät uutiset miehen äidin terveydestä. Kymmenen vuoden aikana yhä uudistunut sairaus on nyt saanut niskalenkin ja loppu voi olla hyvinkin lähellä... :'(

Asian kanssa ollaan tietysti jo pitkään eletty, mutta aina huonot uutiset saa surulliseksi. Aikaisemmin olen aina yrittänyt (ja mielestäni myös onnistunut) miestä mahdollisimman hyvin tukemaan ja lohduttamaan, sillä asia on hänelle hyvin rankka (on nimittäin ainoa lapsi ja hänellä on aina ollut läheinen suhde äitiinsä). Nyt tukeminen on ollut oman itkuherkkyyden takia vaikeaa. Vaikka kuinka järjellä yritän olla rauhallinen ja käytännössä olenkin, niin hormonit saavat mut purskahtamaan vähän väliä yllättäen itkuun... Ja se ei tietenkään mieheni oloa paranna... :ashamed:
 
Moi.
Mä en pysty kauheesti koneella oleen, mutta ilmottelen, että hengissä olen. Poskiontelon tulehdus molemmin puolin ja korvaulehdus toisessa korvassa, ja siis toi niska edelleen siinä jamassa, että niskatukea pakko käyttää. Ei hurraamista. Kuumetta ei enää eile, olikin 5pv, nyt enää pientä lämpöä, mutta voimia ei ole mihinkää ylimääräiseen.
Pulla voi toivottavasti hyvin, lääkkeitä joudun syömään paljon sekä antibiottit menee nyt kans :( . Liikkeitä ei juuri tunnu, istukka oli kyl edessä, jhtusko siitä. JOskus tuntuu selvä tumps, mutta harvakseltaan..joten niitä odotellessa.

:heart: nelli&pulla 16+6
 
Pöhinä Lohduttaminen on varmasti hankalan tuntuista kun itku tulee herkästi, mutta kaikenlainen tuki on varmasti mihellesi tervetullutta. Kyllähän sen tiesitkin, se varmasti vain turhauttaa itseään kun ei olekaan se vahva tuki, mikä ehkä ennen raskautta on ollut. Voimia teille kaikille! :flower:

Saanukka, Kiin, Tuttemui ja nelHM

Hei teille myös kaikille. Samanlaisia vaivoja täälläkin. Väsyttää, kuumetta ja kipuja lihaksissa sekä supistuksia. Tsemppiä teille myös!
nelHM; Pullalla varmasti kaikki hyvin. Lääkäri varmasti määrännyt lääkkeet joista vähiten on haittaa. :hug: Kyllä tässä tietysti stressaa pikkuisen puolesta vaikka kaikki pitäisikin olla ihan hyvin. Eikös sulla ole laskettuaika suht samaan aikaan kuin mulla? Mulla 13.2.08.

(.) Tosiaan maanantaina jäin töistä flunssan takia ja sitten jostain ruuasta sain ruokamyrkytyksen, jonka kourissa sitten olin seuraavan yön. Eilen oli koko päivän tosi heikko olo ja nestehukan oireita, joten mies kipaisi hakemaan Osmosalia, jota join olo helpottikin hyvin äkkiä. Oli elektrolyyttitasapaino pielessä öisen oksentelun jäljiltä. Oksentelu oli sen verran rajua, että tuli verenpurkaumia kasvoihin ja silmiin. Pelkäsin tietysti Viltsun puolesta, ettei vain jotain haitta ois ollu, mut ilmeisesti sillä kaikki niin hyvin kuin voi. Potkii kyllä joka päivä ja muutenkin tuntuu kaikki olevan ihan hyvin. Supistuksia on tullut, mutta ne sekoittuu helposti vatsakipuihin, joita myös on ollut. Painoa lähti pois varmasti jonkin verran, kun olo tuntuu melkein kuin ei olisi vatsaakaan. Nesteet poistui. Ylimääräiset. ;) Toivotaan ettei se vaikuta lapseen. Ei ruokamyrkytyksen yleisesti pitäisi vaikuttaa, muuta kuin nestehukka, mut tiedä siitä nyt sitten. Tähän päälle on sitten tänään palannut se nuha ja flunssainen olo, jonka takia maanantaina olin pois. Ei ole helppoa ollut nyt tämän raskauden aikana.
Ultrassa viimeksi selvisi, että aiemmin tullut vuoto, jota luulin keskenmenoksi olikin ollut toinen alkio, joka ei vain ollut kehittynyt tarpeeksi. Noh. Tämän olen saattanut jo kertoakin. Tällaista täällä. Toivoa pitää olla. B)

VanamoBr ja Viltsu 17+0
 
ompas alkanut viikko hienosti, kaikki kipeänä! minäkin oon kärsinyt pari viikkoa issias kivusta ja lisäksi allergialääke aiheutti hengityksen vinkumisen ja sairaalloisen yskän.. toissa yönä reväytin selkäni yskäkohtauksen aikana, ja eilen en päässyt edes kävelemään.. panadolin ja kylmägeelin avulla pääsin tänään kouluun!

muutenkin tosi tosi tosi väsynyt olo ja päätäkin särkee. närästys ei helpota enää millään konstilla, ja kaikenkaikkiaan olo on niin vaivalloinen ja kuumeinen että tekis mieli hautautua peittojen alle ja viettää siellä seuraavat 15 viikkoa ainakin. no, ehkeipä sentään.. jospa tämä tästä iloksi muuttuis! :)

-Siru- rv17+2
 
Huhhuijaa. Aamulla ekoissa töissä oli juhlat, jotka pidettiin ulkona. Vaikka mulla oli villapaita ja pitkä nahkatakki olin silti jäätymisen partaalla, ärsyttävää! Muutenkin raskas päivä.

Nyt tässä odotellaan, että alkais koulu. Alotin aikuislukion, jossa käyn kolme kurssia vielä. Ärsyttää, kun ne kurssit ovat matikka6,kemia ja fysiikka1. Oon käynyt ne kaikki normaalilukiossa, mutta nyt jostain syystä joudun käymään uudestaan. Ja juuri ne aineet joista vähiten pidän! (no okei kemia menettelee) Pelottaa etten pääse läpi, mutta pakko, tahon vihroin lakin.

Voi olla ehkä tyhmä kysymys, mutta miksi näin alkuvaiheessa supistelee joillain? Ja miltä se tuntuu? Kun mulla on alavatsaa pistellyt aina välillä, enkä oikein tiedä sitten mistä lie johtuu/mitä on..
 
Tyttiliini
Ensin terveiset Pöhinälle, ikävä tilanne, toivottavasti jaksatte kuitenkin odotuksesta nauttia.

Ja sitten oma tilanne, joka on ihan kaamea. Siis tämä hemmetin raskaus taitaa olla menossa kesken! En voi uskoa sitä, tuntuu ihan absurdilta kun viikkojakin on huomenna 15 ja sikiö todistettavasti elossa ja hyvässä kunnossa, mutta pahalta näyttää.

Eilen tuli kovaa vuotoa illalla, siis oikein sellaista hulahtelua. Säikähdin tietysti ja lähdin synnärille päivystykseen. Siellä lekuri katsoi ensin, että olisi eteisistukka, näytti ultrallakin että katso nyt. Sanoin, että ei voi olla, se on todettu moneen kertaan että takaseinässä on. Ja siis verta vuosi koko ajan ihan hulluna pitkin tutkimuspöytää. No lekuri katto uudestaan ja sano että hupsista, sepä ei ollutkaan istukka vaan verta. Ja totesi, että siellähän se vauva vilkuttelee, katso.

Siis mikä sadisti. Sitten se sano, että kuule, on se mahdollista, että olisi istukan reunasta vuotanut verta kohtuun, mutta paras asennoitua niin, että kesken menee, kiitos ja näkemiin.

Olin niin shokissa, etten älynnyt kysyä muuta, kun että jos se menee kesken niin pitääkö tulla sairaalaan. Siihen tämä älypää sanoi, että tietysti, kun se on jo niin isokin ja pitäähän se sitten leikellä että nähdään mistä on kyse.

En tajua en ymmärrä mitä pitäisi tehdä. Kuulemma keskenmenoa ei voi estää näillä viikoilla mitenkään, mutta silti käskettiin saikulle ja kiellettiin kaikki rasitus.

Yritin kysyä sitäkin, että jos tämä nyt menee kesken, niin koskas voisi odottaa jotain tapahtuvaksi. No sitäkään ei kuulemma yhtään voi sanoa.

Että tässä sitä nyt ollaan. Leikin esikoisen kanssa (onneksi on se pikkuinen, muuten tämä olisi aika kamalaa!) ja ihmettelen, että mitä pitäisi ajatella. Verenvuoto on ollut tauolla aamusta asti, mutta en tiedä, tarkoittaako se mitään ja jos tarkoittaa, niin hyvääkö vai pahaa.

Suututtaa kamalasti, kun eivät voineet selittää tarkemmin. Mä luulin ennen, että jos istukka vuotaa, niin sen näkisi ultrassa. Mutta kun tämä tyyppi ei edes erottanu istukkaa verestä niin eipä voi olettaa, että olisi muutenkaan mitään osannu sanoa. Tietysti tiedän, ettei näitä juttuja voi ennustaa, enkä mitään lupauksia tai varmuuksia vaatinut, mutta hei haloo jotain rajaa.

Lopuksi se vielä tokaisi, että ei tässä viitsi mitään kontrollikäyntiä pistää, menet sitten rakenneultraan jos sinne asti pääset. Ja käski vielä "suhtautua skeptisesti ja pelätä pahinta".

Että ei hyvin mene meillä, ei.

 
SEE
Voi kauheaa Tyttiliini. Toivotaan parasta!!. Kaameaa kohtelua. Kannataisikio mennä vaikka yksityiselle uudestaan ultraan niin saisi selvyyden? Lepäile nyt ja toivotaan etteä vuoto ei enää ala.

t.SEE
 
Tyttiliini, siis kamalaa!!!! :hug: :hug:
Ja kamalaa sekin, millaista kohtelua olet saanut!!! |O |O Tekisin kyllä valituksen varmaan, huh :(

Mutta peukut pystyssä sulle, että menee kaikki onnellisesti!!! :attn: :attn: :attn:
 
tyttiliini soita neuvolaan ja vaadi päästä kontrolliin!!! :hug: se on sinun ja vauvan oikeus!!

siruko mä olen saanut pidettyä närästys vaivani kurissa Gefilus-kapseleilla, kärsin tästä vaivasta jo ennen raskautta. Syön nyt pissatulehduksiin estolääkettä ja sen kaverina gefilus-kapseleita, ni närästys on jäänyt opis tai ainaki huomattavasti vähentynyt, ku samalla olen vähentänyt esim. kahvin juontia! Kokeile jättää "pahimpia"-närästyksen aiheuttajia pois. Minulla pahin on esim. punainen viinimarja. Kurkkua ja paprikaa voin kohtuudella syödä.
oma masu: Taas tänään töissä piti potilasta huonossa asennossa nostella, ni onpas vain ollu alaselkä kippeenä, no onneksi vetristyy ku lenkkeilee ja "pyörittelee"-nikamia. Loppu mummolla voimat keskes kävely matkan, ni piti sit siinä kannatella mummoa et päästiin petille saakka...tää on joskus tämmöstä! Ja ku ei taho tuota tukiliiviä aamulla muistaa laittaa! Isäntä kyl uhkas et huomen aamulla tullee ovelle tarkistaan et mul on se paikallaan :p
On surkia tämä pahoinvionti tullu takasin..on monena aamuna pitäny aamupalan päälle nakata pastilli suuhun et selviää töihin yökkimättä..mut nämä omat vaivat on pieniä tyttiliinin koettelemusten keskellä..
Isäntä eilen meinas et ei sun tarvi sinne sairaalaan mennä synnyttään, ku hän on niin monta "synnytystä" hoitanut..ts.lehmiä-poijittanut..taitaa riepua jo nyt jännittää!! No katotaan sit ku aika lähenee. Ku ultrassa käyntiäki jännitti--intti matkalla ettei siellä varmaan kukaan muu mies ole ollu mukana ku hän :p no oli jälkikäteen sit ihan tohkeissaan!
Mut nyt saunan lämmitykseen, jos se tuo isäntäki tuolta heinähämmista selviäis kohta kotia!
 
Tyttiliini paljon voimia siulle ja nyt otat levon kannalta. Ota heti huomenna yhteys yksityiseen lääkäriin jotta pääset ultraan ja saat asiallista hoitoa itsellesi ja vauvallesi. Siulla on oikeus vaatia kontrollikäyntiä jotta saat asioihin selvyyttä eihän tuo oo mistään kotosin että laitetaan kotiin vaan oottelemaan pahinta!!!
Mie toivon parasta siulle ja vaavalle!! :hug: :hug:
 
Tyttiliini Varmasti säikäyttää :hug: Jos se vuoto on kerran asettunut niin tuskin enää on mitään hätää. Mie vuosin viikolla 11 seulana ja isoja hyytymiä tuli, eikä silti menny kesken :) Niin kauan kun vauva on elossa, on toivoa :heart: Miulla oli kyllä paljon empaattisempi kohtelu kuin siulla :( Miten tuollaset sympatiakyvyttömät paskiaiset edes pääsee lääkäriksi :headwall: Miut ottivat tarkkailuun sairaalaan ja olin yön tiputuksessa. Aamulla saatiin varmistus, että kaikki olikin ihan hyvin. Kolmisen viikkoa vuosin sitten vanhaa verta, jonka gyne sanokin tulevan pois, kun kohdunsuulle jäi vielä iso hyytymä, kun lähettiin sairaalasta. Toivotaan, että teilläkin kaikki kääntyy parhain päin :hug: Nyt vaan lepäät, etkä nostele mitään, ettei istukka ripsahda uudelleen.

Meillä oli eka perhevalmennus tänään. Miulla on meiän ryhmästä viimesenä laskettu aika :D Puhuttiin vanhemmuudesta ja sen herättämistä tunteista ja odotuksista. Ens kerralla katotaan synnytysvideo :/ Hassua olla jo nyt valmennuksessa, kun muut on siellä mahat pystyssä selkeesti pidemmällä kun mie :D Ja mie olin ainut, joka ramppas kesken pissalla ja availi housunnappeja, kun rupes istuminen ahistamaan :LOL:
 
Tyttiliinille :hug: :hug: :hug:
Minä myös tekisin ko. tapauksesta (kohtelusta) valituksen ja vaatisin kontrollia heti ja eri lääkäriltä. Vituloittaa, jos lääkäri ei ymmärrä, että potilaan kokemus on aina subjektiivinen. Ammatti-ihmisen pitäisi osata käyttäytyä sen mukaisesti ja kohdata potilas kerrallaan, eikä tehdä tuon laatuisista toimista rutiininomaisia!!! :( Paljon voimia sulle ja vaaville psysyä mukana!

Perhevalmennuksesta: Onpa tosiaan aikaisessa... Mä oon aatellu, että se alkaa joskus marras-joulukuussa... :/

Koko maailma on täynnä :heart: raskaanaolevia! Tänään kuulin töissä, että kaks kollegaa, tosin kumpikin eri toimistoista, odottaa kans vaavia. Ja sit illalla yhdessä kokouksessa kuulin yhden tutun odottavan. Meitä massun kanssa kulkevia on tässä naapurustossakin tosi paljon ja pari tosi hyvää ystävääkin kasvattaa vaavimassua. Tää on jotenkin niin uskomatonta, kun koko ajan putkahtelee jostain vaaviuutisia. :heart:

eva & helmieemeli 17+0 :heart:
 
c81
Tytteliini, olen saanut saman 'tuomion' jo pariin otteeseen etisen istukan aiheuttaman kovan vuodon vuoksi. Mutta niin vaan pikkuinen vilä heiluu siellä. Viimeksi fiksu lääkäri sanoi että joillekin vain tulee selittämättömiä vuotoja, syytä ei tiedä. Muta ihmettelen myös miksei määrätty kontrooliia, itselle on aina n. 1-2 vkon päähän määrätty kontrolli. Soita ja vaadi itsellesi myös. Pää hajoaa jos vaan kotona miettii. Paljon jaksamista! Olette ajatuksissa.. :hug:

Itselä tänään kontrolli ja hermostutta.. kuten näette unta ei taas ole saanut..
 
Tyttiliini
Varasin ajan yksityiselle, käyn siellä tänään. Ei kai sekään voi mitään varmaa sanoa, mutta jos nyt edes käyttäytyisi vähän asiallisemmin niin saisi kysyttyä pari asiaa. Vuoto on ollut nyt pois reilun vuorokauden, mutta en tiedä, mitä se meinaa vai meinaako mitään.

Vanhaa verta oli muuten kuulemma tuo minunkin vuotoni, mutta ei se estänyt sitä lääkäripupusta antamasta tuomiotaan :/

Ja c81, teillä on varmasti kaikki hyvin, älä huoli! Vaikka etinen istukka on tietysti vähän harmillinen juttu, se on kuitenkin selkeä syy vuodoille eikä vaaranna raskauden jatkumista.

Pusuja kaikille ja hyvää odotusta, toivottavasti päästään mekin pikkuitiön kanssa vielä jatkamaan. Ilmoittelen kyllä, jos tiputaan kyydistä.

Vielä pitää sanoa, että onneksi on tuo meidän esikoinen. Ei sitä pysty oikein synkkyyteen vaipumaan, kun on ihana pikkuinen kainalossa kiehnäämässä. Ei saisi valittaa. Jos tässä käy huonosti, niin kaksi kertaa kyllä mietin, ryhdynkö hommaan enää uudestaan, sen verran stressaava on tämä kierros ollut.
 
Tytteliini Ihan kamala kohtelu ollut sinulla. Todellakin uhmataan typerää lääkäriä ja pidetään peukut pystyssä ja toivotaan parasta. Kontrollikäynti on ehdottomasti sinulle ja vauvalle kuuluva oikeus ja mielenterveytesu kannalta välttämätönkin. Ei tuollaista voi vain kotona odotella. Ja mitä ihmettä? Täytyy leikellä, mikö ihme lekuri tollanen on? :/ Kai muistat sen nimen niin voit kontrollia tilatessasi mainita. Jaksamista ja toivon kipinöitä teille!! :hug:

Oma napa: Pitää tästä omastakin mainita kun joku niistä supistuksista oli ihmeissään. Niitä voi tulla missä vaiheessa raskautta tahansa ja ovat toivottavasti nytkin vain harjoitussupistuksia. :)
 
Tyttiliini :hug: :hug: :hug: Todella raivostuttavaa käytöstä lääkäriltä jonka pitäisi olla asiakaspalvelu ammatissa. Minäkin kyllä jonnekin päin tuosta soittelisin tai ainakin neuvolassa kyselisin et voiko näin uuno olla.

c81 Älä huoli c, varmasti kaikki on hyvin masussa! Kuitenkin on hyvä että on annettu kontrolliaika niin saa oman mielen rauhoittumaan kun tietää ja näkee pikkusen. :heart:

omaa napaa: eilen iski jonkinmoinen mahatauti/ripuli. Yäk. Mahaa väänsi kauheasti ja vessassa sai istua kiitettävästi. Onneksi se yötä myöten helpotti.
Muuten olo ihan jees. Otsa kukkii edelleen ja osa syyksi luulen nyt tuota "talon rakennus stressiä". Eilen sain tehtyä oikein ruokaa kunnolla ja syötyäkin.Jee! Huonosti tähän asti on ruoka uponnut!
Nyt taas ei oo pikkusen liikkeitä tuntunut... :/ huolettaa mut jospa mul on se istukka sit tos eessä niin ne ei niin usein tunnukkaan.

Päivän jatkoja...

Jepsu ja Tiitiäinen 16+2
 
zuku ,kiitos vinkistä, pitää kokeilla! Mulla kyllä tosiaan närästää ihan kaikki, viilit, jäätelö, jauheliha, jopa ruisleipä! Kaikista pahin on kahvi, ja sen oonkin nyt suosiolla jättänyt kokonaan pois. Rohkeasti oon silti kaikkea syönyt, ihan vaan että vauvakin saisi ravintoaineita.. Tämä nyt joka tapauksessa on kaikkien vaivojen arvoista, niin kestetään nyt sitten :p Ihana vapaapäivä tänään! Käyn ensin vähän sukuloimassa ja sitten nukun niin pitkät päiväunet kuin nukuttaa!

Tyttiliini, toivottavasti saat parempaa kohtelua tällä kertaa. Ja parempia uutisia! Koskaan ei saa toivoa menettää, on todella väärin keneltäkään ohjeet "pelkää pahinta". Kaikkea hyvää sinne teille :heart:
-Siru- rv17+3
 
Hei, mahtuuko mukaan?
Netti saatiin vasta muutama viikko sitten kotiin, joten nyt aukee tiedon valtatie. Töissä oon kyl lueskellu, mutta siellä ei pääse kirjautumaan.
Toista odotetaan ja la olis sopivasti ihan helmikuun lopussa 29.2. esikoinen täyttää justiinsa kohta 2v. Ihan sopiva ikäero.
Teillä näyttää olevan kerhokin, mitenkäs sinne pääsis mukaan?
Hirveen aktiivisesti ei varmaan tuu täällä käytyä kun on työt, koulu ja jumalaton kotimatka, mutta aina sillon tällön.
 
tyttiliinille :hug: ja toivoa, että kaikki jatkuisi normaalisti ja vuoto ei toistuisi. KÄytös lääkäriltä oli anteeksiantamatonta ja epäinhimillistä, ehdottomasti reklamoinnin paikka! Saa loukattua tollanen vielä montaa muutakin, jos ei puutu.

VanamoBr mun la on 7.2.

(.): Olo saattas olla jo terveen kirjoihin päin.. Päätä kyllä särkee, mutta räkä on alkanu tulee nii hyvin pois, että sen puolesta varmaa helpottaa pian. Niska ja yläselkä on vielä aika kipee, mutta koitan olla tän päivää ilman niskatukea. Raskauden suhteen ei uutta. Maha vaan todella iso, luulis, että synntyän tän vuoden puolella sen perusteella. Kaupan kassakin kommentoi.. Koitan saada uuden kuvan, jahka jaksan ottaa jne..

:heart: nelli&pulla 17+0, jo :eek: (vasta, mahan koon perusteella :$ )
 
Tyttiliini, saamasi kohtelu oli epäinhimillistä! Toivon sydämestäni, että tämän päivän kohtelu ja uutiset olisivat parempia. Voimia sinulle :hug: Serkullani oli myös muutama vuosi sitten koko raskauden ajan selittämättömiä vuotoja. Hänen lääkärinsä sanoi silloin, että joillain ihmisillä limakalvot vain saatavat olla sellaiset, että verisuonet "poksahtelevat" ajoittain ja aiheuttavat melko runsastakin vuotoa välillä.

Tsemppiä myös teille flunssaisille ja mahatautisille :hug: Musta itsestä kyllä tuntuu, että nyt raskaana ollessa kaikki pienetkin flunssat tuntuu paljon kurjemmilta kun ennen, kun nenä on tukossa jo valmiiksi kuivien limakalvojen johdosta... :snotty:

Kiitos myös lohdutuksen sanoista tässä mun omassa tilanteessa. :flower: Päivä kerrallaan mennään ja yritämme anoppia parhaamme mukaan tukea. Ostin mm. eilen kotidopplerin sitä varten, että voisimme "soittaa" hänelle pikkuisen sydämen ääniä. Hänen hartain toveensa on nimittäin aina ollut, että "jos vain pääsisi vielä mummoksi"... Nyt vaikuttaa hieman huonolta, kun tämä masussa olevan asukin syntymiseen menisi vielä n. 5 kuukautta. Mutta kyllähän hän on jo periaatteessa mummo, vaikkakin vasta syntymättömän vauvelin... vai mitä? :)

Hei vaan sinulle heinälato! :wave:
 

Yhteistyössä