**Helmikuun Helmet 2008** elokuiset kuulumiset

Sitäpä mielenkiinnolla kysyisinkin, kun vähän sivuttiin aihetta, että kuinka monen mies aikoo jäädä hoitovapaalle? Me oltiin sekin jo sovittu keskenämme, ajateltiin paitsi taloudellisesta näkökulmasta, niin myös tasapuolisuuden vuoksi. Mies jää erittäin mielellään lapsen kanssa kotiin.

Tuli vaan pari päivää sitten pieni koukku, joka meinas romuttaa koko suunnitelman. Mun piti siis isompien tulojeni takia mennä töihin äippäloman jälkeen ja miehen jäädä kotiin. Noh, luottamusihmiset sitten puuttui mun ylimääräsiin hommiin, ja sano etten saa enää tehdä niitä. Ikinä. Mun tulot putoo heidän ansiostaan noin 1000 euroa/kk. Käteen jää nyt kuukaudesta, vapaista ja työtehtävistä riippuen 400-600 ?.
Maksa sillä sitten lainaa... mies kyllä lohduttelee, että me pärjätään, mutta oon niin tottunut ettei tarvi kituutella, niin tuntuu aika pahalta... Ja eilisilta menikin itkiessä. Siinä ohessa kaikkea, mutta myös tätä raha-asiaa. Oon aina luullut, että luottamusmiehet ajaa työntekijöitten ETUJA...

Noh, oon kyllä yötöissä sitten vaan pelkästään, eli ehditään olla koko porukka enemmän päivisin yhdessä, aina jotain positiivista =)

kebabista tuli mieleen, että mies toi miulle toissapäivänä, ku olin taas murheellinen, niiin hyvän kebabin! Mutta en edes jaksanut syödä sitä kokonaan, se on hyvin merkillistä mun kohdalla, etten jaksa hyvää ruokaa syödä yli tarpeeni :D Maha tosin ei ottanut sitä hyvällä, väänsi vielä seuraavana päivänäkin...

Jeps, mutta nyt nukkumaan.....

Aini! Mennään tänään käymään siskontytön 2-v pileissä, ajateltiin siinä sivussa kertoa siskolle ja mun vanhemmille meijän vaavasta :)
Vähän jänskättää, miten iskä ottaa sen, ku se pitää muakin vielä ihan vauvana :p
 
Pusuapina, siis sä oot tehny ensin "yövuoron" ja sieltä menny "päivävuoroon" jatkamaan, jos oiken oo ymmärtäny? :whistle: Meillähän tuo on kielletty jo n. 2 vuotta sitten =) Itsekin nimittäin mietin sitä vaihtoehtoa, mutta piti sit valita jompi kumpi ja valitsin päivätyön, koska tienaan siitä enemmän ja en olis saanu nukuttua sit kuitenkaan aamulla enää =)
Mut tosiaan meille ainakin sanottiin jo sillon, et tuo on ihan valtakunnallinen käytäntö, tai ainakin tulee sellanen, ettei saa tehä...että et sä ainoo oo :hug: =)
Sellasta meillä saa viel tehä, että jos yöllä tekee esim 3h piiriä, niin päivällä saa tulla tekemään vielä 3½h, jos töitä riittää =) Muutama sellanen meillä onkin =) Eli kun yöpostihan on osa-aikasta, niin sit saa kokoaikasen tunnit =) Ja palkan ;)

Mut mitä tohon miehen kotiin jäämiseen tulee, niin meillä se ei nnistu. ihan silkasta taloudellisesta syystä. Muuten mies varmaan jäisiki. Nyt sillä on ollu joka 2. viikko iltavuoroa, että käytännössä se on ollukin joka 2. viikko lasten kanssa kotona, mut ne joka 2. viikon tuo kuopus on ollu tarhassa =) Ekat 1½v-2½v tuota kuopusta meillä mummot hoiti vuoropäivinä, kun itse oltiin töissä =) Siinäkin säästi mukavasti :D

Jahvetti 17+1
 
Huomenia!

evaellen, kuulostaa tutulta itkeskelyt. Rupes kyllä naurattamaan toi sun vihannesosastolla tirauttelu, mutta ymmärrän kyllä niin hyvin. Se liikutus tai harmitus voi iskeä missä vaan :LOL:

Aargh, mulla menee kohta hermot tän finninaamani kanssa.... Tuntuu, että finnit vaan lisääntyy koko ajan! Paikallisvoiteista ei tunnu olevan apua. No, kai täytyy vaan kärsiä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Jahvetti:Jos meinaat yli puolivuotta kärrytellä niin en suosittele Emman vaunuja :whistle:

No jos ne 1-1½v kestäis, niin riittäs mulle :whistle: Kun ei ne tulis kuitenkaan kuin tälle yhdelle käyttäjälle...mutta pitää kävästä katsomassa ja ihmettelemässä =)
Kuitenkin uudet haluisin, mut Emmaljungiin ei oo varaa. Emmajungat meillä on edellisillä ollu ja kovasti tykkäsin. Muista merkeistä ei oo kokemusta, eikä ne oikeen oo mun tyylisiäkään :/
Onneksi on viel aikaa :D
 

Hei,

täällä on myös yksi maksaruoista pitävä raskaana oleva äippä. Yhden kerran olen syönyt maksalaatikkoa nyt raskausaikana (RV nyt 16+1), mutta Fineli.fi :stä saamieni A-vitamiinipitoisuuksien takia en nyt uskalla oikein enää tuota herkkuani syödä... Tässäpä tietoa muillekin:

Maksamakkarassa on A-vitamiinia 2436 mikrogrammaa / 100g,
maksalaatikossa on A-vitamiinia 3604 mikrgrammaa / 100g

Ei-raskaana olevalle A-vitamiinin suositeltava päiväannos on n. 800-900 mikrogr/vrk.


Lähteet:
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11044&lang=fi
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=30372&lang=fi
 
Juu eli eilen oli sitten kovasti odotettu neuvola, joka kerran jo siirrettiin, kun ei ollut sijaista. Odotin kovasti sydänäänten kuulemista kun en niitä kuullu oo. No eipä se kokematon sijainen niitä löytänyt ja paha mieli jäi sitten. Nyt miettii et onkohan kaikki hyvin ja jne. Seuraavaks rakenneultra viiden viikon päästä. Aika pitkä aika odottaa, varsinkaan kun en mitenkään varma noist liikkeistä oo, toivottavasti muljahdukset vahvistuisivat et olis varma et vauva liikkuu. Se "oikea" neuvolatäti on ainakin kaks viikkoo sairaslomalla et ei ainakaan kahteen viikkoon voi edes kysyä jos kuuntelis sykkeet. Meil ei neuvolas oo ees ultraa et vois sillä kattoo.

No aamu ainakin alkoi oksentelulla, ei olis uskonu et siitäkin voi olla joku päivä tyytyväinen.. :whistle:

Niin ja niitä anti-D vasta-aineita oli taas veressä mitä oli kuopuksestakin, toivottavasti nytkin sama homma et niitä on jäänyt esikoisen odotuksesta mun vereen. Toivotaan et tänkin veri on miinus-merkkinen kuten munkin...

Eipä tässä mitään kun kauppaan hakemaan kakku- ja ja piirakkatarvikkeita, on meinaan illalla ja huomenna esikon synttärit.

Juu eli Victoria 14+3

 
Victoria, no eipäs sitten viitsiny tää sijainen pyytää jotain toista terkkaa kuuntelemaan..? :whistle: Vai eikö ole?
Kyl mulla aina on sitte pyydetty apua muilta, jos ite erkka ei oo saanu asiaansa hoidettua jostain syystä. kyl noil viikoilla pitäs jo saada kuuluviin :whistle:
 
Pessi, yeliä on nostettu täälläkin :whistle:
Minkäs alan yrittäjä olet tai millainen yritys sulla on? Meillä mies on ollut nyt vuoden hoitamassa lapsia kotona, ja nyt puoleksi vuodeksi tulee hoitaja kotiin. Mä en nyt niin kamalasti tienaa, ainakaan vielä :ashamed:, tällä omalla yritykselläni, että parempi jos mies tienaa :kieh: Paitsi, etten ainakaan haluais lopettaa yritystäni tämän raskauden takia, joten kai se sitten loppupeleissä ratkaisee äippäloman pituuden...

aippa0505, hyvä tietää nuo maksan a-pitoisuuslukemat. Maksamakkaraa sai uusien suositusten mukaan kuitenkin syödä 200g/vko tai 30g/pv. Siinäkinhän suositukset ylittyvät, jos syö tuo kerralla tuon viikkoannoksen, senkin piti olla "sallittua".
Toisaalta jäi mietityttämään vielä a-vit.pitoisuuden ilmoittaminen: maksamakkarasta pitoisuus oli laskettu reseptistä, maksalaatikossa summattu osatekijöistä??? Mikä ero maksassa voi olla, kun makkarassa maksaa kuitenkin on prosentteina enemmän kuin laatikossa?

Onko riittäviä selitysyrityksiä sille, että uskaltaa nauttia myös maksalaatikkoa :whistle: :LOL:
 
Huomenia!

Sateita ilmassa täälä päin. Kovasti ukkosia odotetaan et ilma vähän raitistuis mut taitaapi olla etelän ja idän riesana vaan.

Itkeskelystä Katoin aamulla eiliset satuhäät ja itkuksihan se meni. kaiken lisäksi häävalssi oli sama kuin meillä niin voi sitä vollotuksen määrää...Ihan nolottaa kun aattelen. :ashamed:
Muutenkin tuntuu et missä vaan ja milloin tahansa se itku tulee.

Mies ei meilää jää kotiin taloudellisista syistä ja senkin takia et oon varmaan aika "vanhoillinen" sen suhteen et kyllä äiti hoitaa. :kieh:

Jahvetti Meillä on Bora merkkiset vaunut ja oon tykänny tosi paljon, tosin nyt ostetaan ne kaksostenrattaat niin pääsee molemmat kyytiin.

Kamalan hintasia tarjousjuttuja tullu talofirmoilta ku oon kyselly. Kääk. Riittääköhän meidän vara mihinkään??!!! Oikein kauhistuttaa. :eek:

Meillä mies tekee pelkkää yötyötä ja niin ollen meillä on kivasti päivisin aikaa olla yhdessä. Nyt alkaa melkein vkon pituinen vapaa putki.


Aamukahville mars,

Jepsu ja Tiitiäinen 15+3
 
Luinpa vielä lisää tuosta maksasta:
Raskauden aikana saantisuositus on naisilla hieman tavallista suurempi eli 800 µg RE päivässä, sillä A-vitamiinin tarve lisääntyy hieman etenkin loppuraskaudessa...
...Koska sikiö on herkkä A-vitamiinin liikasaannille, raskauden aikana retinoidimuotoisen A-vitamiinin pitkäaikaissaannin ei tulisi ylittää 3000 µg RE päivässä. Koska myös yksittäinen suuri kerta-annos voi olla sikiölle haitallinen, kerta-annoksesta saatavan retinoidimuotoisen A-vitamiinin määrän tulisi olla korkeintaan 7500 µg RE.

Tämä oli elintarviketurvallisuusviraston sivuilta.

Ja tuossa Finelin sivulla oli maksalaatikon, 100g, a-vitamiinipitoisuus eli retinoidipitoisuus 3604.6 µg Eli taas vois kyseenalaistaa tuon kiellon ehdottomuuden? :kieh: Vaikka toki suosituksia kannattaa kuunnella, eikä syödä maksalaatikkoa päivittäin tai edes viikoittain, mutta en edelleenkään jaksa uskoa, että maksalaatikon nauttiminen kohtuullisena annoksena pari kertaa raskauden aikana olisi ihan ehdottoman kiellettyä. Toisaalta viikkojen 2-5 aikana ei kannata riskeerata edes tällä pienellä määrällä.

No jopas tuli palopuhe maksalaatikon puolesta :LOL:
Olettehan muuten huomanneet, että esim. kalaöljyvalmisteet ja monet vitamiinilisät sisältävät helposti enemmän a-vitamiinia kuin maksa?
 
Huomenta =)

Kiva että täällä oli muitakin yrittäjiä, tosin ennen tätä hoitovapaata ja äitiyslomaa olin jo ns, vieraalla töissä oman yrityksen ohella. Meillä tämä kun onnistui kun kyseessä perheyritys. Ja nyt on tämä ala tullut tiensä päähän niin että yritystoiminta loppuu ensi vuoden aikana. Ikävää toisaalta mutta eipä ole hyötyä jatkaa kun kannattavuus laskenut viime vuoden aikana rajusti. Ja onhan minulla työpaikka mihin hoitovapaan jälkeen on mahdollisuus palata.

Maksalaatikkoa olen vähäisiä määriä syönyt pari kertaa tämänkin raskauden aikana, samoin maksamakkaraa. Enkä usko että olen näillä onnistunut sikiölle haittaa aiheuttamaan eli edelleen maalaisjärjellä varmasti pärjää näissäkin asioissa jos jotain mieli tekee =) Alkoholi on tietty eri asia.

Ikävää että Victorialla oli kokematon sijanen, jos sua huoli painaa niin ilman muuta menet takaisin ja pyydät sydänäänten kuuntelua uudelleen ja eri henkilön toimesta mikäli tämä sijainen ei edelleenkään niitä löydä :hug:

Kun itsekkin sykkeen saa kuulumaan ja vieläpä laitteella joka ei kuitenkaan vastaa neuvolan ammattikäyttöön tarkoitettuja niin luulisi alalla työskentelevien osaavan hommansa.

Omassa navassa ei uutta, liitoskipuja alkaa iltaisin olla vaikka ajattelin että niitä tulisi vasta puolen välin jälkeen :/ No, niiden kanssa on taas elettävä vielä puolisen vuotta. Flunssakin alkaa helpottamaan niin että tänään pääsee jo rakkaan harrastuksen, ratsastuksen, pariin. Täytyy yrittää mahdollisimman useasti nyt mennä kun vielä voi. Puoliväliin jos voisi niin olisi oikein hienoa =)

Itkuherkkyyttä edelleen myös täällä, samoin pinnan kiristymistä erittäin pienistä ja sitten saa senkin vuoksi pillittää :kieh: Eilen tippa silmässä katsoin tehistä kun Abby ja Luca menivät naimisiin :LOL:

No nyt on mentävä kotihommien pariin :wave:

äitsy ja pieni 14+6
 
K-M
Np-ultrassa ja lääkärineuvolassa on nyt käyty. Siellähän se pallero pyöri ja jalkojaan oiko. Kaikki ok, sydänäänet kuuluu hyvin ja liikettä on. Sokerirasitustestiin joudun minäkin nyt. Onkohan sinnekkin pakko mennä jos ei tahdo?

Muuta ei tarvis vauvalle oikeastaan enää hommata kuin vaunut. Sitteriä oon miettiny kans kun ei sit tarvis olla Empun jaloissa lattialla.
Onko kellään mitään hyvää kikkaa noihin suonenvetoihin? lääkäriltäkin kysyin ja se tuumas mun syömät mangnesium/B-vit. napit oikein hyviks ja sano et jotkut laittaa myös merisuolahipun kielen alle silloin tällöin. Muuta konstia silläkään ollut. Inhottavia kun ainakin edellisessä raskaudessa suonenvedot vaan paheni koko ajan loppuakohden. Nyt ollu vasta muutama lievä.
 
Millä ihmeellä ton kuvan saa profiiliin? valkoseksi vetää koko sivun ja alareunas lukee että valmis. menee hermot! :headwall: :headwall:

oon kans miettiny tota sokerirasitushommaa et onkohan sinne pakko mennä?

Äitsy joo, mäkin itkin kun ne abby ja luka meni naimisiin.

nyt meen syöttään tytön tai menetän viimeisetkin hermon rippeet ton kuvahomman kans.

riekalehermo Jepsu ja tiitiäinen 15+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Kamalan hintasia tarjousjuttuja tullu talofirmoilta ku oon kyselly. Kääk. Riittääköhän meidän vara mihinkään??!!! Oikein kauhistuttaa. :eek:

Minkä kokosia/muotosia taloja ootten kyselly ja miltä firmoilta? :) Kuultiin vasta, että tää meidän talon rakentaminen maksais tänä päivänä 40te enemmän kuin 3v sitten..tällä samalla tyylillä :whistle: Huhhuh... :kieh:
Nyt meillä tuo uusi tontti on rinnetontti-->hieman kalliimpi perustaa kuin tasamaa...neliöitä kyllä ei tulis, kun joku 30-max40 neliöö lisää, mut hirvittää!!! :eek: Vaikkakin nykysestäki saatas kiva pesämuna alkuun...vanhojen talojen hinnannousu alkaa olla pysähtyny, mut rakennuskustannukset meinaa karata ihan tosissaan :whistle:
 
Pupikin laittaa pitkästä aikaa terveisiä.
Täällä kaikki hyvin. Tulin juuri neuvolasta ja pikkuisen sydän löi tasaiseen tahtiin. Äidilläkin kaikki kunnossa.

Me asutaan avomiehen kanssa kolmen huoneen asunnossa, puutalon alakerrassa vuokralla. Luulenpa, että meidän tuloilla (taiteilijapariskunta) ei omaa taloa koskaan voida saada... mutta tämä asunto on aivan mainio ja kodikas. Ollaan jaettu huoneet: makuuhuone meille, olohuone ja keittiö. ja nyt sitten on tehtävä uusia järjestelyjä. Tilaa ei tule liikaakaan olemaan, mutta meillä on oma ihana piha, jonka jakaa 3 perhettä. En halua muuttaa isompaan asuntoon, joka sijaitsee kerrostalossa. Ajatuskin ahdistaa, ettei pääsisi omalle nurmikolle suoraan ulko-ovesta. Tuolla pihalla on helppo ja turvallista pienen ottaa nokosia
Meillä on onneksi ihan oma kesäpaikka, vanha suvun rintamamiestalo parinsadan kilsan päässä Helsingissä, jossa varmaan vietetään enemmän aikaa kesällä kun kolmas pyörä tulee kuvioihin. Siellä saa lapsi juosta ihan rauhassa omassa pihapiirissä ja saa luontoon kosketuksen.
Näillä eväillä mennään eteenpäin ja pikkuhiljaa alettava miettiä miten huonejakoa muutetaan...

Minulle ei ole oikein vieläkään mennyt tajuntaa että lapsi on oikeasti tulossa. Onko muilla esikoista odottavilla ollut tällaista "epämääräistä" olotilaa. Välillä tuntuu, että sydänäänet ja ultrakuvat eivät tule minun masusta :saint: Välistä harmittaa nämä omat ajatuskuviot. Sitä haluaisi iloita ja nauttia, mutta negatiivisia asioita ja huolta tulevasta on myös....

Luulen, että minunkin on rohkaistuttava ja uskallettava hankkia jo jotain pientä. Hieman olen hiplaillut vauvan vaatteita kaupoissa, mutta aikalailla varovaisesti.

Luulen, että minun pitää ottaa kutimet ja ompelukoneet esiin ja alettava surruuttelemaan itsetehtyä. Siinä ommellessa ajatukset asettuu yleensä oikeisiin lokeroihin. Pidän ompelemisesta vaikken mikään maestro olekaan, joten kaavaostoksille liene lähdettävä...

Vinkkejä vaatteiden tekoon ja muihin vauvajuttuihin otetaan vastaan. Mistä olette löytäneet kivoja kaavoja? Mistä sitä oikein osaisi aloittaa? Lakanat ja tyynyliinat ainakin on varmaan tarpeellisia...

Minä olen ollut aivan ihmeellisen tyyni ja hormonit eivät pahemmin jyllänneet. Ja kun odotin jotain aivan muuta. Yleensä "herkkänä hypin seinille" ja itku on usein herkässä. Miehellä on nämä oireet nyt ja tippa sillä on linssissä useammin kun minulla. Ollaan nimetty se meidän "tiedotusvastaavaksi". Se haluaa kertoa kaikille vauvauutiset ja minä mieluummin hiljalleen seuraan taka-alalla! Aika hupaisaa =) Tietysti tämä sopii minulle ja olen onnellinen, että mies on aktiivinen ja rauhoittelee minua kun turhia murehdin.

Tsemppiä ja hymyä!
 
evaellen Uskussakin joskus käydään, mutta nyt käytiin hakemassa Solmusta tästä kylältä :D Laita miulle yytä, kun kerran näin lähekkäin asutaan. Olis kiva tavata :wave:
*muoks* Hitsi, ethän sie täällä savossa asu, kun siellä Helsingissä :headwall: Mie siis oon jo lopettanu kesätyöt ja oon taas kotosalla :/ Että jäi se meiän tapaaminen sitten...

aippa0505 Miulle terkka sanoi, että maksaa voi huoletta syödä satunnaisesti, jos mieli tekee. Eipä ole tehnyt :)

Victoria C. Soita sinne neuvolaan ja pyydä uus aika äänien kuuntelua varten. Ei ketään saa jättää epätietosuuteen tolla tavalla :eek:

K-M ja Jepsu Vauvan ja siun parhaaksi se sokerirasitus tehdään, joten mene vaan vaikka et taho :hug: :) Miekin joudun menemään, joten et ole ainoa :wave:

Jepsu Joskus se kuva ei heti tuu profiiliin. Ota profiili esille ja paina F5 niin päivittyy ;)

Pupi Miulla on samanlaisia tunnelmia välillä. On ihan epäuskoinen olo, että onko tässä nyt ihan oikeasti tulossa äidiksi. Välillä iskee paniikki, että en mie haluakaan! :eek: Tekee mieli perua koko homma :ashamed: Kai tää on sitä kuuluisaa vanhemmaksi kasvamista :/

Voi että tuota meiän vanhinta kollinroikaletta :heart: Kova kolli on muuten, antaa selkään kaikille meiän pihaan eksyville kissoille ja komea on kooltaankin (~10kg), mutta pelkää kuollakseen ukkosta :ashamed: Sade kun rupes ropisemaan peltikattoon niin alko matala murina ja ekasta salamasta singahti jonnekin piiloon, josta tuli esille vasta, kun ukkonen meni ohi. Nyt se taas bostailee äijänä niinkun ei mitään olis tapahtunu B)

mimo ja Takku 16+3
 
c81
Hei, kysynpä teiltäkin, laitoin tuonne Mitäs ny osioonkin kyllä kysymyksen, mutat jotenkin aina epäilen niiden vastausten asiallisuutta. Me ollaan ajateltu kokeilla kestovaippailua, ja kaikki muu on jo paitsi ne 'päällyshousut', tai kuret tai miksikä niitä nyt sanotaankaan. Nyt sairaslomalla olisi aikaa niitä neuloa. Olisiko kenelläkään mitään ohjetta, tai linkkiä mistä sellaisen ohjeen voisi saada?
 
Hei vaan, pitkästä aikaa taas. Onneksi on viikonloppu! On taas ollut raskas viikko kun on parissa työssä pitänyt juosta. Pikkuveljen keikka pitää tänään vielä mennä katsomaan, sitten pääsen nukkumaan (ajatuksen on pyörinyt nukkumaanmenossa heti heräämisestä asti).

Asunnoista puhuttiin; teillä on kaikilla asiat ainakin paremmin kuin meillä! Koska lapsi ei ollut ihan suunniteltu, on meillä hommat vähän kesken vielä. Eli siis minä asun pienessä yksiössä, ja mies asuu nyt myöskin siinä väliaikaisesti. Hakupaperit on tietty jo laitettu, nyt vaan toivotaan että saatais hippasen isompi asunto! :D

Harmittaa, kun en töissä voi kertoa vielä olevani raskaana. Mulla on vain kahden kuukauden työsopimus, kaupungilta piti hakea siihen jatkoaikaa, sillä minulla ei ole koulutusta. Vasta sitten kun mulla on sopimus kourassa viitsin asiasta mainita. Kuitenkin eräs opettaja sieltä meidän ryhmästämme on raskaana, laskettu aikakin vain n. kuukautta ennen mua! Olis niin kiva jutella hänen kanssaan asiasta, ja muutenkin. Mulla on aika raskas työ välillä, kun eräs rasavillipoika tönii etcetc. Vois ehkä muut auttaa vähän siinä hoidossa sitten jos tietäisivät..
Mies ei edelleenkään aio kertoa kavereilleen ennen kun tämän huomaa, mutta kaikki jotka yhtään tietää minkä näköinen mä normaalisti olen, huomaavaat tän kyllä. On se vatsa kuitenkin sen verran kasvanut.

Sitten sellasta kysyisin, että jos menisin Lintsille, voinko mennä kaikkiin laitteisiin? Olen koko kesän himoinnut sinne pääsystä, mutta ei ole rahaa ollut. Nyt ilmeisesti pääsisin ilmaiseksi, mutta en viitsi mennä jos on ihan hirveen suuret laiterajoitteet... :/
 
Mimoniandra ja Pupi liityn kerhoon...
välillä on tosi oudot fiilikset, että mihin ihmeeseen sitä onkaan nyt päänsä pistänyt. Välillä taas kaikki tuntuu ihan luonnolliselle. ;) Monimutkaista!

Tuleva kummitäti juuri aamusella kyseli, että joko on paljon vaatehankintoja tehty, ja totesin että en yhtäkään. Olenhan minä hiplaamassa kaupassa niitä käynyt, mutta että ostaa... tuntuu niin aikaiselta vielä... Mulla olisi kamala kutku ruveta ompelemaan kestovaippoja jo, mutta sekin on vielä niin aikaista B) Hankalaa!

Joo ja itku on herkässä. Tänään oli huono aamu kun mies herätti vartavasten että voisinko käyttää tänä aamuna koirat ulkona. Ensin otti päähän, että miksi helvetissä mut kesken unien herätät, miksi et itse vie. Ja sitten tuli vielä itkunpoikanen, oli jotenkin surullinen olo yhtäkkiä... No koirat käytin ulkona ja oli ihan mukavan viileä aamuilma, loppuhyvin kaikkihyvin. Hankalaa!

Hankala taitaa olla mulla päivän sana :D
terkuin Piiju 15+2 (kaamea kun viikot menee nopsaan!!)

 
K-M en usko et sinne on pakko mennä, mut ei se oikeesti ole pahakaan juttu, tai ei ainakaan minusta ollut... litku maistuu lähinnä kokikselle ja sitä juodaan 0.3l pullollinen. Verensokeri otetaan sormenpäästä ennen juomaa ja 1h +2h juomisesta!
Pupi, käyppä vilaseen ottobre, sivustoja. Mä tilasin tuon lehden, helppoja ajattomia ohjeita! ja selkeät ohjeet!
C81 vilkaseppa esim linkkiä http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/villahousut_fi.pdf
Tuol yhdessä ottobre lehdessä on myös helppo kaava kestovaippohin. Mä tein siskon lapsille useammat et jätin vaipan kuoren takaa auki, enkä laittanut väliin valmiiksi imu kankaita...kuivuvat huomattavasti helpommin! Pojille kannattaa lisäksi laittaa tarra nauha edessä vain päällimäliseen kankaaseen kiinni, saa imun tarpeeksi ylös. Kangas kannattaa tällöin vahvistaa esim. vahvikekankaalla! Tuo ohje oli helppo ja nätti tehä, ja istuu hyvin. Pul kangasta saa useista netti myymälöistä ja esim eurokankaasta.
 
Jahvetti Ollaan nyt katottu 1½ kerroksisia ja pyydettiin esim. Designtalolta tarjous niin 170000 ja siihen kaikki tontit ja muut päälle pohjatöineen. jne jne.En muista paljon tuli neliöitä mut mä pidän tota aika kovana hintana. Onhan noita kalliimpiakin mutta...

Mimo Niinhän se on et vauvan parhaaks se sokerirasitus on mutta jotenkin niin tympii ylimääräiset hommelit. Kiva kun on vielä tuota neulakammoakin. :/
Kokeilin tota kuva hommaakin monesti mutta ei tulosta. Plaah kun mä oon niin surkea näitten tietokoneitten kanssa. :headwall: :headwall: :headwall:

 
Jahvetti joo siis me saadaan tehdä 7h 39 min töitä päivässä, siitä se yötyö pois niin jää noin 4 ½ tuntia. Meillä yleensä on tehty niin että jos tarvii, niin yöjakajat vie puoliks yhden kokonaisen päiväpiirin. Noh, siihenhän se sitte lipsu että kun osasin lähes kaikki piirit, niin pomot näki yksinkertasimpana laittaa mut yksin johonkin jos tarvittiin. Ja tästä luottarit suuttu. Mutta eihän ne KAIKKEA yön päälle tehtävää työtä voi meiltä ottaa, ihmisten pitää elääkin... Pakko varmaan oikeesti ettiä jotain lisätöitä sit ku äippäri loppuu... yks vaihtoehto tietty että eroo liitosta, saa tehdä mitä haluaa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Victoria, no eipäs sitten viitsiny tää sijainen pyytää jotain toista terkkaa kuuntelemaan..? :whistle: Vai eikö ole?
Kyl mulla aina on sitte pyydetty apua muilta, jos ite erkka ei oo saanu asiaansa hoidettua jostain syystä. kyl noil viikoilla pitäs jo saada kuuluviin :whistle:
Juu eipä ole ylitarjontaa meiän kylällä neuvolan tädeistä, tämäkin sijainen ei vissiin kauheesti oo neuvolassa töissä ennen ollu. Toinen täti neuvolassa on mut meil on niin täyteen buukattu nää ajat et ei se voi toista asiakasta jättää ja tulla jelppimään ku sit kaik ajat myöhässä.

Istukan äänen se kyl sai kuuluviin, mietinkin ku mulla kohtu jotenkin takana ollut aina ja jos istukka edessä niin vaikuttaakohan se niiden äänten kuulumisiin?

Niin ja mulla oli lapset mukana ja ne alko hermostumaan kun oli kuuma ja muutenkin ihmeissään et mitä se äiti tos pöydäl makaa ja sit piti vielä lennosta lähteä tyks:iin vanhemman tytön dippi-tapaamiseen ni ei kauheesti aikaa ollu ihmetellä siinä.

Meen maanantaina verikokeelle sen vasta-aineen takia niin täytyy kysyä jos se ehtis koittaa niitä ääniä uudestaan. Meen jo 8 ja neuvola aukee vasta 9,ja lapset hoidossa silloin niin sais ihan rauhassa kokeilla.

Mistä kohtaa teillä muilla ne äänet yleensä kuuluu kun musta koitti kauheen alhaalta. Ainakaan ne muljahdukset mitä oon tuntenut tuntuu ylempänä jos nyt vauvan liikkeitä ovat.

Muuten olo ihan OK ja ei kuitenkaan sellaista oloa et mitään hätää olis.

Tohon vaunukeskusteluun en sen enempää osaa ottaa kantaa ke meil on yhet vanhat Emmaljungat ollu ns. koti- ja univaunuina, ja oran duoletto tuplavaunut, käytetyt nekin. Gracon matkarattaat ostettiin ns. näyttelyrattaina et eipä niitäkään ihan uusiks voi sanoa. Mut kaikista oon kyllä tykänny. Me asutaan 15km päässä lähimmästä kaupasta et eipä paljon tule kylillä vaunuteltua mut tähän hiekkatievaunutteluun noi orat ja emmaljungat on ollu ihan hyvät. Ja gracon rattaat saa ihan makuuasentoon et siin mul on ollu kantokoppa vauvalle jos jossain kylillä tarvinnu rattaita.

Katsoin kyl esikoista odotellessa vaunukauppojen sivuja ja on kyllä järjettömän hintaisia uudet vaunut. Onneks ollaan löydetty hyviä käytettyjä, kun aika vähän niille käyttöä on ollut. Varsinkaan kun kuopus ei ikinä edes suostunut vaunuissa nukkumaan.

Mut eipä muuta, lähden valmistelemaan kakkua huomisiin juhliin. Pienemmät juhlat oli jo tos iltapäivällä.



 
parturi-kampaaja olen, vuokratuolilla työskentelen.
Siinäpä isoin syy, miksi en ehkä uskalla olla vuottakaan kotona. Asiakkaat kaikkoavat hyvinkin nopeasti muille, ja joutuu luomaan taas asiakaspiirin tyhjästä :/

Meillä työasennot ovat välillä hankalia ja epäergonomisia. Muutama alalla oleva, vauvan saanut kaverini on joutunut viikkoja ennen äippälomaa saikulle. Selkä ei ole kestänyt kurottelua pesupaikalla jne. Sormet ristissä toivon, että itse säilyisi työkykyisenä mahdollisimman pitkälle :)
Yrittäjä kun ei ihan "pienestä" pysty jäämään sairauslomalle. Ja ei ole kukaan tekemässä mun töitä..

:heart: Tää lähtis kohta lomalle!! :heart:
Huominen vielä töitä, ja sitten viikoksi aurinkoon löhöömään ja mahaa kasvattamaan =)
 

Yhteistyössä