Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

nelli: et ole aiheuttanut täälläkään mielipahaa, älä huoli :)

neppari: tervetuloa mukaan! :flower:

commander: onnea ihanista neuvolauutisista :heart:

mimmu: mullakin on oireet lieventyneet ihan tosi paljon :)

seepia: joo, välillä mäkin toivon (tai en sitten en, en osaa päättää, mulla on oksennuspelko) että oksentaisin ettei paino nousisi... Mua ärsyttää kun paino on noussut 4 kg!!!
:ashamed:

baby butterfly: onneksi olkoon tupakanpolton lopettamisesta :flower: tosi hienoa! :)
ja tömpsikselle taas isot aplodit kahdesta viikosta ;)

happynow: ehkä vain stressasit liikaa :) kyllä siellä kaikki on kunnossa :heart:

miukkari: toivottavasti olisi vain harmitonta vuotoa! :hug: (ja se laittaa silmäniskuhymiön aina jos on ä ja ) peräkkäin, tosi ärsyttävää!)

ON: ihanaa, nukuin NIIN hyvin viime yön kun viileni! Ja ennusteen mukaan pahimmat helteet olisi ohi, sopivat hieman alle 25C, tämä on minun makuuni :) tosta painon noususta vielä, mä en tosiaankaan tajua, että miten ihmeessä mun paino on noussut sen 4kg!!! Mä harrastan liikuntaa vähintään viisi kertaa viikossa ja syön ihan terveellisesti (herkkujakin tietty silloin tällöin). Aikoinaan kun olin USAssa, ja en liikkunut mitenkään erikseen ja söin hieman huonosti, paino nousi puolessa vuodessa ~7kg, nyt kahdessa kuukaudessa 4kg??? Nyt tulee kieltämättä syötyä normaalia useammin, mutta mun välipalat koostuu hedelmistä, ei mistään donitseista :ashamed: Toivottavasti tämä kääntyisi laskusuuntaan jossain vaiheessa, tai ei ainakaan nousisi enää!

pokemoni & myttynen 8+4
 
Pikaisesti vaan tulin pyörähtämään.

Hyvä, etten kenenkän mieltä pahoittanut :)

miukkarille tsempitykset, että vaan harmittomasta vuodosta olis kyse!

tömpsis ja muut tupakanpolton lopettaneet: Tosi paljon onnea!!! Mun mielestä on tosi kuvottava näky, jos raskaana oleva polttaa tupakkaa. Itsekkin polttaneena tiedän, että se lopettaminen ei niin helppoa ole. Mutta kyllä sen oman lapsen terveyden kannalta ajateltuna se on niin paljon parempi lopettaa.

Mä kävin eilen ostamassa parit äippähousut, paitaa ja masutuubeja. Jos niillä pärjäis nyt alkuun. Sit kun ehdin niin lähden kirpparilta katselemaan.

nelli & mytty 10+0
 
Selvisin töihin kaupan kautta kassi täynnä siteitä :) nyt vuoto on jo melkein loppunut ja muuttunut kirkkaasta rusehtavammaksi. Olo edelleen ihan hyvä, ei kipuja tms. Järjetön huoli vain... Tuli mieleen voiko tässä vaiheessa enää tulla menkat? Kalenterin mukaan nyt olis niiden aika. Vai onko vaan sattumaa??
 
Miukkari Toivottavasti vuoto rauhoittuu ja kaikki on kunnossa :hug: Ja on varmaan aika todennäköistä, et ne olis voinut olla "menkat".

On muuten ihan loistava ilma nyt, ei oo yhtään liian kuuma. Sisälläkin tuntuu "viileeltä", kun mittari näyttää 28 :LOL:

Nyt tää mamma aloittaa siivous urakan, kun pikkuneiti meni unille.

Missah ja Jalle 11+6 (Huomatkaa, nimi keksitty :D Tai siis tää on taas miehen keksintöjä... :LOL: )
 
Toisessa ultrassa käyty eikä millimies ollut kasvanut ihan tarpeeksi taaskaan, oli kasvanut 3mm viikossa eli liian vähän nyt oltaisiin sitten 1,23cm pitkiä ( viikko sitten 0,85) , mutta muuten oli kaikki kunnossa. Saa nyt sitten nähdä jaksaako millimies kasvaa. Toisaalta katsoin noita kuvia ja kuvissakin on heittoa jo 2-3mm saman päivän aikana..joten tiedä sitten.

Viikon päästä uudestaan tarkistamaan tilanne, lekuri ei ole veloittanut kuin yhden käynnin =) ja sanoi myös haluvansa sielunrauhan ja varmistaa etä millimies kasvaa siellä oikein :)

Olo on kuitenkin koko ajan kamalampi ja etova, hain rannekkeet apteekista ja tuntuu hetkittäin auttavan, öisin kuitenkin herään kakomaan, samoin iltaisin.

Nourahia + millimies ( + poika -95)
 
Miukkari Toivottavasti oli vain harmitonta vuotoa :hug: ja joillainhan tulee 'menkat' koko raskauden ajan. Itsellänikin tullut pientä tuhrua jo pariin otteeseen siinä menkkojen aikaan.

Tupakoinnin lopettaneille onnea! :flower:

Pakko peesata Missahia. Sain todella hyvin nukuttua, kun sisälämpötila oli tippunut 27 asteeseen :O . En ole yhtään osannut sanoa, että onko raskauden aikaista väsymystä, kun arkena on menty 4-5 tunnin yöunilla kun työt alkaa aikaisin ja unta ei saa kuumuuden takia.
:LOL:

Neuvolasta pakko vähän ihmetellä... Kävimme viime viikolla neuvolassa ja oli tosiaan vain sisäänkirjautumiskäynti, muutaman paperin saimme ja tiedon, että synnäriltä tulee kutsu kahteen ultraukseen. Sitten kysyin, että milloin seuraava neuvola on ja vastaukseksi sain, että siinä viikon 20 tienoilla voi soitella tai olon mukaan... Olin hivenen hämmentynyt ja kysyin uudestaan 'Viikolla 20? Vasta?' Olon mukaan voi soitella ja ensimmäinen neuvolalääkäri taisi olla joskus viikolla 30 ja jotain :O . Olen näköjään kaiken melkein unohtanut ensimmäisestä raskaudesta tai sitten kaikki on muuttunut paljon. Silloin tuntui, että neuvolakäyntejä oli jatkuvasti ja lääkärissäkin kävin heti ensimmäisellä kerralla ja samalla paikkakunnalla asuttiin... Tämän neuvolareissun jälkeen varasinkin ajan yksityiselle ultraan, koska en olisi jaksanut odottaa melkein viikolle 12 tietoa, että pikkuinen on oikeassa paikassa ja sydän lyö. Onneksi kaikki oli hyvin :D.

Pokemoni mulla paino noussu 2,5 kg ja ekassa raskaudessa tosiaan laski ensimmäisten 16 viikon aikana yli 5 kg. Sen raskauden aikana paino kuitenkin nousi lähtöpainosta 18kg :ashamed: ja silloin lähtöpaino oli sentään normaali.

Seepia ja Sintti 8+5
 
Sikainfluenssarokotteesta, multa ei ole edes kysytty että olenko ottanut. Ja en ole ottanut enkä aio ottaa, vaikka tarjoaisivat.

Ja onko teillä muilla menny nahka ihan sekaisin? Mulla ei ole ikinä ollut finnejä, murrosikäisenä oli joskus 1 tai 2 ja nykyisin saattaa tulla joskus menkkojen aikaan pikkufinni. Mutta nyt on naama ihan räjähtänyt, mulla on varmaan 10 finniä ympäri naamaa. Onneks on kunnon rusketus, että ne ei kunnolla näy, mutta silti. Pitänee jotain finnintappoainetta hankkia. Ja muutenkin on naama ihan rasvainen, ökl.

Kitrus ja KerttuOrvokki 10+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seepia:
Nyt on pakko kirjoittaa toinen viesti heti perään. Huomasin Nourahia, että meilla onkin edelliset pojat samaa vuosimallia :LOL:
Ja näyttää olevan pojat syntyneet sektiolla kumpainenkin.

Jos kaikki menee hyvin niin meillä menee hauskasti syntymät eli itse täytän 33v helmikuun alussa , millimies syntyisi välissä ja poika täyttäisi vielä helmikuussa 16v.

Tuo 15vuotta on tähän mennessä ollut haastavin ikä, vauvaikä meni kuin pumpulissa hyppien verrattaen tähän... :kieh:
 
miukkari voi olla ns valemenkat tai että kohdussa on ollut hematooma joka vuosi pois. :) Jossei hyytymiä ja kipuja tuu niin eiköhän harmitonta. :)

ilman viilenemisestä missä sellasta tapahtuu? meill Espoossa paahtaa sisällä+32 ja ulkona 29,6... ens viikolla luvattu kolmee kymppiä...paitsi yks jopa 18 asteen viilee päivä!

possurokotteesta En aio ottaa. Neuvolassa sanoi että oikeestaan se ei kyllä enää oo aiheellinenkaan. jotkut oli jopa saaneet keskenmenon siitä rokotteesta. En ottanu esikoisellekkaan kun oli se epidemia,koska se oli niin epäilyttävä ja tuntui että oireet rokotteesta oli melkee pahempi ku tauti.

Täytyis varmaa toi mies herättää kun se nukkuu edelleen...
 
Nourahia teillähän on helmikuut sitten pelkkää juhlaa :D. Ite ehin täyttää vuoden vaihteessa 34v, miehellä kyllä on kanssa tossa helmikuun alussa synttärit.
Mulla on vielä ihan mamman poika :p . Kauheen kiltti, varsinainen pelinörtti, ni ei ehi viel pahasti murkkuilla :D. Mut täyttääki vasta lokakuussa 15v...
 
Miukkari tuolle vuodolle voi olla vaikka kuinka monta syytä. :) Eikä ne kaikki tarkoita keskenmenoa. Mä vuosin tytöstä moneen otteeseen. Tuossa sun viikkojen tienoilla tuli punaista hyytymien kera (verihyytymien, ei kudos). Mutta ihan kunnolla sitä tuli.

Kitrus kyllä on. Finnejä riittää joka lähtöön. :kieh:

Mäkin kävin tänään vaa'alla. Varmaan menossa patterit tuosta tai jotain, kun musta tuntuu siltä, et painoa ois tullu, mut +300g näytti ihan alkupainoon verrattuna. :snotty: Mä oisin veikannu olotilan mukaan 3 kg. :xmas:
 
Kitrus jos sulla on 10 finniä oot helpolla päässy! mulla kans ei koskaa finnei paitsi esikoisen odotusaikana väjän akneen päin kääntyi mutta lääkkeillä sai kuriin. Nyt kun on kesä ja hikoiluttaaki vielä niin voi jumankauta ku oon kauhee rupikonna. posket,leuka,otsa,nenä kaikki kukkii. jopa hiusrajassa on hirveitä finnejä ja oikee valkopäsiä finnejä on olkapäillä ja yläselässä :ashamed: :'( tosi rankkaa telle ku on kauhee akne naamassa ja oksettaa oma peilikuvansakin. Seksihimot kyl TOSI kaukana ja jos joskus säälistä uskallan miehelle antaa niin se tapahtuu hiljaa peiton alla pimeessä.

Kärppänä Heinälatoon sulla on hirveen tuttu nimimerkki. en nyt muista mistä. jotenki muistan sut siitä ku esikoista ootin niin olit tosi aktiivinen jollai palstalla.
 
Mulla on akne ollut jo ala-asteelta lähtien :/ Ja nyt raskaus aikana on käynyt niin, et iho on paljon paljon parempi. Esikoisen aikana tosin kävi sit niin, et selkään ja hartioihin alkoi tulee ihan hirveesti finnejä, mut naama oli aivan loistavassa kunnossa. Nyt ei oo vielä selkään tullut yhtään ja toivottavasti ei tulekkaa.

Mä kävin kans tänään kurkkaamassa, paljon paino on noussut... Mutta kuulkaas, se on LASKENUT :attn: Oon syönyt niin epäterveellisesti kun olla ja voi, niin oli erittäin suuri yllätys. Mä oon aina ollut suuri salaatin ystävä, mut nyt viimeinen kuukaus on mennyt niin, et ei oo maistunut yhtään hyvälle. Pakko aina vähän tietty ottaa ruuan kans...

Seepia Onpas "hivenen" outo neuvola käytäntö teillä :eek: Vaikka mä toista odotan, niin silti mulla on toinen neuvola käynti joskus 14-15 viikoilla.

Missah ja Jalle 11+6 (Tyttö 9kk)
 
miukkari toivotaan että harmitonta vuotoa ja loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin! :hug:

seepia kuullostaapa oudolle. mulla oli sisäänkirjautumis neukka, seuraava onkin jo lääkäri neuvola viikolla 12 ja sitten kuukauden välein. lopussa 2 viikon ja viikon välein. onkos teillä jokin säästökuuri menossa? sillä näitä hassuja säästölinjauksia olen kavereilta kanssa kuullut.

(.) ei hassumpaa =)
 
Baby butterfly plussa on ainoa mahdollisuus. :D Joo, mulla on välillä ollu aktiivisempia kausia palstailussa (ja sit taas ei..). :whistle: Tytön odotuksen aikaan kirjotin eniten alkuraskauden hermoilijoiden ketjussa (lenttisen alottama) ja keskenmenon jälkeen plussanneissa. :)

Ja Missah mulla alkaa olla kohta kuukaus täys siitä, kun oon viimeks syöny ihan oikeeta salaattia. Ei vaan pysty. Jos pakotan sen suuhun asti, ylös tulee heti. :snotty: Mä oon oikeesti niin kade niille, jotka himoitsee salaatteja. Normaalisti syön tosi paljon, mut nyt ei niin ei. Nekin vähät kasvikset, mitkä alas saan, pitää piilottaa muun ruoan joukkoon...
 
Finneistä Niitähän riittää, ennen en olekkaan näin täysivaltaista finni ryntäystä kokenutkaan, niitä tuli heti ihan alkuraskaudesta lähtien ja ihan joka paikkaan, paras on ehkä finni jalkapöydässä :eek: . Nyt jo hieman onneksi helpottaa... Naama ja hiukset vaan rasvottuu niin nopeasti, etten tiedä mitä niiden kanssa tekisi. Normaalisti käyttämäni meikkivoide on 'sulanut' rasvoittumisen takia pois jo viimeistään neljän tunnin päästä siitä kun oon sen naamaan laittanut. Kohta esiinnyn vain luonnonkauniina, kun ei mikään kerran halua pysyä :D .

Neuvolasta vielä. Ekassa raskaudessa tosiaan sovittiin aina edellisellä käynnillä seuraava aika ja noin kuukauden välein oli näin alussa ja lääkäri viikolla 15 (tarkistin neuvolakortista ;) ). Todella oudolta tämä minustakin tuntuu... Mutta onneksi on kuitenki nuo ultrat vajaan kuukauden päästä ja lokakuun puolessa välissä, niin edes jotain kontrollia on =).

 
Kärppänä heinälatoon: jo nyt valaisi! Kävin paljon lukee noita KM jälkee plusanneitten juttui kun omakin pikkunen oli kesken menon jälkeen tullut ihanuus :)
Noist kasviksista bniin mulla on tajuton himo hedelmiin ja kasviksiin,mutta kaikki roskaruoka ja mikä tahansa lämminruoka etoo ja pahasti... Voisin elää pelkillä kasviksilla.

Pahoinvoinnista: esikoisen kohdalla oksensin kaiken ulos aina rv 6 eteenpäin sinne rv 15 asti. Nyt tässä raskaudessa ei edes etonut. PAITSI torstaina ultran jälkeen rv 11+1 oksensin kaiken aamupalan kun pääs verensokerit laskee liian alas. JA sen jälkee site aina ku tarpeeks nälkä on päässyt tulee niin oksennan hyvin herkästi jostai nakin hajustaki mikä normaalisti ei edes okseta...

himoista kaikki tuore himottaa,mutta karkit,paitsi salmiakki, ei maistu.

Neuvolasta: oon kuullut että ainakin Turku säästää tosi radikaalisti neuvola kuluissa että on sairaat välit niissä käynneissä ja ei edes lääkärikäyntejä.Espoossa on aluksi 4-6 viikon välein (ensisynnyttäjillä useemmin yleensä) sitten oliko se nyt kahden viikon välein ja sitten viikon. En oo varma koska ittelläni oli aluksi 4 viikkoa sitten rv 27 eteenpäin kerran viikossa ja rv34 eteenpäin kaksi-kolme kertaa viikossa. Nyt tässä raskaudessa on tihennetyt seurannat koska on se pre-eklampsia riski.

Seepia mä en edes viitti meikkaa ku näyttää vaa pahemmalt ku oikee korostuu ne finnit ja jos laittaa meikkiä niin on 3 finniä taas lisää... eikä loppua näy...

BB&toukkanen 11+3
 
Neuvolasta:Meillä sovittiin ekalla neukkarilla seuraava lääkäriaika ja se osuu muistaakseni viikoille 14/15. Kuulostaa todella oudolta, ettei alussa olisi yhtään neuvolakäyntiä!!

Finnit: Mullehan puhkesi ruusufinni heti raskauden alkuun ja sitä olen tässä sit hoidellu enemmän tai vähemmän...mutta naama kukkii ja päänahka on ajoittain täynnää finnejä, joten niiltä ei olla kyllä säästytty tällä kertaa. Aiemmin iho on ollut raskauksien aikana paremmassa kunnossa, kuten myös hiukset. Mutta hiuksiakin lähtee nyt ihan liikaa
:ashamed:

Paino:Mulle on tullut kilo lisää raskauden aikana. Saisi pysyä siinä tahdissa painonnousu, mutta itseni tuntien niin tuskin pysyy :D Salaatit on kuitenkin maistunut viime aikoina hyvin ja vaikka rasvaista tekee paljon mieli niin en kuitenkaan pysty syömään. Eilen tilattiin kotiin pitsa ja oma slaissi siitä päätyi pöntöön :x Eli ei se pahoinvointi sit ihan kuitenkaan ollu hävinny...

ON: Supparit jatkuu vielä. Vähänkään jos jotain tekee niin alkaa kivistämään ja on pakko huilia. Oltiin tänään siskolla tekemässä remppaa ja harmitti kun en pystynyt auttamaan, mutta minkäs teet. Vahdin sitten lapsia siellä ja autoin ruoan laitossa minkä pystyin, mutta kyllä tuli vähän morkkis. Kyllä on jotenkin totutteleminen siihen, ettei oikein mitään pysty tekemään...mietin jos neuvolaan pitäisi soittaa asiasta, kun ei ole mulle ollu lainkaan tyypillistä tällainen alkuraskauden kovat supparit.
Kävin tänään ostamassa uudet mammahousut henkasta ja maukasta =) Sellaiset puuvillaiset mitkä saa lyhyeksi tai pitkiksi. Niillä päästään alkuun ja sit mulla on tunikoita ja mekkoja. Syksyn tullessa ajattelin käydä legginsit ostamassa niin voi pitää löysiä tunikoita niiden kanssa. Ostettiin myös prismasta ekat pöksyt vauvalle alesta, joten silläkin saralla on jo edistys tapahtunut :D

Mami ja Nasu 10+6
 
Baby butterfly, mulla oli myös paha pre-eklampsia ensimmäisessä raskaudessa. Nämä asiat on pyörinyt mielessä kovasti ja aiheuttaneet unettomia öitäkin.

Tilanne meni aikalailla samalla tavalla kuin sulla. Mulla myrkytys iski päälle kahdessa päivässä ja esikoinen leikattiin 37+0. Leikkauksen jälkeen olin teholla ja vasta viikko leikkauksesta edes suunnilleen "selväpäinen". Myrkytys kun vaikutti päähän ja leikkauksen jälkeenkin kouristeli. Meillä vielä sattui niin huono tuuri, että koska multa ehdittiin puhkaisemaan kalvot, niin vauva ehti saamaan b-streptokokkitartunnan, jota ei huomattu sairaalassa. Ehdittiin olla päivä kotona, kun vauva kiidätettiin sairaalaan. Loppu hyvin kuitenkin.

Tehtiinkö sulla nyt joku kohdun virstaustesti np-ultrassa? Itse olen nyt menossa siihen ja jos siinä ilmenee jotain, niin aloitetaan aspirinit ja ilmeisesti fragmin-lääkitys. Kovasti ovat neuvolassa ja lääkärissä vakuutelleet, ettei pre-eklampsia yleensä tule toista kertaa, mutta poikkeuksiakin on.

Kuinka nopeasti sä muuten pääsit albetoleista(?) eroon leikkauksen jälkeen? Onko ollut puhetta, että aloitetaan jotain estolääkitystä?

ON: Me ollaan oltu mökkeilemässä ja samalla tavalla sitä siellä voi pahoin kuin kotonakin. Yritin itse dopplerilla kuunnella sydänääniä, mutta enpä saanut kuuluviin. Ehkäpä sitten maanantaina neuvolassa :)

Omron & Vimpula 9+3


 
BB: Siis nyt on parina päivänä tullu ihan kunnon suppareita, ei menkkajomotuksia. Menee ohi, kun huilaa. Yleensä tällaiset on tullut mulle ekoja kertoja vasta lähempänä viikkoa 30. Voihan se olla ettei tää oo mitään, mut huolestuttaa kun näin aikaisin jo tulee suppareita. Ne ei kuitenkaan ole kipeitä...Mut niiden jälkeen saattaa masua alkaa kuitenkin särkemään, kun menee ohitse. Jos nää jatkuu vielä vkl:n yli niin sit ajattelin soittaa neukkariin. Mut eikö se ollut niin, et täällä oli muillakin suppareita eikä pitäisi kuitenkaan huolestua?
 

Yhteistyössä