Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

tytöt0406: Mulla on myös tuntunut parina päivänä ihan selviä supistuksia ja sen jälkeen on ollut alamaha ihan hellänä. Vaikka en ole edes tehnyt mitään ihmeempää. Kannattaa varmaan soitella sinne neuvolaan ja kysyä asiasta. Rauhaksiin se vaan täytyy ottaa. Helpommin sanottu kuin tehty ainakin meidän vauhtiviikarin kanssa =)

Miukkari: Joillakin tosiaan tulee vuotoa silloin, kun kuukautisten pitäisi olla. Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Miukkari,Vuoto kuulostaa harmittomalta,eiköhän kaikki ole ok...etenkin jos nyt loppuu :hug:

Iho on mulla yleensä raskauden aikana paremmassa kunnossa kuin normisti :eek:

Paino..joo-o kävin äiteellä vaakassa ja taas oli noussu :eek: :eek: siis käsittämätöntä...normisti mulle ei tuu painoo vaikka söisin huolimattomastikkin,mut raskaana näköjään sit tulee vaikkei söiskään. Hävettää taas astuu nlan puntariin kun se aika tulee :ashamed:

Neuvolakäynti on tääläkin suraavaks rv 14+ ja se on lääkärimallia,jatkosta en tiiä... täällä on tiheempi seuranta esikoisia oottaville,kun sit niille jotka on jo synnyttäneet =)

Ihanaa kun on ollu viileempi päivä,ihan luksusta... ei se paljoo alle +30 ole nytkään ollu,mutta kun se on ollu päälle monena päivänä niin eron huomaa. Aurinko on ollu pilvessä.

Huimausta,onko muilla? Jos en syö illalla tukusasti,niin melko varmasti aamulla heittää kupolissa :/ ja tänään sitä kesti pitkälle päivään....aina pystyasennossa pikkasen huippas,mut aamusta ihan silmissä musteni. Esikoisen aikaan mulla oli joskus rv13 tietämillä aika paha huimaus"kohtaus",mut muistaakseni sitä ei ollu useata kertaa...

Repa ja Säynävä 10+0 poksista vaan !!
 
Seepia: Kyllä on ihan ihme toimintaa neuvolassa. Jo Kelakin vaatii, että lääkärintarkastuksessa on käytävä ennen kuin rv 17 alkaa. Kelan sivuilta lainattu: Äitiysavustuksen saaminen edellyttää lisäksi, että raskautesi on kestänyt vähintään 154 päivää ja olet käynyt terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen 4. raskauskuukautesi päättymistä.
Sun täytyy kyllä soittaa sinne neuvolaan uudestaan, vaikka jollekin muulle tädille.

Mulla on kanssa huimausta lähes päivittäin, mutta se johtuu hyvin matalasta verenpaineesta (joka aina tippuu raskaudessa, muulloin normaali). Välillä yläpaine on alle 100 ja alapaine jotain 60.

Iho kukkii minkä kerkiää, mutta viimeksikin se helpotti siinä rv 12 tienoilla ja sen jälkeen oli tosi hyvässä kunnossa iho.
 
Toivottavasti Miukkarin vuoto on harmitonta!

Olen kovasti jännittyneenä odotellut ensi keskiviikon nt-ultraa, vaikka ar-ultrassa jo käytiinkin. Karmaisevana vieläkin on mielessä edellinen kerta, jolloin viikon 12 ultrassa todettiin, että onkin tm :| Toisaalta tuntuu mahdottomalta, että jokin olisi pielessä, olen niin turvonnut jo keskivartalosta :eek: Pakko siellä on jonkun kasvaa.

On kovasti ollut viime aikoina sellainen olo, että meille olisi tulossa tyttö tällä kertaa. Näin jo untakin, että kävin töissä näyttämässä tyttövauvaa. En oikein vielä osaa verrata tätä ja ekaa raskautta (poika tuli) muuten kuin, että nyt on ollut selkeästi pahempi olo. Ja nyt on kyllä maha kasvanut nopeammin, mutta se on kai yleistä toisessa raskaudessa? Katselin tuossa vanhoja masukuvia pojan odotuksesta ja oli se aika pieni se masu vielä tässä vaiheessa :whistle:

Blue ja pienokainen 11+2
 
omron ihanaa! joku on saman kokenut ja ihan yhtä kusi sukassa kun pelottaa jo valmiiksi! Mulla ei ole sanallakaa sanottu tosta kohdun virtaustestistä! :O KErro sitten mullekin mitä se oli ja mitä siinä tehtiin. Kiinnostais ihan todella. Albetoleista pääsin jo sairaalassaoloaikana eroon kun saman iltana kun oli leikattu paineet oli enään 140/90 kun ennen synnytystä ne oli reilu 150/120 ja mulla lähtöpaineet oli 90/60 niin se nousu oli tosi huimaa matala paineiselle ihmiselle. Eli mulla auttoi heti kun saatiin istukka ja vauva pois. Istukka oli kovin kalkkinen niin se aiheutti luultavasti sydänäänten heikkenemisen. Nyt mulla on sitten istukassa joku ylimääräinen kyhmy. Tai se istukka on jännästi osittain irti. Laitan kuvan niin näätte itte.
eli tuo vaalea osa on istukkaa ja se pieni musta kohta sen alla on lapsivettä. Toivottavasti joku ymmärsi. Onko muilla ollut tälläistä? Kun kätilöki ihmetteli ja selitteli vaa ympäripyöreesti "olipas outo" ja ei siitä sitte enempää sanonu...
 
Tosta neuvolasta vielä. Mä siis jo kerran kävin siellä viime viikolla sain vau'kirjan ja täytettiin papereita, mitattiin verenpaineet ja täti haastatteli meitä, niin sehän kai lasketaan neuvolan terveystarkastukseksi. Ja toisaalta, jos tää odotus menee ihan normaalisti, niin mitäpä siellä vielä juoksemaankaan... Varsinkin kun saadaan tuo dopplerlaite kaverilta lainaa jonkin ajan kuluttua, niin ainakin luulisi sitten kuulevan, jos jokin on vialla :D. Ja sanoihan se täti, että voin voinnin mukaan soitella.... Ja nyt kun käytiin siellä yksityisellä lääkärilläkin ultrassa, niin ei ne multa äitiyspäivärahaa voi evätä.

(.) Tänään menin aamulla laittamaan housut suoraan pesusta ja jouduin vähän masua vetämään sisään, että sain ne kunnolla kiinni ja huomasin taas, että mahaa alkaa melkein heti särkemään ja olo on todella epämukava. Samantien kun vaihdoin toiset löysemmät housut, niin kipu katosi :eek:. Tätä oiretta on ollut jo ihan alusta asti ja sen takia en ole normi farkkuja pitänyt oikeastaan ollenkaan sen jälkeen kun plussasin. Onko teillä muilla ollut tällaista? Mietin vaan, että millaiseen pussiin pitää loppuraskaudesta pukeutua, jos ei yhtään kestä masu kiristämistä. Sama tunne alkaa jo miehen kanssa halimisesta :p
.
 
seepia: mulla! kuljen kotona ilman alkkareita koko ajan - ja siis ilman housuja, ei paljon palele näillä keleillä ;) ja kaikki housut, jopa alkkarien kuminauhat painaa mukamas liikaa! :D masu on aika kova, en oo aikoihin enää pystyny vetää sitä sisälle ja sen paineleminen tuntuu tosi inhottavalta.

palataan huomenna taas asiaan :)

tömpsis ja önniäinen-esikoinen-11+5

ps. pokemoni: onhan se nyt jo ainakin 3 viikkoa!!!! :D :D :D mutta kiitos! hyvä minä! :D :D
 
Kiitos tsempityksestä :)

Vuoto rauhoittui heti aamusta (tosin sitä tuli yölläkin suht vähän), päivällä ei oikeestaan tullut enää mitään ja nyt aamulla vain ruskeaa tuhrua pyyhittäessä. Mutta aijon kyllä kulkea side housussa tästä lähtien :D

Neuvolasta, mä en ole vielä varannut uutta neuvolaa täältä uudesta asuinkunnasta, mutta jos riittää että käy ennen rv 17 niin sitten mulla ei oo hätää, varailen sen vasta tosiaan ultran (29.7) jälkeen. Ja pissanäytteetkin vien vasta elokuun alussa kun oma terveyskeskus aukeaa taas, vai onko niillä joku hoppu? mulle kyllä sanottiin että jos parin viikon sisään ne toimittais...

Paino, vaa'alla en oo käyny, mutta jotkut housut jo puristaa, oon pitäny tunikoita yms mitkä peittää repsottavan sepaluksen :LOL:

Taas olis töihin lähtö edessä, nukuin onneks kunnon yöunet, menin jo puol 10 nukkumaan :)
 
Mikäköhän tähän pahoinvointiin auttaisi. Ainoastaan ruisleipä, kaurapuuro ja kiisselit uppoaa, kaikki maut,hajut esim. vessa, jääkaappi, pyykinpesuaineet,rasvat kaikki ällöttää, etoo ja saa sisuskalut sekaisin.
Parasta maata paikallaan ja hengittää suulla ettei vahingossakaan haista mitään .

Mitenköhän töitä pystyy tekemään....? Joten nyt en myöskää kykene tottelemaan neuvolan ohjeistusta hommata kroppaan rasvaa, mutta eiköhän se asia jossain vaiheessa korjaannu
Rannekkeet siis tällähetkellä testissä.
 
Huomenna on np-ultra, ja täytyy myöntää, et pelko on suuri, onko siellä enää mitään elollista :ashamed: Noh, 22,5 tuntia, niin sit tiedän ja näen :)

Eipä mulla muuta... Huomenna sit tuun kertomaan uutiset :wave:

Missah ja Jalle 12+0
 
huimaus: Sitä on hurjasti, varsinkin aamuisin. Mut melkeen koko päivän on vähän sellanen humina päällä.

Supistukset: Mulla on ollu sellasia kramppeja jos laukean seksissä. Tuntuu niin kuin jotku lihakset kramppais alavatsassa. Ne ei kai oo supistuksia kuitenkaan?

ON: On jotenkin ihan tyhjä pää. Piti muka kirjottaa ihan hirveesti mutta enpä mitää oikeen saanu aikaseksi
:kieh: Oma olo on ihan jees. Neuvolaa jo odottelen. Vielä olis viikko :).

Adalmis ja möttönen 8+1
 
Sektioista joku kyseli (anteeksi kun aina unohdan nimet :ashamed: ): Mulle sanoi yksityinen gyne tuolla ultrassa, että 1 sektion jälkeen voi huoletta synnyttää alateitse, mutta toisen sektion jälkeen ei enää kannata yrittää, kun kohdussa on niin paljon arpikudosta, ettei se kestäisi sitä kovaa ponnistamista ja rankkoja supistuksia. Eli mulla varmasti edessä sektio.

Missah: tsemppiä ultraan, ustkotaan, että kaikki on hyvin, eikö niin?

Mulla tää pahoinvointi ja väsymys taas palaili, oli muutaman päivän tauko. Meillä oli viikonlopun kylässä miehen sisko, joka on lievästi vammainen. Ja vaikka hän on ihan herttainen ihminen, niin en olisi millään jaksanut nyt aíkuista lasta ja lisäksi hänen hygieniansa on hieman heikkoa ja voi hyvänen aika sitä hajua. Meinasin oksentaa joka kerta, kun olin liian lähellä, esim. autossa. Nyt en pysty menemään meidän vierashuoneeseen, kun koko huone lemuaa....Saa mies kyllä siivota sen! Viime yönä nukuin 12 tuntia ja tänään on ollut suuria vaikeuksia pysytellä hereillä...

Neuvolakäytännöistä: Todella omituista, että eka neuvolalääkäri ois vasta vko 20! Minä kyllä pyytäisin uuden mielipiteen joltain toiselta neuvolatädiltä! Odotan kolmatta ja mulla silti eka neuvolalääkäri vko 14 ja neuvolat kuukauden välein aluksi. Loppua kohti sitten tiivistellään + mahdolliset äippäpolikäynnit siihen päälle.

Ihanaa olla näitten natiaisten kanssa kotona tietäen, että ei tarvitse mennä töihin vielä neljään viikkoon ja ensi vuoden alusta saa jäädä tänne ainakin pariksi vuodeksi. Lapset on niin onnesta soikeina minun kotona olosta, roikkuvat kaulassa ja pussailevat koko ajan. Just tuossa 5-vuotias totesi, että äidin kanssa on ihanaa olla :heart:

Illalla ehkä kerrotaan lapsille, mutta en vielä oikein tiedä miten. Luultaavasti luetaan yksi kirja (aino, pieni tyttö), jossa äiti odottaa talvivauvaa ja kerrotaan sitten, että meillekin on talvivauva tulossa. Ehkä, pitää vielä miettiä.

Commander ja papunen 9+3
 
Helou naiset

Pitkästä aikaa kirjottelen tänne kuulumisia. Häät meni hienosti ja häämatka Azoreille oli ihana. Tosin en suosittele delfiinisafaria raskaana olijoille. Delfiinien ja valaiden katsominen 12 paikkaisesta kumiveneestä Atlantin aalloissa oli liika. Olo oli melko huono puoli välissä reissua mut en oksentanut kuitenkaan.

Sairastuin matkalla flunssaan jota poden edelleenkin. Tänään tuli poskiontelon tulehdus ja särky on sen mukanen. Huono omatunto vaivaa kun olen joutunut syömään 4 parasetamolia 2 viikon sisään. Mielellään kun en lääkkeitä ottas mut ei tätä kipua kestä muuten. Huomenna vasta pääsen lääkäriin.

Meillä olis torstaina np- ultra jollon viikkoja tulee täyteen 11+1. Vähän jännittää tuo ultraan meno. Mies tulee meillä mukaan. Ultran jälkeen meinasin alkaa hommata vauvan tavaroita. Vaunuja istuimia ym. Oon niitä jo vähän valmiiks katellutkin. Ostan halvalla jotkut käytetyt yhdistelmävaunut. Mut nyt koskee niin paljon nenän sivuja että pakko lopettaa.
 
Heipä hei kaikille!
On palailtu mökiltä ja olipahan taas viikonloppu. Ihanaa olla taas kotona eikä hyttysten, paarmujen ja ampiaisten kiusattavana...
Edelleen tää kuumuus väsyttää tosi paljon ja oon ihan hyytynyt.
Torstaita odotellessa, eka ultra edessä. Vielä ei jännitä, ehkä lähempänä kenties :ashamed:
 
Mäkin olen palannut 3-viikon reissusta. Nyt on kauhee pyykkäys päällä, vaikka likapyykkien haju saakin yökkimään. Huomenna on neuvola ja torstaina niskaturvotusultra. Täälläki siis jännitetään torstaita. Toivottavasti niiskuliinin tauti tokenee.

Happis 11+ (ei vieläkään mitään työnimeä )
 
Siis torstai on kyllä jännä päivä, kun silloin on ainakin mulla, happihypyllä, minniksellä ja niiskuliinilla ultra :D Tulee toivon mukaan paljon hyviä uutisia!!
Missahille toivotaan vain hyviä uutisia, että kaikki on hyvin :flower:

BB:En ole kyllä ennen nähnyt tuollaista. Toivottavasti sille on ihan järkevä selitys mikä ei aiheuta kuitenkaan huolta raskaudelle.

Täällä supparit jatkuu. Pakko se on soittaa neuvolaan, kun pelkästä kävelystä jo vetää ihan kovalle ja joutuu huilaamaan :ashamed: Pyörrytys palasi myös tänään kuvioihin, joten ei tartte pohtia sitä, että olis oireeton tämä raskaus :D

Mami ja Nasu 11+0 ( tytöt 04/06)
 
Täällä on vietetty huimat 2 päivää peräkkäin vapaata ja huomena 6.00 työmaalle. Huoh, ihan liian nopeesti menee nää vapaat.

Meillä seuraava neuvola on viiikolla 12+ ja sillon on lääkärille aika myös. Sen jälkeen jatkosta en tiedä, mutta kamalan oudolta kuulostaa tollanen monen kuukauden tauko neuvoloissa. Mä myös soittaisin sinne ja kysyisin, että miten ihmeessä voi olla noin.

Lähipäivinä ultraan meneville onnea matkaan! Tulkaa sit hyvien uutisten kanssa takaisin :D

Mulla on nyt muutaman päivän ollut taas kamala epäusko, että masussa mitään on ja että kaikki olis kunnossa. Vähätkin oireeit on kadonneet lähes kokonaan ja olo on lähestulkoon samanlainen kun ennen raskautta. Ärsyttää olla tällanen epäilijä, varsinkin kun sinne ultraan on vielä melkein 3 viikkoa aikaa ja vasta sit selviää.

nelli & mytty 10+1
 
tytöt0406 täytyy kysyä tutun kätilön mielipidettä asiasta. Kun alkanut ittekin huolestumaan nyt...

vauvan tavaroiden hankkimisesta
Esikoisesta hankittii tavarat vasta rv30+ niin tuskin tässäkää kiire viel on :D esikoisen vaatteet menee hyvin seuraavalle jos tyttö ja jos poika niin ne voi osta jälkikäteenki :D
 
Pikakäynti...

Minä, joka murehdin raskausoireiden puuttumisesta ja katoamisesta...Ja olin jo varaamassa ajan sinne alkuraskauden ultraankin...No nyt on oireita ja vaikka kuinka!! Miten ne vasta tässä vaiheessa tulee?? Kuumuus varmaan auttaa asiaan.

Edellispäivänä kävin ekaa kertaa oksentamassa! Tänään melkein lensi taas. Ja varsinkin tupakan haju saa sen aikaan. Asutaan kerrostalossa, ja parvekkeen ovi paljon auki, ja yläkerrassa poltetaan koko ajan. Kiva.

Ei nyt muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja May85:
Pikakäynti...

Minä, joka murehdin raskausoireiden puuttumisesta ja katoamisesta...Ja olin jo varaamassa ajan sinne alkuraskauden ultraankin...No nyt on oireita ja vaikka kuinka!! Miten ne vasta tässä vaiheessa tulee?? Kuumuus varmaan auttaa asiaan.

Edellispäivänä kävin ekaa kertaa oksentamassa! Tänään melkein lensi taas. Ja varsinkin tupakan haju saa sen aikaan. Asutaan kerrostalossa, ja parvekkeen ovi paljon auki, ja yläkerrassa poltetaan koko ajan. Kiva.

Ei nyt muuta.
mulle tuli vasta 11+
 
Pikaisesti vaan päivittelen että tänään taas tuli TK:ssa käytyä tiputuksessa.. Tänään sain alata oksentelemaan taas ja huomenna pitäis töihin.. Senkin takia kävin tiputuksessa kun sairaslomaa en enää halua.. Nyt kun 2vko jaksaisi töissä niin saa olla taas 2vko lomalla :)

Sasuma ja taapero 7+1
 
Huomenta kaikille!

Taas on tullut paljon tekstiä, eilen kun en jaksanut avata konetta...

Monilla on ultria tulossa, jännää! :)

Oli tässä jotain asiaakin olevinaan, mutta ehdin jo unohtaa sen. Uusi viikko ja uudet kujeet, ilmat on onneksi viilenneet, oon nukkunut ihan älyttömän hyvin, ihanaa! :)

pokemoni & myttynen 8+6
 
bb Kiva kuulla, että muitakin myöhäisiä noiden oireiden kanssa löytyy! :D Itse olen nyt siis vk 8+4. Ja siis ihan ton nettilaskurin mukaan. Ultrassa kun en ole käynyt.

Ja tsemppiä kaikille ultraan!!! Itselläni tuntuu olevan vielä ikuisuus sinne. Ensiviikon maanantaina menen vasta ekaan neuvolaankin...

Mulla on alkanut tuntumaan jo liitoskipujakin! Jos nostelen esikoista ja joudun jännittämään vatsalihaksia, niin tuntuu sellaista samanlaista "kipua", kun ekassa raskaudessa. Se tosin alkoi sillon vasta joskus 20-30 viikoilla, jos oikein muistan!!

Tuli tässä mieleen, kun joku tuolla aikaisemmin kirjoitteli feikeistä. Siis ihmisistä, jotka pyörivät täällä palstalla, vaikka eivät ole raskaana ja kuka ties onko heillä edes lapsia...
Kirjoittelin itse syyskuisissa viimevuonna, jossa ilmeni tälläinen häirikkö. Kirjoitteli siellä kahdella, vai kolmella nikillä ainakin..Joten kannattaa olla varovainen täällä, koskaan ei tiedä, millaisia friikkejä tätäkin palstaa lukee. B)

Joopa. Ei nyt muuta tähän väliin.

-May85 rv.8+4 (ja poika 10kk)
 
^ mikähän niillä hulluilla on motiivina??? En tajjuu.


Joko muilla on alkanut ummetus? :D Mun suoli meni lakkoon keskiviikkona ja tänä aamuna oli pakko ajaa apteekkiin hakemaan suolihuuhtelupussi. Mutta kyllä on nyt parempi olla.
Alko tuntuu jo, että ei pysty nukkumaan, kun paskattaa koko ajan, mutta mitään ei tule. Ja vatsa on niin turvoksissa, että näyttää, kuin viikkoja olisi 20 enemmän kuin on.

Pahoinvointi on vähän hellittänyt, eilen ei oksettanut kuin muutaman kerran illan aikana ja tänään ei vielä ollenkaan. Jee.

Nyt meinaan vähän helliä itseäni (eli nyppiä ja värjätä kulmat, tosi hellimistä :D ) ja lähden kirppareita kiertämään, jos vaikka löytyis jotain kivaa vauvakamaa ja äitiyshousut. Ei muuten mene enää mitkään tavalliset housut jalkaan. Tai siis menee, mutta housuissa ei voi istua, kun kiristää vatsaa.

Kitrus ja KerttuOrvokki 10+2
 
:heart: Sydänäänet kuului neuvolassa. Mullakin on matalat paineet: 100/67. Yks kätilö kerran totesi matalasta verenpaineesta, että siinä on yks huono puoli - yleensä ne ihmiset elää pidempään ;) . Mulla oli kyllä kerran yhden leikkauksen jälkeen niin alhaset paineet, että luulin kuolevani. Olo oli aivan kaamee ja ois muka pitäny liikkua, vaikka en pystyssä pysyny.
 

Yhteistyössä