Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Voi p......................rse!!! |O

Pakko purkaa. Mä oon siivoomassa. Joo oonpa oon. Taas ihan motivazione hukassa koko homman kanssa ja sitä mukaa, kun saan siivottua, tyttö tulee perässä ja sotkee uudelleen kaiken, mitä oon tehny. :xmas: Siis miksi muuten äiti keräisi lelut kasaan kuin että ne saa sotkea uudelleen?? Oikeesti meinasi vähän keittää, kun just olin keränny kaikki tuhat ja sata muovihedelmää/-ruokaa lattioilta koriin ja sen, että selkäni käänsin, tuo taapero otti korin, käveli keskelle eteisen lattiaa, nosti korin päänsä päälle, käänsi sen nurinpäin ja nauroi, kun kaikki levisi n. neljän metrin säteelle iloisesti kolisten.

Huoh. Noh. Onneksi edes toisella meistä on hauskaa. :xmas:
 
Supistukset Minä kuulun niihin, joilla esikoisen raskaudessa oli noin 8 viikkoa supistuksetonta aikaa: rv 11-19. Siis lähes koko eka kolmannes oli supistelua, jonka tuo pikkusissi kuin ihmeen kaupalla kesti. Sitten ennen puoliväliä alkoi ensin harjoitussupparit ja kohta perään "oikeita" joukoon. Kotiin jäin rv 25. Nuo välissä olleet ovat kuolleet minusta juuri suppareiden vuoksi ja tästäkin oli suppareita siihen saakka, että sain Luget. Lääkityksen aloituksesta kun oli mennyt vuorokausi, katosivat supparitkin. Onneksi.

Ummetus Esikoisesta olin ummessa liki puoleen väliin, sitten sain homman balanssiin. Nyt suoli toimii liukkaasti, mutta puolta harvemmin kuin normaalisti.

(.) Pulleasti voidaan. Oireet on liki olemattomat, jos tuota julmetonta turvotusta ei lasketa. Iltaisin olen kooltani vastaava kuin esikoisesta toistakymmentä viikkoa myöhemmin :O Aamuisin viikot voisi noin tuplata. Tänään oli toinen varhaisultra ja mahasta löytyi pikkuihminen, joka heilutti käsiään. Raskauden kestoksi lääkäri merkkasi 8+3, mutta totesi perään, että liikkuu kyllä enemmän ja on mykkyrässä. Mutta näillä siis mennään seuraavaan ultraan saakka. Siirryin normaaliksi neuvola-asiakkaaksi. Ensikäynnin varasin alkukuusta kuun viimeiselle arkipäivälle ja se on nyt seuraava etappi. Ehkä siellä jo jotain kuuluukin...
 
Helou,
Tänään on sitten käyty ekassa neuvolassa. Eipä juurikaan mitään ihmeellistä tapahtunut, ei saatu edes sydän ääniä kuulumaan :( Varotteli kyllä jo etukäteen ettei ne välttämättä kuulu. Silti petyin vähäsen. Lupasi kyllä että voitais koittaa uudelleen niitä sydänääniä vaikka ensi viikon lopulla jos jäi huolestuttamaan. Tämä täti ei ollut edes mun "oma" neuvolantäti vaan joku sijainen. Np-ultra on vasta kolmen viikon päästä. Voi olla että käyn sitten siinä välissä neuvolassa metsästämässä niitä sydänääniä kun kerta oikeen luvan sai. Mulla saattaa kuulemma olla nuita päiviä takana vähemmän ku mitä on luultu koska viimeiset kierrot venyneet niin pitkiksi.

Täällä on edelleen kamala olo. Tuntuu että tuo pahoinvointi vaan pahenee. Onneksi ei ihan päivittäin tarvi oksentaa mutta kyllä tuossa etomisessaki on kestämistä. :x
Ummetusta ja supistuksia ei ole ollut onneksi.

Mulla on kanssa tuttavapiirissä odottaja, veljen vaimolla on marraskuun lopussa laskettu aika. On se aina mukavaa kun saa jakaa ajatuksia jonkun samassa tilanteessa olevan kanssa.

Sanuli öttiäinen 9+4
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja onnea myöskin tuleviin ultriin! :flower:

Mulla kanssa ainakin yksi tuttava pariskunta odottaa, laskettu aika on ihan vuoden vaihteessa. On kuitenkin enemmän tuttu tuolta miehen puolelta ja jo varailivat tuossa vuosi sitten kummin paikkojakin, kun puhuimme, että alamme luultavasti yrittämään tässä kevään aikana.

Lapsille kertomisesta minä olen kyllä jo kertonut pojalle, että vauva on tulossa ja kerroimme jo edellisestä keskenmenneestä raskaudestakin. Ihan hyvin on ottanut, mitä nyt sanoi, et se ei sit tuu sotkeen mun huonetta :D . Mutta onhan tuo poika jo isokin, 14v. Muistelin kyllä, että meille äiti lueskeli muutamaakin aihetta käsittelevää kirjaa kun sain pikkuveljen, olin silloin 4v ja siskoni 5v. Minä ainakin tykkäsin :D.

(.) Tänään on ollut paljon parempi päivä kuin eilen. Ei ollut semmoinen koko päivän kestävä etomus/väsymys päällä. Enää onkin vain 3 päivää töitä ja sitten alkaa kauan kaivattu loma! :D Ja mikä parasta tässä lomassa, niin sen viimeisenä päivänä on np-ultra, kunhan kaikki nyt vain menisi hyvin sinne asti... Sitten voisi vaikka töissäkin sanoa raskaudesta tai sitten saavat arvata :whistle:
 
Hei toverit pitkästä aikaa!

Lukemassa oon käynyt juttuja ja ollut vahvasti hengessä mukana, mutta helteet ja yrjööminen on vienyt totaalisesti kaikki voimat. Koville on ottanut, mutta ehkä nyt pikkuhiljaa parempaan suuntaan (TOIVOTTAVASTI). Sairaslomalla olen ollut koko ajan ja edelleenkin, teen fyysisesti raskasta hoitotyötä enkä olis siis mitenkään pystynyt töissä olemaan. Onneksi olen saanut todella hyvää ja ymmärtäväistä palvelua neuvolasta. Ehkä nyt jaksaisin täälläkin kommentoida enemmän, on niin vilkasta keskustelua, mahtavaa =) .

Ummetuksesta oli puhetta; minäkin liityn kakanpanttaajien-kerhoon :LOL: .. vielä jotenkin saan ulos pungerrettua, mutta jos vähänkin pahemmaksi menee tarvii hakea apteekista helpotusta.

wippii, 11+3 (ens ma np-ultra) :heart:
 
sanuliini
Ei saatu mullakaan kuuluun ekalla neuvola käynnillä rv9+0 mut sit rv10+6 olis uus aika ja silloin kuulu heti kun doppler osui mahaan.. Ei siis huolta :) vaikka eipä auta mitään vaikka kuka sanois mitä :D :hug:

Jane & Viltsu 12+2
 
Moi, pitkästä aikaa täälläkin yksi, jolta on helteet ja paha olo vieneet voimat. 15 minsaa jaksaa istua, sitten on pakko mennä maaten.No eiköhän se tästä...ensi tiistaina olisi eka neuvola :) Jaksaisi vielä sinne odottaa!
Auneliini+Nunneli 9+2
 
Kärppänä heinälatoon: heh :) Entäs jos opettaisit tytön siivoamaan itse jälkensä? Voisi helpottaa hommaasi huomattavasti, jos tyttö huomaisi mitä siitä sotkemisesta seuraa ;) Kyllä pienetkin oppivat sen homman. 1-vuotiaskin osaa jo viedä leluja paikalleen, kun näyttää mallia ja kehuu kovasti joka tavaran kuskaamisesta.

Supistuksista: Mulla on ollut juuri niitä harjoitussupistuksia. Varsinaiset synnytys supistukset on sitten ihan eri juttu. Nämä harjoitusversiot tuntuvat kuin kohtu kovettuisi / vatsaa kivistää, mutta ei satu. Nämä siis kuuluvat ihan asiaan ja niitä tulee varmasti useimmille jossain vaiheessa. Itse vain ihmettelin, kun en muistanut edellisissä raskauksissa niitä tulleen näin aikaisin. Tosin edellisestä raskaudesta on jo 8 vuotta aikaa eli muistikin on hämärtynyt näiden suhteen :LOL:

Lapsille kertomisesta: Me kerrottiin lapsille heti alkuraskauden ultran jälkeen. Hyvin ottivat asian ja kyselevät vähän väliä joko vauva on kasvanut, tietääkö jo tuleeko tyttö vai poika ym. ym. Nämä kun ovat jo vähän isompia lapsia niin katseltiin raskaudesta kertovasta kirjasta kuvia miten vauva kehittyy mahassa ja näytin kuvan myös synnytyksestä. Pojalle oli ainakin yllätys mistä vauva tulee ulos :LOL: Mielestäni asioista voi kertoa totuuden mukaisesti jo aika pienille, mutta tietenkin hieman miettiä miten / millä sanoilla asiat ilmaisee. Tämän ikäisiä jo kiinnostaa hieman tarkemmin miten vauva saa alkunsa ym. Taisin selittää, että äidiltä tulee munasolu ja isältä siittiö ja katseltiin kirjasta kuvia niistä. Seuraavassa kuvassa alkio alkoi jakaantua ja siitä oli helppo ohjata keskustelu eteenpäin eikä tullut jatkokysymyksiä tuosta "hankalasta" aiheesta ;) Mietin, että ottaisinko lapset mukaan ultraan maanantaina. Koitan ottaa heidät huomioon ja mukaan odotukseen niin paljon kuin pystyn. Toivottavasti se helpottaa mahdollisia mustis tuntemuksia.

Barbamama 10+4 (tyttö 9v ja poika 7v)
 
Varoitus, luvassa avautumista :headwall:

Heräsin aamulla "mukavaan" painajaiseen, jossa olin synnyttänyt lapsen jolla oli 5 kättä ja 4 jalkaa, ja lääkärit miettivät että mitkähän raajat niistä poistetaan ja mitkä jätetään! Siinä mulla oli sitten mennyt taju ja olin ollut 3kk koomassa ennen kuin heräsin ja syliin tuotiin ihan normaalin näköinen lapsi! Siis vattu sentään mitä tämä raskaus aiheuttaa!!! Nyt sitten kiva miettiä että mikähän siellä oikein kasvaa.. |O

Ja niin kuin oon jo maininnutkin, tämä raskaus ei ollut juurikaan suunniteltu juttu, ja miehelle on edelleen vähän opettelun alla se ajatus että vauva on tulossa. On jopa sanonut että hänen pitää "antaa olla rauhassa eikä pidä ihmetellä jos ahdistaa", mutta on kai se ahdistus päällä jo mullakin kun ei uskalla odotuksesta mitään mainita, eikä tuntemuksistaan kertoa, kun yhden pitää saada olla rauhassa :kieh: Eilen illalla ja tänään oonkin sitten itkeä pillittänyt tätä yksinäisyyttä, kun on kaikkine oireineen, pelkoineen, muuttuvine vartaloineen ja hormooneineen ihan yksinään tässä! Toki tämä ei varmaankaan ole pysyvä tilanne, mutta että just kun jotain tukea itte tarvis..

Piti tänään paljastaa lapsettomuudesta kärsivälle ystävälle tämä olotila, kun hän niin kovasti terassille houkutteli. Olen ollut nyt vähän varpaillaan, kun kerroin siskolle joka on myöskin pitkään yrittänyt vauvaa ja takana yksi keskenmeno, ja sieltä tuli melkoinen tilitys.. :ashamed: Niinkuin se nyt mun vika olis ettei heillä onnistu. Onneksi ystävä otti asian paremmin, vaikka luulen että se ei helppoa kuultavaa ollut hänellekään. Hankalia asioita!

No niin, avautuminen loppuu!

Torstaina olis ensimmäinen neuvola :D

Niin, ja tervetuloa uusille ja onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille :heart:
 
neitiniisku meille myös tulossa ylläri vauva, meillä tosin oli toisin päin että mies innostui asiasta, mutta itse koin olevani vankina omassa kropassa ja joutumaan tekemään jotain mitä en oikeasti olisi halunnut. olen vappuna lopettanut imetyksen ja sitten taas raskaana :headwall: mutta nyt on jo mielipide muuttunut ja odotan innolla uutta tulokasta. miehesi tarvitsee aikaa mutta innostuu kyllä vielä asiasta. en lähtenyt selaamaan sivuja, mutta oletteko käyneet ultrassa? se on meillä ainakin tuonut miehelle todellisemmaksi koko raskauden. kun eihän hän pähoinvoi eikä näe painajaisia, ei oikein voi tietää mitä toinen läpikäy. ja tänne saa aina purkautua, kaikki olemme samassa veneessä painajaisineen ja muuttuvine vartaloineen. koita jaksaa, kyllä se siitä vielä :hug:

siis lindex eikä kappahl kumpikaan myy enään äippävaatteita! h&m ja erikoisliikkeet ainoat joista enään saa Turun seudulla, aika köyhäksi mennyt. luulisi että kannattaisi pitää äippävaatteet valikoimissa koska aina tulee olemaan raskaana olevia naisia. jäi ale saalis aika köyhäksi omalta osaltani :D lapset sai kyllä senkin edestä koulu- ja eskarivaatteita.
olen pahoinvoinnin takia lopettanut kahvin juonnin, eilen illalla oltiin kylässä ja join 2 kuppia kahvia. normaalisti mulla on taju pois 22.30 nyt olin virkkuna hereillä vielä klo. 02 :headwall: kahvissa on siis taikaa ;)
laskeskelin eilen kalenterista että tod näk la tulee olemaan 22.2. muistin koska mulla oli sellainen menkkaolo mutta ne jäikin sitten tulematta, ja seuraavana päivänä testi plussa sillä perusteella laskettuna. sen voisi oikeastaan muuttaa etusivulle, jos ultra heittää niin muokataan sitten taas ;)
jaahas sitten tarttis lapset herättää ja lähteä hiv yms verikokeisiin.

voikaahan paksusti :D

mie ja pömppis 9+1
 
neitiniisku :hug: Mulla kans yks kaveri, joka yrittää lasta ja hänelle kun kerroin raskaudestani, vastaanotto oli ainka nihkeä. Ymmärrän kyllä, että tuntuu pahalta kun itsellä ei ole tärpännyt, mutta mutta...

Barbamama35 Meillä ei saa ottaa lapsia mukaan np eikä rakenne ultriin :kieh: En tiedä mihin tää kielto perustuu.

Haukotus... Väsyttää ihan hirveesti vieläkin. Onneks nää ilmat on nyt viilentynyt. Ei oo sisälläkään enää 30 lämmintä =)

Missah ja Jalle 13+0 POKS :heart:
 
Barbamama joo kokeiltu on. Tytön mielestä on kivaa korjata tavaroita paikoilleen. ....mutta ei kai niitä nyt siihen mennä jättämään?? :xmas: Siis totta kai se otetaan saman tien sitten kuitenkin pois siitä, mihin se on juuri kerätty. Eilenkin kerättiin yhdessä nuo hedelmät koriinsa. Vain jotta tyttö seuraavaksi tarttui koriin ja kaatoi ne lattialle. :D

Ja tuosta ultrasta: meilläkään ei saa ottaa lapsia mukaan ultraan. :)
 
Paljon tervetuloa taas uusille :flower:

neitiniiskulle voimia :hug: meillä kans mies luuli että mä vaan sekoilen kun kerroin sille ihan alkuraskauden oireistani ja höpöttelin neuvoloista... Mutta sitten käytiin yhdessa siellä ekalla neuvolakerralla ja pyysin, että jos mies olisi mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman monessa mukana. Kyllä se nyt on alkanut vähän pehmetä, ei se edelleenkään halua hirveästi puhua esim. hankinnoista mutta on alkanut suhtautua asioihin nyt niin, että meille on tulossa lapsi. Ehkä sitten sen ultran jälkeen sekin alkaa olla ihan oikeasti innoissaan :)

Ja täällä on muuten np-ultraan sääntö, että vain yksi saattaja saa olla mukana, ei enempää.

ON: mua on alkanut jossain määrin huimata kun nousen nopeasti ylös. Muuten elän edelleen aika oireetonta elämää. Olo ei ole ihan normaali mutta ei mitään ihmeellisiä ja voimakkaita oireita. Vatsa on ihan tosi turvonnut, pitää pitää löysiä paitoja ja skarpata kun kulkee työpaikan käytävillä ettei maha pömpötä liikaa... Ja tekee mieli rasvaista ja suolaista ja mausteista ruokaa, hornetit on nyt rok :kieh:

pokemoni & myttynen 9+1
 
NP-ultra: Meillä ei myöskään saa ottaa lapsia mukaan ultraan. Tilanne halutaan rauhoittaa niin vanhempien kuin kätilönkin osalta. Eli kannattaa varmaan varmistaa asia omalta paikkakunnalta ennen kuin lupaa viedä lapsia sinne mukaan. Voihan ne kuvat sitten näyttää ultran jälkeen; näin itse ajattelin tehdä :)

ON: Eilen oli huono päivä. Migreeni iski ja harjoitussupparit tuli taas illemmalla. Eilen en edes rehkinyt vaan makoilin päänsäryn johdosta koko päivän sohvalla, sen verran et kaupassa kävin niin se oli liikaa. Noh, tänään onneksi on parempi päivä ja tunnen taas olevani oma itseni edes jotenkin :D

Mami ja Nasu 11+3
 
Maanantaina olin neuvolassa ja kun kauniisti pyysin, niin kuunneltiin sydänääniä. Siellähän se höyryjuna jumpsutti kovasti. Nyt vaan odotellaan sitten np-ultraan kutsua ja samalla tapaan sairaalassa lääkärin ja tehdään se virtaustesti. Ihan kiva :)

Muuten nämä päivät onkin menneet oksentaen. Ei paljon kerrottavaa jälkipolville. Kohta pitäisi viedä esikoinen hoitoon kummitädilleen ja me lähdetään viettämään parisuhdeaikaa miehen kanssa Helsingin suunnille. Oksennuspusseja on varattu laukkuun ja autoon jo valmiiksi... :)

Hei niin olikos täällä joku kerho?

Omron & Vimpula 10+0
 
Onpas täällä oltu ahkeria taas.. tullut paljon tekstiä..
omaa napaa päivittelen, eilen oli np-ultra ja kaikki oli kunnossa. Sielä se pikkuinen heilutteli iloisesti kättään meille! :heart:
Kyllä se oli aika mullistavaa näin ensikertalaiselle! Ja miehelle myös! :)
Seuraava neuvola olis kahden viikon päästä ja rakenneultra syyskuun lopulla. Sitä odotellessa! :)
LA:ksi muuttui 7.2.11 ja viikkoja olis sikiön koon mukaan kasassa 11+2

Ninnu ja pikkuinen 11+2
 
neitiniisku:
Meilläkin tuli ihan puun takaa tämä raskaus ja on ensimmäinen. Alustavasti oltiin puhuttu, että ensi vuoden aikana aletaan "tekemään" lasta, koska olen silloin päässyt loppuelämän työpaikkaani (vuoden vaihteessa olisi työ alkanut, kaikki sovittu jo työnantajan kanssa). Mutta muksu päätti ilmaantua nyt.
Mies ei puhunut mulle varmaan kahteen päivään mitään ja oli muutenkin mun mielestä itsekäs ja ahdistava, koska olihan raskaus minullekin järkytys ja yllätys ja ihan yhtä paljon minäkin mietin, että miten tässä pärjätään ja vitutti duunin lipsuminen käsistä.
Noh, jossain vaiheessa kun avuduin pikkuhiljaa asiasta, että miten tämä vituttaa, niin mieskin tavallaan ymmärsi, että samassa veneessä ollaan :D
Ja muutama viikko sitten on alkanut kanssani kauhistella vaunujen ja muiden lastentarvikkeiden hintoja ja myötäelää pahoinvoinnissani.
Ja nythän tämä on tavallaan kääntynyt iloiseksi odotukseksi (paitsi, että oksennan koko ajan ja kaikki pelottaa) ja ihmeen aikuisesti tuo mies (31v) suhtautuu asioihin. Otin mukaan ekalle neuvolakäynnillekin.
Eli toivottavasti miehes jossain vaiheessa tokenee ja jos ei niin sitten voit ihan sanoa, että nyt alkais olla jo aika mennä vähän itteesä. Eihän yllätysraskaus ole vain hänelle raskaus ja sinähän sitä lasta kannat...

Mulle ei oikeestaan mitään uutta. Ummettaa ja yrjöttää, mutta alavatsakivut on vähentyneet radikaalisti, mikä vähän huolettaa ja ultraan on vielä 1,5 vko aikaa. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa, koska päätettiin, että sen jälkeen kerrotaan perheille ja kavereillekin. Nyt olen pakosta joutunut yhdelle kaverille kertomaan, yksi kysyi suoraan, että milloin jään äitiyslomalle (meedio :D ) ja mutsille kerroin heti plussan jälkeen. On nimittäin tosi vaikee olla, kun olen saikulla ja immeiset kysyy että miks ja että ai miks et polta enää, tai että miks et lähe terassille tai miks et ota grillattua makkaraa... (kauhee oksetus siitä makkarasta).

Mutta semmosta.

Kitrus ja KerttuOrvokki 10+4
 
Neitiniisku :hug: Toivottavasti mies tokeentuu pikaisesti, varmaan tarvitsee enemmän aikaa asian käsittämiseen kun muutokset ei tapahdu omassa ruumiissa, mutta ei se odottavan tilannetta yhtään helpota. :(

Minulla ei ole lähipiirissä tällähetkellä ainakaan ketään muuta raskaana. Olisi ihanaa jakaa jo odotusaika, mutta varsinkin sitten äippälomaa jonkun kanssa. Ei tulisi ihan kaikkea kaadettua miehen niskaan.

Meilläkin täysin suunnitelematon yllätysraskaus, minä ailahtelin alkuun ahdistuksissani vaikka lapsen halusinkin alusta asti pitää. Mies taas on ollut alusta asti tukenut minua ihanasti ja ollut ylpeä ja innoissaan!! :heart: :heart: Maailman paras mies.
 
Kuulemma kaikissa Oulun ympäristökunnissa käydään nykyään ultrassa Oulun terveystalolla eikä OYS:sissa niinkuin esikoisen aikana. Ja tuonne terveystalolle ei kuulemma ainakaan saa viedä lapsia mukaan sinne ultraan. En varmaan kyllä olisi tyttöä sinne ottanutkaan. Ei olla vielä kerrottu tulevasta vauvasta. Menee jo ihan hämilleen siitä kun sanotaan sille että mun veljelle ja hänen vaimolleen on tulossa vauva. Ajateltiin kertoa sitten kun ollaan vähän selvemmillä vesillä. Tuo räpätätihän höpöttelisi sitten vauvajuttuja kaikkialla. :LOL:

Jane niin, kyllähän se neuvolatäti sai istukan kuulumaan minkä unohdin mainita, ja taidan käyttää hyväksi tuon hänen tarjoaman uudelleenkuuntelumahdollisuuden. On tämä ihmeellistä tämä odotus kun kaikesta pitää stressata, jopa siitä että onko mitään vauvaa olemassakaan ennenkuin sen kuulee ja näkee.

Tässä toisessa raskaudessa tunnun stressaavan kaikkea paljon enemmän kuin ekassa. Mutta toisaalta tätä plussaa jouduttiin odottamaan kauemmin kuin esikoisen. Nyt sitten pelottaa tosiaan nuo kohdunulkoiset ja tuulimunat ja keskenmenot. Vaikka niin ku joku sanoi niin ei ne stressaamalla muutu.

Kauhee tilitys :ashamed:

Sanuli ja öttiäinen 9+5
 
Mulle sanottiin neuvolassa, että tää np-ultra (Oulun terveystalolla) tehdään alakautta. Muistaakseni viimeksi se tehtiin kyllä vatsan päältä. Vois olla lapselle vähän rankka juttu, kun äiti makaa pimppi paljaana ja kätilö/lääkäri työntää sondia sisään :eek: . Tai, että jos kohdussa ei olekaan kaikki hyvin ja äiti alkaa itkeen... Ymmärrän siis, miksi ei lapsia mukaan.

Ninnulle onnea hyvistä ultrakuulumisista! Hyvä, kun pääset Sanuliini uusintakuunteluun, niin ei ole odottavan aika niiiin pitkä. Kyllä sieltä vielä syke löytyy.

Unista: Näin ennen raskautta sellasta unta, että joku sanoi meille, että joulukuussa teillä on vauva. Seuraavana yönä näin sitten sellaista unta, että meille syntyi kaksipäinen epämuodostunut vauva ja joku sanoi,että olisi kannattanut lopettaa se yritys ajoissa. Hyi että! Ne oli kuin jotain enneunia. Arvatkaa vaan, hermostuttaako!

Huominen ultra jännittää. Kävin verikokeessa vasta maanantaina, joten ei ole varmaa, onko verikokeen tulos valmis huomiseksi riskilukulaskentaa varten. Pitää muistaa aamulla vielä soittaa neuvolaan ja varmistaa asia.

Happis ja pikku-Kalle 12+0
 
Tuossa juteltiin miehen kanssa ja tultiin siihen tulokseen, että ainakin yritetään saada lapset mukaan. Siis ymmärrän toki, ettei alle kouluikäisiä voisi ottaa mukaan. Eivät sen ikäiset vielä ymmärrä tilannetta eivätkä jaksa pysyä paikallaan / hiljaa sellaisessa tilanteessa. Nyt on kysymys kuitenkin miltei 10 ja 8 vuotiaista, jotka osaavat käyttäytyä erittäin hyvin (vaikka itse sanonkin) =) Otetaan siis lapset mukaan ja kerrotaan heille etukäteen mitä siellä tapahtuu ja etteivät ehkä kuitenkaan pääse mukaan sinne huoneeseen. Katsotaan miten Tyksissä suhtaudutaan ;) Raportoin tänne sitten maanantaina.

Niin ja meillä ei siis ole sen puoleen enää stressiä, että olisi tuulimuna / kohdunulkoinen tms. koska nämä on jo suljettu pois ultralla ja sydänäänet kuuluivat hienosti neuvolassa pari päivää sitten. Olen siksi jo erittäin optimistinen tämän raskauden suhteen =) Haluaisin lapset mukaan, jotta hekin näkisivät vauvan liikkuvan. Kuvasta ei saa samanlaista käsitystä elävästä vauvasta.

En jaksa uskoa, että tilanne järkyttäisi lapsiani. Näkeväthän he minut alasti ihan jatkuvasti kotosalla. Ollaan puhuttu muutenkin avoimesti kaikenlaisista asioista. Esim. tyttöni kanssa käytiin ensimmäiset keskustelut kuukautisista hänen ollessaan muistaakseni 4-vuotias ;)

Onnea ihanista ultra kuulumisista!

Barbamama 10+5 (tyttö -00 ja poika -02)
 

Yhteistyössä