Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Iso lämmin halaus tömpsis :hug: , ihan kamalaa :'( Paljon jaksamista sinulle ja miehellesi, ajatuksissa olette :heart:

Dopplereista oli juttua, mulla ei ole koskaan semmoista ollut enkä ole ajatellut hankkia.. Tulisin varmaan hulluksi sellaisen laitteen kanssa, nimimerkillä "vainoharhainen pösilö". Muutenkin mielen päällä on ollut nuo tavarahankinnat, kuten niiskuliini sanoikin että olisi niin ihana heittäytyä odotukseen, mutta en millään uskalla vielä!

Tänään oli ensimmäinen neuvola, täti tuntui ihan mukavalta ja sain ihan järkyn pinon kaikkia kirjasia ja jopa dvd:n mukaan, ei mulle ennen ole sylikaupalla tungettu odotusmateriaalia, luulin ettei ne neljättä odottavalle tarjoa enää muuta kuin lämmintä kättä :LOL:
Sain varattua np-ultran Oulun Terveystalolle tiistaiksi 17.8., voi kun siihen on vielä pitkä aika!

Lauantaina juhlitaan esikoisen 6v. synttäreitä, pyöräytin pari suolaista piirakkaa tänään ja toivottavasti saan työkaverin leipomat kakkupohjat tänään illalla, että pääsisin ne täyttämään.

Vieläkö joku panttaa raskausuutisia suvulta ja kavereilta? :D Me ei olla vielä puhuttu kenellekään mitään, mun työkaverit tietää mutta ei muut. Ajattelin ainakin tuonne np-ultraan asti olla hissukseen, jos eivät muuten huomaa.. Ensimmäistä kertaa mulla ei ole mitään kiirettä kertoa kenellekään, jos tulis joskus vielä viides niin ilmoittaisinkohan vasta synnytyksen jälkeen? :LOL:

neitiniisku 9+1
 
tömpsis, todella iso rutistus sinulle!! :hug:

Oon välillä käynyt oman km:n jälkeen seuraamassa tätä ketjua ja nyt tuli heti itku silmään, kun huomasin sullekin käyneen näin :'(

Mä siirryin tuonne Km:n jälkeen kuumeilevien puolelle, jotenkin omaa oloa helpotti, kun oli muita saman läpi käyneitä. Mutta voimia sulle nyt kovasti, tätä helvettiä ei tahtois kenenkään joutuvan läpi käymään...
 
Olen niin pahoillani puolestasi tömpsis :'( . Mäkin olen saanut tukea tuolta keskenmenon jälkeen kuumeilevista peräti kolmen onnettoman raskauden jälkeen. Nyt oli kuitenkin ultrassa kaikki hyvin. Pää-pylly mitta reilut 6 cm. Saatiin jopa sellainen 3-d kuva (Oulun terveystalo). Se ei oo kuulema käytäntö, mutta niiden lääkäri haluaa, että otetaan kaikista sellaset. Kätilö oli tosi mukava ja ammattitaitoisen oloinen.

Happis ja pikku-Kalle 12+2
 
Tömpsis voimia sinulle :hug: Toivon teille onnea jatkossa. Varmasti nyt tuntuu ettei vielä jaksa ajatella uutta yritystä, ihanaa kun miehesi on niin kovasti tukenasi.

Teille hyviä ultrauutisia saaneille onnittelut.

Doppleria ei meiltä löydy enkä taida hankkia.

Kertomisesta, edelleenkään ei olla kaikille kerrottu. Mies haluaa että huomaavat itse :| (omille läheisilleni olen kyllä kertonut). Maanantaina alkais taas työt, kai se pitää paljastaa kun tuo massu sen verran on esillä jo.

Blue ja pienokainen 12+0
 
Voi Tömpsis :hug: Voimia teille!

Minä himottelisin tuota doppleria, mut miehen mielestä on täysi turhake :/ .

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!

Kertomisesta, ystävät, kaverit ja sukulaiset, joihin on tullut syystä tai toisesta törmättyä tietävät raskaudesta. Lähimmille ystäville ja äidille soitin heti samana päivänä kun testi näytti plussaa, koska heidän kanssaan haluan myös käydä läpi elämäni muutkin tärkeät hetket. Samat ihmiset myös tiesivät jo alusta lähtien myös edellisestä keskenmenneestä raskaudestani. Työporukoista vain muutama tietää, pomolle ajattelin kertoa kun palaan noin 3 viikon päästä takaisin lomalta. Silloin on jo np-ultrakin käyty. Tietenkin kerron vain siinä täpauksessa, että kaikki menee hyvin :/ .

(.) Vielä huominen työpäivä ja sitten kesäloma! :D Ostin kauhean alkuviikon jälkeen välipalakeksejä töihin mukaan ja nyt ei ole etonut yhtään niin paljoa, mutta olenkin laittanut keksejä aamulla naamaani noin keksi puolessa tunnissa vauhtia :eek: . Kotona syödyn aamupalan ja töissä syödyn toisen puuroaamupalan lisäksi.... Laskeskelin, että töissä menee ihan tajuttoman pitkään kaikkien syömisien kanssa, kun noiden aamupalojen ja aamukeksien lisäksi syön lounaan ja muutaman välipalakeksin vielä myöhemmin päivän aikana :LOL: . Ja sitten kehtaan ihmetellä edes, että paino nousee :p . Viikonloppuisin on kotona ollut helpompaa, varmaan jo sen takia kun en nouse noin aikaisin (4:50) ja saan ihan rauhassa laittaa murua rinnan alle ilman, että pitää nousta ja lähteä. Toivottavasti nyt lomanaikana vaikka paino sitten tippuisikin, kun saan luopua tuosta keksitankkauksesta :D

Seepia + Sintti 9+3 (poitsu -95)
 
Anoppi teki äsken yllätys käynnin ja lykkäs käteen paketin.. no angelsounds dopplerhan siellä :) Ihanaaaa :p mies tulee kotiin, ni täytyy heti kokeilla:)
Ne joilla dopplereita on ni ootteko käyttäny ihan perus rasvaa vai uägeeliä? tossa ei ollut mukana geeliä, ni aattelin et kai uskaltaa ihan vesipohjasella rasvalla kokeilla??? =)

Jane & Viltsu 12+4
 
tömpsis :hug: Jaksamisia teille!

Kitrus niin se olin minä, ku sulle toisessa pinossa kirjoitin :)

Täällä ei kummempaa, oireita ei edellenkään, muutaku mahakipua vähän väliä ja sitte tuota väsymystä. Porukoille kerrottu ja muutamalle kaverille ja sukulaiselle. Ehkä sit ku mahaa alkaa näkymään, loputki tajuaa :D
En muista kuka täällä kirjoitti yhtäaikaa odottamisesta. Oma kokemus on, 1. raskaus ja kaksi kaveria odotti ja 2. raskaudessa myös kaksi kaveria odotti ja itsellä siis molemmat kesken ja kavereilla jatkunut, niin ollut itselle tosi raskasta iloita toisten rakenneultrista jne. Toki onnellinen heidän puolestaan olin, mutta jotenkin se jatkuva hehkuttaminen oli itselle liikaa. :( Mutta mukavaahan se on jos molemmilla hyvin sujuu, verrata kokemuksia jne.
jane Aika ihana lahja anopilta :heart:

Niin joo ja täällä poksuu huomena viikot :D

Hempukka 9+6
 
tömpsis :'( :hug: :'( Kovasti voimia teille molemmille. Onneksi miehesi suhtautuu noin ihanasti. Toivon teille kovasti onnea seuraavaan yritykseen, kun tuntuu, että olette siihen valmiita.

Doppler Suhtaudun asiaan vähän samaan tapaan kuin neitiniisku. En ole sellaista omistanut eikä ole tarkoitus hankkia. Uskoisin, että tulisin vain liian hysteeriseksi sellaisen kanssa. Toinen puoli on vauvan hyvinvointi. Luin jostain, että vauva saattaa ahdistua kaikista doppler / ultra tutkimuksista eli en tosiaankaan haluaisi lisätä niitä "turhaan". Eihän tässä enää ole montaa viikkoa siihen, kun liikkeet alkavat tuntua eikä tarvitse miettiä onko siellä elämää ;) Toki ymmärrän, jos raskaudessa on jotain ongelmia ja vauvaa pitää tarkkailla, että sellaisessa tilanteessa haluaa tuon laitteen hankkia. Tällä hetkellä se tuntuisi itselleni turhakkeelta.

Kertomisesta Ollaan kerrottu perheille jo ihan alkuvaiheessa. Lapsille kerrottiin heti alkuraskauden ultran jälkeen. Molempien lähimmille työkavereille on myös jo kerrottu ja lähimmille kavereille. Vielä olisi edessä pomolle kertominen elokuussa. Maanantaina on np-ultra. Jos siellä on kaikki hyvin, ei enää salata asiaa keneltäkään =)

Barbamama 10+6
 
äsken kokeiltiin doppleria ja olihan se aika kiva:) en usko et pakko päivittäin kokeilla mutta tällä saa miehinkin tuntemaan kuuluvansa kunnolla raskauteen kun se ei niitä liikkeitä tunne pitkiin aikoihi.. sillä kuulee myös lapsen hikan ja liikkeet yms :) aika veikee oli.. ukkoo hymyilytti kun pääsi kuunteleen pikkusta =)
 
Tömpsikselle täälläkin :hug:

Oon näköjään siirtynyt kerhon puolelle lähes kokonaan... :ashamed: No, ei tänne uutta. Pahoinvointi jatkuu, kurkussa tuntuu koko ajan "pala" ja olo on sietämätön. Musta tuntuu jo että oksentaminen olisi paljon parempi kuin tää jatkuva huono olo, yhdistettynä vielä huimaukseen...en jaksa! |O

Ja eipä sitten muuta - seuraavaan neuvolaan on huikeat 3 viikkoa ja siitä sitten parin pv päästä np-ultra. Joka muakin pelottaa..kun ei tiedä mikä tilanne tuolla on. Kasvaa tosin ainakin, mahan koosta päätellen...! :D

-Ankka & Bebe 8+4-
 
Täällä taas pikainen valitus päivitus.. Pahoinvointi senkun tuntuu jatkuvan yhtä pahana tähänkin asti.. Eilen taas tuli oltua tiputuksessa ja tällä kertaa lääkäri määäsi Primperan lääkkeen suppoina tähän pahoinvointiin.. Ja yrittihän se kuunnella dopplerillakin sydänääniä mutta minä kun en laihimmasta päästä ole niin ei saanut yhtäkkiä kuulumaan mtn.. Lekuri sanoi heti että mun ei nyt saa huolestua vaikkei hän saanutkaan mtn kuulumaan koska hän on huono kyseisessä hommassa.. Toivotaan että asia oli niin ettei vaan pikkuinen ole lopettanut taas kasvuaan.. :(
Niin ja aas tämä loppuviikko sairaslomaa..... Pomo tuntui kuitenkin onneksi ymmärtävän kun tietää mistä on kyse..

Sasuma ja taapero 7+5
 
Tömpsis,Voimia kauheesti sulle...mulla todettiin viime kesänä tuulimuna np-ultrassa ja kauhea iskuhan se oli,kun luuli kaiken olevan kunnossa...oireet ja kaikki. Ja yllätysraskaus oli meilläkin,eikä vähentänyt tuskaa yhtään. Ennen esikoista oli myös km. Suosittelen myös lämpimästi tota km:n jälkeen kuumeilevien pinoa vaikket vielä varsinaisesti kuumeiliskaan...sieltä saa vertaistukea. Koitahan jaksaa :hug: :hug:

Onnea hyvän ultrauutisen saaneille,itellä tasan viikko aikaa vielä...

Repa ja säynävä 10+5
 
Tömpsis: :hug: :hug: Ei ole reilua...ei todellakaan :hug: Onneksi miehesi tukee sinua ja saat sitä kautta apua ja haleja. :heart:

Onnea niille, jotka saivat hyviä uutisia!!

Doppleri:Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ei ole ollut, mutta tässä raskaudessa sain kaverilta lainaksi. EI mikään pakollinen ja tosiaan saattaa tuottaa päänvaivaa, jos ei joka kerta kuulu. Itse en ole ressiä niistä ottanut, mutta se pitää ottaa huomioon. Ihan kiva "lelu", mutta ei tosiaan mikään pakollinen.

ON: Täällä ollaan onnellisia :heart: :heart: Ultrassa näkyi YKSI terve sikiö, joka liikkui pontevasti, mutta antoi kuitenkin mitata itsensä. Viikkoja on tänään kasassa 11+1, joten laskettu aika siirtyi 9.2. :) Kätilö oli todella mukava ja olo oli todella kotoisa. Mieskin otettiin hyvin huomioon. Rakenneultra onkin sitten vasta syyskuun lopussa, kauhean pitkä aika odottaa :)
Kerrottiin myös tytöille tänään ja he ovat todella onnellisia ja ylpeitä. Se on kuulema asia mitä he ovat AINA toivoneet :D Kovasti alkoivat miettimään nukkumisjärjestelyitä, ostoslistaa sekä nimiä lapsille. Ja sekunti siitä kun tytöt saivat kuulla niin kuuli koko naapurustokin :D

Mami ja Nasu 11+1 :heart:
 
Kiitos kaikille. Koitan mennä sinne km-puolelle, kunhan tästä jaksan. Onneksi on mies tukena.

toivotan teille hyvää raskautta ja terveitä ja iloisia lapsia!

muoks: von lin lin, lohduttavaa kuulla, että niin on voinut käydä muillekin!

ja jokaiselle, minä olen iloinen teidän puolestanne, tottakai tulette kertomaan iloiset uutiset tänne silti! ei tarvitse tuntea pahaa mieltä. minua auttaa eniten se, että teidän raskaudet menevät hyvin ja että lapsenne saavat maailmassa eniten rakkautta.
 
Voimia tömpsis :flower:

Meillä oli np-ultra tiistaina, LA siirtyi 2.2-->1.2.11 kun kätilö mittasi vaavin pää-perä-mitan, hih! Oli muksulla kokoa 5,3cm ja oikein virkeä ja vilkas näytti olevan. Niskapoimuturvotusta ei näyttänyt olevan, tosin sairaalasta tulee vielä kirje kotiin kun katsovat kuvat+verikokeet tarkemmin. Puhelinsoitto tulee jos on jotain onkelmia.. Huii.. En kuitenkaan ole huolissani kun kätilö sanoi, että näyttää olevan kaikki hyvin massussa, vaavi kasvaa kuten pitää ja sydän pumppaa kovasti.. =) Koskaanhan ei voi tietää, mutta täytyy vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta.
Rakenneultra-aikakin varattiin 2kk päähän ja ensi viikolla on eka lääkäri.

Pahoinvointioireet alkaa jo pikkuhiljaa helpottaan, tosin nivuskipuja/huimauksia/heikotuksia tulee silloin tällöin, mutta en ole huolissani, sillä ne kuuluvat asiaan. Mutta tämä iänikuinen väsymys! Uaaah, miten jaksan?? |O
Paino ei ole vielä noussut, päinvastoin, se putosi pari kiloa sillä ruoka ei ole oikein maistunut pahoinvoinnin takia.

Kerrottu ollaan jo melkeinpä kaikille sukulaisille/ystäville aina kun ollaan nähty tai oltu yhteyksissä ja ollaan luvattu porukoille, että infoa saa välittää eteenpäin! :D

Pomolle en ole vielä kertonut, sillä hän tulee lomalta vasta elokuun alussa, pitää sitten heti mennä kertomaan ja kyselemään vähän äippälomista jne.

Lulu ja mukelo 12+2
 
Uutena tulokkaana täällä palloilen.

Koko perhe odottaa innokkaasti rv 10+6 ja nyt uskaltauduin tänne liittymään. Eka neuvola oli 13.7. ja lääkärissä tuli pyörähdettyä eilen. Eilen kuultiin myös sydämensykkeet ja nyt jotenkin tuntui helpottavalle, että on siellä joku ja se taitas voida vielä ihan hyvinkin :)

Ja pahoinvointi on ollut mulle lähes täysin vieras käsite. Joskus, jos on ollut pitkään syömättä, on saattanut tuntua olo vähän etovalle, mutta muuten ei mitään. Toki kaupan kassalla jotkut "haisuliasiakkaat" saa olon vähän tukalaksi. Väsymystä sitävastoin on ollut vaikka muille jakaa. Päikkärit is my middle name :D Samoin tissit on aivan järjettömän kipeet :/

Neuvolassa laskettiin, että LA olisi 11.2.2011 ja MKS sitten tuo sairaala.

Np-ultra on varattu 2.8, että sitten taas tiedetään enemmän.

Sukulaisille ei olla kerrottu raskaudesta vielä mitään, mutta muutamat tai itseasiassa aika monetkin kaverit jo tietävät raskaudesta, sillä vietämme paljon aikaa ystävien kanssa iltoja istuen ja rv 7 tulikin jo vastaan tilanne, kun alkoholittomuuteni pisti ihmisiä ihmetyttämään...
Pomollekin tuli jo raskaudesta kerrottua, kun hän kysyi, että kiinnostaisiko syyskuussa loppuvan työsuhteeni perään saada vähän lisää hommia, ihan vakituisena.
Pohdinnassa siis on enää, kuinka kertoa mukavasti molempien vanhemmille tästä ilouutisesta :D


Meillä ollaan ensimmäisen raskauden myötä oltu jo ihan täpinöissään. Mies on puuartesaani ammatiltaan ja hän lupautui jo heti tekemään vauvalle kehdon! Tosin hän pursuaa ideoita, mutta toteutus jää monesti puolitiehen... :D

Kirppareilta mukaan on tarttunut jo parit vauvan vaatteet ja on mammakin saanut jo jotain äitiysvaatteita kaapin täytteeksi. Uusi H&M:n kuvasto sai taas shoppailijan himot taivaisiin ja nyt haluttais taas ostella vaikka mitä kivaa.

Kirpparilta mukaan tarttui myös sitteri, tosin en tiedä tuleeko sitä kuin paljoa käytettyä, mutta eipähän ollut kallis ostos!

Nefru ja möhkiäinen 10+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytöt0406:
Kitrus:Tuonne kaksplussan kerhot-sivulle on perustettu kerho, jossa voi keskustella asioista vähän yksityisemmin. Mikäli kiinnostaa niin pyydä yksityisviestillä salasana niin pääset mukaan :)
Siis en edes löytänyt mitään kerhot-sivua, mutta kokeilin sitten ihan urlilla kaksplus.fi/kerhot ja siellähän noita kerhoja on. Onko jossakin muka linkki ks. sivulle???

Sitten yritin laittaa sulle yksäriä, mutta sekään ei onnistu. Missään ei ole namiskuukkelia, että kirjoita uusi yksäri tmv. Viimeks muistaakseni yksärilootassa oleva pieni sininen kärpäsenkakka oli joku lähetä nappi, mutta ei se ainakaan nyt toiminut.
Ei laitatko mulle sen salasanan :D

 

Yhteistyössä