Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

neitiniisku harmi että synttärit meni löröks :/ ensvuonna uudet kekkerit :) kamalan pitkä matka sairaalaan teillä :eek:

Yhdessä odottamisesta: Mulla myös kaksi kaveria tosiaan on myös raskaana, mutta toinen niin kovin kaukana ettei paljon muuta voi ku höpötellä puhelimessa :/ ja toisen kanssa menee työt aina ristiin :) mutta samassa kuussa kaikille la. :D

Happynow ja muru 9+1
 
Yhdessä odottamisesta: mulla on kaikki kaverit pudonneet kyydistä jo aika päiviä sitten, kun näitä vauvoja näyttää tulevan jo ihan vahingossakin :LOL: Eli ei ole tällä hetkellä ainakaan tiedossa ketään kaveria, jonka kanssa näitä juttuja voisi jakaa. Onneksi olette te :heart:

Tytön huulta ei sitten ommeltukaan, teipit naamalla tuli päivystyksestä takaisin. Vähän edelleen harmittaa että mukavaksi suunniteltu synttäripäivä päättyi näin, mutta huomenna taas päivä uus!

Onko kenelläkään Bola-korua? http://www.bolakorut.fi/
Mä nyt jostain kumman syystä haluan sellaisen, ehkä käyn sitten np-uä:n jälkeen ostamassa jos saadaan hyviä uutisia :)

neitiniisku 9+6
 
neitiniisku Voi ei, ei mennyt synttärit ihan putkeen teillä :hug: Mut ajattele positiivisesti, ei käynyt mitään pahempaa =)

Haukotus... Pikku neiti valvottaa mua yöt. Mä en jaksais. Jostain syystä väsy palannut takaisin. Näinköhän olis hemppa jo nyt laskusuunnassa. Ja liitoskivut.... Miks jo nyt??? Mukava loppu raskaus tiedossa, kun eihän nämä helpota kun vasta sitten kun on synnyttänyt. Tuntuu et häpyluu ratkee :kieh: Eli multa tänään vaan valitusta.... :wave:

Missah ja Jalle 13+4
 
Täällä taas ollaan töissä ja kamalan tylsää kun talossa ei ainuttakaan nuorta paikalla...:) No ei se auta muuta, kun touhuilla turhuuksia. Ajattelin laittaa hääpuvun nettiin myyntiin, kun turha kai sitä säästelläkkään.

Onneks ei kuitenkaan neitiniiskun sankarille sen vakavammin käynyt, onhan toi kyllä tylsää, että meni synttärit vähän pipariksi kun itse juhlakalu joutuu päivystykseen.

Bola-korua oon ihastellut ja ehkä np-ultran jälkeen sellasen tilaankin. Haluisin kyllä sellasen ihan normaalin ja yksinkertasen, ne on musta näteimpiä.

Mulla on muutamana päivänä ollut ihmeellisiä kipuja tuolla alavatsassa, oliskohan nää sit niitä liitoskipuja tai kohdun kasvun kipuja, en tiedä. Vielä 1,5viikkoa ultraan. Musta jotenkin tuntuu, että se on vasta kamalan myöhään kun sit on jo viikkoja 12+5. Kaikki muut taitaa käydä aiemmin? Epäreilua tällanen :(

nelli & mytty 11+1
 
Huomenta kaikille :)

Neitiniisku: Kyllä varmasti harmitti, kun vaivalla järjestetyt juhlat päättyi neidin lääkäriin menoon. Toivottavasti huuli paranee pian! Mä mietin tota bola-korua, kun systeri osti sellaisen ollessaan raskaana. Tiedä tosiaan toimiiko ihan kuten mainoslauseissa, mutta ajatus on kiva ja korukin nätti :D

Yhdessä odottamisesta: Mulla ei tässä raskaudessa ole ainakaan vielä kukaan ilmoittautunut odottajaksi ja toistaiseksi olen "yksin" raskaana. Kahdessa aiemmassa raskaudessa on ollut paljon tuttuja ja se on kyllä ollut mukavaa, kun on voinut vaihtaa ajatuksia ihmisen kanssa, joka on samassa tilanteessa.

Missah:Täällä myös väsy painaa, liitoskivut tuntuu ja supparit vaivaa...Eilen mietin missäköhän kunnossa olen kymmenen viikon päästä, kun olo on jo nyt tällainen. Saunassa käytiin eilen ja mä jouduin jo tekemään töitä päästäkseni ylös ja alas :ashamed: Tässä raskaudessa kaikki tosiaan niin erilailla, että alan jo kallistumaan siihen poikaan :D :ashamed:

ON: En osaa enää nukkua pitkään vaikka tytöt nukkuisikin. Herään tasaisesti seiskan jälkeen ja sit on tultava syömään aamupalaa. Eilen yritin saada siivottua, mutta miehen hommaksi se jäi suppareiden ilmaannuttua paikalle. Vaihdettiin juniorin huoneen järjestystä ja siinä tytöt samalla sitten mietti mihin nurkkaan vauva laitetaan :LOL: Olen odottanut, että neulomisvimma iskee ja eilen se sit tuli, kun ei muuta voinut tehdä. Tänään lankaa ostamaan ja neulomaan villahaalaria... :)

Mami ja Nasu 11+4
 
Moikka kaikille!

Neitiniisku: on sitten teilläkin matkaa sairaalaan.. Meillä on terveyskeskus ihan lähellä mut synnyttämään pitää lähteä 300 kilometrin päähän... Onneksi on sukulaisia siellä niin varmasti meen hengailemaan niille ennen synnytystä. Matka nimittäin hirvittää tosi paljon näin ensikertalaiseksi...

Kuulin eilen että mut serkku odottaa ja oon siitä super-onnellinen!!!! :D

Tällaista täällä T: Sike ja tuuti (9+1)
 
Nelli Mullakin oli eka ultra vasta viime torstaina ja viikkoja oli silloin 12+1 eli aika myöhään oli mullakin.

Täällä mennään edelleen vähillä oireilla ja hyvä niin.
Käytiin ostaa perjantaina masuasukille vaunut tai siis yhdistelmät, Crescent M300. Niitä sitten ihmettelin perjantai-illan :)

Minnis ja masuasukki 12+4
 
Neitiniisku: onpas ollut villi meininki, toivottavasti huuli paranee pian :)

Bola-korusta: itsekin näin tuon jossain palstalla jokin aika sitten. Tiedä sitten mainoslauseista mutta ajatus on kaunis ja koru ihan nätti :)

nelli: mullakin on ultra vasta 12+jotain. Ja siis sehän on eka ultra, musta tuntuu et oon ainoa joka elää vielä epätietoisuudessa kun ei ole edes sydänääniä kuulunut :ashamed:

ON: Kävinkin eilen pikavisiitillä vanhempien luona kun mies on viikonlopun poissa kotoa. Molemmat olivat ihan innosta soikeana ja äidin kanssa käytiin pyörähtämässä kaupoilla, niin vauvanvaatteitahan se vain hypisteli :D Äiti myös lohdutti mua, että kaikki on varmasti hyvin (kun kerroin ettei olla mistään varmoja kun ei olla käyty ultrassa vielä ), ja äidithän on aina oikeassa ;)
Mahassa on nyt ollut paljon uusia tuntemuksia, välillä vähän niinkuin polttelee alavatsaa, myös ne menkkamaiset olot on palanneet. Olen eilisestä asti vuotanut hieman rusehtavaa vuotoa, mutta se lienee normaalia. Maha pompsahti viikonloppuna pieneksi palloksi eteen. Äitini kertoi, että myös hänellä esikoista odottaessa maha tuli nopeasti esiin.
Tänään voisi rentoutua, siivoilla hieman ja yrittää illalla mennä BodyBalanceen :)

Jotenkin nyt olo on ihan positiivinen, jos nyt menee kesken niin kovaa ja korkealta tiputaan. Mutta kaikkihan menee hyvin kun kerta äitikin niin sanoi :D

pokemoni & myttynen 9+5
 
Itse olen kanssa tykästynyt ajatukseen tuosta Bola-korusta ja taidan sellaisen hankkiakin.

Nelli mullakin on tuo eka ultra vasta 10.8 eli 12+4 kyllä ketutaa odottaa sinne asti ennenku tietää onko pikkuinen oikeasti matkassa.

Täällä tuntuu ällötys ja pahaolo helpottaneen jonkin verran.

Sateista sunnuntaita

Sanuli ja öttiäinen 10+2
 
Olipas hurjasti tekstiä, kun en ole varmaan viikkoon käynyt lukemassa.

Täällä on kuvioon tulleet taas ihme repäisikivut, jotka tulee vaan silloin, kun tulee saunan lauteilta alas. Esikoisesta oli kylläkin sama vaiva. Pitää oikein varoa saunasta poistumista.

Helteet helpotti hetkeksi, piti jo oikein ikkunoita laittaa kiinni, ettei tule kylmä :D Tälle päivälle on luvattu vielä 30 lämmintä, mutta eipä mittarissa ole vielä edes 20 astetta.

Mutta nyt on pakko mennä mustikoita perkaamaan, niitä olisi vielä puolet perkaamatta, eli noin 6 litraa. Tätini vähän innostui metsässä ja toi mustikoita meillekin =)
 
Neitiniisku harmi synttäreiden puolesta, mutta hyvä ettei käynyt pahemmin!

Bola-koru kiinnostaisi minuakin, mutta ehkä np-ultran jälkeen uskallan käydä moisen ostamassa. Tuo np-ultra on minullakin 12+4 ja vaikka kävinkin siellä alkuraskauden ultrassa katsomassa asukin olevan paikallaan, silti jännää odottaa tuonne asti.

(.) Minulla alkoi taas "menkat". Mietiskelin, että pitäisi varmaan soittaa sairaalaan, kun ei näin runsaina ole vielä tullut. Sillon kun ekojen ja toisten menkkojen ois pitäny alkaa, niin tuli pieni tuhru pikkupöksyihin molemmilla kerroilla ja toisella kerralla vähän pyyhittäessäkin, mutta ei sen kummempaa. Nyt on ollut muutaman päivän menkkakipuja ja eilen illalla/yöllä tuli lirahdus verta housuun asti ja vähän pönttöönkin. Tänä aamuna tuli vielä pyyhittäessä, mutta nyt on onneksi jo muuttunut ruskeaksi tuhruksi... Silti on vähän negatiiviset tunnelmat, vaikka etomista ja kipeet tisut vielä löytyykin :( . Tuun kyllä hulluks tän raskauden aikana, jos tää nyt vielä tästä jatkuu, jos ei nuo vuodot ala loppua... Olkoonkin, että kaverilla vuosi koko raskauden ajan ja lapsukainen on nyt 2v, mutta kyllähän sitä ajattelee aina pahinta, vaikkei haluaisikaan. Edellinen raskaus tosiaan päättyi keskenmenoon jossain viikolla 5-6. Ääh, nyt tais tulla pelkkää valitusta :ashamed: , jotenkin vaan tuntuu, että pakko päästä purkamaan johonkin...

Seepia ja Sintti 9+6 (toivottavasti)
 
Seepia tsemppiä. :) Vuodot on hanurista. Oisin itsekin toivonut säilyväni tämän raskauden vuodottomana. Mutta ei, viime viikolla tuhrutti hetken yhtenä päivänä ruskeeta. Tosin en ole varma, tuliko tuo oikeesti kohdusta, epäilen, että ei välttämättä. Vaikka mulla onkin vuodoista kokemusta valitettavasti jo entuudestaan, tytöstä vuosin ja kunnolla. Mutta silti kyllä sitä ekana iskee ajatus, et se oli tässä sitten. Ennen kaikkea raskainta on se epävarmuus. ...ihan kuin km ei muka voisi tulla oireettomasti... Mut siis se, kun koko ajan pelkää pahinta.

Jos yhtään helpottaa, niin ei tuo vielä välttämättä tarkota kuitenkaan sitä keskenmenoa. :) Mullakin on siitä tuo 1,5 v. tyttö siitä todisteena. Aika usein taustalla on esim. kaksosraskauksia tai sit istukka aiheuttaa sijaintinsa vuoksi ongelmaa. Tai sit vaan vuotaa. Joka kolmas nainen vuotaa raskautensa aikana.

(.) Ei mitään ihmeempiä. Mulla on keskiviikkona se ultra, sitten nähdään. Pahoinvointi on helpottanut. Yökkäilen vielä helposti, mut siedän jo nälkää oksentamatta. :D


T. Kärppä ja toukanpoikanen 11+5 (tai 11+0 ...keskiviikkona sekin nähdään)
 
Hehkutusta!

Oli ihan aamu kun kuunneltiin kultsin kanssa dopplerilla vauvelin sydänääniä ni vähän eri kohdasta kuului kun pikkunen liikkui:) <3 oli niin ihana tunne kuulla välillä sellanen "molskahdus".. Ihana laite:)

seepia eiköhän kaikki ole ihan hyvin:) aika normaalia tuo tuntuu monella olevan.. :heart:

Jane & Viltsu 13+0
 
Kävin lukemassa maaliskuun murusia 2011 tässä jokin aika sitten, mutta myöhemmin olen yrittänyt sinne, niin "hakuasi vastaavaa keskustelupalstaa ei löydy" ilmoitti kun yritin hakusanoilla hakea tuota palstaa. En tiedä vielä varmaksi, kuulunko maailskuisten joukkoon, sen näyttää aika... mut olis kiva tosiaan palata sinne, niin voisko joku laittaa linkkiä miten pääsen takaisin sinne.

 
Mulla olis huomenna labraan aika verikokeisiin, niin pitikö sinne olla syömättä ja juomatta? Eipä tullut sitten neuvolasta tuotakaan kysyttyä, eikä millään voi muistaa edellisestä kerrasta..

Ihan hirveä himo tullut tavalliseen kotiruokaan, kuola valuen ajattelen kaikkea nakkikeitosta makaronilaatikkoon :p Yleensä oon ollut aika hyvä syömään suklaata, nyt ei mikään makea maistu.. Eipä sillä että se mitenkään huono juttu olisi! Voi tietenkin olla osasyy tässä mun työssäkin, kun päivät pitkät väännän pihviannoksia asiakkaille niin ei tee itsellä mieli.. :D

Mun laskujen mukaan mulla on np-ultra vasta viikolla 13+1, aika myöhään.. :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Margaret82:
Kävin lukemassa maaliskuun murusia 2011 tässä jokin aika sitten, mutta myöhemmin olen yrittänyt sinne, niin "hakuasi vastaavaa keskustelupalstaa ei löydy" ilmoitti kun yritin hakusanoilla hakea tuota palstaa. En tiedä vielä varmaksi, kuulunko maailskuisten joukkoon, sen näyttää aika... mut olis kiva tosiaan palata sinne, niin voisko joku laittaa linkkiä miten pääsen takaisin sinne.
Tämäkö on se jota etsit...?
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1768472

Tässä odotuspuolellahan sekin, varmaan hakua helpompaa tulla vain tänne ja selata ketjuja. Etusivulta löytyi nytkin.
 
Heipparallaa!

Minnis: olette tosi aikaisin ostaneet vaunut. Munkin tekisi jo mieli ostaa, kun alan olla aika varma valinnasta, mutta en uskalla vielä.

Bola-koru: Tuo koru näyttää kivalta, en ole siitä ennen kuullutkaan. Pitää pistää harkintamyssyyn :)

Neitiniisku: Ekoihin verikokeisiin ei tartte olla syömättä ja juomatta, mutta jos on samalla pissakoe (mulla on), niin sitten pitää olla 10 tuntia syömättä ja juomatta ja neljä tuntia virtsaamatta. Mä meen kanssa huomenna aamulla verikokeisiin, pissanäytteen voin onneksi purkittaa jo kotona, joten voin sitten napata aamupalankin, eikä tarvitse olla koko aamua pissaamatta.

Mä unohdin kertoa, että tein lomareissulla tosi hyviä löytöjä mammavaatteista. Varkauden Viivi-kaupassa oli kaikki äitiysvaatteet -50 % (mm. Mamalicious). Ostin syksyn Thaimaan reissua varten mammatankinin 9 eurolla ja tosi kivan farkkuhameen 15 eurolla :) Oisin löytäny sieltä vaikka mitä, mutta en oikein tarvitse mitään.

ON: mä on nukkunu/vähintään nuokkunu melkein koko päivän, väsyttää taas ihan sikana. Muutaman päivän parempi olo meni menojaan...

Commander ja papunen 10+3
 
Eih.... Joko taas mahottomat helteet palaa!? :headwall: Nyt ollut kivan viileetä, no joo vois olla asteen pari lämpimämpiki, mutta on voinu nukkuaki kunnolla yms... =)
Jänskättää.. Ens keskiviikkona ois Np-ultra.. iik.. Toivottavasti kaikki hyvin.. Ilkee tunne toisinaan tulee että jos joku onkin hullusti.. Vaikka 10+6 lääkäri kertoi asukin kovasti liikkuneen mutta vastanneen (vain?) 10+1.. Npssähän seki vissii tarkentuu..? ja äiti saanut joskus km 12+3....;/

Vanilja ja kirppu 11+3?(10+5??)
 
Nelli81 äläs vielä lammistu minä pääsen huomenna vasta varaamaan ultraa ja terkkari sanoi että sinne saattaa mennä mullakin :/

Sikellä on kanssa aika pitkä matka synnyttämään, mutta aika ihanaa , että sukulaisesi asuu siellä päin kuitenkin :)

Pokemoni täällä eletään myös epätietoisuudessa... PEUKUT VAN PYSTYYN; ETTÄ KAIKKI ON HYVIN :heart:

Seepia kaikki on varmasti hyvin, mutta ainahan se kannattaa käydä tarkistamassa :hug:

Meillä on synnytyssairaalaan matkaa vaivaiset 3-4km eli sinne ei kovin kauan mene :)
Mitenkäs muilla? kuinka pitkiä matkoja teillä on synnyttämään? :)

On: Pelästyin viime yönä kun oli kauheat menkkajomotukset ja yhtäkkiä valahti jotain housuun :ashamed: en meinannu edes mennä vessaan kun ajattelin jos se on verta, mutta eihän se ollu muutaku valkkaria :LOL: mikä näköjään vaan lisääntyy ja taitaa olla ihan normaalia :D
Huomenna tosiaan varaan äippäpolilta ultran niin saas nähdä koska siellä pääsee käymään :)
Eli ei siis ihmeitä tänne :)

Happynow ja muru 9+3 :heart:
 
Huomenta kaikille! Taas on tiedossa hikinen ja tuskainen viikko :/

seepia: toivottavasti on vain harmitonta vuotoa :hug:

happynow: kiva tietää etten ole ainoa :D Ja tietysti kaikki on meillä kaikilla hyvin :heart: ei ole muuta vaihtoehtoa!

Synnytyssairaalaan on meiltäkin matkaa vain kolmisen kilometriä, vieläpä melkein suoraa tietä, kaksi kertaa pitää yhteensä kääntyä niin ollaan sairaalan pihassa :D

ON: Rusehtava vuoto loppui taas, onneksi. Muuten ei mitään uutta tämän taivaan alla, tällä viikolla seulontojen verikokeet ja pissanäyte vietävä. Kohta pääsee kaksinumeroisiin lukuihin, jee! Ihan kuin jotain suorittamista :D

pokemoni & myttynen 9+6
 
Kävin viime torstaina äitipolilla alkuraskauden ultarassa ja siellähän se pieni kollotteli! :) Viikkoja vastasi ja sydän löi hyvin. :heart:

Pahoinvointi jatkuu edelleen. Huomenna pitäisi mennä koittaan taas töihin miten onnistuu. :x Olen jo 2 ja puoli viikkoa ollut saikulla niin ei huvittais enää jäädä, mutta saa nähdä miten menee.

LoruLiisa+Tiitiäinen 10+3
 

Yhteistyössä