Helmikuun Hehkeät 2011, heinäkuu

Tervetuloa Sipe. Niinhän ne sanoo, että tyttö vie äidiltä kauneuden. Eli finnit viittais tyttöön ;)

Maalasin pojan (13-v) huoneen seinälle liitutaulumaalilla ison kiroileva siili -stripin. Yläosa, eli niinku taivas, on sillä liitutaulumaalilla, niin voi poika kirjoittaa siilille omat repliikkinsä. Pääsee teini purkaan angstiaan :LOL: . Siitä tuli tosi hieno, vaikka itse sanonki. Mitä sitä seuraavaksi maalais, ku sitä maalia jäi vaikka kuinka? Olisko ideoita?
 
Heips. Täällä ilmottautuu kans vielä yksi esikoistaan odottava tyttönen.. vieläkö huolitte mukaan?? La on jo heti 1.2 (KYS) eli tässä ollaan jo 13+3 ja viime vkolla varmistettiin raskaus nt-ultrassa mihin oli niiiin piinaava odotus ettei tosikaan. Mullakin alussa vuoti ensin viikon ja sen jälkeen muutamina päivinä niin en oikein jaksanu uskoa että mahassa kasvaa mitään. Mutta olihan siellä ja nyt on sitten uskaltanu iloita ja kertoa eteen päin. En ole oksettanut, enkä oikeastaan oireillut muutenkaan mutta nyt tuo päänsärky, varmaan viikon jo tuskaillut, tosin ajattelin että se johtuu hartioista mutta neuvolan kirjan mukaan voi johtua myös siis hormooneista.

-tytti & vaava :heart:
 
Kävin tänään ostamassa ensimmäiset äitiyspöksyt, tai itse asiassa, mutsi osti ne mulle :D Varmaan on jo 15 vuotta aikaa siitä, kun mutsi on ostanut mulle vaatteita :D

Aivan tajuttoman kipee vatsa ollut tänään ja alan pikkuhiljaa kallistumaan sille kannalle, että nyt en enää rehki hirveesti. Oon nyt kaks päivää peräkkäin käyttäny mutsia ja isää kaupoissa ja molemmat asuu kerrostalon 3 kerroksessa, ei hissiä, ja siis kannan niiden ostokset aina kotio asti. Nyt alko tänään tuntua, että en jaksa, kun mutsille kannoin miljoona kassia ja moneen kertaan. Ja nuo vatsakivut on aika samalaisia, kuin menkkakivut, ilkeemmän tuntusia vaan.
Mitenkähän nämä meidän kauppareissut pitää nyt tulevaisuudessa hoitaa ja miten mä enää muutenkaan muksun synnyttyä repeen porukoita auttamaan?
Ärsyttää, kun alkaa kaikki "pelottaa" ja mietityttää, että miten kaikki menee.

Valivali, inivini Kitrus ja KerttuOrvokki 11+6
 
Hei, passaako tänne liittyä seuraan. :)
Ensiodottaja täällä, LA omien laskujen mukaan pitäisi olla 25.2 eli ihan alkumetreillä vedetään.
Tää alkuraskaus on ollut jotain niin älyttömän helppoa, ettei oo tosikaan.
Ei oo pahoivointia tai muuta. :) Jotkut hajut hiukan etoo, mutta ei sen kummempaa.
2.8 ois eka neuvolakäynti, ei malttais millään odottaa..!
 
Tervetuloa uudet ja onnea hyviä ultrauutisia saaneille!

Minä olen käynyt ekassa neuvolassa vihdoin. Saldona kolmas ihan eri laskettu aika. Neuvola kun niiiiiin rakastaa viimeisiä kuukautisia ja 28 päivän kiertoja, että la on nyt 17., 21.-22. ja 26.2. Jipii.
 
Uusille tervetuloa mukaan :flower: Ja onnea hyvistä ultauutisista niitä saaneille :heart:

Blue76: täällä ollut myös päänsärkyä, epäilen sen johtuneen helteistä.

ON: ei mitään uutta. Ruskeaa vuotoa tuli taas eilen, mutta vain pyyhkäisyn verran. En osaa edes huolestua :) Ilma viileni ja olo helpotti :)

pokemoni & myttynen 10+4
 
Onpas tullut paljon uusia taas mukaan, ihanaa! Tosiaan, elokuu kolkuttaa jo ovella, eikä sitten ole enää kuin puoli vuotta, kun ollaan jo viime metreillä ja osa on jo varmasti syntynytkin. Eikö ole hurjaa! Puoli vuotta menee niin sairaan nopeasti!

Blue: Hormonit aiheuttaa myös päänsärkyä, mulla oli tosi pahana ekassa raskaudessa. Jouduin neurologian päivystykseen pari kertaa ja tiputukseen myös, oli tosi kurjaa. Mutta toisessa raskaudessa sitä ei ollut.

Nukuin viime yön kuin tukki, kun oli vihdoin viileää. Ja nyt on niin energinen olo, että vois lähtee vaikka 10 km lenkille. No, en kyllä lähde, koska lasten kanssa ollaan viikonloppu kolmestaan, isäntä menoissaan. Mutta ehkäpä puistoretki ja uimaranta onnistuu :) Tänään maistui myös ruoka hyvin ekaa kertaa yli kuukauteen, Subwayn kana-teriyaki on mahtavaa! Iski shoppailuhimo ja ostin lapsille ja miehelle vähän sitä sun tätä ja itsellenihyvän kirjan. Kunhan lapset menee nukkumaan, niin tämä mutsi nauttii!

Commander ja papunen 11+2
 
Eipä kai vielä elokuun pinoa ole perustettu, kun en sitä löytänyt ja nyt on vasta kuun vika päivä.

Täällä on kai nyt paha olo ja väsymys menneet toivottavasti kokonaan ohi. Virtaakin on huomattavasti enemmän. Mutta onhan viikkoja jo 13+2, joten pitäisi jo helpottaakin.

Mieheni on vanhempineen remppaamassa veljensä kämppää ja odottelen, että he tulisivat takaisin, jotta päästäisiin mustikkapiirakan kimppuun. Ihan vesi kielellä täällä haistelen sitä piirakkaa :D

Liikkeet: Ei niitä esisynnyttäjillä pitäisi tuntua tavallisesti ennen rv 18, mutta uudelleensynnyttäjillä voi tuntua jopa rv 14. Esikoista odottaessasi sain odotella sinne puoleen väliin, ennen kuin tuntui mitään. Ja sitten tulikin kerran semmoinen potku kylkiluihin, että oikein säikähdin, kun en ollut tuntenut mitään sitä ennen.

Päänsärky: Näillä helteillä ainakin nestehukka voi aiheuttaa säryn.

Hellu ja 13+2
 
Liikkeistä: Itse olen niin esikoisen kuin juniorin kohdalla tuntenut todella aikaisin liikkeet. Esikoisen liikkeet tunnistin jo vk:lla 15 ja juniorin vk:n 13 tietämillä :D Sen jälkeen oliki sitten molemmilla tasainen rummutus loppuun asti :heart:

Elokuu tosiaan jo kolkuttele, joten pistetääs pino jo sitäkin varten pystyyn :)

ON: Itse oon ollu ihan älyttömän väsynyt, voisin nukkua 24 h. Pahaa oloa ei enää tasaisesti ole, mutta tiedän mitä EN pysty syömään edelleenkään ilman yrjön lentoa :whistle: Esim. tänään mies leipoi ihanan kinkkupiirakan, mutta pala suuhun riitti yökön nousemaan...saa nähdä mennäänkö tällä tyylillä vielä pitkällekin. Kahdessa aiemmassa ei siis ole mitään tällaista juuri ollut.

Tillukas: Sulla tosiaan on paljon vaihtoehtoja. Itse laskin netin avulla eka 6.2, neuvola 13.2. (28kierron mukaan) ja ultrassa viimeiseksi pv tuli 9.2. Ei se aina ole näköjään niin helppoa :LOL:

Commander: Kuulostaa ihanalta päivältä, joten oikein rentoa iltaa myös :)

Kitrus:Olisiko teidän suvussa muita, jotka voisi olla apuna enemmän sinun sijaan? Kannattaa tosiaan kuunnella omia tuntemuksia ja hellittää, kun siltä tuntuu...

Parka ja tytti: tervetuloa porukkaan mukaan :flower:

Hellu: Voisitkos tännekin lähettää sitä mustikkapiirakkaa? Se iedän, et väsy ainakin vaikuttaa siihen...kuulostaa siltä et veis tämänkin mamman kielen mennessään ;)

12+3
 
(.) Tänään 11+0, 12 viikko siis käynnissä... :heart:
Mulla on torstaina ultra ja neuvolat, jännittää ihan hirveesti ja pelkään ettei kaikki oo hyvin, vaikkei oo mitään syytä siihen miks joku olis huonosti. Ei esim oo raskauden aikana tullu veren vuotoo, ja supistellukkin on tosi vähän, ja muutenki supisteli vasta 9.vikkosta lähtien. Yhdel toisel palstal kirjotinki et ei enää oo ees raskausoireita, paitsi rinnat on tosi kipeet, mut ettei pahoinvointia oo, eikä väsymystä, mut en tiedä mistä tuulesta temmasin ettei pahoinvointia oo, ku koko ajan kerta sitä on :LOL:

Mulla on muuten eka lomapäivä tänään (tai vp, ma alkaa virallisesti loma) B)

Ja tervetuloa kaikille uusille, kyllä tänne vielä mahtuu

Ukko ajaa nyt työasiaoitten takia kokeelta, moikka....
 
Ainiin ja tuonne mun tietoihin voi laittaa että ikä 19 vielä kuukauden, ja synnytyssairaala on Ras. :)

Tänään on ollut aivan ihana päivä kun ei oo aurinko paistanu vaan on vihdoinkin viileämpää, saattaa tänä yönä jopa saada pitkästä aikaa kunnolla unta.

Onkos teillä muuten ilmenny joitakin hajuja mitä ette siedä nyt raskaana ollessanne? Itellä appivanhempien koiran haju ottaa jostakin syystä normaalia enemmän nokkaan, enkä siksi voi kauheesti sitä rapsutella ja leikittää. :(
 
Mie oon tosi masentunu.... Kaverit kaikkos ku tuhka tuuleen sen jälkeen kun kerroin oottavani vauvaa ja mies ei ymmärrä miltä tuntuu vaan elää väliä työpaikka-koti... :'( Tuntuu et kaikki ois unohtanu miun olevan ees olemassa. Vapaatkin istun vaan kotona, on niin masentunu olo :(
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! :)

Vielä ehtii kirjoittaa tänne heinäkuun puolelle, ennen kuin uusi pino ilmestyy! Siitä onkin aikaa, kun oon viimeksi käynyt täällä, ja nyt tuntuu että olen ihan "ulkona"... Onpas tullut paljon uusia ja paljon viestejä! =) Tervetuloa ja sit vielä onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Tänne ei kuulu mitään uutta oikeastaan, vointi on hyvä, mitään suurempia oireita ei ole. Rinnat vähän arat välillä, tuo oire tulee ja menee... :) Paitsi että nyt on alkanut ihan kauhea väsymys, mitä ei ole ollut oikeastaan aikaisemmin. Vatsa on alkanut jo kasvaa, tai en tiedä onko se vaan turvotusta, voiko raskaus tosiaan jo tässä vaiheessa näkyä? :D Huvittais jo ostaa mammahousut! Viime viikolla kävin viemässä pissanäytteen ja kävin seulontaverikokeissa. 4.8. on np-ultra, sitä odotellaan innolla ja jännityksellä! Toivottavasti kaikki olis hyvin.

Lähipiirissä jo aika monet tietää nyt, että meille on tulossa pieni. :) Töissä en ole vielä kertonut, ja nyt on alkanut tulla vähän stressiä, että koska kertoisin. Olisi toisaalta mukava kertoa, koska sitten ei tarvitsisi enää ns. salailla, vaan voisi vaan olla ja antaa mahan kasvaa ja näkyä. :) Oon töissä sairaalassa ja työ on aika raskasta sekä henkisesti että fyysisesti... Joudun myös paljon olemaan tekemisissä potilaiden kanssa, joilla on jokin tarttuva tauti. Soitin neuvolaan ja työterveyteen ja kysyin, onkohan ihan ok että olen tällaisissa hommissa, ja sain vastauksen, ettei ole haittaa. Silti olisi mukavaa, että työkaverit tietäis jo. Ongelma vaan on, että mulla on määräaikainen työsopimus, ja pelkään etten saa jatkaa jos kerron raskaudesta. Pomon kanssa viime viikolla juttelin jatkosta ja hän kyllä lupasi, että minulle on töitä syksyllä ja ensi keväänäkin. Siinä yhteydessä olisi varmaan ollut hyvä kertoa, mutta en kuitenkaan sit sanonut mitään. Nyt olen päättänyt, että kerron ensi viikolla np-ultran jälkeen. Jännittää, en oikein tiedä mitä sanoisin. :) Mitä mieltä muut ootte? Kaipaisin kauheasti tukea ja kannustusta tässä asiassa, mut esim. mun oma äiti sanoo, ettei kannata kertoa vielä jne. Mun maha alkaa vaan kohta oikeasti näkyä, ja sit on kai samantekevää olenko kertonut vai en. :)

Bola-korusta Päätin jo ennen raskautumista, että ostan tuon korun sitten joskus. :) Ostin sen viime vuonna enon vaimolle, kun odotti vauvaa. Ja nyt ajattelin tilata sen itselleni np-ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.

Sikainfluenssarokotteesta Sain sen kans työn puolesta viime syksynä, joten ei tarvi miettiä asiaa enää. Mut tuskin ottaisin nyt raskaana ollessa, jos en olisi sitä aikaisemmin saanut. Uskon, ettei se ole välttämättä ihan turvallinen...

Päänsärystä Mullakin on ollut aika monena päivänä nyt päänsärkyä, ja olen yrittänyt vältellä särkylääkkeen ottamista... Oon vaan juonut paljon ja syönyt kunnolla, se on ainakin toistaiseksi auttanut. Tulee jotenkin huono omatunto, jos joudun ottamaan Panadolin, vaikka sehän on ihan turvallinen... mutta silti.

Murunmami Tosi ikävältä kuulostaa, että kaverit on kaikonneet kun oot kertonut raskaudesta. :/ Miksihän? Onko sulla ketään kaveria, jolla olis jo lapsia jonka kanssa voisit jutella? Jaksuja :heart:

~ Merve & Helmi 11+5
 
Tuli mieleen tällainen juttu: Kuinka moni teistä, jotka on facebookissa, julkaisevat vauvan ultrakuvia siellä? Mulla on nyt aika monta facebook-kaveria, jotka on raskaana ja lähes kaikki ovat laittaaneet ultrakuvia sinne. Ajattelin itse joskus, etten todellakaan laita sit joskus kun meille tulee vauva... Mut nyt oon alkanut miettiä, että no miksei... Muutenkin olisi tavallaan hauska julkistaa uutinen facebookissa kavereille. :) Mut sitäkään en ole vielä voinut tehdä, koska mulla on niin monta työkaveria facebookissa, että nehän kanssa sitten saisivat tietää... Ehkä ois viisasta kertoa ensin ihan kasvotusten pomolle. :)
 
Uusille tervetuloa! Mukavaa, että vieläkin löytyy helmikuisia.

Merve mulla vähän samanlainen tilanne, määräaikanen sopimus elokuun loppuun. Syksyle ja talvelle on suullisesti tunteja luvattu, mutta pomo on sellanen tuuliviiri etten siihen sanaan luota. Aion siis toimia niin, että tiistaina kun pomo tulee töihin, yritän saada sen kirjottamaan mun kanssa sopimuksen joulukuun loppuun. Sit parin-kolmen viikon päästä kerron sille raskaudesta. Tämän teen sen takia, että turvaan oman syksyni paremmin näin. On nimittäin vähän sellanen tyyppi, että saattaa sopparit jäädä kirjottamatta muuten.

Mä ehkä jossain vaiheessa julkistan mytyn ultrakuvan facebookissa. En oo ihan varma vielä.

nelli & mytty 12+0
 
Ei ollut elokuun pinoa vielä, joten siis tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja tytöt0406:
Kitrus:Olisiko teidän suvussa muita, jotka voisi olla apuna enemmän sinun sijaan? Kannattaa tosiaan kuunnella omia tuntemuksia ja hellittää, kun siltä tuntuu...
3
Ei, veli oli fiksu ja muutti Helsinkiin 10 vuotta sitten :D Meillä on vaan vähän hankala tilalle, isä pärjää keskenään, mut oon sitä autellu. Mut mutsi ja se mies oikein ei. Nyt on mutsi vähän paremmassa kunnossa ja jaksaa jo kävellä ja kantaa, mut sen mies on tosi huonokuntoinen ja siitä ei ole apua mihinkään. Mutsilla on siis pitkälle levinnyt syöpä ja tehtiin viime vuonna massiivinen leikkaus, mutta nyt onneksi parempaan päin, on jo töissäkin ollut toukokuusta lähtien.

Mut pitää varmaan sitten pakkotilanteissa laittaa tuo oma ukko sitten auttamaan.

Np-ultra alkaa pelottamaan sitten nyt (oikeesti, ressaan tän kakaran hengiltä :D ), koko ajan on semmonen olo, että ei tuolla ole ketään. Oon vaan kuvitellut kaiken, tekis mieli tehdä raskaustestejä uudestaan. Blööh.

Kohta lähdetään asuntomessuille vakoilemaan nättejä taloja. Jipii, tätä oon oottanut.

Kitrus ja KerttuOrvokki 12+1 (vai KeijoOrvokki..? )
 
Merve: No on muutamalla lapsia, mut tarvisin ihan seuraa ja jotain tekemistä. Kavereilla on ilmeisesti käsitys että koska lapsi on tulossa en voi tehä mitään mitä normaalit ihmiset. Tai jotain. Mut pahimmalta tosiaan tuntuu se, että mies ei ymmärrä. Eilenkin päätti jäädä saunomaan tuttavilleen kun minä paiskin töissä ja kysyi onko se ok, sanoin etten tykkää siitä että taas on ryyppäämässä ja just yks päivä itkin ja kerroin kuin paska olo on. Ja piste iin päälle oli kun eilen laitoin parhaalle ystävälleni viestiä milloin kerkeis nähä(= mein työvuorot sattuis silleen sopivasti) niin en saanut viestiin mitään vastausta. Tuntuu oikeesti kuin mua ei oliskaan. Sit kaiken hyvän lisäks mies hehkuttaa facebookissa kuin mukavaa oli ja ihan kuin veistä haavassa oikeen tahallaan kääntäis. Siis tokikaan en voi kahlita toista kotiin, mutta se ei vaan tunnu käsittävän kuinka pahalta toi tuntuu ja kuinka surulliseks tuun siitä kun oma ystävä ei vastaa edes viestiin ja kuinka tärkeetä se on ja sitten oma rakas käyttäytyy noin ajattelemattomasti :'(
 
No niin.. Ultra on nyt siis takana päin. Kaikki hyvin :heart: Kokoa pikkuiselta löytyi 33,3mm ja vastasi siis viikkoja 10+1. Sydän löi tiuhaan tahtiin, 180 :) LA muuttuikin siis tänne helmikuisten puolelle takaisin joten alan taas hieman aktiivisemmin ehkäpä täälläkin kirjoittelemaan :) LA siis 27.2.

tytöt0406 Laitoin sulle jo yksärinäkin tuon, jos päivität..? :p =)

Sasuma ja taapero 10+1
 

Yhteistyössä