Onnea kaikille ihanista ultra- ja neuvolakuulumisista!
Oi kun minakin jo odotan ekaa neuvolaa, viela muutama paiva!
Taalla pain ei myoskaan kuunnella sydanaania ekalla neuvolakaynnilla, just sen takia etta kun eivat valttamatta kuulu... Mut viikosta 12 eteenpain kylla kuunnellaan sitten.
En ole ostellut viela mammavaatteita tai mitaan vauvalle, mutta taalta reissusta kotiuduttani ajattelin, etta vois pikku hiljaa alkaa ostella. Olo on aika turvonnut eika mitkaan housut enaa mahdu paalle... Oltiin yks paiva taalla vaatekaupoilla, mutta mikaan ei sopinut, tajusin ettei M taida enaa olla mun koko niin kuin ennen...
Vauvallekin olisi ihana alkaa pikku hiljaa ostaa kaikkea, taalta reissusta ollaan ostettu jotain pienta, ja ennen lahtoamme ostin yhden kestovaipan, kun ajattelin niita kayttaa pikkuisella. Niita pitaa alkaa nyt varmaan pikku hiljaa ostella, kun ovat sen verran kalliita ettei oikein kerralla raaski ostaa kaikkia. Ja kun en ole mikaan kasityoihminen, etta voisin tehda niita itse... Meillakin tuleva mummi on luvannut ostaa vaunut, mika helpottaa kylla tosi paljon, sen verran kallis hankinta kuitenkin on!
Mites muilla, onko teilla jo tuntemuksia siita kunpaa sukupuolta masuasukki on? Mulla on ollut alusta asti sellainen tunne, etta tulokas on tytto. Silloin ekassa ultrassa kun nain pienen, ajattelin heti etta tytto, vaikka sellainen pieni sinttihan se vain oli! Ja muutkin on sanoneet, etta tytto sielta tulee... Oon myos nahnyt tosi paljon unia vauvasta, ja kaikissa unissa ollut tytto...
No, saas nahda! Ollaan miehen kanssa alettu kutsua masuasukkia Helmiksi. Ma nain unta, etta lapsen nimi oli Helmi ja mies sanoi sitten, etta kyllahan se nimi pitaa hyvin paikkansa, masussa on meidan helmi ja viela helmikuussa varmaan syntyykin...
Mutta voih kun viikot jo menis ja oltais yli 12 viikon... Ihaillen katselen noita teidan kirjoituksia joissa ollaan jo viikon 12 paremmalla puolella. Silloin vois jo huokaista helpotuksesta ja kertoa raskaudesta useammalle.
Ma oon myos miettinyt milloin kerron tyopaikalla raskaudesta... Mulla on maara-aikainen tyosopimus ja pelkaan, etten saa jatkaa jos kerron raskaudesta. Hoitoalalla kuitenkin oon niin varmasti tyota riittaa, mutta silti. Mutta mullakin aika raskas tyo joten varmaan pian pitaa alkaa kertoa ainakin pomolle... Tyokaverit taitaa vahan jotain jo aavistellakin kun useana aamuna olen voinut aika huonosti, en oksentanut, mutta kuitenkin. Ehka tuo kertomisasiakin jarjestyy ihan itsestaan, toivottavasti.
~ Merve & Helmi 9+3