Helmikuiset 2021

Täällä käyty ultrassa, huhhuh. Oli jännää. Tulos oli negatiivinen eli kaikki hyvin, mut olipa draamaa. 40min yritettiin saada sikiö kääntymään et sais vielä sen niskaturvotuksen otettua, se ei oikeen saanut tarkkaa lukemaa kun sikiö olo pää väärinpäin koko ajan ja sit lopulta siirryttiin alakautta ultraamaan, josko sieltä sais niin alkoi soimaan palohälytys ja kaikkien piti siirtyä pihalle, otti siinä äkkiä sieltä luvun palohälytyksen huutaessa, heh. Ultraaja sai 1,9 ja 2,3 tuloksikso, 3 on kai se normaalin raja, mut merkkas korttiin tuon 2,3 ja ilmeisesti täällä jos on yli 2 niin lääkäri tekee varalta rakenneultran! Vähän jäi sellanen peruspelko, et no häh, mutta toisaalta jos 3 on raja niin tuohan on ihan normaali :)
 
Täällä käyty ultrassa, huhhuh. Oli jännää. Tulos oli negatiivinen eli kaikki hyvin, mut olipa draamaa. 40min yritettiin saada sikiö kääntymään et sais vielä sen niskaturvotuksen otettua, se ei oikeen saanut tarkkaa lukemaa kun sikiö olo pää väärinpäin koko ajan ja sit lopulta siirryttiin alakautta ultraamaan, josko sieltä sais niin alkoi soimaan palohälytys ja kaikkien piti siirtyä pihalle, otti siinä äkkiä sieltä luvun palohälytyksen huutaessa, heh. Ultraaja sai 1,9 ja 2,3 tuloksikso, 3 on kai se normaalin raja, mut merkkas korttiin tuon 2,3 ja ilmeisesti täällä jos on yli 2 niin lääkäri tekee varalta rakenneultran! Vähän jäi sellanen peruspelko, et no häh, mutta toisaalta jos 3 on raja niin tuohan on ihan normaali
No hyvä kuulla, että kaikkk oli hyvin :) Mäkin oon käsittänyt, että 3 raja, jotta menee tarkempiin tutkimuksiin. Apua toi palohälytys :D

Täällä käytiin myös aamulla ultrassa ja vauva vastasi päivälleen kokoaan :) Alkuun pyöri ja hyöri kovastikin, mutta kun piti saada niskaturvotuksen mitta, niin vauva jämähti paikoilleen ja ei meinattu millään saada. No hetken päästä onneksi onnistui ja lukema oli kuulemma aivan hyvä, että ei kuulemma huolta. Mitään riskilukuja ei vielä saatu, että ne saadaan viikon kuluttua postitse :)
 
No hyvä kuulla, että kaikkk oli hyvin Mäkin oon käsittänyt, että 3 raja, jotta menee tarkempiin tutkimuksiin. Apua toi palohälytys

Täällä käytiin myös aamulla ultrassa ja vauva vastasi päivälleen kokoaan Alkuun pyöri ja hyöri kovastikin, mutta kun piti saada niskaturvotuksen mitta, niin vauva jämähti paikoilleen ja ei meinattu millään saada. No hetken päästä onneksi onnistui ja lukema oli kuulemma aivan hyvä, että ei kuulemma huolta. Mitään riskilukuja ei vielä saatu, että ne saadaan viikon kuluttua postitse
Joo, ei siinä mitään ja ne riskiluvut mitkä saatiin niin oli tosi isot/pienet, miten se nyt sit sanotaankaan :) Ja tosiaan saatiin siinä tietää ja riski oli negatiivinen, et pelkästäänhän toi niskaturvotus ei kerro mitään ja sekin voi olla jonkun verran epätarkka jos ei saa hyvää kuvaa.

Ja joo, oli aika random, kiva siinä haarat auki ja palohälytin laulaa ja ultraaja viel yrittää kauheella hädällä saada jotakn turvotuslukemia.

En tiedä käydäänkö noita läpi vielä torstaina lääkärin kanssa. Voihan sitä kysyä mielipidettä, mutta jos vastaus on negatiivinen ja suhdeluvut hyvät ja normaaliarvo alle 3 niin ei mun nyt kannata alkaa 2,3 lukemasta paniikkia vetämään. Sitä vaan kummasti keksii syitä panikoida.
 
Mun pahin painajainen tapahtui. :'( Vuoto yltyi eilen illalla ja menimme päivystykseen. Onneksi gynekologi otti vastaan ja tutki, ultrassa selvisi että sikiö vastasi 6-7 viikkoista eikä sydänääniä löytynyt. Tänään menen lääkkeellieeen tyhjennykseen. Olo on tyhjä ja todella surullinen ja sydän murtunut :'(

Tsemppiä kaikille raskauksiin ja toivottavasti te kaikki saatte pikkuisen syliin asti

Minut saa poistaa listoilta.
Olen pahoillani, tsemppiä sinulle❤
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
vierailija
Anteeksi, kun tuppaudun ryhmäänne huutelemaan, mutta niskaturvotuksen raja-arvot ovat riippuvaisia sikiön pääperämitasta eli riippuu viikosta. Esim. raskausviikolla 13 niskaturvotuksen ylärajana on 2,7. :)
 
Anteeksi, kun tuppaudun ryhmäänne huutelemaan, mutta niskaturvotuksen raja-arvot ovat riippuvaisia sikiön pääperämitasta eli riippuu viikosta. Esim. raskausviikolla 13 niskaturvotuksen ylärajana on 2,7.
Joo, ehkäpä niitä ei välttämättä itsekään tarvis tarkemmin tietää, jos seula on negatiivinen niin luottaa siihen :) mulla on nyt 13+1 omien laskujen mukaan. 13+0 tässä ultrassa, mut ei saatu kunnon kuvaa ja hoitaja sanoi, et 3 on raja, mutta samapa tuo :)
 
Puutuuko kenelläkään jalat/nivuset? Mulla puutuu vasen reisi ja se on tunnoton yleensä koko päivän mutta yöllä menee levossa ohi ja välillä hetkellisesti on nivusissa ollut puuttumisen tunnetta
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on lista johon voidaan kirjata Helmikuisia. Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Helmikuiset 2021!
1.2. /vaimo85/5.lapsi/HUS
1.2. / Sofia90/2.lapsi/PHKS
2.2./miilu/6. lapsi/KYS
2.2./parsis_/2.lapsi/VKS
2.2./Jusperi/1.lapsi/hus
2.2 / tytöntylleröt*3 / 4.lapsi/ TYKS
2.2./Sonttuliini/1. Lapsi/OYS
3.2./ Vilpertti89/1.lapsi/ PHKS
3.2 / Jeppisjee / 2. lapsi / ksshp
6.2./ Amanda82 / 4.lapsi
7.2./ Matilda! / 2. lapsi / Tays
7.2./ADNILAVEE/1. lapsi/HUS
8.2./ Jepjoo25/ 2.lapsi HUS
8.2./ voittamaton / 2.lapsi / TYKS
10.2/ lauraida / 1. Lapsi
10.2./dille82/10.lapsi/kys
10.2./ENERISA3/1. Lapsi
11.2./Luumupuu_/2. lapsi/TAYS
11.2./Sinikukkanen/2. lapsi/Oys
12.2./ Silent Princess / 2. lapsi / VKS
15.2./ nenni26/2.lapsi/ppshp
15.2./Kindness/3.lapsi/kpks
16.2./Staalo/1.lapsi/ksshp
17.2./Esikoinen2021/1.lapsi/PKKS
20.2./ sertsu/ 1. lapsi/ TYKS
20.2./Äityliini@@85/5.lapsi/TYKS
21.2./Barista /2. lapsi/SeKs
22.2. / Vohvelitohveli / 1. lapsi
22.2./ Hope91/1.lapsi
23.2./Zane/3.lapsi
23.2./Kortta/1.lapsi
24.2./Tiukuliina89/kuudes/khks
25.2./Hilma-/1.lapsi
28.2./Huvikumpu_/kolmas/Oys
 
vierailija
Moikka!
Täällä la 26.2 eli viikkoja 9+4 kasassa. Jonkin verran oon seuraillut tätä keskustelua ja nyt kun käytiin yksityisellä ultrassa niin uskaltauduin kirjoittamaan
Meillä ennestään 7/18 syntynyt esikoinen eli toinen lapsi tulossa. Pahoinvointi on ollut tosi voimakasta ja muutaman päivän nyt pyörrytystä, huimausta ja heikotusta. Töistä jäin muutamaksi päiväksi sairauslomalle kun sen verran fyysinen työ etten näissä olotiloissa pysty töissä olemaan.
Onko jotakin wa-ryhmää tai fb-ryhmää perustettu vielä? Esikoisen fb-ryhmästä ron tullut itselle valtavan tärkeä niin olisi ihana päästä jakamaan ajatuksia tästäkin raskaudesta
Toistaiseksi ilman nimimerkkiä kirjoittelen. Muut tiedot vielä: la 26.2, 2. lapsi, Satasairaala.
 
  • Tykkää
Reactions: hepuhi
Mun pahin painajainen tapahtui. :'( Vuoto yltyi eilen illalla ja menimme päivystykseen. Onneksi gynekologi otti vastaan ja tutki, ultrassa selvisi että sikiö vastasi 6-7 viikkoista eikä sydänääniä löytynyt. Tänään menen lääkkeellieeen tyhjennykseen. Olo on tyhjä ja todella surullinen ja sydän murtunut :'(

Tsemppiä kaikille raskauksiin ja toivottavasti te kaikki saatte pikkuisen syliin asti

Minut saa poistaa listoilta.
Ei oo todellista..mä oon niin pahoillani :'( kauheesti voimia ja jaksamista sulle.. halauksia :(
 
  • Tykkää
Reactions: Enerisa3
Heippa!
Vieläkö mahtuu mukaan? Yksityinen FB tai whatsapp-ryhmä kiinnostaisi myös jatkossa. Oon seuraillu teidän kirjotuksia alusta saakka, mutta rohkenen nyt itsekin mukaan. Täältä toivottavasti saa vertaistukea ja vinkkejä. Odotan esikoistani, nyt rv 11+3 ja ensi viikolla suuntana NT-ultra.
Mut vois lisätä listalle: 15.2/ UUSMutsi/ 1.lapsi/HUS
 
Moikka!
Voisin myös tulla mukaan. Ketjua olen seurannut jo pitkään, mutta nyt ehkä rohkenen itsekin mukaan. Tänään 9+6 ja nt-ultra vasta kolmen viikon päästä. Kiinnostaa myös salainen Facebook ryhmä. Sellainen ilmeisesti oli jo, mutta onko paljon porukkaa siellä jo?

Saa siis lisätä listalle

26.2. / Kaasa / 2. lapsi / Tyks
 
Moikka!
Voisin myös tulla mukaan. Ketjua olen seurannut jo pitkään, mutta nyt ehkä rohkenen itsekin mukaan. Tänään 9+6 ja nt-ultra vasta kolmen viikon päästä. Kiinnostaa myös salainen Facebook ryhmä. Sellainen ilmeisesti oli jo, mutta onko paljon porukkaa siellä jo?

Saa siis lisätä listalle

26.2. / Kaasa / 2. lapsi / Tyks
On joo salainen ryhmä jo ja meitä on siellä tällä hetkellä 30. @Matilda! Kun laittaa yksityisviestiä niin pääsee mukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Matilda!
Hei vaan kaikille!
Odotan esikoistani ja kohta on eka kolmannes takana, joten uskaltaudun vihdoinkin nyt kirjoittamaan. Olen myös alusta asti tätä viestiketjua seurannut, ja olisi mukava päästä mukaan juttuihin yksityisessä Fb-ryhmässä jos vielä mahtuu :).
 
Aiemmin jo jonkun viestin tänne laitoin, mutta voisin tulla aktiivisemmin mukaan :) Kiinnostaa tuo FB-ryhmä, siellä helpompi olla mukana.

Tännekin saa lisätä listalle:

16.2. / HaAu / 2.lapsi / Tays
 
Täälläkin hommaa on, oon töissä ja aloitin lisäksi työharjoittelun niin, että teen töiden ohella pari päivää viikossa. Elokuu on siis aika täynnä hommaa. Lisäks pari koulujuttua.

Olo on kuitenkin alkanut helpottaa niin, että pahoinvointi ei oo enää kovin häiritsevää ja on ihan hyviäkin päiviä sen suhteen! Välillä meinaa olla ihan energiaakin! Jospa mullakin pitäis paikkaansa siis se, että toisella kolmanneksella on parempi olo!
 
Täälläkin on vihdoin käyty nt-ultrasss ja kaikki oli hyvin :love: on nii huojentunut olo että kaikki alun pelot on kyllä hälventynyt kokonaan :) hirmu pitkä aika vielä ennekuin pääsee rakenneultraan! :LOL: ei malttais yhtään oottaa!

mulla ois muutaman viikon päästä sokerirasitus, onko täällä muita ketkä alkuraskaudesta siihen joutuvat? :)

olo on kyllä tosi hyvä nyt, närästää vieläkin kovin ja nukun huonosti mutta muuten ei moitteita :)

12+2 <3
 
Täälläkin on vihdoin käyty nt-ultrasss ja kaikki oli hyvin on nii huojentunut olo että kaikki alun pelot on kyllä hälventynyt kokonaan hirmu pitkä aika vielä ennekuin pääsee rakenneultraan! ei malttais yhtään oottaa!

mulla ois muutaman viikon päästä sokerirasitus, onko täällä muita ketkä alkuraskaudesta siihen joutuvat?

olo on kyllä tosi hyvä nyt, närästää vieläkin kovin ja nukun huonosti mutta muuten ei moitteita

12+2 <3
Mulla on vasta silloin olikohan se 24-28 viikoilla. Ja rakenneultrakin annettiin vasta 22+0! Eli odottamista on, heh!
 
Heips pitkästä aikaa! :)

Tervetuloa uusille!
Ja syvät pahoittelut menetyksen kokeneille! :cry:

Lomareissut nyt pidetty ja pian alkaa taas isommilla lapsilla kouluarki ja miehellä työarki. Hetki kumminkin lomailua kotona vielä.

Tänään rv 14+0 ja pahoinvointi helpottamassa viimein, ajoittain kumminkin sitäkin vielä on. Huomenna aamulla olisi neuvola nro 2. Muuten tänne ei mitään sen ihmeempiä kuulu.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä