Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _/\_/\_/\_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hellou, täs on viimepäivinä ollut hulinaa kun laitoin hepasta myynti-ilmotuksen nettiin ja kas tuli soitto, tuli katsomaan ja kaupat tehtiin samana päivänä ja rahat käteisenä ja nyt vasta tajuan pikkuhiljaa et mul ei oo enää hevosta. Mä kun ajattelin et vast joskus loppukesästä vois joku ostaa kenties, mut nyt kävikin näin nopeasti. Nyt olen siis huoleton hevoseton ainakin siihen asti et Jason lähtee päiväkotiin/hoitoon. Olihan se hieman rahanhaaskausta laittaa 500egee kuussa siihen et pääs ratsastaan hätäseen kerranpari viikossa. Ja pääs pollehyvään kotiin maalle.

Nyt sit ihmettelen et mitä sitä rupeis harrastamaan, vaikka lastenhoitoa :-) Tosi kyl äskenkin selailin myytäviä hevosia...jos joku helmi sattuu silmään niin rahat ois valmiina...

Wirkku, Jasonkin kitisee kaikenaikaa (paitsi kylässä, silloin kaikki aina ihmettelee että onpa KILTTI vauva, niin kiltti että :-)) Taitaa olla vieraskoree, kotona pitää kokoajan viihdyttää jos hereillä, esitella erilaisia uusia kehittäviä leluja kuten puukauha tai jokin muu mikä käteen sattuu ja onpa taas jännää seuraavat 5 minuuttia.

Nurmikko pitäs istuttaa loppuun, tää kuvastaa mei ranchin keskeneräisyyttä (talo kesken, varasto tuulensuojalevyissä) ni nurtsikin istutettu vaan tohon toiselle puolelle. joskus kun oppis tekeen loppuun sen mitä alottaa, mut toisaalta kiva et on kokoajan ja aina jotain tekemistä,jos sille päälle sattuu, mikä nykyisin on harvinaista.

Joo, nyt nää puheet on kaikkee muuta kuin vauvaa, mut siihen ei oikeen oo uutisia. Oottekstejo alkaneet maistattelemaan soseita? Mä en vielä, koska luulen et jos aloitan niin Jason hylkää tissin kokonaan, onse imetys viimeaikoina ollut sellaista rimpuilua ja mikätahansa on mielenkiintoisempaa sillä hetkellä, vain öisin malttaa imee pimeessä peiton alla :-)

Onpas taas hiljaista...

Me ollaan maisteltu nyt muutama viikko erimakuisia soseita, ihan vaan maistelun vuoksi. Rintamaitoa poika juo vielä kokonaan ja ei vielä kiire ole aloittaa muuta kun hyvin tuntuu pärjäävän. Meillä poju kasvaa omaa käyräänsä ihan tasaisesti,mutta pitkä hän kyllä on eli nyt 4kk neuvolas 69.5cm ja 8.85kg!

Päivärytmi on ihan sekaisin. Poju mennyt nyt jo kolmena iltana nukkumaan vasta puolen yön aikaan. Ei auta vaikka kuinka yrittäisi aikaisemmin nukuttaa kun herää heti/hetken päästä kun vie sänkyynsä. Muuten nukkuu kyllä sitten hyvin yön yhdellä syönnillä, kunhan vaan saa nukkumaan. Vinkkejä miten sais tota aikaistettua?!?!

Ei jää isännän kanssa kahdenkeskistä aikaa oikeastaan lainkaan iltaisin, kun toisella aikainen herätys taas töihin! Isännän iloksi on kyllä oma halukkuuskin aikuisten hommiin pikku hiljaa palautumassa, kun se loppui vuosi sitten melkein kuin seinään plussattuani.

Mumma tulossa juuri käymään, joten jatkan taas kirjoittelua paremmalla ajalla.

Ihanaa kun on kesä ja pääsee vaunujen kanssa pitkille lenkeille!!!!

Mirolla oli 4 kk nla ja hän painoi 8150 g ja pituutta oli 67,3 cm, et on kasvanut hurjasti!!

Mekin saadaan muuten talolainaa, kun Nordeaan on tullut sellanen oma takaus-laina, eli ei muutaku taloa katteleen!!

Meillä myös ollaan maisteltu perunaa ja jotain hedelmäsoseita, joistakin pitää ja joskus yökkii aika lailla, pääosin syö aivan hyvin.

Mutta sanokaapa mitä teen. Jätkä on alkanut heräilemään monesti yössä ja olen huomannut että ei ole nälästä aina kyse, mikä lie avuksi. Tosi väsyneitä ollaan taas kun joutuu tunnin välein heräilemään..jos ei muuten niin itkee sängyssään, kitisee jne. Hohhoijaa!!!

Aurinko; meil on kans ollu tuota heräilyä jo useampi viikko,mä aina unenpöpperössä tarjoon tissiä suuhun (nukkuu mun kaa) mut siitä hän suuttuu ja alkaa mölistä viel lujempaa, meil ei auta kun olla tekemättä mitään (kitisee ja mölisee silmät kiinni) sit se kyl kohta taas nukkuu,mä luulen et tätä vauhtia poika siirtyy piakkoin omaan huoneeseen jos möly jatkuu.

Onpa teill isoja poikia! Yli 8kg! Viimeks Jason vain about 6kg, ens viikol on rokotetutkimuslääkäri ni saa tietoja kasvusta, hyvä juttu kun mua aina välillä huolettaa pojan syömättömyys, siis syöhän se suurinpiirtein väkisin, itkee ja syö :-( Tissii pitää pitää about 10min siin tyrkyllä et hän malttaa osoittaa mielenkiintoo sitkun alkaa imee niin sekin on sellasta heilumista ja rimpuilua, yö on ainut kun malttaa syödä. Mut kumminkin kai se jotain saa suolistoonsa kun sitä uloskin tulee päivittäin...niin oon pähkäillyt ja lohduttautunut. saa nyt nähdä ens viikol mitä lääkäri-täti sanoo asiaan.

Jason on myös selvästi inhimillistynyt (siirtyy jo kohta ihmiskategoriaan lemmikistä :-)) ottaa kontaktia, hymyilee ja juttelee vastavuoroisasti, naurahtelee usein mutta kirkuukin päivittäin kun herää päikkäreiltä, muutenkin äänekäs tapaus. Tarttuu tavaroihin ja vie.....suuhun (ei enää korvaan tai silmään). Kääntyy selältä mahalleen jotenkuten joskus, jopa saa sen toisen käden alta pois (todistettavasti ainakin kerran).

Meil on kanssa ollu tota ihan ihme kitinää, se oli tossa pari viikkoo sitte pahimmilaan mut nyt kitinää ei oo enää ihan jatkuvasti.

Me meinattiin lähtee tyttöjen kanssa mökille viikoks. Ykkönen nauttii siellä olosta, saa olla ulkona koko aika.
Vedet ku lämpeis ni pääsis uimaan. Ei ihan viitti mennä uimaan ku vesi on +13. Kyl siel on muut uinu mut mua ei saa sinne vielä kirveelläkään.

Huomenna neuvola, palataan sillon kuulumisten kanssa...

Moro!

Meillä oli 4kk neuvola; pituus 65,5cm ja paino 6610g. Pituuden ja painon suhde menee käyrällä -9,5. Pikkukamun ja auringon vauvat on tosi hyvän kokoisia :). Ja tietty Kirsikan Leevi muistaakseni meni samoissa lukemissa?

Aloitettiin kiinteiden maistelu porkkanalla, ei kauhean hyvin tunnu menevän kaupaksi. Kylmiä väreitä riittää.. No, harjoitus tekee mestarin... Alan kyllä ymmärtää ihmisiä jotka jatkaa täysimetystä 6kk... No, huomenna porkkanan lisäksi perunaa.. Taistelu jatkuu :)

Sunnuntaina poika kääntyi mahalta selälleen ekaa kertaa. Sitten pyöri pitkin lattiia hetken aikaa (mahalta-selälle-mahalle-jne), kunnes kumautti päänsä ja alkoi porata. Sen koommin emme ole mahalta selälle kääntymistä nähneet :)

Kitinäkausi jatkuu... Tyyppi pitää jo sellaista metakkaa, ettei yöllä saa nukuttua kun pinnasängystä kuuluu juttelua :). Alkaa aina naurattaa.. Nyt kun Veeti on herännyt pääsääntöisesti 5 aikaan, niin jos herää esim 2 aikaan niin en ole syöttänyt, vaan tupannut tutin suuhun vaan. Tyyliin ""Mami objects!"" Jotain vastalauseita on kuulunut, mutta hetken päästä uni jatkunut. Taitaa olla hyvää tuuria vaan. Yleensä jos päättää herätä niin sitten herää kanssa, siinä paljon tutit auta..

Sellaista vielä, onko kenenkään vauvalla kuvaa ihoa taivekohdissa? Näytin th:lle Veetin nilkkoja, niissä on tosi kuivaa ihoa. Th sanoi, että atooppista, osta kortisonia. Jotenkin tuli sellainen olo, että Hä? No en nyt ihan tällä diagnoosilla lähtis ostaa kortisonia... Ehkä olen yliskeptinen. Onko kukaan muu törmäillyt vastaavaan? Mietin josko marssisin suoraan yksityiselle, kun se vakuutuskin kerran on..

Semmoista tällä kertaa..

Wirkku

Jep, Leevi oli 4 kk neuvolassa 8250!!!

Soseita ollaan maisteltu viuhaan tahtiin: perunaa, porkkanaa, omenaa, persikkaa, päärynää, mustikkaa. Hyvin menee peruna ja porkkanakin, mutta noita hedelmäsoseita Leevi suorastaan massuttaa. Eilenkin söi omenaa melkein puoli purkillista.

Tänään tein lisää kuutioita pakkaseen; bataattia, parsaa, maissia, kesäkurpitsaa...

Kovasti kitisee Leevikin nykyään...ainakin kotona. Kun ollaan liikenteessä tai kylässä tai missä tahansa missä enemmän porukkaa, Leevi on ihan mussukka. Nauraa ja flirttailee.

Ja yöt on kuten monella muullakin tosi levottomat. Ekan kahden-kolmen tunnin pätkän jälkeen heräilee tunnin välein. Alkaa oleen itellä jo melkoisen raato olo. No, vielä parisen viikkoa niin voi ruveta tankkaamaan Leeviä iltapuurolla :-).

Meiltä peruuntu se neuvola. Terkan oma lapsi oli sairastunu.
Mennään sitte maanantaina, pitää vaan siirtää se mökille lähtö maanantaiks. Oltais lähetty muuten jo huomenna.

Pitäis käydä ostaa sulkapallomailat. Älyttömän hyvää liikuntaa. Testattiin viimeks sellasilla halpis mailoila ni meni sulka niitten pinnojen väliin eli se siitä. Nyt pitää käydä hakee sellaset kunnolliset. Stockan mainoksessa oli sellanen pakkaus 29.90e, pitää käydä kattoo niitä.

Annoin toissapäivänä ekan kerran vellii. Alotettiin peruna-porkkanalla, uppos kyl älyttömän hyvin.

Jenna on ruvennu tarttuu tavaroihin. Hyvä ku viestiä laittaa kännykällä ni tää yks on nappaamas kiinni ja laittamassa suuhun. Ykkönen rikko meillä alle vuoden ikäsenä kaks puhelinta vähän samalla tavalla, otti pöydältä ja rupes imee just sitä puolta mihin laitetaan laturi. se kuolaneritys oli viel sillon sitä luokkaa et se oli sen puhelimen loppu. Nyt ollaan taas viisaampia Jennan kanssa... ;)

Mennään taas...

-Minna ja Jenna 3kk ja 4pv

Meillä on suuri suru, kun vanhin siskoni (43 v.) kuoli reilut kaksi viikkoa sitten. Jotkut ehkä muistavatkin, että kerroin jo joskus aikaisemmin hänen sairastavan syöpää. Puolitoista vuotta sitä kesti, välillä oli huonompia ja välillä parempia jaksoja, mutta nyt tauti vei lopulta voiton. Hautajaiset pidettiin jo viime sunnuntaina. Siskolta jäi mies ja kolme lasta, 11-, 13- ja 15-vuotiaat. Heidän selviytymisensä tässä eniten huolestuttaa. Oona pitää kyllä minut tiukasti kiinni tässä normaalielämässä ja se onkin varmaan pelastukseni. Ilman Oonaa olisi vielä paljon rankempaa.

Muita kuulumisia: eilen kävimme 3 kk:n neuvolassa. Painoa oli 6,4 kg ja pituutta 61 cm. Painon ja pituuden suhde on terkkarin mukaan ihanteellinen. Jos vain maitoa riittää, täysimetän puoleen vuoteen saakka.

Wirkku: Oonalla oli nilkat tuosta etupuolelta ihan punaisen kirjavina ja iho hilseili kauheasti. Laitoin ensiapuna ihan perusvoidetta, mutta se ei tuntunut riittävän. Kysyin neuvolasta apua ja terkkari suositteli 0,5 %:n kortisonia. Sitä sitten laitoin muutaman kerran ja nyt iho on kunnossa. Atooppisesta ihosta hän ei maininnut mitään, vaikka se kyllä kävi minunkin mielessäni. Sitä on nimittäin suvussa, kun anoppi kärsii sellaisesta.

Paukku; otan syvästi osaa suruusi. Voin kuvitella sen tyhjyyden tunteen kun läheinen poistuu, onneksi elämä kuitenkin jatkuu muilta osin.

Multa peruuntu hevoskaupat ja oon nyt edelleen onnellinen hevosenomistaja, ehdin olla huoleton hevoseton viikon. Nyt siis päätin et tää hepo on nyt sit mulla eläkeikään asti, oli se sen verran rasittavaa tuo viikko kun uus omistaja ei pärjännytkään pollen kanssa. Nyt taas ei huolta tekemisen puutteesta.

Jasonilla myös kuivaa, karheaa ja punakkaa ihoa nilkat, polvitaipeet ja kainalot+kyynärpäät. Oon rasvaillut kortisonia sekä perusvoiteita vuorotellen, samana pysyy muttei pahemmaksikaan mene. Mun spekulaatio on atopia, on tosi yleistä alle 1-v menee yleensä ohi itsekseen.

Vitsi, päätä koskee, en nukkunut yhtään viimeyönä, hevoskaupat harmitti ja lopusta huolehti Jason, joka heräs syömään vissiin sekunninvälein muutamalle imasulle. Nyt vois yrittää päikkäreitä. Saa nähdä jaksanko jatkaa täysimetystä viel 2kk vai alanko maistattamaan jo pikkuhiljaa, toisaalta eihän se maistattelu viel syömistä ole, joten kai voi viel täysimetyksestä puhua jos tyyppi syö tyyliin teelusikallisen päivässä?

huh huh. Kylläpä on ollut rankka viikko. Joka päivä on reissattu. Väsyttää ihan vietävästi, mutta eipä näiden kahden aknssa päivällä nukkumisesta tule mitään.

Kirsikkan vauva taisi olla 4kk neuvolassa 8,2kg... muistanko oikein? Meidän Markus oli 3kk neuvolassa 8045g:)

Meillä on nyt parin viikon ajan syöty soseita (Peruna, bataatti, parsakaali) ja ensi viikolla otan mukaan kesäkurpitsan ja maissin. Meillä porkkana otetaan mukaanv asta myöhemmin kun esikoisella tuli ne pahat oireet siitä.

Paukulle osanotto!!!

Mitäs muuta... Illalla saa 200ml maissivelliä. Tuntuu ettei sillä enään pärjää kun öisin on alkanut 3-4 ainaakn syömään:( Kun 4kk tulee täyteen (tai aiemmin jos menee ihan mahdottomaksi) siirrytään riisivelliin. Vaikka siinä suositus on 5kk niin kuin viljoissa, niin neuvolan mukaan se ei ole niin vilja että menee kyllä kasvisten kanssa. MEillä siis menään illalla 20--21 nukkumaan, nykyään syö välissä 3-4 aikaan (ennen vasta 6-7) ja herää sitten 8 jälkeen taas syömään. Samalla meidän aamut alkavat silloon. Esikoisen yleensä nukkuu pidempään ja niin nukkuisin minäkin.

Nyt soseuttamaan potut ja bataatit kun ovat olleen kiehumassa.

-Santtu ja Markus 3,5kk

Osanottoni Paukulle! Läheisen menetys on aina raskasta, ei siinä paljon sanat auta. Aika auttaa, mutta joskus se aika on todella pitkä. Menetin esikoispoikani onnettomuudessa kolme vuotta sitten eikä mene päivääkään ettenkö ajattelisi häntä. Yritän vain ajatella mukavia yhteisiä hetkiä, vaikka välillä iskeekin suuttumus tapahtuneesta tyyliin, että miksi juuri hänen piti olla siihen aikaan siinä paikassa jne. Elämä jatkuu, kuten kaksi tytärtäni todistavat. Harmi vaan, etteivät he koskaan opi tuntemaan isoveljeään.

Kannanpa minäkin korteni kekoon neuvolamitoissa. Eli 4 kk neuvolassa neiti oli 60,5 cm ja 6610 g. Ihan ok mitat kuulemma, eikä välttämättä tarttis edes antaa kiinteitä. Olen antanut peruna-porkkanaa ja maissivelliä. Maissivellistä sen verran, että nykyiselle taaperolle kun syötin maissivelliä, niin se tuntui pitävän nälkää, mutta nyt on kyllä sellainen vauveli, että ei maissivelli riitä. Jo tunnin kuluttua tarttis lisää sapuskaa. Mahtaako eri valmistajien maissivelleissä olla eroja? Hyvin kuitenkin maistuu ja seuraavaks siirrytään bataattiin.

Nukkumisesta. Pikkuneiti nukkuu yössä n. 7-8 tuntia heräilemättä välillä (äitinsä unenlahjat). Aamulla herää höpötellen eikä edes itke, ellei sitten vaippa ole märkä tms. Ehkä vaipoillakin on osuutta pitkiin yöuniin? Mitä vaippoja muut käytätte? Meillä käytössä Muumivaipat, kaikkia muitakin on kokeiltu, mutta Muumi ainoa, joka pitää kuivana eikä vuoda (siis lähestulkoon aina).

Jälkikasvu kutsuu...

Vaipoista, mä en enää käy yöllä vaihtamassa vaippaa, Jason kakkaa nykyään aamulla herättyään höpöttämään (about täsmälleen klo 8 riippumatta millon menty nukkuun 19-20.30 välillä) Niin sitten aamulla kun mennään aamutoimiin vaippa painaa varmaan TONNIN siis oikeesti, hyvä et rullaksi saa roskikseen, mut ei tunnu haittaavan jätkää, ilosena jokeltelee eikä vaippaihottumasta tietoakaan (Lidlin vaipat).

Viime yö oli ihmeen rauhallinen, sain jopa nukuttua ja Jason heräs kaks kertaa syömään, mutta tätä iloa ei kestä pitkään, koska ens viikolla on rokotus ja sen tietää mitä siitä seuraa....unettomia öitä, no niihinhän on jo totuttu :-)

Meillä päivärytmit alkaa vakiintua. Ollaan herätty aina klo 8.00 (maks. 5min heittoja) sit aamutoimet, mun aamupala ja lehden luku (aamulla Jason viihtyy yksin leikkimatolla parikin tuntia) sit nettisurffailua, kun Jason ottaa päikkäreitä (herää kerran syömään klo 10-11 aikoihin, sit epämäärästä touhua, käydään talilla vaunuttelemassa.

Sit on iltapäivän kiukkujaakko ja epämäärästä kitinää klo 15-18 siin lomassa saattaa ottaa nopeita 15min torkkuja, joihin aina herää kovaan parkumaan ja klo 19 alkaa iltatoimet riippuen ollaanko jo kotona.

Joo, toi edellinen oli aika sekavaa tekstiä, noin jälkikäteen luettuna, mut sekavaahan tää elo täällä elämän ja kuoleman välimaastossa muutenkin on :-)

Mut nyt lähden tallille, mulla on siel lastenvahti et pääsen ratsastaan (ylellistä!) mut tää on vaan tään kerran, sovin eilen..

Kiva on lukea teidän juttuja, kiva olis ittekin kirjotella kuulumisia, mutta on tää elämä taas sellasta matalalentoa... Joten hyvää viikonloppua kaikille, meikä lähtee lapioimaan kukkapenkin paikkaa...

Tervehdys täältäkin.

Osanottoni Paukku! Surutyö vie aikansa ja se on vaan pakko tehdä, jaksamisia!

Meillä oli tänään 4kk neuvola, pituus 62 cm ja paino 7155g. Kävelyheijaste vielä oli jäljellä. Meillä ei ole aloitettu kiinteitä, enkä ihan vielä aloitakkaan, katellaan tässä nyt viikko kerrallaan. Neuvolan täti sanoi, että kasvuntakia ei ainakaan tarvii kiinteitä aloittaa.

Viime viikolla oltiin Barcelonassa ja kaikki meni hyvin, tosin rytmi on tytöllä vähän sekaisin reissun jäljiltä.

Muutenkin meillä kiireet raksaamisen takia edelleen jatkuu ja loppua ei näy. Taytyy vaan yrittää osata nauttia tästäkin ajasta.

Jahas meillä näköjään herätään päikkäreiltä, täytyy siis mennä...

Paukun sakille toivottelen voimia. Katarinan kirjoituksen ensimmäisen kappaleen luin moneen kertaan. Hiljaiseksi veti. Ihan totta, kaikki surutyö vie aikansa. Ajan kanssa tuska hellittää, muuttuu kauniiksi muistoksi. Ei silti, etteivätkö vanhat haavat edelleen välillä vuotaisi.

Kävin neuvojenne siivittämänä ostamassa kortisonivoidetta. Samalla vein jälkitarkastuslapun KELAan. Tässä taas ollaan kuukausi pennittömänä, luottokortin varassa. Kävi nimittäin niin, että siirryin nyt kesäkuussa vanhempainrahalle, rahaa piti tulla 02.06. No ei kuulunut alkuviikostakaan. Keskiviikkona 07.06. aloin todella ihmetellä. Eilen soitin KELAan, että onko siellä kaikki ok. No, jonotettuani ajan (tyyliin 3-4min) maksullisessa palvelunumerossa joku vastaa ""KELA puhelinjärjestelmässä on vika, jota korjataan parhaillaan. Kiitos soitostanne"" KLIK. Olisiko tuon voinut ilmoittaa heti aluksi??? Hormonihirmua ei kannata ärsyttää. Jonottaessani luin samalla jotain KELAlta tulleita papereita, joissa oli maininta jälkitarkastustodistuksen toimittamisesta. Jäin miettimään, että mikäs tuo on... Ei sanonut mitään. Mutta ilmankos rahaa ei ole tilille tullut! Väitän, etten ole koskaan saanut ko paperia. Olen mapittanut kaikki ehkäisyesitteetkin, tuntuu tosi oudolta, että olisin jättänyt yhden, sen ainoan tärkeän, lapun mapittamatta. Hain siis tänään uuden lapun, jonka vein KELAan. Käsittelyaika 1 kk. Thank you very much. Tietysti se ottaa aivoon, että viime kädessä saa syyttää ihan itseään, mutta syytän myös tervkesklääkäriä!

Vaipoista, meillä on toimineet hyvin nuo Liberon Midit. En ole oikeastaan koskaan vaihtanut yöllä vaippaa, paitsi joskus alussa kun kakkoset tursusi yli äyräiden.

Meidän päivärytmi on nykyään se, ettei rytmistä ole tietoakaan. Mennyttä ovat 3-4 tunnin päikkärit. Hyvä jos pari tuntia suostuu nukkumaan.. Känkkäränkkä kyläilee päivittäin ;)

Sportti, teillä siis testattiin noita heijasteita vielä? Saakohan neuvolatätiä vaihtaa, mä en oikein pidä meidän tädin tyylistä. Ei se mitään testaile, eikä sitä tunnu muutenkaan kiinnostavan yhtään. Tai siis, että sillä on sellainen ""hälläväliä"" -meisinki. Ei anna mitään esitteitä, jatkossa kai sitten ruikutan niitä omatoimisesti. Sille kun puhuu, niin se ei kuuntele, kysyy hetken päästä samaa asiaa kuin minkä juuri kerroin. Hehheh... Kuulostipa tutulta: Ihan kuin minä kotona ;)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Meilläpäin ainakin on tapana että jälkitarkastuslappu menee terveyskeskuksesta suoraan Kelalle. Lääkäri ainoastaan ilmoitti minulle suullisesti että laittaa lappuun että kaikki on ok. Koskaan en ole itse lappua nähnyt...

No aivan, tuossa on järkeä! En millään pysty ymmärtämään, että tietoyhteiskunnassa pitää roudata jotain typerää lippulappusta konttorista toiseen, koska tieto on jo järjestelmissä. Ihmeellistä pelleilyä, näin siis Helsingissä, tai no, ainakin allekirjoittaneen kohdalla.

Joo, Sipoossakin piti itse viedä se lappu, jossa nimmarit ja leimat KELAAN, ihme neuvostoajanmeininkiä tosiaan, mut onneks KELA ja neuvola on samassa talossa, ei tarvinnut kauas kantaa.

Mutta, meilläpä ei ole 4kk neuvolaa ollenkaan, siis mulla, kun ollaan siinä rokotetutkinnassa just 4kk paikkoilla niin se kuittaa sen, en nyt tiiä onko toikaan oikein, mut ei mua haittaa, kun se rokotelääkäri on ens viikolla ni kai siel saa tarpeellisen tiedon.

Minun piti eilen lähteä viihteelle ja mumman tulla poikaa hoitamaan. Poika on n.4,5kk. Lähdin siinä puoli yhdeksän ja tulinkin sitten jo takaisin yhdeltätoista. Poika ei ollut vaan suostunut syömään lainkaan tuttipullosta! Ei se n. kuukausi sitten pulloa vieroksunut, mutta nyt ei vain millään onnistunut. Voi olla että se johtui siitä että kyseessä oli iltasyöttö.

Minun piti juoda vain yksi lonkero, jotta voin sitten aamuyöstä imettää. Sain juuri sen pitkään (4kk+raskausaika) haaveilemani lonkeron tilattua ja otettua yhden kulauksen kun puhelin soi! Ei muuta kuin lonkero kaverille ja kotiin poikaa syöttämään. Harmitus kyllä vähän laimeni kun kotiin tullessani oli poika niiiiin iloinen ja onnellinen tulostani.

Enpäs tiedä koska viitsin uudelleen koittaa lähteä, kun ei se pojan yöunille laitto mummalta (joka vauvalle todellla tuttu) nyt onnistunutkaan niin kuin olin luullut. Ehkä sitten joskus kun poika ei enää syö kokonaan/iltaisin rintamaitoa. No tulipa näyttäydyttyä ja nähtyä kaikki tutut pitkästä aikaa.

Mites muiden vapaalle lähdöt on onnistunut?

Wirkku:
Kyllä mä roudasin sen jälkitarkastuslapun ihan itse kelaan. Ja kyseessä Puistolan terveyasema ja Malmin kela...

Esikoisen aikaan ei tarvinnut, mutta silloin oli Vallilan terveysasema ja Käpylän kela.

Kuulostaa muidenkin vauvojen kitinät ja rytmit samalta ku omankin taaperon.

Joo, kyllä varmasti on kiva olla kuukausi ilman rahaa, muutenkin nää omat tulot on aivan järisyttävän pienet.

Mulla viihteelle löhtö onnistunut aivan mallikkaasti. Just oli lauantaina kaverin polttarit ja isä oli pärjännyt Miron kanssa loistavasti. Oli kyllä mielettömän hauskat polttarit, täytyy sanoa ja upea ilmakin vielä.

Miten noita kiinteitä syötetään? Teettekö pakkasiin jonnekki pusseihin aina annoksia ja mulla koko touhu on aivan hukassa, kun ei ole koskaan tuollaista pikkusta tarvinnut syötellä. Olen nyt antanut kuitenkin soseita ja iltaisin pelkkää velliä sen 200 ml, sitten perunaa ja peruna-kukkakaalta olen antaunut ja syö aivan hyvin. Heräilee kuitenkin yössä syömään viiden aikaan yleensä. sitten unissaan medän vieressä metelöi ja tuntuu että tosi hunosti nukkuu syötön jälkeen, jotenkin sitä unta ei riitä kovin pitkään.