Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _/\_/\_/\_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikkelis taas, tässäpä meidän typyn päivästä:
Herää aamulla n. 6.30, syömiset, vaipanvaihdot ja ihmettelyä, kun toiset lähtee töihin ja kouluun. Aamulla koko perhe pörrää kopan ympärillä, kun sieltä tulee niin upeita hymyjä. Välillä typy nauraa ääneen, se on tosi ihanan kuulosta! Nyt meni nukkumaan 8.30 ja nukkuu 1/2 - 1 tuntia. Sitten taas syömistä ja seurustelua, lapset ""leikkii"" yhdessä, eli vaavi pötköttää lattialla ja seuraa leikkejä tai sitten vaikka keittiön pöydällä ja seuraa mun touhuamista. Toiset tirsat siinä 11, taas 1/2 - 1 tuntia. Päikkäreille siinä 13, unet vaihtelee 2 - 4 tuntia, tosin 4 tuntia on harvinaisempaa, mutta näin sateella nukuttaa enemmän. Illalla nukkuu taas yhdet tai kahdet pikkupäikkärit, riippuen kuinka paljon on nukkunut ""isoja"" unia. Yöunille kellahdetaan siinä 21.30, nukutaan 6 - 8 tuntia, usein syö siinä 5.00, joskus nukkuu aamuun asti... Eli tyttö on kova nukkumaan! Joskus sattuu päiviä, ettei nuku kuin 15 min tirsoja tosi monet, silloin yleensä on jotain erikoisempaa, vieraita tms.

Lääkäri kuunteli huvittuneena, kun luettelin että sitten taas nukutaan, kun hän kysyi, että miten vauva nukkuu ja jaksaako äiti hyvin pesueen kanssa. Eli äiti jaksaa ihan hyvin, meidän iltatähti päästää ainakin vielä helpolla...

3-kuukautisneuvola oli siis lääkärineuvola, pituutta oli 60,5 ja painoa 6130. Neiti sekä pissasi että puklasi hienosti, kun laitettiin mahalleen ja innostui suunnattomasti, kun lääkäri nosti seisomaan kävelyheijasteiden tutkimista varten. Ei ollut enää heijasteita, mutta seisominen on tosi hauskaa, taas nauroi sekä lääkäri että tyttö.. Eka rokotus saatiin ja kyllä se vahingonilo on aidointa iloa - nimittäin isommat seisoi hymy leveenä ja sormet korvissa vieressä katsomassa, kun vauva sai piikin. Omat rokot kun oli vielä muistissa ;)

joo, hiljaista tuntuu olevan...

Täännekään ei mitään kovin ihmeellistä kuulu. Osku kitisee edelleen enemmän ku esim. kuukaus sitten. Veikkaan et tekee niitä hampaita, sillä alahampaiden kohdilla 'valkoiset laikut', jotka erottuu selvästi, mut ei oo hampaiden levyiset vielä....et tiedä sit kuin kauan niiden teko kestää....

Nukkumaanmeno niin ikään on vaikeutunut....johtuu varmaa osin siitä et pojul o vähä myös flunssaa. Joku aamu oli lämpöö ja yskii kovin, nuhaa ei kauheesti oo. Mut eilenki meni yli 12 ennenku poju nukahti. Heräs just puol 8, ennen kyllä heräillyt aiemmin tai ainakin josai välis yötä ollut vilkkaampi ja seurallisempi hetki. Nyt sentää yö menee suht mukavasti ja helposti aamuun asti (2 imetystä yöllä), siis sen jälkeen ku vaikeuksien kautta Osku nukahtaa.

Neuvola ylihuomenna...jännittää paljonko o pituutta ja painoo...ite veikkaan n. 7 kg...

Itel olo on melko hyvä, joskin iltosin oon ollu vähä kiree:(.... jotenki o tullu pari kertaa miehelle sanottuu et voiskos herra hieman autella enemmän. Mies nimittäin taas sairaana (käy kyl töis sairaanakin) ja iltosinki silti tekee kotona töitä. Itsel välis raskasta ku Osku itkee enemmän ja vaatii kantamista...pelkkä lattialla leikkiminen ei tosiaa riitä.. ja mies ei välii korviaan letkauta kitinälle. No illal sentää autto nukuttamisessa, tehtyään eka töitä parisen tuntia.

Mul oma paino sahaa ikävästi ja vaiks väliin olin jo alkupainon alapuolella nyt mennään 51,5-53,5 kg...vaihtelee aikas lailla. Juoksulenkkejä oon sit pidentänyt 6krt/vko * (1h-1h30min) ja kaloreita lasken, jotta paino pysyis n. 52kg.... nimittäin herkkuja menee lähes joka päivä. Oikeesti, siis en tosiaa pysty olee ostamatta kaupast jotaki hyvää ainaku kaupas käyn, sen verra voimille Oskun hoito ottaa et haluu vähä jotai extrapiristystä eli herkkuja lähes päivittäin... mites muide herkuttelulinjat?????

Onneks hiuksia ei oo alkanu lähteen ja muutenki mielestäni näytän kohtuu hehkeältä vaiks ite sanonkin:)...

Täytyy mennä vaihtaan pojun vaippa...

kuulumisiin!!!

Hola, senoritas!

Niin, siis kestääkö jollain muka suklaalevy tunnin? Niin kauan! Mulle kyllä uppoaa kaikki makea eikä aikaa mene varttiakaan vaikka olisi isompikin kasa tuhottavana. Kuulostaa melkein kehuskelulta, lähinnä kai säälittävää.. mutta totta..:) Vaan minkä teet, liha on heikko. Lisäksi sallin herkkuja itselleni, koska ""ei voi laihduttaa kun imettää"" ja ruuat on välillä muutenkin ihan mitä sattuu. Joo, näitä tekosyitähän löytyy..

Nukutettiin poikaa eilen ekaa kertaa pullolla, ei tissiä olleskaan. Kiesus.. Tunnin mesottuaan nukahti. Suoraan sanoen enpä nyt mitään vähempää odottanutkaan, onhan se niin erilainen ""prosessi"" kuin mihin on tottunut. Pahaa teki kun toinen vaan itkee eikä julma mami anna tissiä ;/ Pitää alkaa reenailla useammin, tarkoituksena olisi kuitenkin laittaa heinäkuussa yökylään.

Tänään on ollut tosi, tosi känkkäpäivä. Oli just tällainen itku/nauru-kohtaus, mistä Minnakin tuossa mainitsi. Tosi hämmentävää.. Nyt mä oon ihan puhki parin tunnin huudon jälkeen... No, tuleepahan perspektiiviä, että tällaista voisi olla joka päivä. Eli pitää olla kiitollinen, että suhari on normaalisti tosi kiltti.

Vierastaako teidän vauvat? Meillä on nyt pari tyyppiä (miestä, ylläri) saanut aikaan kunnon parkukohtauksen pojassa.

W

PS. Olen samaa mieltä mitä päkä laitoit lapsistasi; kyllä vahingonilo on paras ilo..:)

moi Wirkku, missä oot piileksiny? Tosin en aina ittekään ehdi/viitsi kirjoitella...
Mä en ole niin suklaan ystävä, mutta puolen kilon irtispussi häviää kyllä aika pikaseen :) Tässä oon yrittänyt laihdutella, pari kiloa lähti toukokuun aikana, kolme vielä niin olen siinä aloituspainossa...
Iskä on työmatkalla ja mummo on sitten käynyt ""tarkistamassa"", että kaikki on ok. Illalla huokailin, että mitenhän ehdin kaikki asiat hoitaa ja milloin pääsen kauppaan, johon mummo vastas tosi pikaseen, et onhan tuossa auto, ala mennä. Ennen kun kerkesin miettiä, et mitäs mun piti ostaa, istuin jo autossa... Mummo sai eka kerran hoitaa typyä ihan issekseen ja kyllä sitä aarretta kannettiin! On muuten eka lapsenlapsi, joka on tyttö..

Kävin tossa odotuspuolella ja siellä oli alotettu jo helmiäipät 2007. Vuosko siitä plussaamisesta on mennykki.

Onko tullu vauvakuumetta? Miten muuten, ootteko ajatellu lisää lapsia miten? Mulla tais kuume iskee mut kaipa se laantuu, katotaan nyt miten käy.

Mä lähenki tästä pistää Jennan nukkuu tai no yrittää... ;)

Tuolta Maaliskuisista vierailen...
MEidän poika syntyi jo helmikuun puolelle (20.2.) ja mietinkin voisinko liittyä seuraanne, maaliskuisten ketjussa kun tuppaa olemaan hiljaista. Maalistapaamisista onkin tuttuja jo Wirkku, sportti ja Paukku. MOI *vilkuttaa*. Kun teilläkin on tapaamisia, voitaisiin tulla mukaan, jos meidät vaan huolitaan... Asumme siis helsingissä. Meillä on myös esikois-tyttö 1v7kk (synt 17.10.04).

Roikkuu netissä... huomaa kyl, et lapset nukkuu, eikä ole aikuista seuraa!

Mullehan kävi niin, et kun vauva numero neljä oli parin kuukauden, niin iski armoton vauvakuume... joten ikäero on seuraavaan 1v1kk... Tässä päivänä muutamana siippa lohkas, jotta vieläkö ""tehtäs"" yks... Johon mä, että ekkö nää oo oppinu mitään, puhut noin niin mä oon kohta raskaana! Mut on helppo yllyttää lapsen tekoon ;)) Nyt kuitenkin yritän tottua ajatukseen, että ei enää (ehkä)

Santtu, eiköhän tänne hyvin mahdu joukkoon. Tervetuloa vaan!

Herkut maistuu meikäläisellekin. Irtokarkit erityisesti ja nyt myös suklaa. Eilen Leevi parku ja kitisi melkein koko päivän, oli varmaan kukkakaalisose hiukan liian tujua. Siitä sain kuitenkin erinomaisen syyn hemmotella itseäni kahvilassa julmetun isolla suklaaleivoksella.

En ole hetkeen edes käynyt vaa'alla, joten ei hajua missä mennään. Teinkin kyllä etukäteen jo päätöksen, että tän ekan vuoden aikana en jaksa stressata kiloilla. Onpa edes kerrankin elämässä vaihe, että voi ottaa hiukan rennommin. Muutenhan tämä naisen elämä on yhtä ""dieettiä"". Ja mitä noi miehet tekee. Kasvattaa pömppöään eikä varmaan kävis mielessä ettäkö sen takia pitäisi olut jättää juomatta vs kun me podetaan heti huonoa omaa tuntoa, jos sallitaan itelle hiukan herkuttelua.

Tää soseitten syömään opettelu on kyllä ""hauskaa"". Tänäänkin Leevi oli yltä päältä mustikassa. Mutta se oli tosi liikkis kun massutteli sitä ihan onnessaan.

Täällä taas. Pitää nyt kuroa kiintiö kiinni kun tuli parin pvän tauko. Meillä oli Veetin kummit kyläilemässä muutamia päiviä, olin olevinani kovin kiireinen hovineito (no siinä mielessä totta, että olen huono siinä roolissa, joten kiirehän siinä tuli hössöttäessä :)).

Nytkö se Helmiketju on siellä Odottajissa, ei oo totta! Nyt jo!! Mä oon käynyt aina välillä käynyt kurkkimassa joko näkyisi.. Pakko sitä on varmaan aina silloin tällöin käydä kurkkimassa..
Kyllä mulla on vauvakuumetta (ja turhan suuret luulot itsestäni, jos nyt selviäisin edes tuosta yhdestä...). Et jos nyt odottaisi vielä hetken.. 3 lasta olisi haaveista.

Kirsikka, kuulostaa kivalta kiinteiden syöpöttely. Ajattelin, että aloitetaan ensi viikolla.

Santtu, teretulemast mukaan vaan!

Kiitos kun pääsen joukkoonne:)
Eli poikamme Markus syntyi 20.2.2006 klo 9.18 Helsingissä, Kätilöopistolla. Hän oli 51cm ja 3970g, py 34cm. Sairaalassa olimme vain reilu vuorokauden.

Meillä on maissivelliä syöty iltaisin melkein kuukauden ajan. ALusta asti on ollut korvikkeella ja määrä nousi yli litraan, joten velli otettiin mukaan ja yösyönti jäi pois, jolloiun ruoka määrä laski litraan:) D-vitamiinia ei siis meillä ole syötä pariin kuukauteen. Sunnuntaina annon Markuksen maistaa persikkaa ja eilen tein kasvis soseen perunasta ja bataatista. Teelusikallisen annoin ja kovasti tykkäsi. Enemmänkin olisi kyllä syönyt... Tänään ollaan liikenteessä koko päivä, joten sosetta saa taas huomenna.

Meidän esikoisella oli vauvan porkkana-allergia josta tuli tosi kova reaktio, joten Merkuksellekaan ei porkkanaa anneta kun vasta aikaisintaan 6kk.

Jatkan myöhemmin, Merkus huutaa, taitaa olla väsynyt, ja esikoinenkin heräsi:)

-Santtu ja Markus 3kk1vk4pv

Tervehdys,

Löytyhän tää ketju taas, eilen en jostain syystä huomannut. Herkuttelusta, joo, kaikki uppoo, mut en oo erityinen suklaan ystävä, tietty sekin menee paremman puutteessa, mut pullat ja keksit ja karkit...nam, mut kohtuudella, jossain vaiheessa nekin alkaa tökkii.

Mul ei ikuna ollut vaakaa, mut nyt viime kesänä tuli ostettua, kun alkuraskaudessa paino alko tulee alaspäin ja jouduin hieman ""tarkkailuun"" ja nyt se onkii päivittäisessä käytössä! Mullakin heittää päivittäin kilonpari kai se on ihan normaalii, en oo ottanut mitään stressii painosta, kunhan nyt pysyy siel kúudeskympis.

Putesta tullu hirvee parkujaakko, kun herää päikkäreilta on huuto kovaa, viime yönäkin yhtäkkii alko unissaan karjuu ja mä säikähin et olisin kierinyt sen päälle, mut ei, silmät kiinni parkas ja jatko uniaan. Näki varmaan painajaisia, toivottavasti ei musta :-)

Viikonloppuna oli kovat pihatalkoot, laitettiin puolhehtaarii nurmikolle käsivoimin, onneks allekirjoittanut oli ainoana naishenkilönä lapsenvahtina ja sivustaseisojana, ois kyl selkä menny siin suo-kuokka-ja-jussi mittelössä. Muut kun meni nukkumaan mei iskä jäi viel kärräämään sepelii aamuyöhön.....kossun voimalla ;-) jotain hyvää kerrankin alkoholista.

Porvoon kirkkokin paloi, peijakas. Käytii siel eile oikee paikanpäällä ihmettelemässä mokomaa.

Kuulostaa niin tutulta tuo nurmikon teko ja sepelin kärräys... Meillä sitä tehtiin viime kesänä. Mies jo mietti, et millonkahan alkaa kaduttaa, kun tuli tehtyä tuota nurmikkoo aika paljon. Mulla oli silloin heikotukset pahimmillaan, joten kyllä se sepelin lapiointi jäi sitten lopulta toisten huoleks.

Lueskelin sentimentaalisissa tunnelmissa viime kesän aloitusketjuja, snif... oli se ihanaa aikaa!

Tällä viikolla aika on menny taas vaihteeks leipoessa ja räpistellessä, kun olis valmistujaisjuhlat lauantaina. Tuntuu, et tänä keväänä on ollut vaan juhlia toisten perään. Nyt on viimenen kakkupohja uunissa ja istuin alas huokasemaan..

Moi taas pitkästä aikaa!

Ja Santtu, meillä on sit samana päivänä Kättärillä syntyneet(!) Mulla on ollu hirvee väsymyskausi (+epäsosiaalinen olo)ja jatkuu vaan.. Joku tossa valittelikin samaa. kahvia menee mut mikään ei auta. Oma nukkumaanmeno venyy kyllä yleensä aamuyön puolelle joka saattaa vaikuttaa. Joka tapauksessa me syödään joskus kahdeksan aikoihin aamulla ja sit mennään pojun kanssa takas nukkumaan(!) ja herätään puoliltapäivin. Että tällanen rytmi täällä! Ja silti ei jaksas mitään tehdä. Luka käänty pari päivää sitte mahalta selälle mut toisin päin ei vielä mee. ""Puhe"" vaan monimuotoistuu ja on erityisen kiintynyt pärisyttämään suullaan. Rokotuspäivänä pojalle nousi melkein 40 asteen kuume yöllä ja jouduttiin menemään Jorviin. Ei mitään syytä löytynyt ja supoilla laski lämpö nopeesti. Mutta ei kuulemma rokotteestakaan pitäis tulla.. Aivastelee kyllä paljon joten ollaan senki takia vietetty jonkinlaista hiljaiseloa tässä.
Seuraavaan tapaamiseen oltais kyllä kovasti tulossa, millonkas se laitettaiskaan?

Kyllä meillä pojalla ainakin tuli kuumetta rokotuksen jälkeen ja niin sanottiin neuvolassa ettei pitäs tulla, mutta täysin sen piikkiin kyllä laitan sen.

Miten teillä muilla nuo vauvelit nukkuu aamulla niin pitkään? Meillä siis on nyt menny Miro nukkumaan 21.15 ja heräilly 06.40 syömään, sen jälkeen just ja just saan sen nukkumaan takas, mutta tietty tuo on jo niin pitkä uni että häntä ei sen jälkeen enää väsytä. Ite jakselee aivan hyvin jos saa melkein kahdeksaan nukuttua. Miro siis on mun vieressä aina aamulla. Nyt olen taas kerran tai pari päivässä nukuttanut vaunuissa ja tänään käytiin kävelemässäkin 50 minuuttia, hyvä! =)

Meillä lainapaperit vetämässä, jotta saatas oma talo ostettua, pitäkää peukkuja!! Olis se ihana sisustella omaa taloa ja olla omalla pihalla lasten kanssakin kun se aika tulee, siis että on niin isoja.

Meillä ei Mirolla ole ajatustakaan siitä että vois itse mennä selältä masulleen ja toistepäin, kait sitte joskus...pidetän kyllä lattialla ja jumpataankin. Muuten kiljahtelee ja nauraa aivan kauhiasti ääneenkin ja leikkii kaikenmaailman leluilla, syö niitä jne. Illalla on aika monesti huutoa ja kamalaa kitinää kauankin aikaa ku ukko alkaa olla väsynyt, sylissä tuudittelen sen verran että silmät alkaa luppasta ja sitte heivaan sänkyyn, tähän asti on toiminut.

Marie, täällä ihan sama!!! Mua on viime aikoina väsyttänyt ihan hirveästi. Syytä en ole löytänyt, vaikka olen miettinyt mistä voisi johtua.. Osittain johtunee siitä, että parina päivänä tuli mentyä poikkeuksellisen myöhään nukkumaan ja rytmi on nyt jotenkin sekaisin..

Rialta piti kysymäni, kun lenkkeilet noin paljon, että sulla ei siis ole mitään virtsankarkailua ilmennyt? Lantionpohjanlihakset treenattu ja hyvässä kunnossa? Mun tekisi mieli kanssa lenkille, kun kaikki liikunta on minimaalista entiseen verrattuna. Vaan nämä asiat mietityttävät.. (No voishan sitä kotonakin jumpata, mut emmäääää jaksaaaa)

Missun kanssa olen samoilla linjoilla, että vaaka ei ole tarpeellinen. Peili ja vaatteet kertovat kaiken tarvittavan. Sellaista parin kilon heilahtelua ei kukaan ulkopuolinen huomaa kuiteskaan, vaikka itse sen tuntisikin.

Vai päkä tehtailee kakkuja siellä. Hmm.. Heti alkoi kuola valua kun vaan ajatteleekin voileipäkakkua. Harmi, ettei ole mitään kemuja tiedossa, taidan lähteä pyörimään kylälle ja kuokkimaan lauantaina..;)

PS. Joku ei sitten halunnutkaan naimisiin ja päätti näppäränä estää häät polttamalla Porvoon kirkon? (Tosi huono vitsi, mutta oli pakko heittää..) Eivaan, tosi ikävä tapahtuma, se oli todella kaunis kirkko.

Kyllä ne Oskun itkut hampaista johtuu...nyt näkee ihan selvästi et puhkee ihan lähipäivinä...oon tänäänki monesti kattonu et joko hammas ois:)... n. 2 vkoa ollu itkusempaa.

Wirkku: ei oo ollut mitää virtsankarkailua. Jos ois ollu ni oisin jättäny lenkit suosiolla myöhemmäksi. En mä kauheesti lantiopohjalihaksia treenaillu (alotin juoksun 5 vkoa synnytyksestä ja suju heti ihan hyvin.) Aloitin 30 minuutin lenkeillä...tänään tuli pisin lenkki synnytyksen jälkeen 1h38min vaunujen kans, josta reilu tunti maastossa...koville otti ja siitä 'palkaks' pyysin miestä hakee jätskii (80g salmaria meni jo päivällä...mut sitä ei kerrota eikä lasketa:)....)

Muakin väsyttää nykyää ihan hirveesti. Iltosin tahtois nukkuu jo n. 10 aikoihin, vaa Oskupa on erimieltä. Oon aina ollu aamuvirkku, joten ylös pääsen kyllä vauhdilla....viimestää puol8 ollaan koko porukka ylhäällä viikolla, viikonloppuna mies nukkuu kyl pidempään:). Viikonloppusin tuohon aikaa oon ite jo lenkillä:). Yleensä noustaan kai 7 aikoihin. Mut illat o pahoja ku väsyttää iha hirveesti, varsinki ku nyt kitinää on riittänyt ja nukkumaanmeno on vaikeutunut:(

Onneks mä en 'voi' leipoa, sillä meillä o vaa pakastelokero, joka on jo muutenki täynnä....herkkuja ei sinne enää mahtus...onneks...sillä päivisin tulis syötyä kahta kauheammin....ja vielä 'salaa' mieheltä...

Täällä Osku käänähtelee jo tosi monesti päivässä masulta selälleen...toistepäin ei vielä mee...

Tulispa jo se mies töistä ni sais jädeä:)...

niin....vauvakuumetta ei varsinaisesti oo...mut kyl toinen on tarkotus laittaa alulle (jos onnistuu) sit ku Osku o noin vuoden:)....ainaki nyt tuntuu siltä:)

Oho! Eilis aamun jälkeen en ole ehtinyt käymään ja jo oli monta viestiä tullut! Tällaiseen ei ole tottnunut tuolla maaliskuisten ketjussa...

Marie: ai samana päivänä! Millä osastolla olitte, oltaisiinko oltu samalla... MEidän poika siis syntyi klo 9.18, montelta teillä?

Tänään on Meillä nimpparit ja pitäisi leipoa jotain... Pitäisi vaan käydä kaupassa, mutta jotenkin noiden kahden pakkaaminen rattaisiin ja bussilla Malmille ja taksin ei oiekaan innosta. Väsyttää ihan vietävästi. Eilen oltiin siskon kanssa kaupungillä, mistä Huopalahteen tapaamaan pappia (meillä avioliiton siunaaminen heinäkuussä) ja suoraan kotiin kun oli pihajuhlat... Kotiin selvittiin vasta puoi 9 illlalla. Lapset iltapaln jälkeen nukkumaan ja itse yritti hieman retotua ennen unia... Aamulla herättiinkin jo ennen 8. huoh.

Kai sitä pitäisi lähteä... jaksaisi vaan

-Santtu

Neuvolakuulumisia Oskun ollessa 4kk 1vko.... paino 7,120kg ja pituus 62,2cm....poju on siis pituuteensa nähden edelleen 'pulleahko':).... tosin ihan normaalin rajoissa:)

Lisäks oli lääkärineuvola, mutta eipä ollu kummonen tarkastus, luulin et tarkastetaan onko heijasteet hävinny ja et pojua ois pyöritelty tms. mut katottii vaa silmät, korvat ja kuunneltii sydän... no eikai sitä enempää tarvi, luulin vaa perusteellisemmaks tota tutkimusta. Neuvolakokemus uudella paikkakunnalla ei siis kovin ihmeellinen ollut ehkä ennemminkin hieman ankea:( ku neuvolatätikään ei samaan malliin jutellut / yrittänyt pojua viihdyttää kuin aiempi neuvolatäti (josta Osku tykkäs kovasti) vaan mittasi vaan pituuden ja painon suht rutiininomaisesti.

Jokos muiden vauvat vierastaa?? En oo varma mut poju näytti vierastavan mieslääkäriä valkosessa takissaan ja vempeleissään....suupielet käänty alas ja tuli sellanen suloisensurkea 'mää en ala' itku:)

Mitäs täällä muuta... aurinko paistaa, mut mieli toisinaan hiukka ankee, ku uus paikkakunta eikä ainootakaan
tuttua:(...ja vieläku kaikes järjestetys toiminnas (paitsi kai vauvakinossa) on kesätauko, ni eipä tuttuja taida mistään löytääkään... meneehän se kesä toki näinkin...

Ja tervetulemast munkin puolesta ketjuun Santtu:)

...hö, ei se tullutkaan. Koko päivä ollaan ooteltu sitä rankkasadetta, mikä tulis kastelee mei nurmikonsiemenet, mut ei, pitää lähtee huitimaan letkulla sitten myöhemmin kai.

Kiva kun viestiä pukkaa :-) Voi käydä aina vilkasee muun ohella. Tänään en sitten ole tehnyt yhtään mitään, paitsi leikkinyt Jasonin kanssa laulua ""kapteeni katsoi horisonttihin..."" Näyttää olevan nyt ykköslaulu, ennen oli ""Jos sun lysti on niin..."" mut siihen se jo kyllästy.

Mä luulen et Jasonkin jo hieman vierastaa ja suupielet kääntyy alas jos tuikituntematon tulee urkkimaan, mut sit mullekin joskus laittaa sen ilmeen...yleensä aina kun on nukkumaanmeno aika illalla ja asetan sen selälleen imetystä varten, ni sillo aina suupielet alas-itkua-tissi suussa itku jatkuu-5min päästä luovuttaa ja alkaa syödä.

Yöhulinat siis jatkuu....jo toista viikkoa, heräillään kitisemään ainakin se 4-5kertaa, aina ei syö kunhan kitisee ja pyörii ja heittelee jaloillaan peittoa, nyt uus juttu, se kääntyy pinnasängyssä poikittain ihan yläkulmaan ja sit itkee kun on ""loukussa"" jalat pinnojen läpi, pehmusteesta huolimatta. Kääntyy muuten myös selältä mahalleen muttei vieläkään älyy ottaa toista kättä alta vaan ulisee naama patjassa :-(

Ria, meillä ainaki vierastetaan. Pahinpana meillä se on sillon ku herätään ja esim. mummi (jota näkee ainaki 5krt viikossa)käy sen sieltä nostamassa ni johan menee suu alaspäin. Ja tänään sai itkukohtauksen ku isosisko meni aurinkolasit päässä mörisee toisen naaman eteen. Muaki se tais vierastaa ku matkin sen mörinää, sama naama mut eri ääni...heh.

Meillä on 3kk tarkastus 8.päivä, ootan ihan innolla et näkee miten on tyttö syöny.

Mä oon käyny hierojalla tässä nyt jo 5:ttä kertaa ja vieläkään ei oikee aukee paikat. Kuulemma selkäranka jumissa. Kyselin ihan mielenkiinnosta et miten sen saa jumiin ni hieroja totes et kuvittele tilanne; lapsi toisella puolella ja toisella puolella hämmennät esim.puuroo. Aivan, ihan ku meijän arjesta. No toivottavasti rupeis kohta auttaa... Viimeks laitto akupunktioneuloja, aika jännä kokemus mut ei mun mielestä mikään hirveen kiva. Ei se neulan laittaminen sattunu vaan sitten ku se tuli niitä pyörittämään ja ne pisteet oli herkistyny ni auts ja ku yritti liikuttaa päätään ni johan kirpas. Sit ku yritti nousta siitä pöydältä lopuks pois ni verenpaine oli laskenu niin paljon et ihan ku ois monen promillen humalassa ollu. ;)

Munki puolesta Santtu tervetuloa.

Ja mennään taas... :)

Jaahas, näyttää tulevan sadepäivä tänään..

Äijällä on nykyisin päällä joku ihmeellinen peruskitinä. Ei mikään oo oikein huonosti muttei oikein hyvinkään ja sitten mölisee ja kitisee. Kuten nytkin tuolla pinnasängyssä... Jotain am-mam-maa tyylistä jutustelua mollisävyllä höystettynä...:)

Meillä on kaksi viimeistä yötä nukuttu 22-05 ja 05.30-09! Siis vau! Mutta kuten on huomattu a)universumi kostaa hehkutukset ja b)mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Että varmaan on ensi yönä paluu arkeen. No, jos yhdellä heräämisellä menee, niin en todellakaan valita!

Vierastamista on huomattu täälläkin. Kohdistuneet toistaiseksi matala- ja kovaäänisiin miehiin. Olin vähän ihmeissäni, että nytkö jo muka vierastaa, kun ekan kerran noin kk sitten miehen kaveri aiheutti itkureaktion. Mutta kun toistui toisen henkilön kanssa.. Ja kun mummi nosti päikkäreiltä, niin meinasi alkaa kiukuttelu..

Olen ehdottomasti samaa mieltä, että tosi jees, kun ketju on säilynyt näin aktiivisena! Ehkä tänne on pesiytyneet ne pahimmat nettinarkit? :)

Minna, akupunktiota? Pelkkä neuloilla sorkkiminen kuulostaa jo epäilyttävältä, tosin samalla kovin mielenkiintoiselta! Toivottavasti on apua, kerropa jatkossakin tuloksista ja millaista oli.

Jaaha, mölinä pinnasängyssä loppui. Taidan lähteä aamupalalle...

W+V

Lumilla on ensi viikolla neuvola ja nyt jännittää, että olisiko tyttö kasvanut normaalimittoihin. Painoa on varmasti yli kuusi kiloa.

Multa meinasi jäädä äitiyspakkauksen 60 senttiset vaatteet käyttämättä, kun ne näytti niin valtaisilta Lumin syntyessä ja hautasin ne vaatelaatikon perälle. Nyt ollaan sitten käytetty niitä, etteivät mene ihan hukkaan.

Tylsä lauantaipäivä, sataa ja mies oli eilen työpaikan kesäjuhlissa eli on tänään krapulassa. Mutta ehdinpähän kerrankin kirjoitella tänne.

Kiitos Missu, kun muistutit mieleen taas pari uutta lastenlaulua! Meillä on viime aikoina laulettu Piippolan vaaria ja Peppi Pitkätossua kyllästymiseen asti.

Moi taas..

Meillä on myös ensi viikolla 4kk neuvola, tosi mielenkiintoista paljonko painoa ja pituutta on tullut.

Mulla täysin sama mistä Tuuli kirjoitit, että vaatelogistiikka ei ihan toimi, aluksi vaatteet oli niin isoja ja nyt jotkut liian pieniä kun ne jostain laatikon perukoilta löytyy.

Mä oon nyt kahlaillut näitä lastenlauluja myöskin (tosi hienoa, ennen tuli hyräiltyä jotain suunnilleen katu-uskottavaa, nyt päässä soi tyyliin Puff on lohikäärme... Kaikille lapsellisille (ja ehkä muillekin) kappale Meidän Uusi Vauva on varmaan tuttu, mutta ollaan miehen kanssa naureskeltu sanoille, koska se oli meille molemmille uusi. Oisko tää ollut jossain mainoksessakin? Pakko laittaa pari riviä, jos joku muu ei ole kuullut :)

""Mikä nauraa niin kuin aurinko
mikä itkee niin kuin kuu
mille meidän isi salaa kuiskaa
beibi I love you
...
Ei kävele ei konttaa
silti emme pääse karkuun
sen vuoksi usein yöllä
heräilemme parkuun
...
Se on se meidän uusi vauva
nimeä en muista