Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja __/\__/\__
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hassua et Wirkku mainitsit unista, koska just itse niitä tänäaamuna pohdin. Pitkään aikaan en olekaan nähnyt unia ja viimeyönä näin jopa monia eri unia. Yhdessä pätkässä George Cloney(miten se kirjotetaan?)yritti iskee mua:-) Se kirjotteli nimmareitaan mun käsivarsiin ja yritti saada mua treffeille ja mä olin tosi cool, hih-kertookahan tää et mun itsetunto alkaa olla jo kohdillaan?Kun raskauden jälkeen onkin ollu vähän hakusessa paisuneen vartalon ja kotonaolon jälkeen.

Eilen oltiin pitkällä lenkillä vaunuilla ja Putella oli kokopotkari, sen päällä collegeasu, hattu ja tumput ja luulen et oli ok. Ei hiki ei kylmä. Siis noin pelkässä pehmeessä kopassa, ei makuupussia.

Tälläviikolla (rokotteen jälkeen) yöunet ollu Putella vähän niinjanäin, heräillään, itkeskellään ja aamulla parutaan oikein olantakaa, kuumettakin oli toissapäivänä 38 ja oon antanut suppoa. Tänään jo normaalilämpö 37.3. Sit pitkinpäivää kiukutellaan tietty kun on nukkunut huonosti.

Raukka yritti aamulla sängyssä kääntyä mahallaan, ähisi ja puhisi ja oli jo naamallaan paitsi peppu jäi jälkeen niin meikä vähän auttoi ja käänsi hänet niin siitäpäs vasta hän suuttui, hirvee älämölö alkoi heti ja kyyneleet lensi kaaressa, piti lähteä esittelemään hänelle taloa ja leluja et vasta rauhottui ja kellokin oli vasta 6. Saa nähdä mitä tästä päivästä tulee...

Jep, kivaa olla kotona taas. Vaikka reissaaminen on mukavaa, aikansa kutakin. Ja pääsee taas tänne palstalle kukkumaan...

Kitinäistä on ollut meilläkin rokotuksen jälkeen (sai tiistaina). Yöt tosi levottomat ja tänä aamuna samoin kuudelta hereille kitisemään.

Vaatepuoli on tosiaan haasteellista. Mä taisin jo vähentää liikaakin, kun yhtenä päivänä poitsu oli vaunuissa ihan naama kalpeena...

Ilokseni huomasin, että painoa lähti reissullakin, kaikesta pizzasta ja pastasta huolimatta. Kumma kyllä paino lähti laskuun, kun lopetin ""laihduttamisen"" ja syömisen seuraamisen. Sitä ennen tuntui, että se junnasi kaksi kuukautta paikoillaan. Noin 4.5 kg on vielä lähtöpainosta jäljellä. Painon lisäksi olen aina välillä mitannnut ympärysmitat ja aika jännä juttu, että olen tässä kolmen kuukauden kohdalla just prikuulleen samoissa mitoissa ja kilolukemissa kuin 14 v sitten esikoisen kanssa.

Kylläpä minäkin mielellään näkisin unta George Clooneysta
:-), mutta omani ovat olleet ihan sekavia omituisiä pätkiä.

Juu, myös meidän äijä on ollut aikas kärttyisä rokotusten jälkeen...

Mietin eilen vaunulenkillä, että ihanaa kun kesä tulee ja voi kaivaa kaikki kesävaatteet kaapista ja yhdistellä pirteitä värejä. Kunnes tajusin että a) tästä lähtien vaunut on osa kokonaisuutta, hankaloittaa värivalintoja.. :/ Yritäpä löytää kesävaatteita jotka heittämällä istuvat tummansiniseen ja beigeen. No sitten tajusin, että turhaan mietin asiaa, koska b) enhän mä mahdu yhteenkään mun kesävaatteeseen. Jonka jälkeen päätin, että c) vapun jälkeen alkaa uusi elämä (osa miljoona ja jotain..). Pudotettavana siis jotain 3-4kg.

Ehhee, hauska lueskella kuinka vauvojen oma persoonallisuus alkaa hahmottua, juuri tuo, että kun vähän auttaa esim kääntymään niin sen jälkeen ei ainakaan ole mikään hyvin :) Voi pieniä.. Meillä kaveri on löytänyt sormensa, hieroskelee niitä toisiaan vasten ja tarttuu pehmoleluun ja vie sen (yllätysyllätys): suuhun. Kuolaaminen on lisääntynyt, mikäs sen söpömpää...? :)

Hauskaa vappua kaikille! Lähdetään tuonne provinssiin mummolaan!

Oona on kolmena iltana peräjälkeen huutanut täyttäkurkkua puolisen tuntia. Luulen sen johtuvan siitä, että hän ei nuku kunnollisia toisia päiväunia ja on sitten illalla yliväsynyt. Eilisiltana huudon jälkeen Oona nukahti yöunille ja nukkui ennätysunet, klo 21-05, ja vielä omassa sängyssään! Olisi varmaan nukkunut pitempäänkin, jos en olisi hakenut häntä syömään. Oli tissit niin pinkeinä, että oli pakko. Saas nähdä, olivatko nämä unet vain poikkeus.

Vaatteita on pähkäilty meilläkin. Näinä lämpiminä päivinä olen pukenut Oonalle vaunuihin kypärämyssyn, tumput ja fleecehaalarin. Nämä siis bodyn ja potkareiden päälle. Vaunuissa Oona on pelkässä kopassa ilman mitään makuupussia tms. Harson olen vetänyt eteen, mutta tuuletusluukun pitänyt auki. Jos ja kun ilmat vielä vähän tästä lämpiävät, niin pitää tuo vaatetus miettiä taas uudelleen.

Vapuksi ollaan menossa kavereiden luo Vantaalle. Tarkoitus olisi grillailla ja saunoa. Ainakin on luvattu upeaa ilmaa grillaamiseenkin.

Hauskaa vappua kaikille!

Moikka!

Meille on nyt tullu jonkinlainen rytmi ja tissillä ei olla ihan koko aikaa, paitsi sitten illalla. Tota rytmiä mä oon jo odotellukki et pystyy samalla hoitaa paremmin nää esikoisen kanssa uloslähtemiset jne... Alkuun oli aika vaikeeta ku ei tienny et millon menee nukkuu ja kuinka kauan.

Mä oon 24v.

Miten teillä muilla on se rako tossa vatsalihasten välissä umpeutunu? Ekan jälkeen mä en tollasista kuullukkaan ja jälkitarkastuksen jälkeen mä rupesin harrastamaan vanhaa harrastusta missä joutuu tekemään paljon lihaskuntoa, mut nyt ei uskalla ku sen raon tuntee niin selvästi, sanotaanko kaks sormee mahtuu siihen väliin. Oottekko te tehny jo vatsoja?

Me saadaan piikki vasta kesäkuussa neuvolassa, onneks! Oon sellanenki piikki kammonen et jos ois rokotetutkimusjuttuja tullu postisa ni oisin kaks kertaa miettiny osallistunko vai en.

Jenna on ollu vaunuissa ihan sisävaatteissa, body+sukkahousut, sitte makuupussi auki ja sadesuoja suojaamassa tuulelta. Yhen kerran erehdyin laittaa sen makuupussin kiinni ni johan tuli painava vastalause. Joku päivä mul oli ohut peitto sen päällä. Aika usein mä sinne koppaan laitan käteni ja testaan mikä lämpö siel on ja näin on ollu tosi hyvä, nukkuu monta tuntii ja on lämmin ku nostaa pois eli ei oo ainakaan liian kylmä.

Ihanat unet Paukku Oona nukku ja ois nukkunu viel pidempäänki, tälläsiä sitte seuraavaks meille ;)

Vappu me meinataan viettää kotona juoden simaa ja syöden munkkeja.

Hyvää vappua!

Minna ja Jenna

Itse tahdon kanssa laittaa Mirolle aivan liikaa vaatetta, sillä näin lämpimillä keleillä vaunuissa on kamalan kuuma, elimulla kaikki röörit vaunuissa auki ja päässä vain kypärälakki, äippäpakkauksesta tullut kevyt haalari päällä ja sen alla body tms. Tosi hankalaa kun ei pysty parvekkeelle laittaa nukkuu ku aikasin aamulla tai aivan illasta, siellä muuten aivan kamalan kuuma.
Meillä poitsu nukku eilen neljästä puoli seiskaan söi välillä ja meni takas nukkumaan, heräsi seuraavan kerran viideltä aamulla syömään. Aika pitkät unet. Ei ole ollu masuvaivoja vellistä ja pitää paljon paremmin nälkää. Päivällä ruokitaan noin kolmen tunnin välein ja yöt meneekin nykyään taas aivan hyvin. Onko muiden pitänyt antaa vielä velliä. Tiedän kyllä että oli ehkä pikkasen liian aikaista, mutta onneksi masu on kestänyt. Eikä sitä anneta ku illalla ja aamulla.

Terve taas kaikille pitkstä aikaa!

Meillä on tullut jo kivasti päivärytmi. Nukkuu n22.00-08.00 parilla syötöllä. Nukahtaa meidän sänkyyn niin että olen tytön vieressä, nukahtaa joko tissille tai tuttisuussa. Aamulla herää ja hymyilee! Herää siis n 8-9 aikaan, on valveilla parituntia ja sitten lähdetäänkin ulos nukkumaan. Olen ottanut tavaksi kävellä tallille 1,5 km ja tyttö nukahtaa tosi nopeasti vaunuihin. Nukkuu päivällä n3-4 h päikkärit jonka aikana ehtii tosi hyvin siivota tallin, olla raksalla miehen apuna, siivota kotona tms. Pitkien päikkkäreiden jälkeen ottaa enää sitten lyhyitä unia, saattaa nukahtaa itsekseenkin kun on vaikka sängyn päällä leluja katselemassa.
Tuntuu että kaikki on menny kyllä tosi kivasti..helppo raskaus, nopea synnytys ja tosi mukava lapsi!

Meillä kanssa talon rakennus meneillään, eikä olla yhtään riidelty vaikka onkin talo projektin lisäksi vielä pieni lapsikin, ollaan oikein ihmetelty että meneekin näin mukavasti..

Mulla on yksi hevonen ja toisen hankintaa suunnittelen, sen verran olis hinkua harrastella taas. Oma hevonen on vieraalla ratsastettavana/kilpailtavana koska on vielä nuori. Nyt haluisin itelleni harrastus hevosen jolla mennä maastossa ja käydä kisaamassa pieniä esteluokkia.. Meillä on oma talli niin pitäishän siellä oma hevonenkin olla eikä vaan vieraita hevosia niinkuin tällähetkellä on kaksi.

Nyt menen katsomaan pitä se pikkityttö oikein tuolla juttelee!

Aurinkoista päivää kaikille!

Vapunjälkeistä elämää kaikille! Onkohan kaikki vielä juhlahumussa kun on niin hiljaista :)

Kyllä se on niin, että vappu on vappu vain perinteisellä tavalla juhlittuna. Nyt oltiin maalla koko viikonloppu, niin ihan kuin ei mitään vappua olisi ollutkaan. Outoa...

Meidän kaveri on alkanut ihan tosissaan ääntelemään. Mummu ja vaari heräsivät yöllä siihen, kun kaveri riemastui tissille. No okei, olihan siitä edellisestä kerrasta jotain 5 tuntia, mutta rajansa jälleennäkemisen riemullakin kun puoli taloa herää.. :) No vitsi, mieluummin ilonkiljahduksia kuin itkeskelyä!

Jannu oli muuten perjantaina niiiiin huonolla tuulella koko päivän, etten ole koskaan ennen nähnyt. Mikään ei ollut hyvä... Megakänkkä! Syytän rokotuksia!

Minna, olen ajatellut alkavani tehdä vatsoja. Kokeilin, jaksoin jotain tyyliin kymmenen. Pitänee alkaa reenailla tosissaan (paljon puhetta vähän tekoja se taitaa olla meikän tyyli..).

Auringolle, ei ole annettu velliä vielä. Kuukauden päästä taidan aloittella kiinteiden antamista.

Mieletön ilma, ulkona ne kaikki helmimammat taitaa kirmata. Minä myös! Palataan!

Heippa taasen.

Juu, meni vappu vähän ohitse kotona möllötellessä, mutta ei haitannu yhtään! Meillä pojulla on nykyään päällä sisävaatteet + kevyt plyysihaalari. On osoittautunu riittäväksi. Ja tosiaan täälläkin pieni yrittää kovasti jutella, kaikenlaiset vokaaliäänteet lisääntyy koko ajan. Myös omat kädet on kovin ihmeelliset. Kävin pitkästä aikaa kuntosalilla viime viikolla ja kyllä tuli hyvä olo! Vatsojakin tein niin paljo ku jaksoin. Mulla ei ole sellasta ""rakoa"" mahassa vaan kummallinen kulma.. Ja napa on ihmellinen kraateri, jonka ympärillä venymisjälkiä. Nice! Vaatteista puheenollen, mulla melkeen kaikki kevät ja kesävaatteet on muutossa hautautunu vahingossa johonki uuden varaston pohjalle, eikä uusiakaan viiti ostaa kun ei mahdu entisenkokoiset. Joten mikään ""trendimamma"" en taida tänä kesänä olla!
Muuten, miten pitäisi vauvan silmät suojata auringolta?? Rupeaa olemaan aika ajankohtainen asia. Meillä poika alkaa auringosta vähän häiriintyä välillä. Käytetäänkö sellasia babylaseja ihan yleisesti vai miten? En ole älynnyt neuvolastakaan kysyä.

Vappu meni ihan kivasti, vähän kyläiltiin ja sitten oltiin vaan. Ei edes riidelty, kylläkin laskettiin leikkiä mahdollisista riidanaiheista :)...

Wirkku, meillä on aina sellainen maalaisvappu, telkkarista sitten kateltiin valkosten lakkien merta ja oltiin niin kovasti ihmeissään..;)

Mutta taidanpa mennä takas pihalle nauttimaan auringosta (ja haravoimisesta).

Päkä, juu, en siis mitenkään pahalla tarkoittanut vapunviettotapaamme. Yleensä on tullut nähtyä kavereita ja kotiin laitettua palloa ja serpentiiniä. Nyt ne jäi molemmat välistä kun oltiin vaan mökillä. Auringosta nautin kyllä kovasti. Taidan olla tapojeni orja, hyvä siis rikkoa kaavaa välillä :)

Moi vaan vielä Wirkku, siis perinteethän ne tekee vapusta vapun ja joulusta joulun, ymmärsin kyllä... Meillä vapun juhlinta on jotenkin aina jäänyt, pääsisäisenä enemmänkin näkyy, että on jotain erikoista. Ja tosiaan täällä pikkupaikassa ei vappu niin näy, vaikka torilla yritetäänkin jotain tapahtumaa aina värkätä. Ois kiva kokea ""kerran elämässä"" vaikka kunnon helsinkiläisvappu kaikkine hulinoineen... Meillä tais pahimmat häiriöt olla ilmapallot, jotka paukahti ilman syytä yks toisensa jälkeen. Ihme kakkoslaatuisia?

Kävin lopulta siellä hammaslääkärissä, josta mut palautettiin hoitamatta silloin ennen synnytystä. Nyt on taas kirjaimellisesti helppo hymyillä!

Moikka!

Aurinko82, mä taisin kans antaa vellii esikoiselle tossa iässä sen takii et tuntu et se tarvii jotain vahvempaa. Mun mielestä ihan sopiva ikä.

Jenna on nukahtanu nyt tosi useesti itte sänkyyn, jee...
Katotaan nyt ku mä tästä mainitsin ni nukahtaako itte.
Aamusin nukkuu tosi pitkään, tänäänki heräs 10.30, heräs syömään vaille 6. Esikoinen sit herää ysiltä et ei siinä kumminkaan saa nukkuu. Ihan sopiva aika herätä, siis toi ysi ja saa rauhassa syödä aamupalan.

Katoitteko muuten eilen dokumentin teräsbarbi? Siinä sitä sitten oltiinki kireetä huhhuh. On se kyl varmaan tosi rankkaa tommonen. Mut hei suomalainen tuli pronssille.

Mä meen nyt puhaltelee esikoiselle tota pomppulinnaa, hitto ku ei oo pumppuu...

Tere,

Vappu meni aika huomaamatta, käytiin vaan Vappu-ajelulla Loviisassa, siis ihan vaan lähdettiin ajelemaan Itään tuota ""meren rantaa"" ja Loviisasta käännyttiin takas. Putte kuorsas takapenkillä ja piti huolta ettei ajeta liian hiljaa.

Mulla ei oo mitään rakoa vatsassa, en ees ymmärrä missä sen pitäs olla, tai sit se on läskien alla niin piilossa ettei tunnu. Katoin kyllä eilen teräs-barbin, hurjaa, aika miehisiks ne mimmit on muuttunut, itselläni ei riittäs itsekuri moiseen ei kyl mielikään tekis, joku fittnes ois kyl ihan kivaa, mut kuhan nyt sais itsensä ees tekee niit vatsoja.

Mul on napa kans tosi ""ruma"" ihan musta sisältä, ikäänkuin likasta nahkaa, sit kun oon pitänyt napakoruu ennen raskautta siis, ni se reikä on ihan venynyt ja myös musta, ja sit siin vieres oleva tatska on myös vähän virahtanut+se tumma juova edelleen, jotenka luulen et tänä kesänä ei paljon napapaitoja pidetä :-) Muuten oon kl ihan tyytyväinen palautumiseen.

Nyt vauva huutaa ja lujaa, tais herätä päikkäreiltä...ihmeen kovaa ääntä siint tosiaan lähtee..noin pieneks :-)

Joo mäkin katsoin mieheni kanssa sen teräsbarbie- ohjelman ja oli aika uskomatonta. Vielä väittää että ei käytä mitää aineita, miten äänikin sitten menee sellaseksi. Ihan uskomatonta kyllä että naisetkin alkaa tollaseen. Mutta kyllä toi taas motivoi meikäläistä että käyn enemmän salilla, jotta hiukan lihaksistuis tässä. Aattelin ostaa sen kuukausikortin ennen kesää niin sillo alkaa tulokset näkyä enemmän ku se että käy kaksi kertaas viikossa. Lisäksi olen aloittanut sen painonvartijoiden ohjelman käytön. Pakko pudottaa painoa nyt ja heti!!
Meilä Miro taas heräsi yöllä syömään ja nukkuu sen jälkee älyttömän huonosti. Mies heräsi puol kuus sit pojan kanssa ylös. Nukahti se vielä omaan sänkyynsä mutta heräsi taas aika pian joten hain viereen ja nukuttiin yhteentoisa, ah ihanaa!

Ollaan viikonloppuna menossa Ouluun sukuloimaan ja ostoksille, ihanaa! Kävin ratsastamassa tosiaan muutama päivä sitten ja oli ihanaa. Harmi vaan että tää kyseinen sh pelkää autoja kovasti, alkaa aina tanssimaan ku auto tulee vastaan. Ei passais itelle käydä vahinkoa kun on tää poikakin jonka kanssa täytynee päivät olla. Täytyy yrittää nyt alkaa käydä säännöllisesti niin sekin kohottaa kuntoa kovasti. Mieski ratsasteli aivan itse ja tuumas että yhden hevosen sijasta meille täytyneeki ostaa kaksi että voidaan mennä yhtä aikaa ratsastamaan, saas nähä! =) Mutta päivänjatkoja, kototyöt kutsuu ja Miro tarvitsee mammaa.

Vitsi, jos asuttas muualla kuin PK-seudulla niin heti ostasin toisenkin hevosen. Mutta nyt kyllä hyvä et on aikaa edes yhteen :-( JOtenkin sitä aina miehelle sanoo et nyt oon tallilla ainakin kakstuntii et hän vahtii Puttee, mut sit sitä aina kyl kiirehtii takas kotiin alle tunnin päästä. Rupee vaan hepolla oleen höyryjä kun ei pääse oikeen irrottelemaan, itsekin on ruvennut arkailemaan esim. maastossa et jos jotain käy...Ehkä sitten vuoden päästä :-)

Ihana ilma! Pitäs mennä ottaan aurinkoo tohon pihalle. Karmeeta, meikä on lihonut! Eikylkun parikiloo mut silti, oon kyl herkutellut tässä jo yli viikon ristiäis-rippeitä päivittäin. Sit kun ne on syöty ni sit alkaa pienimuotoinen dieetti.

Ihanaa kun muutaman viikon päästä voi alkaa maistattamaan soseita kun poju tulee neljä kk. Viime yönä P heräs syömään jo klo24 (olin nukkunut noin tunnin) niin vitsinvitsi, en saanut enää unta ja valvoin sängyssä maaten kolmeen!!! Siinä ehti taas käydä oma elämä, kavereitten elämä, työ ja kaikki läpi moneen kertaan. Onneks loppuyö meni sit kahdella herätyksellä tuonne yhdeksään kun noustiin.

Nyt Putti viihtyy aamuisin aik hyvin tossa leikkimatolla ja meiksi saa syötyy kaikes rauhas aamupalan+surffattuu pakolliset surffaukset netissä. Sunnuntaina lähdetään mei ulkomaisten vieraitten kanssa Tallinnaan Putteron kanssa, käyn siellä kampaajalla leikkaas ja värjääs (ihanaa...vihdoin eroon rumasta tyvikasvusta). Niin yöllä sit stressasin sitäkin et mitenköhän vauva on sen kampaamoreissun, kun oon siin kampaamotuolissa, kai siin samal voi häntä vähän hyssytelläkin, kai noi Virottaret on aika suopeita siihen.

Nonii, nyt on päivän kuulumiset ja tapahtumiset kommentoitu. Tää on vähän niinkuin virtuaali hiekkalaatikko, mis saa jutskata ""aikuisten"" kanssa kun lapset leikkii.

Huomenta!

Jäpikkä täytti eilen 3kk ja vanhempien iloksi kääntyi ensimmäistä kertaa selältä mahalleen. Lisäksi iltarytmi meni jotenkin sekaisin eli meni nukkumaan vasta lähempänä kymmentä, muttamutta, heräsi seuraavan kerran vasta klo 07.30. Jes!!! Ehdin taas nähdä unta.. Tällä kertaa olin Pekingissä, kyllä Kiinan muuri näytti muuten edelleen hienolta :) Sitä on tullut käytyä katsomassa kertaalleen livenäkin :)

Napa-asiaan sen verran, että myös mun napa on jotenkin ""lässähtänyt"". Johtuneekohan siitä, että vatsalihakset siinä ympärillä on täysin surkastuneet..?

Joo, nyt aamiaiselle kun jäppinen ottaa torkkuja. Hauskaa viikonloppua kaikille!

W+V

Moi,
nostelen tätä asiaa, ettei unohdu.

Tapaamiseen ilmoittautuneet:
* Una
* Missu
* Tuuli
* Wirkku
* Sportti
* Kirsikka
* Paukku
* Minna
* Marie
* hunajakana

Sopiiko tapaamispaikaksi Kampin kauppakeskuksen edessä oleva iso aukio? Klo 13? Jos siitä matkataan sitten esmes piknikille Töölönrantaan kuten joku aiemmin ehdotteli? Säävaraus tietty ;)

Wirkku

Hieno ilma! Kaikki varmaan painaa taas pihalla :)

Meillä on kääntymistreenejä jatkettu. Lauantai-iltana laitoin pojan sänkyyn ja hetken päästä sain käydä kääntämässä pojan selälleen, kun oli kääntynyt mahalleen ja sitten ärisi siellä naama tatamissa...

Kävin lauantaina pumpissa.. No senhän arvaa, miten siinä sit taas kävi. Kun asenne on Kaikki tai ei mitään ja järkeä minimaalisesti (meissä kaikissa asuu pieni kilpailija joka vaan odottaa ulospääsyä! Eli aivot hävis ja painoja piti ladata tankoon vähintään sama mikä naapurilla, joka oli tietty ziljoonasti parempikuntoinen) on lopputulos se, että auauau... No, mottoni mukaisesti: Se mikä ei tapa, sattuu ihan helvetisti.. (Osuvampi motto tosin taitaisi olla: Tyhmyydestä sakotetaan ;))

Jos tästä lähtisi itsekin ulkoilemaan. Jääkaapin kautta tietty ;)

Tere,

Terveisii Tallinnast! Tosin vietin koko perillä oloajan kampaamossa ja Jason oli tosi hienosti siellä, välillä vaunuissa ja välillä sylissä, välillä nukku, välillä karju ku leijona, mut loppuhyvinkaikkijne. En muuten suosittele Eckerö-laivaa vaunuille :-( Vaunut ei mahdu hyttii, jengii kun pipoo ja kaikki etekii vihaset kärttysät mummot tönii ja valittaa kun yritän päästä eteenpäin vaunuilla, saatika keski-ikäset juppo-äijät joitten on taas pakko saada sanoo omat kommenttinsa vauvoista+naisista. Siis järkkyä, joku hirvee helvetinenkeli tatuoitu äijä työns kätensä vaunuihin!!! Sen jälkeen laitoin harson suojaks ettei sisään nää ja eikö joku mummo tuu valittaa et kummia nykyäidit kun lasta suojataan ja pelätään jne jne... Mut siis nää oli vaa pari tapausta, muuten matka oli ihan kivaa vaihtelua. Ja ens vknlpna Pariisi!

Meilläkin harjotellaan kääntymistä, kierähdetään naamalleen ja käsi jää linkkuun alle :-)

Omat kädet ja varpaat on kans kivoja ja itseasiassa kaikki mitä hänelle näyttää on tosi jännittävää..huuli pyöreänä, sanoinkuvallisesti, tuijotetaan vähintään 10min intensiivisesti ja tuhistaan.

Iho on vauval hirvee kuiva! rasvailen monta kertaa päivässä ja silti hilseilee. Muilla samaa?

Joo, jääkaapin kautta lenkille!! Tai siis mun lenkki rajottuu kyl nyt yläkertaan kipuamiseen jos sais jotain lehteä luettua.

Kiirettä pitää, voisiko joku laittaa ""tapaaminen"" otsikolle tietoa et onko paikka jo selville jne. Kun en oikein koneelle näytä kerkiävän. Eli noi teidän viestit on jäänyt myös lukematta, tylsää...

Eli ens to 17.5. klo 13. Mutta missä, Kampissa?

Ja taas mennään... aurinkoista päivää! :)

Hei pitkästä aikaa:)

Nyt ollaan sit muutettu vähän etelämmäs tuolta lapista:)...muutto meni hyvin, mut netti saatiin toimiin vasta tänään...tästä eespäin oon taas useemmin kirjottelemassa:)...

Nyt asutaan sellasessa n. 80 neliön rivarissa, saunaa ei oo ja piha on vähä ankee. Muuten oon ihan tyytyvinen:)

Kaks kertaa ollaan käyty vauvauinnissa. Molemmilla kerroilla loppuajasta on tullut Oskulla itku...juurikaan poju ei vedessä polski, lilluu vaan hämmastyneen näköisenä. Tällä viikolla meen myös ekaa kertaa äiti-lapsi leffaan tms. kun kerta niitä tässä suht lähistöllä on. Muuhun järjestettyy toimintaa en oo ainakaan vielä osallistunut Oskun kans. Vauvauinteja jatketaan toukokuu (myös iskä mukana:)...sit kesätauko).

Vähään aikaa ei oo neuvolas käyty, mut painoo on pojulla n. 6,7 kg ja pituutta vähä yli 60cm...omien mittausten mukaan.. edelleen osa päivistä menee tosi kivasti, toisinaan on kyllä itkusempiaki päiviä.

Viimeksihän kirjotin, et masentaa ku reilus viikos oli tullut >1,5 kg lisää painoo ja epäilin sen johtuneen cerazette -pillereistä. Lopetin pillerit siis vajaa 3 vkoa sitten ja paino lähti sit heti laskeen. Eli nyt toisina aamuina lukema on 52 ja toisinaan hiukka yli...siispä oon suunnilleen lähtöpainossani (maks 1 kg vielä pudotettavaa)!!! Jee, ja kaikki entiset kuteetki mahtuu päälle:)... en sit tiedä johtuiko painon nousu noista pillereistä vai ei ku tein samalla vähä 'ruokaremonttia'. Eli 5 'ateriaa' päiväs (ilta- ja aamupalat, välipala, lounas ja päivällinen) eikä mitään extra-napostelua välissä. Eli jos syön herkkuja syön sit ne välipalana tai illallisena. Useimmiten tulee vähän herkuteltua välipalana (jätski/suklaapatukka), aamupalaa ja päivällistä sekä illallista oon myös 'keventänyt', mut lounas entiseen tapaan. Oon kyl lisänny myös liikuntaa (aamulla juoksulenkki vaunuilla 45-50min + vaunuttelua paivällä 30min-2h), niin tiedä sit mikä on vaikuttanu siihen et 3 viikos lähti 2,5 kg:)... ja vielä tosta pillereiden lopettamisesta....mul ei sit alkanutkaa menkat, vaik luulin...nyt ei käytetä mitää ehkäsyy...jos siis pikkukakkonen 'vahingossa' saadaan alulle ni ok...joskin toiveena ois ettei vuoteen vielä tärppäis...

Tuossa oli navasta puhetta...mullaki napa mustempi ja syvempi. Ja vatsalihastreeneistäki joku kyseli, oon tehny 3 kk synnytyksestä lähtien joka ilta 100-200 vatsalihasliikettä (selinmakuulta jalat ylös + pylly ylös -liikkeitä ei siis perinteisiä rutistusliikkeitä)...vaikutusta ei vielä tosin huomaa:)...enkä kyllä niin luullutkaan.

Nyt Osku kutsuu:)...aurinkoista päivää!!!!

Tere,

Kaikki varmaan ulkona nämä päivät eikä tuu nettiin :-(

Ria, sä oot varmaan huippu-kunnossa tuolla urheilulla, olen kade, koska itse en todellakaan jaksa tehdä mitään mitä suunnittelin raskauden alkuajoilla, en ees vatsalihaksia ja sen oon näkönenkin, mut eipä haittaa, mä luulen et tämä kesä menee ilman bikini-kautta meikäläiselle, voin laittaa imetyksen piikkiin ;-) Miehellekin aina ja kokoajan selitän et miten on tärkeetä syödä tarpeeks rasvoja et imetys ja maito on hyvälaatusta ja nyt hän on oppinut: Kun Jason kitisee hän tuumaa et mä en oo syöny tarpeeks ja hakee mulle jätskii tai muuta herkkuu!!

Tää viikko on tosi katiivista aikaa meille, jokapäivä ollaan jossain, kun meillä on ulkomaisia vieraita ja niitä retuutetaan Jasonin kaa ympäri kaupunkia, tänään mennään Suomenlinnaan piknikille. He kovasti ihmettelevät miten Jason on tosi kiltti poika ja kaunis (Blondi+siniset silmät, italialaisille bellissimo)Mut sit kun huutaa hän kuulemma karjuu kuin leijona, tosi on.

3kk neuvola tietoutta: 64cm 6640g pää 41,9cm. Vaatteetkin oltava kokoa 68-70+jotkuu 62 viel menee. Neuvolatäti oli sitämieltä et ei tarvii kiiruhtaa kiinteitten alottamisen kanssa, vaik Jason onkin hoikka (välillä oon jopa huolissaan kun ei syö)niin hänen mielestä ei kantsi ennen 6kk kun vähän maistella paria viikkoa ennen. Eli katsellaan nyt.

Niin imetyksestä, maltaako imeä? Kun Jason kokoajan lopettaa ja tuijottelee milloin mitäkin ja maito suihkuaa jokapaikkaan muualle paitsi suuhun. Pitää olla tosi rauhallinen paikka ja sillonkin imee tyyliin maks 5min. Mut kaipa hän tarpeeksi saa, kun paino ei tipu.

Siis, oliko tapaaminen torstaina? Ens viikolla? Klo 13 Kamppi?

Tapaamisiin ja kirjottelemisiin!