Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _/\_/\_/\_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On nää niin järkyttävän typerät sivut, aivan kuin joku olis just löytänyt Excelin ja vähä harjotellu... Ärsyttää toi rullaaminenkin, kun ei oo sitä "Näytä vain otsikot" -toimintoa. Tykkään päkästä, mutten halua olla nro 2 tai 3, joten nyt oon sitte tyhmä Soppeli jonka alkujärkytyksessä nakkasin kehiin... Siis taidan jäädä ryhmästä pois, en jaksa katella näitä kukkaikkunoita!

Nää uudet sivut on järkyttävän näköiset!!! Kaunista kukkaa ja harrastelija-Exceliä, joopajoo. Siis ei olis huonompaa muutosta olla, aliarvioitte kyllä käyttäjiä pahemman kerran!!! Oon ollut aktiivinen keskustelija, nimimerkkini kerettiin viedä, tuntuu oudolta aloittaa jollakin uudella ja selittää, että mä oon se entinen jne. Todella surkeaa, siirryn muualle ja ilmeisesti muutama ketju, jossa olen ollut mukana, siirtyy myös. Jotkut taas lopettaa kokonaan, meni mielenkiinto. aivan sanoinkuvaamatonta möhlimistä ammattimaiselta Soneralta. Kyllä oli soneraplazan hautajaiset nämä!!

-- Tällaisen palautteen laitoin ylläpidolle, oon siis todella raivostunut... Mä oon keskustellut Elleissä parilla, kolmella nimellä jo vuosia, nyt on kaikki varattu...

Pitäiskö meidän sitten alkaa kattella jotain muuta paikkaa, onko kukaan MSN:n yhteisöjen jossain ryhmässä mukana? Siis että toimiiko hyvin jne. Sit on tietty tuo yahoon groopsit, olen yhdessä mukana (passiivisena tilaajana..), mutta se tuntuis ainakin toimivan.

Vähemmästäkin ottaa siepit kun nickiä joutuu muuttamaan! Mutta ne jotka täällä aktiivisesti kirjoittelee muistaa kyllä kuka on kuka, päkä, Kirsikka, jne.. vaikka nyt tuliskin muutoksia.

Mä kuulun Yahoon Maalismussukoihin (la oli siis maaliskuussa) mutta ne ei jostain syystä nyt toimi ne Maalismussukoiden sivut:(

Voitaisiin perustaa ihan oma ryhmä, eikä lyöttäytyä mukaan johonkin vanhaan. MSNllä olin joskus esikoisen aikaan ja sielllä toimi ihna ok. Kumpaan siirrytään, kuka aloittaa?

Joo, olen kirjoittanut kaikki tähänastiset viestit ilman rekisteröitymistä. Ajattelin, että jos joku ois rekisteröinyt nickin, niin kai siitä tulisi herja. Mutta siis tuohan nyt on täysin älytöntä jos voi kirjoittaa samalle nickille kun sen jo rekisteröinyt kirjoittaja. Siis just tuo mitä Santtu em viestissä kuvasi. Tai siis en ymmärrä mikä pointti on rekisteröitymisessä sit? Ei se nyt niin kätevää ole rekisteröityä ettei sit ei tartte näpyttää tuota "Lähettäjä" - kohtaa. Hohhoijaa...

No, I rest my case tästä palstamuutoksesta (ainakin hetkeksi :)). Tällä mennään. Kun on lusikalla annettu, ei voi ämpärillä ottaa.. :)

Voi P...! Kokopäivän nää prkleen sivut vielä jumissa ja kone heittää aina ulos. Katótaan onnistuukotää lähetys ees.

Meil oli hirvee ihottumarumba, tuli kai a)rokote b)bataatti 1tl c)helteet. Jasoni tuli ihan punaseks viikko sitten, sitten nahka kuoriutui koko kropalta ja ex-frankestainpää oli oikeesti frankestain-kroppa, ois varmaan päässyt LORDIIN taustaheilujaks ja se kutina...piti nukuttaa tumput kädessä, raapi ittesä rikki. No, vein lääkäriin, sibicort+lisää rasvaa (5krt/pv), verikokeet allergeenin kartoittamiselle ja lähete lastenpolille ens viikolle. Nyt iho on jo suht normaali ja olokin hieman huojentunut mulla, luulin jo että lapsi oikeesti kuoriutuu ihostaan ja jää vereslihalle ilman nahkaa, se oli oikeesti kamalaa. Nyt odotellaan tuloksia, tädit t-asemalla ei löytänyt suonia kyynärtaipeesta ja kaks tuubia verta valutettiin jokaisesta sormenpäästä erikseen!!!! Voitte kuvitella Jasonin parkua ja hätää, entä minä? Pahaa teki kun pikkusta noin rääkättiin. Toivottavasti nyt selviis mitä allergioita ois ton atooppisen ihon rinnalla, ja miten uskallan nyt ees häntä maistattaa soseilla kun noin reagoi jo teelusikanpuolikkaaseen? Kauheeta. Voikohan sitä tissimaitoo antaa aikuisikään saakka :-)

Plääh!! Kuumahellesivutnyppiiväsymys ja vitutus

Täysin pöljät sivut! Meni vuorokausi ennenkuin edes pääsin lukemaan... Ja rekisteröidyin sitten Katarina67-nimellä. Hyvää juhannusta kaikille kuitenkin! Siirto johonkin muuhun foorumiin vois olla paikallaan :)

No nyt vihdoinkin pääsi ihan takkuilematta lukemaan sivuja (ja kai tämä kirjoittaminenkin sitten onnistuu). Meinas jo ihan vieroitusoireita tulla :) Oottekos te muut jo luovuttaneet ja siirtynyt johonkin muualle? No ei kai tähän aikaan muita ole hereillä kuin minä... Puolenyön ja yhden välillä on nykyään ainoa aika, kun nettiin ehtii käväisemään. Jospa siirryn nukkumaan minäkin tuonne muun perheen viereen :)

Mä ainakin olen vielä täällä. Meille ei kuulu mitään uutta. Mies on vielä tämän viikon töissä ja sitten alkaa loma. Sitä odotellessa:)
Tänään pitäisi lähteä tonne sateen keskelle ja mennä kirjastoon sekä kelaan. Lisäksi pitäisi käydä tuossa lähikaupassa hakemassa soseita, on kuulemma tarjouksessa 12purkkia 2e.

Nyt aamiaiselle ja salkkareita kattoon:)
-Santtu ja Markus 4kk

Täällä ollaan aloiteltu perunan maistelu:)...eilen Oskulle tuli täyteen 5kk ja annoimme ekaa kertaa n. 2tl perunaa....ei nyt kovin innostunut ilme ollut, tänään koitetaan uusiksi. Osku o nyt kyllä tosi vaativa, ei hetkeekään viihdy yksin...huoh.... oppispa jo ryömiin...

Itellä päivä alko hyvin reippaalla 1,5 tunnin lenkillä ja vielä 2 tunnin kävelyllä. Mähän oon kuntoillu suht paljon ja 'tarkkaillut' myös syömisiä, jottei paino nousis yli 52kg (lähtöpaino ennen raskautta)...nyt kuitenki yhtäkkiä paino tipahtanut 49kg tienoille juhannusherkutteluista huolimatta....ihan kiva jooooo (tai no laihduttaa ei sais)....mutta tosi rumasti vaattet roikkuu päällä:(... parit ok farkut on, mutta just äsken pesin niistä toiset (uusimmat, ekaa kertaa pesus) ja hitsi et ne venähti:(, oli pakko kokeilla heti märkänä ja että näyttää karseelle....eli kylläpä alko ärsyttää iha kympillä.... pakko varmaa lähtä huomena farkkuostoksille, toisaalta turhaa ku eipä toi paino kauaa noin alhaalla pysy, eikä oo kyl tarviskaan.... ja mieski moittii ku hehkutin et viimeks puntaris ollu noi lukemat n. 12 vuotta sitten... toivoo kovasti että aikuistuisin joissain asioissa:)

Sivut tuntuu tökkivän tosi ikävästi:(... äh, ja jotenki mieli maassa tänään....muuten on kyllä mennyt kivasti, mies o kultanen jne....

parempaa päivää muille!!!!

Vitsit Ria!! Mulle tulee huono omatunto aina kun luen sun juttuja, nytkin löhönnyt kokopäivän sisällä enkä ole ees saanu vaatteita päälle (siis yö/löhöasua pois) Kait se on suoriuduttava kun mieskin tulee kohta/joskus töistä ja ois tarkotus lähtee tallille. Munkin piti alottaa kuntoilu suht heti synnytyksen jälkeen, mut eipä tullu aloitettua, eipä silti mä oon ollut jo lähtöpainossa jonkiin aikaa vaikka kiloja tulikin muistaakseni 15-17kg. Pari päivää sitten oli jopa alle lähtöpainon (enkä tosissaan ollut ylipainoinenkaan) se on varmaan se imetys..mikä jatkuu tasasta 2h välein yötäpäivää, tähänhän alkaa jo tottua.

Kiinteitä ajattelin kans aloitella vasta 5kk maistattelemaan. Meillähän olise surullisen kuuluisa aloitus 4kk puol teelusikkaa bataattia, josta/mistä lie hirvee monsterihottuama eli nyt alotellaan sit parinviikon päästä taas ja hitaasti, ehkä nyt se peruna sitten, murunen aluksi.

jasonista tullu tosi villi, riehuu ja räkättää kovaan ääneen, heittelehtii ja kääntyilee ja pyörii. ei hänkään yksin kauaa viihdy enää...kokoajan pitäs leikittää ja viihdyttää. uus pop-juttu on kirjojen luku sylissä, hän itse haluu kääntää sivuu ja hakkaa paukuttaa sivuja, niit kovalehtisii. sit hän on aina pöydässä mei kanssa syömässä sitterissä, lusikka kädessä ja lappu kaulassa vaikkei mitää vielä saakaan, sormiaan syö :-)

mä luulen et koht vois melkee istuu syöttötuolissakin, tuettuna ainakin, istuu sylissäkin jo aika napakasti, kunhan alaselkää hieman tukee.

Moi,
vaatii kyllä tottumista tämä muutos, mutta kai tähän tottuu. Helvetin paljon vaikeampaa ainakin on kommentointi.. Toivottavasti kukaan ei ole luovuttanut ja jättänyt porukkaa tästä syystä!!! Oletkos päkä jo laantunut, hehhee :)

Minäkin vihdoin saavutin lähtöpainoni. Imetyksen ansiota pelkästään, luulisin. Vatsalihaksia en ole alkanut vieläkään treenailla, no treenailu muutenkin ollut tosi minimaalista. Laiska minä. Mitä Rian painoa katsoin niin huhhuh, ollaan reippaasti eri kymmenluvuissa.. Toivottavasti myös pituudessa, ettei tule ihan luuserifiilis :)

Ketkäs on velliä antaneet, niin pistäkääs brieffaus mitä ja miten?

Meillä on täällä erikoinen ongelma, poika oksentanut vastikkeet ulos. Tapahtui ekan kerran pari viikkoa sitten, oli hoidossa, annettiin vastiketta. Noin 3 tuntia syötöstä alkoi oksennusrumba, mikä oli ihan kauheaa koska olin yksin kotona ja AIVAN paniikissa. Kun tuo ei edes paljoa pulauttele, ja sitten yhtäkkiä lentää yrjö kaaressa vähän väliä ja kaveri menee ihan veltoksi ja kaikkea. Säikähdin tosi paljon. Nyt toissailtana sama juttu, vaikka lantrasin vastiketta rintamaitoon. Nyt ollaan sit treenailtu vastikkeen syömistä kanssa. Perunan ja porkkanan lisäksi.

Pojalla on lisäksi vähän flunssa, nenä tukossa ja keittosuolatippojen laitto tietysti suurinta suosikkia. Tosi vaikeaa laittaa ylipäätään mitään mihinkään (tipat, vaipat,..) kun tyyppi hyörii ja pyörii...:)

Palataan taas asiaan, lähden viemään koiruusia ulos.

Moikkelis taas täältäki!
Yök näitä uusia sivuja, tympii aika pahasti.. En muista yhtään mitä oon edes viimisiks kirjotellu, mutta en ole jättäytymässä ringistä! Viime vkl olin juhlii synttäreitä oikeen kunnolla, tulin aamuyöstä kotiin ja mies nukkui pojan kanssa oikein rauhassa. Ei ollu mua vissiin liiemmin kaivattu! Ja sit on käyty tässä myös ruotsin risteilyllä piipahtamassa missä kaikki meni myös oikein hyvin. Luka on myös tullut sillä tavalla "rasittavammaksi" että koko ajan pitäis seurustella ja pitää sylissä. Lehden luvusta ei tuu itellä mitään, sitä laatua on kiinnostus painettuun sanaan herralla;) Banaania tai maissi-perunaa oon syöttäny jääpalakuution verran päivässä. Miten teillä muilla, kun mua välillä mietityttää sellanen, että poika tuntuu olevan enemmän kiinnostunu esineistä yms. ku ihmisistä? Jos piipahtaa jossain ja tulee takaisin, ei hän heti edes katso päin vaan keskittyy kaikkeen muuhun touhuamiseen? Olis kiva saada tapaaminen jossain vaiheessa taas, kun meiltä jäi väliin viimeks! Lepposia kesäpäiviä vaan kaikille!

Pitkästä aikaa! Ja tosiaan munkin reaktio uusiin sivuihin oli aika ärsyyntynyt... No kirjoitellaan nyt kuitenkin. :) Munkin täytyy ilmoittaa, että olen vihdoin päässyt siihen painooni, mikä oli sillon aamulla kun tein positiivisen raskaustestin yli vuosi sitten. Aion kyllä vielä katsella syömisiä ja liikkua, jotta saisin vielä noin 4 kg pois. Mutta olen kyllä tosi tyytyväinen, mulla oli nimittäin juhannus tavoitteena ton painon kanssa.

Paljon on tapahtunut täälläkin palstalla, enpä jälleen ehtinyt montaa viestiä lukea. Nykyisin aika vähän omaa aikaa. Naperot nukkuu aamupäivällä noin 30-60 min, päivällä 1-2 h ja iltasella 30-60 min. Ja kotitöitähän sillon olis tehtävä. Muuten kaipaavat aika paljon seuraa, joskin heistä on toisilleen jo jonkun verran hauskuutusta. Paljon viihtyvät vatsallaan ja Valtteri jo liikkuu kovasti vatsallaan takaperin ympäri huonetta. ;)

Vellistä. Mä olen antanut iltasella maissivelliä ja peruna-porkkanavelliä. Pidemmän syöttövälin toivossa. Toimii. Velli menee ihan ok. Alussa pientä kakistelua tuon vahvemman kanssa. Maissivelli onkin melkein kuin maitoa. Vie syöttöä hieman eteenpäin. Muutenkin syödään jo aikalailla soseita, päivällä jotain "suolaista" ja iltapäivällä hedelmäsosetta. Kyllä näköjään totuttelussa melkein se kuukausi menee. Ja kesä menee varmaan piltti ja bona linjalla, ne on niin helppoja ottaa mukaan. Syksyllä lupaan tehdä itse pakkaseen. :)

Jep, nyt vielä pari omaa minsaa, joten yritän saada jotakin aikaiseksi. Ja yritän täälläkin käydä taas jossain vaiheessa.

Oisko jotain, jos tavattaisiin vaikka alkusyksystä? Oli hauska nähdä sillon. Leppoisia kesäpäiviä!

Helou,

Velleistä en tiedä, mut eiks ne on vähän niikun korvikemaitoa, noin ravitsemuksellisesti ja näköjään aika pahoja jos oksennellaan :-)

Mä oon ostanut valmiiks yhdenaineen soseita (luumu, maissi ja perunakukkakaali ja perunamaissi) joita sit parin viikon päästä kokeilen. En viitsi etukäteen hirveesti itse valmistella, kunhan eka kokeilen et käy ja sit vois tehdä pakkaseen. Mullahan on jo sitä bataattia pilvinpimein pakkasessa..saa nähdä käykö koskaan.

Äidinmaitoakin on pakkasessa...pumppailin silloin alussa, eli nyt olleet sen melkein 5kk siellä, imetystukilistan mukaan säilyis puolkin vuotta arkkupakastimessa, mut pitäs kai kohta alkaa syötteleen pois. Tosin kyllä taas tuntuu et rinnat on niin kokoajan pinkeenä ja suihkuaa ja vauva ei saa tyhjennettyä tarpeeks, pumppaamaan en enää haluu, en tiiä johtuko pumpusta mut se tekee rinnat jotenkin venyneiks ja kipeiks moneks päiväks kun se heruminen on työn takana pumpulle, sit taas vauvan ei tarvii kun kerran rinnalla rääkästä niin suihkuaa jokapuolelle, hassua.

Nyt on taas ihmismäinen olo, värjäsin noin 5cm tyvikasvun+kulmat+ajoin noin kk:n mittaiset säärikarvat, olinkii aika puskanaisen oloinen :-)) Nyt vois uskaltaa taas ihmisten ilmoille.