Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _/\_/\_/\_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon kerran käynyt ilman vauvaa illalla kavereitten kanssa syömässä, lähdin iltasyötön jälkeen ja vauva jäi nukkumaan ja tulin jo 3h jälkeen. Täällä korvessa kun asuu niin on onneks aina pakko lähtee autolla, ellei sit haluu maksaa 60e taksista. Kunhan nyt sais tään syöttöruljanssin jokseenkin tasaantumaan et ei ois enää täysimetyksellä niin vois paremmin lähtee, toisaalta ei hirveest kyl tee viel mielikään, kavereita ois kyllä kiva nähdä, kun tuntuu et yksin täällä möllötän hevosineni ja vauvoineni ilman et mitään älykästä keskustelua kenenkään kanssa vaihdan (paitsi teidän :-))

Toissapäivänä annoin maistaa bataattia, sylki ja nyrpisteli mut avas aina suun lusikalle, en tiedä paljon sitä loppujenlopuks häneen uppos,ehkä pari tl, mut illal oli hirvee ihottuma. Ihottuma meni ohi seuraavana päivänä ja nyt aamulla annoin pari tl perunaporkkana velliä, no taas nyrpisteli ja sylki ja kohta oksensi sitten kaikki, että sellasta harjottelua meillä. Näyttää et poika ei niele vaan pyörittää suussa ja lopulta tunkee sitä kielellä ulos. Ootellaan taas paripäivää ja kokeillaan uudestaan.

Universumin kosto iski! Just kun hehkutin et Jason herää joka aamu klo8, niin on nyt sit jo kolmena aamuna herännyt klo6 itkemään, muutenkin syönyt nyt öisin viikonajan kahdentunnin välein, itse rupee jo oleen aika haamuharmaja ja aivot ei pelaa....yritin tossa eilen laskee päässä yksinkertaista laskutoimitusta ja piti ottaa sormet avuks :-) Mutta muuten oon ollu tosi tyytyväinen ja onnellinen olotilaani/olemattomaan tilaani unistani huolimatta.

Unia (amatööri Freudeille) Viime yönä olin menossa naimisiin, siis kirkossa ja häämarssi jo soi ja sulho oli jo kävellyt alttarille mua odottamatta ja mä raahustin perässä kun anoppi oli antanut mulle päähän niin suuren kukkalaitten, mikä painoi niin paljon et en päässyt liikkumaan vaan miltein kaaduin joka askeleella, sit se kirkon käytävä oli täynnä kaikkee romua, joita en ollut ehtinyt siivota ja mun edesmennyt koira (yli 10-v sitten ollut) juoksenteli vapaana ja riehui ja niin teki myös Jason....

Aurinko82,
Mä oon tehnyt pakkaseen erilaisia soseita; maissi, parsakaali, kukkakaali, kesäkurpitsa, porkkana, bataatti, peruna-kukkakaali ja peruna-porkkana. Pakastin soseet jääkuutiorasioissa ja siirsin valmiit kuutiot sitten muovipusseihin. Kuutioista yhdistelen sitten erilaisia kombinaatioita. Lihasta, kanasta ja kalasta ajattelin tehdä myös vastaavat kuutiot.

Iiiiik, hormonihirviö iski!! Eli varsinainen lordi on riehunut pari päivää irti, tänään sitte alkoi menkat mahakivun kans... En sitte muistanutkaan, et se on tällasta...Voi ******a!

Kuulostaa ihanalta noi teidän iltalomat, mä en ole vuosiin käynyt yksin missään.. Joten kun tähän hormonisoppaan tuli miehelle kutsu poikien iltaan, niin ei se ainakaan asiaa auttanut!

Nyt jo vähän helpottaa, mutta tyttö huutaa tuolla päikkäreille, joten stoppia taas.

Moikka!

Ihana helle.. Ei paljon viiti konetta availla. Meillä poika on jo viikon nukkunu 9-10 tunnin yöunia!! Ihan piti neuvolaan soittaa että onko tällanen nyt ihan normaalia kun parina päivänä on silti tarvinnu vielä herätellä! Muuten on kuten ennen eli ilmeisesti vaan harvinaisen helppo vaaveli. Kiinteätä esim. banskumössöä olen alkanu antaa pari lusikallista per päivä.

Viihteilystä (onko se edes sana..) No kuiteskin.. En ole ollut ulkona bilestämässä, kolmen viikon päästä on kaverin polttarit, pitänee lopettaa kuiva kausi.. Tämän vuoden puolella ei ole vielä tullut mitään alkoholipitoista otettua.

Kiinteiden maistelu menee mallikkaammin, suu aukeaa omatoimisesti kuin linnunpojalla. Ja kun suu pyyhitään lopuksi, alkaa kitinä (""Lisää lisää!!"") Porkkanaa ja perunaa ollaan maisteltu, sit kun ne menee hyvin niin otetaan hedelmäsoseita mukaan. Toistaiseksi oon antanut ihan vaan pari lusikallista kolme kertaa päivässä. Onko kukaan tehnyt hedelmäsoseita itse? Vinkkejä? Eikös esim voi ostaa päärynää ja soseuttaa sen? Sama mustikassa, no se on kyllä aika hapan itsessään?

Mitäs muuta..

Yöunille menossa on tapahtunut joku ihan järkyttävä muutos. Viimeisinä päivinä on huutanut vähintään puoli tuntia ennen nukahtamistaan. Toivottavasti väliaikainen vaihe...

Hei semmoinen juttu vielä.. Onko kukaan muu huomannut? Ylläpito ei saa millään palstan viestejä toimimaan oikein. Siis aiemmin osa viesteistä 1 ja 2 sivun välillä hävisi. Nyt viikonloppuna asennettiin ilmeisesti korjausversio, jonka seurauksena osa viesteistä näkuu tuplana sivuilla 1 ja 2..
Hyvin testattu on puoliksi tehty ja sillee..;)
(Nämä hommat sivuaa omaa alaa jos ihmettelette..)

En oo huomannut ylläpitoon liittyviä juttuja, en kyl varmaan huomaiskaan :-)

Mä oon aina sillotällön juonut sen yhden oluen, myös sillon raskauden aikana, ja vitsit et se maistuu oikeesti hyvältä kun juo sen yhden! Nyt imettäessä huomaa et se olut menee oikeesti rintoihin, alkaa heti herumaan kun pullo on tyhjä ja rinnat paisuu, toi on sit muutaman kuukauden perästä kun imetys vähenee ja kun/jos lähtee viihteelle...aivan kuin ne joskus-mainostetut-push-upit....rinnat vaan suurenee pitkin iltaa.

Kiitos Kirsikka hyvästä soseenteko vinkistä. Taidanpa tehdä samoin, kun omistankin vain yhden jääpalajutun, niin enpä tajunnutkaan et ne palat vois siirtää muualle...aivot ei siis näköjään toimi, ei.

Jasonin nukkumaanmeno on aikaistunut nyt klo 19. Alkaa olla niin kiukkuinen jo siinä seiskan pintaan et pakko alkaa siirtää petiin.

Heipä hei kaikille! :)

En ole tänne sitten helmikuun jälkeen kirjoitellut joten ajattelin nyt sitten moikata. Kuukausiin en ole käynyt täällä edes lueskelemassa joten oli ihan jännä nähdä, että teillä porukka on edelleen pysynyt kasassa ja aktiivisena.

Meillä Yasminilla ensi viikolla 4 kk neuvola. Kolmen kuukauden iässä oli 61 cm pitkä ja painoa tasan 6 kg. Ihan tasaiseen tahtiin kasvaa...:) Soseita (peruna-porkkana) ollaan pikkuhiljaa aloiteltu ja velliä (samaa makua) menee myös ainakin kerran päivässä. Imetän vielä mutta kuukauden vanhasta lähtien olen lisämaitoa antanut kun paino ei lähtenyt tarpeeksi nousemaan.

Kääntymisestä... Yasmin kääntyy sängyllä, joustavalla patjalla, selältään mahalleen mutta lattialla ei vielä. Vääntää vaan alakroppansa ""mahalleen"" mutta yläosa ei sitte seuraakaan perässä... ;) Joten mutkalla on aika ajoin. :)

Oletteko muuten kukaan vielä käyttäneet pieniänne (!) saunassa? Onhan ne suositukset olemassa ettei ennen vuoden ikää (jos muistan väärin, korjatkaa) mutta meillä on tytsy käynyt jo pari kertaa lauteilla kokeilemassa jälkilöylyissä että miltäs tuntuu. Ihan vaan ehkä noin minuutin ajan ja lepposassa lämmössä... esikoista käytin myös eka kertaa kun oli n. 3kk ja siitä lähtien ollut kova poika kylpemään (nyt 5v.)..

Oikein mukavaa ja lämmintä kesää teille kaikille, naperot mukaan lukien...:)

päkä, meillä on näköjään ihan sama tahti: lapset syntyivät samana päivänä, saivat melkein samanlaiset nimet, ja kaiken huipuksi myös meikäläisellä alkoivat menkat eilen. Ei olisi tosiaankaan tarvinnut vielä alkaa! Ja vielä ilman mitään ennakkovaroitusta! Tai no, naama kukki kyllä tavallista enemmän, mutta oletin sen tietenkin johtuvan tästä hillittömästä makean syömisestä...

Mies pitää ensi viikosta lähtien viisi viikkoa lomaa, joten minäkin saan toivottavasti vähän helpotusta Oonan hoitamiseen. Ei sen puoleen, Oona on ollut kyllä tosi kiltti ja helppo vauva, ainakin tähän asti... Sitten kun ollaan vielä osa lomasta anoppilassa, niin sielläkin niitä hoitajia riittää. Huomispäivä meneekin sitten tavaroita pakatessa, kun lähdemme heti tuonne itärajan suuntaan.

Alkoholista: En viihdy baareissa sitten yhtään ja siksi niissä ei ole tullut käytyä aikoihin. Kesäterassit ovat asia erikseen. Tässä kotona olen kyllä ottanut joskus siiderin tai punkkua, mutta määrät ovat olleet niin pieniä, että se ei ole vaikuttanut imettämiseen. Nytkin tuolla jääkaapissa on odottamassa kuoharipullo (tosin pieni sellainen), sillä meillä on tänään 4-vuotishääpäivä. Eipä sitä oikein muuten taida ehtiä tässä juhlistaa, mutta jos vaikka sitten lasilliset kuohuvaa ottaisi.

No nyt Oonalla paloi pinna lopullisesti tuolla lattialla. Kyllä on kumma kun ei kestä hetkeäkään selällään ja sitten ei kuitenkaan jaksa olla mahallaan. Varsinainen ikiliikkkuja...

Päkä, IT-alalla, työkseni väännän webbisovelluksia. Joo, täällä on mukavaa ja helppoa kirjoitella, katsotaan sitten myöhemmin vaihtoa jos tarpeen on..

Todellakin toivon, että iltahulinat on ohimeneviä, tämän ikäiselle ei kai vielä suositella unikoulua? Vai mitä olette tehneet? Oletteko antaneet huutaa sängyssä (jos selvästikään nälkä ei ole)? Tosi hankalaa että miten pitäisi toimia..

Vauvauinnissa saunailtiin joka kerta. Siis käytiin minuutin ajan saunassa, alalauteilla.

Tänään saatiin taas pari piikkiä. Meni paremmin kuin viimeksi. Saatiin myös resepti kunnollisiin rasvoihin. Lääkäri katsoi nuo pojan ihottumat, ja totesi, että atooppista on, kortisoni ei ratkaise asiaa, ja että nyt kun iho on tuohon kuntoon päässyt, kestää hetken, että se palautuu normaaliksi... Tämä ei tietystikään lämmitä jo entisestään viileitä tunteitani neuvolatätiä kohtaan.. No, nyt olen ihan hyvillä mielin, että lähdettiin mukaan tutkimukseen. Palataan kuukauden kuluttua asiaan kun on verikokeen otto...

Huomenna häivytään maalle, hauskaa viikonloppua kaikille!

Wirkku,
Mä löysin kirjastosta sellaisen kirjan kuin ""Kotiruokaa vauvalle"" (Jaana Koskenniemi, Päivi Nieminen tekijöinä). Siinä oli ohjeita myös hedelmäsoseisiin. Ajattelin käydä kattoos kirjakaupasta, josko sellainen löytyisi omaksikin, sen verran hyviltä ohjeet tuntui.

Nukahtamisesta. Mä oon ""laiskuuksissani"" lähtenyt sille tielle, että nukutan Leevin illalla syliin. Jonku kerran kokeilin nostaa sänkyyn hereillä ja se oli ihan mahdotonta ramppaamista. Joten ajattelin sen niin, että ok tuo omaan sänkyyn nukuttamisasia on edessä ennemmin tai myöhemmin, mutta mieluummin myöhemmin.

Niinkuin Missun Jasonillakin, Leevi alkanut näyttään väsymystä jo illalla seitsemän aikaan. Viime yö oli pitkästä aikaa hiukan rauhallisempi. Leevi heräsi vaan kolme kertaa
:-). Olen pikku hiljaa totuttanut Leeviä jo iltapuurolle ja eilen sitä meni jo ihan kiitettävä satsi.

Missu, valitettavasti en voi sosekuutioista ottaa kunniaa itselleni ;-). Vinkin sain kälyltäni, joka on kotitalousopettaja.

Pikaisesti tulin kertomaan... Meillä käännyyttiin eilen! Itse en ollut silloin kotona, mutta mies oli nähnyt Markuksen kääntyvän. Nt on poika ollut koko aamun lattialla eikä vielä ole kääntymistä havaittu:(

Universumi ei kostanut, päinvastoin elik eilen kun sai piikit ja sanoin etukäteen et sit ei nukuta niin sitten nukuttiinkin koko yö (19-07) kahdella helpolla heräämisellä syömään puolnukuksissa.

Wirkku, olikohan teilläkin sama lääkäri siel? Lyhyt nainen? Ja meille AIVAN sama juttu, reseptillä ceralan, abobasea ja jotain repair-juttua jamyös atooppista ja hankalana. Se kirjottikin neuvolakorttiin isolla että on neuvolan tehtävä lähettää jatkotutkimuksiin jos ei 2vkossa ole parantunut, kun neuvolassa vaan todenneet et ""kuivakkaa ihoa"". No nyt sit upotan ton pojan niihin rasvoihin jokailta ja aamu. Sanoi et nyt just iho reagoi kun alkaa maistattaa soseita, yks maku kerrallaan pitäs ja 2vkoa yhtä. Niin nopeesti se luetteli ne ohjeet siinä et en varmaan kaikkee muista. Ja mä luulenkin et eilen Jason nukkuikin paremmin sen takia et oli kunnon rasvat eikä kutissut.

Jasonkin sieti nyt paremmin piikit, pieni itku vaan pääs ja sit nukahti ja mä kävin viel shoppaas Jasonille lohdutukseks yli 100e vaatteita ja Baby-banz aurinkolasit ja pari lelua. Vaatteita oli oikeesti pakko ostaa kun kohta alkaa kaikki olla pieniä ja aika edullisesti sai esim. Lindexil paljo hienoja parilla eurolla ja HMssämyös, sit pari vähän kalliimpaa hattua oli pakko saada.

Herra on muuten 7470g ja 68cm, kasvanut on pelkällä tissillä, aika ihmeellistä et musta irtoo noinkin ravitsevaa tuotetta, mut ei ihme et kokoajan nälkä. Nyt viikonloppuna ajttelin uskaltaa maistattaa bataattia...

Mei ukkelin kesäloma alkaa vasta heinäkuun puolvälis, sit aateltiin lähtee Lappiin vaeltamaan ja mökkeilemään. Tilasin jasonille Ergo-repun,jos siin ois hyvä kanniskella.

Missu, oli meillä sama lääkäri. Saatiin ihan samoja rasvoja, ja jo nyt yhden yön jälkeen (Ceralanilla rasvattuna) iho näyttää paljon paremmalta!! Ihania tuollaiset ihmiset, jotka oikeasti ottavat työnsä tosissaan :) Ihan sama mulla - mä en muista puoliakaan siitä mitä mulle sanottiin (harmi sinänsä), mutta kun se yksi ainoa aivosolu oli töissä: vahti poikaa.. Sanoi kanssa, että tosi hissukseen kiinteitä, 1 maku per viikko. Eli hissukseen mennään..

Meillä on siirrytty yhden yön heräämisistä 3 yön heräämisiin. Fantsua.. :/ Viikonlopun reissusta tullee unohtumaton..

Mä sain KELAlta rahaa, tosi nopeasti ovat käsitelleet sen mun lapun! Ou happy day!!!

Nyt pakkaamaan, että päästään joskus matkaan :)

W

Täällä mennään tasaseen tahtiin. Oskulle on nyt siis tullut 2 hammasta alhaalle:)...pari viikkoa ennen hampaiden puhkeamista oli itkuisempaa. Nyt ollaan jo paremalla päällä. Kovasti Osku tykkää päristellää huulillaan ja varpaat on kans tullu huomatuks:)

Ihan vielä ei ryömitä, mutta kovasti harjoitellaan...pylly nousee ylös ja jalat käy kovin, käsillä ei vielä vedä eteenpäin, mutta akselinsa ympäri on jo pyörinyt sekä masulta on käännytty selälleen (toistepäin ei vielä mee).

Vajaan kahden viikon päästä Oskulle tulee 5kk täyteen. Aattelin et sillon alettas maisteleen vihannesoseita, jottei tuu kaamee kiire sit 6kk ikäisenä maistella ja lisäillä annoksien kokoja. Ajattelin että kuukauden ajan vain maisteltaisiin, jos se yleensäkään on mahdollista?! Tietääkös kukaan pitääkö annoksia missä vaiheessa suurentaa? Poju kuitenkin kasvaisi hyvin pelkällä rintamaidollakin.

Oma olo ihan ok, herkkuja menee alas ihan liikaa:(, mutta urheiltua (juoksua+kävelyä) tulee päivittäin ainakin 3 tuntia (on niin kivat ilmatkin) joten kai sitä voi vähän nautiskellakin. Mies vaihtoi työpaikkaa joten hänellä ei kesälomaa ole...onneksi on isyyslomat pitämättä (ei siis oo ollu päivääkään vielä isyyslomalla), joten 18 vapaapäivää on tiedossa heinä-elokuun vaihteessa....jee...pakko keksii jotain pientä reissailua:).... millasia kesälomasuunnitelmia muilla on?? Teettekö pitempiäkin reissuja vai?

Ihanaa viikonloppu edessä;)..... rentouttavaa viikonloppua muillekin helmiäipille!!!!

Ria, sä oot hyvä aavistamaan. Mä muistan kun sä jo raskausviikolla 37+ ounastelit että kohta syntyy ja syntyihän se sit muistaakseni 38+ ja sama noihin hampaisiin, taisit taas ounastella sitä ja nyt ne tuli :-) Mä en osaa tuota, mäkin luulin jo et syntyy viikolta 20+ ja syntyikin 41+3 ja sama hampaisiin, oon jo varmaan kuukauden ihmetellyt et koht tulee hampaat......mut ei, tulee varmaan vast ala-asteella !

Soseita kai voi sitä mukaa lisätä, jos ei oireile, jotkuu kuulemma aika nopsaan tahtiin lisäilee et alottaa lusikasta ja jo viikossa syö sen purkin, mä tosin aion mennä toooosiiiii hitaasti tuon pikku-atoopikon kanssa, et jos kaksviikkoo yhtä ni enhän mä ehdi kokeilla kun pari raaka-ainetta ennen sitä kouluunlähtöä ja tosin jos sillä ei niitä hampaitakaan ole...

Kesästä vielä, tarkotus ois se Kuusamon reitti ja pikku-karhunkierros ainakin vaeltaa, riippuen nyt Jasonista ja hyttys-politiikasta, sit ehkä meikäläisten mökille Itä-Rajalle ja ehkä muutenkin sielläpäin, kun sieltä ollaan kotoisin, äiskä vois esitellä Jasonille lapsuuden paikkoja...tuosta äiti tippui puusta ja tuossa oli päivähoidossa..joo. Ja sit jos sataa koko ukon loma niin varmaan pikaloma jonnekkiin SunnyBeachille turisteilemaan niinkuin kaikki muutkin näyttää tekevän, ainakin jos lukee Seiskaa. Yleensä kierretään turistirysät ja retkeillään omatoimisesti mut vauvan takii ois helpompaa jos kaikki ois just siinä heti. Tai sit vietän koko loman tässä netin ääressä, niinkuin näyn nytkin tekevän.

Tätä ei osaa käyttää... Voihan h....tti!!! Nyt voitais nakata tää ryhmä johonkin muualle!!! Päkä on nyt vaihtunut Soppeliksi, Päkä täällä vaan murisee, GRRRRRRRR!!

Tää on kyllä ihan syvältä...ei kyllä tainnut tässä uudistuksessa olla käytettävyysinssit mukana...Ainakaan mun näytöllä ei näy kuin vaivaiset 7 viestiä kerralla, vasemmalla joku ihan turha harmaa palkki, ja sivun yläreunassa tyhjää tilaa ja turhaa liirumlaarumia. Tää on nyt mahotonta skrollaamista...

Heipä hei. Joku oli vienyt mun nimimerkin vaikka olen santtu ollut jo tammikuusta 2004, joten nyt olen Santtu1 (kertoo että olen siis se eka santtu:))

Miten muuten voin vastata tai kirjoittaa muuten kun painamalla tota "lainaa" nappulaa?
Nää uudistuneet sivut on ihan jostain...!!!! Muualle voisin ilomielin tällä porukalla siirtyä.

Meillä oli maanantina Markuksen 4kk neuvola. Pituutta oli 65,5cm ja painoa 8760g. Päänympärys taisi olla 42cm. Markus oppi viimeviikolla kääntymään ja nyt kääntyileekin vähän väliä. Kääntyy siis vain selältä mahalleen.

Meillähän on velliä (maissi) annettu jo reilun kuukauden ja sosita on syöty melkein 1kk. Nyt on vellikin vaihdettu riisivelliin kun maissi velli ei enään pitänyt nälkää koko yötä poissa. Soseita ollaan syöty (siis Markus syönyt, en minä) Bataattia, perunaa, parsakaalia, kesäkurpitsaa ja maissia.

Eilen kävin aamusta laittamassa kierukan. Heti silloin oli maha suht kipeä mutta myöhemmin ei tuntunu mitään:) Otin aamusta kyllä lääkärin määräyksestä kunnon särkulääkkeen (ibuxin 800mg).

Nyt menen syömään!
-Santtu ja Markus 4kk