Helmiäipät 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja __/\__/\__\s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päivitän taas ilmoittautuneiden listaa:

* Una
* Missu
* Tuuli
* Wirkku
* Sportti
* Kirsikka
* Paukku
* Minna
* Marie

Ja edelleen ehdolla viikko 20, jonka kuitanneet Sportti, Tuuli, Wirkku, Missu, Marie, Una, Minna jos paikkakunnalla..
Paukku ja Kirsikka, käykö teille? Korjatkaa, jos olen sössinyt näitä ilmoittautumisia :)

Fast finger, edellinen livahti näpeistä ennen asianmukaisia päivityksia.. Päivitän taas ilmoittautuneiden listaa, tapaaminen vko 20 ok:
(toivottavasti oikein, korjatkaa jos ei :))

* Una
* Missu
* Tuuli
* Wirkku
* Sportti
* Kirsikka
* Paukku
* Minna
* Marie
* hunajakana

Paikkana ehdotettu Kampin kauppakeskusta (jos sopiva kahvila), tai Esplanadia (siis kohtaamispaikkana jos oikein muistan). Kieltämättä tällainen vaunupoppoo vie jonnin verran tilaa. Että laitelkaa ehdotuksia, mikä olisi sopiva paikka.. Itsellä käväisi mielessä Tennispalatsin yläkerran kahvila (nimeä ei pysty muistamaan), ja sitten Lintsikin taitaa olla auki jo tuossa vaiheessa, oiskohan siellä mitään paikkaa.

Mikä päivä otetaan? Entä kellonaika? Esim ke 1705 klo 13? Hehhee... tuli tässä vaan mieleen, että Una taitaa olla ainoa suoraan tunnistettavissa oleva? (kaksosten perusteella :))

Wirkku

17.5 käy hyvin. Varmaan joku ""tilava"" paikka ois hyvä et mahdutaan vaunuinemme.

Jasonilla on tänään 2kk neuvola. Saapahan tietää onko poitsu miten kasvanut, oman vaaán ja mitan mukaan hän ois about 6kg ja 62cm, katsotaan osuinko oikeaan. Ainakin 62cm vaatteet on just sopivia, jopa 68cm jotkut. Pieneks jääneitä vaatteita (osa käyttömättömiä) on kertynyt miltein se äippälaatikko. JOspa Jason sais pikkuveljen/siskon niin ois hälle.

HÄnellä on myös tullut hirmu ihottuma. Koko päänähka tuntuu irtoovan vaik kuinka laittanut öljyhauteita, eilekin pipo päässä koko päivän muhimassa. Ja naama ja etenkin kaula ja niska ihan tulipunasta läiskää. Mä luulen et ois atooppista ihottumaa ja jopa maitoruven alkua et kortisoni tepsis, mut kysynpä nyt terkalta.

Sit se kutittaakin kovasti, aina hieroo päätä ja naamaansa millon mihinkin ja on tukala olo selvästi, kitisee enemmän ja joskus jopa HUUTAA täysillä kunnes pääsee sylkkyyn, siis oikeesti miten noin pieni otus VOI huutaakin niin kovaa, yleensä kun säikähtää jotain, esim. nukkuessaan lehden äkillistä rapinaa: eka ""moron""-refleksi ketarat jäykistyy, sit suupielet niin alas kun menee, sit hirvee huuto!!!

Iskällä on nyt lehdenluku-kielto sohvalla, missä paljon vauvelin kanssa majaillaan. Ärsyttää se hirvee rapistelu muakin, meillä aina sanaharkka siitä; siis en tajuu, 200m2 talo ja AINA pitää tulla lehtee lukee siihen samalle sohvalle änkeä missä me just Jasonin kanssa katsotaan jotain huippu-älykästä ja kehittävää telkkuohjelmaa kuten salkkarit tms :-)

Noniin, jaarittelut sikseen ja pakkaamaan Jasonia neuvolaan!

Moikka!

Siinä se viikonloppu taas sujahti.. Vaikka ihan sama itselle, kun ei viikonpäivällä ole itselle enää juurikaan merkitystä..

Meillä on ke 2kk neuvola (1,5 vkoa myöhässä :)), jänskää nähdä paljon jätkä on kasvanut.. Mun pitäisi kanssa tehdä vaatteille inventaario, mitä tarvitsee ja mitä ei. Mullakin on joitain vaatteita mitä ehti käyttää vaan pari kertaa, ei niitä tosiaan kannata hamstrata, kun jää noin nopeasti pieneksi. Pitäisi ehkä ostaa bodyn alaosaan niitä jatkopaloja, niin käyttöikä olisi pidempi..

Käytiin eilen ensimmäistä kerta suihkussa. Pitää alkaa treenailemaan useammin suihkua ja kylpyä, toukokuussa alkaa meilläkin vauvauinti! Olen ihan innoissani, pistää taas kerran miettimään, kenenköhän takia sinne oikein mennään.... :)

W+V

No niin, nyt kotiuduttiin viikon Kajaanin reissusta. Meillä poika sain nimekseen Miro Petteri, ristiäiset oli 1.4. Oli aivan ihana tilaisuus ja poika oli kiltisti. Hän on kasvanut valtavasti, meilläkin menee just vielä 62 senttiset vaatteet ja kävin yksin puntarilla ja sitten vauvan kanssa niin näytti että vauva painaisi seitsemän kiloa jo! Keskiviikkona eli ylihuomena on kaksikuukautisneuvola. Kyllä ne kasvaapi nopeasti!!

Itsellä ei ole enää kiloja yhtään jäljellä raskaudesta. Mutta aiemmin olikin viisi kiloa ylipainoa, että niitä nyt tässä laihutellaan =)
Meilläkin vauva menee nukkumaan illalla yhdeksän kymmenen aikaan yöunille ja nukkuu viidestä tunnista seitsemään pätkiä, sen jälkeen onkin vaikea saada takas nukkumaan, viime yönä nostinkin viereen niin nukku siinä hetken aikaa. mutta palataan asialle, en kerkeä enää enempää kirjotella.

Moi Missu!

Meillä Marcuksella on myös tota karstaa päänahassa jota pitää harjata hiusharjalla joka päivä, vaihtuu nahka.. Ja toi kasvojen ja kaulan punainen pikkunäppy on myös niinkutsuttua ihon uusiutumisihottumaa, eli ihan normaalia ja tulee kaikille, yleensä just 1,5-3kk paikkeilla, toisille pahempana ja toisille lievempänä. Yleensä just ristiäisissä on naama ""kukassaan""!!

Meillä on keskiviikkona 2kk neuvola ja lääkäri samalla, saa nähä miehen mitat, millainen jässikkä oikeen on. Painaa ainaki 6kg ja on reilu 60 senttii pitkäkin, kunnon mies=)!

Täällä sataa lunta, Marcus on nukkunu jo 2 tuntii pihalla vaunuissa, ihan liikuttamatta!! Ennen ei nukkunu sekunttiakaan kun vaunut pysähty, kokoajan piti liikkua! Kesää ootellaan, käytii jo kattomassa jäiden kuntoa. Odotellaan että sulaisivat pois ja päästäis mökille, se kun on saaressa...

No menen nyt hetkeksi sohvalle, kohta tuo pikkuihme tuolta kuitenkin jo heräilee.

Terpat!

Tänään tuli meillekin rokotustutkimuksesta kirje. Ajattelin osallistua.

Wirkku: Mihin vauvauintiin menette? Me mennään pikkudelfiineihin. Ei olla suihkussa vielä käyty, mutta kylpyveden lämpötilaa alettiin jo laskea. Viimeksi oli huiman kylmää + 36 asteista vettä ;o)

Tapaamispaikka vois olla hyvinkin Tennispalatsi tai Kamppi. Kampin kahviloissa en ole kauheasti käynytkään, mutta eiköhän sieltäkin joku riittävän tilava mesta löydy tälle vaunuseurueelle. Niin ja ehdotettu päivämääräkin passaa.

Mäkin olen kattonut finnkinon mainoksia vauvakinosta... täytyy kyllä joku kerta mennä kokeilemaan.

Hei,

Wirkku, mistä niitä bodyn jatkopaloja voi ostaa? Minulla on joku brittilehden välissä tullut katalogi vauvan tarvikkeista ja sieltä olen niitä jo katsellut. En viitsisi tilata ulkomailta, jos löytyisi lähikaupastakin.

Vaatteet tosiaan käyvät pieniksi hurjan äkkiä, vaikka meidän poju onkin kasvanut varsin maltillisesti. Paino on vielä hieman alle 5.5 kg ja pituus noin 58 cm. 56 cm -bodyt sopivat leveytensä ja hihojensa puolesta loistavasti, mutta pituus riittää nippa nappa. Toisaalta voihan niitä bodyja käyttää nepit auki paitoina potkuhaalareiden alla. Minulla on vaatteet kaapissa kokojärjestyksessä, mutta kun ne koot vaihtelevat niin paljon merkeittäin: osa 56-senttisistä on isompia kuin pienimmät 62-senttiset...

Moi,
bodyn jatkopaloihin törmäsin ainakin www.kestovaippakauppa.com -> ja vasemman reunan valikosta Kaikkea kivaa. Ja sieltä ne sitten löytyykin. Hinta näköjään 2 kpl/6,50 eur. (+postikulut?). Väri luonnonvalkoinen. Täällä on ihan sama juttu, että pituuden puolesta eivät meinaa enää mahtua. Ja just tuo, että yleensä body on haalarin alla, joten sieltä ei näy eriväriset palat. Eikä kyllä sekään, onko haaravälin nepparit auki vai kiinni :)

Huomenta!

Neuvolakuulumisia (ikää 9vkoa 4pv). Pituus 60cm, paino 5790g. Kuukauden aikana pituutta tullut lisää 3 cm, ja painoa +340g (vain?). Ilmeisesti tuossa ekan kuukauden aikana tullut jonkun sortin painonnousupyrähdys, nyt alkaa tasaantua :) Pojasta kommentoivat: ""Lyhytpinnainen kaveri""

Mulla oli jälkitarkastus, kaikki ok. Ja kuulemma kaikki liikunta on nyt sitten sallittua. BodyPump, here I come. Vähän kyllä jänskää, kun tietää että sen liikuntatunnin jälkeen on lihakset kipeinä puoli viikkoa :)

Sportti, myös täällä haaveillaan vauvakinosta, sitä on kyllä kokeiltava jossain vaiheessa.

Hienoa, meidän talon hissi on edelleen rikki, kantelen siis vaunuja ylös ja alas.. Onneksi asutaan vain 2/5 kerroksessa. No, treeniä, treeniä se on pienikin treeni :)

Laitelkaa viestejä, ketjussa on ollut lähipäivinä aika hiljaista..

Meillä oli tänään kanssa neuvola. Poika oli kasvanut neljä senttiä edellisestä käynnistä ja oli nyt 60,5cm ja paino 6260 g. Että tosi hienosti oli kasvanut! Itsellä kaikki ok, kierukan ajattelin laittaa ehkäisyksi kun en mitään hormooneja halua enää syödä.
täytynee mennä taas tässä päivän mittaan kävelylle niin sais kesäksi nuo läskit poies. Täytynee varmaan lopetella jos Miro herää niin menen viereen nukkumaan!

2kk neuvolassa 60,5 ja 6200g samat kuin Auringon poju, kiva seurata miten etiäpäin. Äitee: siellä ihmettelivät Jasonin ihottumaa (ei kyllä puhuneet uusiutumisjutusta:-( on varmaan sen verran pahaa..) ja päästiin lääkäriin tänään aiheesta. Lääkärikin ihmetteli ja konsultoi lapsipolilta sairaalasta puhelimitse ja veikkaavat nyt atooppista ihottumaa tai allergiaa. Ohjeena kortison rintaan ja korvien alle (ei taipeisiin/kasvoihin vaik siel pahinta) ja muualle eli koko päähän perusvoide ja sit pahin eli mulle nyt viikoksi täysin maidoton ja munaton dieetti eli kaikki miltein mitä syön kiellettiin, ja just kun olin leiponut täytekakunkin ja ristiäiset tulossa, plääh....ensi viikolla uusi käynti ja katsotaan miten on....Toi Jasonin pää on kyl kuin jokin kalansuomufrankestain pää, hirveetä jos ei ""parane"" ristiäisiin, kyllä anoppi ja appi varmaan luulee et mä en hoida koko lasta vaik ylenaikaa harjaan ja rasvaan ja puunaan. Kaikki hiukset lähteneet lukuunottamatta hirveetä hilseistä takatukkaa niskassa ja koko pää suomuilee ja vereslihalla....kääk!!

Me ilmoittauduttiin sinne rokote-tutkimukseen. Huhtikuun lopulla on eka käynti siel Itiksessä. Siellä varmaan tietäs sit enempi tosta iho-ongelmastakin. Mua pelottaa et sil on joku kalansuomutauti, näin dokkarin sellasesta joskus kaheskytluvulla ja se vielkin kummittelee..

Täällä menee vaihtelevasti...Osku on pari päivää ollut taas tavallista itkusempi:(...hoh hoijaa...miehest ei nois tilanteis oo juuri apua. Hän usein vauvaa hoitaessaan kattoo samalla tv:tä / nettiä ja viimestään vartin päästä laittaa pojun lattialle 'ku siinähän se viihtyy' vaiks tasan tarkkaa tietää ja kuulee et huuto alkaa välittömästi...joten sitten taas itse takas vauvan-hoito puuhiin... ainoastaa n. 5 kertaa oon jättänyt vauvan iskän hoiviin n. tunnin ajaks ku oon ite lähteny lenkille...ja aina o huuto kovimmillaan. Sekin o kummaa ku mies ottaa monesti päikkärit töist tullessaa, ku 'vauva valvotti' vaiks evääkää ei yöl liikauta....

syy tähän paasaukseen on kaiketi alkavis menkois:(...ainaki jonkiverra vuotoo ollu, vaiks yölläki imetysväli aina 3h (kerran 4h ja kerran 4,5h)ei siis pidempiä taukoja imetykses.... toivoin et täysimetyksen aikaa ei menkkoi tulis...no mut...tää o tätä:(...

Kyllä päivisin Oskun kaa menee ihan hyvin....oikeestaa stressaavampaa on sillonku kaikki kolme ollaa kotona. Ku mies o töis, ei ees oota saavansa apua, joten vauvan hoito sujuu hyvin...mut iltasel joskus ois kiva jos mies vaik huolehtis pääpirtein vauvasta ja mä vaa imettäisin.... mut mut...tänäänki se o läksiäisis ja muina iltoina tehny töit paljo kotona, ku työpaikanvaihto ees.....eli vaik mies o ihana ja rakastan sitä yli kaiken (paitsi Oskun), ni välis vi**ttaa koko tyyppi. Nalkuttaa en viitti, joten puren hammast ku ärsyttää...

Mites muide miehet osallistuu vauvan hoitoon? Ja onks menkat monel teist jo alkau?

Missu: Me käytii tänää kans neuvolassa ja samal oli lääkärintarkastus, meillä sanottiin ihottumasta että on normaali, vaikka mun mielestä on tosi pahan näköstä. Päänahka on sellasta suomujutskaa täys, kuulemma normaalia karstaa, lähtee ajan kanssa... Naama ja kaulan alue pientä punaista ihottumaa, normaalia kuulemma sekin, iho uusiutuu, paranee ajan kanssa...
Tuttavani lapsella oli ristiäisten aikaan myös naama ihan kauheen näkönen, kivat kuvat jäi muistoiks ristiäisistä!!

Muuten neuvolassa kaikki ok, painoa 6490g ja pituutta 61cm, iso jässikkä on! Mulla jälkitarkastus ja kaikki ok, voi palata ""normaaliin"" elämään=)!

Menkat ei oo alkanu, valkovuoto on kyllä vähän vaaleanpunertavaa, olisko tulossa menkat kuitenkin... Tosin lääkäri sanoi että noin 8vkon paikkeilla voi tulla vähäistä vuotoa, ei ole menkat vielä, kestää muutaman päivän. Saa nähä mitä on...?!

Eipä muuta kun märkään kesän odottelua kaikille=)!!

No jopas on ollut monella tänään neuvola. Ja niin oli meilläkin, ikää tytöllä nyt 2 kk+ 3 pv. Paino 5670g, pituus 58 cm. Käytiin tänään myös hakemassa tytölle 10 vuoden passi. Hassua kyllä ajatella, että menee sillä pallopää kuvalla vielä kymmenen vuotiaana!

Ei ole menkat täälläkään alkaneet, eikä tarviiskaan vielä alkaa.

Ria: ihan kuin mun tekstiä... Joskus oikeen odotan, että vkloppu menee ohi, jotta saan taas arkena hommailla oman pääni mukaan... Osittain kyllä oma vika/valinta, kun oon aina ollu kova touhuamaan ja passaamaan. Ihme kyllä, oon osannu lapsia opettaa omatoimisiks...

Mutta kun on menkat tulossa tai muuten vaan käyrä nousussa, niin toisen käytös ärsyttää... Toinen kyllä huomaa sen ja jos sanot jotain, on riita valmis... Ja sitte harmittaa, kun tuli sanottua.
Toisaalta, se on parasta meidän jutussa, et ei olla pitkävihaisia vaan riidat päättyy huulenheittoon ja näistä kestosuosikeista tulee meidän omia sisäpiirivitsejä. Niinpä yhtä aihetta ei voi jauhaa loputtomiin, kun voi heittää ihan huumorilla, että taas mä oon raatanut itteni puhki ja sä vaan vedät lonkkaa... Me vaan ollaan erilaisia ja hyväksytty se molemmat. Silti käyrä nousee välillä!!

Mies lähtee työmatkalle, johon mä et voi, miten me pärjätään ilman sua... Vai ollaankohan me sittenkin lomalla...

Kävin mäkin jälkitarkastuksessa, ei kummempaa, asiat oli ok, lantionpohjajumppaa vois vähän harrastaa. Sanoin lääkärille, et kaikkee muuta jumppaa tekee ihan intona, mut ei sitä, johon hän nauroi, että niinpä.

Tyttö kävi samalla 6 vk tarkastuksessa, pituus 56,5 ja paino 5250. Siinäpä ne uutiset...

on tullu ulkoiltua paljon ja vietettyä vähemmän aikaa netissä, projektina ois saada painoo alemmaks. Nyt en ole enää huomannu, että maidon laatu olis heikentyny, vaikka vähän säännöstelenkin syömistä.

Mä saan kyllä olla tyytyväinen tuohon, että isä osallistuu meillä kyllä vauvan hoitoon aivan yhtä paljon kun minäkin. Tietty sekin kun en imetä niin vaikuttaa asiaan. Hän tulee arkisin ennen neljää kotiin ja hoitelee illalla aika paljopn Miroa, varsinkin kun sitten haluan itse tehdä kotitöitä ja käydä monesti salillakin. Lisäksi öisin hän hoitaa vauvaa kanssa. Ennen hänkin valitti että ku väsyttää, no tänäänkin töistä tullessaan valitti (meni kuudeksi) niin siihen vain sanoin että niimpä, eipä ole kerennyt levätä saati tehä kotitöitäkään. Meillä tuo Miron nukuttaminen on niin hankalaa että siihen kuluu aikaa päivässä melko reippaasti. Pitäkää naiset päänne vain, kyllä mieskin joutuu yhtä lailla osallistumaan vauvan hoitoon! Meillä mies lisäksi on ollut ""lomalla"" eli työmatkoilla parisen viikkoa niin sen jälkeen olen ollut vihainen ja sanonut että milloin minä saan nukkun koko yön putkeen, niimpä sain sitten tahtoni periksi =)

On minullakin menkat ollu maaliskuussa, kestikin kaksi viikkoa, huh!

On tosiaan ilmeisesti muitakin laihduttajia paikalla kun minä. Millä keinoin koitatte laihduttaa? Itse olen syömättä herkkuja, lisäksi kävelen ja käyn salilla parisen kertaa viikossa.

Ria: aivan kuin meillä. Musta on viikolla mukavampaa Jasonin kanssa kahden (mies töissä+ylityöt+matkat 6-18) ja kun tulee töistä ei juuri tee muuta kun rapisuttaa sitä helvetin lehteä sohvalla, josta jo aikaisemmin valitan. Mies hoitaa noin 3krt/vkossa Jasonia tunnin illalla kun käyn ratsastamassa hepan ""kunnolla"". Silloin aina lähden just kun oon imettänyt ja lapsi suhtkoht puolunessa ja kun tulen hän aina itkee. Sama kuin viikonloppuna kun mies ""hoitaa"" hän aina samalla kattoo telkkaa/lukee lehtee/surffaa netissä. Hänen hoito on et lapsen pitäs nukkua. Mäkään en nipota tai valita, yritän vaan ohjata et lapsen kanssa voi myös jutella, laulaa, kierrellä talossa lapsi sylissä, leikkiä jne... mut mä luulen et sit kun lapset on ""isompia"" he toivottavasti enempi osallistuvat. Sit myös viikonloput on mulle paljon rankempia kun en voi vaan päivällä ""olla"" vaan pitää siivota ja touhuta miehenkin kanssa ja mikä pahinta :-) rakastellakin pitäs. JOskus ihan ärsuttää kun esim. imettää niin mies tulee siihen hiplailemaan :-(

Nonii, nyt en valita enää. Ainiin nyt oon ollu kaks päivää munaton/maidoton (paitsi aamukahviin laitoin maitoa) niin pojun naama on ilman näppyjä, jee, tais tehota.

Moi!

Päkä, meinasinkin jo alkaa huudella, missä luuraat, mutta näytätkin hoitaneen homman ;)

Mä päätin, että kortsulla mennään siihen asti kunnes menkat alkaa, ja sitten ehkäisyksi se laastari (onko kukaan käyttänyt?). Mun nykyisellä muistilla tuskin muistan niitä pillereitä napsia. Ei kyllä nuo hormonit kiinnosta, mutta kierukkaa en vielä halua.

Missu, toivottavasti pojan ihottuma paranee. Kuvailusi ""kalansuomufrankestainpää"" kuulosti aikas pahalta.. Maidoton & munaton elämä on taatusti rankkaa, koita kestää. Kato otat sen vaan sellaisena xtreme kokemuksena :)

Me ollaan kanssa menossa Rokotetutkimukseen. Lupasivat soitella alkuviikosta, sovitaan sitten aika. Ja kuulemma sitä verta otetaan samalla tavalla kuin aikuisistakin, siis kyynärvarresta..

Menkat ei ole vielä alkaneet - hyvä niin!!!

Ja joo, yritän laihduttaa, periaatteessa, käytännössä vedin äsken tuubin Domino-keksejä. Shame on me.. :)

Tuosta miehen osallistumisesta.. Mies on alusta asti sanonut, että herätä vaan yöllä, kyllä hän voi kanssa heijailla. No en ole raaskinut, vaan hoitanut yösyötöt+heijaukset itse. Jos olisin se, joka tällaisessa tilanteessa kävisi töissä, olisin ihan romuna jos en saisi nukuttua kunnolla. Minä periaatteessa voisin nukkua päivällä kun vauvakin (siis vaikka avaintirsat auttaahan nekin), no sitä tulee harvemmin tehtyä, mutta mahdollisuus olisi. Ekoina viikkoina mua kyllä ärsytti, kun vauva kitisi ja kun sen antoi miehelle, kitinä jatkuu... Niin sitten mies: ""No olisikohan sillä nälkä"" (kun edellisestä syötöstä tyyliin vartti). Ja tunki vauvan syliin. Se jotenkin sieppas, että Hei, heijaa nyt vaan sitä lasta...

Mies osallistuu ihan kiitettävästi, ja yritän olla puuttumatta siihen miten. Koska kuitenkin yrittää, ja jos puutun joka asiaan, helposti loppuu yrittäminen. Parhaansa kuitenkin yrittää. Mutta totta, tuo Rian pointti on kyllä hyvä, että päivisin tietää, ettei saa apua. Ja sit kun mies tulee duunista, niin helposti alkaa ottaa aivoon, jossei toinen sitten ole auttamassa omatoimisesti kovin herkästi. Olen myös välillä huomannut sen, että jos häivyn jonnekin ja mies jää hoitamaan lasta, niin lapsi tuntuu JUST silloin olleen hankala. Varmaan kyse on osittain siitä, että mies ei sillä tavalla ""huvita"" lasta, leiki sen kanssa tms. tai ei ehkä osaa tulkita lasta niin hyvin, koska itse on lapsen kanssa päivät niin tietää suunnilleen ne normaalit metkut sun muut.

Kaiken kaikkiaan, kuten Ria totesi, välillä hammasta purren, varmaan moni löysi em aiheeseen liittyvistä kirjoituksista jotain tuttua :) Ja olen samaa mieltä kuin Missu, varmasti tilanne helpottuu kun vauvalle tulee ikää lisää ja sen kanssa on ""helpompi"" olla. Mutta siihen asti, pidetään kiinni omasta ajasta ja siitä, että ne miehetkin viettävät aikaa lasten kanssa, eihän ne muuten opi! :) Tästä tuli näköjään sepostus, mutta kun hanat aukeaa niin minkäs teet.... :)

Terveiset myös Veetiltä, joka örisee ja piereskelee tuossa vieressä puuhamatolla. Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Jee, jasonin frankestain-pää on jo normalisoitunut ;-) Suurimmat ihottuma-alueet on lähtenyt ja karstapäänahkakin rauhoittunut ja mulla siis kolmas munatonmaidoton. On tää kyl rankkaa kun ei saa syödä mitään herkkuja. En sit kyl tiedä et pitääks mun olla näin koko puolvuotta? Tänäänkin join aamulla teetä, mut sit alko koskee niinpaljo päätä et oli pakko keittää kahvit ja siihenhän on, ainakii meikäläisen, pakko laittaa maitoa, saa nähdä tuleeko taas pari näppyy illaks.OIkeestaan tää on samalla hyvä dieetti, tosin leipää tulee syötyy aikalailla kun koko ravintoni on perustunut lähinnä maitotuotteille ja nyt en sit millään keksi mitä söis kun melkein kaikki sisältää joko maitoa tai munaa.

Kun luin mun edellisen viestin, tuli ihan paha mieli. On mun siis mies ihan kivasti mukana, inhottavasti hänestä puhuin viimeks :-(. Tänäänkin kovasti jutteli pojulle ja leikitti matolla, kylhän sen ymmärtää et kun töissä 12h/vrk niin ei sitä paljon enää jaksa ja mun paljon helpompi ymmärtää Jasonin ""metkut"" ja saada rauhottumaan jos ei muuten niin työntää tissin suuhun :-)

Nyt meen, laitettiin sauna päälle ja Jason saa tutustua saunaan parinminuutin verran, on siis sellanen ""ei kuuma"" höyrysauna et tekee varmaan vaa hyvää iholle kun ei kuivata.

Niin ja saunan jälkeen aion juoda pääsiäisen kunniaksi YHDEN KOLMOSKALJAN!! Tunnen jo sen maun huulilla, onkiin kulunut varmaan puolvuotta kun viimeks ottanut yhden, joskus ruuan kanssa hiukan viiniä mut et kokonainen kalja, jippii. Niin ja Sandel merkkinen, se on suosikki!

Meillä oli jälkitarkastus, kaikki hyvin vaikka kyl pelkäsin alakerran puolesta et joku haava siel on auennu ku joka vessareissun jälkeen kirvelee mut kuulemma mulla on sen verran ohuet limakalvot et ottaa itteensä aika helposti.
Kierukkaan mä päädyin, mun muistilla ei meinaa pillereistä oo mitään hyötyä nimimerkillä kokemusta on ;)
Tyttö kasavanu hyvin 4660g ja 54 cm.

Wirkku, mun siskolla oli niitä laastareita, ei muuta vikaa ku se et niitä ku pitää se viikkoko se oli putkeen ni se jättää sellaset kivat ääriviivat krooppaan ja sit ku se pitää laittaa joka kerta uuteen kohtaan ni niitä sitten löytyy, muuten muistaakseni tykkäs.

Aivan mahtava ilma ulkona ollaanpa melkeen oltu nää päivät kokoaika pihalla ku tyttöki on vihdoin ja viimein tykästyny vaunutteluun, onneks, ku on toi esikoinen kuka tykkää olla ihan älyttömästi pihalla.

Meillä on taas ollu vaikeita nää illat, huudetaan jokunen aika ja sit nukahdetaan tissille, noo ne on taas näitä iltoja.
Oon antanu päivisin korviketta, nukkuu paremmin.
Aamusin ja iltasin sit toimitaan tuttina.

Aurinkoista loppupäivää

Hei, kiva kun on kaivattu! Kiirettä on pitänyt... Nyt on toi trulli-show, vieraita riittää (taas) ja ristiäisiä pitäis järjestellä. Etätehtävien palautus lähestyy ja ulkona olis niin ihana ilma. Sekä 8-henkisen (+tyttöystävät) uusperheen normaalit arkirutiinit - joo-o, äitiysLOMALLA sitä on aikaa... ;). Mutta oikeesti mä nautin tästä kaikesta!

Missu, mä oon kans silloin tällöin ottanut sen oluen.. Hyvää oli!

Siis kyllähän mies on tyttöön ihan lääpällään ja muutenki mun napakymppi-kultani! Silloin tällöin ottaa pattiin, mutta useimmiten kuitataan huumorilla. Me nyt ollaan vaan erilaisia ja hyvä niin.

Tietysti kun on hyvä parisuhde ja elämä mallillaan, niin on suorastaan tabu mennä nyt sanomaan, että meilläkin hei mökötetään joskus ja toisen tavat/käytös ottaa päähän. Se on hyvä kun täällä palstalla voi tuulettaa ja kuoro vastaa heti, et joo niin meilläkin...

Hormonikierukalla päätin sitte taas jatkaa, paras ratkasu mun kuukautisongelmiin. Sais nyt ekaks ajan lääkäriin... Kortsuilla siihen asti :=(( Mutta S on ollut mahtavaa, eli ei monisynnyttäjältä elämä lapsiin lopu...

Missu, no regrets, they don't work. Tarkoitan vaan sitä, että eipä kannata omista sanomisista ottaa morkkista, kaikki täällä tietää, että asiat on joskus vaan saatava ulos systeemistä. Ettei kukaan 24/7 sitä mieltä ole, mutta kirjoitushetkellä nyt vaan tuntuu siltä. Ei se kummempaa :) Ihan samaa mieltä, mitä Päkäkin tuossa kommentoi. Vertaistuki toimii täällä, se on mielestäni tosi hienoa!

Minna, hyvä tietää laastarista, katotaan nyt jos päädyn sitten kuitenkin pillereihin, ei hirveästi ihastuta ajatus läiskistä eri puolilla kehoa... Toivottavasti ei tarvitse miettiä vielä moneen kuukauteen.. (toiveikkaana ajattelee hän)

Oletteko muuten miettineet kauanko aiotte imettää? Itse olen miettinyt 5-6 kk:ta (siis jos maitoa tulee). Cuplatonit jätettiin eilen poijes, eikä vatsakipuja toistaiseksi ole näkynyt. Ilmeisesti ilmavaivat yms. ei enää häiritse, vatsa ja suolisto kestää vissiin paremmin.

Palaillaan,
Wirkku+Veeti 10vkoa