HELMIÄIPÄT 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sohvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä välillä yllättää pieni etova olo mutta ei mitään sellaista mikä estäisi normaalin elämän. Tissit on ajoittain kipeänä. Huomasin tänä aamuna myös olevani tavallista herkemmässä mielentilassa. Ajelin autoa ja kuuntelin radiosta Iskelmäradiota. Siellä tuli jokin hyvä uutinen-juttu. Kuuntelin noita juttuja ja huomasin itkun nousevan kurkkuun. Ei siis ollut kaukana että en alkanut itkemään. Onko muilla vastaavaa?
Päivittäin muutenkin olotila vaihtelee edelleen onnesta suureen pelkoon. Tunnin sisällä voin käydä läpi koko tunneskaalan.
Olen ajatellut rohkaistua ja varata sen ekan neuvolan heti juhannuksen jälkeen.
Onnea kaikille ultrassa käyneille! On varmaan maailman ihanin hetki nähdä oma pikkuinen eka kertaa. No, me tosin ollaan nähty tuo meidän pikkuinen 4 soluisena alkiona mikroskoopin läpi kun meillähän raskaus lähti käyntiin pakastealkion siirrolla. Mutta on varmaan täysin eri asia nähdä se nyt ekassa ultrassa.
Hyvää juhannusta kaikille. Nauttikaa keskikesän juhlasta. Ihana ajatus, että ensi juhannusta voisi viettää jo oman vauvan kanssa.
Siihen luottaen Maxi

No nyt tuntuu toimivan nämä uudet sivut! Hyvä juttu, koska uusia tarinoita olikin ilmestynyt vino pino ja taisi mukana olla pari uuttakin odottajaa! Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta vaan kaikille.

Oma olo suht normaali. Tissit erittäin kipeät!! Ja olleet aivan alusta lähtien. Esikoista odottaessani en muista vastaavaa. Lievää etovaa oloa aamuisin, mutta menee syömisellä ohi. Väsyttää ihan kamalasti, mutta yöt nukun levottomasti ja huonosti ja käyn vähintään kerran vessassa. Onko muilla vastaavaa? Kuumuudella on varmaankin osuutta asiaan?
Hauskaa juhannusta vaan kaikille ja pysytään pinnalla :)
Tiina-76, rv 7 tasan

Vettä tulee taivaan tätdeltä, joten pitkästä aikaa malttaa tulla koneelle. Täällä on tapahtunut näköjään uudistuksia, joten katsotaan onnistuuko viestin laittaminen.
Jazz, minä imetän esikoista vielä aamuin illoin (etupäässä), enkä ole kokenut sitä vielä ainakaan mitenkään rasittavana. Minustakin tuntuu, että maito on "tiukemmassa" kun aiemmin. Esikoinen itsekkään ei hylji rintaa, joten meinaan vielä ainakin tovin jatkaa näin (niin vaivatonta).
Mulla ei ole vieläkään oikein mitään oireita. Esikoisesta oli tässä vaiheessa ellotusta 24/7, mikään ruoka ei maistunut. Nyt taas on koko ajan nälkä ja mitä vain voi syödä. Tuntuukin ettei kaikki ole aivan kunnossa tuolla masussa. Toisaalta olen koittanut ajatella, että pitäisi olla tyytyväinen, että on käynyt niin hyvä tuuri.... ristiriitaista.
Hyvää juhannusta kaikille!

Kävin ensimmäisessä ultrassa ja yksi alkio oli jäljellä. Meille siirrettiin kaksi. Alkio vastasi juuri näitä päiviä. Sain itse katsoa sen sintin sydämenlyönnit, oli aivan mahtava tunne. Mulla ei ole edelleenkään ollut mitäään oireita, välillä, mutta harvoin, menkkamaisia kipuja. Hyvä näin, kerran kaikki oli kunnossa. Seuraava ultra olis viikolla 12 ja nyt pitäis varailla neuvolaan aikaa. Hyvää Juhannusta kaikille!

Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Miranka, 38, EKKS, la 9.2.2007
Veeti, 23, KYS, la 9.2.2007. esikoinen
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Twinkle, 20, PKKS, la 10.2? esikoinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Piuku, 32, TYKS, la 12.2.2007, tyttö 05/2005
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Jazz 29, Kättäri, la ????, tyttö 08/2005
Maxi la 02/2007

Hei,

Mietin tossa, että pidettästkö nämä ketjut aina tossa 100 viestin pituudessa ja sitten perustettaisiin uusi? Ei tulisi niin julmetusti noita sivuja ja selailtavaa. Tämä uusi systeemi on muutenkin mun mielestä jotenkin "hankala", tai sitten se vaan johtuu käyttäjästä *nauraa*

Ihanaa Suikki, että pääsitte katsomaan masuasukkia! Upea tunne, eikö. Ja kun vielä kaikki oli niin kuin pitääkin, se tuo sitä varmuutta ja konkretiaa! Samalla teillä varmistui tuo laskettu aika, joten... sekin on iso asia.

twinkle, mulla tuli todellakin plussan jälkeen esikoisesta värillistä vuotoa ja näin ollen voisin kuvitella sun tuntemukset. Mä en olisi huolissaan, jos vuoto ei ole runsasta (selkeästi veristä). Tottakai se mietityttää, mutta oikeasti, soitapa neuvolaan ja kysy, he ovat siellä meitä varten (taidan jo toistaa itseäni hehe) ja auttavat näissä mietityttävissä kysymyksissä, eikö vaan =)

ON: tänään on alavatsapaine ollut hitonmoinen. Farkut painavat aikasta paljon, joten turvotusvaihe on enää vain hetken poissa. Vessassa juoksin viime yönä 3 kertaa ja eilen illalla suihkuun mennessä "bongasin"/tiristin rinnasta ensimmäiset maitopisarat *nauraa* Taitaa olla ensimmäisen raskauden muistot vielä aika lähellä, kun näin nopeasti rinnat reagoivat. Pitääpi käydä ostamassa rintaliivinsuojuksia, ettei vaan mene läpi, sen verran tihkuttaa.

Tällaista täällä! Iloista Juhannusta kanssa-sisaret ja voimahalauksia väsymyksiin ja muihin tuntemuksiin!

Piuku

Alkuraskauden ultrassa kaikki hyvin. Pää-perämitta 11mm ja sydän väpätteli vimmatusti! Laskettu aika voi siirtyä joitakin päiviä eteenpäin. Kyyneleethän siinä tirahti silmiin vaikka olin ihan varma, etten itke!

Olimpa hätäpäissäni laittanut lasketun ajan tuhannen vuoden päähän:)

Oireita on paljon ja ne on kohtuullisen voimakkaitakin. Turvottaa, väsyttää, oksettaa. On sellainen olo kuin olisi krapula ihan koko ajan paitsi ettei tee mieli grilliruokaa kuin krapulapäivänä. Rinnat on niin kipeät että pitää nukkua tiukka toppi päällä ettei mene itkuksi yöt.

Tää on iloisin asia elämässäni eli en vaihtaisi näitä oireita mihinkään. Toivottavasti neuvolassa kuullaan vain hyviä uutisia yksin vai yhdessä. Eli otatteko isän ensikäynnille mukaan vai kuuluuko se?

Hyvää tulevaa työviikkoa niile jotka töihin menevät ja aurinkoisia päiviä meille jotka ollaan lomilla:=

-Elna-

Heippa!

Täällä taas pitkästä aikaa. Kuinkas helmiäippien juhannus meni? Minä olin koko juhannuksen vuoteen omana, iski yllättäen kesäflunssa. Tänään on ollut vähän parempi päivä. Torstai-iltana nousi kuume, oli melkein +38, onneksi perjantaina ei enää ollut kuin vähän lämpöä, mutta sängystä ei kuitenkaan ylös päässyt. Eilenkin nukuin melkein kokopäivän.

Vielä viikko pitäisi jaksaa töissä ja sitten alkaa LOMA, aah ihanaa, en kyllä oikein jaksaisi töissä olla kun väsyttää kokoajan niin vietävästi ja on pahaolo. Toivottavasti kesäloman jälkeen pahoinvointi on jo helpottanut.

Kahden viikon päästä olisi ensimmäinen lääkäri, 1. neuvolassa kävin viime keskiviikona.

Nyt painun pehkuihin hyvää yötä äipät ja masuasukit

Miiu

Heippa,

Juhannus meni =) NOPEASTI ja se on oikeastaan ihan hyvä. Enää ei nämä juhlapyhät jaksa nostattaa sellaista "kuumetta", varsinkaan nyt, kun näitä oireita on ja ei oikein jaksa illallakaan kukkua myöhään ylhäällä. Meidän juhannusaatto meni naapurissa, jouduttiin lähtemään klo 24 pois, kun pikku-neiti heräsi yöunilta hieman vanhempien lasten mekastukseen eikä suostunut enää unille menemään. Harmittihan se, kun olisin vielä hetken halunnut höpötellä, mutta kun ei vastuita voi heittää sivuun.

Tänään on ollut HUONO PÄIVÄ. Mä olen todellakin menettänyt mielenkiinnon kaikkeen, voisin nukkua koko ajan. Aamulla pitäisi herätä soittamaan neuvola-aika, mutta sanoin just miehelle, että jos sitten tiistaina. Huomenna NUKUTAAN ja pitkään. Meidän 1 v neiti kun vetelee sikeitä vaikka klo 10 asti, on perinyt unenlahjat isältään (no juu, myönnön, myös multa). Nukkui 1 kk ikäisestä yöt läpeensä, ei ole tarvinnut yösyöttöjen kanssa hermoilla väsyneenä. Enivei, soittelen siis tulevalla viikolla ajan neuvolaan, ajanvaraus kun on 8.30-9.30. Että näin täällä...

Piuku

Hyvää juhannuksen jälkeistä aikaa helmiäipille!

Varasin sitten sen neuvolan. Sain sen heti ultran jälkeiseen päivään. Silloin pitäisi olla koossa rv 8+2. Nyt vaan toivotaan, että sinne päästään. Tällä hetkellä kyllä pahoinvointi on sen verran rajua ettei tartte epäillä etteikö tuolla mahassani olisi pieni ihmisen alku. Aamut ja illat on ihan pahimpia.
Onneksi nyt on loma niin ei tartte lähteä mihinkään. Yritän iloita tästä raskaudesta täysillä, vaikka pahaolo jyllää. Vielä en ole oksentanut. Sitä yritän välttää viimeiseen asti.

Maxi

Hei vaan!
Jälleen ankea arki juhannuksen jälkeen! Onneksi on viimeinen viikko töitä ennen lomaa ja huomenna aamusta pääsee ekaa kertaa neuvolaan.

Olo ehkä jo hieman parempi, ei enää ällötä ihan niin paljon kuin aiemmin, mutta vessassa saa ravata koko ajan. Saa nähdä miten onnistuu huomenna se 4 h:n pissanäyte : / Väsyttäis edelleen ihan kamalasti, mutta ehkä tämän viimeisen viikon jaksaa pinnistellä.

Tiina-76, rv 7+4

Hei kaikille!

Minulla alkoi viikonloppuna pahoinvoinnit. Jos ruokailuväli venyy kolmeen tuntiin niin johan rupeaa oksettamaan. Onneksi ei ole kuitenkaan tarvinnut vielä oksentaa. Mahanjuilimiset jatkuu edelleen silloin tällöin. Keskiviikkona on neuvola ja torstaina ultra. Ultraa odottelen kovasti, jotta tietää onko siellä mahassa kaikki hyvin.

Myy

Moiii!!Ehkäpä mäkin uskallan liittyä nyt mukaan......nyt viikkoja kasassa 6 ja toista lasta odotellaan. Esikoinen on vähän yli vuoden ja kovasti haluaisimme hänelle leikkkaverin. :D Tärppi kävi tokasta yrityksestä, joten vielä ei oikein uskalla tuulettaa että onko tää nyt totta!!Meen yksityiselle ultraan viikolla 8, en malta oottaa sinne 12 asti...pakko saada tietää että onko siellä masussa elämää....maksaa muistaakseni noin 50e(kela on jo vähennetty)kävin esikoistakin odottaessani samalla. Oon vm81, mies80 ja naimisissa....KIRJOITTELEN MYÖHEMMIN LISÄÄ!!

Hei kaikille! :)

Soitin tänään neuvolaan siitä "värillisestä" valkovuodosta, jota tulee miltei joka päivä vähän ja sit myös ottaen huomioon ettei miulla noita raskausoireita oikein ole, niin neuvolantäti sanoi, että hyvähän se on tarkistaa miten asiat siellä mahassa on, niin se anto huomen aamuks klo 8.00 ajan ultraan! Onneks se anto sieltä ajan, niin sit saa edes vähän tietää, että millä mallilla ne asiat mahdollisesti on. Ihan tärisin kun soitin sinne, ja nyt jännittää ja pelottaa tosi paljon. Se on sentään positiivista, ettei tarvii oottaa montaa päivää tai viikkoa. Sithän mie oisin ihan hermarina. Voi näkyspä siellä sydämenlyönnit ja oispa sillä kaikki ok ja elossa! Mieskin pääsee onneks mukaan, puristan sen kättä kyllä koko ajan ja odotan siellä aamulla varmaankin jo ennen kuutta! Tää on kuitenkin varmaan ihan taitava ultraaja, oon ollu joskus koulun merkeissä tämän mukana yhden päivän kattomassa hänen toimintaansa ja hänet on valittu myös vuoden terveydenhoitajaks. Tulispa sieltä hyviä uutisia! Mitenköhän mie saan edes yöllä nukuttua? :)

twinkle 7+2

moikka!! pikaisia kuulumisia kirjottelen..

ultrassa käytiin ennen juhannusta, ja sieltä löytyikin yllätys eli kaksi sikiötä. Molemmilta löytyi sydämensyke ja kaikki näytti olevan kunnossa. Nyt vaan toivotaan, että molemmat pysyy mukana.. Oireita on edelleen vaan kova väsymys ja välillä etova olo. Kerran olen jo oksentanutkin..

LA muuttui 11.2, mutta yleensähän kaksoset syntyy hiukan aikaisemmin..

Päivitetty lista

Twinkle, 20, PKKS, la 10.2? esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Maxi la 02/2007
tiiti 25, la ?, toinen lapsi

Ja tervetuloa tiiti mukaan joukkoon. Ihanan paljon meitä jo on! Musta ainakin tämä kaikki muuttuu koko ajan vain paremmaksi, kun olemme kohta käyneet kaikki ensimmäisessä ultrassa (joko alkuraskauden tai np) ja sitten on jo taas HUOMATTAVASTI PALJON ENEMMÄN kerrottavaa niin viikoissa, mitoissa kuin myös tunnekuohuista pikkuisen ensitapaamisesta. '

veeti, PALJON ONNEA KAKSOS-RASKAUDESTA. Aivan äärettömän upeaa saada kuulla sun kuulumisia viikkojen edetessä =) *halaa*

Ja twinkle, hyvä juttu, kun soitit neuvolaan ja sait ajan ultraan. Saat itse paremman mielen, kun asiaan tulee selvyys. Pidän peukkuja. Onnea ensitapaamisellenne *hymyilee* =)

ON: sain ekan neuvolan 7.7. eli pääsen reissuun sillä mielellä, että kaikki verikoerumbat on otettu ja ultra-aikakin on jo jonotuslistalla. 7.7. on 8+3 eli raskauskin jo ihan hyvässä vauhdissa. Että näin täällä!

Piuku

Tervetuloa uudet joukkoon ja onnittelut Veetille tuplista!

Meillä oli oikein mukava juhannus: oltiin 3 päivää melomassa kajakeilla tuttavapariskunnan kanssa. Ihanan rentouttavaa, luonnon helmassa nukuinkin kuin pieni murmeli!

Tänään oli sitten eka neuvolakäynti. Mies ei päässyt mukaan, kun töissä oli niin kiirettä (yksityisyrittäjä). Toisaalta en kyllä nähnyt hänen läsnäoloaan mitenkään välttämättömänä tässä vaiheessa - aika vähän informaatiota koin itsekin saavani ja lähinnähän siellä vain mittailtiin minua. Seuraavaksi vuorossa np-ultra heinäkuun loppupuolella ja sinne mieskin sitten tulee mukaan.

Kävimme viime viikolla katsomassa uutta kotia ja jätimme jo tarjouksenkin. Perjantaina selviää, saammeko talon vai emme. Olisin tosi, tosi iloinen, jos ko. asunto meille jäisi. Se kun on ihan sellainen, mitä olemme jo pari vuotta etsineetkin ja sijainniltaankin napakymppi! Lastakin olisi vähän toista kasvattaa maaseudun rauhassa, kyläkoulun kupeessa, kuin tässä meidän kytyisessä kerrostaloasunnossa...

Onnittelut Veeti teille tuplista. Jos muistan oikein niin teillä, kuten meilläkin, pienokaiset ovat saanet alkunsa hoitojen avustuksella. Meillä vielä jännitetään onko mukana yksi vai kaksi, kaksi alkiota siirrettiin. Teillä ihana tuplaonni Veeti. Pitkä odotus palkitaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.

Onnittelut muillekin ultrassa käyneille hyvistä uutisista. Toivottavasti twinklelläkin on tänään kerrottavana hyviä uutisia. Meillä ultraan on vielä yli kaksi viikkoa aikaa. Tuntuu tosi pitkältä ajalta mutta minkäs teet kun aikaa ei saanut aikaisemmin.

Tänä aamuna sitten piti käydä eka kerran tyhjentämässä vatsalaukun sisältö oksentamalla. Mutta ole helpottui hetkeksi. Tosin nyt taas vähän etoo. Mutta olenkin sanonut, että tätä raskautta on odotettu ja yritetty niin kauan, että nyt ei pienet ja vähän suuremmatkaan pahatolot haittaa. Varsinkin kun ei tartte lähteä aamuisin töihin.

Päivää kaikille vauvankantajille! :)

En ole saanut tänään töissä mitään aikaiseksi, noin 15minsan välein olen käynyt katsomassa masuasukin kuvaa ja huokailemassa. =D Se ultra-anturi ei ollu edes kunnolla sisällä, kun sikiö näky jo. Vissiinkin miulla on kohtu suhteellisen suorassa terkkarin mukaan. Siellä sykki sydän ja mies väittää että näki sen peniksen. Niinpä... Meinasin tihrustaa jo odottaessani siihen ultrahuoneeseen pääsyä. Ai niin ja strateginen mitta on 15,6mm päästä peppuun, joka vastaa viikkoja 8 tasan, joten la nyt sit aikaistuukin neljällä päivällä. :) Ja mie sain neuvolakortin! Nyt oon tyytyväinen, toivottavasti kaikki menee tästä eteenpäinkin hyvin! Taishan tuo olla miekkosellekin ihan mukava hetki nähdä meidän napero. Tuntuu nyt ehkä vähän todellisemmalta. Kohtukin oli pyöristyny jo aika paljon, se sit varmaan osaks selittää miun pömppistäkin. Tiiras miultakin näkyykö kahta sikiötä, kun meillä on suvussa kaksosia, mm.miun äiti, mut ei näkyny. Se kyl sano, että tässä vaiheessa voi toinen sikiö peittyä vielä vaikka toisen taakse. Äsken mies soitti äidilleen ja kehu mitat ja kaikki. Tämä olis ensimmäinen lapsen lapsi meidän molempien vanhemmille.

Meidänkin pitää alkaa etsiä isompaa asuntoa. Asutaan kahdestaan yksiössä ja ollaan asuttu jo pari vuotta. Sopu sijaa antaa ja tää kämppä on niin hyvällä paikalla.

Voi kyllä tuo ultra on ihana, suosittelen kaikille! =) Oon ihan sekasin. #)

Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Maxi la 02/2007
tiiti 25, la ?, toinen lapsi

Voi, onnitelut kaikille ensimmäisen kuvan saaneille!!! :D Olispa mullakin se jo kohta....aargh, vielä 2 viikkoa!!Mulla siis l.a on muistaakseni 25.2, mutta en edes ole neuvolaan soittanut ja varannut aikaa....olen tosi pessimistinen ja haluun ensin nähdä että onko masussa ketään....tuulimunaraskautta jotenkin pelkään, koska siinä voi olla hyvinkin raskausoireita, mutta alkio ei ole lähtenyt kehittymään...onko kellään kokemusta siitä?Niin ja yhtään km en ole kokenut ja jostain luin että terveellä naisella 3 raskautta kohden on 3 keskemenoa......anteeksi jos hermostutan jonkun näillä puheilla, mutta en vaan uskalla iloita ennen kuin nään pikku sydämen pamppailevan!!!
Mulla on kuvotusta tasasesti koko päivän, välillä vähemmän ja välillä enemmän....viime raskaudessa tää alkoi vasta viikolla 8 ja kesti 12viikkoon asti...väsymys painaa koko ajan ja välillä tuntuu että esikoinen ei ymmärrä kun äiti vaan makaa sohvalla tai lattialla.....toiv. tää menee äkkiä ohi...
Eipä muuta kuin onnellista odotusta!!!Ainiin, jos joku päivittää tietoja niin Kanta-Hämeen keskussairaalaaan meeen vaavia tynnäämään!! :D