HELMIÄIPÄT 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sohvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips..

Eilen oli eka neuvola, ja kyllähän se laskettu aika meni tammikuulle (21.1)... joten siirryn tonne tammimammoihin.
Neuvolan täti oli tosi ihana ja lohdutti mua kivasti kun vieläkin stressailin keskenmenoa, sanoi että todellisuudessa suurin osa keskenmenoista tapahtuu rv5-7, vaikka aina sanotaan että se on se 12 viikkoa. Nyt sitten stressaa seuraavaksi np-ultraa..eli onko vaavi terve. Loppujen lopuksi kuitenkin on ihana tunne kun tietää että sisällä se ihmisen alku kasvaa.

Hyviä vointeja ja onnea kaikille kovasti odotukseen!!!!

Kiia rv8+5

Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Miranka, 38, EKKS, la 9.2.2007
Veeti, 23, KYS, la 9.2.2007. esikoinen
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Piuku, 32, TYKS, la 12.2.2007, tyttö 05/2005
Suikki, 29, ? , la 13.2.2007
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Jazz 29, Kättäri, la ????, tyttö 08/2005
twinkle 21, la 02/2007

Moi,

Mä en ole ottanut mitenkään asiakseni päivittää meidän listaa, mutta mieluusti sitä teen aikani ratoksi =) Kiia, hienoa, että la varmistui ja löysit tien uuteen ketjuun. Parempi tässä vaiheessa kuin sitten vasta esim. todella myöhään. Ja twinkle, tervetuloa odottelemaan. Kaikki suttaantuu, niin niillä asioilla on tapana järjestyä. Onnea plussan johdosta. Lisäsin sut meidän listaan, onko ikäsi oikein =) ?

Piuku

Heissan!
Olkaa onnellisia te joilla ei ole pahoinvointia, väsymystä ja muita oireita. Itse kyllä antaisin nämä pois kuka vaan huolisi :)! Eli mitään ruokaa ja syömistä ei tee mieli, jos jotain syön niin helposti oon pian oksentamassa ja väsyttää aivan tautisesti. Esikoisella todettiin taas paha korvatulehdus ja yöt edelleen menee tosi katkonaisesti. Suurin toiveeni olisi vain saada unta, unta ja unta. Muuten tietty oon tosi onnellinen tilanteestani, ihanaa olla raskaana. Ensimmäinen neuvola on juhannuksen jälkeen tiistaina.

Huomasin Minni tänään itse kans tuon väsymyksen. Normaalisti porhallan aamusta iltaan kuin höyryveturi, nyt väsyttää niin vietävästi, että on kohta päiväunien aika. Aamupäivä on ollut yhtä öklöä, kaikki kuvottaa. Yritin hieman syödä, mutta sekin näin jälkeenpäin tekee tosi pahaa edes ajatella, mitä suuhuni laiton.

Eikö vaan ole upea ilma taas tänään? Täällä Turun suunnalla helleraja rikkoutui, laitoin tytölle vauvan uima-altaan jo valmiiksi. Välipalan jälkeen hän saa uimapuvun päälle ja sitten hieman räpiköimään ""ankkalampeen"" =)

Hellehalauksia!

Piuku

Kolmen vuoden yrityksen, kahden keskenmenon ja lukemattomien hoitojen jälkeen viime viikolla plussa!!! Takana on sen verran pettymystä, että jalat on tiukasti maassa ja takaraivossa pelko kolmannesta keskenmenosta. Silti päätin ilmoittautua tähän ketjuun.

Oireena ihan loputon väsymys, voisin vaan nukkua. Rinnat ajoittain aristaa ja vatsaa nippailee. Kaikkiaan aika vetämätön olo.

Toivon pysyväni tällä listalla,että mekin saataisiin se kauan odotettu esikoinen maailmaan helmikuun pakkasilla.

Myy, 28, ?, la 13.2.2007
twinkle 21, la 02/2007
Maxi la 02/2007

Oikein paljon onnea Maxi plussasta. Teidän tapaukset kyllä pysäyttävät ja saavat kyyneleet silmiin, olette pienen käärön ansainneet ja lähetän sinulle paljon halauksia ja tarrasukkia, että pieni pysyy matkassa pakkasilmoille asti =)

Piuku

Rupesin vaan tässä miettimään netissä surffaillessani, että syöttekö te jotain ylimääräisiä vitamiineja? Kun aika paljon on juttua tuosta foolihaposta. Itse mietiskelin, etten sitä kyllä päivässä tuota suositeltua 400mg ruoasta saa. No soitan huomenna neuvolaan ja kyselen asiasta samalla, kun yritän vaihtaa neuvola-aikaa, nyt alustavasti se olisi 5.7. Tuleeko teillä mies mukaan ekaan neuvolaan?

Twinkle, 20, PKKS, la 10.2? esikoinen
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Maxi la 02/2007

Päivitän vielä omia tietojani. :)

Moi twinkle,

Mä olin esikoisesta yksin ensimmäisessä neuvolassa. Jälkeenpäin olin onnellinen valinnasta, sillä ei ainaakaan meitin herra olisi siellä jaksanut istua niin kauaa. Onhan se toki kokemus, joten ehkä sekin kannattaa kokeilla yhdessä. Meillä tästä toisesta raskaudesta mies ei myöskään tule eka neuvolaan, ultriin sitten mennään yhdessä ja lääkärineuvoliin. Muuten hoidan reissut ihan issesseen pikku-neidin kanssa.

ON: tänään on ollut tosi kurja olo, ainakin näin illasta. Pieni ilmapallomainen tunne on ilmaantunut alavatsaan eli siellä se kohtu kasvaa. Ja eihän tosta eka synnytyksestä ole kuin se vähän yli vuosi, joten varmasti venähtää aika piakkoinkin, kun palautumisesta ei ole vielä aikaa. Saapi nähdä, missä vaiheessa tästä raskaudesta vatsa tulee esiin. Nyt loikoilemaan miehen kainaloon sohvalle... =)

Piuku 5+5

Heippa

Varasin tänään alkuraskauden ultran. Sain sen vasta heinäkuun puoleen väliin kun on niin paljon lääkäreitä lomalla. No, toisaalta eipä siitä paljoa aikaisemmin olisikaan mitään iloa.

Missä vaiheessa olette varanneet ensimmäistä neuvolaa? Itse sitä mietin kun kaksi kertaa olen sen varannut ja joutunut myös perumaan kun keskenmeno on tullut ennen sitä. Nyt siirrän vaan ajan varausta kun en tahtoisi joutua sitä enää perumaan. Vähän ristiriitainen olo: tekisi mieli soittaa neuvolaan mutta toisaalta se pelottaa. Jotenkin tuo ajanperuminen on ottanut niin koville.

Varasin ekan neuvolan viimeviikolla (5+0), samoin alkuraskauden ultran. Pääsen molempiin jo ensi viikolla :-) Niitä odotellessa...

Minulle ei ole edelleenkään mitään oireita, nyt menossa 5+6. Onko muita oireettomia näillä raskausviikoilla?

Myy

Hei vaan ja aurinkoista tätä viikkoa!

Ja tervetuloa kaikille uusille mukaan! Mukavaa, että meitä on kasassa jo aika liuta. Viikonloppuna en ole jaksanut olla koneen ääressä, joten näin työaikana tänne tulee lähinnä kirjoiteltua!

Olo edelleen väsynyt, mutta huono ja etova olo tuntuu pikkuhiljaa helpottavan. Makeaa ei tee mieli, mutta suolaista sitäkin enemmän; ranskalaisia perunoita, sipsejä, lihapiirakkaa... Onko teillä muilla mitään mielihaluja jo näin alussa vai kuvittelenko minä nämä kaikki??

Aurinkoista kesäpäivää kaikille!

Tiina-76, rv 6+4

Heippa helmiäipät!

Onpas nää uudet sivut oudot, toivottavasti näihin tottuu.

Jännittää, tänään on ensimmäinen neuvola.
Mulla on nyt pahoinvointi alkanut oikein kunnolla, eilen oksensin ensimmäisen kerran, sitä ennen on ollu vain kuvottava olo. Eilen oksensin joka kerta kun laitoin suuhuni jotain vettä tukevampaa ja tänäänkin olen ehtinyt käydä halailemassa pönttöä 2 kertaa vaikka kello ei ole vasta kuin yhdeksän. Mietin että vaikuttaakohan nää kuumat ilmat oksentamiseen?

Kaikesta huolimatta mukavan lämpöistä päivää

t: Miiu 7+3

Jaahas, vai on nämä sivut näin paljon muuttuneet. Noh, muutos tarkoittaa aina opettelemista, joten eiköhän tämä tästä. En vaan suoraan löytänyt vastaa -kohtaa, piti lainauksen kautta tulla vastaamaan.

ON: Edelleen huonot olot jatkuvat, oksentanut en ole vielä kertaakaan. Illat menevät valvoessa, kun ei voi käydä makuuasentoon. Viime päivinä olen myös alkanut tuntea alavatsassa paineentuntua, eli kohtu se siellä kasvaapi.

Mites muilla? Ja onko jo kovat juhannusvalmistelut käynnissä?

Piuku

Heissan!

Pitäkää siskot peukkuja! Kävin nimittäin eilen ultrassa ja nyt olen menossa ensi viikolla uudestaan kontrolliin. Masusta löytyi pieni sikiö ja ruskuaispussi aivan oikeasta kohdasta, vastasi hyvin viikkoja n. 6. Tämä on ihan ok kun laskee positiivisesta r-testista, kierrostahan ei ollut mitään havaintoa kun tämä oli vasta kolmas kierto synnytyksen jälkeen.

Sykettä ei saatu kunnolla näkyviin, mutta kun lääkäri siinä aikansa tiirasi hän oli sitä mieltä että jos hieman mielikuvitusta käyttää niin näyttäisi että siellä sydän lyö. Syke on kuulemma vielä tässä vaiheessa niin hidas että sitä on vaikeata havaita ja oikeastaan sen ei kuulemma kuuluisi edes vielä näillä viikoilla näkyä. Hän ei siis ollut vielä huolissaan tilanteesta. Olin itse tiirannut aivan samaa kohtaa, kun se mielestäni sykki tasasesti, mutta en ollut uskaltanut luottaa näköhavaintooni, puhumattakaan siitä että olisin sen ääneen lääkärille sanonut. Mutta kerta kaksi silmäparia havaitsi jotain liikettä haluaisin ajatella positiivisesti... toivottavasti en pety kovasti ensi viikolla.

Mullahan on ollut niitä vuotoja, jotka ovat kestäneet sen hetken mutta olleet aika runsaita. Viimeksi päivää ennen ultraa tuli verta kunnolla niin että pönttö värjäytyi. Mutta sekin lakkasi niin että aamulla ei tullut kuin ihan rusehtavaa pyyhkiessä. Lääkäri tuumasi että vuodot täytyy aina ottaa vakavasti koska ne voivat tarkoittaa keskenmenoa. Mutta hänestä tämä ultralöydös antaa aihetta lievään optimismiin. Itse kun olin jo ultraan mennessä asennoitunut niin, että kyseessä on joko tuulimuna tai alkava/keskeytynyt keskenmeno. Mulla on nimittäin ollut neljä keskenmenoa ennen esikoista, joten kokemusta on. Toisaalta niissä vuoto ei ole koskaan lakannut alettuaan. Ja itse asiassa vuosin esikoistakin odottaessani juuri näillä viikoilla. Huh, mun täytyy ilmeisesti aina alkuraskaudessa olla varpaillani.... rasittavaa.

Ensi viikolla sitten tarkistetaan että onko syke ilmaantunut ja onko sikiö kasvanut. Toivottavasti!

Vielä omaa napaani sen verran että nyt on jo hieman ilmaantunut oireitakin: tissejä polttelee (varsinkin iltasella kun niitä ehtii ihmettelemään) ja kuvioon on myös tullut ystävämme 24h ellotus. Onneksi en ole vielä oksentanut. Sympatiat kaikille niille jotka joudutte pönttöä halaamaan säännöllisesti! Väsyttää myös vietävästi, mutta se johtunee suurimmaksi osaksi siitä, että saan päivät pitkät juosta 10kk esikoiseni perässä. Siitä tulikin mieleen, että onko joukossamme esikoistaan vielä imettäviä helmiäisiä? Olisi mielenkiintoista kuulla miten teillä on imetys sujunut. Mulla sujuu imetys vielä ihan mukavasti, tosin maito tuntuu olevan tiukemmassa kuin ennen raskautta.

Se tästä megapitkästä sepustuksesta.

Oikein aurinkoista viikkoa ja ihanaa jussia kaikille helmiäisille ja perheillenne!

Terkkusin,
Jazz

Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Maxi la 02/2007
Elna 29, TAYS, 5.2.3007 ja esikoinen

Heissan! Täällä tuli 2vuorokautta täyteen pelkkää oksentelua, päivässä noin 10 kertaa, mikään ei pysynyt 2minuuttia pidempään sisällä kun jotain yritti syödä. Ajattelin jo että aamulla täytyy soittaa terkalle ja kysyä neuvoa, alkoi olo jo olla tosi heikko. Mutta mitäs tapahtuikaan, alkoi tehdä mieli kiinalaista ja erityisesti bamburuokoa. Ja niin tehtiin -marssittiin kiinalaiseen, otettiin annokset mukaan ja syötiin läheisessä puistossa kaikessa rauhassa. Ja ruoka pysyi sisällä :)! Ainaskin siis jo puolitoista tuntia ja olo tuntuu jo voimaantuneemmalta. Kannattaa siis todella kuunnella jos jotain mielitekoja pahoinvoinnin keskellä tulee.. ne saattaa olla pelastus. Itse ajattelin jo että terkka pistää huomenna menemään tiputukseen, painokin oli laskenut jo 2.5kiloa.
Joten suunta on tästä vaan ylöspäin.. toivottavasti!!
Juhannusaatoksi menemme mökkeilemään veljen perheeni kanssa. Luvassa siis rentoa oleskelua, herkuttelua, uimista ja saunomista :)!
Mukavaa jussia kaikille!

Iltaa. Miun mielestä ne entiset sivut oli paremmat... Nurisen. :)
Mie soitin neuvolaan heti samana päivänä, kun tein testin. Nyt ois tasan kaks viikkoo ensimmäiselle mahdolliselle käynnille. Mulla oli varattuna papa-aika ja piti kysyä siitäkin ja täällä päin ne eivät tee sitä, jos on raskaana...
Mulla ois nyt menossa 6+4 ja ei oireita. Voisinpa sanoa ettei oo ollu koko aikana tähän mennessä, sen takia oonkin vähän epäilevällä kannalla, että ONKO SIELLÄ SIIS JOKU? Välillä vaan saattaa nipistää mahaa, pari kertaa on ollu vähän öllö olo. Mutta sitten, mitä on tää ihmeellinen turvotus? Vyötäröllä 5cm lisää! Ja saattaa olla jo heti aamusta. Mieskin sano, et miun maha on erilainen. Ja paino on suunnilleen samoissa, max 1kg enemmän.
Onko "normaalia" muuten, jos vielä tässä vaiheessakin tuntuu välillä siltä niinku ois menkat alkamassa? Ja mitä se vois meínata, jos välillä tulee "värillistä" valkovuotoa, vähän niinku punertavaa seassa. Sillon noin 1,5 viikkoo sitten miullahan tuli vähän verta. Pelottaa, jos tämä menee kesken tai jos sillä ei ole kaikki hyvin. =( En halua mennä alkuraskauden ultraan, jos möttöselle kävisikin sitten huonosti, niin voisi tuntua pahemmalta, kun sen olisi jo nähnyt, mutta toisaalta, pitäis odottaa ainakin noin 6vk vielä mahdolliseen ensimmäiseen ultraan, jos kaikki menee hyvin. Toivottavasti menee myös pikkuihmisellä. :) Sinne on niiiiin pitkä aika, murehtimista siis tiedossa. Kun about viikko sitten sain tietää olevani raskaana, niin en oo pystyny ajattelemaan mitään muuta, kun mahaani. :) Ja miun mielihalu on pirkan amppari mehujää. :)

Onpas nämä uudet sivut oudot... tykkäsin enemmän entisistä, vaan kaipa nähihinkin tottuu.

Mulla on tänään tosi jännittävä päivä tiedossa: aamupäivällä menemme katsomaan yhtä asuntoa, joka ainakin kiinteistönvälityksen sivujen perusteella vaikutti juuri sellaiselta, jota olemme etsineet. Meidän pitäisi ennen vauvan syntymää löytää parempi asunto, kun tämä nykyinen ei taitaisi oikein toimia pienen lapsen kanssa... Sitten mulla on iltapäivällä alkuraskauden ultra: Saapas nähdä, mitä siellä näkyy!

Kerroin eilettäin raskaudestani parille työkaverille, kun tuli sellainen tilanne eteen. Ultran jälkeen uskalan varmaan vähitellen kertoa muillekin tutuille. Tuntuu tosi hyvältä jutella raskaudesta muiden kanssa! Itsekin alkaa vähitellen sisäistää, että tosiaankin on raskaana ja pian äiti =)

Sohvi 8+0

Huomenta vaan!

Täällä ollaan oltu pimennossa muutama päivä, enkä ole nähnyt teidän uusia kirjoitettuja viestejä. Liekö tämän soneran päivityksen syy. Testaan nyt tätä, eli vastaan tähän viestiketjuun, josko sitten saisin näkyviin 13.6- jälkeen kirjoitetut viestit!

Alkuperäinen kirjoittaja Elna:
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Maxi la 02/2007
Elna 29, TAYS, 5.2.3007 ja esikoinen
Katri 35 , ? , la 18.2.2007 esikoinen

Heissan kaikille!

Täällä taas yksi uusi listan jatkoksi. toivottavasti tämä tulee nyt oikein, en ole kovin hyvä näissä tietokoneasioissa.
Mutta asiaan.... itse olen viikoilla 5+4 (eli aika sama kuin Myyllä), eikä mullakaan ole mitään oireita. Paitsi siis positiivinen r-testi.
Itse varasin ajan alkuraskauden ultraan ja sain sen kahden viikon päästä.
Tämä tuleva vauveli on monen vuoden yrittämisen tulos, taitaa mennä jännittäessä nämä alkuviikot, että pysyis siellä sisällä.
Onkos Myy sulle tullut vieläkään mitään oireita? Itsekin niitä odotellessa...

T:Katri

Heipä hei!

Täältä alkuraskauden ultran kuulumisia. Menossa 6+2 ja sikiö löytyi ihan oikeasta paikasta, mitat vastasi viikkoja ja lääkäri näki jopa sydänäänet, joita ei kyllä mieheni kanssa nähty, mutta uskon lääkäriä =) Eli kaikki ainakin toistaiseksi hyvin!! Jee!! Minähän pelästyin viikko sitten yöllä kovia vatsakipuja, mutta nyt näytti siltä, että kaikki on kunnossa. Laskettu aika siirtyi päivällä eteenpäin, 14.2.2007. Olo on helpottunut ja onnellinen. Parin viikon päästä sitten varailen neuvola-ajan, näin meidän kunnassa, vasta viikolla 8 soitto neuvolaan.

Iloista ja raitista jussia kaikille =)