HELMIÄIPÄT 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sohvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sohvi

Vieras
Iidaleena 25 TYKS 3.2.2007 esikoinen
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Kiia, 22, TAYS, la 02/07, esikoinen
Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Sokeri ?, la 7.2.2007, toinen lapsi
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen

Aloitanpa ihan uuden ketjun, kun olimme pudonneet jo toiselle sivulle. Saadaan heti tähän alkuun kaikkien meidän tiedot.

Ja jatkan heti perään...

Onko kellään suunnitelmissa mennä yksityiselle ultraan tässä alkuvaiheessa? Itse olin aluksi sitä mieltä, että en mene, mutta nyt asia on kuitenkin alkanut vähän kiinnostaa. Onko tietoa, paljonko ultra maksaa ja milloin sinne kannattaisi aikaisintaan mennä? En hoksannut kysyä neuvola-aikaa varatessani, että koska täällä on ensimmäinen julkisen puolen ultra... Enkä edes sitä, että kuunnellaanko ekalla neuvolakäynnillä sydänääniä (tai kuuluuko ne edes rv8+4).

Huomenta!

Kirjoitin äsken tuohon ""vanhaan "" ketjuun kun en huomannut että Sohvi oli aloittanut uuden. Valittelin siinä kamalaa väsymystä, ei meinaa pysyä silmät auki, ja palelee hurjasti kokoajan. Miten muilla?

Mulle neuvolantäti sanoi, kun tilasin aikaa, että meillä päin ei ole kuin yksi ultra, joten jos haluaa voi käydä yksityisellä. Suosilltei että mun kannattaa mennä heinäkuun alkupäivinä ennen puolta väliä, mut jäin miettimään sitä että silloin olen rv 10-, eli noilla viikoillahan vissiin aletaan tehdä np-ultraa. Tekis mieli käydä kyllä alkuraskauden ultrassa. En kyllä vielä tiedä, täytyy kai malttaa 1. neuvolaan ja kysellä siellä tarkemmin, ei vaan malttaisi odottaa puoltatoista viikkoa.

Tiina-76, 29, PHKS, la 7.2.2007, poika 10/2002

Huomenta vaan!

Ajattelin minäkin listautua mukaan tähän mukavalta tuntuneeseen joukkoon. Muutaman päivän taustalla lueskellut eri keskustelupalstoja, ja tämä vaikuttaa aivan selvästi mukavimmalta ja asiallisimmalta joukolta!

Lahden seudulla asustellaan ja tämän toisen alkuunsaaminen ei ollutkaan ihan helppo juttu! Mutta hyvää kannattaa odottaa, eikös vaan!

Tiina-76, rv 5+1

Tiina-76, 29, PHKS, la 7.2.2007, poika 10/2002
Jazz 29, Kättäri, la ??, tyttö 08/2005

Heissan!

Ehkä minäkin uskaltaudun porukkaan mukaan. Olen tehnyt useamman positiivisen testin, ensin haamuja sitten kp 46 kunnon plussan. Synnytyksen jälkeen ei ole kierto tasaantunut, kolmet menkat ehti tulla, ja siitä syystä en osaa vielä sanoa tarkkaa laskettua aikaa. Plussausajankohdan perusteella veikkaisin että tällä hetkellä on viikkoja kasassa n. 5.

Eilen tuli hieman vuotoa, pikkuhousunsuojan verran, ja tämä hieman jännittää. Vuoto on lakannut, mutta ennen esikoista minulla oli 4 alkuraskauden keskenmenoa ja ne hieman tuolla takaraivossa kummittelevat. Toisaalta myös esikoisen kohdalla mulla oli 7. viikolla runsasta vuotoa ja se ei onneksi ollut vaarallista. Eli tässä nyt hieman varauksella suhtaudun koko asiaan.

Vielä ei ole mitään kummempia oireita. Iltaisin paleltaa, janottaa HIRVITTÄVÄSTI ja siitä syystä saan juosta vessassa koko ajan. Rintoja ehkä hieman aristaa, tai lähinnä nännejä. Imetän edelleen esikoista ja pistän tämän oireettomuuden sen piikkiin. Elän muutenkin koko ajan hormonimyrskyssä, joten raskaushormonit eivät tätä venettä keikuta tämän enempää. Niin ja alavatsaa välillä polttelee ja juiliii.

Olen menossa omalle gynnikselleni alkuraskauden ultraan juhannusviikolla, joten silloin olen taas viisaampi. Toivotaan että vauvelin alku on pitänyt kiinni ja on vielä matkassa mukana.

Onnellista odotusta kaikille helmiäipille ja aivan ihanaa viikonloppua!

Jazz rv 5?

Kiitos, kuka edellisen ketjun nostikin! Nostan vielä tämän uudemmankin etusivulle. Olen kyllä ollut koko viikonlopun kuumeessa ja siksi ehkä vähän huolimattomasti näitä sivuja selailin. Yritetään olla aktiivisempia jatkossa...

Kirjoitin vahingossa vanhaan ketjuun, mutta tässä tämä sama juttu:

Olen ollut viime aikoina poissa linjoilta, nyt tulin vain poistamaan itseni listoilta. Viikko sitten lauantaina heräsin aamuyöstä selkärankaa repiviin kuukautiskipuihin. Vuoto alkoi todella runsaana.

Soitin hoitavalle klinikalle heti maanantaina ja samana päivänä kävin verikokeessa, keskiviikkona kävin ultrassa. Lääkäri halusi selvittää mitä oikein oli tapahtunut, raskaushormoni kun oli ihan hyvin kohonnut. Tässä vaiheessa olisi pitänyt kohdussa näkyä alkio ontelo, sitä ei näkynyt, joten kyseessä on ollut tuulimuna raskaus. Pieni mahdollisuus kohdun ulkoiseen on toki olemassa, mutta loppuviikosta hormoniarvot oli jo laskenu sen verran, että siitä tuskin on kyse. Asian varistamiseks minut määrättiin parin viikon päästä uusinta verikokeeseen.

Plääh. Eipä taaskaan onistuttu. Ja niin paljon kuin hoitoruljanssia inhoankin, päätin lähteä syksyllä uuteen yritykseen. Ehkä sitten...

Mutta onnellista ja tasaisen tylsää odotusta kaikille muille täysiaikaisuuteen asti :)

Aika ikävä homma Iidaleena, olen tosi pahoillani puolestasi. Kyllä se vielä onnistuu!!

Joku kyseli ultrasta. Koska meillä on tämä saanut alkunsa ISCIn kautta, on ensimmäinen ultra automaattisesti viikolla 7 ja sit se seuraava normaalisti täälläpäin viikolla 12. Mutta jos ei olisi tuota viikon 7 ultraa, menisin ehdottomasti yksityiselle, koska se ei montaa kymppiä maksa. En malttaisi odottaa tuonne viikolle 12 asti... Mulla tuli tänään täyteen viikko 6 ja oireita ei sit mitään. Ihmeellistä. Onneksi on jo ensi viikolla ultra, niin saadaan sitten varmuus, onko siellä elämää! Mites muilla menee?

Hei,

Yksi helmiäippä lisää! En tiedä tarkalleen laskettua aikaani, kun en oikein tiedä miten se lasketaan IVF-hoidolla alkunsa saaneessa raskaudessa. Jos joku tietää, miten lasketaan, niin otan innolla vinkit vastaan =)

Lapsettomuutta takana meillä melkein 3,5 vuotta ja vihdoin sain viime viikolla elämäni ensimmäisen plussan! On tätä odotettukin. Hoitoja takana, inssejä 7 kpl ja vihdoin eka IVF toi toivotun tuloksen.

Ikää 29-v, esikoinen siis tulossa.

Huomenia vaan!

Ja vihdoinkin näyttäisi se kesä tulleen, ainakin tänne Lahden suunnille!
Iidaleenalle haleja ja jaksamista!
Muuten kuuluu ihan normaalia. Väsy ihan kamalaa ja laiskotuskin nostaa päätään. Eka nla 27.6 eli aika aikaisin ja hyvä niin. Täällä Lahdessa ei ole kuin yksi ultra n. viikolla 12 ja kovasti tekisi mieli käydä yksityisellä, mutta katsellaan nyt.
Onneksi muita oireita, kuten pahoinvointia ei ole kuten ei ollut ensimmäisenkään kohdalla.

Aurinkoista päivänjatkoa vaan kaikille!

Tiina-76, rv 5+4

Tervetuloa joukkoon, Suikki! Mukava saada lisää porukkaa jännäilemään meidän kanssa...

Minä olen edelleen sairaana ja raskausoireita ei oikein pysty erottamaan flunssan aiheuttamasta huonosta voinnista ja kolotuksista. Perjantaina (ennen sairastumista) oksensin ensimmäistä kertaa, mutta sen jälkeen ei huonovointisuutta ole onneksi ollut. Kovin vaihtelevia tuntuu päivät olevan näiden oireiden suhteen...

Olen edelleen kahden vaiheilla tuon yksityisen ultran kanssa. Rv12 tuntuu olevan vielä niin kovin, kovin kaukana. Kuka osaa sanoa, missä vaiheessa ultraan aikaisintaan uskaltaa mennä, jottei turhaan huolestu jos ei vielä mitään näykään? Mun kierto on kyllä ollut aika säännöllinen 28, joten oletan, että la pitänee aika hyvin paikkansa.

Sohvi 6+4

Meille on kans tulossa vauva ISCIn kautta ja meille sanottiin, että laskettu aika lasketaan niin, että punktiosta kaksi viikkoa taaksepäin katsotaan alkaneen viimeiset menkat. Eli kun meillä oli punktio 15.5, katsotaan että viimeiset menkat alkoi 1.5 (vaikka ei oikeesti alkaneet tuolloin) ja tuosta 1.5 päivästä lasketaan la.

Mulle sanottiin klinikalta, että viikolla 7 voi jo mennä ultraan, tätä ennen ei vielä kannata.

Tiiu 6+0

Päädyin nyt sitten varaamaan ajan yksityiseen ultraan. Aika on ensi viikolla, rv 8+0, joten kai siellä jotain elämää pitäisi jo näkyä. Ihan yllätyin, ettei se olekaan niin kallista kuin luulin: 60€ ja siitäkin korvataan noin puolet! Olin jostain palstalta lukenut, että maksaisi lähes 80€ korvaustenkin jälkeen ja sen takia mietin tosi pitkään että varaanko ajan vai en. Hinnat vissiin vaihtelee kunnittain ja onko sitten laitteissakin eroja...? Jotain iloa täällä periferiassa asumisestakin ;)

Tervehdys kaikille!

Ensimmäiseksi suuret pahoitteluni Iidaelenalle. :( Jaksamista.

Varovaisesti olen kurkkimassa tälle puolelle. Testasin elämäni ensimmäisen plussan viime torstaina ensimmäisen ivf-hoitomme jälkeen. Taustalla vaikea endo. Siitä huolimatta hoito sujui hienosti ja tuotti heti plussan! :) Tänään täytyi vielä uskon vahvistamiseksi tehdä varmistustesti, ja selkeää plussaa näytti. Huomenna klinikalle veritestiin. Ensimmäinen ultra-aika on tulossa 3.7. Keskenmenoriski kummittelee takaraivossa, mutta toistaiseksi ainakin kaikki on sujunut hyvin. Oireita ei juuri ole, nännit hieman tummuneet ja rinnat hieman arat. Pahoinvoinnista ei vielä merkkejä. Vatsaa turvottaa näin iltapäivällä. Toivottavasti kaikki menisi hyvin meillä kaikille! :D

Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen

Heissan!

Ensinnäkin suuren suuri lohtuhali Iidaleenalle menetyksesi vuoksi!! Olet rohkea nainen kun et tästä vielä lannistu ja lähdet uuteen yritykseen! Pidän peukkuja ja toivon sinulle parasta.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! Mukavaa että joukossamme on aika monta toista lastaan odottavia sekä hoidoilla raskautuneita, saamme kaikki sitten tarvitsemaamme vertaistukea. Ja me vähän kokeneemmat voimme sitten auttaa ekaa odottaviaan mahdollisissa kysymyksissä. =)

Täällä odotus jatkuu edelleen odotuksena. Mitään merkittäviä oireita ei ole vielä ilmaantunut. Iltasella kyllä väsyttää todella paljon, mutta muita oireita en oikein tahdo löytää. Vähän jo alkaa jännittää, että onko tuolla masussa nyt ketään salamatkustajaa. Vatsa on kyllä niin turvoksissa, että voisi kuvitella olevansa jo paljon pidemmällä... Hm, saa nähdä miten tämän pystyy pitämään salassa siihen asti kunnes olemme käyneet ultrassa.

Alkuraskauden ultraan olemme menossa ensi tiistaina. En millään malttaisi odottaa. Se suositellaan tehtäväksi aikaisintaan viikolla 7, jolloin sydämensykkeen pitäisi näkyä.

Ihanaa että kesä on vihdoinkin täällä. On paljon mukavampi olla ulkona kun kökkiä sisällä neljän seinän sisällä. Ulos meneminenkin on niin paljon mukavampaa kun ei tarvitse pukea niin hirveästi esikoisen päälle. Kävin tänään ostamassa puhallettavan pienen altaan jossa hän voi sitten mökillä lutrata vedessä.

Mukavaa illan jatkoa ja onnellista odotusta helmiäipille!

Terveisin,
Jazz

Lisäsin muuten itseni uudestaan tuonne listan jatkoksi, olin näköjään pudonnut kyydistä jossain vaiheessa.

Jazz 29, Kättäri, la ????, tyttö 08/2005

Miranka 38, EKKS la 9.2.2007

Mulla 3.IVF hoidon jälkeen näin ihana tulos...et saan itseni tähän helmiketjun jatkoksi!
Jalat ovat silti tukevasti maan kamaralla, ekasta IVF.stä saimme keskenmenon varhaisessa vaiheessa...mutta mutta jospa ja USKON niin et nyt päästään onnellisesti vauvan vanhemmiksi!
Onnea myös muille raskautuneille!

Ajattelin aikani kuluksi päivittää tämän, kun oli tullut paljon uusia ja itsekin olin tipahtanut kyydistä...

Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Miranka, 38, EKKS, la 9.2.2007
Piuku, 32, TYKS, la 12.2.2007, tyttö 05/2005
Suikki, 29, ? , la 13.2.2007
Myy, ?, ?, la 13.2.2007

Toivottavasti nyt kaikki tuli listaan. Yritin päivittää sen laskettujen aikojen mukaan!

Tiina-76

Kiitos Tiinalle urakoinnista ja tervetuloa kaikille uusille mukaan! Meitähän alkaakin jo olla aika mittava lista. Ja niinkuin joku jo totesikin, niin itse kullekin tuntuu löytyvän vertaistukea. Se on hieno juttu!

Minulle ei kuulu mitään ihmeellistä. Flunssa alkaa jo vähän helpottaa. Toivottavasti siitä ei ole ollut mitään haittaa sikiölle (kuumetta oli vain yhtenä päivänä eikä onneksi noussut kovin korkealle).

Kokeneemmilta kysyisin sen verran, että missä vaiheessa teillä ekassa raskaudessa rupesi maha kasvamaan? Meillä on häät elokuussa ja olen ajatellut teettää puvun. Häiden aikaan olen vasta rv14, joten kaipa puvun uskaltaa teettää ihan nykyisillä mitoillakin?

Hei taas!

Kiitos Tiinalle urakoinnista, toivottavasti kaikki ovat nyt listalla mukana.

Sohvi: minulla alkoin maha kasvamaan vasta raskauden puolen välin jälkeen. Odotin sitä päivää kuin kuuta nousevaa ja olin ikionnellinen kun masu vihdoinkin alkoi näkymään. Mulla on hieman vararavintoa tuossa mahan seutuvilla, että ehkä se hieman hidasti tuota vatsan näkymistä. Kaiken kaikkiaan vatsa oli koko raskauden ajan kohtuullisen pieni vaikka vauva oli syntyessään reilun kokoinen, 54cm ja 4015g. Kannattaa varmasti jättää saumoihin varaa, että pukua voi sitten tarvittaessa hieman leventää. Kokenut ompelija osaa varmasti hoitaa homman hyvin ja ottaa mahan kasvun huomioon.

Mulla oli taas yöllä tullut vuotoa. Nyt se on lakannut eikä mahaan koske, joten kai tässä voi vielä toivoa elätellä. Ihmetyttää kovasti nämä vuodot ja tämä oireettomuus. Pessimistisesti olen nyt siinä uskossa että mulla on joko tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno... =( Noh, ensi viikolla ultran jälkeen ollaan taas viisaampia. Toivottavasti vauvelin alku olisi nyt oikeasti kyydissä mukana.

Aurinkoista päivää kaikille helmiäipille!

Jazz rv ??